Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010

Βουλγαρία: Έρευνα τουρκικής εταιρίας για πολιτική αφομοίωσης των Τούρκων


«Θέλετε να αποκατασταθούν με τις παλιές τουρκικές ονομασίες οι πόλεις της Βουλγαρίας;»

«Θέλετε να αλλάξετε τα χριστιανικά ονόματα των Τούρκων, στα μητρώα των βουλγαρικών ληξιαρχείων;»

«Θέλετε την ίδρυση στη Βουλγαρία ιδιωτικής τηλεόρασης, ραδιοφώνου και εφημερίδων στην τουρκική γλώσσα;»

Αυτές είναι μερικές από τις 50 ερωτήσεις μιας έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη και στην οποία συμμετείχαν μέχρι σήμερα, 8.000 Τούρκοι της Βουλγαρίας, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Μετανάστευσης «Bultyurk» που έχει έδρα την Κωνσταντινούπολη.


«Η έρευνα θα ολοκληρωθεί με άλλα χίλια άτομα στις βουλγαρικές πόλεις Ρούσε, Βάρνα, Σούμεν, Ράτζκγράντ, Ταρκόβιστε, Κάρντζαλι, Χάσκοβο και Σμόλιαν» δήλωσε στον δημοσιογράφο της βουλγαρικής εφημερίδας ’24 Ώρες’ ο Ράφε Μουράτ συντονιστής της οργάνωσης «Bultyurk», της Κωνστανινούπολης.

Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα θα απαντήσουν στην ερώτηση αν η Βουλγαρία έχει εγκαταλείψει την πολιτική αφομοίωσης της τουρκικής μειονότητας ή τους αντιμετωπίζουν ως εθνικά Τούρκους.

Ένας άλλος γύρος ερωτήσεων περιλαμβάνει την ερώτηση αν οι Τούρκοι της Βουλγαρίας έχουν πρόσβαση στα πολιτικά κόμματα της χώρας εκτός από αυτό του τουρκικού κόμματος, αν επιθυμούν να μαθαίνουν στην υποχρεωτική εκπαίδευση την τουρκική γλώσσα και αν επιθυμούν να διορίζεται ο μουφτής της Βουλγαρίας με έγκριση του μουσουλμανικού ιερατείου της Κωνσταντινούπολης.

Επίσης οι Τούρκοι της Βουλγαρίας ερωτούνται ποιοι ήταν οι Βούλγαροι πολιτικοί άνδρες που συνέβαλαν περισσότερο στην εθνοτική ειρήνη στη χώρα τους και προτείνονται να επιλέξουν μεταξύ των: Αλεξάνταρ Σταμπουλίνσκι, Τοντόρ Ζίφκοφ και Γκεόρκι Ντιμιτρόφ.

Η Οργάνωση «Bultyurk» είναι σχετικά νέα οργάνωση, γράφει η βουλγαρική εφημερίδα, η οποία οργάνωση, ιδρύθηκε το 2003 από τον Hayat Durmaz καθηγητή του ορθοπεδικού νοσοκομείου «Chapa».

Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/07/blog-post_4537.html#ixzz0tDHizyF2

Read more...

Στράτφορ: «Χωρίς τον έλεγχο του Αιγαίου, απλά δεν υπάρχει Ελλάδα»


ΤΗΝ ΙΔΙΑ διαπίστωση επανέφερε στο προσκήνιο και η πρόσφατη προκλητική ενέργεια της Αγκυρας να στείλει το ερευνητικό πλοίο «Τσεσμέ» στο Βόρειο Αιγαίο, στα διεθνή ύδατα, αλλά μέσα στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση, αλλά με συνοδευτική ανακοίνωση ότι οι δύο χώρες δεν έχουν υφαλοκρηπίδα πέραν των χωρικών υδάτων από τις ηπειρωτικές ακτές.

ΕΤΣΙ επανέρχεται στο προσκήνιο το εξαιρετικά δύσκολο πρόβλημα της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο, με την ελληνική κυβέρνηση να το θεωρεί «εύκολο» και να «πιέζει» την Αγκυρα για την επίλυσή του.

ΓΙΑ ΤΗΝ επίλυση του θέματος, «ο γιαλός είναι στραβός» εξ αρχής.

Η ΑΓΚΥΡΑ, πονηρή ούσα, υποστηρίζει ευθύς εξ αρχής ότι η οριοθέτηση πρέπει να γίνει με «γεωλογικά κριτήρια» και όχι νομικά, που στηρίζονται στο Δίκαιο της Θάλασσας το οποίο η Αγκυρα πεισματικά, αλλά για ευνόητους λόγους, αρνείται να υπογράψει. Σύμφωνα με τον γεωλογικό ορισμό, η υφαλοκρηπίδα ορίζεται ως ο βυθός της θάλασσας και το υπέδαφος των περιοχών που αρχίζουν από τις ακτές και τελειώνουν στο σημείο όπου το βάθος της θάλασσας είναι 200 μ.

ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, το Διεθνές Δίκαιο, το οποίο δεν αποδέχεται η Τουρκία, ορίζει ως υφαλοκρηπίδα το βυθό της θάλασσας και το υπέδαφος των περιοχών που αρχίζουν από τα εξωτερικά όρια της αιγιαλίτιδας ζώνης (που μπορεί να φτάσει και τα 12 ν.μ.) και φτάνουν σε βάθος 200 μ. ή μέχρι του σημείου όπου μπορεί να γίνει εκμετάλλευση των υποθαλάσσιων φυσικών πόρων.

Η ΑΝΤΙΘΕΣΗ είναι εμφανής, και άλλο τόσο βέβαιη είναι η εκτίμηση ότι η Τουρκία δεν πρόκειται να δώσει νομική μάχη για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας.

Η ΤΟΥΡΚΙΑ ξέρει ότι με βάση το Διεθνές Δίκαιο δεν υπάρχει τουρκική υφαλοκρηπίδα δυτικά των ελληνικών νησιών του Αν. Αιγαίου. Γι' αυτό ακριβώς, με «όπλο» της τον γεωλογικό ορισμό, προχωρά από το 1973 σε «τετελεσμένα», υποστηρίζοντας ότι η υφαλοκρηπίδα της φτάνει στο μέσο του Αιγαίου και ότι τα νησιά δεν έχουν δική τους υφαλοκρηπίδα.

ΕΜΦΑΝΗΣ και σταθερός στόχος της Αγκυρας δεν είναι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας αλλά η διανομή της και επομένως η συνεκμετάλλευσή της.

ΑΥΤΟ ακριβώς υπενθύμισε η Αγκυρα με το «Τσεσμέ» και αυτό ακριβώς είναι το σημείο μεγίστης προσοχής για την ελληνική κυβέρνηση. Στο όνομα υποτιθέμενων οικονομικών ωφελημάτων από υποτιθέμενες εκμεταλλεύσεις υδρογονανθράκων στο Αιγαίο, η Αθήνα οφείλει να είναι πολύ συγκρατημένη. Και κυρίως πονηρεμένη...

Κύρα Αδάμ

Read more...

Ιράν και Τουρκία δημιουργούν κoινή βιομηχανική ζώνη


Ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της Τουρκίας, Νιχάτ Έργκουν, έπειτα από συνάντησή του με τον Ιρανό αντιπρόεδρο Αλί Αγκά Μοχαμαντί στην Άγκυρα, ανακοίνωσε ότι το Ιράν θα προχωρήσει στην κατασκευή κοινής βιομηχανικής ζώνης, σε περιοχή της ανατολικής ή νοτιοανατολικής Τουρκίας. Η κατασκευή της ζώνης στοχεύει στην οικονομική, επενδυτική και εμπορική ανάπτυξη των περιοχών γύρω από αυτή, αλλά και των γειτονικών χωρών, σύμφωνα με τις δηλώσεις των δύο αξιωματούχων.

Read more...

Μετεξέλιξη ή μετωπική σύγκρουση; Κεμαλικό κατεστημένο vs Ερντογάν


Οι συσχετισμοί για το κεμαλικό κατεστημένο είναι απείρως πιο δυσμενείς σήμερα από ό,τι το 2007 και το 2008, όταν επιχειρήθηκε η ανατροπή Ερντογάν με δικαστικό πραξικόπημα και συνεπώς η λογική προσέγγιση υπαγορεύει την αποδοχή της ομαλής μετεξέλιξης. Σήμερα Παρασκευή αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου στην Αγκυρα επί της προσφυγής της αξιωματικής αντιπολίτευσης που ζητά την ακύρωση της πρόσφατης συνταγματικής Μεταρρύθμισης και τη ματαίωση του δημοψηφίσματος για την επικύρωσή της που έχει προκηρυχθεί για τις 12.9.2010. Τι θα επιλέξει ο κεμαλικό κατεστημένο; Ένα νέο δικαστικό πραξικόπημα που θα ακυρώνει στην ουσία το δικαίωμα της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας να τροποποιεί το Σύνταγμα ή την παραπομπή της τελικής απόφασης στη λαϊκή ετυμηγορία το φθινόπωρο;

Στην πρώτη περίπτωση της μερικής ή ολικής ακύρωσης της Συνταγματικής Μεταρρύθμισης που ήδη στην ψηφοφορία στη Βουλή έχασε την πιο βαρύνουσα διάταξη, την κατάργηση επί της ουσίας του δικαιώματος του Συνταγματικού Δικαστηρίου να διαλύει πολιτικά κόμματα κατά βούληση, είναι φανερό ότι παρά της περί του αντίθετου μέχρι τώρα διαβεβαιώσεις, ο Ερντογάν θα στήσει σκηνικό μετωπικής σύγκρουσης και θα προκαλέσει τη στιγμή που κρίνει κατάλληλη πρόωρες εκλογές, όπου θα ταυτίσει την τρίτη νίκη του κυβερνώντος κόμματο ΑΚΡ με την κατοχύρωση της Λαϊκής Κυριαρχίας. Όπως και στις πρόωρες εκλογές του Ιουλίου του 2007 που προκάλεσε το βέτο της στρατιωτικής ηγεσίας στην εκλογή Γκιούλ στην Προεδρία, ο Ερντογάν δεν θα κριθεί επί των πεπραγμένων της κυβερνητικής του διαχείρισης, αλλά επί της μάχης για τον εκδημοκρατισμό. Στη δεύτερη περίπτωση της απόρριψης της προσφυγής της αντιπολίτευσης οι εκλογές θα γίνουν κανονικά το καλοκαίρι του 2011. Σχεδόν εννέα χρόνια μετά τη πρώτη τους εκλογική νίκη τον Νοέμβριο του 2002, ο Ερντογάν και το ΑΚΡ είναι φυσικό να υποστούν σε κάποιο ποσοστό τη μοιραία φθορά της μακράς παραμονής στην κυβερνητική διαχείριση. Ακόμη κα σε αυτή την περίπτωση οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, 11,7%, αλλά και η αδυναμία του Λαϊκού Ρεπουμπλικανικού Κόμματος παρά την πρόσφατη αλλαγή φρουράς στην ηγεσία του, να παρουσιάσει αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση, επιτρέπουν την προσδοκία ότι ακόμη και στη χειρότερη περίπτωση η κυβερνητική παράταξη θα εισπράξει μια ελεγχόμενη φθορά. Ο αστάθμητος όμως παράγων που θα επηρεάσει τις τελικές επιλογές του Κεμαλικού Κατεστημένου είναι η βεβαιότητα ότι μετά την έγκριση της Συνταγματικής Μεταρρύθμισης κάθε προσπάθεια έμμεσης νομιμοφανούς εκτροπής θα είναι πλέον αδύνατη. Παρά τους χαμηλούς τόνους που έχει επιβάλει ο Ερντογάν στη διάρκεια αυτής της ανήσυχης αναμονής εν όψει της απόφασης του Συνταγματικού Δικαστηρίου, είναι φανερό ότι η απόφαση θα κρίνει αν ο ανατολικός μας γείτονας θα περάσει σε μια συνολική μετεξέλιξη του θεσμικού πλαισίου και του πολιτικού του συστήματος ή αν οι Σκληροπυρηνικοί Κύκλοι θα παρασύρουν τη χώρα σε μια μετωπική εσωτερική σύγκρουση με απρόβλέπτες επιπτώσεις και παρενέργειες.
Η απόρριψη της προσφυγής δεν θα ενισχύσει μόνον την ομαλότητα στο εσωτερικό, αλλά θα καταστήσει την Αγκυρα πιο προβλέψιμο εταίρο στο εξωτερικό: Μια κυβέρνηση που δεν θα βρίσκεται σε διαρκή σύγκρουση με τα συνταγματικά κατοχυρωμένα στεγανά του κεμαλικού κατεστημένου θα ασκεί την εξωτερική πολιτική όχι πλέον ως ένα άλλο μέτωπο αντιπαράθεσης με τη στρατιωτική ηγεσία, αλλά με κριτήριο την κατοχύρωση των καλώς νοούμενων ζωτικών συμφερόντων της χώρας. Δίχως αμφιβολία είναι πλέον υπεράνω πάσης αμφισβήτησης ότι η τουρκική εξωτερική πολιτική είναι σε μεγάλο βαθμό δέσμια της αντιπαράθεσης ανάμεσα στο πολιτικό Ισλάμ και το κεμαλικό κατεστημένο:
-Σε ό,τι αφορά τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και το Κυπριακό τόσο οι πρόσφατες αποκαλύψεις για την υπόθεση Βαρυοπούλα, όσο και η σταθερή από το 2002 αναντιστοιχία της ρητορικής Ερντογάν με τις προκλήσεις στο Αιγαίο και την ακινησία στο Κυπριακό, δείχνουν ότι τα δύο αυτά «Εθνικά Θέματα» αποτελούν για το κεμαλικό κατεστημένο και το βαθύ κράτος προνομιακό πεδίο χειραφέτησης από τη νόμιμα εκλεγμένη κυβέρνηση, με την ανεξέλεγκτη δράση των μηχανισμών να νομιμοποιείται στο όνομα της εθνικής ασφαλείας.
-Σε ό,τι αφορά την πολιτική της Αγκυρας στη Μέση Ανατολή είναι φανερό ότι δεν διαμορφώνεται μόνον από τους στρατηγικούς οραματισμούς του Νταβούτογλου και την Νεοθωμανική Νοσταλγία για επιστροφή σε περιοχές που μέχρι το 1918 αποτελούσαν μέρος της Αυτοκρατορίας. Αποτελεί ταυτόχρονα και μια περιφερειακή προβολή της εσωτερικής σύγκρουσης, με το Κεμαλικό Κατεστημένο να ταυτίζεται με το Ισραήλ και το πολιτικό Ισλάμ με τον αραβομουσουλμανικό κόσμο.
Οι συσχετισμοί για το κεμαλικό κατεστημένο είναι απείρως πιο δυσμενείς σήμερα από ό,τι το 2007 και το 2008, όταν επιχειρήθηκε η ανατροπή Ερντογάν με δικαστικό πραξικόπημα και συνεπώς η λογική προσέγγιση υπαγορεύει την αποδοχή της ομαλής μετεξέλιξης. Δυστυχώς όμως η Ιστορία -με πιο πρόσφατο παράδειγμα το πραξικόπημα του Αυγούστου του 1991 στην ΕΣΣΔ- διδάσκει ότι στην τελευταία μάχη οπισθοφυλακής υπάρχει πάντα ο πειρασμός μιας απελπισμένης φυγής προς τα εμπρός.

Read more...

ΚΥΠΡΟΣ-ΗΓΕΤΕΣ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ


Οι ηγέτες των δύο κοινοτήτων θα συναντηθούν ξανά την Παρασκευή το πρωί για να συνεχίσουν τη συζήτηση επί του περιουσιακού στο πλαίσιο των απευθείας συνομιλιών για λύση του Κυπριακού.Η συνάντηση των δύο ηγετών θα πραγματοποιηθεί στις 10 το πρωί στην προστατευόμενη από τα Ηνωμένα Εθνη περιοχή στο αεροδρόμιο Λευκωσίας.Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας και ο Τ/κ ηγέτης Ντερβίς Ερογλου αναμένεται να συνεχίσουν τη συζήτηση για το κεφάλαιο των περιουσιών.Η προηγούμενη συνάντηση των ηγετών πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουνίου.Σε σύντομη δήλωσή του ο Ειδικός Σύμβουλος του ΓΓ του ΟΗΕ για την Κύπρο Αλεξάντερ Ντάουνερ είπε ότι οι δύο ηγέτες είχαν μια “ειλικρινή και φιλική συζήτηση” και πρόσθεσε ότι “μπήκαν σε μια πιο ουσιώδη συζήτηση του περιουσιακού».

Read more...

Διστακτικός ο Ομπάμα στο αίτημα του Ερντογάν για Super Cobra και Predator


O τούρκος πρωθυπουργός στην κατά ιδίαν συζήτηση που είχε στην τελευταία του επίσκεψη με τον πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπάρακ Ομπάμα, ζήτησε για την Τουρκία στον αγώνα της κατά του κινήματος του ΡΚΚ, έξι συνολικά ανεπάνδρωτα εναέρια οχήματα τύπου Predator, μια και σύμφωνα με την αντίληψη της Άγκυρας τα ισραηλινά UAV Heron δεν είναι αρκετά.
Ο Αμερικανός Πρόεδρος απάντησε “θα δούμε. Είναι προφανές ότι υπάρχει μια αντίδραση εναντίον της Τουρκίας αυτή τη στιγμή. Γι ‘αυτό και δεν πιστεύω ότι η πώληση θα εγκριθεί σε αυτό το περιβάλλον”.

Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Μilliyet, σε ένα αντίστοιχο αίτημα για την άμεση πώληση αμερικανικών επιθετικών ελικοπτέρων τύπου Super Cobra προς την Τουρκία, το οποίο πρέπει να λάβει επίσης την έγκριση του Κογκρέσου, ο Αμερικανός Πρόεδρος δεν ήταν αντίθετος επί της αρχής για την πώληση των συγκεκριμένων ελικοπτέρων, αλλά επισημάνθηκε ότι η ανάγκη των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων στο Ιράκ και το Αφγανιστάν στον συγκεκριμένο τομέα αντανακλάται στη διαθεσιμότητα του πλεονάζοντος αμερικανικού υλικού στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται εκ μέρους μας πως σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιεύσεις, έχει εγκριθεί η άμεση πώληση δύο Super Cobra προς την Τουρκία. Προ μηνών και σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού Τύπου, ο αμερικανός πρέσβης στην Άγκυρα κοινοποίησε την πώληση πέντε ελικοπτέρων του τύπου Super Cobra προς την Τουρκία, χωρίς όμως να προχωρήσει περαιτέρω το θέμα μέχρι σήμερα.

Read more...

Τουρκια : ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΔΙΑΔΗΛΩΤΩΝ-ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ


Εφημερίδα Γενί Τσαάγ 9-7-2010

Άνοιξαν πανό-εκδίκηση και επιτέθηκαν στους αστυνομικούς

Διαμελιστές που διαδήλωσαν στη περιοχή της Γιουκσέκοβας του Χακκάρι, πυρπόλησαν αστυνομικά οχήματα και διαγούμισαν τα μαγαζιά που είχαν μείνει ανοιχτά.

Οι συγγενείς του μέλους του ΠΚΚ Ιμπραίμ Μπασάκ που σκοτώθηκε στην περιοχή Μπειτουσεμπάπ του Σιρνάκ όταν επέστρεψαν στη Σούρουτς χωρίς να έχουν πάρει τη σορό, έγιναν δεκτοί από ομάδα μελών του BDP, μεταξύ των οποίων και ο Μεχμέτ Οτζαλάν, αδερφός του δολοφόνου μωρών Αμπντουλάχ Οτζαλάν.

Στο μεταξύ μέλη της οργάνωσης άνοιξαν πανό που έγραφε ¨Μπασμπούγ βγαίνουμε στο βουνό, να λογαριαστούμε¨. Στα Άδανα στη διαδήλωση, πάλι παιδιά συγκρούστηκαν με την αστυνομία…

Οι διαμελιστές πάλι τρελλάθηκαν

Οπαδοί της τρομοκρατικής οργάνωσης του ΠΚΚ που έκαναν διαδήλωση χωρίς άδεια, επιτέθηκαν με ξύλα και πέτρες στους αστυνομικούς, Στην περιοχή Βάρτο της πόλης Μους υπήρξε επίθεση με όπλα σε αστυνομικό τμήμα με αποτέλεσμα να τραυματιστούνε 4 αστυνομικοί.

Στην Γιουκσέκοβα η αστυνομία επενέβη σε διαδήλωση χωρίς άδεια.

Μια ομάδα ατόμων που είχαν συγκεντρωθεί μπροστά στο κτίριο της τοπικής οργάνωσης του BDP, διαδήλωσαν μέχρι την πλατεία Ελευθερίας. Εδώ μετά την ανακοίνωση τύπου, κάποια άτομα από την ομάδα, συγκεντρώθηκαν στη λεωφόρο Τσενγκίζ Τοπέλ.

Έστησαν οδοφράγματα, έβαλαν φωτιές και επιτέθηκαν με πέτρες στην αστυνομία.

Η αστυνομία όταν παρά τις προειδοποιήσεις δεν διαλύθηκαν, επενέβη με νερό υπό πίεση και σπρέι πιπεριού. Στα γεγονότα τραυματίστηκε ένας αστυνομικός από πέτρα στο κεφάλι. Μετά την επέμβαση, η αστυνομία μετά δυσκολίας διέλυσε την ομάδα που είχε συγκεντρωθεί στον δρόμο για Σέμντινλι.

Σχόλιο : Προσέξτε την ορολογία της εφημερίδας. Όσο για τα γεγονότα, ε σε όλες τις υπό κατοχή περιοχές έτσι γίνεται.

Read more...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ένταση στο Αγαθονήσι – Σε εξέλιξη επιχείρηση SAR


Σήμα κινδύνου, στις 13.25, που αυτή την φορά αποδείχθηκε γνήσιο, έθεσε σε κατάσταση ύψιστης ετοιμότητας ΓΕΕΘΑ και ΕΚΣΕΔ για άλλη μια φορά αφού επρόκειτο για σήμα από «καυτή» ζώνη: Το Αγαθονήσι. Ελληνικά και τουρκικά εναέρια και πλωτά μέσα έσπευσαν στην περιοχή, αλλά τα τουρκικά ελικόπτερα έμειναν μακριά, ενώ ένα σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής απλώς παρατηρούσε την όλη επιχερίσηση. Ελληνικό Super Puma τέθηκε σε ετοιμότητα για νσ σπεύσει στην περιοχή.

H φρουρά του Αγαθονησίου τέθηκε σε συναγερμό για την περίπτωση που το όλο επεισόδιο ήταν στημένο με προσάραξη σκάφους κλπ. Μετά από έρευνα που έγινε στο Αγαθονήσι δεν διαπιστώθηκε κάτι περίεργο, ενώ στο μεταξύ το ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας εντόπισε το ιστιοπλοϊκό. Στο οποίο ιστιοπλοϊκό επέβαινε μία οικογένεια Βέλγων.

Περιπολικό σκάφος της FRONTEX, λεττονικής προέλευσης, μετά από σήμα του ελικοπτέρου, εντόπισε το σκάφος, το πλησίασε το προσέδεσε και αυτή την ώρα το ρυμουλκεί σε ασφαλές λμάνι. Aπό το ΓΕΕΘΑ δεν έχει υπάρξει ακόμα ούτε επίσημη ούτε ανεπίσημη ενημέρωση

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


Read more...

Πιέσεις Βρετανίας – ΗΠΑ για Τουρκία


Ο ΥΠΕΞ της Βρετανίας, Γουίλιαμ Χέιγκ, χαρακτήρισε την Τουρκία ως βασικό Νατοϊκό σύμμαχο και την τουρκική οικονομία ως τη μεγαλύτερη αναδυόμενη οικονομία της Ευρώπης.
Σε δηλώσεις, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής διάσκεψης στο Λονδίνο, με τον Αχμέτ Νταβούτογλου, ο κ. Χεγκ είπε ότι η Τουρκία δεν έχει να επιλέξει μεταξύ Ανατολής και Δύσης, καθώς είναι στην Ανατολή και στη Δύση και σημείωσε ότι οι απόψεις της για το Αφγανιστάν, τη Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια εκτιμώνται ιδιαίτερα.

Επαναλαμβάνοντας τη βρετανική υποστήριξη στην ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ ο κ. Χεγκ είπε ότι αν η Ένωση στρέψει τα νώτα στην Τουρκία θα πρόκειται για τεράστιο στρατηγικό λάθος.

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ ανεφέρθηκε στο ιστορικό των τουρκο-βρετανικών σχέσεων και αφού ανέφερε ότι ο πρώτος Τούρκος πρέσβης τοποθετήθηκε στο Λονδίνο το 1793, είπε πως με τη νέα συμφωνία “Στρατηγικού Συνεταιρισμού” θα εκσυχρονίζεται εκείνη που υπεγράφη το 2007 μεταξύ των δυο χωρών. Πρόσθεσε πως η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών έχει τέσσερις διαστάσεις, εκείνη των διμερών σχέσεων, εκείνη εναντίον της τρομοκρατίας, την τοπική στη Μέση Ανατολή και Ασία όπως και την υπερατλαντική.
Είπε ακόμη ότι η άνοδος της τουρκικής οικονομίας κατά το πρώτο τρίμηνο του χρόνου έφθασε το 11,7% και στον βιομηχανικό τομέα το 20%.
——————–
Πλήρη στήριξη στην Τουρκία προσέφεραν σήμερα ΗΠΑ και Βρετανία. Μάλιστα οι δυο χώρες καλούν την ΕΕ να δεχθεί στους κόλπους της την Τουρκία το συντομότερο δυνατό.
Βρετανία: «τεράστιο στρατηγικό λάθος η μη ένταξη της τουρκίας στην Ε.Ε.»
Με σθένος στηρίζει η Βρετανία την ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτή ήταν η θέση που διατυπώθηκε κατά την συνάντηση που είχαν το απόγευμα στο Λονδίνο οι Υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών, Ο Βρετανός Υπ. Εξ, Γουιλιαμ Χαγκ δήλωσε ότι η χώρα του στηρίζει με σθένος την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, υποδεικνύοντας μάλιστα ότι θα ήταν τεράστιο στρατηγικό λάθος αν οι Βρυξέλλες γυρίσουν την πλάτη στην Άγκυρα. Σημειώνεται ότι φυσικά στην ατζέντα των δυο υπουργών βρέθηκε επίσης το κυπριακό και οι εν εξελίξει συνομιλίες.
Στήριξη της Τουρκίας και από τις ΗΠΑ
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις από πλευράς ΗΠΑ.Με μία δήλωσή του στην ιταλική εφημερίδα «Corriere della Sera», ο Αμερικανός Πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα επέρριψε και πάλι στην Ε.Ε. τις ευθύνες για την ανατολικο-κεντρική στάση της Τουρκίας τα τελευταία χρόνια. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα εξέφρασε τη θέση ότι εάν η Τουρκία μείνει εκτός της ΕΕ, τότε θα αρχίσει να ψάχνει για συμμάχους εκτός της Δύσης. Στην συνέντευξη του, ο κ. Ομπάμα είπε ότι οι ΗΠΑ θεωρούν σωστό να δεχθεί η ΕΕ την Τουρκία στους κόλπους της ως πλήρες μέλος. Πρόσθεσε ότι εάν οι Τούρκοι δεν νοιώθουν τους εαυτούς τους ως μέρος της ευρωπαϊκής οικογένειας, τότε θα ψάξουν αλλού για συμμάχους.

Read more...

Παραλαμβάνονται τον ερχόμενο Αύγουστο από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις τα υπόλοιπα 4 Heron


Ολοκληρώθηκαν οι δοκιμές αποδοχής των υπολοίπων 4 Heron που πρόκειται να παραλάβουν οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις από το Ισραήλ.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν παρουσία της ομάδας των Τούρκων αξιωματικών που επισκέφτηκαν το Ισραήλ για αυτό το λόγο πριν από μερικές εβδομάδες.

Τα 4 συστήματα πρόκειται να παραδοθούν τον ερχόμενο Αύγουστο και να αξιοποιηθούν από τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις στον αγώνα τους εναντίον του PKK. Υπενθυμίζεται ότι δύο από τα Heron προορίζονται για το τουρκικό Ναυτικό και θα αποτελέσουν μέρος του ολοκληρωμένου συστήματος επιτήρησης του Αιγαίου Uzun Ufuk.
Τα νέα συστήματα θα προσδώσουν μία νέα διάσταση στην επιτήρηση του Αιγαίου, αφού μπορούν να πετούν για 45 περίπου ώρες σε μεγάλο ύψος επιτρέποντας την διακριτική παρακολούθηση οτιδήποτε συμβαίνει στο Αιγαίο στις περιοχές ενδιαφέροντος των Τούρκων.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Συνταγματικό Δικαστήριο: οδηγεί σε δημοψήφισμα τις μεταρρυθμίσεις στην Τουρκία


Η Sabah στις εσωτερικές της σελίδες με τίτλο «Εν μέρει ακύρωση του συνταγματικού πακέτου, οδεύουμε προς δημοψήφισμα» γράφει ότι το Συνταγματικό Δικαστήριο ολοκλήρωσε χθες την ετυμηγορία του επί της αιτήσεως, την οποία είχαν καταθέσει 111 βουλευτές, στην πλειοψηφία τους του CHP, όσον αφορά την ακύρωση του πακέτου τροποποίησης του Συντάγματος. Το Συνταγματικό Δικαστήριο συζήτησε επί της ουσίας εκείνα τα άρθρα του Συντάγματος, τα οποία προβλέπουν αλλαγές στη δική του δομή, αλλά και στη δομή του Ανώτατου Συμβουλίου Δικαστών και Εισαγγελέων [HSYK], και αποφάσισε την εν μέρει ακύρωση των άρθρων που ρυθμίζουν τις εφαρμογές αυτές.

Σύμφωνα με την απόφαση, στο Συνταγματικό Δικαστήριο θα μπορεί και η Βουλή να εκλέγει μέλη. Όμως, στις εκλογές για το Ανώτατο Δικαστήριο και για το Συμβούλιο της Επικρατείας, οι έχοντες δικαίωμα ψήφου θα μπορούν να επιλέγουν περισσότερους του ενός υποψηφίου. Σημειώνεται ότι το Συνταγματικό Δικαστήριο, όσον αφορά το συνταγματικό πακέτο που αναμένεται να τεθεί σε δημοψήφισμα στις 12 Σεπτεμβρίου, κινήθηκε κατά τρόπο ταχύτατο και με άκρα μυστικότητα, πράγμα το οποίο ουδέποτε είχε μέχρι σήμερα ξαναγίνει. Το Συνταγματικό Δικαστήριο, μετά από μια συνεδρίαση διάρκειας 9,30 ωρών, γνωστοποίησε την απόφασή του μέσω του Προέδρου του. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Προέδρου, καταρχάς συζητήθηκε εάν θα ακυρωθεί ή όχι το συνταγματικό πακέτο από την άποψη της μορφής του. Ομοφώνως, αποφασίστηκε η απόρριψη του αιτήματος αυτού. Ακολούθως, τέθηκαν προς συζήτηση τα άρθρα 8, 14, 16, 19, 22, 25 και 26, τα οποία ρυθμίζουν τον έλεγχο των δικαστών και εισαγγελέων, τη δομή του Συνταγματικού Δικαστηρίου, τις ατομικές προσφυγές στο Συνταγματικό Δικαστήριο, τη δομή του HSYK, καθώς και τη σύσταση της Υπηρεσίας του Συνηγόρου του Πολίτη [Ombudsman]. Τα μέλη του Συνταγματικού Δικαστηρίου συζήτησαν εάν τα άρθρα αυτά αντίκεινται ή όχι στο βασικό άρθρο του Συντάγματος 4.

Η απόφαση συζήτησης των άρθρων αυτών ελήφθη με πλειοψηφία 7 προς 4. Δηλαδή, τέσσερα από τα μέλη του Συνταγματικού Δικαστηρίου ζήτησαν να μην συζητηθεί το θέμα επί της ουσίας και συνεπώς να μην συζητηθούν τα άρθρα αυτά. Όμως, επτά μέλη ζήτησαν να συζητηθεί εάν τα άρθρα αυτά αντίκεινται στα θεμελιώδη άρθρα του Συντάγματος, των οποίων δεν επιτρέπεται η τροποποίηση. Μετά από αυτό, το αίτημα περί ακύρωσης εκείνων των διατάξεων, που περιλαμβάνονται στο συνταγματικό πακέτο και προβλέπουν αφενός την εκλογή μελών στο Συνταγματικό Δικαστήριο εκ μέρους της Βουλής και αφετέρου την αύξηση του αριθμού των μελών που διορίζονται εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας στο HSYK, απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία. Κατά πλειοψηφία, επίσης, απορρίφθηκε τόσο το αίτημα περί ακύρωσης των άρθρων εκείνων, τα οποία ρυθμίζουν τα της ατομικής προσφυγής στο Συνταγματικό Δικαστήριο, όσο και το αίτημα περί μη κατάθεσης του συνταγματικού πακέτου σε δημοψήφισμα.

Το Συνταγματικό Δικαστήριο αποφάσισε ότι για τα μέλη, τα οποία θα εκλεγούν για το Συνταγματικό Δικαστήριο από τα δικαστικά όργανα και τους δικηγόρους με εκλογές, οι οποίες θα διενεργηθούν στο Ανώτατο Δικαστήριο, στο Ανώτατο Διοικητικό Στρατιωτικό Δικαστήριο, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς και από τους Δικηγορικούς Συλλόγους, οι εκλογείς θα μπορούν να ψηφίζουν περισσότερους του ενός υποψηφίου, πράγμα το οποίο άλλωστε συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Με τον τρόπο αυτό, οι τρεις υποψήφιοι, τα ονόματα των οποίων θα σταλούν στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για επιλογή, θα έχουν προσδιοριστεί με την πλειοψηφία των μελών των δικαστικών φορέων και των Δικηγορικών Συλλόγων.

Το Συνταγματικό Δικαστήριο θεώρησε ομόφωνα αντισυνταγματική τη ρύθμιση, η οποία προβλέπει ότι για τα μέλη, τα οποία θα εκλεγούν στο HSYK από το Ανώτατο Δικαστήριο, το Συμβούλιο της Επικρατείας και τους Δικηγορικούς Συλλόγους, κάθε ψηφοφόρος θα δικαιούται να ψηφίζει μόνον έναν υποψήφιο. Επίσης, θεώρησε αντισυνταγματική τη ρύθμιση εκείνη, η οποία επιτρέπει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να διορίζει ως μέλη του HSYK καθηγητές, οι οποίοι διδάσκουν στους κλάδους Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών, καθώς και ανώτατους κρατικούς λειτουργούς.
Το Συνταγματικό Δικαστήριο απέρριψε και το αίτημα για την «ακύρωση του νομοθετήματος». Για το λόγο αυτό η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου πρέπει να έχει δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυβέρνησης μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου, ημέρα κατά την οποία θα διενεργηθεί το δημοψήφισμα επί της συνταγματικής τροποποίησης.

Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, ποικίλες υπήρξαν οι αντιδράσεις των κομμάτων και της κυβέρνησης.
Ο Υπουργός Δικαιοσύνης Εργκίν ανέφερε ότι το Συνταγματικό Δικαστήριο με την απόφασή του παραβίασε το άρθρο 148 του Συντάγματος και έθεσε τον εαυτό του στη θέση της Μεγάλης Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης. Όμως, και το συνταγματικό κείμενο με την παρούσα μορφή του αποτελεί μια σημαντική μεταρρύθμιση. Διότι το Συνταγματικό Δικαστήριο έδειξε ότι οι λοιπές τροποποιητικές διατάξεις [που δεν ακυρώθηκαν] συνάδουν με το Σύνταγμα. Ο Υπουργός Εσωτερικών Αταλάι ανέφερε ότι καθήκον του Συνταγματικού Δικαστηρίου δεν ήταν η συζήτηση του θέματος επί της ουσίας. Αυτό, όμως, έπραξε το Συνταγματικό Δικαστήριο. Η περίοδος του δημοψηφίσματος συνεχίζεται. Δεχόμαστε την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου. Εφεξής θα ζήσουμε μια επιταχυνόμενη περίοδο, όσον αφορά το δημοψήφισμα. Η απόφαση αυτή δεν έχει επηρεάσει και πολύ το σκοπό μας, αλλά και το στόχος μας για μια συνταγματική αλλαγή.

Ο Μπεκίρ Μπόζνταγ, εκ των αντιπροέδρων της Κ.Ο. του ΑΚΡ, είπε πως το Συνταγματικό Δικαστήριο έθεσε την υπογραφή του σε μια απόφαση, η οποία αντιπολιτεύεται το άρθρο 2 του Συντάγματος. Η επί της ουσίας συζήτηση ορισμένων άρθρων του Συντάγματος και η εν μέρει ακύρωση των άρθρων αυτών δεν μπορούμε να πούμε ότι είναι κάτι καλό. Διέπραξε συνταγματικό παράπτωμα, συζητώντας επί της ουσίας το θέμα. Είναι σαν να είπε στη Βουλή το εξής: «Εσύ, όποιους Νόμους και αν ψηφίζεις, θα γίνεται αυτό που θα λέω εγώ».
Ο Χουσεΐν Τσελίκ, αντιπρόεδρος του ΑΚΡ, ανέφερε ότι η απόφαση αυτή αποτελεί υφαρπαγή αρμοδιότητας. Αποτελεί υπέρβαση καθήκοντος. Το Δικαστήριο, αν και δεν είχε αρμοδιότητα, συζήτησε το θέμα επί της ουσίας. Το Δικαστήριο υφάρπαξε την εθνική βούληση.

Ο βουλευτής Ακίφ Χαμζατσεμπί, εκ των αντιπροέδρων της Κ.Ο. του CHP, ανέφερε ότι η απόφαση αυτή δεν ικανοποιεί. Θα αξιολογήσουμε – τόνισε – ταη στάση που θα τηρήσουμε στο δημοψήφισμα και θα προβούμε σε σχετική ανακοίνωση. Ο Σαχίν Μενγκί, βουλευτής Μάνισας [Μαγνησίας] του CHP ανέφερε ότι τόσο το Συνταγματικό Δικαστήριο, όσο και το Ανώτατο Συμβούλιο Δικαστών και Εισαγγελέων, γλίτωσαν από το εξάμβλωμα της ψήφισης ενός μόνο υποψηφίου κατά τις εκλογικές διαδικασίες. Τώρα κάθε εκλογέας θα μπορεί να ψηφίζει τρεις υποψηφίους. Αυτό είναι θετικό. Όμως, συνεχίζεται η αρμοδιότητα επέμβασης του Υπουργείου Δικαιοσύνης στο Ανώτατο Συμβούλιο Δικαστών και Εισαγγελέων. Ο Μουσταφά Οζγιουρέκ ανέφερε ότι η απόφαση αυτή δεν είναι μια απόφαση, την οποία επιθυμεί το CHP. Ζητούσαμε την ακύρωση των άρθρων εκείνων, που προέβλεπαν ρυθμίσεις για το Συνταγματικό Δικαστήριο και το Ανώτατο Συμβούλιο Δικαστών και Εισαγγελέων. Η απόφαση αυτή δεν αλλάζει την άποψή μας ότι τα εν λόγω άρθρα αντίκεινται στο Σύνταγμα.
Ο Οκτάι Βουράλ, αντιπρόεδρος της Κ.Ο. του ΜΗΡ, ανέφερε ότι η θέση του κόμματος είναι ανοικτή και ξεκάθαρη. Θα πρέπει να υπάρξει ένα Σύνταγμα με συναίνεση. Ελπίζουμε ο λαός να το ακυρώσει στο σύνολό του. Εμείς είμαστε αντίθετοι στη συνταγματική αυτή τροποποίηση, επειδή δεν έχει συνταχθεί μετά από συναίνεση.
Ο Μεχμέτ Σαντίρ, αντιπρόεδρος της Κ.Ο. του ΜΗΡ, είπε ότι το θέμα πλέον έχει ανατεθεί στο λαό. Αυτός θα πράξει και όσα επιβάλλονται. Δεν χρειάζεται να υπάρχει καμία ανησυχία γι` αυτό. Ο Τζιχάν Πατσατζί, Γενικός Γραμματέας του ΜΗΡ, ανέφερε ότι οι αρμοδιότητες του Συνταγματικού Δικαστηρίου έχουν προσδιοριστεί βάσει του Συντάγματος.
Η Αϊλά Ατά, αντιπρόεδρος της Κ.Ο. του BDP, είπε ότι αναμενόταν όπως η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου δεν θα ελάμβανε υπόψη τη βούληση της Μεγάλης Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης. Υπάρχουν υποψίες για την απόφαση αυτή. Η απόφαση – τόνισε – δεν μας έχει ικανοποιήσει. O Χασίπ Καπλάν, βουλευτής Σίρνακ του BDP, είπε ότι το Συνταγματικό Δικαστήριο στη νομοθετική εξουσία διαμήνυσε: «Δεν μπορεί να νομοθετείς, ούτε να συντάξεις ένα Σύνταγμα όπως το επιθυμείς». Δεν είναι νομική απόφαση, αλλά πολιτική. Η δικαστική εξουσία παρενέβη στον τομέα της νομοθετικής.

Read more...

Η “χαμένη” πολιτική της Αθήνας στον Αραβικό κόσμο


Ο ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΣ δημοσιεύει σήμερα μια ανάλυση του Ινστιτούτου Ασφαλείας και Άμυνας που αφορά την πολτική της Ελλάδας σε σχέση με τον Αραβικό κόσμο.

Στο προηγούμενο Κείμενο Εργασίας του Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας (Ι.Α.Α.Α.), οι αναλυτές του ιδρύματος υποστήριξαν ότι μετά την ισραηλινή επιχείρηση στα ανοιχτά της Γάζας, στο πλοίο «Μαβί Μαρμαρά», τα δεδομένα στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου έχουν αλλάξει οριστικά και η νέα κατάσταση παρουσιάζει κινδύνους και ευκαιρίες για την ελληνική διπλωματία. Το παρόν Κείμενο Εργασίας φιλοδοξεί να οικοδομήσει πάνω στο σκεπτικό του προηγουμένου προβάλλοντας ένα κομβικό επιχείρημα:

Η Ελλάδα, για συγκεκριμένους λόγους που θα αναλυθούν, φαίνεται πως θα χάσει την ευκαιρία καίριας παρέμβασης στην περιοχή της Μέσης Ανατολής και θεαματικής αναβάθμισης των σχέσεών της με τον αραβικό κόσμο. Η συγκυρία είναι απολύτως ευνοϊκή διότι συντρέχει ένας λόγος ο οποίος δεν έχει γίνει αντιληπτός επαρκώς στην Ελλάδα: στην παρούσα συγκυρία παρουσιάζεται σύμπλευση συμφερόντων Αράβων και Ισραηλινών, λόγω της απειλής που αμφότεροι αντιλαμβάνονται λόγω των πυρηνικών φιλοδοξιών του Ιράν. Τα επιχειρήματα είναι ωστόσο περισσότερα, όπως θα καταδειχθεί στη συνέχεια.

Στη προηγούμενο Κείμενο Εργασίας, κεντρικό επιχείρημα ήταν ότι η Ελλάδα έχει κάθε συμφέρον να επιδιώξει την ουσιαστική αναβάθμιση των σχέσεών της με το κράτος τους Ισραήλ. Επισημαινόταν ωστόσο, ότι η απόπειρα προσέγγισης δεν θα πρέπει να γίνει σε βάρος των σχέσεων της Ελλάδας με τον αραβικό κόσμο, με το ακόλουθο βασικό επιχείρημα: οι παραδοσιακές σχέσεις φιλίας Ελλάδας-Αράβων, αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα όπλα της ελληνικής διπλωματίας στην προσπάθεια ανάπτυξης των σχέσεων με το Ισραήλ. Ένας μόνο από τους λόγους που καθιστούν την Αθήνα χρήσιμη στο ΤελΑβίβ είναι και η σχέση εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει με τον Αραβικό κόσμο, παρά τη διπλωματική απραξία και την απουσία στρατηγικού σχεδιασμού που χαρακτηρίζει την Ελλάδα. Κι αυτό διότι η Τουρκία που στο πρόσφατο παρελθόν επιχείρησε να παίξει διαμεσολαβητικό ρόλο στις ειρηνευτικές διεργασίες στη Μέση Ανατολή, με τη στάση της απέδειξε ακόμη και στους πλέον δύσπιστους και θετικά διακείμενους προς αυτήν Ισραηλινούς, ότι απλώς δεν αντιπροσωπεύει έναν ειλικρινή διαμεσολαβητή («honest broker»), ένα αμερόληπτο τρίτο μέρος του οποίου η εμπλοκή στοχεύει ειλικρινά στην εξεύρεση λύσης σε ένα από τα δυσκολότερα, και κατά πολλούς μη επιδεχόμενα λύσης, προβλήματα της διεθνούς διπλωματίας, το Παλαιστινιακό.

Η στάση της Τουρκίας όμως, έχει δημιουργήσει τριβές ακόμη καιμε τον αραβικό κόσμο τον οποίο τα ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ παρουσιάζουν ότι βρίσκεται σύσσωμος δίπλα στον Ερντογάν.Ασφαλώς και υπάρχουν άνθρωποι που έδωσαν στα παιδιά τους το όνομα του Τούρκου ηγέτη, ασφαλώς υπήρχαν και ομάδες που ανάρτησαν τουρκικές σημαίες στα μπαλκόνια τους. Όπως είναι γνωστό, οι εικόνες που προβάλλονται από τα διεθνή ΜΜΕ είναι αυτές που συνιστούν υπερβολή, αυτές που δίνουν κάτι νέο στην ειδησεογραφία. Άρα, διέξοδο στα ΜΜΕ έχουν συνήθως οι υπερβολικές αντιδράσεις, κάτι που ισχύει για όλες τις χώρες του κόσμου. Όσο πιο πολύ φωνασκείς τόσο πιο εύκολο είναι να ακουστείς και να έλξεις τα φώτα της δημοσιότητας πάνω σου.

Αυτό ισχύει και στην Ελλάδα με κάθε είδους «μειονότητα» που φωνασκεί, είτε έχει δίκιο είτε άδικο, είτε δεν παρεκκλίνει από τα αποδεκτά κοινωνικά πρότυπα είτε υιοθετεί «αποκλίνουσα» – σύμφωνα με την κοινωνιολογία- συμπεριφορά. Άλλο είναι όμως το να καταγράφονται οι ηχηρές αντιδράσεις και άλλο οι εικόνες να οδηγούν σε απλουστευτικές και διαστρεβλωτικές της πραγματικότητας γενικεύσεις-συμπεράσματα, ότι το σύνολο του αραβικού έθνους είναι στο πλευρό του Ερντογάν.

Είναι βέβαιο ότι η πρώτη ψυχολογική αντίδραση του μέσου Άραβα απέναντι σε έναν ηγέτη που «ορθώνει το ανάστημά του» απέναντι στον «Ισραηλινό εχθρό» είναι θετική. Από τη στιγμή όμως που οι Άραβες ουδέποτε κατόρθωσαν να αρθρώσουν ενιαία φωνή, φυσιολογικό είναι ο εθνικισμός που ενδημεί και στις δικές τους κοινωνίες, να αφορά κάθε ξεχωριστό αραβικό κράτος (π.χ. Συρία, Αίγυπτος κλπ) λόγω του ότι κάθε κράτος ξεχωριστά, διεκδικούσε παραδοσιακά για τον εαυτό του το ρόλο του «ηγέτη των Αράβων». Αυτό τον εθνικισμό τον χρησιμοποίησαν και τα καθεστώτα, σε μια προσπάθεια να κερδίσουν την υποστήριξη του λαού τους.

Επί του προκειμένου, η εμπλοκή της Τουρκίας στη Μέση Ανατολή αντιμετωπίζεται με καχυποψία από τα αραβικά κράτη για δυο λόγους: αφενός διότι εισέρχεται βιαίως στον ανταγωνισμό των αραβικών κρατών για το ποιος είναι ο γνησιότερος εκφραστής των συμφερόντων του Αραβικού έθνους και αφετέρου διότι μπορεί να ενισχύσει τμήματα στις κοινωνίες των κρατών τους τα οποία ρέπουν προς τη ριζοσπαστικοποίηση, κάτι που θα απειλήσει την καθεστωτική σταθερότητα.

Υπάρχει όμως και ένας τρίτος λόγος που ελάχιστοι παραδέχονται δημοσίως: ότι η επιθετική αυτή προσέγγιση διακινδυνεύει τη λεπτή ισορροπία που έχει επιτευχθεί στις σχέσεις των Αράβων με το Ισραήλ, η οποία έχει αποτρέψει τον πόλεμο ανάμεσα στο εβραϊκό κράτος και χώρα/χώρες του Αραβικού κόσμου. Οι συγκρούσεις που έχουν καταγραφεί εμπλέκουν μη κρατικούς δρώντες («non state actors») του μεσανατολικού παιγνίου, όπως η ισλαμική – σουνιτική Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας και η σιιτική Χεζμπολάχ στο Λίβανο. Ο αποσταθεροποιητικός ρόλος των δύο οργανώσεων έχει οδηγήσει στη μερική έστω σταθεροποίηση των σχέσεων Αράβων-Ισραηλινών διότι αμφότερες λειτουργούν ως «μακρύ χέρι» του Ιράν στην περιοχή, μια χώρα που με την αξιοποίησή τους επιχειρεί να ενισχύσει την αποτροπή του απέναντι στο Ισραήλ: το απειλεί με το άνοιγμα δύο επιπρόσθετων πολεμικών μετώπων σε περίπτωση που δεχθεί επίθεση με στόχο την εξουδετέρωση των πυρηνικών του εγκαταστάσεων.

Οι πυρηνικές φιλοδοξίες του σιιτικού Ιράν και ο τρόμος που προκαλεί στα σουνιτικά αραβικά καθεστώτα είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους που έχει οδηγήσει στη συνεννόηση Αράβων-Ισραηλινών. Η Τεχεράνη θεωρείται και από τις δυο πλευρές ως θανάσιμη απειλή στην αντιμετώπιση της οποίας αποδίδεται απόλυτη προτεραιότητα. Το ενδιαφέρον σε αυτή την εξίσωση είναι ότι και η Τεχεράνη έχει λόγους να είναι ενοχλημένη από την τουρκική εμπλοκή στην περιοχή: Ηπροβολή της Άγκυρας ως του παράγοντα που προασπίζει τασυμφέροντα των Αράβων στην περιοχή, απαξιώνει σταδιακά την επένδυση που έχει κάνει το Ιράν στη Χαμάς και τη Χεζμπολάχ (κυρίως την πρώτη), η οποία σκοπό έχει να ενισχύσει την εικόνα της Τεχεράνης, ώστε να μπορούν οι Ιρανοί να χειραγωγήσουν τις Χεζμπολάχ και Χαμάς σε περίπτωσησύγκρουσης με το Ισραήλ.

Η ελληνική αδυναμία εκμετάλλευσης της συγκυρίας

Αντί να αδράξει την ευκαιρία η ελληνική διπλωματία, ακολουθείτην παραδοσιακή «χαμηλών τόνων» πολιτική που επί της ουσίας μεταφράζεται σε κάποιες αποσπασματικές ενέργειες που αποτελούν προϊόν πλημμελούς σχεδιασμού και όχι οργανωμένης στρατηγικής σύλληψης που προβλέπει συγκεκριμένες ενέργειες και πρωτοβουλίες. Βασική αιτία αυτής της αναιμικής και άνευρης προσέγγισης είναι η αποπροσανατολιστική περιστροφή γύρω από την Τουρκία και ο ψυχολογικός μηχανισμός που οδηγεί στο να κρίνονται όλες οι προτεινόμενες ενέργειες υπό το πρίσμα του να μη γίνει κάτι που θα «ερεθίσει» την Άγκυρα. Κατά συνέπεια, η ελληνική διπλωματία δεν τολμάει να κινηθεί επιθετικά προς την πλευρά των Ισραηλινών όπου μπορεί να θέσει σωρεία θεμάτων, ούτε προς την πλευρά των Αράβων όπου θα εκφραστεί η σύμπλευση απόψεων και η απόρριψη κάθε ενέργειας που κλιμακώνει την κατάσταση στη Μέση Ανατολή, διότι εάν ενοχληθεί η Άγκυρα μπορεί να προκύψουν ανεπιθύμητες καταστάσεις στο Αιγαίο.

Η Ελλάδα έχει πέσει θύμα του πάγιου ψυχολογικού εκβιασμού της Τουρκίας η διπλωματία της οποίας, έχοντας κατανοήσει το ελληνικό σύμπλεγμα, γνωρίζει ότι μια απλή προειδοποίηση για σκλήρυνση της στάσης της στα ελληνοτουρκικά, αρκεί για να αδρανοποιήσει την Αθήνα. Κι όλα αυτά, διότι η ελληνική διπλωματία, πάντα υπό τις σαφέστατες οδηγίες της πολιτικής ηγεσίας, εξακολουθεί να πιστεύει ότι είναι εφικτή η επίλυση των «προβλημάτων» με την Τουρκία στο Αιγαίο, αρνούμενη ωστόσο να διευκρινίσει, έναντι ποιων ανταλλαγμάτων, τα οποία αφορούν ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα, αφού όπως τα έχει καταφέρει η Αθήνα (διότι περί κατορθώματος πρόκειται), μόνον αυτά βρίσκονται πλέον υπό συζήτηση.

Πιστεύει η Αθήνα, ότι είναι ποτέ δυνατόν να αλλάξει τη θέση της η Τουρκία στο ότι για παράδειγμα τα νησιά του Αιγαίου ΕΧΟΥΝ υφαλοκρηπίδα, ή ότι θα αφήσει ποτέ η Τουρκία την Ελλάδα να διενεργήσει έρευνες για την αξιοποίηση των όποιων αποθεμάτων υδρογονανθράκων βρίσκονται στο Αιγαίο; Και αντί να οικοδομήσει τις κατάλληλες περιφερειακές και διεθνείς συμμαχίες ώστε να αυξήσει το κόστος για την Άγκυρα, η ελληνική διπλωματία περιορίζεται να κατευνάζει συστηματικά τον τουρκικό… θυμό, αδρανοποιώντας κάθε δυνατότητα εισαγωγής νέων παραγόντων που θα επηρέαζαν καθοριστικά τόσο την ελληνοτουρκική εξίσωση, όσο και το μέλλον της χώρας ακόμη και στο πεδίο της οικονομίας.

Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη και δυστυχώς η Αθήνα δεν δείχνει διάθεση αφύπνισης και ενεργού εμπλοκής στα γεωστρατηγικά δρώμενα της ευρύτερης περιοχής και την αποκατάσταση ουσιώδους επικοινωνίας με τον αραβικό κόσμο, με στόχο την υπεράσπιση τωνεθνικών συμφερόντων.

Αποτέλεσμα, είναι η δημοσιοποίηση μελετών όπως η πρόσφατη του ινστιτούτου STRATFOR, η οποία διαφημίζει σε όλα τα μήκηκαι τα πλάτη της υφηλίου τη γεωπολιτική απαξίωση της χώρας. Η συγκεκριμένη μελέτη, ωστόσο, έχει τις δικές της ιδιαίτερες πτυχές, οι οποίες θα αποτελέσουν αντικείμενο του επόμενου Κειμένου Εργασίας του Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας.

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP