Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009

Τουρκία: Είναι παράνομο το κόμμα του Ερντογάν;


Μια νέα προσπάθεια ν΄απαγορευτεί η λειτουργία του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) λόγω της έρευνας σχετικά με τις κατηγορίες εναντίον της κυβέρνησης για παράνομες τηλεφωνικές υποκλοπές, θα φέρει «τα πάνω κάτω» στη χώρα, δήλωσε σήμερα ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης Τζεμίλ Τσιτσέκ.
Οι πληροφορίες ότι το υπουργείο Δικαιοσύνης επέτρεψε τις τηλεφωνικές υποκλοπές σε δικαστές και εισαγγελείς, προκάλεσε νέα ένταση στις σχέσεις της κυβέρνησης του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και των θεσμών του κοσμικού κράτους, συμπεριλαμβανομένης της δικαιοσύνης.

Ο αρχιεισαγγελέας του Εφετείου δήλωσε ότι οι πληροφορίες για τις τηλεφωνικές υποκλοπές ερευνώνται βάσει του νόμου για τα πολιτικά κόμματα, πυροδοτώντας νέα φημολογία ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια νέα προσπάθεια ν΄απαγορευτεί η λειτουργία του ΑΚΡ.
«Ολες οι υποκλοπές πραγματοποιήθηκαν με δικαστική απόφαση. Μια νέα απόπειρα να κλείσει το ΑΚΡ θα φέρει τα πάνω κάτω στην Τουρκία», τόνισε ο Τσιτσέκ σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Μιλιέτ.
«Μια τέτοια απόπειρα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική και πολιτική σταθερότητα», πρόσθεσε.
Οι υποκλοπές συνδέθηκαν με την έρευνα για την υπόθεση «Εργκένεκον», του δικτύου που κατηγορείται ότι συνωμοτούσε για την ανατροπή της κυβέρνησης.

Read more...

Είναι αποδεκτή η διχοτόμηση από την Τουρκία;


Toυ Υποστράτηγου ε.α. Ανδρέα Πενταρά

Σε δημοσκόπηση που δημοσίευσε η εφημερίδα "Σημερινή" της 15 Νοε 09, αναφορικά με το είδος της λύσης που επιθυμούν οι Ε/Κ, ένα ποσοστό της τάξης του 60% των νέων από 18 έως 24 απάντησε ότι προτιμά τη διχοτόμηση. Σκοπός βέβαια του άρθρου αυτού δεν είναι να διερευνηθούν οι λόγοι και τα αίτια του πως κατάντησε η Κυπριακή νεολαία που δυο γενιές πριν γονάτισε μια Βρεττανική αυτοκρατορία, να στρέφεται σήμερα στη κατεύθυνση της διχοτόμησης ως της καλύτερης λύσης, αλλά να αποδείξω ότι όσοι σήμερα προσδοκούν σε μια τέτοια λύση, απλά λογαριάζουν χωρίς το ξενοδόχο που είναι η Τουρκία.


Προκειμένου όμως να ανιχνεύσουμε τη στάση της Τουρκίας απέναντι στη λύση της διχοτόμησης, θα πρέπει να πάμε στις αρχές της δεκαετίας του 50, όταν η Τουρκία άρχισε να ενδιαφέρεται ξανά για τη Κύπρο. Τότε λοιπόν, με αφορμή τη προσφυγή της Ελλάδας στον ΟΗΕ και την έναρξη του αγώνα της ΕΟΚΑ με σκοπό την Ένωση, η κυβέρνηση του Ατνάν Μεντερές χάραξε τη στρατηγική της απέναντι στη Κύπρο. Μια στρατηγική η οποία ανεξάρτητα από τις κυβερνήσεις, τα πραξικοπήματα και τις πολλές διακυμάνσεις του Τουρκικού πολιτικού συστήματος, τηρείται πιστά μέχρι σήμερα. Το γενικό πλαίσιο της στρατηγικής αυτής ανέλυσε ο τότε υπουργός Εξωτερικών Φατίν Ζορλού στη διάσκεψη του Λονδίνου τον Αύγουστο του 1955. Είπε ο Ζορλού τότε: "Η Τουρκία σε περίπτωση πολέμου μπορεί να διασφαλίσει τον ανεφοδιασμό της μόνο από τα λιμάνια της νότιας και νοτιοανατολικής χώρας, μια και τα λιμάνια της δυτικής Τουρκίας ελέγχονται από τα Ελληνικά νησιά. Εάν η Κύπρος κατέχεται από εχθρική χώρα (δηλ. την Ελλάδα) η Τουρκία θα πρέπει να αυτοκτονήσει". Με λίγα λόγια, εκείνο που ήθελε να πει ο Ζορλού είναι ότι η Ελληνική Αεροπορία και το Ελληνικό Ναυτικό επιχειρώντας από βάσεις της ηπειρωτικής Ελλάδας, δεν μπορούν να απειλήσουν τις στρατηγικές εγκαταστάσεις στη νότια και ανατολική Τουρκία (λιμάνια, αεροδρόμια, πολεμικά εργοστάσια, υδατοφράκτες κλπ). Εάν όμως πραγματοποιηθεί η Ένωση ή η διχοτόμηση, η Ελλάδα με αεροναυτικές βάσεις που θα εγκαθιστούσε στο νησί, όλες αυτές οι απυρόβλητες λόγω απόστασης ζωτικές εγκαταστάσεις μπορούν να προσβληθούν και να καταστραφούν. Τη στρατηγική αυτή απέναντι στη Κύπρο, υλοποίησε η Τουρκία με τη βοήθεια και των Άγγλων, μέσα από τη συνθήκη εγγυήσεων των συμφωνιών Ζυρίχης –Λονδίνου. Στο άρθρο 2 της συνθήκης καθορίζεται ότι οι εγγυήτριες δυνάμεις (Ελλάδα, Τουρκία, Αγγλία) αναλαμβάνουν την υποχρέωση να αποτρέψουν κάθε προσπάθεια για ένωση της Κύπρου με άλλη χώρα ή τη διχοτόμηση της Κύπρου, ενώ στο άρθρο 3 οι εγγυήτριες δυνάμεις αναλαμβάνουν την υποχρέωση να παρεμβαίνουν από κοινού ή και μεμονωμένα σε περίπτωση που διαταράσσετο το στάτους κβο ( δηλ. αν γινόταν προσπάθεια ένωσης ή διχοτόμησης.) Το γεγονός ότι οι Τούρκοι αποδέχθηκαν να περιληφθεί στη συνθήκη και η περίπτωση της διχοτόμησης ως μιας κατάστασης που θα μπορούσε να επιφέρει την αντίδραση των εγγυητριών δυνάμεων, δεν ήταν τυχαίο. Η Τουρκία γνωρίζει ότι είτε με την Ένωση είτε με τη διχοτόμηση οι αρνητικές επιπτώσεις γι αυτήν είναι οι ίδιες. Δύο είναι οι βασικοί λόγοι. Ο πρώτος είναι ότι η διχοτόμηση, αργά ή γρήγορα θα οδηγούσε τα δύο μέρη στην αγκαλιά των μητέρων πατρίδων και αυτό θα επέτρεπε στην Ελλάδα να εγκαταστήσει αεροναυτικές βάσεις στο Ελληνικό τμήμα του νησιού, που θα μπορούσαν να απειλήσουν το μαλακό της υπογάστριο, όπως ονομάσθηκε η ευαίσθητη περιοχή της νότιας και νοτιανατολικής Τουρκίας. Το δεύτερο, είναι ότι η διχοτόμηση –που θα οδηγούσε στη διπλή ένωση- για την μεν Ελλάδα θα επέφερε σημαντικά γεωπολιτικά και γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα στην ανατολική Μεσόγειο, κάτι που θα άλλαζε τους συσχετισμούς δυνάμεων στη περιοχή, ενώ για τη Τουρκία η διχοτόμηση δεν θα επέφερε κανένα απολύτως πλεονέκτημα, πέραν της προσθήκης 120 χιλιάδων Τ/Κ στα 75 εκατομμύρια Τούρκων και 3,5 χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων γής στα 750 χιλιάδες της Τουρκίας! Η επέκταση του εναέριου χώρου και των χωρικών υδάτων κατά μερικά χιλιόμετρα νότια των υφισταμένων, κανένα ουσιαστικό πρόσθετο πλεονέκτημα θα είχε για τη Τουρκία πέραν των όσων έχει σήμερα. Είναι γι αυτούς τους λόγους που το επίσημο Τουρκικό κράτος ουδέποτε μέχρι σήμερα έθεσε σαν στόχο λύσης του Κυπριακού τη διχοτόμηση της Κύπρου. Η διχοτόμηση "έπαιζε" βέβαια κατά καιρούς σαν σύνθημα για ικανοποίηση των μαζών και των εθνικιστικών κύκλων της Τουρκίας και της Κύπρου απέναντι στο δικό μας σύνθημα για Ένωση. Ουδέποτε όμως υπήρξε η επίσημη θέση των Τουρκικών κυβερνήσεων και του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας για λύση του Κυπριακού. Αυτό θα πρέπει να γνωρίζουν οι οπαδοί της διχοτόμησης στην αποδώ πλευρά και όχι μόνο. Δυστυχώς γι αυτούς, λογαριάζουν χωρίς το ξενοδόχο. Και ο ξενοδόχος είναι η Τουρκία η οποία θα πολεμήσει σε κάθε περίπτωση τη διχοτόμηση όσο πολέμησε και στο παρελθόν την Ένωση.

Read more...

Εκτεταμένες Ψυχολογικές Επιχειρήσεις από το τουρκικό Γενικό Επιτελείο


ύμφωνα με τη τουρκική φιλοκυβερνητική Zaman, που πρωτοστατεί στις αποκαλύψεις για το λεγόμενο "Σχέδιο Δράσης για την Καταπολέμηση της Οπισθοδρομικότητας", το τουρκικό Γενικό Επιτελείο είναι υπεύθυνο για την ίδρυση και λειτουργία 24 ραδιοφωνικών σταθμών στο εσωτερικό και εξωτερικό της Τουρκίας για την άσκηση προπαγάνδας. Από αυτούς, 5 ανήκουν στο Γενικό Επιτελείο, 12 στο Αρχηγείο Στρατού, 3 στο Αρχηγείο Ναυτικού, 3 στη Στρατοχωροφυλακή και ένας στην Ακτοφυλακή. Όλα αυτά επισυνάπτονται στο CD που απέστειλε τη περασμένη Κυριακή ο ανώνυμος αξιωματικός με τίτλο "Ιδρύματα Ψυχολογικών Επιχειρήσεων".
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η αποκάλυψη ότι το τουρκικό Γενικό Επιτελείο είχε αποδεσμεύσει κονδύλιο για τη δημιουργία ηλεκτρονικού παιχνιδιού στρατηγικής για τη τουρκική νεολαία με σημείο αναφοράς τη τουρκική ιστορία (Μικρασιατικός Πόλεμος, Μάχη της Καλλίπολης, εισβολή στη Κύπρο) και τον Κεμάλ Ατατούρκ.


Read more...

Τέλος η πλήρης απομόνωση για τον Οτσαλάν


Η τουρκική κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει στην άρση της πλήρους απομόνωσης του πρώην ηγέτη του ΡΚΚ Αμπντουλάχ Οτσαλάν, μεταδίδουν τα τουρκικά ΜΜΕ. Ο Οτσαλάν κρατείται σε πλήρη απομόνωση στο νησί Ιμραλί από τότε που συνελήφθη, το 1999.

Παρά την απομόνωσή του ο Οτσαλάν εξακολουθεί να ελέγχει σε μεγάλο βαθμό το ΡΚΚ και παραμένει δημοφιλής στο κουρδικό νοτιοανατολικό τμήμα της Τουρκίας.

Σύμφωνα με τα τουρκικά ΜΜΕ, οι αρχές μετέφεραν στη φυλακή πέντε ακόμα κρατουμένους. Ο Οτσαλάν θα παραμείνει μόνος στο κελί του, ωστόσο θα μπορεί να βρίσκεται μαζί με τους συγκρατούμενούς του 10 ώρες την εβδομάδα.

Η απόφαση αυτή συνδέεται με τη νέα πρωτοβουλία "εκδημοκρατισμού" της κυβέρνησης, που αποσκοπεί στην ενίσχυση των πολιτιστικών και πολιτικών δικαιωμάτων της κουρδικής μειονότητας της Τουρκίας.

Πριν από ένα χρόνο είχε αρχίσει η κατασκευή νέας πτέρυγας, με σκοπό να μεταφερθούν και άλλοι κρατούμενοι. Οι πέντε που μεταφέρθηκαν είναι υπόδικοι, στελέχη του ΡΚΚ. Με βάση τις νέες συνθήκες, οι συγκρατούμενοι θα μπορούν να συναντώνται σε κοινόχρηστο χώρο των φυλακών, για μία ώρα την ημέρα και έως 10 ώρες την εβδομάδα. Η επαφή του Οτζαλάν εδώ και δέκα χρόνια περιοριζόταν στις συναντήσεις που είχε με τους δικηγόρους του. Μέσω των δικηγόρων αυτών, έχουν εκφραστεί μέχρι σήμερα παράπονα για τις συνθήκες απομόνωσης.

Ο Οτζαλάν εδώ και λίγο καιρό είναι και πάλι στην επικαιρότητα, με αφορμή τα μέτρα που δηλώνει ότι σχεδιάζει να λάβει η τουρκική κυβέρνηση για το Κουρδικό. Ο Οτζαλάν είχε υποστηρίξει ότι με δική του οδηγία παραδόθηκαν στις τουρκικές αρχές 34 άντρες του ΡΚΚ πριν από λίγο καιρό. Η όλη κατάσταση έχει δώσει λαβή στην αντιπολίτευση να κατηγορεί την κυβέρνηση Ερντογάν για σύμπραξη με τον Οτζαλάν.

Read more...

Με "μηδενική αντίδραση" απαντά η Ελλάδα στην τουρκική αμφισβήτηση ορίων και συνόρων


Με "μηδενική αντίδραση", τουλάχιστον σε επίπεδο πρακτικών κινήσεων απαντά η Ελλάδα στην τουρκική ΝΟΤΑΜ με την οποία η Άγκυρα "βάπτισε" τουρκικό τον εναέριο χώρο μεταξύ Ρόδου και Καστελλόριζου και τουρκικής αρμοδιότητας τις αποστολές έρευνας και διάσωσης στην περιοχή, αλλά το κυριότερο δήλωσε ευθέως ότι "δεν αναγνωρίζει όρια μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας που δεν έχουν συμφωνηθεί διμερώς".

Το μεν Πολεμικό Ναυτικό διατάχθηκε να μείνει μακριά από την περιοχή (μόνο η πυραυλάκατος "Βλαχάβας" είναι αραγμένη στη Ρόδο και περιμένει εντολές), το δε υπουργείο Εξωτερικών αρκέστηκε στη ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε σήμερα η ΥΠΑ με την οποία αντικρούει την δεύτερη τουρκική ΝΟΤΑΜ. Πέραν τούτου, ουδέν. Κάποιες αρχικές σκέψεις να σταλέί τουλάχιστον ένα σκάφος επιτήρησης ή μία φρεγάτα, έμειναν απλές σκέψεις. (σ.σ. Πάντως η δοκιμή εκτόξευσης του βλήματος MM-38 Exocet σήμερα στην ανατολική Κρήτη, όσο και να είναι συμπτωματική (;) της άσκησης, στέλνει έστω και άθελα της πολιτικής ηγεσίας, ένα μήνυμα...).

Και αν σε επίπεδο υπουργείου Εξωτερικών θεωρητικά υπάρχει "κάλυψη" από τη ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η ΥΠΑ, σε επίπεδο υπουργείου Άμυνας, η απόφαση να μην υπάρξει ούτε ... ελληνικό βαρκάκι στην περιοχή ελληνικής αρμοδιότητας όπου οι Τούρκοι θα προχωρήσουν αυθαίρετα και "τσαμπουκαλίδικα" στην άσκηση έρευνας-διάσωσης, δημιουργεί ερωτηματικά.

Το να μένουμε σε επίπεδο ανταλλαγής ΝΟΤΑΜ και έτερον ουδέν, την στιγμή που η Άγκυρα προβαίνει σε μεγάλης έκτασης προβολή ισχύος (τέσσερις φρεγάτες, ένα υποβρύχιο, μια κορβέτα, ένα ρυμουλκό στόχου, δύο περιπολικά σκάφη, μια ομάδα ειδικών αποστολών-SAT θα συμμετάσχουν στην τουρκοαιγυπτιακή άσκηση που γειτνιάζει και εν τέλει θα ενταχθεί σε αυτή και η άσκηση έρευνας-διάσωσης) μόνο απορίες δημιουργεί ως προς το τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται εμπράκτως η τουρκική θρασύτητα.

Σε διπλωματικό επίπεδο, το υπουργείο Εξωτερικών χαρακτηρίζει «καταχρηστική» την τουρκική στάση που αμφισβητεί ευθέως τα σύνορα της Ελλάδος, την οποία επίσης χαρακτηρίζει ως «ευθεία παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου». Μία κίνηση που θα έπρεπε να γίνει από πλευράς ΥΠΕΞ είναι να κληθεί ο Αιγύπτιος πρεσβευτής στην Αθήνα και να του κοινοποιηθεί σχετική διακοίνωση. Έγινε κάτι τέτοιο;

Σε ότι αφορά την χθεσινή αποκάλυψη του defencenet.gr, για άλλη μιά φορά δημοσίευμα του defencenet.gr αναδημοσιεύθηκε στο σύνολο σχεδόν του ημερήσιου Τύπου (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΘΝΟΣ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, ΑΥΡΙΑΝΗ, ΒΡΑΔΥΝΗ, ΕSPRESSO, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ-όπου μάλιστα έγινε και πρώτο θέμα-κλπ). Απλώς για άλλη μιά φορά συντάκτες και εφημερίδες δεν ανέφεραν την πηγή των δημοσιευμάτων τους...

Τμήμα ειδήσεων defencenet

Read more...

Υπολογιστής αποστολής για F-16 από Aselsan και Tubitak


Ανακοινώθηκε από το υφυπουργείο πολεμικής βιομηχανίας της Τουρκίας, η έναρξη του ερευνητικού και αναπτυξιακού προγράμματος Ozgur, το οποίο αφορά την εγχώρια ανάπτυξη Υπολογιστή Αποστολής (ΜΜC) για τα μαχητικά F-16 Block 30 της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας!

Παράλληλα θα αναπτυχθούν επίσης από εγχώριους φορείς νέοι πηγαίοι κωδικοί και νέο λογισμικό για τον υπο ανάπτυξη υπολογιστή.

Εκτιμάται ότι μετά την επιτυχή κατάληξη του εγχειρήματος η τουρκική πολεμική βιομηχανία θα αξιοποιήσει το νέο υποσύστημα ως μέρος μίας πρότασης εκσυγχρονισμού των μαχητικών άλλων Αεροποριών αποσβαίνοντας έτσι το κόστος έρευνας και ανάπτυξης.

Στην ανάπτυξή και παραγωγή του θα εμπλακούν η εταιρεία Aselsan και το ίδρυμαTubitak

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


Read more...

Hμέρα μαζικών παραβιάσεων στο Αιγαίο...


Εξι σχηματισμοί, συνόλου 12 μαχητικών της τουρκικής αεροπορίας (THK), προέβησαν σε 15 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ) και 6 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών. Δεν σημειώθηκε καμία εμπλοκή και τα σημεία εισόδου-εξόδου των τουρκικών μαχητικών ήταν στο βόρειο και το κεντρικό Αιγαίο.

Εξι σχηματισμοί, συνόλου 12 μαχητικών της τουρκικής αεροπορίας (THK), προέβησαν σε 15 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ) και 6 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών. Δεν σημειώθηκε καμία εμπλοκή και τα σημεία εισόδου-εξόδου των τουρκικών μαχητικών ήταν στο βόρειο και το κεντρικό Αιγαίο.

Από τα 12 τουρκικά αεροσκάφη κανένα δεν έφερε οπλισμό, ενώ όλα αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν από την Πολεμική Αεροπορία σύμφωνα με την πάγια τακτική.

Τμήμα ειδήσεων defencenet


Read more...

Ο τουρκικός Στρατός επισπεύδει την κατασκευή γεφυρών και πορθμείων στον Έβρο!


Το αργότερο σε 18 μήνες από σήμερα το περιβάλλον τακτικών επιχειρήσεων στον Έβρο αλλάζει δραματικά σε βάρος της ελληνικής αμυντικής διάταξης: Ο τουρκικός Στρατός για πρώτη φορά μετά το 1923, όταν το ποτάμι τέθηκε ως όριος γραμμή μεταξύ των δύο κρατών, θα έχει εντάξει στο δυναμικό του πορθμεία ικανά να μεταφέρουν δύο ίλες αρμάτων μέσα σε 6,5 λεπτά στην δυτική ακτή του Έβρου! Και μέσα σε 15’ μπορούν να ζεύξουν τις δύο όχθες!

Την απόκτηση των 52 πορθμείων-γεφυρών αυτών, την οποία οι Τούρκοι δεν είχαν δώσει στην δημοσιότητα την αποκάλυψε στο τ.178 η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, αλλά η είδηση σήμερα βρίσκεται στην εντολή επιτάχυνσης των παραδόσεων που ζητήθηκε από τουρκικής πλευράς! Έτσι το αργότερο μέχρι τα μέσα του 2011 θα έχουν ξεκινήσει οι παραδόσεις και θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του ίδιους έτους 14 μήνες ενωρίτερα από ότι είχε αρχικά συμφωνηθεί.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του τουρκικού Στρατού και της εταιρείας το σύνολο των 52 οχημάτων-σχεδιών θα παραδιδόταν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2012, με το πρώτο σύστημα να παραδίδεται τα τέλη του 2011.


ΑΜΥΝΑ
ΔΙΕΘΝΗ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΕΝΟΠΛΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
FORUM
ΚΥΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χρήστης
Κωδικός
Είσοδος Εγγραφή
Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ arrow ΔΙΕΘΝΗ arrow ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ arrow Ο τουρκικός Στρατός επισπεύδει την κατασκευή γεφυρών και πορθμείων στον Έβρο! (video)
Ο τουρκικός Στρατός επισπεύδει την κατασκευή γεφυρών και πορθμείων στον Έβρο! (video) Εκτύπωση E-mail
18-11-2009 17:20:47

ImageΤο αργότερο σε 18 μήνες από σήμερα το περιβάλλον τακτικών επιχειρήσεων στον Έβρο αλλάζει δραματικά σε βάρος της ελληνικής αμυντικής διάταξης: Ο τουρκικός Στρατός για πρώτη φορά μετά το 1923, όταν το ποτάμι τέθηκε ως όριος γραμμή μεταξύ των δύο κρατών, θα έχει εντάξει στο δυναμικό του πορθμεία ικανά να μεταφέρουν δύο ίλες αρμάτων μέσα σε 6,5 λεπτά στην δυτική ακτή του Έβρου! Και μέσα σε 15’ μπορούν να ζεύξουν τις δύο όχθες!

Την απόκτηση των 52 πορθμείων-γεφυρών αυτών, την οποία οι Τούρκοι δεν είχαν δώσει στην δημοσιότητα την αποκάλυψε στο τ.178 η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, αλλά η είδηση σήμερα βρίσκεται στην εντολή επιτάχυνσης των παραδόσεων που ζητήθηκε από τουρκικής πλευράς! Έτσι το αργότερο μέχρι τα μέσα του 2011 θα έχουν ξεκινήσει οι παραδόσεις και θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του ίδιους έτους 14 μήνες ενωρίτερα από ότι είχε αρχικά συμφωνηθεί.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του τουρκικού Στρατού και της εταιρείας το σύνολο των 52 οχημάτων-σχεδιών θα παραδιδόταν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2012, με το πρώτο σύστημα να παραδίδεται τα τέλη του 2011.

Η παραγγελία των 52 Επιθετικών Αμφιβίων Γεφυρών τύπου Samur, από τον τουρκικό Στρατός είχε γίνει στις αρχές του 2007. Kάθε αμφίβιο όχημα-σχεδία Samur έχει δυνατότητα γεφύρωσης 12,5 μέτρα, ενώ η κάθε συλλογή που αποτελείται από 12 οχήματα-σχεδίες τα 150 μέτρα

Το κάθε ζεύγος οχημάτων-σχεδίων όταν χρησιμοποιείται ως πορθμείο, μπορεί να μεταφέρει άρμα κλάσης 70 τόνων, ενώ για την επάνδρωση του κάθε οχήματος απαιτούνται μόλις 3 στρατιώτες οι οποίοι μπορούν να αναπτύξουν το όχημα-σχεδία και να διεκπεραιώσουν ένα στρατιωτικό όχημα στην απέναντι όχθη ενός ποταμού σαν τον Έβρο σε λιγότερο από 7 λεπτά.

Ο νικητής του διαγωνισμού ήταν η τουρκική εταιρεία FNSS, η οποία κέρδισε το εν λόγω συμβόλαιο συνολικής αξίας 130,8 εκ δολαρίων για την κατασκευή 4 συλλογών των 12 οχημάτων-σχεδίων και 4 εκπαιδευτικών. Η πρόταση της εταιρείας περιελάμβανε το σασί του τροχοφόρου οχήματος 8x8 Pars, που επίσης κατασκευάζει η εταιρεία FNSS, για το όχημα φορέα και το σχέδιο της γερμανικής επιθετικής αμφίβιας γέφυρας τύπου Μ3 της εταιρείας Santa Barbara Sistemas GmbH πρώην EWK.

Η γέφυρα Μ3 η οποία σε αντίθεση με την τουρκική πρόταση χρησιμοποιεί όχημα 4x4, έχει εξαχθεί σε τουλάχιστον 5 χώρες (μεταξύ αυτών Βρετανία και Γερμανία) ενώ μέχρι και σήμερα έχουν κατασκευαστεί 97 οχήματα. Το όχημα είναι πλήρως αμφίβιο, προωθείται από δύο υδροπροωθητές waterjet, με δυνατότητα πλεύσης ακόμα και σε ρηχά νερά βάθους μόλις 1,05 μέτρων.

Διαθέτει ικανότητα διεύθυνσης μέσα στο νερό και στους τέσσερις άξονες και λόγω αυτών των δυνατοτήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πορθμείο (Bay Ferry) ενώ διατηρεί αυτή τη δυνατότητα ακόμα και όταν δύο οχήματα-σχεδίες είναι συζευγμένα. Είναι εξοπλισμένο με κεντρικό σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, η μέγιστη ταχύτητα οδήγησης σε άσφαλτο φτάνει τα 80χλμ/ώρα, ενώ στο νερό κινείται με ταχύτητα μέχρι και 14 χλμ/ώρα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα καθαρά επιθετικό σύστημα καθότι η Τουρκία με αυτά τα μέσα θα μπορεί ανα πάσα στιγμή ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύκτας να αιφνιδιάσει τις ελληνικές δυνάμεις ακόμα και σε τέσσερα διαφορετικά σημεία στο ποτάμι του Έβρου.

Η απλότητα της χρήσης, η ταχύτητα ανάπτυξης του συστήματος, ο όγκος και το μέγεθος των οπλικών συστημάτων που μπορούν να μεταφερθούν συνιστούν μια νέα πρωτόγνωρη απειλή για την Ελλάδα.

Επιπρόσθετα η ήδη αναφερθείσα δυνατότητα του συστήματος να λειτουργήσει σαν πορθμείο επιτρέπει στις Τουρκικές Ένοπλες δυνάμεις να μεταφέρουν στο πρώτο κύμα της επίθεσης 24 άρματα μάχης ή άλλο συνδυασμό οπλικών συστημάτων (π.χ ΤΟΜΑ, ΤΟΜΠ, Αυτοκινούμενα Πυροβόλα, κλπ) την ίδια στιγμή σε διαφορετικά σημεία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι πριν από 15 χρόνια η Τουρκία είχε αγοράσει και εγκαταστήσει στον Έβρο πολύ μικρότερων δυνατοτήτων γεφυρών Αμερικανικής προέλευσης.

Ο τότε Έλληνας Υπουργός Εθνικής Άμυνας κύριος Γεράσιμος Αρσένης είχε ζητήσει από τον Αμερικανό ομόλογο του την ακύρωση οποιασδήποτε πιθανής μελλοντικής πώλησης επιπλέον γεφυρών στην Τουρκία από τις ΗΠΑ. Σήμερα όμως ειδήσεις σαν και αυτές παρά το γεγονός ότι αποδεικνύουν για άλλη μια φορά τον επιθετικό προσανατολισμό των ΤΕΔ δεν προκαλούν καμία ελληνική επίσημη αντίδραση.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP