Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011

Τα δύο άγνωστα επεισόδια που σκηνοθέτησε η Άγκυρα στο Αιγαίο πριν και κατά την διάρκεια του Ερζερούμ


Ελληνικό ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης Super Puma είχαν «λοκάρει» τουρκικά μαχητικά στο Αιγαίο επειδή δήθεν … παραβίασε πέντε φορές τον τουρκικό εναέριο χώρο στην περιοχή βορειοδυτικά της χερσονήσου του Αϊδινίου, υποστηρίζουν οι Τούρκοι και όλα αυτά την ώρα που ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου βρισκόταν στο Ερζερούμ και έθετε – έστω με τον τρόπο που το έθεσε – θέμα τουρκικών υπερπτήσεων στο Αιγαίο.

Το τουρκικό ΓΕΕΘΑ σε ανακοίνωση στην ιστοοσελίδα του αναφέρει ότι και αναχαιτίστηκε από τουρκικά αεροσκάφη. «Ελληνικό ελικόπτερο που σηκώθηκε από την νήσο … Σακίζ (σ.σ.: δεν άλλη είναι από την … Χίο, έτσι για να μαθαίνουμε σιγά-σιγά και τα … εναλλακτικά ονόματα των νησιών μας) πετώντας βορειοδυτικά από την χερσόνησο του Γενιχισάρ (Αϊδινίου) μέσα σε 11 λεπτά παραβίασε 5 φορές τον τουρκικό εναέριο χώρο. Για το περιστατικό ενημερώθηκε το ΥΠΕΞ»!

Από το ελληνικό ΓΕΕΘΑ μιλώντας στο defencenet.gr εξέφρασαν την απορία τους για την τουρκική ανακοίνωση που έθεσε υπ’όψιν τους το defencenet.gr, λέγοντας «Το Super Puma κατ’αρχήν δεν σηκώθηκε από την Χίο. Σηκώθηκε από την Λήμνο. Και το σημαντικότερο δεν κινήθηκε στην περιοχή του Αϊδινίου, αλλά στην περιοχή της έρευνας-διάσωσης που αναφέρει η ΝΟΤΑΜ. Πρόκειται για ένα 100% κατασκευασμένο δήθεν περιστατικό. Μπλέκουν την αποστολή έρευνας και διάσωσης σε άλλη περιοχή με την δήθεων παραβίαση του εναερίου χώρου τους».

Το θέμα είναι ότι η Άγκυρα φτιάχνει κλίμα με κάθε ευκαιρία. Πλέον είναι βέβαιο ότι την Παρασκευή δεν υπήρξε ούτε ψαράς, ούτε βάρκα, ούτε τίποτα. Ήταν το σύνηθες ψεύτικο σήμα που το έχουν επαναλάβει αρκετές φορές στο παρελθόν για να δημιουργούν κινητοποίηση από ελληνικής πλευράς και να προβάλουν κατόπιν τις δικές τους θέσεις περί τουρκικής αρμοδιότητας στις αποστολές έρευνας και διάσωσης ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού.

Αλλά κάνει εντύπωση ακόμα και σε όσους στρατιωτικούς ή στελέχη του ΥΠΕΞ έχουν συνηθίσει από τέτοιες ανατολίτικες πονηριές, το θράσος της Άγκυρας και η υψηλή επικινδυνότητα των κινήσεων της. Μάλιστα το τουρκικό ΓΕΕΘΑ δεν έμεινε μόνο στην «πενταπλή παραβίαση από το ελληνικό ελικόπτερο», αλλά προχώρησε και σε … ανακάλυψη παρενόχλησης τουρκικού F-16 από ελληνικό Mirage 2000-5: Το συγκεκριμένο περιστατικό αποτελεί την δεύτερη παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου από την Ελλάδα, μέσα στον νέο χρόνο υποστηρίζεςι το τουρκικό ΓΕΕΘΑ.

Στις 4 Ιανουαρίου είχε ανακοινωθεί πως «Αεροπλάνο Μirage 2000 που σηκώθηκε από την Τανάγρα, παρενόχλησε τουρκικό F-16 που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου και στις 15.19 από τον βορρά της Χίου έως νότια της Μυτιλήνης, εγκλωβίζοντας τον στο ραντάρ για ένα διάστημα 14 λεπτών».
Αυτό το περιστατικό, κατά τους Τούρκους, ήταν η πρώτη παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου το 2011. Κατ’αρχήν αν όντως συνέβη αυτό (αμφιβάλουμε σφόδρα) δηλαδή να εγκλωβιστεί επί 14 (!) λεπτά το τουρκικό μαχητικό, σημαίνει ότι ο Τούρκος πιλότος καλύτερα ν’αφήσει το χειριστήριο και ν’ασχοληθεί με το … πλέξιμο.

Και βέβαια το κρίσιμο ερώτημα είναι το πως έφτασε να παραβιάσει από το βόρειο Αιγαίο και τον διεθνή εναέριο χώρο, όπως λένε οι ίδιοι, τον τουρκικό ΕΕΧ. Εκτός και αν … ξεχάστηκε ο δικός μας πιλότος, αφού ο συνάδελφός του, όπως ομολογεί και το ίδιο το τουρκικό ΓΕΕΘΑ, το … «απολάμβανε» επί 14 ολόκληρα λεπτά! Σημειώνουμε ότι ένας εγκλωβισμός σε παραμέτρους βολής σπάνια διαρκεί περισσότερα από μερικά δευτερόλεπτα, τα οποία πάντως είναι υπεραρκετά για βολή βλήματος ή πυροβόλου.

Η αλήθεια είναι ότι οι εξ Ανατολών γείτονες έχουν αρχίσει και σκηνοθετούν επεισόδια και αυτό πρέπει να λάβουν ιδιαίτερα σοβαρά οι αρμόδιοι.

Πέρα από τις σκηνοθεσίες υπάρχουν και τα πραγματικά γεγονότα, όπως η έκδοση δύο επιπλέον ΝΟΤΑΜ (πέραν από τις δύο ΝΟΤΑΜ και τη ΝAVTEX που εξέδωσαν για την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης την Παρασκευή το πρωί) την περασμένη Παρασκευή το μεσημέρι, μετά την συνάντηση Ερντογάν-Παπανδρέου.

Κατ’αρχήν να σημειώσουμε κάτι που πέρασε απαρατήρητο την Παρασκευή: Η περιοχή που διεξήγαγαν την επιχείρηση SAR οι Τούρκοι (βάσει NOTAM & NAVTEX) είναι ελάχιστα μικρότερη από την περιοχή που έχουν δεσμεύσει για TASMO προσεχώς (βλέπε την ΝΟΤΑΜ για την ΤASMO πρώτη από τις κάτωθι) και για την οποία είχαμε τις ΝΟΤΑΜ περί των ορίων FIR και του εθνικού εναέριου χώρου (είναι η δεύτερη από τις δύο περιοχές της προγραμματισμένης για 12-13/1/2011 TASMO πέριξ της Λέσβου).

Πρακτικά εμπεριέχεται σε αυτή. Ίσως αυτό κάτι λέει: Συμπίπτει με μια περιοχή που αν έχουμε χωρικά ύδατα-χτένι, οι Τούρκοι θέλουν να περάσει στον δικό τους έλεγχο.

Οι δύο νέες ΝΟΤΑΜ που εξέδωσαν την Παρασκευή, όσο και αν δεν είναι τόσο «νέες» αφορούν αεροναυτικές ασκήσεις του τουρκικού Ναυτικού και της τουρκικής Αεροπορίας. Στην πρώτη περίπτωση την εξέδωσαν λόγω της τροποποίησης του αιτήματος τους από την ΥΠΑ στην εκδοθείσα ΝΟΤΑΜ για TASMO μεταξύ Λέσβου και Χίου (η ΥΠΑ την τροποποίησε ως έχουσα τον έλεγχο της περιοχής), και στην δεύτερη λόγω παράνομης έκδοσης ΝΟΤΑΜ των Τούρκων σε περιοχή που περιλαμβάνει και τμήμα του FIR-Αθηνών Ανατολικά της Ρόδου.

Στην δεύτερη περίπτωση «αποκόπτουν» το Καστελόριζο, εκδίδοντας 100% παράνομη ΝΟΤΑΜ σε μία κίνηση που συνδέεεται άμεσα με την προσπάθεια «διαγραφής» του Καστελόριζου από την ελληνική ΑΟΖ

Η πρώτη ΝΟΤΑΜ για την ΤΑSMO μεταξύ Χίου-Λήμνου είναι η εξής:

A0078/11 (Issued for LTBB LGGG) – NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
THIS NOTAM IS ISSUED TO CLARIFY THE A0010/11 NOTAM ISSUED BY GREEK
CAA.
THE UNPRECEDENTED AND DEFIANT PRACTICE OF GREECE IN DEFINING 6NM
WIDE TERRITORIAL WATERS AND 10NM NATIONAL AIRSPACE CONTRADICTS WITH
THE INTERNATIONAL LAW AND CONSEQUENTLY VIOLATES THE RIGHT OF FREE
USE OF INTERNATIONAL AIRSPACE. ACCORDING TO INTERNATIONAL LAW THE
AIRSPACE OVER WHICH A STATE CAN CLAIM COMPETENCE AND EXCLUSIVE
SOVEREIGNTY IS LIMITED TO THAT PORTION WHICH LIES ABOVE ITS
TERRITORY AND THE TERRITORIAL WATERS ADJACENT TO IT. THEREFORE, THIS
ILLEGAL PRACTICE OF GREECE IS IN VALID AND UNACCEPTABLE TO TURKEY. SFC – FL999,
12 JAN 07:15 2011 UNTIL 13 JAN 09:15 2011. CREATED: 07 JAN 14:10 2011
Η δεύτερη που «αποκόπτει» το Καστελόριζο, έχει ως εξής:

A0076/11 (Issued for LTBB LGGG) – NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
THIS NOTAM IS ISSUED TO CLARIFY THE A0010/11 NOTAM ISSUED BY GREEK
CAA.
THE PORTION OF ISTANBUL FIR LIMIT BETWEEN THE POINTS
360456N-0295958E AND THE POINT COINCIDING WITH THE BEGINNING POINT
OF THE TURKISH-GREEK LAND BORDER DOES NOT REFLECT OR IMPLY IN ANY
WAY ANY EXPRESSION OF OPINION WHATSOEVER REGARDING THE DELIMITATION
OF ANY KIND OF BOUNDARY AMONG THE PARTIES CONCERNED OR A BILATERALLY
AGREED PRACTICE.THE SAID LINE IS PURELY THEORETICAL AND SOLELY
SERVES AIR TRAFFIC SERVICE(ATS) PURPOSES. SFC – FL100, 12 JAN 07:15 2011 UNTIL
13 JAN 09:15 2011. CREATED: 07 JAN 14:04 2011

Αν και τέτοιες ΝΟΤΑΜ βγάζουν συχνά, τουλάχιστον μία-δυό φορές το δίμηνο κατ’ελάχιστο και όσον αφορά τις συγκεκριμένες τις είχαν ήδη εκδόσει προ ημερών επέλεξαν να τις επανεκδώσουν την Παρασκευή…

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP