Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2010

Ερντογάν προς Ισραήλ : Τους δολοφόνους θα τους λέμε δολοφόνους


Ο πρωθυπουργός Ερντογάν απευθύνεται στον κόσμο σε ένα χωριό Τουρκμένων στην περιοχή της Βηρυτού. Ο πρωθυπουργός Ερντογάν στην ομιλία του, αναφερόμενος στο Ισραήλ χρησιμοποίησε τη φράση ¨Όταν χρειάζεται τους δολοφόνους θα τους λέμε δολοφόνους¨.

Ο πρωθυπουργός Ερντογάν ευρισκόμενος για διήμερη επίσημη επίσκεψη στο Ισραήλ, μίλησε σε δέκα χιλιάδες Τουρκμένους στο χωριό Κουβάσρα στα βόρεια της χώρας. Ορίστε λοιπόν τα βασικά σημεία της ομιλίας του Ερντογάν, που βγήκε στο βήμα μετά τον πρωθυπουργό του Λιβάνου Σαάντ Χαρίρι :
-Η Τουρκία συνεργάζεται με τον Λίβανο σε κάθε επίπεδο.

-Θα υπογράψουμε συμφωνίες σημαντικών βημάτων στο οικονομικό, πολιτικό και πολιτιστικό επίπεδο. Με την άρση της βίζας, δόθηκε ένα τέλος στην νοσταλγία 100 χρόνων ανάμεσα στους λαούς της Τουρκίας και του Λιβάνου.

-Ο Ερντογάν είπε πως την κοινή ιστορία την έγραψαν οι λαοί της Τουρκίας και του Λιβάνου, και πως κανενός η δύναμη δεν θα αρκέσει για να αποξενώσει τους δύο λαούς. Λέγοντας πως οι πόνοι στον Λίβανο γίνονται αισθητοί στην καρδιά του τουρκικού λαού, είπε : ¨Το αίμα που χύθηκε στον Λίβανο, όπως και σε όλη την περιοχή, μας επηρέασε βαθύτατα¨.

-ΟΙ βόμβες που έπεσαν στον λαό του Λιβάνου και στα παιδιά του, έκαψαν και την καρδιά μας.

-Στον Λίβανο επίσης έγινε αισθητός στην καρδιά του, ο πόνος για τους 9 Τούρκους που μαρτύρησαν στο πλοίο Μαβί Μαρμαρά.

-Θα κάνουμε ότι μπορούμε για την ειρήνη στον Λίβανο

-Μοιραστήκαμε και εμείς τον πόνο για τον χαμό του Ραφίκ Χαρίρι

-Ότι και αν λένε, εμείς θα συνεχίσουμε να σηκώνουμε την φωνή μας ενάντια στις αδικίες.

-Θα συνεχίσουμε να φωνάζουμε ενάντια σε αυτούς που δολοφονούνε αθώους ανθρώπους και παιδιά.

-Όταν πρέπει θα λέμε δολοφόνους τους δολοφόνους

-Ο Ισραηλινός λαός πρέπει πλέον να δει αυτό. Αν υπάρξει ειρήνη σε αυτήν την περιοχή, θα κερδίσει και οι ίδιοι το ίδιο.

-Αν υπάρξει πόλεμος στην περιοχή, όση ζημιά θα δούνε οι άνθρωποι της περιοχής, τόση ζημιά θα δούνε και οι ίδιοι.

-Για αυτό καλούμε την Ισραηλινή κυβέρνηση να μετανιώσει για τα λάθη της, να ζητήσει συγγνώμη και να προσέλθει στην ειρήνη.

-Η ειρήνη και η γαλήνη θα κάνει τον Λίβανο το αστέρι της περιοχής.

-Ως Τουρκία θα είμαστε δίπλα στον Λίβανο σε κάθε επίπεδο.
-Τα αδέρφια μας οι Τουρκμένοι που ζούνε στην περιοχή, αποτελούνε μια γέφυρα καρδιάς, ανάμεσα σε εμάς και στον Λίβανο.

Read more...

Τουρκία: Στο σφυρί η 3η αρχαιότερη εκκλησία


Την απόφαση πήρε ο ιδιοκτήτης της εκκλησίας των Ταξιαρχών η οποία έχει χτιστεί στο χωριό Κούμγιακα την περίοδο της αυτοκρατορίας του Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου, τον όγδοο αιώνα. Στο άκουσμα της πώλησης, ο πρόεδρος του χωριού ξεκίνησε τα παζάρια ώστε να την αγοράσει καθώς η τιμή είναι ιδιαίτερα υψηλή. Μάλιστα, αφού επισκευαστεί θα την ανοίξει στους τουρίστες οι οποίοι συρρέουν κάθε χρόνο στην περιοχή για να την επισκεφτούν. "Αν μας τη δώσουν 200 χιλιάδες λίρες, μπορούμε να την αγοράσουμε ώστε όταν την επισκευάσουμε, να την ανοίξουμε στους τουρίστες", είπε χαρακτηριστικά. Προσέθεσε μάλιστα πως απευθύνθηκε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για την χρηματοδότησή της αναστήλωσης ωστόσο δεν απάντησαν θετικά.

Η εκκλησία πριν από μια δεκαετία πουλήθηκε στον νυν ιδιοκτήτη της - Κωνσταντινουπολίτη επιχειρηματία Μετέ Γιαλτσίν- με σκοπό να την αναστηλώσει αλλά ο αρμόδιος φορέας δεν εξέδωσε την απαραίτητη άδεια με αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας να προβεί σε αυτήν την κίνηση.

Read more...

Καλή τύχη Ελλάδα!


Του Σάββα Καλεντερίδη

Εισαγωγή

Ο ελλαδικός χώρος, δηλαδή ο χώρος στον οποίο επεκτείνεται η επικράτεια της Ελλάδας και της Κύπρου, αν θεωρηθεί ως ενιαίο σύνολο, συμπεριλαμβανομένου και του θαλάσσιου χώρου που περικλείει την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη των δυο χωρών, μπορεί, χωρίς αμφιβολία να λάβει τον τίτλο μιας από τις πιο σπουδαίες περιοχές, από γεωπολιτικής άποψης και αξίας, περιοχές του πλανήτη.
Όποιος κατέχει την ευρύτατη αυτή περιοχή, ελέγχει τους θαλάσσιους άξονες και τη θαλάσσια κυκλοφορία προς τον Εύξεινο Πόντο και το Σουέζ, αλλά και τον κόλπο των Αδάνων, στον οποίο καταλήγουν σημαντικοί αγωγοί μεταφοράς αργού πετρελαίου από τον Καύκασο και το Ιράκ.

Η γεωπολιτική αξία της περιοχής αυξάνεται ακόμα περισσότερο, αν επαληθευθούν δημοσιεύματα που φέρουν την περιοχή αυτή να διαθέτει υποθαλάσσια αποθέματα φυσικού αερίου και πετρελαίου, που ξεπερνούν κατά πολύ το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια, με το οποίο, σημειωτέον, μηδενίζεται το δυσβάστακτο ελληνικό χρέος και Ελλάδα και Κύπρος μετατρέπονται σε πλούσιες από κάθε άποψη χώρες.

Οι Έλληνες έχουμε συγκροτήσει τοπική συνείδηση, με βάση την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής από την οποία καταγόμαστε και εθνική συνείδηση κυρίως με βάση την μακρόχρονη ιστορία και τον πολιτισμό του ελληνικού έθνους.
Και η συνείδηση αυτή, που έχει πάρει τα συγκεκριμένα σύγχρονα χαρακτηριστικά, σφυρηλατήθηκε κυρίως τα τελευταία διακόσια χρόνια, δηλαδή με την ίδρυση του ελλαδικού κράτους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στις προηγούμενες ιστορικές περιόδους, οι Έλληνες δεν είχαν ελληνική συνείδηση, όπως υποστηρίζουν διάφοροι ιστορικοί συγκεκριμένης ‘σχολής’ σκέψης.
Μπορούμε δε να ισχυριστούμε ότι η εθνική συνείδηση ήταν ο κύριος παράγοντας που κινητοποίησε τους Έλληνες για να συμμετέχουν στους εθνικούς αγώνες, που οδήγησαν στη δημιουργία του ελληνικού και του κυπριακού κράτους.

Στο σημείωμα που ακολουθεί, θα προσπαθήσουμε να εξετάσουμε συνοπτικά τους βασικούς σταθμούς που έκριναν την τύχη του αιγαιακού χώρου, τους παράγοντες που την επηρέασαν και το ρόλο που μπορεί να παίξει ο ελληνικός λαός, για να προλάβει δυσάρεστες εξελίξεις στο θέμα της συν-εκμετάλλευσης και της κυριαρχίας αυτού του χώρου.

Από τη γεώτρηση στον Πρίνο, στο Πολυτεχνείο και την Εισβολή

Τις αρχές της δεκαετίας του ’70 η τότε κυβέρνηση προχώρησε στην εκμετάλλευση του πετρελαϊκού κοιτάσματος στην τοποθεσία Πρίνος, στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Καρβάλης και Θάσου.
Δεν είναι γνωστές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες η τότε κυβέρνηση των Συνταγματαρχών, που κατέλαβε την εξουσία με την έγκριση των ΗΠΑ, προχώρησε σε αυτήν την κίνηση και αν αυτό προκάλεσε την αντίδραση της Ουάσιγκτον.
Πάντως, μετά από αυτό ακολούθησε η ανατροπή της κυβέρνησης που επιχείρησε την εξόρυξη του πετρελαίου, μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου, για να αναλάβει τα ηνία της χώρας ο ταξίαρχος Ιωαννίδης, με πολιτικές και αναλυτικές ικανότητες που τον καθιστούσαν απόλυτο ενεργούμενο των ΗΠΑ και του Εβραϊκού παράγοντα, που δια του Χένρι Κίσινγκερ -αμφότεροι- σχεδίασαν και προκάλεσαν το προδοτικό πραξικόπημα και την επακολουθήσασα τουρκική εισβολή στην Κύπρο, τον Ιούλιο του 1974.

Τον Αύγουστο του 1974, και ενώ οι Τούρκοι κατείχαν το 7,5% του κυπριακού εδάφους, ένα προγεφύρωμα που στην ουσία ο κυπριακός λαός και η εθνοφρουρά ήταν σε θέση να εξαλείψουν ανά πάσα στιγμή, διεξάγεται ο Αττίλας 2, τον οποίο η κυβέρνηση εθνικής ενότητας του Κωνσταντίνου Καραμανλή παρακολούθησε κυριολεκτικά ως απλός θεατής, να καταλαμβάνει το υπόλοιπο 30% του μαρτυρικού νησιού, προκαλώντας το θάνατο χιλιάδων Ελλήνων και στέλνοντας στην προσφυγιά 220 χιλιάδες Έλληνες.
Με την εισβολή και κατοχή, ο έλεγχος στο μαρτυρικό νησί πέρναγε στην κυριολεξία στα χέρια του διεθνή παράγοντα, ο οποίος θα έχει και τον κύριο ρόλο και μερίδιο, εκτός των άλλων, και στο θέμα της εκμετάλλευσης των τεράστιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου που βρίσκονται υποθαλασσίως στην ΑΟΖ της Κύπρου.

Η αποχώρηση της Ελλάδος από το ΝΑΤΟ και ο επιχειρησιακός έλεγχος του Αιγαίου

Αμέσως μετά την ‘ολοκλήρωση’ της εισβολής, η κυβέρνηση εθνικής ενότητας, του Κωνσταντίνου Καραμανλή, προβαίνει σε μια εντελώς ακατανόητη ενέργεια και αποφασίζει την έξοδο της Ελλάδος από το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, με βάση το σκεπτικό ότι η Ατλαντική Συμμαχία δεν απέτρεψε την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο.
Το σκεπτικό αυτό, όμως, δεν στέκει, αφού η Τουρκία, μέλος του ΝΑΤΟ, επιτέθηκε στην Κύπρο, δηλαδή σε μια χώρα που δεν ανήκε στο ΝΑΤΟ. Άρα, ειδικά στο ζήτημα αυτό, το ΝΑΤΟ ήταν ‘αθώο’, γι’ αυτό και χαρακτηρίζουμε παραπάνω την ενέργεια αυτή ως ‘εντελώς ακατανόητη’.
Αποτέλεσμα;
Μέχρι τότε η Ελλάδα, ως μέλος του στρατιωτικού σκέλους του ΝΑΤΟ, είχε τον επιχειρησιακό έλεγχο του Αιγαίου, γεγονός που ισχυροποιούσε την εθνική μας κυριαρχία στον εν λόγω χώρο.
Με την έξοδο της Ελλάδος από το στρατιωτικό σκέλος, για ακατανόητους λόγους, άνοιξε στην κυριολεξία ο ‘ασκός του Αιόλου’ σε αυτό το χώρο που αποτελεί το διαχρονικό πνεύμονα του Ελληνισμού.
Ενώ η Ελλάδα προχωρεί σε αυτήν την εντελώς ακατανόητη ενέργεια, η Τουρκία, δια του ο τότε υπουργού Εξωτερικών, Ιχσάν Σαμπρί Τσαγλαγιανγκίλ, χαρακτηρίζει για πρώτη φορά δημόσια ως “απαράδεκτη” την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στο Αιγαίο, του οποίου πλέον η Αθήνα δεν έχει τον (νατοϊκό) επιχειρησιακό έλεγχο.

Από το Πρωτόκολλο της Βέρνης, στο Casus Belli και στο Μάρτη του ’87

Αμέσως μετά αρχίζει η Τουρκία το χορό των έμπρακτων διεκδικήσεων στο Αιγαίο, που οδηγεί στην υπογραφή του Πρωτοκόλλου της Βέρνης, το 1977, από τους Καραμανλή-Ντεμιρέλ, με το οποίο οι δυο χώρες δεσμευόντουσαν να απέχουν από ‘προκλητικές ενέργειες’ σε συγκεκριμένες περιοχές στο Αιγαίο.
Το 1982, ακριβώς μετά την υπερψήφιση της Διεθνούς Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας, που ισχυροποιεί το δικαίμωα της Ελλάδος να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ν.μ., και ενώ η Ελλάδα έχει επανέλθει στο στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ, με επαχθείς όρους και χωρίς να της έχει δοθεί και πάλι ο επιχειρησιακός έλεγχος του Αιγαίου, η Άγκυρα δηλώνει επίσημα για πρώτη φορά πως θεωρεί αιτία πολέμου (Casus Belli) την επέκταση των χωρικών υδάτων από τα έξι στα δώδεκα ναυτικά μίλια από πλευράς της Ελλάδος.
Έκτοτε, αυτό παραμένει αμετακίνητη «στρατηγική θέση» της Άγκυρας, που έχει υπογραμμιστεί και επικυρωθεί με αποφάσεις του τουρκικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας και της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης.
Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ενέργεια της Άγκυρας έρχεται σε μια στιγμή που βρίσκεται σε εξέλιξη σειρά κομματικών επιλογών της ελληνικής κυβέρνησης, ως αποτέλεσμα των οποίων η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, που μέχρι τότε είχε τον ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, αποδυναμώνεται σε τέτοιο βαθμό, σταδιακά, μέχρι να ολοκληρωθεί ο απόλυτος κομματικός έλεγχος της Πολεμικής Αεροπορίας, που σε κάποιο βαθμό αδυνατεί να κυριαρχήσει στον εναέριο χώρο του Αιγαίου.
Αυτό έχει ως συνέπεια την αντικειμενική αδυναμία αποτελεσματικής αντιμετώπισης των ‘τουρκικών’ σχεδιασμών και προκλήσεων στο Αιγαίο.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η Ελλάδα παρα-σύρεται στην Κρίση του Μάρτη του 1987, η οποία, παρά το φαινομενικά αποτελεσματικό χειρισμό της κρίσης σε επιχειρησιακό επίπεδο, ‘τελειώνεται’ με μια δήλωση της ελληνικής κυβέρνησης που στην ουσία ‘γκριζάρει’ ολόκληρο το Αιγαίο. Η ΈΝΤΑΣΗ ΚΑΙ Η ΚΡΊΣΗ ΣΤΟ Αιγαίο, στο πολιτικό επίπεδο έληξε με την δημόσια δήλωση-δέσμευση της Ελληνικής Κυβέρνησης, ότι δεν προτίθεται να διενεργήσει υποθαλάσσιες έρευνες στο Αιγαίο, όπως ευφυώς, οφείλουμε να ομολογήσουμε, είχε απαιτήσει ο Τουργκούτ Οζάλ.
Όμως η δήλωση της Κυβέρνησης, πρακτικά, «ακύρωσε» το Πρωτόκολλο της Βέρνης του 1976, μεταξύ των δυο χωρών, που καθόριζε συγκεκριμένες περιοχές αποφυγής ‘προκλητικών ενεργειών’ εκατέρωθεν, ενώ η δήλωση της ελληνικής κυβέρνησης, το Μάρτη του 1987, αναφερόμενη στο Αιγαίο, αφορά πλέον σε όλες τις περιοχές του.

Από την εφαρμογή της Σύμβασης για το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας στη Μαδρίτη
Τον Νοέμβριο του 1994 η Ελλάδα ισχυροποιεί τη θέση της στο θέμα της επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ, η οποία, παρεμπιπτόντως, αν γίνει, λύνονται ως δια μαγείας όλα τα ελληνοτουρκικά προβλήματα και κλείνονται ερμητικά όλα τα ‘παράθυρα’ που χρησιμοποιεί η Τουρκία για να προβάλλει τις απαράδεκτες διεκδικήσεις της στο Αιγαίο.
Τότε η Ελλάδα αποκτά και επίσημα με βάση το γραπτό πλέον διεθνές δίκαιο το δικαίωμα να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ν.μ., αφού τίθεται σε εφαρμογή η σχετική Συμφωνία για την εφαρμογή του Τμήματος ΧΙ της Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας (Νέα Υόρκη, 29/7/1994) ν. 2321/1995 (ΦΕΚ Α/136/1995).

Η Τουρκία από την πλευρά της, για να αποκλείσει το ενδεχόμενο της επέκτασης, προετοιμάζεται στην ουσία για εφαρμογή του διακηρυγμένου Casus Belli, ενώ ταυτόχρονα ο επιτετραμμένος των ΗΠΑ στην Αθήνα πιέζει αφόρητα τον πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου να δηλώσει ότι η Ελλάδα δεν θα κάνει χρήση του δικαιώματος αυτού.
Τελικά, τη δήλωση κάνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευάγγελος Βενιζέλος, ο οποίος δηλώνει ότι η Ελλάδα δεν θα προβεί σε επέκταση, διατηρεί όμως το δικαίωμα αυτό για το μέλλον, δικαίωμα το οποίο δεν έχει χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα, Νοέμβριο του 2010.

Μαδρίτη 1997: Η Ελλάδα αυτοκτονεί
Το 1996, η κυβέρνηση Σημίτη έρχεται αντιμέτωπη με μια κρίση Made in USA. Μηχανισμοί της Ουάσιγκτον κινητοποιούν πρόσωπα και μηχανισμούς σε Άγκυρα και Αθήνα και προκαλούν την Κρίση των Ιμίων, μια κρίση στην οποία επιχειρείται να συρθεί η Ελλάδα στο χείλος μιας πολεμικής σύγκρουσης με την Τουρκία, υπό το φόβο της οποίας θα κληθεί να υποχωρήσει, με καταστροφικά αποτελέσματα για το ζήτημα της κυριαρχίας της στο Αιγαίο.
Η κρίση εξελίσσεται και ενώ η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να βυθίσει το σύνολο των πολεμικών σκαφών του τουρκικού στόλου που βρίσκονται στην περιοχή των Ιμίων και το Δ’ Σώμα Στρατού τη Θράκη έχει τον απόλυτο έλεγχο των κινήσεων, η κυβέρνηση Σημίτη υποχωρεί και στην ουσία παραιτείται της κυριαρχίας ελληνικού εδάφους στα Ίμια, ενώ ταυτόχρονα με την πράξη της αυτή γκριζάρει ακόμα περισσότερο ολόκληρο το Αιγαίο.
Ενώ ο πρωθυπουργός Σημίτης ευχαριστεί τους Αμερικανούς γιατί με τη μεσολάβησή τους απέτρεψαν τον πόλεμο μεταξύ Ελλάδος-Τουρκίας, ένα χρόνο μετά, ‘επισφραγίζει’ το ολίσθημα των Ιμίων με την Διακήρυξη της Μαδρίτης, όπου η Ελλάδα αναγνωρίζει «νόμιμα ζωτικά συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο», νομιμοποιώντας στην ουσία το Casus Belli της Άγκυρας. Να σημειώσουμε ότι είναι σε όλους γνωστό, προφανώς εκτός από εκείνους που συνυπέγραψαν την εν λόγω διακήρυξη, ότι όταν έχεις ζωτικά συμφέροντα, αναγνωρισμένα και από τον ‘άλλον’, νομιμοποιείσαι να τα υπερασπιστείς ακόμα και με πόλεμο.
Δηλαδή, με άλλα λόγια, η ίδια η Ελλάδα νομιμοποίησε στην ουσία το Casus Belli της Άγκυρας.
Παρεμπιπτόντως, όταν την ίδια μέρα, στη Μαδρίτη, ρωτήθηκε, από κάποιον φίλο που ήταν παρών, ο αείμνηστος Γιάννος Κρανιδιώτης γι’ αυτό το εθνικό ολίσθημα, είπε ότι ‘μας πίεσε αφόρητα η Ολμπράιτ’, η οποία, πρέπει να ομολογήσουμε, όντως αποδείχτηκε συνεπής συνεχιστής της αποστολής που είχε αναλάβει από τη δεκαετία του ’70 ο Χένρυ Κίσσιγκερ.

Η περιπέτεια των «Διερευνητικών Επαφών»
Ενώ σταδιακά αποψιλώνεται και αποδυναμώνεται η κυριαρχία της Ελλάδος στο Αιγάιο, υπό την υψηλή εποπτεία της Ουάσιγκτον, ακολουθεί η υιοθέτηση της πρακτικής των «Διερευνητικών Επαφών Ελλάδος-Τουρκίας» και το καταστροφικό Σχέδιο Αννάν, που εκπορεύτηκε και εκπονήθηκε από τους ίδιους κύκλους και το οποίο, παρότι αποδέχτηκε και στήριξε η πλειοψηφία των πολιτικών παραγόντων σε Κύπρο και Ελλάδα, είχε τη γενναιότητα και τη σοφία να απορρίψει ο κυπριακός λαός, που έτυχε να έχει για μπροστάρη τον Τάσο Παπαδόπουλο, που είχε την έστω και άτυπη στήριξη του διδύμου Καραμαν λή-Μολυβιάτη.
Επανερχόμενοι στις διερευνητικές επαφές, να σημειώσουμε ότι αυτές διανύουν ήδη τον 46ο κύκλο, εμπεδώνοντας προφανώς στην ελληνική αλλά και στη διεθνή κοινή γνώμη ότι όλο και κάποια βάση θα έχουν οι τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο, αφού η Ελλάδα δέχεται να στροβιλίζεται στους κύκλους των διερευνητικών επαφών, ενώ η Τουρκία συνεχίζει ταυτόχρονα να διακηρύσσει ότι θα θεωρήσει ως αιτία πολέμου ακόμα και την επέκταση πάνω από τα έξι μίλια στο Ιόνιο Πέλαγος, ενώ η Άγκυρα διεκδικεί ακόμα και τη Γαύδο σε διαδικασίες του ΝΑΤΟ και ενώ συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι αέναοι κύκλοι των παραβιάσεων του εθνικού εναέριου χώρου της Ελλάδος από την τουρκική πολεμική αεροπορία και οι ‘κρουαζιέρες’ του τουρκικού πολεμικού ναυτικού σε Μύκονο και Ραφήνα.

Πλησιάζοντας στο «Δια ταύτα:»
Η πορεία της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων παγκοσμίως, επιβάλλει το άνοιγμα καινούργιων ‘κύκλων’ στο θέμα αυτό. Με άλλα λόγια, έρχεται η σειρά των κοιτασμάτων της ΝΑ Μεσογείου, της Κρήτης-Λυβικού Πελάγους και του Αιγαίου, με τον Ελληνισμό να βρίσκεται σε κατάσταση αντικειμενικής αδυναμίας να διεκδικήσει αυτό που ιστορικά και νόμιμα, με βάση το διεθνές δίκαιο, του ανήκει στο θέμα αυτό. Βρίσκεται σε αντικειμενική αδυναμία να διεκδικήσει το δικαίωμά του να εκμεταλλευτεί τον υποθαλάσσιο πλούτο που βρίσκεται στην ελλαδική και κυπριακή επικράτεια, ως αποτέλεσμα της καλοσχεδιασμένης παρέμβασης του διεθνούς παράγοντα εδώ και δεκαετίες.
Η αναφερόμενη αντικειμενική αδυναμία έγκειται στο γεγονός ότι η Κύπρος είναι δέσμια του Αττίλα και όσων τον προκάλεσαν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και η Ελλάδα με αποψιλωμένη κυριαρχία σε εκτεταμένες περιοχές του ελλαδικού χώρου και υπό το φάσμα της απειλής της χρεοκοπίας και του Μνημονίου, που όπως δήλωσε με τον πιο επίσημο τρόπο ο πρωθυπουργός κ. Γ. Παπανδρέου, δεν μας επιτρέπει να ασκήσουμε ελεύθερα την εθνική μας κυριαρχία.
Και όλα αυτά συμβαίνουν με ένα πολιτικό σύστημα σκοπίμως και τεχνηέντως κατακερματισμένο και έναν λαό που βομβαρδίζεται από τα πυρά των ΜΜΕ, που ασκούν στην ουσία ένα ψυχολογικό πόλεμο εναντίον του, ένας πόλεμος που κορυφώθηκε με την απειλή της χρεοκοπίας.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι προηγήθηκε η απόπειρα του Καραμανλή να ‘βάλει’ στο παιχνίδι και τον ρωσικό παράγοντα, το 2007, για να ακολουθήσει η ‘αποκάλυψη’ του υπαρκτού σκανδάλου τον ομολόγων, οι πυρκαγιές, η αποκάλυψη του ‘σκανδάλου’ Ζαχόπολου, η αποκάλυψη του σκανδάλου του Βατοπεδίου κλπ.
Η αναφορά μας αυτή δεν γίνεται για να επιδαψιλεύσουμε δάφνες στον Κ. Καραμανλή. Αυτό το κάνει ο ελληνικός λαός όταν κληθεί σε εκλογικές αναμετρήσεις, αλλά και η ίδια η ιστορία. Αναφερόμαστε στο θέμα για να τονίσουμε την εμπλοκή του διεθνούς παράγοντα, ο οποίος δεν ενοχλείται από αντίστοιχες κινήσεις της Τουρκίας, που έχει ήδη έναν αγωγό με τη Ρωσία, έχει υπογράψει συμφωνία για κατασκευή ρωσικού πυρηνικού αντιδραστήρα στη Μερσίνα και σχεδιάζει την κατασκευή δεύτερου ρωσο-τουρκικού αγωγού.
Αυτό μας επιτρέπει να συμπεράνουμε ότι οι ΗΠΑ, που δεν ενοχλούνται από την εκτεταμένη ενεργειακή και οικονομική συνεργασία της Τουρκίας με τη Ρωσία, ενοχλούνται με την εμπλοκή του ρωσικού παράγοντα στα ενεργειακά και οικονομικά της Ελλάδος, όχι μόνο λόγω του Nabucco αλλά και γιατί προφανώς θεωρούν ότι η οικονομική και γεωπολιτική εμπλοκή της Ρωσίας στα ελληνικά πράγματα, είναι δυνατόν να περιπλέξει τα πράγματα και να θέσει σε κίνδυνο τον αμερικανικό σχεδιασμό στο Αιγαίο.

Βρισκόμαστε στο Φθινόπωρο του 2010, και όπως προαναφέραμε, το ζητούμενο για το θέμα μας είναι το πώς θα εξουδετερωθεί πλήρως ο παράγοντας Ελλάδα και Ελληνισμός, για να μην είναι σε θέση να διεκδικήσει τα δικαιώματά του στο ζήτημα της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων στην περιοχή ΝΑ Μεσόγειος-Κρήτη-Λυβικό Πέλαγος-Αιγαίο.
Είναι κοινά παραδεκτό ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε ασφυκτικό κλοιό και κατά την άποψή μας εκείνο που επιδιώκεται από το διεθνή παράγοντα είναι ο πλήρης έλεγχος του πολιτικού συστήματος και η ολοκληρωτική εξουδετέρωση ακόμα και της εκδήλωσης διάθεσης του ελληνικού λαού να διεκδικήσει το δικαίωμα διαχείρισης του εθνικού πλούτου.
Για έλεγχο των ΜΜΕ δεν μιλάμε, γιατί αυτός ούτως ή άλλως είναι δεδομένος.
Θα προσπαθήσουμε να μιλήσουμε για το ρόλο που μπορεί να παίξει ο ελληνικός λαός.
Ο ελληνικός λαός, αφού υπέστη μήνες τώρα το ανηλεές σφυροκόπημα αυτού του ιδιότυπου ψυχολογικού πολέμου που δέχεται από τα ΜΜΕ από τις δημόσιες συχνότητες, που, παρεμπιπτόντως, θεωρούνται εθνική περιουσία και δημόσιο αγαθό, υπό την πίεση της χρεοκοπίας, της Τουρκίας, των Σκοπίων, της Αλβανίας και των εκατομμυρίων λαθρομεταναστών, που για έναν εξαιρετικά περίεργο λόγο δεν επιλέγουν τη Βουλγαρία, που ανήκει και αυτή στην Ε.Ε., αλλά αποκλειστικά και μόνον την Ελλάδα, φαίνεται αδύναμος να αντιληφθεί τί πραγματικά ‘παίζεται’, με τα κόμματα να αδυνατούν να τον κινητοποιήσουν, για τους λόγους που λίγο-πολύ προαναφέρθηκαν.

Η κυβέρνηση, που φέρει την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας, υπό το βάρος των τεράστωιν οικονομικών προβλημάτων που καλείται να διαχειριστεί και με τους περιορισμούς που θέτει το Μνημόνιο, έχει περιορισμένες δυνατότητες να αντιδράσει και να συσπειρώσει τον κόσμο γύρω της. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που μπορούν εν δυνάμει να αντιδράσουν και συσπειρώσουν γύρω τους κόσμο, δέχονται ασφυκτικές πιέσεις από πολιτικούς παράγοντες που δρουν διαλυτικά και αποσταθεροποιητικά στο εσωτερικό τους και από κόμματα που φυτρώνουν στην κυριολεξία σαν μανιτάρια δεξιά και αριστερά.
Με άλλα λόγια, ο ελληνικός λαός, στην ουσία είναι αποκλεισμένος από τις εξελίξεις και δεν ερωτάται καν για τις σοβαρότατες αποφάσεις που πρόκειται να ληφθούν.
Και όλα αυτά γιατί το πολιτικό σύστημα και κυρίως τα κόμματα, αποκομμένα από το λαό, έχουν καταντήσει να είναι μηχανισμοί που καταναλώνουν και κατατρώγουν αδηφάγα τα τεράστια κονδύλια της χρηματοδότησής τους από τον κρατικό κορβανά, χωρίς να τον εκπροσωπούν και χωρίς να εκφράζουν πλέον την αυθεντική λαϊκή βούληση.

(Ελπίζουμε όχι τραγικός) Επίλογος
Ενώ η κατάσταση έχει έτσι όπως προσπαθήσαμε να περιγράψουμε στο σημείωμα αυτό, ακούμε, μαθαίνουμε και διαισθανόμαστε ότι το επόμενο διάστημα θα επιχειρηθεί να επιτευχθεί ενός είδους «εθνική συνεννόηση» για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τόπος, στα οποία θα συμπεριλαμβάνεται και το θέμα της συν-εκμετάλλευσης του Αιγαίου.
Το πολιτικό σύστημα και ο πολιτικός κόσμος, που έδωσε εξετάσεις και απέτυχε και το 1919-1922, και το 1944-1949, και το 1960-1967, και το 1974-1981 και το 1981-1996 και το 1996-2010, κατά πάσα πιθανότητα θα κληθεί να λάβει σοβαρότατες αποφάσεις για την επιβίωση της Πατρίδας και του Ελληνισμού. Και όλα αυτά ερήμην του ελληνικού λαού.

Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο τώρα. Σε όλες τις προηγούμενες περιόδους, ο ελληνικός λαός, αντί να είναι ο ίδιος ο παράγοντας που ρυθμίζει τις εξελίξεις, πάντα επ’ ωφελεία των συμφερόντων του Έθνους και της Πατρίδος, χρησιμοποιήθηκε από κόμματα, κλίκες και σκοτεινά συμφέροντα ως άλλοθι και σύρθηκε σε καταστροφικές για τη χώρα εσωτερικές αντιπαραθέσεις και διχασμούς.
Αν αναρωτηθούμε για πιο λόγο δεν διεκδικεί ο ελληνικός λαός το ρόλο που του ανήκει στις εξελίξεις, ενώ όταν καλείται να αγωνιστεί και να προσφέρει το αίμα του, δηλώνει πάντοτε παρών, θα διαπιστώσουμε ότι ο ελληνικός λαός, ενώ διαθέτει συγκροτημένη εθνική συνείδηση που τρέφει έναν απαράμιλλο πατριωτισμό, δεν διαθέτει γεωπολιτική συνείδηση, που θα του επέτρεπε να διεκδικεί και έχει ρόλο στις μεγάλες αποφάσεις και θα έβαζε φρένο στον αυθορμητισμό του, που αποτέλεσε πηγή τεράστιων κακών στο παρελθόν.

Πιστεύουμε λοιπόν ότι ο ελληνικός λαός ήταν εύκολο θύμα και έπεσε στις παγίδες που στήθηκαν τις προηγούμενες περιόδους για να εξυπηρετήσουν τα γεωπολιτικά συμφέροντα του διεθνή παράγοντα κάθε φορά. Και στις παγίδες αυτές παρασύρθηκε και έπεσε ο ελληνικός λαός γιατί δεν είχε την γεωπολιτική συνείδηση που επιβάλλεται να έχει κάθε φορά, με βάση πάντα τη θέση της Ελλάδος και της Κύπρου στο χάρτη των γεωπολιτικών συμφερόντων.

Η περίοδος που διανύουμε και η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη για την επιβίωση της Πατρίδας και του Ελληνισμού.
Αν η κυοφορούμενη συν-εκμετάλλευση του υποθαλάσσιου πλούτου, που ‘μαγειρεύεται’ γίνει υπό όρους που δεν εξασφαλίζουν το μερίδιο που δικαιούται η Ελλάδα και επιβάλλουν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στο Αιγαίο, η χώρα και ο ελληνισμός οδηγείται στην ολοκληρωτική καταστροφή.
Επειδή ακούγονται διάφορα, μια που ασκείται μυστική διπλωματία στο θέμα, αν εκτός από τις περιοχές που γειτνιάζουν με τις μικρασιατικές ακτές, η Ελλάδα αναγνωρίσει δικαιώματα νομής στην Τουρκία και σε περιοχές που βρίσκονται δυτικά των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και επειδή η νομή συνιστά και ιδιοκτησία-κυριαρχία, υπάρχει ο κίνδυνος μετά τη συνεκμετάλλευση να μιλάμε πλέον για συγκυριαρχία σε περιοχές στις οποίες η Τουρκία πριν μερικές δεκαετίες δεν είχε κανένα απολύτως δικαίωμα.

Όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε στο «Δια ταύτα:»

Ο πολιτικός κόσμος και το πολιτικό σύστημα έχουν τα χαρακτηριστικά που όλοι γνωρίζουμε.
Επειδή συνεχίζουμε θεωρούμε ότι ο ελληνικός λαός διαθέτει ανεξάντλητες δυνάμεις, ελπίζουμε τη φορά αυτή, με πυξίδα τις πικρές εμπειρίες του παρελθόντος, που παρασύρθηκε σε αδελφοκτόνες συγκρούσεις, εξυπηρετώντας άθελά του τα συμφέροντα των ξένων, να αντλήσει μαθήματα από το παρελθόν και να βρει τη δύναμη και τη σοφία που απαιτούν η περιστάσεις και η ιστορική συγκυρία, για να επιβάλλει τη δική του βούληση στις αποφάσεις που θα κληθούν να λάβουν οι πολιτικοί δρώντες, οι οποίοι μέχρι σήμερα έκαναν ό,τι είναι δυνατόν για να μην δικαιούνται της εμπιστοσύνης μας.

Ας ελπίσουμε, λοιπόν, την καλύτερη λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα και κυρίως σε αυτό της συν-εκμετάλλευσης του Αιγαίου, να βρει -πάντα στα πλαίσια του Συντάγματος και της λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος- τον προσφορότερο τρόπο για τα συμφέροντα του Έθνους και της Πατρίδας και να τη δώσει ο κυρίαρχος λαός.

Καλή τύχη Ελλάδα!

Read more...

Ρ.Τ.Ερντογάν: Καλεί τον Γ.Παπανδρέου για να κλειστούν οι λεπτομέρειες ξεπουλήματος της χώρας;


Πρόσκληση στον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, απηύθυνε σύμφωνα με τον τουρκικό Tύπο ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προκειμένου να συμμετάσχει στην ετήσια συνάντηση εξωτερικής πολιτικής που κάθε χρόνο από το 2008 διοργανώνει το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών.
Κάθε Ιανουάριο περίπου 200 Τούρκοι διπλωμάτες που υπηρετούν σε πρεσβείες της χώρας στο εξωτερικό ή σε στρατηγικής σημασίας διευθύνσεις στην Άγκυρα συμμετέχουν στο εν λόγω συνέδριο. Φέτος, η συνάντηση θα λάβει χώρα στην πόλη Ερζερούμ.

Την συνάντηση το 2009 παρακολούθησαν ο υπουργός Εξωτερικών της Βραζιλίας, Τσέλσο Αμομίμ, ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών, Γκίντο Βέστερβελλε, και ο πρόεδρος της Παλαιστινιακής Αρχής, Mαχμούντ Αμπάς.
Στην επόμενη συνάντηση έχει προσκληθεί η υπεύθυνη της εξωτερικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Κάθριν Άστον, η οποία έχει ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή της.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Zaman, ο Έλληνας πρωθυπουργός έχει και εκείνος απαντήσει θετικά στην πρόσκληση. Η πληροφορία δεν έχει όμως επιβεβαιωθεί από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών.
To ερώτημα μετά απ’όλα αυτά (τις μυστικές διαπραγματεύσεις για το Αιγαίο, τον εξελισσόμενο αφοπλισμό της χώρας, τον υπερεξοπλισμό της Τουρκίας, την σύγκληση συμβουλίου Ε.Ε. και Τουρκίας με πρωτοβουλία της Ελλάδας κλπ) αν οδεύουμε προς απ’ευθείας προς φινλανδοποίηση ή θα παραχωρήσουμε εξ αρχής έδαφος…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Νέες παραβιάσεις από τουρκικά μαχητικά


Σχηματισμός τριών τουρκικών μαχητικών αποτελούμενος συνολικά από 20 αεροσκάφη – τα 10 οπλισμένα – προκάλεσαν σήμερα στο κεντρικό και βόρειο Αιγαίο τέσσερις παραβάσεις και οκτώ παραβιάσεις.
Όλα τα αεροσκάφη αναχαιτίστηκαν και αναγνωρίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική

Read more...

Σοκ.... Η Ντόρα Μπακογιάννη εισήγαγε τα τούρκικα στα σχολεία


Στο νέο κόμμα που ίδρυσε η πρώην υπουργός Εξωτερικών κ. Ντόρα Μπακογιάννη «Δημοκρατική Συμμαχία», ιδρυτικό στέλεχος είναι ο τέως βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιλχάν Αχμέτ. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα» σοκάρει, καθώς μεταξύ άλλων υπογραμμίζει: «Τη στηρίζω γιατί εισήγαγε την τουρκική γλώσσα στα δημόσια σχολεία της δυτικής Θράκης και παρείχε οικονομική στήριξη, ώστε να έρθουν σχολικά εγχειρίδια από την Τουρκία».

Πλήρη στήριξη στην τέως υπουργό Εξωτερικών γιατί έκανε “ότι της ζητήσαμε”.
Ο κ. Αχμέτ θα συμμετέχει στην πρώτη διακήρυξη του προγράμματος του κόμματος που θα γίνει τον Μάρτιο, όπου θα περιλαμβάνονται οι θέσεις του για την τουρκική μειονότητα. Πιστεύει ότι στο συνέδριο θα αποσαφηνιστούν οι μελλοντικές προοπτικές των σχέσεων των δύο χωρών .

Πηγή: http://www.newscode.gr/politiki/story/oi-tourkoi-tis-dutikis-thrakis-idrutika-stelexi-sto-neo-komma-tis-ntor

Read more...

Κομισιόν: «Η Τουρκία να υπογράψει τη σύμβαση για το Δίκαιο Θάλασσας»!


Καταπέλτης αν και διατυπωμένη «κομψά», ήταν η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απαντώντας σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, καθηγητή Ιωάννη Τσουκαλά. Την απαίτηση για «σαφή δέσμευση της Τουρκίας για σχέσεις καλής γειτονίας και για την επίλυση κάθε εκκρεμούς συνοριακής διαφοράς σε συμφωνία με την αρχή της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών σύμφωνα με το Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, συμπεριλαμβανομένης, εφόσον απαιτείται, της δικαιοδοσίας του Διεθνούς Δικαστηρίου», υπενθυμίζει ο Επίτροπος της ΕΕ αρμόδιος για την διεύρυνση, Στέφαν Φούλε, απαντώντας σε γραπτή ερώτηση του Ευρωβουλευτή της Ν.Δ. και μέλους της Επιτροπής Βιομηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά.

Με την ερώτησή του, ο κ. Τσουκαλάς επεσήμανε τις πρόσφατες παράνομες έρευνες για υδρογονάνθρακες που πραγματοποίησε η Τουρκία σε διεθνή ύδατα αλλά εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και ζήτησε τη θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα εμπόδια που θέτει ένα υποψήφιο προς ένταξη κράτος (η Τουρκία) σε δύο Κράτη-Μέλη της ΕΕ (Ελλάδα και Κύπρο) να ερευνήσουν και να αξιοποιήσουν τους σημαντικούς ενεργειακούς και οικονομικούς πόρους της λεκάνης της νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Επίσης, ο κ. Τσουκαλάς σημειώνει την επιμονή της Τουρκίας να μην υπογράφει την Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, που αποτελεί μέρος του κοινοτικού κεκτημένου.
Ο Στέφαν Φούλε, στην απάντησή του, τονίζει ότι «η επιδίωξη σχέσεων καλής γειτονίας και η ειρηνική διευθέτηση των συνοριακών διαφορών είναι θεμελιώδεις αρχές για όποια χώρα επιθυμεί να ενταχθεί στην ΕΕ». Το ζήτημα αποτελεί προτεραιότητα στην αναθεωρημένη εταιρική σχέση για την προσχώρηση της Τουρκίας στην Ε.Ε. και τίθεται συστηματικά στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου Σύνδεσης και της Επιτροπής Σύνδεσης καθώς και στις συνεδριάσεις πολιτικού διαλόγου με την Τουρκία.
Όσον αφορά τις δραστηριότητες του τουρκικού ωκεανογραφικού ερευνητικού σκάφους Τσεσμέ, ο Επίτροπος παραπέμπει σε δήλωση του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών, σύμφωνα με την οποία «σκοπός των δραστηριοτήτων του ήταν η πραγματοποίηση υδρογραφικής μελέτης στο Βόρειο Αιγαίο Πέλαγος για την ενημέρωση χαρτών θαλάσσιας πλοήγησης».
Τέλος, ο Στέφαν Φούλε αναφέρει, ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει να ενθαρρύνει την Τουρκία να καταστεί μέρος της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), όπως είναι όλα τα Κράτη-Μέλη. Επιπλέον, στα συμπεράσματα του Συμβουλίου του Δεκεμβρίου 2009, γίνεται έκκληση να αποφευχθεί οποιαδήποτε απειλή, πηγή τριβών ή ενέργειες που θα μπορούσαν να πλήξουν τις σχέσεις καλής γειτονίας και την ειρηνική διευθέτηση των διαφορών».
Σχολιάζοντας την απάντηση του κ. Φούλε, ο Έλληνας Ευρωβουλευτής, καθηγητής Ιωαάννης Τσουκαλάς δήλωσε: «Ακόμη και η χλιαρή δήλωση του Ευρωπαίου Επιτρόπου σχετικά με τις υποχρεώσεις της Τουρκίας έναντι των γειτόνων της μοιάζουν εξαιρετικά δυναμικές αν συγκριθούν με τη στάση της ελληνικής κυβέρνησης. Η πραγματικότητα είναι ότι στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, εντός των οικονομικών ζωνών της Ελληνικής και της Κυπριακής Δημοκρατίας, έχουν εντοπισθεί κοιτάσματα υδρογονανθράκων, που θα μπορούσαν να δώσουν σημαντική οικονομική ανάσα στις δύο χώρες, αλλά και να ενισχύσουν σε μεγάλο βαθμό την αυτάρκεια της ΕΕ σε ορυκτά καύσιμα. Αποτελούν λοιπόν εθνικούς και ευρωπαϊκούς ενεργειακούς πόρους, τους οποίους δυστυχώς η ελληνική κυβέρνηση ψάχνει απεγνωσμένα, μέσω της συνεχιζόμενης μυστικής διπλωματίας, να ‘συνεκμεταλλευθεί’. Ειδικά για τις πρόσφατες έρευνες του τουρκικού ωκεανογραφικού σκάφους, είναι αποκαλυπτικό το ότι η Επιτροπή φαίνεται ότι δεν διαθέτει κανενός είδους επίσημη ενημέρωση από την ελληνική πλευρά για τις τουρκικές δραστηριότητες και αρκείται στις ανακοινώσεις του τουρκικού υπουργείου εξωτερικών.»
Είναι πράγματι κρίμα, το ότι τέτοιες πρωτοβουλίες των Ευρωβουλευτών μας, ανεξαρτήτως κομματικών αποχρώσεων, δεν τυγχάνουν της δέουσας προσοχής και αξιοποίησης από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών…

Defence-point

Read more...

Συμφωνία Τουρκίας – Αιγύπτου


Σε σημερινό φύλλο εφημερίδας ‘DAILY NEWS’, πρωτοσέλιδη,ανταπόκριση )AFP), από την Αγκυρα, αναφέρεται στη χθεσινή επίσκεψη του Υπουργού Εξωτερικών της Αιγύπτου Αμπτούλ Γκέϊτ, στην Τουρκία και στα αποτελέσματα της συνάντησης με τον Τούρκο ομόλογό του. Η Τουρκία και η Αίγυπτος πρόκειται να συγκροτήσουν μία υψηλού επιπέδου επιτροπή στρατηγικής συνεργασίας, με σκοπό την ενίσχυση των διμερών πολιτικών διαβουλεύσεων και των οικονομικών δεσμών, μεταξύ των δύο χωρών, δήλωσε, χθες, ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας.

‘Ελπίζουμε να υπογράψουμε τη συμφωνία και να πραγματοποιήσουμε την πρώτη συνεδρίαση του συμβουλίου, κατά την επίσκεψη του τούρκου πρωθυπουργού Recep Tayyip Erdogan, την Αίγυπτο, τους ερχόμενους μήνες’, υπογράμμισε ο Ahmet Davutoglu, μετά τις συνομιλίες, που είχε με τον αιγύπτιο ομολογό του Ahmed Aboul Gheit. Το συμβούλιο αυτό, επισημαίνεται, πρόκειται να συμμετέχουν οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών και μία σειρά από ανώτερους στην ιεραρχία υπουργούς.

Read more...

Τουρκία: στήνει νόμο παραβιάζοντας ευρωπαϊκό κεκτημένο…


Σε δημοσίευμα της Milliyet με τίτλο: «Στο τέλος του έτους ψηφίζεται νόμος περί ιδιοκτησιών των ξένων υπηκόων» αναφέρεται ότι στο τέλος του έτους προβλέπεται να ψηφισθεί νόμος που θα ρυθμίζει το θέμα της απόκτησης ακινήτων από ξένους υπηκόους. Όλοι οι ξένοι υπήκοοι ανεξαιρέτως θα μπορούν να γίνουν κάτοχοι οικιών στην Τουρκία. Το ίδιο όμως δεν ισχύει και για τις εκτάσεις γης, καθώς εκεί θα προβλέπεται εξαίρεση των Ελλήνων και των Ισραηλινών υπηκόων.
Ερωτηματικά
Ωστόσο, ελληνικοί διπλωματικοί κύκλοι προσέγγιζαν το θέμα με ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα υπενθυμίζοντας ότι η Τουρκία ως ότου αποχωρήσει από τις ενταξιακές συνομιλίες με την ΕΕ ή αυτές παγώσουν, δεν ,μπορεί να προβαίνει σε ψήφιση νέων νόμων που έρχονται αντιμέτωποι με το κοινοτικό κεκτημένο και πως δεν είναι δυνατόν να εξαιρεί τους υπηκόους μιας χώρας μέλους της ΕΕ.

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP