Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Η Τουρκία ανέδειξε στην επικαιρότητα το θέμα της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης της Ελλάδας.


Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο τεύχος Ιανουαρίου 2010 του περιοδικού ειδήσεων – αναλύσεων ευρωπαϊκών σχέσεων “Kriter”, και ως απάντηση στο ερώτημα “αν συμπεριλαμβάνεται στα άμεσα σχέδιά του η λειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης”, ο Πρωθυπουργός της Τουρκικής Δημοκρατίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφέρθηκε στα προβλήματα της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης και είπε :
“Η πορεία του θέματος της Θεολογικής Σχολής απαιτεί μια πολύπλευρη προσέγγιση. Το θέμα πρέπει να εξεταστεί αναλυτικά είτε από την σκοπιά των υφιστάμενων νόμων μας, είτε από την σκοπιά του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Οι υπουργικές και θεσμικές διεργασίες σχετικά με το θέμα συνεχίζονται. Βέβαια στο σημείο αυτό πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι απαιτήσεις της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης από την Ελλάδα. Πρέπει και η Ελληνική Κυβέρνηση ταυτόχρονα να επιληφθεί επί των θεμάτων αυτών και να επιλύσει τα προβλήματα των θρησκευτικών λειτουργών, ηγεσίας, ανεργίας και τα προβλήματα των μειονοτικών συλλόγων.”

Ερντογάν: Πρέπει να ληφθούν υπόψη οι αξιώσεις της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης.

Ο πρωθυπουργός Ερντογάν που αναφέρθηκε στις ανακοινώσεις του πολύ συχνά στα προβλήματα των Ρωμιών, δήλωσε: “ Αναφέρομαι όχι μόνο στα προβλήματα των Ρωμιών πολιτών μας, αλλά στα προβλήματα των 72 εκατομμυρίων και λέω ότι ΄ το πρόβλημα κάθε πολίτη μας είναι και δικό μου πρόβλημα.΄ Ευελπιστούμε ότι με την πρωτοβουλία του “δημοκρατικού ανοίγματος” που έχουμε ξεκινήσει και την διαδικασία επίλυσης των χρόνιων προβλημάτων που είχαν γίνει δεσμά στα πόδια της χώρας μας , θα επιληφθούμε και επί των ζητημάτων των πολιτών μας που ανήκουν στις μειονοτικές κοινότητες. Για του λόγου το αληθές, εδώ και εφτά χρόνια έχουμε κάνει σημαντικά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Από το 2004 έως σήμερα συστήθηκε και συνεδριάζει το Συμβούλιο Αξιολόγησης Μειονοτικών θεμάτων. Έχουμε επιλύσει κατά έναν μεγάλο βαθμό τα πρόβληματα των βακουφικών περιουσιών, θεσπίζοντας τον Νέο Νόμο περί των Βακουφίων. Με διάφορες αφορμές εγώ ο ίδιος έχω συναντηθεί αρκετές φορές και συναντιέμαι με τους εκπροσώπους της Μειονότητας. Όπως γνωρίζεται, τελευταία συναντήθηκα μαζί τους στα Νησιά σε ανοιχτό δημόσιο χώρο.”


Γκιούλ : Όταν εκεί (Δυτική Θράκη) υπάρχουν μεγάλα προβλήματα, τότε βρίσκεσαι σε μια θέση που δεν μπορείς να κάνεις κάποια πράγματα που θα ήθελες πολύ να πραγματοποιήσεις.

Τις ίδιες μέρες που δημοσιεύθηκε η συνέντευξη, ο Πρόεδρος της Τουρκίας Απτουλλάχ Γκιούλ, συμμετείχε στην εκπομπή “Μιλά η Εμπειρία” των δημοσιογράφων Hasan Cemal και Cengiz Çandar στο CNN Türk. Όταν ρωτήθηκε περί των απόψεών του για την Θεολογική Σχολή της Χάλκης, ο Πρόεδρος Γκιούλ αναφέρθηκε στην Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Ο Γκιούλ είπε τα εξής : “ Όταν έχετε μία Μειονότητα σε πολύ κοντινή απόσταση, σε μια άλλη χώρα, και παρότι τα βασικά δικαιώματα και ελευθερίες του έχουν καταχωρηθεί και τα μέλη της είναι πλήρη μέλη της Ε.Ε, και παρόλα αυτά όταν εκεί υπάρχουν μεγάλα προβλήματα, τότε βρίσκεσαι σε μια θέση που δεν μπορείς να κάνεις κάποια πράγματα που θα ήθελες πολύ να πραγματοποιήσεις.” Ο Γκιούλ αφού ανέφερε ότι η Θεολογική Σχολή της Χάλκης έχει κλείσει, “δείχνοντας” την Ελλάδα είπε: “Συζητάμε αυτά τα θέματα με την γείτονά μας που όπως και νά΄χει έχει κάποια σχέση. Τότε, όταν χαράσσονταν τα σύνορα, κάποιοι Μουσουλμάνοι Τούρκοι έμειναν έξω από τα καθορισμένα σύνορα της Τουρκίας σε ξένες χώρες. Εγώ προσωπικά δεν είμαι υπέρ της αρχής της αμοιβαιότητας όταν πρόκειται για βασικά δικαιώματα και ελευθερίες.”

Χαμπίπογλου : “ Καλώ τον Πρωθυπουργό κ. Παπανδρέου να ξεκινήσει διάλογο με την Τουρκία.

Σχετικά με το θέμα, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Τούρκων Δυτικής Θράκης Χαλήτ Χαμπίπογλου δήλωσε: “ Στο άρθρο μου σχετικά με την ανακοίνωση του Ρωμιού Πατριάρχη του Φαναρίου Βαρθολομαίου είχα πει πως η Τουρκία έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από την Συνθήκη της Λωζάνης και πως το θέμα της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης δεν είναι απλά ένα εσωτερικό ζήτημα (της Ελλάδας). Είχαμε τονίσει πως στο θέμα των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών δεν πρέπει να ακολουθηθεί η αρχή της αμοιβαιότητας, εντούτοις πρέπει να ακολουθηθεί μια παράλληλη πορεία προόδου. Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Ερντογάν και προέδρου Γκιούλ της Τουρκίας τις πρώτες μέρες της χρονιάς αυτής, είναι προς αυτή τη κατεύθυνση. Όμως η χώρα μας Ελλάδα κράτησε μια σκληρή στάση, δηλώνοντας πως δεν θα συζητήσει κανένα θέμα των πολιτών της με τρίτη χώρα. Υπενθυμίζοντας πως η παραπάνω θέση αποτελεί παραβίαση της Συνθήκης της Λωζάνης, θα ήθελα να ξανατονίσω την αξίωσή μας να συζητήσουν η Ελλάδα και Τουρκία τα μειονοτικά τους θέματα γύρω από ένα τραπέζι. Η διαδικασία αυτή πρέπει να ξεκινήσει χωρίς να χαθεί περαιτέρω χρόνος. Καλώ τον πρωθυπουργό και υπουργό εξωτερικών της χώρας μας Γιώργο Παπανδρέου να ενεργήσει άμεσα για την έναρξη της πορείας αυτής.”

Read more...

ΔΕΝ ΞΕΧΑΣΑΝ....Ανακοινωθηκε το προγραμμα εκδηλώσεων της μειονότητας που θα γίνουν στην Αγκυρα και Κων/πολη


Στην ιστοσελιδα της τουρκόφωνης εφημερίδας RODOP RUZGARI, ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για την επέτειο της 29ης Ιανουρίου, στην Άγκυρα και Κων/πολη.

Στη σειρά των εκδηλώσεων και σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί θα παραστεί σύσσωμη η ηγεσία της μειονότητας, ενώ θα παρίσταται και η ηγεσία της Ένωσης Τούρκων Δυτ.Θράκης, που εδρεύει στην Ευρώπη (Γερμανία).

Λεπτομέρειες για το πρόγραμμα των εκδηλώσεων στην τουρκική γλώσσα όπως παρακάτω:


29 Ocak programı belli oldu!



Batı Trakya Türkleri’nin şahlanış günü olan 29 Ocak bu yıl değişik etkinliklerle kutlanacak. Batı Trakya’daki kutlamaların dışında İstanbul ve Ankara’da da bir dizi etkinlik gerçekleşecek. Batı Trakya Türkleri Dayanışma Derneği Genel Merkezi kutlamalrla ilgili aşağıdaki programı belirledi:

BATI TRAKYA TÜRKLERİ DAYANIŞMA DERNEĞİ 29 OCAK KONULU

ETKİNLİK ÇERÇEVESİNDE ÖNGÖRÜLEN ÇALIŞTAY PROGRAMI

29 OCAK 2010 CUMA

Batı Trakya' daki Etkinlikler

09.00-14.00 : BTTDD Genel Başkanı Ferruh ÖZKAN ve ABTTF Başkanı Halit HABİPOĞLU ile Gümülcine ve İskeçe' deki etkinliklere katılımı

21.30-23.30: İstanbul TRT Avaz' da ki 29 Ocak Özel Programı (BİZİM SESİMİZ Programı) Not :Batı Trakya, Türkiye ve Avrupa' dan canlı yayma katılacak olanlar bilahare belirleneceklerdir.

30 OCAK 2010 CUMARTESİ

Yer: Kazlıçeşme Kültür Merkezi Akdeniz Salonu Belediye Başkanlık Binası yanı (sahil) İSTANBUL

17.00 :Açılış

17.05 : 1988-1990 olaylarını anlatacak Batı Trakya' dan ve Türkiye'den konuşmacılar

17.35 :Yrd. Doç Dr. Turgay CİN Akademik konuşmacı

18.35 :Kokteyl

19.30 :Sorunların Çözümü için önerilerin tartışılması ( Açık Oturum)

Katılımcılar (Bilahare Belirleneceklerdir)

1. Batı Trakya' dan katılımcılar toplam yedi kişi

2. Türkiye' den katılımcılar toplam beş kişi

3. Avrupa' dan katılımcılar toplam bir kişi

Moderatör :Başbakanlık Müşaviri Birol DOK

31 OCAK 2010 PAZAR

09.00 : Kahvaltı

11.00 :Panaromik Müze Gezisi

14.00 :Batı Trakya' dan gelen heyetin Batı Trakya' ya hareketi

Medya Kuruluşları Ziyareti

TRT Ziyareti

Doğan Grubu Ziyareti (Milliyet / Hürriyet ve Kanal D)

Ciner Grubu Ziyareti (Habertürk)

Samanyolu Grubu Ziyareti (Zaman ve Samanyolu TV)

Çalık Grubu Ziyareti (ATV ve Sabah)

Not :Medya Kuruluşları ziyareti sonrası Batı Trakya' dan gelen heyetin Ankara' ya hareketi.

2 ŞUBAT 2010 SALI

ANKARA PROGRAMI

Anıtkabir Ziyareti

Cumhurbaşkanlığı Ziyareti

Başbakanlık Ziyareti

Dışişleri Bakanlığı Ziyareti

Dış Türklerden Sorumlu Devlet Bakanlığı Ziyareti

Türkiye Büyük Millet Meclis Başkanlığı Ziyareti

Adalet ve Kalkınma Partisi Grup Başkanlığı Ziyareti

Cumhuriyet Halk Partisi Grup Başkanlığı Ziyareti

Milliyetçi Hareket Paıiisi Grup Başkanlığı Ziyareti

Keçiören Belediye Başkanlığı Ziyareti

Ankara Programının bir güne sığdırılamaması halinde, görüşmelerin bir kısmına bu tarihte devam edilecektir.

BATI TRAKYA TÜRK AZINLIĞI HEYETİ

Batı Trakya Türk Azınlık Danışma Kurulu Başkan Ahmet METE

MilletvekilleriAhmet HACIOSMAN: Gümülcine Milletvekili

Çetin MANDACI : İskeçe Milletvekili

MüftülerAhmet METE :İskeçe Seçilmiş Müftüsü

İbrahim ŞERİF :Gümülcine Seçilmiş Müftüsü

Kurum ve Kuruluşların Temsilcileri

Mehmet HACIHALİL :İskeçe Türk Birliği Başkanı

Adnan SELİM :Gümülcine Türk Gençler Birliği Başkanı

Sami TORAMAN :Batı Trakya Türk Öğretmenler Birliği Başkanı

Halit HABİPOGLU :ABTTF Başkanı

Ferruh ÖZKAN: BTTDD Genel Başkanı

Batı Trakya Türkleri Dayanışma Derneği

Teşkilat Başkanlığı

Read more...

Νέες παραβιάσεις από τουρκικά μαχητικά στο βόρειο και κεντρικό Αιγαίο


Σε νέες παραβιάσεις προχώρησε η τουρκική Αεροπορία σήμερα στο Αιγαίο. Πιο συγκεκριμένα ένας σχηματισμός με 8 αεροσκάφη προέβει σε μία παράβαση των κανόνων του FIR Αθηνών και δύο παραβιάσεις του ελληνικού Εναερίου Χώρου στο βόρειο και κεντρικό Αιγαίο.

Από τα οκτώ αεροσκάφη τα τέσσερα ήταν οπλισμένα. Όλα τα αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν από μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


Read more...

Συνεκπαίδευση Ειδικών Δυνάμεων Τουρκίας και Σερβίας


Ολοκληρώθηκε η σύντομη συνεκπαίδευση στην Τουρκία μεταξύ ανδρών της σερβικής Ταξιαρχίας Ειδικών Δυνάμεων (Специјална бригада) και της διακλαδικής ΜΑΚ (Muharebe Arama Kurtarma), της μονάδας Έρευνας & Διάσωσης Μάχης (CSAR) του τουρκικού Γενικού Επιτελείου.
Οι δύο ομάδες συνεκπαιδεύτηκαν κυρίως σε αντικείμενα μάχης σε αστικό περιβάλλον ενώ οι Σέρβοι πραγματοποίησαν επίδειξη των αντι-τρομοκρατικών δυνατοτήτων της μονάδας. Επισημαίνεται ότι πραγματοποιήθηκε και αεραποβατική ενέργεια με τακτική fast rope από αναβαθμισμένο ελικόπτερο S-70 (πρόγραμμα Yarasa) με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου.


Read more...

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ ΤΟΥΡΚΙΑΣ-ΙΣΡΑΗΛ;


Ο Τούρκος σεναριογράφος μιας τηλεοπτικής σειράς που έχει προκαλέσει διπλωματική κρίση μεταξύ της χώρας του και του Ισραήλ, ανακοίνωσε στον Τύπο ότι προετοιμάζει μια ταινία που θα δείξει περισσότερο τα «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας» που έχουν διαπραχθεί από το Ισραήλ.

"Δεν μπορέσαμε να δείξουμε παρά μόνο λίγα πράγματα...Μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα", δηλώνει ο Μπαχαντίρ Οζντέν στην εφημερίδα Vatan, στο φύλλο της που κυκλοφόρησε το Σάββατο. Η ταινία, που θα βγεί φέτος θα είναι αφιερωμένη στα δεινά των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας, και "θα δείξει το Ισραήλ όπως είναι, με τα χέρια καλυμμένα με αίμα, χωρίς οίκτο (...) που περιφρονεί όλες τις ανθρώπινες αξίες", πρόσθεσε. "Αυτό που κάνουμε είναι μυθοπλασία (...). Αλλά τι να πούμε για αυτά που κάνουν, τα εγκλήματά τους κατά της ανθρωπότητας; Αυτα είναι η πραγματικότητα», τόνισε. Ο Μπαχαντίρ Οζντέν είναι ο σεναριογράφος της "Κοιλάδας των Λύκων", μια τηλεοπτική σειρά που διηγείται τις περιπέτειες ενός Τούρκου μυστικού πράκτορα. Η σειρά, που μεταδίδεται απο ιδιωτικό κανάλι, είναι πολύ δημοφιλής στην Τουρκία, αλλά η ισραηλινή κυβέρνηση την έχει χαρακτηρίσει ως «αντισημιτική και αντι-ισραηλινή". Διπλωματική κρίση ξέσπασε την προηγούμενη Δευτέρα μεταξύ των δύο χωρών, όταν ο Τούρκος πρεσβευτής στο Τελ Αβίβ κλήθηκε από τον Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών του Ισραήλ, Ντάνι Αγιαλον.

Για να διαμαρτυρηθεί κατά της τηλεοπτικής σειράς, ο κ. Αγιαλον ανάγκασε τον πρεσβευτή να τον περιμένει πολύ, μετά τον έβαλε να κάτσει σε μια πολύ χαμηλή πολυθρόνα, κάνοντας του φωτογράφους που παρακολουθούσαν μάρτυρες αυτής της ταπεινωτικής σκηνοθεσίας. Η Τουρκία απείλησε να ανακαλέσει τον πρεσβευτή της, και το Ισραήλ τελικά ζήτησε συγγνώμη επίσημα την Τετάρτη. Ολα αυτά τέσσερις ημέρες πριν απο την επίσκεψη, που έχει προγραμματιστεί για την Κυριακή στην Άγκυρα, του Ισραηλινού υπουργού Άμυνας Εχούντ Μπαράκ. Το Ισραήλ "θα πρέπει να πλύνει τα χέρια του από αυτό το αίμα. Αν δεν έχουν το θάρρος να κοιταχτούν στον καθρέφτη, εμείς ξέρουμε πως να τους κρατήσουμε τον καθρέπτη", τόνισε ο σεναριογράφος.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

ΑΝΤΙΔΡΑ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΜΝΗΜΕΙΟΥ



O αυστραλιανός Τύπος επανέρχεται στο θέμα της ανέγερσης μνημείου για τα θύματα της Ασσυριακής γενοκτονίας από το Δημοτικό Συμβούλιο του Φέρφιλντ του Σίδνεϊ, το οποίο έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις. Εκπρόσωπος της τουρκικής κοινότητας, ο Αντέμ Τσετινάι, απέστειλε επιστολή παραπόνων στο Συνήγορο του Πολίτη, ζητώντας τη διαμεσολάβησή του "για τη χρήση δημόσιου χώρου υπέρ μίας εθνότητας", όπως το έθεσε. Το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Φέρφιλντ δήλωσε πως δεν έχει να κρύψει τίποτε, ενώ ο Τούρκος Πρέσβης Ογκιούζ Οζγκε δήλωσε πως θα χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα μέσα για τη μη ανέγερση του μνημείου, ενώ σκέφτεται να κινηθεί νομικά. Ήδη, με διαμεσολάβηση της τουρκικής πρεσβείας, ο Αυστραλός υπουργός Εξωτερικών, Στήβεν Σμιθ, συμβούλευσε, μέσω επιστολής, τον δήμο για τη μη ανέγερση του μνημείου, αίτημα που αγνοήθηκε.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Read more...

Νεο-οθωμανισμός στη σύγχρονη Ελλάδα


Του Γ. Καραμπελιά
Ο νεο-οθωμανισμός αποτελεί ολοκλήρωση και επέκταση του ισλαμο-κεμαλισμού, στο πεδίο των εξωτερικών σχέσεων και της περιφερειακής πολιτικής. Απέναντι στην εξασθένιση των περισσότερων από τους γείτονες της Τουρκίας, γεννιέται ο «πειρασμός» για μια επεκτατική πολιτική με νέους όρους, δηλαδή έναν συνδυασμό οικονομικής, στρατιωτικής και γεωπολιτικής ισχύος, η οποία χρησιμοποιεί το Ισλάμ και τη στρατηγική συμμαχία με τη Δύση ως τους δύο πυλώνες της.
Εξ ου και οι παράλληλες κινήσεις για συμμετοχή-αποσύνθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης –διότι η τουρκική συμμετοχή θα οδηγούσε αναπόφευκτα σε μια «χαλαρή» Ευρώπη– και, παράλληλα, η ενίσχυση των δεσμών με τις γειτονικές χώρες, μέσω της χρήσης της ισχύος, της οικονομίας και του Ισλάμ. είτε ως ομοδοξίας, στην περίπτωση των Αράβων, των Κούρδων ή των κεντροασιατών, είτε με τη χρησιμοποίηση των μουσουλμανικών μειονοτήτων, στην περίπτωση της Ρωσίας και των Βαλκανίων.

Ο νεο-οθωμανισμός –αν και δεν ταυτίζεται, μια και διαθέτει μια αυτόνομη δυναμική–, συμβαδίζει με τους σχεδιασμούς των Η.Π.Α., της Αγγλίας, και των πολυεθνικών, που επιθυμούν να συγκροτηθεί ένας ισχυρός ατλαντικός πόλος στην Ανατολική Ευρώπη γενικότερα, και τη νοτιοανατολική ειδικότερα, ο οποίος θα εμποδίσει οποιαδήποτε επανεμφάνιση της Ρωσίας και θα προσδέσει ολόκληρη την Ευρώπη στο ατλαντικό άρμα, υποσκελίζοντας –σύμφωνα με την αμερικανική ορολογία– την «παλαιά Ευρώπη». Ο σχεδιασμός αφορά στο σύνολο της Ανατολικής Ευρώπης, Βορειοανατολικής και Νοτιοανατολικής. Ως προς τη βορειότερη, το σχέδιο στηρίζεται αποφασιστικά στην Πολωνία και επιχειρεί να εντάξει την Ουκρανία και τις Βαλτικές χώρες. Ως προς τη νότια πτέρυγα, βασικό κέντρο στήριξης αυτής της πολιτικής είναι η Τουρκία. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κεντρικός γεωπολιτικός πόλος στην περιοχή θεωρείται η Κωνσταντινούπολη –η οποία, με τα δεκαπέντε εκατομμύρια πληθυσμό της, αποτελεί ήδη το σημαντικότερο οικονομικό κέντρο– και η Τουρκία ως η σταθερότερη δύναμη που μπορεί να αντιμετωπίσει την επανεμφανιζόμενη Ρωσία. Αυτή η στρατηγική προϋποθέτει την κονιορτοποίηση των βαλκανικών, ειδικά των ορθόδοξων, πληθυσμών, και την «ενοποίησή» τους κάτω από μια νεο-οθωμανική Τουρκία, υπό την υψηλή εποπτεία των Η.Π.Α.
Ο κεμαλισμός στηριζόταν αποκλειστικά στη στρατιωτική απειλή στο εξωτερικό, παράλληλα με την εσωτερική αναδίπλωση και την καταστολή στο εσωτερικό. Η νεο-οθωμανική στρατηγική εκτός από την στρατιωτική ισχύ πρέπει να χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο την «soft power» της οικονομίας, του πολιτισμού, της διπλωματίας, εάν θέλει να συγκροτήσει, στην άμεση περιφέρειά της, μια σειρά από κράτη και δυνάμεις υποτελή ή εξαρτώμενα.
Χαρακτηριστική είναι η τουρκική στρατηγική στην Κύπρο, όπου η Τουρκία, αφού πρώτα έχει δημιουργήσει τετελεσμένα με τη στρατιωτική της ισχύ –την οποία και συντηρεί με τη στρατιωτική παρουσία στο νησί–, από ένα σημείο και μετά, αναπτύσσει μια νέα τακτική, που έχει οδηγήσει στις απ’ ευθείας διαπραγματεύσεις των «κοινοτήτων». Δεν αρκείται στη διχοτόμηση, όπως κάποτε, αλλά, χρησιμοποιώντας το δόλωμα της «επανενοποίησης», απεργάζεται την ουσιαστική επικράτησή της στο σύνολο της νήσου. Το άνοιγμα της πράσινης γραμμής και οι μετακινήσεις Ελληνοκυπρίων στα κατεχόμενα και Τούρκων στην ελεύθερη Κύπρο νομιμοποιούν το έγκλημα της Κατοχής και εθίζουν τους Ελληνοκυπρίους σε μια νεο-οθωμανική Κύπρο. Στη Βουλγαρία, μέσω της τουρκικής και μουσουλμανικής μειονότητας, η Τουρκία ελέγχει τις πολιτικές εξελίξεις, μια και η μειονότητα συμμετέχει σε όλες τις κυβερνήσεις, άσχετα με τον προσανατολισμό τους και καθορίζει αποφασιστικά τη βουλγαρική πολιτική.
Έναντι της Ελλάδας, χρησιμοποιείται μια πολυεπίπεδη πολιτική. Σε ένα πρώτο αποφασιστικό πεδίο, συνεχίζεται ο στρατιωτικός εκβιασμός και εκφοβισμός σε Ελλάδα και Κύπρο, διότι μια νεο-οθωμανική Τουρκία δεν μπορεί να ανεχτεί ένα ελληνικό Αιγαίο, όπως υπογραμμίζει ο Νταβούτογλου, ενώ θέλει να ολοκληρωθεί η εγκατάλειψη της Κύπρου από την Ελλάδα. Όμως, η νεο-οθωμανική Τουρκία χρησιμοποιεί παράλληλα και τη διπλωματία, την οικονομία, τον πολιτισμό και τις μειονότητες για να προωθήσει την πολιτική της. Και η χρήση των μειονοτήτων δεν περιορίζεται στην προφανή χρήση των μουσουλμανικών μειονοτήτων στη Θράκη, αλλά περιλαμβάνει και την ίδια τη χρήση των ελληνικών ή «ρωμαίικων» μειονοτήτων στην Τουρκία! Έτσι, το Πατριαρχείο και η ελληνική μειονότητα στην Πόλη επιχειρείται να μεταβληθούν στα χέρια των Τούρκων σε όπλο για την υποταγή της Ελλάδας στην τουρκική πολιτική. Όχι μόνο διότι ο Πατριάρχης είναι υποχρεωτικά Τούρκος υπήκοος, αλλά διότι η παραμονή του πατριαρχείου στην Πόλη ενισχύει το «τουρκικό» λόμπυ στην Ελλάδα, που, με το καρότο της νοσταλγίας για τις «χαμένες πατρίδες» και την οικουμενική ορθοδοξία, θέλει να επιβάλει τη σταδιακή αποδοχή της τουρκικής επικυριαρχίας και την παράλογη στήριξη της ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε. Έχει καταντήσει, η επίσημη Ελλάδα, να θέτει ως μοναδικό αίτημα έναντι της Τουρκίας το… άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης!
Ωστόσο ο νεο-οθωμανισμός δεν αποτελεί πλέον μια εξωτερική απειλή και μόνο για την Ελλάδα, αλλά συνιστά μια εσωτερική παράμετρο της πολιτικής μας ζωής, δεδομένου ότι έχουν δημιουργηθεί διαρκώς ισχυροποιούμενες ομάδες συμφερόντων στην Ελλάδα και την Κύπρο, που προωθούν και υποστηρίζουν τον τουρκικό νεο-οθωμανισμό, διότι θεωρούν ότι αυτό επιτάσσουν τα συμφέροντά τους. Ομάδες συμφερόντων που έχουν ως πυρήνα τους τη διεθνοποιημένη και παρασιτική αστική τάξη της Ελλάδας, αλλά επεκτείνονται και σε πολλούς άλλους κύκλους, από ομάδες διανοουμένων και καλλιτέχνες έως προοδευτικά πολιτικά κόμματα και εκκλησιαστικούς παράγοντες και συμφέροντα, που, είτε από εθελοδουλία είτε από πολύ πεζούς και υλικούς παράγοντες (π.χ. ο πολύ μεγάλος αριθμός δίσκων, που ορισμένοι μουσικοί μας πουλούν στην τουρκική αγορά), προωθούν επίσης μια λογική «ελληνοτουρκικής φιλίας».
Ένα μέρος των ελίτ, αναπτύσσει μια τυπικά «νεο-φαναριώτικη» αντίληψη: κάτω από την αμερικανο-οθωμανική ομπρέλα, να αποσπάσει και το παρασιτικό ελληνικό κεφάλαιο, από τις Τράπεζες έως τα ποικιλώνυμα «λόττο», ένα μερίδιο από τη βαλκανική πίτα, χωρίς να ενδιαφέρει το εάν θα θιγούν τα συμφέροντα του ελληνικού λαού ή ακόμα και εάν γίνουν εθνικές παραχωρήσεις μεγάλης κλίμακας[1]. Αν οι «δουλειές» πάνε καλά, τότε τσιμέντο να γίνει το Κυπριακό, η κυριαρχία στο Αιγαίο ή η Μακεδονία, ακόμα και οι διεκδικήσεις των Σκοπιανών. Σε ένα τέτοιο σενάριο, η Θεσσαλονίκη καταλαμβάνει αποφασιστικό ρόλο ως υποσταθμός και δορυφορική πόλη της Κωνσταντινούπολης και ως πόλος της ατλαντικής πολιτικής. Αυτή τη στρατηγική υπηρετούσε σχεδόν απροκάλυπτα η κυβέρνηση Σημίτη, τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια, σε αυτήν υπετάγη και η κυβέρνηση Καραμανλή, ενώ σε μια σημειολογικά φορτισμένη κίνηση ο Γιώργος Παπανδρέου, ως πρωθυπουργός, πέντε μέρες μετά την εκλογή του, τον πρώτο ξένο ηγέτη που συνάντησε τον Οκτώβριο του 2009, ήταν ο Ταγίπ Ερντογάν, και μάλιστα στην Κωνσταντινούπολη.
Έχει παρέλθει κατά συνέπεια η εποχή κατά την οποία την υποταγή στα τουρκικά κελεύσματα σε Ελλάδα και Κύπρο επέβαλλαν κυρίως τα στρατηγικά συμφέροντα των Αγγλοαμερικανών «συμμάχων» μας, και έχουμε εισέλθει σε μία περίοδο κατά την οποία η υποταγή στον νεο-οθωμανισμό καθίσταται επιλογή των ελληνικών ελίτ σε Ελλάδα και Κύπρο. Γι’ αυτό και η υποστήριξη της ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε., γι’ αυτό και η αποδοχή των τετελεσμένων της Κατοχής στην Κύπρο, γι’ αυτό και τα γλυκερά κηρύγματα της υποταγής. Από τη στιγμή που η νεο-οθωμανική Τουρκία επιστρέφει ως «μεγάλη δύναμη» στην περιοχή, ενώ παράλληλα εξασθενεί η επιρροή και η ισχύς των Αγγλοαμερικανών, ένα αυξανόμενο τμήμα των ελληνικών ελίτ ετοιμάζεται να αναλάβει ένα ρόλο σύγχρονων Φαναριωτών, αποδεχόμενο την επικυριαρχία των νέων ισχυρών της περιοχής.
Η λογική της υποταγής έχει βαθιές ρίζες και μακρά ιστορία στην ίδια τη διαμόρφωση και τη γένεση των σύγχρονων ελληνικών ελίτ. Η διπλή κατοχή του ελληνικού κόσμου από το 1204 και μετά, από τους Δυτικούς και τους Τούρκους, αλληλοδιάδοχα ή και ταυτόχρονα, δεν επέτρεψε στην εγχώρια αστική τάξη να αναπτυχθεί με βάση την εγχώρια παραγωγή. Τα Αμπελάκια θα καταστραφούν από τον ανταγωνισμό της δυτικής βιομηχανίας, ενώ οι Οθωμανοί Τούρκοι όχι μόνο δεν θα προστατεύουν την εγχώρια παραγωγή, αλλά θα μεταβάλουν την ίδια την οθωμανική επικράτεια σε ημι-αποικία, εξάγοντας κυρίως πρώτες ύλες –βαμβάκι, σταφίδα, καπνό– και εισάγοντας βιομηχανικά προϊόντα.
Έτσι για τους Έλληνες, αλλά και τους Αρμένιους, ο μόνος ρόλος που ήταν επιτρεπτός ήταν εκείνος του ενδιαμέσου, μεταξύ Δύσης και Οθωμανών, γι’ αυτό και η ελληνική αστική τάξη θα αναπτυχθεί ως εμπορική ή εμποροναυτική δύναμη. Γι’ αυτό και από τον 18ο αιώνα και μετά οι Έλληνες θα δρουν περισσότερο στις παραδουνάβιες ηγεμονίες, στη Νότια Ρωσία, την Αυστροουγγαρία, τη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη ως έμποροι και, στα νησιά, ως ναυτικοί.
Συνέπεια της οθωμανικής κυριαρχίας και του εμπορο-διαμετακομιστικού χαρακτήρα των Ελλήνων επιχειρηματιών ήταν και οι ανάλογες εξελίξεις στον πνευματικό και ιδεολογικό τομέα. Ο πνευματικός «εκσυγχρονισμός» του νεώτερου ελληνισμού θα αποκοπεί από τη βυζαντινή παράδοση και θα προσκολληθεί στην Αρχαία Ελλάδα και τη δυτική νεωτερικότητα, ενώ θα εξαρτάται απόλυτα από τα δυτικά πανεπιστήμια και τυπογραφεία, το δε Βυζάντιο θα ταυτιστεί μόνο με τη θρησκευτική παράμετρο της ελληνικής πνευματικότητας· διχοτόμηση που θα πυροδοτήσει αναρίθμητες αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις στη συνέχεια. Έτσι το σύγχρονο θα ταυτιστεί με το εισαγόμενο και στην καλύτερη περίπτωση με το αρχαιοελληνικό, ενώ το εγχώριο με την παράδοση και το «ξεπερασμένο».
Και στις δύο περιπτώσεις, η βάση αναφοράς των αρχουσών ελίτ του ελληνισμού, είτε επρόκειτο για το εμπορικό κεφάλαιο είτε για τους Φαναριώτες, κληρικούς και λαϊκούς, δεν θα είναι μια οργανική σύνδεση με τον ελληνικό λαό, με παραγωγικά και δημιουργικά χαρακτηριστικά, αλλά οι ποικίλες διασυνδέσεις και εξαρτήσεις είτε με το δυτικό κεφάλαιο και τις ξένες δυνάμεις, είτε με τους Οθωμανούς είτε, κάποιες φορές, και με τους δύο ταυτόχρονα – στην καλύτερη περίπτωση, εκ παραλλήλου. Γι’ αυτό το ελληνικό κεφάλαιο θα είναι πάντα «μεγαλύτερο» από την εσωτερική συσσώρευση της Ελλάδας και της Κύπρου στη συνέχεια.
Η πρόσφατη λοιπόν στροφή προς τον νεο-οθωμανισμό συνιστά μια στροφή μεγάλων διαστάσεων, κυριολεκτικά ιστορικής σημασίας, που εγκαινιάζει μια νέα περίοδο της ελληνικής ιστορίας καθώς και του ιστορικού χώρου που μας περιβάλλει.
Όλη η μακρά περίοδος από την ελληνική επανάσταση μέχρι το 1974 περιγράφει τη δυτικόστροφη φάση του ελληνικού κεφαλαίου και των ελίτ, δεδομένου ότι η οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν σε παρακμή μέχρι το 1922, ενώ η Τουρκία δεν θα επανεμφανιστεί ως επεκτατική δύναμη στην περιοχή, παρά το 1974 με την εισβολή στην Κύπρο. Η παρασιτική υφή των ελληνικών ελίτ θα εκφράζεται κατ’ εξοχήν ως δυτικολαγνεία και υποταγή στα κελεύσματα των δυτικών μεγάλων δυνάμεων, της Αγγλίας και των ΗΠΑ, κατ’ εξοχήν.
Από το 1974 αρχίζει μια μεταβατική περίοδος, που θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990, περίοδος κατά την οποία οι ελληνικές ελίτ θα δοκιμάσουν να αντισταθούν στον αρχόμενο μετά την εισβολή στην Κύπρο νεο-οθωμανισμό της Τουρκίας, υπό τη σκέπη της Δύσης με την ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως προστασία.
Ωστόσο, μετά το 1990, τα δεδομένα άλλαξαν δραματικά. Τα Βαλκάνια αποσυντέθηκαν μετά την πτώση του ανατολικού στρατοπέδου, ο αραβικός κόσμος υπέστη μια ακόμα δεινή ήττα με τη διπλή εισβολή στο Ιράκ και η Τουρκία αναδείχθηκε σε έναν σημαντικό οικονομικό και γεωπολιτικό πόλο, με έναν πληθυσμό που ξεπερνάει τα 70 εκατομμύρια και εξαγωγές πολλαπλάσιες από τις ελληνικές. Μπροστά στον κίνδυνο του ριζοσπαστικού Ισλάμ για τη Δύση και την επανεμφάνιση της «ρωσικής αρκούδας», η Τουρκία καθίσταται αποφασιστικός κόμβος της νέας τάξης πραγμάτων.
Για τις ελληνικές ελίτ υπήρχαν δύο επιλογές: ή να αντισταθούν στην επέκταση του νεο-οθωμανισμού, συγκροτώντας ένα βαλκανικό και ένα μεσανατολικό μέτωπο αναχαίτισής του, όπως είχε δοκιμάσει να κάνει προς στιγμήν ο Ανδρέας Παπανδρέου, ή να αποδεχθούν τα νέα δεδομένα και να ενταχθούν στην αναδυόμενη νεο-οθωμανική πραγματικότητα, εξισορροπώντας απλώς την τουρκική επιρροή με άλλες –δυτική ή ρωσική– και πάντα με το «αζημίωτο», κερδίζοντας δηλαδή από αυτή τη νεο-οθωμανική επιχειρηματική ζώνη, τουλάχιστον σε μια πρώτη περίοδο.
Από την εποχή της τελευταίας διακυβέρνησης Παπανδρέου και κυρίως επί Σημίτη στην Ελλάδα και επί Κληρίδη στην Κύπρο, η δεύτερη γραμμή καθίσταται κυρίαρχη. Με πρωτοπόρους τους βάρδους του αντιεθνικισμού, τους διανοούμενους της Αριστεράς που θα προετοιμάσουν ιδεολογικά το έδαφος, οι ελληνικές άρχουσες τάξεις στη δεκαετία του 2000 θα γίνουν σταδιακά νεο-οθωμανικές. Το Σχέδιο Ανάν και η πολιτική Χριστόφια, ο Γιώργος Παπανδρέου και η Ντόρα Μπακογιάννη, τα τουρκικά σίριαλ στην τηλεόραση, η αλλοίωση της ιστορίας, οι τεράστιες επενδύσεις της Εθνικής Τράπεζας στην Τουρκία και ο αυξανόμενος ρόλος του ελεγχόμενου από τους Τούρκους Πατριαρχείου στην ελλαδική Εκκλησία, είναι εκφάνσεις αυτής της νέας πραγματικότητας στην οποία σταδιακώς, με ομοιοπαθητικά αυξανόμενες δόσεις, εθίζεται ο ελληνικός λαός.
Και όμως η Τουρκία δεν είναι παντοδύναμη, όπως φαντάζονται οι ανίκανες πνευματικές και πολιτικές ηγεσίες μας. Δεν είναι, σε καμία περίπτωση, κάτι ανάλογο με την παλαιά οθωμανική Αυτοκρατορία. Όχι μόνο διότι αντιμετωπίζει το μόνιμο και αξεπέραστο αγκάθι του κουρδικού, αλλά και διότι έχει δίπλα της δυνάμεις που μπορούν να βάλουν φραγμό στην επεκτατικότητά της. Η Ρωσία, το Ιράν, ο αραβικός κόσμος και μια, επιτέλους, ενωμένη Βαλκανική, μπορούν ή θα μπορούσαν να υποχρεώσουν τη νεο-οθωμανική Τουρκία σε αναδίπλωση και αποδοχή μιας σχετικής ισορροπίας δυνάμεων.
Και το κλειδί μιας ενωμένης Βαλκανικής το κρατάει σήμερα η Ελλάδα, όπως ίσως κάποτε το κρατούσε η Γιουγκοσλαβία. Μόνον η Ελλάδα και η Κύπρος μπορούν να θέσουν οριστικά τέλος στην προοπτική της ένταξης της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την παράλληλη συγκρότηση ενός βαλκανικού ευρωπαϊκού πόλου, που θα αποτελεί γέφυρα μεταξύ Δυτικής και Ανατολικής Ευρώπης και θα διαμορφώνει εκείνες τις συμμαχίες που θα δρουν αποτρεπτικά έναντι του νεο-οθωμανικού επεκτατισμού.
Με μια προϋπόθεση: Την προϋπόθεση μιας εσωτερικής επ-ανάστασης του ελληνισμού. Μιας καθολικής ανατροπής του κυρίαρχου μεταπρατικού –οικονομικού, πολιτισμικού και πολιτικού– προτύπου, με στροφή προς μια αυτόκεντρη, οικολογική, αποκεντρωτική ανάπτυξη. Μιας ιδεολογικής επανάστασης που θα επαναφέρει στο επίκεντρο των αξιών του ελληνισμού τον πατριωτισμό, την άρνηση του χυδαίου καταναλωτισμού, την ισότητα και την ελευθερία. Που θα ενώσει, επιτέλους, τον «ένδοξό μας βυζαντινισμό» και την αρχαία ελληνική πολιτειότητα, τη λαϊκο-επαναστατική παράδοση του ’21 και της Αντίστασης, με τον Διαφωτισμό, σε μια, εδώ και οκτώ αιώνες, αναζητούμενη αλλά ανολοκλήρωτη σύνθεση.
Και όλα αυτά δεν αποτελούν όνειρα ή αθεμελίωτες ονειροφαντασίες. Αποτελούν προϋποθέσεις της επιβίωσής μας και ταυτόχρονα συμπλέουν, συμβαδίζουν με τις δυνατότητες και τις τάσεις της μετα-παγκοσμιοποιητικής εποχής στην οποία έχουμε εισέλθει. Αρκεί ο ελληνικός λαός να το θελήσει, αποτινάζοντας επί τέλους την αίσθηση της ανημπόριας και την ιστορική κατάθλιψη που τον διαπνέει.
Γι’ αυτό και τη ραδιογραφία του νεο-οθωμανισμού, που επιχειρούμε, δεν πρέπει να τη δούμε ως μια πρό(σ)κληση σε απαισιοδοξία και εγκατάλειψη, αλλά ως μια ρεαλιστική αποτύπωση και καταγραφή ενός φαινομένου, και κατά συνέπεια ως μια πρόκληση για την ανάλογη απάντηση, για την επ-ανάσταση που χρειαζόμαστε. Και επί τέλους, όπως τόνιζε ο Αντόνιο Γκράμσι: «Απαισιοδοξία του λογικού και αισιοδοξία της βουλήσεως».

Υ.Γ.: Το παραπάνω κείμενο, αποτελεί την εισαγωγή του βιβλίου του Γ. Καραμπελιά, με τον ομόνυμο τίτλο "Νεο-οθωμανισμός στη σύγχρονη Ελλάδα", μέσα στο οποίο παρατίθενται σειρά κειμένων για το συγκεκριμένο θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τα τελευταία έτη την χώρα μας. Σε σύνολο 247 σελίδων ο αναγνώστης μπορεί να διαβάσει όλες τις εκδοχές του νεο-οθωμανισμού και να ενημερωθεί για το πραγματικό πρόσωπο της σημερινής Τουρκίας. Διατίθεται στην τιμή των 15€ σε όλα τα βιβλιοπωλεία.

Read more...

Γραφεία «τουρκικών μειονοτήτων» με ρόλο υποπροξενείων ιδρύει η Άγκυρα!


Ακυρώνεται ο ρόλος των προξενείων ή δημιουργούνται «χώροι» στρατηγικής παρέμβασης σε εσωτερικά ζητήματα κρατών στα οποία η Άγκυρα επιθυμεί να «παρέμβει» παντί τρόπω;
Με κονδύλια, αρμοδιότητες και στρατηγικές για ομογενείς του εξωτερικού
Ειδική υπηρεσία, η οποία θα ασχολείται με τις υποθέσεις των Tούρκων πολιτών που ζουν εκτός Τουρκίας και θα περιλαμβάνει ένα γραφείο «που θα επιλαμβάνεται των υποθέσεων των τουρκικών μειονοτήτων που ζουν σε γειτονικές χώρες,» ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Επικρατείας Φαρούκ Τσελίκ.

Ο κ. Τσελίκ δήλωσε ότι η νέα διεύθυνση θα μειώσει τη γραφειοκρατία για τη επίλυση των προβλημάτων των τούρκων πολιτών που ζουν σε ξένες χώρες. “Έχουμε συγγενείς σε γειτονικές χώρες. Η νομοθεσία θα μας βοηθήσει επίσης να αναπτύξουμε τις σχέσεις μας με τους ομογενείς μας”, δήλωσε.
Φυσικά, η Τουρκία δεν έχει μια αυτοκρατορική συμπεριφορά απέναντι σε αυτές τις ομάδες, αλλά έχουμε έξι εκατομμύρια Τούρκους πολίτες και ομογενείς που ζουν εκτός Τουρκίας. Αυτή η νομοθεσία θα συμβάλλει στην επιτάχυνση του διαλόγου με αυτές τις ομάδες”, διευκρίνισε και πρόσθεσε ότι “η νέα διεύθυνση θα περιλαμβάνει επίσης ένα γραφείο το οποίο θα ασχολείται με μη κυβερνητικές οργανώσεις, οι οποίες έχουν συγκροτηθεί από Τούρκους πολίτες σε άλλες χώρες”.
Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, “οι Τούρκοι πολίτες που ζούσαν στο εξωτερικό αναγκάζονταν να υποβάλλουν αίτηση σε 30 διαφορετικές υπηρεσίες για την επίλυση των προβλημάτων τους. Η νέα διεύθυνση θα κάνει τη ζωή τους ευκολότερη καθώς θα είναι η μοναδική αρχή που θα διαχειρίζεται τα προβλήματά τους”.
Οι δηλώσεις του κ. Τσελίκ ακυρώνονται από την «δράση» των γραφείων εξυπηρέτησης τούρκων. Ή μήπως αυτή η δραστηριότητα δεν θα αρκεστεί σε τούρκους πολίτες αλλά θα επεκταθεί και σε μουσουλμανικούς πληθυσμούς; Τα ιδιότυπα ΚΕΠ, που θα λειτουργούν υπό την αιγίδα της Άγκυρας, μοιάζουν πολύ περισσότερο με ευθύ παρεμβατισμό σε λειτουργίες κρατών, προς ξένους πολίτες. Κι αυτό, επειδή η Άγκυρα θέτει την «τουρκική μηχανή» αντιμέτωπη με γραφειοκρατικά ζητήματα στα οποία, υπό φυσιολογικές νόμιμες και διεθνείς συνθήκες, δεν έχει καμία δυνατότητα παρέμβασης.
Ο νέο-οθωμανισμός και η πολιτική του Νταβούτογλου βρίσκονται σε πλήρη έκταση μέσα από την διαφαινόμενη πρόθεση της Τουρκίας, να μετατραπεί σε εκπρόσωπο «πολιτών» της επί ιδιωτικών θεμάτων. Ο ρόλος του «νταβατζή» είναι ξεκάθαρος, όπως και πασιφανέστατη είναι η δημιουργία προβλημάτων μέσω των τουρκικών παρεμβάσεων, όπου και όποτε η Άγκυρα το επιθυμήσει. Φυσικά, η αποδοχή των γειτονικών προς την Άγκυρα κρατών, αυτής της πρόθεσης της Τουρκίας, θα αποτελέσει κόλαφο για την ίδια την λειτουργία των πολιτευμάτων των κρατών αυτών.
Έτσι, στην περίπτωση της Θράκης, ενώ ο τούρκος πρόξενος κ. Σαρνίτς, μέχρι πρόσφατα διεκήρυττε πως ο ρόλος και ο λόγος ύπαρξης του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής είναι η υποστήριξη των τούρκων πολιτών-επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική Θράκη, αμέσως μετά την ίδρυση των γραφείων εξυπηρέτησης τούρκων πολιτών, βάλλεται ευθέως η ίδια η ύπαρξη του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, το οποίο σύμφωνα πάντα με παλαιότερες δηλώσεις του τούρκου προξένου, εξυπηρετεί περίπου 900 τούρκους που διαμένουν και δραστηριοποιούνται στη Θράκη (αν και στο μισθολόγιο του προξενείου υπάρχουν περίπου 2.500 έμμισθοι υπάλληλοι!!!).
Σε αυτό το σημείο, δίκαια αναρωτιέται ο έλληνας πολίτης τι ακριβώς θα κάνει ένα τέτοιο γραφείο εξυπηρέτησης, όταν οι αρμοδιότητές του καλύπτονται ήδη από το τουρκικό προξενείο. Μπορεί άραγε η χώρα μας να αποδεχτεί την ύπαρξη ενός «νταβατζή» με τον οποίο θα συνδιαλέγεται για γραφειοκρατικά ζητήματα; Και γιατί, άραγε, θα πρέπει να παρεμβαίνει το τουρκικό κράτος σε νομικά θέματα που αφορούν την λειτουργία της Ελλάδας; Μήπως, η Τουρκία επιδιώκει την διαφορετική μεταχείριση των πολιτών της, εις βάρος των κείμενων αποφάσεων και της ήδη υπάρχουσας νομοθεσίας που αφορά όλους τους συναλλασσόμενους με το ελληνικό δημόσιο πολίτες;
Σαφέστατη είναι η «εικόνα» που λαμβάνει όποιος γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας της Άγκυρας και στην σε βάθος εργασία και προετοιμασία που κάνει σε όλες τις κινήσεις της. Η καλοσχεδιασμένη επιπλέον παρέμβαση της Άγκυρας θεωρείται δεδομένη, αλλά το κύριο ερώτημα που υπάρχει είναι: μήπως αυτά τα γραφεία λειτουργούν ως όργανα παρέμβασης και διάλυσης της αξιοπιστίας του ελληνικού κράτους απέναντι στους μουσουλμάνους της Θράκης (το ίδιο πρόβλημα φυσικά υφίσταται και στη νότιο Βουλγαρία); Μήπως τα γραφεία εξυπηρέτησης παίξουν τον ρόλο εκείνου που συγκεντρώνει –με διάφορες αφορμές- παράτυπη και φυσικά παράνομη εξουσία αντιπροσώπευσης τούρκων αλλά και ελλήνων πολιτών (μουσουλμάνων); Ποιες οι διαθέσεις της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στην δεδηλωμένη διάθεση της Άγκυρας να παρέμβει στην δυτική – Ελληνική Θράκη, προς όφελος των «δικών της πολιτών»; Αρκούν απλές δηλώσεις ή μήπως η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου θα πρέπει επιτέλους να πάρει θέση και να πάψει να αποφεύγει να «πιάσει την καυτή πατάτα» που λέγεται Θράκη; Μήπως τελικά αυτά τα γραφεία θα είναι προσανατολισμένα προς την κατεύθυνση οργάνωσης των «τουρκοφρόνων» κατά των κρατών που θα τα φιλοξενήσουν;
Ήδη, μουσουλμανικοί τουρκόφρονες κύκλοι της Θράκης, δηλώνουν ιδιαίτερα ευχαριστημένοι από τις ενέργειες της Άγκυρας και ευελπιστούν σε πολλά περισσότερα από την επίσκεψη του Ερντογάν στην Ελλάδα και στην συζήτηση που θα έχει με τον έλληνα πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου. Γνωρίζουν πολύ καλά πως η δυναμική της Τουρκίας, την συγκεκριμένη χρονική περίοδο, είναι δυνατόν να θέσει ζητήματα που παλαιότερα ίσως να ήταν και αιτία πολέμου ανάμεσα στις δύο χώρες. Η δράση των τουρκόφρονων στην Θράκη, παλαιότερα ίσως και να τιμωρούνταν με απώλεια της ιθαγένειας και διωγμό από την Ελλάδα, αλλά σήμερα, μπορούν ανενόχλητοι να δρουν τόσο στην Κομοτηνή, όπου έχουν δημιουργήσει άτυπους χώρους συλλογής πληροφοριών (κυρίως από νεαρούς στρατιώτες στους οποίους ρίχνουν νεαρές ρωσίδες για να συλλέξουν πληροφορίες στρατιωτικού περιεχομένου που αφορούν τις μονάδες στις οποίες οι νεαροί υπηρετούν). Την ίδια στιγμή, ο Αχμέτ Μετέ, ο γνωστός ψευτομουφτής εκπαιδευμένος και μεγαλωμένος στην Τουρκία, έχει δημιουργήσει ένα υποκατάστημα του τουρκικού προξενείου στο κέντρο της πόλης της Ξάνθης, όπου συγκεντρώνονται όλοι εκείνοι που αντιμετωπίζουν «προβλήματα» κάθε είδους και επιθυμούν την βοήθεια «της μητέρας πατρίδας» Τουρκίας και όχι –φυσικά- του Αλλάχ, στον οποίο υποτίθεται ότι έχει αφιερώσει τη ζωή του ο ψευτομουφτής Αχμέτ Μετέ.
Στις δηλώσεις του κυρίου Τσελίκ, όμως, ξεχωρίζει η αναφορά του για την στήριξη μη κυβερνητικών οργανώσεων που έχουν γίνει από "τούρκους" πολίτες εκτός της Τουρκίας... Σε αυτό το σημείο, ο υπουργός Επικρατείας της Τουρκίας δηλώνει απερίφραστα την ήδη υπάρχουσα παρουσία, μέσω Μ.Κ.Ο., στις γειτονικές προς την Τουρκία χώρες, ενώ αποφεύγει να προσδιορίσει τον ρόλο που ανέλαβαν αυτές οι Μ.Κ.Ο. και κατά πόσο βοήθησε η Άγκυρα στο να καταφέρουν να δημιουργηθούν αυτές οι οργανώσεις-πυρήνες τουρκισμού.
Τελικά, μήπως θα έπρεπε κάποιοι, εδώ στην Ελλάδα, να αναρωτηθούν ποιοί και γιατί επιτρέπουν την λειτουργία Μ.Κ.Ο. που το καταστατικό τους αφήνει υποψίες ανθελληνικής δράσης; Μήπως θα έπρεπε να αναθεωρηθεί η λειτουργία μερικών Μ.Κ.Ο. ώστε να δοθεί μία έμμεση απάντηση στον επεκτατισμό και τις τάσεις παρεμβατικότητας (αλλά και παραβατικότητας) της Άγκυρας;
Πολλές φορές και πολλοί έλληνες πολίτες, έχουν καταγγείλει την ύπαρξη και τους τρόπους δράσης των διαφόρων Μ.Κ.Ο. στη χώρα μας. Λίαν προσφάτως, μία Μ.Κ.Ο. εισηγήθηκε την ελληνοποίηση των (λαθρο)μεταναστών και η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου προσπαθεί να περάσει δια νόμου.
Μήπως θα έπρεπε η περίπτωση αυτή να ερευνηθεί, με βάση την συγκεκριμένη δήλωση του κυρίου Τσελίκ; Μήπως, θα έπρεπε, να ζητηθούν εξηγήσεις από την ελληνική πλευρά για την συγκεκριμένη δήλωση του τούρκου υπουργού; Εάν θυμηθούμε και τις πρόσφατες δηλώσεις του Κουνταρδά, στις οποίες μιλούσε για χρηματοδότηση από την Τουρκία διάφορων "τρομοκρατικών ομάδων" στην Ελλάδα, πόσο κοντά βρίσκεται η πιθανότητα χρηματοδότησης Μ.Κ.Ο. μέσα στην Ελλάδα, που έχουν ως μοναδικό έργο λειτουργίας τους την δημιουργία προβλημάτων, αλλά και την έκθεση της χώρας μας -ποικιλοτρόπως- στο εξωτερικό;
Οι ερωτήσεις είναι πολλές, αλλά πολύ φοβούμαι πως δυστυχώς δεν θα υπάρξει ούτε μία απάντηση από τους τυχάρπασους ανευθυνο-υπεύθυνους της σημερινής κυβέρνησης της χώρας...
Κι ενώ είναι γνωστές οι κινήσεις και οι προθέσεις της Άγκυρας για την Θράκη, δυστυχώς, τελείως άγνωστες παραμένουν οι διαθέσεις των κυβερνώντων για την ελληνική αυτή γεωγραφική περιοχή, η γη της οποίας ευθέως πλέον απειλείται (διπλωματικά και πολιτικά) από τον τούρκο πρωθυπουργό Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος δεν διστάζει (σχεδόν σε όλες του τις δηλώσεις) να εκδηλώνει το «ενδιαφέρον» του για τους «τούρκους» της Θράκης. Σε λίγο καιρό, αναμένεται να αρχίσουν και οι δηλώσεις αμφισβήτησης της ελληνικότητας αυτής της ελληνικής γης… και η ελληνική κυβέρνηση «ποιεί τη νήσσαν» αδύναμη να κατανοήσει το βάρος των ευθυνών της απέναντι στην συνεχώς διαμορφούμενη Βαλκανική και τους κινδύνους οι οποίοι πλέον αρχίζουν να αγγίζουν ένα κομμάτι της Ελλάδας, την Θράκη. Τα φοβικά σύνδρομα των κυβερνώντων, η μη γνώση και κατανόηση της σκληρής πραγματικότητας, η εγκατάλειψη σχεδόν όλων των εθνικών θεμάτων, τοποθετούν πλέον την Ελληνική Θράκη σε ζοφερή θέση, ενώ η εικόνα που σχηματίζει και ο πλέον αδαής δεν δείχνει να διαφέρει και πολύ από τις πρώτες στιγμές δημιουργίας του Κοσόβου…
Τεράστιες είναι οι ευθύνες αυτών που υποτίθεται ότι είναι υπεύθυνοι σε αυτή τη χώρα. Μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση, το διακύβευμα της ατολμίας και της εμφανέστατης δειλίας τους, δεν είναι άλλο από την ίδια την Θράκη… η οποία έχει εγκαταλειφθεί (οι επενδύσεις έχουν τερματιστεί, ενώ με πριμοδότηση του ελληνικού δημοσίου απομακρύνονται και οι ήδη υπάρχουσες) και οι κάτοικοί της παλεύουν πλέον με τον χειρότερο «εχθρό» τους: την αδιαφορία των κυβερνώντων…
Την ίδια στιγμή που οι υπάρχουσες επιχειρήσεις της Θράκης κινδυνεύουν και με κλείσιμο, στις 13.1.2010 σε επιχειρηματικό γεύμα συζητήθηκαν οι προοπτικές συνεργασίες του τοπικού συνδέσμου με ανάλογους της Τουρκίας
Την βιομηχανική περιοχή Κομοτηνής επισκέφτηκε το πρωί της Τρίτης ο γενικός πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή, Μουσταφά Σαρνίτς, ο οποίος ξεναγήθηκε από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Βιομηχανιών – Βιοτεχνιών Ν. Ροδόπης Γιώργο Νικολαΐδη και τον γενικό γραμματέα Δημήτρη Δάντσιο και εξέφρασε το θαυμασμό του για την οργάνωση της ΒΙ.ΠΕ. και την πληθώρα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων που αντίκρισε.
Συγκεκριμένα επισκέφθηκε τις κάτωθι επιχειρήσεις: Alpha Plast Α.Β.Ε.Π. – ΛΑΪΦ-Τ: Υγρά Λιπάσματα Θράκης Α.Ε., Benjamin Moore Mediterranean Α.Β.Ε.Ε., Ποτοποιΐα – Οινοποιΐα Θράκης Α.Β.Ε.Ε., ALOYKOM Α.Ε.
Στη συνέχεια παρατέθηκε επιχειρηματικό γεύμα στο ξενοδοχείο «Φιλία», όπου συζητήθηκαν θέματα με στόχο την προώθηση της εμπορικής και επιχειρηματικής συνεργασίας του Συνδέσμου με ομολόγους Συνδέσμους της γείτονος χώρας (Τουρκίας) και δόθηκε η ευκαιρία διερευνητικών κοινών εμπορικών στόχων.
Μήπως τελικά, η Θράκη πωλείται, αλλά δεν έχει αναρτηθεί επισήμως το πωλητήριο;
Κωνσταντίνος

Read more...

Κρίσιμη ημέρα στο Αιγαίο αύριο - Υπαρκτοί φόβοι εμπλοκής και... "ατυχήματος" Ελληνική άσκηση σε δεσμευμένη από την Άγκυρα περιοχή... Απενεργοποιούντα


Αύριο ξεκινάει η ελληνική αεροναυτική άσκηση που περιλαμβάνει τμήμα των περιοχών Μυκόνου-Ικαρίας-Φούρνων που έχει δεσμεύσει η Άγκυρα για δικές της αεροναυτικές ασκήσεις και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση.
Τι σημαίνει όμως κάτι τέτοιο στην πράξη; Υπάρχουν κίνδυνοι για πιθανές "θερμές" εμπλοκές σε περιοχή όπου η Άγκυρα θεωρεί πως έχει δικαίωμα να κινείται και να ασκείται με πραγματικά πυρά; Υπάρχει ικανό σχέδιο δράσης από την ελληνική πλευρά ώστε να απαντήσει σε τυχούσα έμπρακτη ενέργεια της Τουρκίας;

Δυστυχώς, η ταυτόχρονη παρουσία πολεμικών αεροσκαφών Ελλάδας και Τουρκίας στο Αιγαίο, δεν αποτελεί νεοφανές φαινόμενο, όπως δεν αποτελεί νεωτερισμό πως θα βρεθούν αντιμέτωπα πάνοπλα στρατιωτικά αεροσκάφη των δύο χωρών. Μέχρι σήμερα υπήρξαν "εμπλοκές" με που "πληρώθηκαν" με ανθρώπινες ζωές και που ξεκίνησαν μετά από απλές παραβιάσεις τουρκικών αεροσκαφών και για τις οποίες η Άγκυρα έφερε την πλήρη ευθύνη. Με δεδομένο πως η Άγκυρα ασκείται σε δύο περιοχές (βόρειο και νότιο Αιγαίο ταυτόχρονα) και αυτόματα θεωρεί "κεκτημένο δικαίωμα" την παρουσία της στα 2/3 του Αιγαίου, η εμφάνιση ελληνικών πολεμικών αεροσκαφών πρόκειται να φορτίσει ιδιαίτερα την αυριανή ημέρα από πλευράς των τουρκικών αεροναυτικών δυνάμεων που ήδη κινούνται σε αυτές τις περιοχές. Έτσι, η πιθανότητα δημιουργίας προκλήσεων ή και κινήσεων καθαρά επιθετικής μορφής, από την πλευρά της Άγκυρας θεωρείται δεδομένος και η απάντηση στην μικρή κρίση που θα υπάρξει στο Αιγαίο μπορεί να δοθεί μόνο από την ελληνική κυβέρνηση.
Όμως, δυστυχώς, την ίδια στιγμή που η Ελλάδα εξέδιδε ΝΟΤΑΜ η οποία "στρίμωχνε" την Άγκυρα, εκδίδονταν και απόφαση "απενεργοποίησης" δύο ελληνικών σημαντικών στρατιωτικών αεροδρομίων, υψίστου σημασίας για την ασφάλεια της χώρας. Σκύρος και Καστέλλι, "τραβιούνται" εκτός της άμυνας και αφήνουν το αεροδρόμιο της Λήμνου να αντιμετωπίσει την "κρίση" στο Αιγαίο. Μάλιστα, η "απενεργοποίηση" αυτή οφείλεται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε "λόγους οικονομίας"!!!
Η Σκύρος, αν καταργηθεί ως προωθημένη βάση, θα αντικατασταθεί από αυξημένη επιφυλακή της Τανάγρας και της Αγχιάλου και το Καστέλλι από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας. Βέβαια στην εξίσωση αυτή δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν κάποιοι παράμετροι: Η Τανάγρα για τα Mirage 2000 και τα Mirage 2000-5, είναι μία βάση με πολλά πλεονεκτήματα και ένα βασικό μειονέκτημα: Είναι μακριά από το κεντρικό Αιγαίο και οι χρόνοι παραμονής των Mirage στις εμπλοκές θα είναι αρκετά μειωμένοι.
Όλα αυτά αν δεχθούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα χρόνου άφιξης, αφού η προειδοποίηση επερχόμενων αεροσκαφών από τα ανατολικά είναι 30’ περίπου. Αλλά και στο Καστέλλι, η προωθημένη βάση βοηθάει πολύ στην αποσυμφόρηση της Σούδας…
Ταυτόχρονα, σήμερα, η τουρκική προκλητικότητα απέναντι στην Ελλάδα συνεχίστηκε με μαζικές παραβιάσεις προχώρησε η τουρκική Αεροπορία σήμερα στο Αιγαίο (14 συνολικά) από σχηματισμό 16 αεροσκαφών, από τα οποία τα μισά ήταν οπλισμένα. Η τουρκική αεροπορική δραστηριότητα απλώθηκε και στους τρεις τομείς του Αιγαίου (βόρειο, κεντρικό και νότιο).
Σε αναμονή της κρίσιμης αυριανής ημέρας, όλοι ευελπιστούν πως θα υπερισχύσει η ηρεμία και κυρίως η λογική στην τουρκική πλευρά, η οποία θα θεωρήσει πως θίγεται από την ελληνική άσκηση...
Η ελληνική ΝΟΤΑΜ προς την Άγκυρα
A0084/10 - REF (A) GREEK NOTAM A0061/10 LGGGYNYX
REF (B) GREEK NOTAM A2435/09 AND A2441/09 LGGGYNYX
REF (C) TURKISH NOTAM A0184/10 LTAAYNYX (151208 EUECYIYN JAN 2010)
NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
THIS NOTAM IS ISSUED TO STATE THAT THE REF (C) TURKISH NOTAM
A0184/10 LTAAYNYX IS NULL AND VOID SINCE IT REFERS TO TURKISH
MILITARY ACTIVITIES WITHIN ATHINAI FIR, WHERE THE ONLY COMPETENT
AUTHORITY TO PROMULGATE NOTAMS IN ACCORDANCE WITH THE INTERNATIONAL
RULES AND REGULATIONS IS THE HELLENIC CAA THROUGH THE HELLENIC ATS,
AIS UNITS.
FURTHERMORE THE HELLENIC POSITIONS REGARDING THE SAID MILITARY
ACTIVITIES, WHICH HAD BEEN ANNOUNCED BY TURKISH NOTAM A3914/09, HAVE
ALREADY BEEN EXPRESSED IN OUR REF (B) NOTAMS A2435/09 AND A2441/09
LGGGYNYX, THEY REMAIN UNCHANGED AND ARE THE ONLY VALID AND EFFECTIVE
WITHIN ATHINAI FIR, AS WELL AS OUR REF (A) NOTAM A0061/10 LGGGYNYX). 19 JAN
05:00 2010 UNTIL 21 JAN 08:30 2010. CREATED: 18 JAN 08:27 2010
Η τουρκική ΝΟΤΑΜ
A0216/10 (Issued for LTBB LGGG) - REFERENCE (A)TURKISH WARNING NOTAM A3914/09
REFERENCE (B)TURKISH WARNING NOTAM A0184/10
REFERENCE (C) GREEK WARNING NOTAM A0061/10 LGGGYNYX
REFERENCE (D) GREEK WARNING NOTAM A0084/10 LGGGYNYX
NAVIGATIONAL WARNING TO ALL CONCERNED:
THE VIEWS EXPRESSED IN TURKISH NAVIGATIONAL WARNING NOTAMS IN REF
(A) AND REF (B) WITH RESPECT TO TURKISH FIRING TASMO EXERCISE WITHIN
INTERNATIONAL AIRSPACE REMAIN UNCHANGED AND THE NOTAMS IN REF (A)
AND REF (B) ARE EFFECTIVE. THE GREEK NOTAMS IN REF (C) AND REF (D)
ARE NULL AND VOID.
TURKEY ALSO WOULD LIKE TO UNDERLINWE THAT NO FURTHER EXPLANATION
WILL BE GIVEN TO ANY OBJECTION RAISED TO TURKISH WARNING NOTAMS
A3914/09 AND A0184/10. SFC - FL999, 19 JAN 05:00 2010 UNTIL 21 JAN 08:30 2010.
CREATED: 18 JAN 12:44 2010

Read more...

ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΠΟΥΛΙΑ ΣΤΟ ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ, ΟΠΟΥ ΕΘΕΣΕ ΚΑΙ ΘΕΜΑ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑΣ


Ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρ. Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε χθες στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, με τον οποίο συναντήθηκε ατύπως στο Αμπού Ντάμπι, ότι θα επισκεφθεί το αμέσως προσεχές διάστημα την Αθήνα για συνομιλίες με τον Γ. Παπανδρέου.

Λίγο αργότερα, ο πρωθυπουργός στην Αθήνα, μετά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο της Κύπρου, Δ. Χριστόφια ανακοίνωσε από την πλευρά του ότι σκοπεύει να στείλει την απαντητική επιστολή του στον κ. Ερντογάν και με την ευκαιρία να τον προσκαλέσει για συνομιλίες στην Αθήνα.


Ετσι, επιβεβαιώθηκε η ανακοίνωση του κ. Ερντογάν (ως προσκεκλημένου) προτού καν λάβει την επιστολή του κ. Παπανδρέου (ως προσκαλούντος).

Αναλυτικότερα:

Η άτυπη συνάντηση Παπούλια - Ερντογάν, ύστερα από αίτηση του τελευταίου, πραγματοποιήθηκε χθες για 45 λεπτά στο Αμπού Ντάμπι, με τις δύο πλευρές να αναφέρονται στις πάγιες θέσεις των χωρών τους.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, αναφέρθηκε στις ελληνικές θέσεις και στα προβλήματα που δημιουργεί η Αγκυρα, καθώς και στο Κυπριακό, που παρουσιάζει στασιμότητα, παρά τις εντατικές συνομιλίες Χριστόφια - Ταλάτ. Η Προεδρία της Δημοκρατίας δεν προέβη σε καμιά επίσημη ή ανεπίσημη δήλωση.

Λαλίστατος
Αντιθέτως, ο κ. Ερντογάν αποδείχθηκε λαλίστατος, προετοιμάζοντας προφανώς και το πλαίσιο για την επίσκεψή του στην Αθήνα το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με το πρακτορείο «Ανατολή», ο Τούρκος πρωθυπουργός επέμεινε σε δύο θέματα: την εμπλοκή Ελλάδας και Τουρκίας στην επίλυση του Κυπριακού και τη λύση των προβλημάτων «της τουρκικής μειονότητας στη Δ. Θράκη» στη βάση της αμοιβαιότητας με τα προβλήματα της μειονότητας στην Κωνσταντινούπολη.

Σύμφωνα με τον κ. Ερντογάν, ένα θετικό αποτέλεσμα στο Κυπριακό μπορεί να υπάρξει αν η Ελλάδα και η Τουρκία, ως εγγυήτριες δυνάμεις, αυξήσουν την υποστήριξή τους.

Σε ό,τι αφορά τη Δυτική Θράκη, ο Τούρκος πρωθυπουργός παρατήρησε ότι αναμένει να συζητήσει με λεπτομέρειες τα θέματα αυτά κατά τη συνάντησή του με τον κ. Παπανδρέου στην Αθήνα, διότι... «δεν είναι σωστό να έχουμε προβληματικές διαδικασίες με την Ελλάδα στην περιοχή. Είναι απαραίτητο να εξαλείψουμε αυτά τα προβλήματα. Εχουμε σχεδόν 130.000 συγγενείς μας στη Δυτική Θράκη. Αντιμετωπίζουν ορισμένα προβλήματα. Εχουμε σχεδόν 3.000 Ελληνες πολίτες ανάμεσα στις μειονότητες στην Τουρκία, που και αυτοί έχουν κάποια προβλήματα. Και έχουμε πει ότι θα έπρεπε να λύσουμε αυτά τα προβλήματα με αμοιβαιότητα». *

Της ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/01/blog-post_6015.html#ixzz0d5JR6fAc

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP