Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2010

Ανακοίνωση της Μουφτείας Κομοτηνής


Δετίο τύπου εξέδωσε η Μουφτεία Κομοτηνής με αφορμή επιθεση σε τέμενος στην Αθήνα (?)

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Η Μουφτεία Κομοτηνής καταγγέλει εντονότατα την επίθεση σε τζαμί της Αθήνας από γνωστούς αγνώστους. Η ισλαμοφοβία δεν αρμόζει στον ελληνικό λαό. Η Κυβέρνηση πρέπει να παρέμβει άμεσα. Το αυγό του φιδιού εκκολάφθηκε.....(??????????) Η παραδειγματική τιμωρία των ενόχων θα σταματήσει τον κατήφορο. Εύχομαι περατικά στους τραυματίες αδελφούς Μουσουλμάνους.

Ο προς Ύψιστον Ευχέτης
Ο Μουφτής Κομοτηνής

ΜΕΤΖΟ ΤΖΕΜΑΛΙ


Σχόλιο Ιστολογίου:

Τι επίθεση έγινε και σε ποιό τζαμί? Γιατί δεν γράφτηκε τίποτα στον τύπο ελληνικό και μειονοτικό? Γιατί δεν ειπώθηκε τίποτε στα δελτία ειδήσεων? Υπάρχει τζαμί στην Αθήνα? Ποιό το όνομά του? Βρισκόμαστε άραγε μπροστά σε μια ακόμη προβοκάτσια???? Υπαρχει σχέση - σύνδεση αυτού του γεγονότος με τον βανδαλισμό των τάφων στην Ίμβρο και τις κατά μία ημέρα διαφορά βομβιστικές επιθέσεις στην Κων/πολη και Αθήνα? Γιατί δεν υπήρξαν ανακοινώσεις και από τους άλλους φορείς της μειονότητας επίσημους και μη? Οι καιροί είναι πονηροί ή όχι?

Read more...

Έγινε της Δημοκρατίας.....



Σύμφωνα με απόλυτα εξακριβωμένες δημοσιογραφικές πληροφορίες στη δεξίωση για την 87η επέτειο της ίδρυσης της τουρκικής δημοκρατίας που δοθηκε από το τουρκικό γενικό προξενείο Κομοτηνήε σε ξενοδοχείο της πόλης, ο εικονιζόμενος Τούρκος γενικός Πρόξενος κ. Σαρνίτς, ήρθε σε αντιπαράθεση με υποψήφια δημοτική σύμβουλο μειονοτικού συνδυασμού στο δήμο Ιάσμου, η οποία στο τέλος της "επικής" στοιχομυθίας, του είπε σε έντονο ύφος: Θα δείτε την δεύτερη Κυριακή που θα πάνε οι ψήφοι μας.

Το παραπάνω συμβάν επιβεβαιώθηκε και από άλλους παριστάμενους , οι οποίοι έμειναν κυριολεκτικά άφωνοι από το θάρρος της νεαρής μαχητικής επιστήμονος, η οποία έδειξε να μην υπολογίζει και πολλά, ιδίως στους παροικούντες της οδού Ιώνων.

Read more...

Μίνι ευρωσυστάσεις στην Αγκυρα


Αναφορά στη νέαελληνοτουρκική προσέγγιση και την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα και τις συµφωνίες που υπεγράφησαν κάνει η εκθεση της Κοµισιόν. Στη φωτογραφία, Παπανδρέου - Ερντογάν µετά την υπογραφή κοινής διακήρυξης για την «Πρωτοβουλία για την κλιµατική αλλαγή στη Μεσόγειο»


Πιο κοντά στις ελληνικές θέσεις - αν και µε ιδιαίτερα χλιαρές διατυπώσεις για τη συµπεριφορά της Τουρκίας στο Αιγαίο - σε σύγκριση µε το 2009 είναι οι φετινές Εκθέσεις Προόδου της Κοµισιόν για την Τουρκία και την ΠΓΔΜ.

Σύµφωνα µε πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» για τα βασικά σηµεία τού υπό διαµόρφωση κειµένου (θα κυκλοφορήσει στις 9 Νοεµβρίου) η Κοµισιόν αναγνωρίζει τις µεταρρυθµίσεις που έχει κάνει η Τουρκία και τις συνταγµατικές τροποποιήσεις που εγκρίθηκαν µε το δηµοψήφισµα του Σεπτεµβρίου, σηµειώνει ωστόσο ότι χρειάζεται να γίνει δηµόσιος διάλογος και διαβούλευση µε τη συµµετοχή όλων των κοµµάτων στην Τουρκία για την εδραίωση και εφαρµογή των συνταγµατικών αλλαγών. Επισηµαίνει ακόµη ότι η Αγκυρα χρειάζεται να κάνει περισσότερα βήµατα στον τοµέα των ανθρωπίνων δικαιωµάτων και της ελευθερίας της έκφρασης και των µέσων ενηµέρωσης, απηχώντας εν µέρει τις επικρίσεις µερίδας του Τύπου κατά της κυβέρνησης Ερντογάν ότι επιχειρεί να εξοντώσει τα αντιπολιτευόµενα µέσα ενηµέρωσης. Αναφορές υπάρχουν για την εξωτερική πολιτική της γείτονος η οποία αποτελεί «κεφάλαιο για την Ε.Ε.» αλλά και για τον αργό ρυθµό των διαπραγµατεύσεων.


Χλιαρές πάντως είναι οι διατυπώσεις για την τουρκική παραβατικότητα στο Αιγαίο, παρότι γίνεται αναφορά στο casus belli της Τουρκίας έναντι της Ελλάδας.

Σε ό,τι αφορά τις παραβιάσεις και τις υπερπτήσεις, στο κείµενο αναφέρεται ότι «έχει υπάρξει σηµαντικός αριθµός διαµαρτυριών της Αθήνας για συνεχείς παραβιάσεις του εναέριου χώρου της από την Τουρκία, καθώς και για υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά». Παράλληλα, γίνεται αναφορά στα συµπεράσµατα του Ευρωπαϊκού Συµβουλίου του Δεκεµβρίου 2009, σύµφωνα µε τα οποία η Τουρκία οφείλει να δεσµευθεί στις σχέσεις καλής γειτονίας και στην ειρηνική επίλυση των διαφορών µε προσφυγή, αν χρειαστεί ,στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Αναφορά γίνεται, όπως αναµενόταν, και στη νέα ελληνοτουρκική προσέγγιση, την επίσκεψη του Τ. Ερντογάν στην Αθήνα και τις συµφωνίες που υπεγράφησαν, καθώς και στη συνέχιση των διερευνητικών επαφών για το Αιγαίο.

«Πιο αυστηρή γλώσσα»
Πηγές από τις Βρυξέλλες σηµειώνουν ότι η ελληνική πλευρά καταβάλλει προσπάθεια να υπάρξουν πιο αυστηρές λεκτικές διατυπώσεις στα ζητήµατα που «καίνε» την Αθήνα (Αιγαίο, µειονοτικά), αν και οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι οι εκθέσεις «καταγράφουν µε αντικειµενικό τρόπο την πραγµατικότητα». Σηµειώνεται ότι αυτό είναι το υπό διαµόρφωση κείµενο, το οποίο θα λάβει την τελική του µορφή την ερχόµενη Παρασκευή στο Κολέγιο των Επιτρόπων και θα παρουσιαστεί από τον αρµόδιο Επίτροπο για τη Διεύρυνση Στέφαν Φούλε στις 9 Νοεµβρίου.

Σε ό,τι αφορά τις µη µουσουλµανικές κοινότητες της Τουρκίας, η Κοµισιόν διαπιστώνει ότι εξακολουθούν να αντιµετωπίζουν προβλήµατα λόγω έλλειψης νοµικής προσωπικότητας. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο γεγονός ότι ο Οικουµενικός Πατριάρχης δεν µπορεί να χρησιµοποιεί τον όρο «οικουµενικός», ενώ επισηµαίνεται ότι «η κατάσταση της ελληνικής µειονότητας δεν έχει αλλάξει και συνεχίζει να αντιµετωπίζει προβλήµατα όσον αφορά στα δικαιώµατα εκπαίδευσης και ιδιοκτησίας, συµπεριλαµβανοµένης της µειονότητας στην Ιµβρο και την Τένεδο».

Για το Κυπριακό
Σε ό,τι αφορά το Κυπριακό, η Εκθεση κάνει και πάλι λόγο για την ανάγκη να εφαρµόσει η Τουρκία πλήρως και χωρίς διακρίσεις το Πρόσθετο Πρωτόκολλο και να κάνει βήµατα για την οµαλοποίηση των σχέσεών της µε την Κυπριακή Δηµοκρατία. Η Κοµισιόν ωστόσο, όπως και το 2009, δεν εισηγείται καµία επιβολή κυρώσεων έναντι της Αγκυρας, πράγµα που οι παροικούντες την Ιερουσαλήµ ανέµεναν, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη οι απευθείας συνοµιλίες των ηγετών των δύο κοινοτήτων για το Κυπριακό. Αναφέρεται απλώς ότι η Ενωση θα συνεχίσει να ελέγχει την πρόοδο σε ό,τι αφορά το Πρωτόκολλο και εφόσον δεν υπάρξει πρόοδος θα παραµείνουν παγωµένα οκτώ ενταξιακά κεφάλαια.

Read more...

Επέστρεψε η Τουρκία το Ορφανοτροφείο της Πριγκήπου στο Φανάρι


Επιστρέφεται και επισήμως το κτίριο του Ορφανοτροφείου της Πριγκήπου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, σύμφωνα με απόφαση που εξέδωσε την Τετάρτη το Πρωτοδικείο Πριγκήπου. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) είχε διατάξει τον
Ιούνιο να επιστραφεί με οποιοδήποτε τρόπο το ακίνητο από την Τουρκία στο Φανάρι.
Η νομική διαδικασία που ακολουθήθηκε στη συνέχεια στην Τουρκία ήταν η αναψηλάφηση απόφασης που είχε εκδοθεί το 2005 από το Πρωτοδικείο της Πριγκήπου, με την οποία είχε αφαιρεθεί ο τίτλος κυριότητας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Την αναψηλάφηση είχαν ζητήσει οι δικηγόροι του Πατριαρχείου.
Με τη σημερινή του απόφαση, το πρωτοδικείο της Πριγκήπου αναιρεί την απόφαση του 2005 και διατάσσει να επιστραφεί το κτίριο του Ορφανοτροφείου στο «ρωμέικο πατριαρχείο», όπως αναφέρεται στην απόφαση.
Στο πλήρες κείμενο διατάσσει επίσης τη Διεύθυνση Κτηματολογίου να εφαρμόσει την απόφαση, δηλαδή να επανεγγράψει το ακίνητο στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπου ανήκε και κατά το παρλεθόν.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

Νατοϊκές ασκήσεις στο Αιγαίο, με τουρκική και ελληνική συμμετοχή, ανακοίνωσαν οι Τούρκοι


Αρχίζουν στις 6 Νοεμβρίου οι ναυτικές ασκήσεις «Νουσρέτ», που θα πραγματοποιηθούν στο Αιγαίο, με τη συμμετοχή της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Βουλγαρίας και του ΝΑΤΟ,αναφέρει ανακοίνωση του τουρκικού πολεμικού ναυτικού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση,οι ασκήσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 13 Νοεμβρίου και «αποσκοπούν στην ανάπτυξη της συνεργασίας των συμμαχικών ναυτικών δυνάμεων». Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι στις 7 Νοεμβρίου θα δοθεί σχετική συνέντευξη τύπου στη Σμύρνη.

http://www.agelioforos.gr/

Read more...

Σύσκεψη στην Άγκυρα για τα προβλήματα στην κατασκευή των F-35


Τα προβλήματα χρηματοδότησης που έχουν ανακύψει στο έργο κατασκευής των πολεμικών αεροσκαφών F - 35 εξετάζονται σε συσκέψεις στο αμερικανικό Πεντάγωνο, αλλά και στην Άγκυρα, αφού η Τουρκία είναι ένας από τους συμπαραγωγούς, αναφέρει σε σημερινό της δημοσίευμα η τουρκική εφημερίδα «Ζαμάν».

Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι σήμερα στην Άγκυρα πραγματοποιείται μίνι σύσκεψη μεταξύ στρατιωτικών και πολιτικών παραγόντων, προκειμένου να ληφθεί απόφαση για το πώς μπορούν να εξασφαλιστούν τα επιπλέον 4 δισ. δολάρια που έχουν ζητηθεί από την Τουρκία για το έργο. Η Τουρκία, μέσω του Υπουργού Αμυνας Βετζντί Γκιονούλ είχε δηλώσει πως μπορεί να αναθεωρήσει τον αριθμό των αεροσκαφών τύπου F - 35 που θα αγοράσει, ο οποίος αρχικώς είχε ανακοινωθεί ότι θα ήταν ως 100.


Το μέλλον του προγράμματος θα συζητηθεί στην Επιτροπή Αμυντικών Προμηθειών του αμερικανικού Πενταγώνου στις 22 Νοεμβρίου στην Ουάσινγκτον. Ωστόσο, η εφημερίδα γράφει ότι διεθνείς πηγές αναφέρουν πως απαιτούνται επιπλέον 5 δισ. δολάρια για την ολοκλήρωση του σχεδίου, το οποίο μπορεί να καθυστερήσει κατά τρία έτη, αναφέρει η «Ζαμάν».

Η Τουρκία αρχικά είχε προβλέψει κονδύλι 10 δισ. δολαρίων για το σχέδιο, στο πλαίσιο του οποίου θα έκανε την πρώτη παραλαβή αεροσκαφών το 2014. Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι η σύσκεψη που θα γίνει στις 22 Νοεμβρίου στο αμερικανικό Πεντάγωνο έχει μεγάλη σημασία και ως προς τη στάση που θα τηρήσει τελικά η Τουρκία. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του αμερικανικού Πενταγώνου, το κόστος του έργου για τα νέας γενιάς F - 35 θα ανέλθει στα 382 δισ. δολάρια.

Μεταξύ των συμπαραγωγών, εκτός από τις ΗΠΑ και την Τουρκία, είναι η Μεγ. Βρετανία, η Ιταλία, η Δανία, η Νορβηγία, η Αυστραλία, ο Καναδάς και η Ολλανδία.

Οι ΗΠΑ πρόκειται να αγοράσουν 2.457 τέτοια αεροσκάφη, ενώ η Μεγ. Βρετανία, ήδη, έχει αφήσει να εννοηθεί ότι μπορεί να μειώσει την παραγγελία της.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Read more...

Αιγαίο, ορατή η απειλή


Είναι καθαρό πλέον πως κάτι ετοιμάζεται στο Αιγαίο. Κάτι σοβαρό, επικίνδυνο και ασύμφορο βέβαια για τη χώρα μας. Και τούτο από τις επαναλαμβανόμενες «εξόδους» ερευνητικών σκαφών της Τουρκίας, παρά τις μέχρι σήμερα συμφωνίες για μη πρόκληση έντασης στο Αιγαίο και αφ’ ετέρου από την κινητικότητα του ΝΑΤΟ πάλι σε θέματα που σχετίζονται με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις που επηρεάζουν τη συνοχή της Νοτιοανατολικής πτέρυγας του αμαρτωλού Συμφώνου. Εδώ θα προσεγγίσουμε το ζήτημα του Αιγαίου. Η θάλασσα, ο βυθός της και το υπέδαφός του είναι η σημερινή αλλά βασικά η αυριανή πηγή πλούτου, με τον οποίο θα επιβιώσει ο άνθρωπος. Και αυτός ο πλούτος δεν είναι μόνον τα ψάρια και τα ορυκτά.


Το Αιγαίο λοιπόν είναι ο πνεύμονας ζωής για την Ελλάδα. Συνηθίζεται να αποκαλούμε ΄΄ορατή απειλή εξ ανατολών΄΄ όλες τις διεκδικήσεις των Τούρκων που στρέφονται κατά κυριαρχικών μας δικαιωμάτων (δηλαδή αυτών που με τίποτα δεν πρέπει να διαπραγματευόμαστε). Εάν συγκρίνει κανείς την απειλή αυτή με τις καινοφανείς «ασύμμετρες» στις οποίες κατ’ απαίτηση του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ έχουν ήδη στραφεί τα πάντα, τότε αντιλαμβανόμαστε πόσο λάθος τακτική ακολουθούν οι ελληνικές κυβερνήσεις όπως και παλιότερα με τον κομμουνιστικό «κίνδυνο». Κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας κινδυνεύουν επομένως:
·Κατ’ αρχήν από την Τουρκία και το ΄΄στρατιωτικό-οικονομικό κατεστημένο΄΄ που την ελέγχει,
·Από τρίτες χώρες και οργανισμούς (κύρια τις ΗΠΑ, και το ΝΑΤΟ) που δε σέβονται ούτε υπολογίζουν τις διεθνείς Συνθήκες- Συμβάσεις που έχουν κατοχυρώσει αυτά μας τα δικαιώματα,
·Από την έλλειψη σταθερής και αμετακίνητης, πατριωτικής πολιτικής των ελληνικών κυβερνήσεων στα ζητήματα τα αποκαλούμενα ως ΄΄ελληνοτουρκικές διαφορές΄΄ και
· Από την πεποίθηση των κυβερνώντων κομμάτων που μεταφράζεται και ως εξωτερική πολιτική ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ παρέχουν εγγυήσεις και ασφάλεια στην Ελλάδα, αλλά και στην Κύπρο. Έτσι αποδυναμώνεται η άμυνά μας. Όλες οι ελληνοτουρκικές διαφορές περιέχουν διεκδικήσεις της Τουρκίας ενώ απολύτως καμία εκ μέρους της Ελλάδας. Επομένως η οποιαδήποτε συζήτηση και ρύθμιση, θα σημαίνει εκ προοιμίου από την πλευρά της Ελλάδας υποχώρηση σε κάποια σημεία. Οι Τούρκοι θέλουν δικά τους όλα από τη μέση γραμμή (25ο μεσημβρινό περίπου) και ανατολικά. Εκτός από τα νησιά εκείνα που «αναφέρονται με το όνομά τους στις Συνθήκες και τις Διεθνείς Συμφωνίες με τις οποίες παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα». Από την πλευρά της δικής μας κυβέρνησης διατυμπανίζεται η θέση πως, συζητήσιμο είναι μόνον το θέμα της υφαλοκρηπίδας. Χωρίς να εξηγεί το αυτονόητο πως πλήθος άλλων θεμάτων επηρεάζονται ή προκύπτουν από την όποια ρύθμιση της υφαλοκρηπίδας. Τονίζουμε το πολύ σοβαρό θέμα πως γραμμές βάσης, χωρική θάλασσα, αποκλειστική οικονομική ζώνη, εναέριος χώρος και γκρίζες ζώνες θα καθοριστούν οπωσδήποτε μαζί με την υφαλοκρηπίδα αφού η νομική τους σχέση είναι αδιάρρηκτη. Οι Τούρκοι από το 1974 και μετά κατάφεραν με την υποστήριξη των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ και τηνυποχωρητικότητα των ελληνικών κυβερνήσεων στόχους που διαφορετικά θα κατακτούσαν μόνο με πόλεμο. Μια ματιά σ’ αυτούς είναι χρήσιμη.
·Επίσημη παραδοχή και αναγνώριση από Πρωθυπουργούς μας (Σημίτη και Μητσοτάκη ενώ για το νυν Πρωθυπουργό δεν μπαίνει καν ζήτημα μη παραδοχής) πως έχουν δικαιώματα στο Αιγαίο. Τούτο σημαίνει πως δέχτηκαν ότι πρέπει να προσδιοριστούν και κατοχυρωθούν αυτά στους Τούρκους. Έτσι προχώρησε και συνεχίζεται η ΄΄διερευνητική συζήτηση΄΄ μεταξύ εκπροσώπων των υπουργείων εξωτερικών των δύο χωρών.
·Την άποψη (που την προβάλλουν υπερασπίζοντάς τους και οι Αμερικανοί) πως οι Έλληνες έχουν όλα τα νησιά στο Αιγαίο και αυτοί τίποτα (αρχή του ΄΄ζωτικού χώρου΄΄ που πρόβαλλε και ο Χίτλερ). Έτσι προκύψανε οι «γκρίζες ζώνες» και έτσι καταγράφονται και στους επίσημους αμερικανικούς χάρτες, που χρησιμοποιούνται στο ΝΑΤΟ κλπ
·Εξαφάνιση από τους ίδιους χάρτες των συνόρων στη θάλασσα στο Ανατολικό Αιγαίο, καίτοι από αρχές του ’50 τα είχαν αποδεχτεί.
·Αμφισβήτηση με παραβιάσεις εθνικής εναέριας περιοχής στη ζώνη από 6 μέχρι 10 μίλια και πάνω από τις «γκρίζες ζώνες».
·Να μην επεκτείνουμε μέχρι 12 μίλια που δικαιούμαστε την Αιγιαλίτιδα ζώνη από 6 που έχουμε σήμερα. Η χώρα μας δεν το έχει κάνει αυτό ούτε καν στην ηπειρωτική Ελλάδα, το Ιόνιο και την Κρήτη, όπως αυτοί στη Μεσόγειο και το Βορρά. Τέτοια λεβεντιά δηλαδή.
·Να τροποποιήσουμε (υπερυψώσουμε) αεροδιαδρόμους για τα πολιτικά αεροπλάνα κατ’ απαίτησή τους με αποτέλεσμα να μπορούν ελεύθερα να διέρχονται τα πολεμικά τους από κάτω. Μέχρι τότε οι αεροδιάδρομοι ήταν νοητός φραγμός από Τουρκία προς Ελλάδα. Επίσης να καταργήσουμε άλλους αεροδιαδρόμους με τα αντίστοιχα ισχυρά οικονομικά οφέλη που πέρασαν βέβαια στην πλευρά της Τουρκίας.
·Να παραδοθεί η ΄΄ευθύνη΄΄ άμυνας του Αιγαίου (αλήθεια, προστασίας του από ποιους;) στην αρμοδιότητα του στρατηγείου του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη, ήτοι σε Αμερικανό ο οποίος κατά περίπτωση εκχωρεί το δικαίωμα αυτό και σε Τούρκο διοικητή. Λύκοι δηλαδή φιλάνε το μαντρί ενώ οι δικοί μας φύλακες τρέχουν σε πολέμους ενάντια άλλων λαών για ξένα συμφέροντα. Τις μέρες αυτές παρουσιάζεται και σ’ αυτό το θέμα κινητικότητα με επισκέψεις νατοϊκών παραγόντων.
·Να αρνούνται οι Ένοπλες Δυνάμεις μας συμμετοχή σε ασκήσεις σε περιοχές, ό,που περιλαμβάνονται νησιά των οποίων αμφισβητούν το δικαίωμά μας για εξοπλισμό και άμυνα (Λήμνος, Άη Στράτης κ.λ.π.). Έτσι γίνονται ασκήσεις του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο και εμείς τις αποφεύγουμε «διαμαρτυρόμενοι» με τον τρόπο αυτό. Τους τιμωρούμε δηλαδή με αποχή από ΄΄φαγοπότι΄΄ με δικά μας εδέσματα. Εάν θεωρήσουμε ως εκπαίδευση και φαγοπότι τις Νατοϊκές ασκήσεις. Εκεί καταντήσαμε δηλαδή. Αντί να τους σιχτιρίσουμε.
Η παρατηρούμενη κινητικότητα για τις αποκαλούμενες ΄΄ελληνοτουρκικές διαφορές΄΄ εκτιμάται πως οφείλεται:
·Στις πιέσεις όσων ενδιαφέρονται να κλείσουν τα θέματα αυτά, για να μπορέσουν να ασχοληθούν με επενδύσεις και εκμετάλλευση των πόρων του Αιγαίου.
·Στην όρεξή τους για επενδύσεις στην Τουρκία, που είναι μια εκτεταμένη αγορά υπό ένταξη μάλιστα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το τελευταίο σημαίνει για μερικούς πλούσια κοινοτικά προγράμματα, ήτοι εκμετάλλευση πόρων και απομύζηση από την εργασία δεκάδων εκατομμυρίων υπάκουων «πάμφθηνων» Τούρκων. Ο Άγγλος Πρωθυπουργός μάλιστα δεν κρύβει την ανυπομονησία του όπως και οι Αμερικανοί για ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ.
·Στον απρόσκοπτο έλεγχο του ίδιου χώρου ως κρίσιμου στρατηγικά για τη διέλευση αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου από Ανατολή προς Ευρώπη. Ο χώρος Ελλάδα- Τουρκία- Κύπρος είναι πολύ σοβαρός για τις ανάγκες των ομάδων ισχύος των ΗΠΑ- Αγγλίας κ.λ.π. (δηλαδή των ιμπεριαλιστών του Δυτικού κόσμου και της Νέας Τάξης πραγμάτων για να χρησιμοποιήσουμε την μοντέρνα ορολογία) προς περικύκλωση της Ρωσίας και έλεγχο περιοχών ενέργειας και δρόμων ροής φυσικών πόρων.
·Στην αξιοποίηση του Αιγαίου ως βασικού άξονα προς το Βορρά (μέσω Θεσσαλονίκης, Καβάλας κ.λ.π.) όπου εγκαθίστανται οι νέες Αμερικανικές βάσεις και οπλικά συστήματα σε χώρες του τέως Συμφώνου της Βαρσοβίας.
·Στο ότι οι συνομιλίες των εκπροσώπων των υπουργείων εξωτερικών των δύο χωρών, που διεξάγονται με ελάχιστους γνώστες του περιεχομένου τους (μέγας ο κίνδυνος από τη μυστική διπλωματία), έχουν φτάσει σε οριακό σημείο και μάλλον είναι έτοιμοι για ΄΄συνυποσχετικό΄΄ και προσφυγή στη Χάγη. Οι Τούρκοι οφείλουν να σταματήσουν τις απειλές για πόλεμο (το περίφημο casus belli), ενώ ο λαός μας πρέπει να τις μετράει, αλλά να τις γράφει και εκεί που πρέπει. Και αυτό γίνεται καλύτερα όταν, οι ένοπλες δυνάμεις βρίσκονται εδώ έτοιμες και εμψυχωμένες να υπερασπιστούν την πατρίδα μας, ενώ οι δικοί μας κυβερνήτες να ενημερώσουν τη Βουλή και το λαό για τις συζητήσεις και τη μυστική διπλωματία. Είναι δικαιώματά μας αυτά που συζητούν και δεν έχει καμία κυβέρνηση και ποτέ ανοιχτή επιταγή για τη διαπραγμάτευσή τους. Κάτι ακόμα σε σχέση και με το Κυπριακό. Διαφαίνεται πως η ενδοτικότητα των κυβερνήσεων της Ελλάδας στην Κύπρο, είναι αποτέλεσμα όχι μόνον της πάγιας πολιτικής των κυβερνητικών κομμάτων ειδικά τα τελευταία χρόνια, αλλά και υπόσχεσης (ίσως και μυστικής συμφωνίας) των Αμερικανών και Τούρκων. Έτσι εξηγούνται και οι δηλώσεις Τούρκου προηγούμενου αρχηγού ΓΕΕΘΑ (του ισχυρότερου προσώπου στην Τουρκία) πως, σε μία εβδομάδα μετά την λύση του Κυπριακού, όλα τα θέματα Αιγαίου θα έχουν λυθεί. Αλλά και ο Έλληνας Πρωθυπουργός είχε δηλώσει στις αρχές του 2003 πως, εάν το Κυπριακό λυνόταν με βάση το σχέδιο Ανάν, «…τότε επίκειται εντός του 2003 συμφωνία των δύο πλευρών επί του θέματος της υφαλοκρηπίδας». Ήταν προφανώς μια συγκαλυμμένη προσπάθεια επηρεασμού υπέρ του απαράδεκτου σχεδίου Ανάν, έδειχνε όμως και πόσο είχαν εν κρυπτώ προχωρήσει οι συνομιλίες των δύο χωρών χωρίς καμία ενημέρωση Βουλής και ελληνικού λαού. Τέλος είναι πολύ εμφανές πως ανεξάρτητα της τελικής λύσης προωθείται η ιδέα της συνεκμετάλλευσης του Αιγαίου με γενναίο μερίδιο αμερικανικών εταιριών. Η επαγρύπνηση είναι απαραίτητη και για ένα ακόμα λόγο. Οι λύσεις που απεργάζονται, δεν έχουν πισωγύρισμα. Θα είναι ουσιαστικά απώλεια και των υπολοίπων κεκτημένων στην Κύπρο και επαναχάραξη των συνόρων της Ελλάδας.
*Ο κ.Αντώνης Κακαράς, είναι απόστρατος αξιωματικός του ΠΝ,συγγραφέας έξι βιβλίων και Διδάκτωρ Πολιτικών Επιστημών.Είναι μέλος της ΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ (ΚΕΘΑ)

onalert

Read more...

Οκτώ παραβάσεις και παραβιάσεις από 16 τουρκικά μαχητικά σήμερα στο Αιγαίο


Δύο σχηματισμοί από 16 τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 8 έφεραν οπλισμό καθώς και ένα 1 CN-235 και ένα ελικόπτερο, σε ανεξάρτητες περιπτώσεις, πραγματοποίησαν 4 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 4 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ). Εμπλοκές δε σημειώθηκαν και η δραστηριότητα εξελίχθηκε στο βόρειο, κεντρικό και νότιο Αιγαίο.

defencenet

Read more...

Γιατί οι Τούρκοι… επεκτείνουν τα χωρικά μας ύδατα;


Συμφώνως με το τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο «Kanal D», αναφέρεται ότι, κατά την διάρκεια πολυώρου συνεδριάσεως (4,5 ώρες!) του τουρκικού Υπουργικού Συμβουλίου, όπως μετέδωσε ο ανταποκριτής του στην Αγκυρα, συζητήθηκαν σενάρια (;) για την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων, σε μερικές περιοχές, στα 7 (;) μίλια, ενώ σε άλλες, στα 8 (;) μίλια!

Το τουρκικό υπουργικό συμβούλιο συνεκλήθη, στα πλαίσια της ανασκοπήσεως της επισκέψεως του Τούρκου πρωθυπουργού στην Αθήνα. Είναι εξόχως χαρακτηριστικό, πως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Τζεμίλ Τσιτσέκ, απέφυγε να διαψεύσει τις πληροφορίες αυτές! Οι δημιουργούμενες απορίες και τα ερωτηματικά είναι εύλογα.

Πώς γίνεται να λαμβάνουν χώρα, τέτοιου περιεχομένου συζητήσεις, για επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων και μάλιστα για τόσες ώρες, μέσα στο τουρκικό Υπουργικό Συμβούλιο, «ανασκοπώντας» την πρόσφατη επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα;
Μπορεί το Υπουργείο Εξωτερικών να μας πληροφορήσει, υπάρχει κάποια λογική εξήγηση και τι ακριβώς συμβαίνει;

Σχόλιο ιστολογίου:

Μία πιθανή απάντηση είναι το να αποτρέψουν τη δημιουργία ΑΟΖ από μέρους της Ελλάδας, γεγονός το οποίο τους "κλείνει" ακόμα περισσότερο την έξοδο στο Αιγαίο. Δείτε τι τους απομένει στον εικονιζόμενο χάρτη....

Read more...

Νέο αστυνομικό σενάριο της Τσουμχουριέτ, πιστό στο κλίμα που καλλιεργούν τον τελευταίο καιρό στα τουρκικά ΜΜΕΚλείνει το στρατόπεδο στο Λαύριο;


Νέα δημοσιογραφική «παραγωγή» τζεημσμποντικού τύπου από αυτές που συνηθίζουν τις τελευταίες ημέρες τα τουρκικά ΜΜΕ, «ανέβασε» χθες η τουρκική εφημερίδα Τσουμχουριέτ, η οποία ισχυρίζεται πως «η Ελλάδα ετοιμάζεται να κλείσει το στρατόπεδο προσφύγων στο Λαύριο, το οποίο έχει υπάρξει ασφαλές καταφύγιο για τους τρομοκράτες του ΡΚΚ εδώ και χρόνια».

Όπως και στην πρόσφατη «παραγωγή» από το πρακτορείο Ειδήσεων Ανατολία και τις εφημερίδες Χουριέτ και Daily News που είχαν ισχυρισθεί πριν ότι ένας «γόης» πράκτορας της κυπριακής Κυβερνητικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, η Τσουμχουριέτ βασίζει αρχικά το δημοσίευμά της σε ένα αληθινό γεγονός: ότι οι ελληνικές αρχές προειδοποίησαν τους πρόσφυγες ότι θα τους απαγορεύσουν να μεταφέρουν στο στρατόπεδο διάφορα προϊόντα που αγοράζουν έξωθεν αυτού.

Ωστόσο, η εφημερίδα συνάγει από το γεγονός αυτό ότι «η Ελλάδα ετοιμάζεται να κλείσει» εντελώς το στρατόπεδο προσφύγων επειδή μεταξύ άλλων αποτελεί βάση εισόδου λαθρομεταναστών στην ΕΕ και πιέζεται να δράσει επ’αυτού.

Σύμφωνα με την Τσουμχουριέτ, το προσφυγικό στρατόπεδο ελέγχεται από το ΡΚΚ του φυλακισμένου στην Τουρκία Κούρδου ηγέτη Αμπντουλάχ Οτσαλάν, το οποίο κερδίζει κατά κεφαλήν 5-7000 Ευρώ από τους Ιρανούς, Ιρακινούς, Σύρους, Τούρκους και Αφγανούς που φέρνει ως πρόσφυγες και στη συνέχεια προωθεί στην υπόλοιπη Ευρώπη προμηθεύοντάς τους με ψεύτικο διαβατήριο, το οποίο τους χρεώνει για άλλα 10.000 Ευρώ.

Η εφημερίδα υποστηρίζει ακόμη ότι επί τη ανακοινώσει των ελληνικών αρχών, τέσσερις «τρομοκράτες του ΡΚΚ» επιχείρησαν να ωθήσουν τους πρόσφυγες σε πράξεις διαμαρτυρίας αλλά «συνελήφθησαν εγκαίρως» από την ελληνική αστυνομία.

Η εν λόγω «τζεημσμποντική» παραγωγή της Τσουμχουριέτ ολοκληρώνεται με τον ισχυρισμό ότι η πλειοψηφία των 50.000 λαθρομεταναστών που συνελήφθησαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010 στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, ήταν Κούρδοι οι οποίοι εισήλθαν στην ευρωπαϊκή επικράτεια μέσω της Ελλάδας…

http://nationalpride.wordpress.com

Read more...

Η Ελλάδα, η Κύπρος και ο “μηδενικός” κ. Νταβούτογλου


‘Το Παρόν‘
«Η Ελλάδα και ο “μηδενικός” κ. Νταβούτογλου ή “Οι πιρουέτες της στρουθοκαμήλου”»
Καθηγητής Ι. Θ. Μαζής

02 Αυγούστου 2009

Επ’ εσχάτων, η Ελλάδα αντελήφθη την ύπαρξη του κ. Αχμέτ Νταβούτογλου, και την αντελήφθη με οδυνηρό τρόπο όταν ο τελευταίος ανέλαβε τον θώκο του υπουργού των Εξωτερικών της γείτονος και συμμάχου χώρας.
Αντέδρασε δε με τον πλέον στρουθοκαμηλικό τρόπο που θα μπορούσε να αντιδράσει: Προσπάθησε να αποδείξει, διαβάζοντας επιλεκτικά και αποσπασματικά, μια φράση από τα έργα του. Αυτήν η οποία αναφέρεται στην άποψή του για «μηδενικές τριβές με τους γείτονες της Τουρκίας».

Μάλλον όμως δεν κατάλαβε ποιους θεωρεί «γείτονες» ο κ. Νταβούτογλου. Διότι, απ’ ό,τι φαίνεται από τα γραφόμενά του, για όποιον τα διαβάζει, την Ελλάδα και την Κύπρο δεν πρέπει να τις συμπεριλαμβάνει σε αυτήν τη χορεία!
Και επειδή τα ανωτέρω στρουθοκαμηλικά εγράφησαν αναφορικά με τις πιθανές προοπτικές εξελίξεων στο Κυπριακό, ας δούμε με λεπτομέρεια τι γράφει ο κ. Νταβούτογλου στο βιβλίο του με τίτλο: «Stratejik Derinlik. Turkiye’nin Uluslararasi Konumu», Kure Yayinlari, Istanbul 2004 (18η έκδοση), (1η έκδοση 2001), για το θέμα αυτό.


1. Αναφορικά με τη γεωπολιτική σημασία του διπόλου Αιγαίο – Κύπρος, ο κ. Νταβούτογλου είναι σαφής και ακριβής. Αναπτύσσει τη γεωπολιτική συσχέτιση αυτού του διπόλου και αναδεικνύει τη σημασία του για την Τουρκία.
Διαβάζοντας το σημείο αυτό, και ειδικά για τη «θαλάσσια σύνδεση», αντιλαμβάνεται κανείς γιατί η πρόσφατη συμφωνία μας με την Αλβανία για τη χάραξη θαλασσίου συνόρου μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας ονόμασε τις καθορισθείσες περιοχές ως «περιοχές πολλαπλών χρήσεων», όρος ο οποίος δεν υφίσταται νομικά στο Δίκαιο της Θαλάσσης, και δεν έκανε μνεία σε Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη.
Απλούστατα, διότι δεν έπρεπε να ερεθισθεί η Τουρκία, η οποία από την εποχή της κ. Τσιλέρ είχε δηλώσει την ισχύ του casus belli και για την περίπτωση Ιονίου πελάγους – Αδριατικής! Συνεπώς, ενώ έχουμε κατ’ ουσίαν εφαρμόσει το δικαίωμά μας για Α.Ο.Ζ. με την Αλβανία, δεν το επικαλούμεθα από νομική άποψη. Ας δούμε όμως τι γράφει ο «μηδενικός» κ. Νταβούτογλου:
Σελ. 174:
«(Οι τελευταίες εξελίξεις έδειξαν ότι) Οι ΗΠΑ, δημιουργώντας μια δυναμική σχέση μεταξύ των πολιτικών τους για την Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, επιδιώκουν να έχουν υπό έλεγχο το Hinterland (Ενδοχώρα) της Ευρώπης και να γεμίσουν το γεωπολιτικό κενό που εμφανίσθηκε στον άξονα Βαλκανίων – Μέσης Ανατολής μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης.
Το Αιγαίο και η Κύπρος είναι δύο σημαντικά σκέλη, τόσο στη γραμμή Ανατολικής Ευρώπης – Μέσης Ανατολής από άποψη χερσαίας σύνδεσης, όσο και στη γραμμή Αδριατικής – Ανατολικής Μεσογείου – Κόλπου από άποψη θαλάσσιας σύνδεσης».
2. Επίσης, γλαφυρότατος και με τολμηρές εκφράσεις, όπως π.χ. «νέες εφορμήσεις» κ.λπ., εμφανίζεται ο κ. Νταβούτογλου όταν καθορίζει το γεωγραφικό σύμπλοκο εντός του οποίου θεωρεί ότι η Τουρκία έχει σημαντικό γεωστρατηγικό ρόλο και, ασφαλώς, οφείλει να τον… αναλάβει! Σημασία επίσης έχει να δει ο ανυποψίαστος αναγνώστης με πόση γεωπολιτική σοφία και ακρίβεια προσδιορίζει, υπό το φως της Γεωγραφίας Μεταφορών Εμπορευμάτων και της Αμυντικής Γεωγραφίας, και όχι αοριστολογώντας, τον χώρο αυτό ο τούρκος υπουργός Εξωτερικών. Γράφει λοιπόν στη σελ. 175:
«(….) Μέσα σε αυτόν τον στρατηγικό σχεδιασμό, το ζήτημα της Κύπρου θα έλθει στο προσκήνιο με πιο ενεργό τρόπο. (….)
Σήμερα, μεταξύ Ανατολικής Ευρώπης – Βαλκανίων – Αδριατικής – Αιγαίου – Ανατολικής Μεσογείου – Μέσης Ανατολής και Κόλπου διαμορφώνεται ένα πεδίο πολύ δυναμικής αλληλεπίδρασης. (…)
Πάνω σε αυτήν τη γραμμή που ενοποιεί τα Βαλκάνια με τη Μέση Ανατολή θα είναι αναπόφευκτη η ανάπτυξη νέων εφορμήσεων».
O γόρδιος δεσμός
3. Στο υποκεφάλαιό του με τίτλο: «Ο στρατηγικός γόρδιος δεσμός της Τουρκίας: η Κύπρος», ο κ. Νταβούτογλου δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία για το πώς αντιλαμβάνεται γεωστρατηγικά η Τουρκία την Κύπρο και δηλώνει εμμέσως, πλην σαφέστατα, ότι οι ελλαδοκυπριακοί σχεδιασμοί της δικοινοτικής, διζωνικής, ομοσπονδιακής (και άλλα πολυσύλλαβα…) Κύπρου δεν είναι παρά φληναφήματα για την Άγκυρα, η οποία έχει χαράξει στιβαρή, σοβαρή και γεωστρατηγικά θεμελιωμένη πολιτική για την Κύπρο, την οποία θεωρεί εξάρτημά της! Γράφει λοιπόν ο «μηδενικός» κ. Νταβούτογλου:
«Η Κύπρος, που κατέχει κεντρική θέση μέσα στην παγκόσμια ήπειρο, ευρισκόμενη σχεδόν σε ίση απόσταση από την Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική, βρίσκεται μαζί με την Κρήτη επάνω σε μια γραμμή που τέμνει τις οδούς θαλάσσιας διέλευσης. Η Κύπρος κατέχει θέση μεταξύ των Στενών, που χωρίζουν Ευρώπη και Ασία, και της Διώρυγας του Σουέζ, που χωρίζει Ασία και Αφρική, ενώ συγχρόνως έχει τη θέση μιας σταθερής βάσης και ενός αεροπλανοφόρου, που θα πιάνει τον σφυγμό των θαλασσίων οδών του Άντεν και του Ορμούζ, μαζί με τις λεκάνες του Κόλπου και της Κασπίας, που είναι οι πιο σημαντικές οδοί σύνδεσης Ευρασίας – Αφρικής».
4. Για να δούμε τώρα τι παθαίνει, κατά τον κ. Νταβούτογλου, μια χώρα που αγνοεί την Κύπρο, στη σελ. 176:
«Μια χώρα που αγνοεί την Κύπρο δεν μπορεί να είναι ενεργός στις παγκόσμιες και περιφερειακές πολιτικές. Στις παγκόσμιες πολιτικές δεν μπορεί να είναι ενεργός διότι αυτό το μικρό νησί κατέχει μια θέση που (μπορεί να) επηρεάζει ευθέως τις στρατηγικές συνδέσεις μεταξύ Ασίας – Αφρικής, Ευρώπης – Αφρικής και Ευρώπης – Ασίας.
Στις περιφερειακές πολιτικές δεν μπορεί να είναι ενεργός διότι η Κύπρος με την ανατολική μύτη της στέκεται σαν βέλος στραμμένο στη Μέση Ανατολή, ενώ με τη δυτική ράχη της αποτελεί τη θεμέλια λίθο των στρατηγικών ισορροπιών που υπάρχουν στην Ανατολική Μεσόγειο, στα Βαλκάνια και στη Βόρειο Αφρική».
5. Κατωτέρω, ο τούρκος καθηγητής και εξωκοινοβουλευτικός υπουργός Εξωτερικών ξεκαθαρίζει την τουρκική πολιτική έναντι της Κύπρου και της Ελλάδας, τονίζοντας ότι η Κύπρος πρέπει να «βγει» από την «τουρκο-ελληνική εξίσωση»! Δηλαδή, αυτό ακριβώς που εφαρμόζει τώρα σε συνεργασία με την Ουάσινγκτον, να πιέζει δηλαδή την Αθήνα και τη Λευκωσία να «κλείσουν» το Κυπριακό κατά τις τουρκικές βουλήσεις, ώστε στη συνέχεια να είναι φυσικό σε μια σχέση υποτέλειας της Ελλάδας και της Κύπρου έναντι της Τουρκίας να υπάρχουν «μηδενικές τριβές»! Γράφει χαρακτηριστικά λοιπόν ο κ. Νταβούτογλου στη σελ. 178, για όποιους γνωρίζουν στοιχειωδώς γραφή και ανάγνωση, και συνεπώς δύνανται να καταλάβουν:
«Η Τουρκία, επηρεαζόμενη λόγω θέσεως από πολλές ισορροπίες, είναι υποχρεωμένη να αξιολογήσει την κυπριακή πολιτική της, βγάζοντάς την από την τουρκο-ελληνική εξίσωση.
Η Κύπρος γίνεται με αυξανόμενη ταχύτητα ένα ζήτημα Ευρασίας και Μέσης Ανατολής – Βαλκανίων (Δυτικής Ασίας – Ανατολικής Ευρώπης). Η κυπριακή πολιτική [της Τουρκίας] πρέπει να τοποθετηθεί σε ένα νέο στρατηγικό πλαίσιο, με τρόπο αρμόζοντα σε αυτό το νέο στρατηγικό πλαίσιο.
Στο ζήτημα της Κύπρου, από πλευράς Τουρκίας η σημασία μπορεί να εντοπισθεί σε δύο κύριους άξονες: Ο ένας εξ αυτών είναι ο άξονας της ανθρώπινης αξίας, προσανατολισμένος στην κατοχύρωση της ασφάλειας της μουσουλμανικής τουρκικής κοινότητας, ως αποτέλεσμα της ιστορικής ευθύνης της Τουρκίας (…)»
6. Και συνεχίζει ο τούρκος καθηγητής και ΥΠΕΞ, αν κάποιος δεν έχει ακόμα καταλάβει, στη σελ. 179, εξηγώντας τι σημαίνει αυτό το ζήτημα ασφάλειας της «τουρκο-μουσουλμανικής κοινότητας», δίνοντας και διεθνή «παραδείγματα» γεωστρατηγικής συμπεριφοράς, τα οποία η Τουρκία θα πρέπει να ακολουθήσει:
«(…) Μια αδυναμία [της Τουρκίας] που [ενδεχομένως] θα φανερωθεί στο θέμα της ασφάλειας και της προστασίας της τουρκικής κοινότητας της Κύπρου μπορεί να εξαπλωθεί σαν κύμα στη Δυτική Θράκη και τη Βουλγαρία – και μάλιστα ακόμη και στο Αζερμπαϊτζάν και στη Βοσνία.
Ο δεύτερος σημαντικός άξονας του Κυπριακού είναι η σημασία που έχει το νησί αυτό από γεωστρατηγικής απόψεως.
(…) Ακόμη και αν δεν υπήρχε κανένας μουσουλμάνος Τούρκος στην Κύπρο, η Τουρκία είναι υποχρεωμένη να έχει ένα κυπριακό ζήτημα. Καμία χώρα δεν μπορεί να μείνει αδιάφορη απέναντι σε ένα τέτοιο νησί, που βρίσκεται μέσα στην καρδιά του ίδιου του ζωτικού της χώρου (…)»
7. Και γίνεται ακόμη σαφέστερος ο κ. καθηγητής και υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας, αναλύοντας τις διαστάσεις της γεωστρατηγικής σημασίας τής (κρατηθείτε!) «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βορείου Κύπρου» και του «ελληνικού τμήματος»! Ας διαβάσουμε λοιπόν στη σελ. 179:
«Αυτή η γεωστρατηγική σημασία έχει δύο διαστάσεις. Η μία εξ αυτών έχει στενή στρατηγική σημασία και έχει σχέση με τις ισορροπίες Τουρκίας – Ελλάδος και Τ.Δ.Β. Κύπρου-Ελληνικού Τμήματος [sic!] στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η δεύτερη διάσταση της γεωστρατηγικής σημασίας είναι ευρείας στρατηγικής σημασίας και σχετίζεται με τη θέση του νησιού μέσα στις παγκόσμιες και περιφερειακές στρατηγικές».
8. Και εν κατακλείδι, καταλήγει ο καθηγητής-υπουργός εξωτερικών με ένα δίδαγμα το οποίο πλέον μπορεί να εφαρμόσει από τη θέση του, η οποία είναι πολύ ουσιαστικότερη από αυτήν ενός απλού τούρκου υπουργού Εξωτερικών λόγω των εσωτερικών πολιτικών ανακατατάξεων στη γείτονα και της βαθμιαίας κατίσχυσης του Ερντογάν επί του στρατιωτικού κατεστημένου. Ας διαβάσουμε στη σελ. 180:
«Την Κύπρο δεν μπορεί να αγνοήσει καμία περιφερειακή ή παγκόσμια δύναμη που κάνει στρατηγικούς υπολογισμούς στη Μέση Ανατολή, την Ανατολική Μεσόγειο, το Αιγαίο, το Σουέζ, την Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο.
Η Κύπρος βρίσκεται σε τόσο ιδανική απόσταση απ’ όλες αυτές τις περιοχές, που έχει την ιδιότητα μιας παραμέτρου που (μπορεί να) επηρεάζει καθεμία απ’ αυτές ευθέως. Η Τουρκία, το στρατηγικό πλεονέκτημα που απέκτησε τη δεκαετία του 1970 πάνω σε αυτήν την παράμετρο, πρέπει να το αξιοποιήσει όχι ως στοιχείο μιας αμυντικής κυπριακής πολιτικής με στόχο τη διαφύλαξη του status quo, αλλά ως ένα θεμελιώδες στήριγμα μιας διπλωματικής φύσεως επιθετικής θαλάσσιας στρατηγικής».
Όχι λοιπόν «απλή διαφύλαξη του status quo», αλλά «θεμελιώδες στήριγμα μιας διπλωματικής φύσεως επιθετικής θαλάσσιας στρατηγικής»! Τώρα, το πόσο «διπλωματικής φύσεως» είναι οι υπερπτήσεις πάνω από κατοικημένα νησιά στο Αιγαίο με κίνδυνο «θερμού επεισοδίου», εγώ δεν γνωρίζω να σας πω! Εγώ είμαι γεωγράφος! Νομίζω σαφώς όμως ότι ο «μηδενικός» κ. Νταβούτογλου δεν εννοεί αυτό που εμείς εδώ καταλάβαμε με τη φράση «μηδενικές τριβές με τους γείτονες» ή, εν πάση περιπτώσει, δεν το εννοεί όσον αφορά την Ελλάδα και την Κύπρο!
Αυτά, για να σοβαρευτούμε επιτέλους!

Ηλεκτρονική διεύθυνση άρθρου: http://www.efylakas.com/archives/8056

Read more...

ΑΡΘΡΟ ΓΝΩΜΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΜΕΡΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ


Επί σειρά ημερών, ο ελληνικός τύπος ανέφερε ότι Ελλάδα και Τουρκία βρίσκονται πολύ κοντά στην επίτευξη συμφωνίας θεμάτων του Αιγαίου αναφέρει άρθρο γνώμης του Sami Kohen στην αγγλόφωνη Hurriyet Daily News με τον τίτλο « Are we reaching an agreement with Greece?».

Μεγάλες εφημερίδες των Αθηνών αναφέρουν ότι τα δύο μέρη έχουν πραγματοποιήσει αξιοσημείωτη πρόοδο προς την κατεύθυνση αποδοχής ενός «πακέτου λύσεων» στο οποίο συμπεριλαμβάνονται θέματα Αιγαίου. Για παράδειγμα ότι έχει εξευρεθεί μια συμβιβαστική φόρμουλα για το ζήτημα των χωρικών υδάτων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επέκταση των χωρικών υδάτων μεταξύ 6 και 10 μιλίων, κατά περίπτωση, για τα ύδατα κοντά στην τουρκική ακτογραμμή, αντί της συνολικής επέκτασης στα 12 μίλια όπως είχε εξαρχής απαιτήσει η Αθήνα, αναφέρει εισαγωγικά ο αρθογράφος.

Ο αρθρογράφος επισημαίνει ότι δεν πρόκειται για επίσημες ανακοινώσεις αλλά για πληροφορίες που διέρρευσαν στον τύπο. Η τουρκική πλευρά είναι περισσότερο εχέμυθη για το θέμα αυτό, ωστόσο τούρκοι αξιωματούχοι παραδέχονται την ύπαρξη προόδου κατά τις πρόσφατες συναντήσεις υψηλού επιπέδου καθώς και ότι οι δύο πλευρές επιδεικνύουν την θέληση και την επιθυμία για επίτευξη λύσης. Προφανώς οι δύο πλευρές έχουν κατορθώσει να προχωρήσουν περισσότερο από την απαρίθμηση των παραμέτρων και των αρχών και έχουν αγγίξει την ουσία των ζητημάτων και εισέλθει σε λεπτομέρειες των διαπραγματεύσεων, υπογραμμίζει επίσης ο αρθρογράφος.

Στο πλαίσιο των ελληνοτουρκικών σχέσεων, η μετακίνηση από τις γενικές αρχές και από τα βήματα αύξησης εμπιστοσύνης και διαλόγου σε μια φάση σοβαρής διαπραγμάτευσης για την ουσία των ζητημάτων συνιστά μια σημαντική πρόοδο. Έπειτα από χρόνια και εξαιτίας διάφορων λόγων, οι δύο πλευρές έχουν επιτέλους δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον. Η νέα θεώρηση της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής στη βάση της στρατηγικής «μηδενικών προβλημάτων» με τις γειτονικές χώρες ξεκινά με την Ελλάδα . Πλέον η Αγκυρα αναμένει ότι μια πιθανή συμφωνία με την Αθήνα μπορεί να ενισχύσει την αίγλη της Τουρκίας στην διεθνή κοινότητα, ενώ, εκτός των άλλων, σύμφωνα με το τελευταίο σχέδιο του Πολιτικού Εγγράφου Εθνικής Ασφάλειας η Τουρκία δεν εκλαμβάνει πλέον την Ελλάδα ως δυνητική απειλή όπως γινόταν στο παρελθόν και πιστεύει ότι το Αιγαίο μπορεί να μετατραπεί σε μια ειρηνική λίμνη.

Από την πλευρά της Ελλάδας πολλοί παράγοντες συνηγορούν προς την κατεύθυνση μια νέας προσέγγισης των σχέσεων με την Τουρκία. Η ισχυρή θέληση και ο πραγματισμός του Ελληνα π/θ Γιώργου Παπανδρέου για φιλία με την Τουρκία είναι ο σημαντικότερος από αυτούς τους παράγοντες. Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα είναι επίσης ένας παράγοντας καθώς η επίλυση των προβλημάτων και ο τερματισμός της έντασης θα γλιτώσει την Ελλάδα από μεγάλα έξοδα αμυντικών δαπανών που πραγματοποιεί λόγω ανησυχιών ασφαλείας. Οι ευεργετικές συζητήσεις μεταξύ Ερντογάν και Παπανδρέου και η αξιοσημείωτη πρόοδος προς την επίτευξη πακέτου λύσεων που αφορά τεχνικές λεπτομέρειες θα πρέπει να αξιολογηθεί υπό τις παραπάνω συγκυρίες, υπογραμμίζει επίσης ο αρθογράφος.

Επίσης ο αρθογράφος θεωρεί ότι πρόκειται για μια πραγματικά ιστορική ευκαιρία για τις δύο χώρες να επιλύσουν τα διμερή τους προβλήματα, να δημιουργήσουν ένα στιβαρό υπόβαθρο φιλίας και συνεργασίας έπειτα από την επίλυση αυτών των ζητημάτων και για τον σκοπό αυτό πρέπει να διατηρηθεί η τρέχουσα δυναμική αυτής της νέας διαδικασίας.

Χωρίς αμφιβολία η επίλυση των ζητημάτων του Αιγαίου είναι δυνατή μόνο αν και οι δύο πλευρές επιδείξουν κάποια ευελιξία σε σχέση με της μέχρι σήμερα θέσεις τους και δεν θα πρέπει να αποτελέσουν έκπληξη οι αντιδράσεις της κοινής γνώμης και στις δύο χώρες. Από αυτήν την άποψη η κοινή θέληση και επιθυμία όπως εκδηλώθηκε από τους κκ Ερντογάν και Παπανδρέου θα πρέπει να εκδηλώνεται έως την τελευταία στιγμή, καταλήγει ο αρθογράφος.

Read more...

Ελληνοτουρκική διαπραγμάτευση


του Άγγελου Συριγου

Η ελληνική πλευρά, που διαπραγματεύεται αυτή την περίοδο με την Τουρκία διάφορα θέματα του Αιγαίου, επιβάλλεται να βλέπει τα πράγματα συνολικά και να έχει κατά νου την τελική εικόνα. Επί παραδείγματι, τα θαλάσσια σύνορά μας με την Τουρκία ξεκινούν στο δέλτα του Έβρου και καταλήγουν στο Καστελόριζο. Η οριοθέτηση της θαλάσσιας περιοχής γύρω από το Καστελόριζο δεν μπορεί να απομονωθεί από το Αιγαίο που τυπικώς σταματά στη Ρόδο. Το θαλάσσιο μέτωπο της Τουρκίας είναι συντριπτικό έναντι του απομονωμένου Καστελόριζου. Αντιθέτως, στο σύνολο των συνόρων Έβρου-Καστελόριζου υπάρχει ισορροπία. Εξ άλλου, με την ιταλοτουρκική συμφωνία του 1932 για τα (ιταλοκρατούμενα, τότε, Δωδεκάνησα) είχε γίνει αποδεκτή αυτή η ισορροπία με τη χάραξη γραμμής που ένωνε το Καστελόριζο με τη Ρόδο. Αυτό που δέχθηκαν οι Τούρκοι το 1932 δεν μπορεί να αγνοείται το 2010. Σημειώνεται ότι η θαλάσσια περιοχή του Καστελόριζου έχει ιδιαίτερη σημασία. Είναι το μοναδικό σημείο όπου ενώνεται η ελληνική με την κυπριακή υφαλοκρηπίδα.
Η ίδια συνολική αντίληψη των πραγμάτων πρέπει να υφίσταται και με την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ). Η ΑΟΖ δεν είναι πανάκεια, όπως εμφανίζεται τον τελευταίο καιρό.

Είναι, όμως, η σύγχρονη και περιβαλλοντικά ορθή μέθοδος οριοθετήσεως. Δεν είναι γνωστό εάν το Αιγαίο έχει (ή δεν έχει) εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα πετρελαίου. Σιγουρα, πάντως, ο πλούτος του Αιγαίου είναι το περιβάλλον του. Η μόλυνση και η υπεραλίευση δεν αντιμετωπίζονται μέσα από την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας. Μία οριοθέτηση δεν πρέπει να περιορίζεται στην υφαλοκρηπίδα δηλαδή στο βυθό και το υπέδαφος της θάλασσας. Πρέπει να περιλαμβάνει και την ΑΟΖ δηλαδή και την υφαλοκρηπίδα αλλά και τα θαλάσσια ύδατα υπεράνω αυτής.
Κατά παρόμοιο τρόπο, δεν μπορούμε να ξεχνούμε την τελική εικόνα. Το ισχυρό μας σημείο στο Αιγαίο είναι η αύξηση των χωρικών μας υδάτων. Από όσα έχουν γίνει γνωστά, φαίνεται ότι Ελλάδα και Τουρκία επανέρχονται στις συζητήσεις του 2003 για πλήρη αύξηση των χωρικών υδάτων σε ηπειρωτικές, κυρίως, περιοχές, και περιορισμένη ή μηδενική στα νησιά. Δεν μπορούμε να “συμβιβασθούμε” στο θέμα των χωρικών υδάτων και να αφήσουμε να εκκρεμεί η πληγή της αποστρατικοποιήσεως των νησιών του Αιγαίου ή πολύ περισσότερο οι “γκρίζες ζώνες”. Οποιαδήποτε συμφωνία θα πρέπει να κλείνει οριστικά όλες τις ελληνοτουρκικές διαφορές (πραγματικές ή τεχνητές) στο Αιγαίο.
Τέλος, φαίνεται ότι η διαπραγμάτευση προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Έτσι τουλάχιστον μαθαίνουμε από διαρροές πληροφοριών στον τύπο. Τα θέματα της εξωτερικής πολιτικής και ιδίως των σχέσεών μας με την Τουρκία δεν ενδιαφέρουν αποκλειστικώς τον Πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών. Πρέπει να συζητηθούν δημόσια. Εάν η κυβέρνηση κρίνει ότι δεν θέλει, σε αυτή τη φάση, να συζητήσει το θέμα στη Βουλή, ας προτιμήσει το υπουργικό συμβούλιο. Το τελευταίο έχει αναλώσει συνεδρίες του για να ακούσει εκπροσώπους ανεξάρτητων αρχών ή ΜΚΟ, έχει συζητήσει εκτενώς για την απαγόρευση του καπνίσματος στα αυτοκίνητα και για μέτρα στηρίξεως της μικρής και μεσαίας κινηματογραφικής παραγωγής. Καιρός να συζητήσει και για τα ελληνοτουρκικά.

Ο Άγγελος Μ. Συρίγος είναι Δικηγόρος – επ. καθηγητής Διεθνούς Δικαίου & Εξωτ. Πολιτικής
Έθνος της Κυριακής, 31 Οκτωβρίου 2010


Read more...

Casus belli και τοποστρατηγική


Το casus belli θέλουμε δεν θέλουμε έχει αλλάξει νόημα. Ακόμα κι αν η τουρκική εθνοσυνέλευση δεν έχει πάρει επίσημη απόφαση για την άρση του, υπάρχει μια αλλαγή φάσης όσον αφορά στην τελεολογία του. Η μονοσήμαντη έκφραση απέκτησε μια πολυσημία κι η στατική θέση μετατράπηκε σε δυναμική κίνηση. Αυτή η αλλαγή ενεργοποιεί και την έννοια της τοποστρατηγικής, διότι αλλάζουν και τα δεδομένα προσβασιμότητας του Αιγαίου. Το παίγνιο είναι πλέον σε φάση εκκίνησης όσο αφορά στην πρωτοβουλία. Η Τουρκία δεν υπογράφει τη Συνθήκη Montego Bay, αλλά δεν την αμφισβητεί στρατιωτικά και στρατηγικά. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθεί να πετύχει μια πλάγια επίθεση θυσιάζοντας μία αμφισβήτηση πάνω στην οποία επέμενε διαχρονικά. Αυτή η τεχνητή θυσία, διότι δεν ακολουθούσε το διεθνές δίκαιο της θάλασσας, δεν είναι μια πραγματική θυσία. Εξετάζει το κόστος της στατικής σε σχέση με την τεχνητή δυναμική της επόμενης κίνησης. Η τοποστρατηγική με τις επιπτώσεις της στο Αιγαίο δεν της προσφέρει πολλές δυνατότητες. Από την άλλη, καθώς η Ελλάδα εξακολουθεί να διατηρεί παθητική στάση, δεν προκαλεί ουσιαστικές αντιδράσεις. Δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δράσεις σε σχέση με το θέμα της Α.Ο.Ζ. και τις επαφές με την Αίγυπτο.

Η ελαχιστοποίηση της απειλής είναι και αυτή μια στρατηγική ένδειξη. Το να παίρνω και να δίνω πίσω δεν είναι ισόμορφο με το να αφήνω. Η επιλογή αυτού του νοητικού σχήματος δεν έχει κόστος και προσφέρει όφελος, αν ο αντίπαλος θεωρήσει ότι είναι μια κίνηση. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι η διαχείριση της αδράνειας. Ενώ φαινομενικά είναι άχρηστη μετά την εκκίνηση έχει μεγάλο βάρος και μπορεί εύκολα να την εκμεταλλευτεί ο παίκτης της πρωτοβουλίας. Μπορεί να μεταφέρει το βάρος όχι μόνο σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο, όπως είναι η ΑΟΖ σε σχέση με τα χωρικά ύδατα, αλλά να τη χρησιμοποιήσει σ’ ένα πεδίο, όπου η ύπαρξή της είναι ήδη μια δράση. Ένα χειροπιαστό παράδειγμα είναι το θέμα της αναγνώρισης της γενοκτονίας. Μέσω της αδράνειας μπορούν να ενεργοποιήσουν λανθασμένα αντανακλαστικά όσον αφορά στην τοποθέτησή μας σε σχέση με τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας και με την μετάλλαξη του προβλήματος να πετύχουν και μια αλλοίωση του προβληματισμού. Πρέπει λοιπόν να ξεκαθαρίσουμε εξ αρχής ότι αυτό το νοητικό σχήμα που προβάλλει η Τουρκία δεν έχει καμιά σχέση με το θέμα της γενοκτονίας και δεν πρέπει να περιμένει από εμάς καμιά υποχώρηση. Αν γνωστοποιήσουμε άμεσα τις θέσεις μας το θέμα θα παραμείνει σε τοποστρατηγικό πλαίσιο και θα εισχωρήσουμε στο πεδίο της ΑΟΖ, αλλιώς κάθε κίνησή μας μπορεί να μετατραπεί σε λάθος και σε κόστος σε άλλο πλαίσιο. Αυτό είναι το νέο παίγνιο κι οι κανόνες του.

http://www.anixneuseis.gr/

Read more...

ΤΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ «ΧΑΡΤΙ»


Δέκα μέρες μετά την επίσκεψη του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και των περίπου 50 συνοδών του στην Αθήνα, εξακολουθεί να απασχολεί τα media η διαπραγμάτευση που φαίνεται να βρίσκεται σε ισχύ ανάμεσα στην ελληνική και την τουρκική πλευρά. Ο τούρκος υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Εγκεμέν Μπαγίς αποκάλυψε ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε καλό επίπεδο, αναφέροντας ότι πέρα από Αιγαίο συζητιέται και η Θράκη.

Για ειλικρινείς συζητήσεις έκανε λόγο όμως και ο τούρκος υπεξ Αχμέτ Νταβούτογλου από την Σαγκάη της Κίνας, όπου περιοδεύει αυτές τις μέρες. Το ακόμα πιο ενδιαφέρον; Ότι στο πλαίσιο της παρουσίας του στην χώρα, ο Νταβούτογλου έκανε επίσημη επίσκεψη και στην αυτόνομη περιοχή των Ουιγούρων, την οποία μάλιστα χαρακτήρισε «περιοχή με ξεχωριστή σημασία για την Τουρκία». Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο πρώτος τούρκος υπεξ στα χρονικά που πηγαίνει εκεί όπου ζει μια σημαντική μειονότητα οκτώ εκατ. τουρκικής καταγωγής πολιτών, δείχνοντας ότι η Άγκυρα σκοπεύει να εκμεταλλευθεί το «μειονοτικό χαρτί» προς κάθε σημείο του ορίζοντα.

Read more...

Χριστόφιας:έτοιμος για Έρογλου και Μπα Κι Μουν


Έτοιμος για τη συνάντηση της 18ης Νοεμβρίου, στη Νέα Υόρκη, με τον γενικό
γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Μπαν Κι Μουν και τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Ντερβίς Έρογλου, δήλωσε ότι είναι ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο πρόεδρος Δ. Χριστόφιας ανέφερε ότι, πριν από τη συνάντηση, θα συζητήσει με τους ηγέτες των κοινοβουλευτικών κομμάτων, για να καθοριστεί η γραμμή και η τακτική στη συνάντηση της Νέας Υόρκης.
Εξάλλου, σύμφωνα με τον τουρκοκυπριακό Τύπο, ο Ντερβίς Έρογλου δήλωσε, ότι δεν είναι δυνατόν να αρχίσει η συζήτηση άλλου θέματος, προτού υπάρξει πρόοδος στο περιουσιακό και ότι επιθυμία της τουρκοκυπριακής πλευράς είναι το εδαφικό να συζητηθεί στο τέλος της διαδικασίας.
Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι οι προτάσεις της τουρκικής πλευράς, επί του περιουσιακού, ετοιμάστηκαν σύμφωνα με τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Read more...

Ισπανικές επενδύσεις στην Τουρκία


Το ειδησεογραφικό πρακτορείο EFE αναφέρει ότι η Τράπεζα BBVA ανακοίνωσε τη συμφωνία με τους κύριους μετόχους της τουρκικής τράπεζας Garanti, τη δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της Τουρκίας, προκειμένου να εξαγοράσει το 24.8% του κεφαλαίου της για 4,195 δις ευρώ, καθώς και τη διεύρυνση του κεφαλαίου της σε πάνω από 5 δις ευρώ. Πρώτη κίνηση αγοραπωλησίας θα είναι η απόκτηση του Ομίλου Dogus Holdings – κύριου μετόχου της Garanti με 30,5% των μετοχών- και κατόπιν η αγορά από την General Electric το 18,6% του συνόλου των τίτλων προς 2,7 δις ευρώ. Με τον τρόπο αυτό η BBVA θα ελέγχει το 24,8%, η Dogus επίσης το 24,8% και το υπόλοιπο θα παραμείνει στα χέρια των μετόχων, ενώ για τη διεύρυνση του μετοχικού κεφαλαίου, η BBVA θα εκδώσει 749.593.824 τίτλους στην τιμή των 6,75 ευρώ ανά μετοχή.

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP