Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2011

Ονειρεύονται και εμπορεύονται μία γκρίζα Θράκη


Καθημερινά, οι εξελίξεις στο εσωτερικό της Ελλάδας φανερώνουν μία κατάπτωση που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζει τα όρια του "ύποπτου". Σε μία χρονική περίοδο που η χώρα βάλλεται από τον διεθνή οικονομικό φασισμό, που απειλείται με απώλεια εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και που η πολιτική της ηγεσία υπηρετεί εντολές των "δάνειων δυνάμεων" και όχι τα συμφέροντα των Ελλήνων πολιτών, η δημοσιογραφία και τα παρελκόμενά της λειτουργούν αφήνοντας πλείστα όσα ερωτηματικά για τον τρόπο λειτουργίας και τους σκοπούς που υπηρετούν...
Σε χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα", παρουσιάζεται ένα οδοιπορικό μίας δημοσιογράφου και μίας φωτορερπότερ στην Θράκη. Ένα οδοιπορικό μέσα από ένα "λεύκωμα", που χωρίς δεύτερη σκέψη χαρακτηρίζεται μονόπλευρο και στις υπηρεσίες ανάδειξης μίας γκρίζας Θράκης!!!

Μιλώντας μόνο με μουσουλμάνους, περιηγούμενες από μουσουλμάνους, επισκεπτόμενες μόνο χωριά μουσουλμάνων, οι νεαρές (φαντάζομαι) δημοσιογράφοι αλλοιώνουν την εικόνα της Θράκης (ακόμη και στατιστικά). Δεν γνωρίζω τι τιμή έχει σήμερα η Θράκη σαν ρεπορτάζ ή σαν άρθρο στον δημοσιογραφικό χώρο, αλλά οι επαγγελματίες του είδους (μονομερής πληροφόρηση) καλό θα είναι να καλύπτουν τουλάχιστον την υποκειμενικότητά τους.
Η Θράκη είναι γαλάζια και αυτό ενοχλεί. Κάποιοι την θέλουν γκρίζα για να 'κονομήσουν. Δυστυχώς, αυτοί οι κάποιοι, αποφάσισαν να χορτάσουν την πείνα του μυαλού τους, βάφοντας στο χρώμα του γκρι την ακριτική πονεμένη και εγκαταλειμένη Θράκη. Εδώ, σε αυτή την περιοχή της Ελλάδας, οι άνθρωποι υποφέρουν περισσότερο από τους αδαείς που αυτοχαρακτηρίζονται ως ειδικοί, υποφέρουν περισσότερο από την κενότητα ηθικής των σύγχρονων εμπόρων των εθνών (πολιτικοί και δημοσιογράφοι) παρά από τις δυσκολίες της ζωής που όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν σήμερα, σε ολόκληρη τη χώρα.
Ντροπή! Τουλάχιστον ντροπή θα έπρεπε να αισθάνονται οι περιφερόμενες "δημοσιογράφοι", που τολμούν να παρουσιάζουν εικόνες βγαλμένες μέσα από το πρίσμα του προξενείου και των ανθρώπων του που τις αγκάλιασαν, για να προβάλουν την εικόνα της Θράκης που η τουρκική προπαγάνδα επιθυμεί.
Τις επόμενες ημέρες θα δημοσιεύσουμε άρθρο κόλαφο για την Θράκη και θα καταδείξουμε τα λάθη της Ελλάδας, την σκοπιμότητα, την δράση και τις στοχεύσεις της Άγκυρας... θα τοποθετήσουμε το παζλ και θα σχηματίσουμε την εικόνα που απειλεί την Ελληνικότητα της Ελληνικής αυτής περιοχής. Θα καταθέσουμε προτάσεις και δεν θα εμπορευτούμε ούτε την πατρίδα μας, ούτε τους ανθρώπους της.

Το δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα"

Εικόνες μιας άγνωστης Θράκης
Τη γη όπου ζουν Πομάκοι, τουρκογενείς μουσουλμάνοι, Ρομά και Σουδανοί εξερεύνησαν σπιθαμή προς σπιθαμή δύο γυναίκες με υπομονή κι επιμονή, για να αποκαλύψουν μέσα από μια έκδοση τη διπλανή μας, άγνωστη Θράκη
«Οταν βλέπεις τη Θράκη απέξω, καταλαβαίνεις καλύτερα πολλά πράγματα. Οταν ζεις μέσα στην κοινωνία της, σε ποτίζουν με λάθος ιδέες και ιδεολογίες. Οι πικρές μνήμες του παρελθόντος μεταφέρονται από γενιά σε γενιά και δηλητηριάζουν τους νέους. Παλιά, οι άντρες στα χωριά έπαιρναν τα τρακτέρ για να πάνε στα χωράφια και οι γυναίκες έσβηναν από πίσω τα ίχνη που άφηναν τα λάστιχα. Κι εγώ ρωτούσα απορημένος γιατί συνέβαινε αυτό... Μου εξηγούσαν πως, αν τα έβλεπε ο αστυνόμος του χωριού, θα έδινε πρόστιμο στον μουσουλμάνο αγρότη, καθώς δεν είχε δίπλωμα οδήγησης- απαγορεύοταν να έχει. Σου έλεγαν: “Πάρε το κάρο και τα γελάδια σου και δούλεψε”. Οταν λοιπόν κάποιος έχει τέτοια βιώματα και τα περνά στα παιδιά του, μέχρι να πάνε στον στρατό οι άντρες και στο εξωτερικό οι κοπέλες- αν πάνε ποτέ -, δεν θα έχουν δει κάτι περισσότερο».

Τα λόγια τούτα ανήκουν στον Νετζάτ Αμέτ, έναν από τους 98.000 μουσουλμάνους που ζουν στη Θράκη και αποτελούν το 29% του πληθυσμού της. Σε έναν από τους δεκάδες πρωταγωνιστές μιας περιπέτειας που ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια για τη δημοσιογράφο Ελενα Μοσχίδη και τη φωτογράφο Πέπη Λουλακάκη. Περιπέτεια με στάσεις σε τουλάχιστον 27 χωριά, που καταγράφηκε βήμα προς βήμα σε ένα λεύκωμα που δεν αποτελεί ένα συνηθισμένο coffee table book, αλλά μια έρευνα, ένα μεγάλο ρεπορτάζ, που συνοδεύεται από 80 ασπρόμαυρα στιγμιότυπα της ζωής των μουσουλμάνων της Θράκης. «Είχαμε απωθημένο να ασχοληθούμε με τη Θράκη, καθώς ήταν και παραμένει θέμα ταμπού. Κανείς δεν το αγγίζει στην ουσία του», λέει στα «ΝΕΑ» η Ελενα Μοσχίδη, που επί δύο χρόνια, κάτω από αντίξοες συνθήκες, γύρισε σχεδόν κάθε χωριό της Ξάνθης, της Ροδόπης και του Εβρου όπου ζει μουσουλμανικός πληθυσμός. «Στην αρχή ο κόσμος ήταν επιφυλακτικός. Νόμιζαν ότι ήμασταν πράκτορες, απεσταλμένοι του υπουργείου Εξωτερικών ή από κάποια εφημερίδα. Μόλις τους πείθαμε ότι ενδιαφερόμαστε να μάθουμε τον κόσμο τους, άρχιζαν κι εκείνοι να ξεκλειδώνονται».

Η επιφυλακτικότητά τους μάλλον δεν είναι αδικαιολόγητη. «Ερχονται δημοσιογράφοι από την Αθήνα και με ρωτάνε: “Μα έχεις υπηρετήσει στον στρατό στην Ελλάδα; Πώς γίνεται αυτό;”. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν καν ότι έχουμε την ελληνική υπηκοότητα. Λίγα πράγματα ξέρει ο ελληνικός λαός για μας. Κάποτε κάποιος με ρώτησε: “Καλά, εσύ δεν φοράς πατούρια” (σ.σ. βράκα). Μου είχε κάνει εντύπωση πώς είχαν μάθει τους ανθρώπους να βλέπουν τη μειονότητα...», λέει ο Νετζάτ, που ζει με την οικογένειά του σε ένα υπερμοντέρνο διαμέρισμα στην Κομοτηνή και παράλληλα με τη δουλειά του- αντιπρόσωπος ιατρικού οξυγόνου- παρουσιάζει και εκπομπή κοινωνικού περιεχομένου σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό.

«Οι περισσότεροι είναι φοβισμένοι», λέει η Πέπη Λουλακάκη. «Στην αρχή συστήνονταν ως έλληνες πολίτες, μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα. Οταν μας γνώριζαν καλύτερα, δήλωναν τουρκικής καταγωγής. Κάποιοι δήλωναν Πομάκοι που έχουν εκτουρκιστεί», θυμάται η Ελενα Μοσχίδη.

Στη διαδρομή τους οι δύο κοπέλες συνάντησαν τουρκογενείς (50%), Πομάκους (35%), Ρομά (15%). Η μεγάλη έκπληξη όμως ήταν όταν εντόπισαν περί τους 1.000 Σουδανούς που ζουν στον κάμπο της Ξάνθης. Πώς βρέθηκαν στη Θράκη; Οι πρόγονοί τους ήρθαν ως σκλάβοι επί οθωμανικής αυτοκρατορίας. «Μείναμε με το στόμα ανοιχτό όταν τους ανακαλύψαμε», παραδέχεται η Ελενα Μοσχίδη. «Οι άντρες είναι ανοιχτοί. Οι γυναίκες τους πολύ συντηρητικές. Αρνούνται να φωτογραφηθούν, παρά το γεγονός ότι οι άντρες τους τις βρίσκουν παράλογες». Στη διαδρομή τους οι δυο κοπέλες δεν συνάντησαν μπάρες και υπαρκτά όρια. Ομως ένιωθαν να τις περιβάλλει ένα αόρατο τείχος. Συνάντησαν συγκροτήματα με χριστιανούς και μουσουλμάνους μουσικούς. Πήγαν σε νυφοπάζαρα και νεανικά νυχτέρια. Σε γαμήλια γλέντια και μουσουλμανικές γιορτές στην εξοχή. Μπήκαν σε σπίτια και σε σχολεία, σε καφενεία και μαγέρικα. Τόλμησαν να πλησιάσουν, να ακούσουν και να καταγράψουν τι συμβαίνει σε έναν τόπο γνωστό και συνάμα άγνωστο.

«“Ζήσε πολύ, πολλά να δεις”, λέει μια πομάκικη παροιμία. Μου την έλεγε η γιαγιά μου και μεγαλώνοντας κατάλαβα ότι αφορούσε και τα δεινά των Πομάκων», λέει ο 36χρονος Πομάκος Ιρφάν Μεχμέτ Αλή. «Ημουν δεκαπέντε χρονών όταν, απελπισμένος, τόλμησα να πάρω τις ταυτότητες των γονιών μου και να πάω στον νομάρχη της Ξάνθης για να του τις δείξω. Να του πω κατάμουτρα ότι είμαστε κι εμείς Ελληνες. Το μόνο που ζητούσε η οικογένειά μου ήταν μια άδεια για να χτίσει ένα προστατευτικό τείχος για τις πλημμύρες που μας ταλαιπωρούσαν τους χειμώνες. Ηθελα να δείξω στον νομάρχη ότι, παρ΄ όλο που ήμασταν έλληνες πολίτες, δεν μας αντιμετώπιζαν ισάξια. Τελικά τα κατάφερα. Συγκινήθηκε και έδωσε τον λόγο του ότι θα φρόντιζε το θέμα, και το έκανε. Πρέπει να τολμάμε και να διεκδικούμε χωρίς φόβο και, ναι, υπάρχουν πολλοί Πομάκοι που φοβούνται να μιλήσουν».

Εκπληξη όμως δεν ήταν μόνο οι Σουδανοί για τις δύο ερευνήτριες. Ηταν και η μοναδική χριστιανική οικογένεια που συνάντησαν στη Ρούσσα. Η οικογένεια Δρατζίδη. «Εμείς ως χριστιανοί νιώθουμε ότι είμαστε σε ξένο τόπο, γιατί οι μουσουλμάνοι εδώ αισθάνονται Τούρκοι. Η εκκλησιά μας στη Ρούσσα, ο Αγιος Κωνσταντίνος, δεν λειτουργεί ποτέ. Πηγαίνουμε στο Δέρειο για να προσευχηθούμε. Ευτυχώς στις μέρες μας δεν έχουμε διαφορές και πολιτικές συγκρούσεις με τους μουσουλμάνους. Εμείς τουλάχιστον οι απλοί άνθρωποι. Οταν ήρθαμε, ήταν καμιά εξηνταριά χριστιανοί στη Ρούσσα, αλλά έφυγαν γιατί δεν άντεξαν. Κόντεψαν να τρελαθούν εδώ πάνω στην ερημιά, στο πουθενά. Σκοπός μας ήταν να φυλάμε τα μέρη από κατασκόπους. Επρεπε να υπάρχουν χριστιανοί, δεν γινόταν να είναι μόνο μουσουλμάνοι εδώ. Δεν μπορούσαμε όμως, και ούτε σήμερα μπορούμε να δούμε τους Πομάκους σαν αδέρφια μας. Οταν πρωτοήρθαμε, δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε μαζί τους και αναγκαστήκαμε να μάθουμε λίγα τουρκικά. Πολλές φορές σκεφτήκαμε να φύγουμε, αλλά τα παιδιά μας δεν ήθελαν», μαρτυρούν ο κύριος Σαράντης και η σύζυγός του Αθηνά, που μετακόμισαν στη Ρούσσα τη δεκαετία του ΄60.

Τελικά τούτος ο κόσμος της Θράκης είναι ασπρόμαυρος, όπως οι φωτογραφίες της Πέπης Λουλακάκη; «Οχι», απαντά η φωτογράφος, που με δυσκολία επέλεξε από τα χιλιάδες καρέ τις 80 φωτογραφίες για την έκδοση, «θυσιάζοντας» πολλές αγαπημένες.

«Επέλεξα το ασπρόμαυρο για να μην υπάρχει ο εντυπωσιασμός του χρώματος και να στραφεί ο θεατής σε αυτό που θέλει να δείξει η φωτογραφία, την ουσία της», καταλήγει.

Read more...

Το ενεργειακό παζλ που στήνεται στη Θράκη


* H άγνωστη επένδυση του Κοπελούζου στην Αλεξανδρούπολη
* Ποια άλλα επενδυτικά project αλλάζουν το ρόλο της περιοχής και ενισχύουν τη γεωστρατηγική θέση ολόκληρης της Ελλάδας;
* Ενεργειακό σταυροδρόμι, με εμβέλεια που θα ξεπερνά τα στενά ελληνικά σύνορα, τείνει να εξελιχθεί η ευρύτερη περιοχή της Αν. Μακεδονίας και Θράκης με «αιχμή του δόρατος» τον τομέα του φυσικού αερίου όπου ήδη δρομολογούνται επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ


Το συνολικό ενεργειακό «παζλ» που πάει να «στηθεί» συγκροτείται από τέσσερα επιμέρους κομμάτια εκ των οποίων τα δύο είναι προχωρημένα και τα άλλα δύο έχουν ολοκληρωθεί σε επίπεδο σχεδιασμού, αλλά μένει να διευθετηθούν λεπτομέρειες για να ξεκινήσουν να υλοποιούνται.


Τα δρομολογημένα αφορούν στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου Τουρκία– Ελλάδα – Ιταλία (ο γνωστός TGI) και (τον διακρατικό) Ελλάδα – Βουλγαρία (Κομοτηνή – Στάρα Ζαγόρα), ενώ τα προωθούμενα project σχετίζονται με αποθήκες υγροποιημένου φυσικού αερίου σε Καβάλα και, εσχάτως, στην Αλεξανδρούπολη.

Ο αγωγός TGI, που έχει μεταφορική δυναμικότητα έως 11,5 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, θα δώσει τη δυνατότητα διοχέτευσης του αερίου του Αζερμπαϊτζάν στις αγορές της Δύσης, κι ως εκ τούτου έχει κομβικό ρόλο στην παγκόσμια ενεργειακή σκακιέρα.

Καθοριστικής σημασίας, ιδιαίτερα για τη βαλκανική μας γειτονιά και δη για τη Βουλγαρία, χαρακτηρίζεται, επίσης, ο αγωγός IGB, ο οποίος έχει και τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που συνδράμει με ποσό 45 εκ. ευρώ, στο συνολικό προϋπολογισμό του έργου, ύψους 130-140 εκ. ευρώ.

Ο εν λόγω αγωγός ενισχύει τη θέση της Ελλάδας, γεωστρατηγικά, αλλά και την ασφάλεια της τροφοδοσίας με φυσικό αέριο. Παράλληλα, καθώς θα είναι «κάθετος» στον TGI, θα τροφοδοτεί με φυσικό αέριο και την βουλγαρική αγορά και θα συνεισφέρει στη δημιουργία ανταγωνιστικού περιβάλλοντος και χαμηλότερων τιμών φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Όσον αφορά τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις για τη δημιουργία δεξαμενών αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου, εκτός από το γνωστό, πια, project στο, σχεδόν εξαντλημένο, υποθαλάσσιο κοίτασμα στην περιοχή του νότιου Πρίνου, εσχάτως εκδηλώθηκε πρόθεση για την υλοποίηση μιας ακόμη ενδιαφέρουσας επένδυσης στην Αλεξανδρούπολη. Για την τελευταία, φορέας υλοποίησης εμφανίζεται η εταιρία GasTrade S.A., του ομίλου Κοπελούζου, η οποία δρομολογεί την ανάπτυξη ενός ενεργειακού συγκροτήματος στον ακριτικό νομό, το οποίο σε πλήρη ανάπτυξη, όπως διέρρευσε, θα περιλαμβάνει και δύο μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, πέραν του πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Η εταιρεία έχει καταθέσει σχετική αίτηση στη ΡΑΕ και το ΥΠΕΚΑ από τις 17 Δεκέμβρη και προβλέπει τη δημιουργία υπεράκτιου τερματικού σταθμού δυναμικότητας 135.000–145.000 κ. μ., στην περιοχή Αμφιτρίτη, στις εκβολές του ποταμού Έβρου. Θα συνδέεται δε, μέσω αγωγών, με τη βιομηχανική ζώνη Αλεξανδρούπολης, καθώς και με το εθνικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου.
Πρόκειται για τη νέα τεχνολογία FSRU που επιτρέπει την αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου σε πλοία, τα οποία είναι εφοδισμένα με μονάδα επαναεροποίησης. Η θέση του τερματικού σταθμού θα βρίσκεται 22 χλμ. νοτιοδυτικά της Αλεξανδρούπολης, σε απόσταση 12 χλμ από τις ακτές, ενώ η διασύνδεσή του περιλαμβάνει επίσης υποθαλάσσιο τμήμα μήκους 22 χλμ, καθώς και επίγειο τμήμα μήκους 9 χλμ. Σε ετήσια βάση ο υπεράκτιος σταθμός θα έχει δυναμικότητα περίπου 4 δισ. κυβικά μέτρα, ενώ στόχος του επενδυτή είναι να ασκείται εμπορία του φυσικού αερίου τόσο εντός της Ελλάδας, όσο και προς γειτονικές χώρες.

Το project του Πρίνου σχετίζεται με το παλιό σχέδιο για την αποθήκευση αερίου σε υποθαλάσσια φυσική αποθήκη, από κοίτασμα που αξιοποιεί, με άδεια έως το 2014, η Ενεργειακή Αιγαίου και τείνει να εξαντληθεί. Η δυναμικότητα αυτής της φυσικής υποθαλάσσιας αποθήκης ανέρχεται σε 1 δισεκατομμύριο κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, που σημαίνει ότι θα μπορούν να εγχέονται στο σύστημα περί τα 4 εκ. κ.μ. ημερησίως για 90 ημέρες, ενώ το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται σε 400 εκ. ευρώ.

Πρόσφατα ολοκληρώθηκε μελέτη που είχε αναθέσει το ΥΠΕΚΑ, ώστε να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος αξιοποίησης του κοιτάσματος, μια και, όπως έχει διαρρεύσει, υπάρχουν σοβαρά νομικά προβλήματα, δεδομένου ότι εμπλέκονται πολλοί φορείς, άδειες, κ.λπ.

Τα πράγματα σε αυτή την περίπτωση, πάντως, περιπλέκονται και από τις διαφορετικές προσεγγίσεις που εκφέρουν τα τρία εμπλεκόμενα μέρη και ειδικότερα η Ενεργειακή Αιγαίου, η ΔΕΠΑ και ο ΔΕΣΦΑ, με τον υφυπουργό Γιάννη Μανιάτη να φέρεται να εξετάζει μια «πολιτική λύση», όπως προτείνει και η ίδια επιτροπή, μέσω διεθνούς διαγωνισμού στον οποίο η Ενεργειακή Αιγαίου ίσως να έχει ελαφρά «πριμοδότηση» λόγω του ό,τι κατέχει την άδεια εκμετάλλευσης του κοιτάσματος. Διάσταση απόψεων έχει καταγραφεί, και για το αν το τερματικό θα αποτελέσει μέρος του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Αερίου (ΕΣΦΑ) ή θα είναι Ανεξάρτητο Σύστημα Μεταφοράς (ΑΣΦΑ).

Read more...

Συμβούλιο της Ευρώπης:Λύση μεταξύ άλλων και στο «κουρδικό» ζητά η πρόεδρος της Επιτροπής


«Οι δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις που προωθεί η τουρκική κυβέρνηση, θα πρέπει να περιλαμβάνουν και τη νοτιοανατολική Τουρκία, στο πλαίσιο της προσπάθειας για εξεύρεση λύσης στο Κουρδικό πρόβλημα», δήλωσε η Γαλλίδα σοσιαλίστρια βουλευτής και πρόεδρος της Επιτροπής της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, για την παρακολούθηση των μεταρρυθμίσεων στην Τουρκία, Ζοζέτ Ντιριέ.

Οι μεταρρυθμίσεις που πραγματοποιούνται στην Τουρκία, δεν έχουν συμβάλει, ακόμη, στην επίλυση σοβαρών προβλημάτων, τα οποία σχετίζονται με το δικαστικό σύστημα, την ελευθερία της έκφρασης, την εφαρμογή των αποφάσεων του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τα ζητήματα που αφορούν τις εθνικές μειονότητες στη χώρα», διευκρίνισε η κ. Ντιριέ, μετά την ολοκλήρωση της τετραήμερης (8-12 Ιανουαρίου) επίσκεψής της στην Άγκυρα, την Κωνσταντινούπολη και το Ντιγιαρμπακίρ.

Η Γαλλίδα βουλευτής, επεσήμανε ότι «η Ευρώπη δεν αγνοεί το γεγονός ότι από τη δεκαετία του '80 υπάρχουν 40.000 νεκροί στη νοτιοανατολική Τουρκία από τις στρατιωτικές επιχειρήσεις», αλλά και ότι, «η Τουρκία έχει θύματα από τρομοκρατικές επιθέσεις, που αποδόθηκαν στους Κούρδους του ΡΚΚ».

Συμπλήρωσε, όμως, ότι «είναι πλέον καιρός, να αναγνωρισθεί το δικαίωμα των εθνικών μειονοτήτων στην Τουρκία να διατηρήσουν και να διαφυλάξουν την ταυτότητά τους μέσα στη χώρα».

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=378596&dt=17/01/2011

Read more...

Σύλληψη πέντε ατόμων για βιντεοσκόπηση οχυρών θέσεων στον Έβρο


Στη σύλληψη δυο δημοσιογράφων και ενός οπερατέρ αγνώστου εθνικότητας και δυο κατοίκων της περιοχής Νέας Βύσσας Ορεστιάδας, προχώρησαν άνδρες του τμήματος συνοριακής φύλαξης, όταν οι πρώτοι μπήκαν σε στρατιωτική απαγορευμένη περιοχή. Οι δημοσιογράφοι μαζί από δύο πολίτες εντοπίστηκαν στην οριογραμμή των χερσαίων ελληνοτουρκικών συνόρων, χώρος στον οποίο υπάρχουν περιορισμοί και απαγορεύσεις πρόσβασης. Κατασχέθηκαν μία φωτογραφική μηχανή και μία βιντεοκάμερα με οπτικό υλικό καθώς σύμφωνα με την αστυνομία, οι συλληφθέντες δεν είχαν ειδική άδεια από τις Ελληνικές Αρχές ως όφειλαν.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία και με προφορική εντολή του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας, αφέθηκαν ελεύθεροι.
Κατηγορούνται για παράβαση του νόμου περί μέτρων ασφάλειας οχυρών θέσεων. Πριν δέκα μέρες στην ίδια περιοχή είχε συλληφθεί για τον ίδιο λόγο, γερμανός δημοσιογράφος, ο οποίος και καταδικάσθηκε σε τετράμηνη φυλάκιση, με αναστολή.

defencenet

Read more...

Τι συμβαίνει στ΄ αλήθεια στο Αιγαίο;


Από την εποχή του «Βυθίσατε το Χόρα», το θέμα του Αιγαίου μαζί με το ζήτημα της κατοχής μέρους της Κύπρου αποτελεί μόνιμη εστία έντασης στις σχέσεις της χώρας μας με την Τουρκία. Φράσεις«κλειδιά», όπως συνεκμετάλλευση των φυσικών πόρων, υφαλοκρηπίδα, εναέριος χώρος, casus belli, επανέρχονται στην πολιτική ατζέντα, καθώς η επίκληση των εθνικών θεμάτων έχει γίνει στο παρελθόν η αιτία για πρόωρη προσφυγή στις κάλπες από τις τότε κυβερνήσεις. Τον τελευταίο καιρό στο πολιτικό μας λεξιλόγιο προστέθηκαν και καινούργιες έννοιες, όπως η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, αλλά και τα σενάρια, οι φημολογίες, ακόμη και θεωρίες συνωμοσίας για τα κοιτάσματα φυσικού αερίου ή και πετρελαίου.

Στο σημερινό αφιέρωμα τρεις ειδικοί σε θέματα Διεθνών Σχέσεων και Διεθνούς Δικαίου καταθέτουν τις απόψεις διαφορετικών σχολών σκέψης, αλλά συνάμα αποσαφηνίζουν το περιεχόμενο των παραπάνω εννοιών.

ΤΟ ΒΗΜΑ

Read more...

«Μαγνήτης» τα Βαλκάνια για τούρκικες εταιρείες


Συγχωνεύσεις εταιρικών σχημάτων από την Ελλάδα και την Τουρκία, κυρίως στον τραπεζικό τομέα, "οσμίζεται" ο επικεφαλής του Τουρκο - Ελληνικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου, φορέα που υπάγεται στο Συμβούλιο Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων της Τουρκίας (DEIK), Σελίμ Εγκελί. Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Εγκελί, πρώην στενός συνεργάτης του Τουργκούτ Οζάλ, στο περιθώριο του Ελληνοτουρκικού Οικονομικού Περιφερειακού Φόρουμ, που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή, ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για προσωπική του θέση, η οποία περιλαμβάνει και εκτιμήσεις για τον οικονομικό "γάμο" εταιριών των δύο χωρών και σε άλλους τομείς, όπως του τουρισμού και της ενέργειας.

Ο κ. Εγκελί εμφανίστηκε αισιόδοξος ως προς την ενίσχυση της συνεργασίας των ελληνικών και των τουρκικών εταιριών και εκτίμησε ότι, ίσως, το όραμά του, που αφορά τη διαμόρφωση της αξίας των διμερών εμπορικών ανταλλαγών τουλάχιστον στα έξι δισεκατομμύρια ευρώ, τελικά να μην είναι "άπιαστο όνειρο", αλλά εφικτό, αφού το 2010, η αξία του διμερούς εμπορίου διαμορφώθηκε περίπου στα τρία δισ. δολάρια. Ο κ. Εγκελί επανέλαβε πως τα γραφειοκρατικά εμπόδια στην Ελλάδα αποθαρρύνουν την τουρκική επενδυτική πρωτοβουλία. "Είναι πολύ δύσκολο για μια τουρκική εταιρία να λάβει έγγραφα (άδεια, εγγραφή εταιρίας κ.α.) για τη δραστηριοποίησή της σε σύντομο χρονικό διάστημα", ανέφερε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, ενισχυτικό ρόλο ως προς την "απόμακρη" στάση που διατηρούν οι Τούρκοι επιχειρηματίες για την ελληνική αγορά, διαδραματίζει και το θέμα των θεωρήσεων εισόδου (βίζα). Οι ευκαιρίες για τη δημιουργία μιας οικονομικής "συμμαχίας", ικανής να οδηγήσει την Ελλάδα, ακόμα και κοντά στην έξοδο από την κρίση, αφού η Τουρκία - σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας είναι η 17η μεγαλύτερη οικονομία παγκοσμίως - είναι υπαρκτές, πρόσθεσε.
Προς αυτή την κατεύθυνση, οι συμφωνίες που υπεγράφησαν στη διάρκεια της επίσκεψης που πραγματοποίησε ο Τούρκος πρωθυπουργός, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, το Μάιο, στην Αθήνα, προσκεκλημένος του Έλληνα πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, θα λειτουργήσουν καταλυτικά για την επίλυση γραφειοκρατικών θεμάτων, εκτίμησε. Μάλιστα, ο τομέας του τουρισμού μπορεί να αποτελέσει την κινητήρια δύναμη για την επίτευξη θετικών αποτελεσμάτων, προς όφελος των δύο χωρών, σύμφωνα με τον κ. Εγκελί. "Πρέπει να βρούμε (οι επιχειρηματίες του κλάδου του τουρισμού) τον τρόπο να πάρουμε επισκέπτες από όλο τον κόσμο που μεταβαίνουν σε προορισμούς, όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία και να τους 'κατευθύνουμε' στις χώρες μας (Τουρκία και Ελλάδα) για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα"΄, υπογράμμισε. Για να επιτευχθεί το προαναφερθέν "εγχείρημα", καθίσταται σαφής η ανάγκη σύμπραξης τουριστικών παραγόντων των δύο χωρών, οι οποίοι θα παρέχουν εναλλακτικά και, παράλληλα, ξεχωριστά πακέτα διακοπών, κατά τον κ. Εγκελί. Για παράδειγμα, σημείωσε, "εάν μια οικογένεια από την Κίνα μεταβεί στην Κωνσταντινούπολη για να περάσει τις διακοπές της, να έχει την ευκαιρία να μεταβεί στην Αθήνα για δύο μέρες, στο πλαίσιο του ίδιου τουριστικού πακέτου".


Ο "μαγνήτης" των Βαλκανίων
Βέβαια, πέρα από την Ελλάδα και τις ευκαιρίες που ούτως ή άλλως εξετάζονται και αξιοποιούνται από τους επιχειρηματίες των δύο χωρών (σ.σ. το ελληνικό επενδεδυμένο κεφάλαιο στην Τουρκία διαμορφώνεται στα 6,2 δισ. ευρώ και στη γείτονα δραστηριοποιούνται περί τις 410 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων), η Τουρκία επεκτείνεται - επενδυτικά- στην ενδοχώρα της Βαλκανικής, μια περιοχή πλούσια σε ευκαιρίες για τη δραστηριοποίηση του τουρκικού επιχειρηματικού κεφαλαίου. Κατά τον κ. Εγκελί, η Ρουμανία κατέχει την πρώτη θέση στην προτίμηση των Τούρκων επενδυτών και ακολουθούν η Βοσνία - Ερζεγοβίνη, το Κόσοβο, η ΠΓΔΜ και η Αλβανία. Στις χώρες της Βαλκανικής διαπιστώνεται ότι τομείς που προσέλκυσαν το τουρκικό επενδυτικό ενδιαφέρον είναι αυτοί των μεταφορών, των τραπεζών, των τηλεπικοινωνιών, της ενέργειας και της βιομηχανίας, σύμφωνα με στοιχεία της τουρκικής στατιστικής υπηρεσίας και των υπηρεσιών προώθησης επενδύσεων των βαλκανικών χωρών. Στα Βαλκάνια δραστηριοποιούνται περίπου 20.000 Τούρκοι επιχειρηματίες, με επενδύσεις που ξεπερνούν τα 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια.


Αλβανία
Στην Αλβανία, η Τουρκία καταλαμβάνει τη θέση του τρίτου μεγαλύτερου επενδυτή, με την Ιταλία και την Ελλάδα να έχουν τις δύο πρώτες θέσεις, αντίστοιχα. Στην αλβανική αγορά δραστηριοποιούνται περίπου 80 επιχειρήσεις τουρκικών συμφερόντων. Σημαντική είναι η επένδυση της Calik, η οποία κατέχει μερίδιο στην εταιρία τηλεπικοινωνιών "Albtelecom" και την εταιρία κινητής τηλεφωνίας "Eagle Mobile". Το τουρκικό κεφάλαιο δίνει "παρών" και στη δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας, ΒΚΤ.


Βοσνία – Ερζεγοβίνη
Η Τουρκία είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος επενδυτής στη χώρα, ακολουθώντας την Αυστρία, τη Σλοβενία και τη Γερμανία. Το 2008, ο εθνικός αερομεταφορέας της Τουρκίας, Turkish Airlines εξαγόρασε το 49% του αερομεταφορέα της χώρας BH Airlines. Σύμφωνα με στοιχεία της Υπηρεσίας Προώθησης Ξένων Επενδύσεων της βαλκανικής χώρας (FIPA), από το Μάιο του 1994 μέχρι και το Δεκέμβριο του 2009, το συνολικό ύψος των τουρκικών επενδύσεων διαμορφώθηκε σε 115 εκ. ευρώ.


Κόσοβο
Τη διετία 2008-2009, το εμπόριο μεταξύ Πρίστινας και Άγκυρας σχεδόν διπλασιάστηκε και από 90,8 εκ. ευρώ έφτασε τα 158,9 εκ. ευρώ το 2009. Στις επενδύσεις "κλειδιά" του τουρκικού κεφαλαίου, συμπεριλαμβάνεται και η συμφωνία της τουρκικής εταιρίας "Limak" να εκμεταλλεύεται το διεθνές αεροδρόμιο της Πρίστινας για τα επόμενα 20 χρόνια, υποχρεωμένη να επενδύσει ποσό 80 εκ. ευρώ σε υποδομές. Εξάλλου και στον τομέα των υποδομών οδικών μεταφορών, το 2010, κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχει η τουρκική εταιρία ΕΝΚΑ εξασφάλισε την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, που θα συνδέει το Κόσοβο με την Αλβανία και τη Σερβία, ενώ στη "μάχη" για την απόκτηση των ενεργειακών και τηλεπικοινωνιακών ''φιλέτων'', ήτοι της Kosovo Energy Corporation και Post and Telecommunications of Kosovo, αντίστοιχα, μπήκαν τουρκικές εταιρίες.


ΠΓΔΜ
Η επενδυτική παρουσία της Τουρκίας είναι ιδιαίτερα εμφανής με την εξασφάλιση της εκμετάλλευσης δύο αεροδρομίων, των Σκοπίων και της Οχρίδας για την επόμενη 20ετία, με την προϋπόθεση, να υλοποιηθούν επενδύσεις 200 εκ. ευρώ σε υποδομές των αερολιμένων. Σερβία. Το 2010, η Άγκυρα και το Βελιγράδι υπέγραψαν συμφωνία ελεύθερου εμπορίου, εξέλιξη που εκτιμάται ότι θα ''προσκαλέσει'' τους Τούρκους επενδυτές στη Σερβία. Τρεις τουρκικές εταιρίες, οι Kolin, Makwol και Juksel, θα κατασκευάσουν μέρος του σχεδιαζόμενου αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους 445 χιλιομέτρων, από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Μπαρ στο γειτονικό Μαυροβούνιο. Τουρκικές εταιρίες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την απόκτηση του σερβικού αερομεταφορέα Jat Airways.

agelioforos

Read more...

Κατέθεσε τη νέα προσφορά η Sikorsky για τα 109 τουρκικά ελικόπτερα


Ένας κατασκευαστής ελικοπτέρων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, σε ανταγωνισμό με την ιταλική εταιρία-αντίπαλο για ένα τουρκικό εξοπλιστικό πρόγραμμα για την από κοινού παραγωγή 109 στρατιωτικών ελικοπτέρων, κατέθεσε την προσφορά του για το πρόγραμμα αξίας περίπου 4 δις δολαρίων, το Σαββατοκύριακο. Ένας ανώτερος υπάλληλος από την Sikorsky Aircraft είπε στην Hürriyet Daily News & Economic Review ότι η εταιρεία του θα εγγυηθεί ότι η Τουρκία θα αναλάβει εργασίες επισκευής και συντήρησης ύψους 1 δισεκατομυρίων δολαρίων για τα ελικόπτερα τύπου S-70 Black Hawk International που ανήκουν σε τρίτες χώρες, για τα επόμενα 20 χρόνια.

Η Sikorsky Aircraft προσφέρει στην Άγκυρα το Τ-70, μια έκδοση του S-70 Black Hawk International. Η αντίπαλος της Sikorsky, η ιταλική AgustaWestland, προτείνει το TUHP 149, μια παραλλαγή του ελικοπτέρου A149. Κατά την τελευταία συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής της τουρκικής κυβέρνησης για εξοπλιστικά θέματα, στα μέσα Δεκεμβρίου 2010, δεν πάρθηκε η απόφαση για την επιλογή του νικητή του συγκεκριμένου προγράμματος. Ο υπουργός Άμυνας Βετσντί Γκονούλ δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι οι δύο προσφορές κρίθηκαν ανεπαρκείς. Το κύριο σημείο της διαφωνίας ήταν η τιμή, ανέφερε ο υπουργός. "Οι συνομιλίες με τις δύο εταιρείες θα συνεχίσουν, αλλά πιστεύουμε ότι θα πρέπει να μειώσουν τις τιμές τους", είπε ο Γκονούλ.
Η απόφαση της Τουρκίας αναμένεται να ανακοινωθεί τον ερχόμενο Μάρτιο, κατά την επόμεη συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής, τα μέλη της οποίας περιλαμβάνουν τον Γκονούλ, τον πρωθυπουργό Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, τον επικεφαλής του τουρκικού Γενικού Επιτελείου στρατηγό Ισίκ Koşaner και τον προϊστάμενο του τμήματος αμυντικών προμηθειών Μουράτ Μπαγιάρ.
Τους τελευταίους μήνες, οι Sikorsky Aircraft και AgustaWestland ανακοίνωσαν μια σειρά δελεαστικά ανταλλάγματα σε σχέση με την τελική επιλογή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια πρώτη παρτίδα 109 ελικοπτέρων στρατιωτικής χρήσεως, κυρίως για χρήση από το στρατό και τις δυνάμεις ασφαλείας, αλλά ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε 300 μονάδες στο μέλλον. Ένας κορυφαίος αξιωματούχος της Sikorsky είπε τον Οκτώβριο ότι η εταιρεία του προσφέρει παροχές αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων. "Αν η Τουρκία μας επιλέξει για το πρόγραμμα των 109 ελικοπτέρων, άλλα 109 ελικόπτερα θα κατασκευαστούν στην Τουρκία, για την εξαγωγή σε τρίτες χώρες", δήλωσε ο Steve Estill, αξιωματούχος της Sikorsky.
Η Sikorsky προτείνει επίσης να εξαγοράσει για 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια ένα τουρκικό εργοστάσιο κατασκευής εξαρτημάτων ελικοπτέρων, μία περιφερειακή βάση στήριξης Black Hawk στην Τουρκία, και να επενδύσει σε ένα μελλοντικό τουρκικό σχέδιο εγχώριας κατασκευής ελικοπτέρων.
Λίγο μετά, η AgustaWestland αμφισβήτησε την πρόταση της Sikorsky. Ο Giuseppe Orsi, διευθύνων σύμβουλος της AgustaWestland, δήλωσε τέλη Οκτωβρίου. "Προσφέρουμε πολλά, πολλά άλλα ... προσφέρουμε στην Τουρκία να αναπτύξει ένα νέο προϊόν ... η Τουρκία μπορεί να γίνει ένας πραγματικός παίκτης στον τομέα των ελικοπτέρων στον κόσμο, εάν μας επιλέξει."
Σχεδόν 8.000 ελικόπτερα αναμένεται να αντικατασταθούν με νέα μοντέλα σε ολόκληρο τον κόσμο τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Orsi, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του μέσω του προγράμματος TUHP θα μπορούσε να αναλάβει διεθνείς παραγγελίες για τουλάχιστον 800 μονάδες.
Ο τουρκικός στρατός έχει σε επιχειρησιακή λειτουργία σήμερα πολλούς διαφορετικούς τύπους ελικοπτέρων, με περισσότερα από 100 S-70, περισσότερα από 50 UH-1, περίπου 20 γαλλικής σχεδίασης AS-532 Cougar και περίπου 15 ρωσικά Mi-17.


fox2e-mag

Read more...

Τέσσερις σχηματισμοί από 20 συνολικά μαχητικά της τουρκικής Αεροπορίας...


Τέσσερις σχηματισμοί από 20 συνολικά μαχητικά της τουρκικής Αεροπορίας συν ένα CN-235 σε ανεξάρτητη περίπτωση πραγματοποίησαν σήμερα 9 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ) και 7 παραβάσεις του FIR Αθηνών. Η όλη δραστηριότητα εξελίχθηκε στο βόρειο, κεντρικό και νότιο Αιγαίο.

Read more...

Ο Ερντογάν μήνυσε δημοσιογράφο που έγραψε και για τις υπερπτήσεις!


Μήνυση κατά του αρθρογράφου και εκδότη της εφημερίδα “Taraf”, Αχμέτ Αλτάν, κατέθεσε ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ενρτογάν, για το άρθρο που δημοσίευσε στην εφημερίδα του στις 15 Ιανουαρίου. Ο Ερντογάν κατηγορεί των Αλτάν για προσωπική επίθεση και συκοφάντηση και ζητεί ηθική αποζημίωση ύψους 50.000 τουρκικών λιρών, δηλαδή περίπου 25 χιλιάδες Ευρώ. Στο συγκεκριμένο άρθρο, ο Αλτάν κατηγορεί τον Ερντογάν για τις δηλώσεις που έχει κάνει τις τελευταίες ημέρες, κυρίως για την εντολή γκρεμίσματος νέου αγάλματος ελλην-αρμενικής φιλίας όπου το είχε χαρακτηρίσει ως «έκτρωμα» , αλλά και για τις δηλώσεις του για την κατανάλωση αλκοόλ.

Ο αρθρογράφος κατηγορεί τον τούρκο πρωθυπουργό, πως προσπαθεί να «κλέψει» ψήφους από τους Εθνικιστές με έναν τρόπο «άνανδρο». Ο Αλτάν κάνει αναφορά και στα ελληνοτουρκικά γράφοντας χαρακτηριστικά « Ο θαρραλέος, πρώτα τα βάζει με τους ισχυρούς. Γιατί δεν άνοιξες το στόμα σου κατά του στρατού, που την ώρα που εσύ συναντούσες τον έλληνα πρωθυπουργό πετούσε αεροσκάφη πάνω από τα ελληνικά νησιά; ‘Hταν «ωραίο» αυτό που έκαναν»;
Το άρθρο που έχει τα χαρακτηριστικά ενός πολιτικού μανιφέστου καταλήγει « να δούμε για πόσο καιρό θα εξαπατήσεις τον κόσμο ,όταν σιωπάς μπροστά στο στρατό αλλά με την «ψευτο-μαγκιά σου«τα βάζεις» με τους γλύπτες. Εμείς θα αποθυμήσουμε την παλιά παλικαριά σου και την εντιμότητα σου. Μην ξεχνάς με αυτή την πολιτική που απομακρύνεσαι καθημερινά από τους «καταπιεσμένους» θα έρθει η μέρα που κι εσύ θα αποθυμήσεις τον εαυτό σου!»
Έχει αξία το συγκεκριμένο άρθρο καθώς η Τaraf ήταν η εφημερίδα που αποκάλυψε την ύπαρξη της οργάνωσης Εργκενεκόν και το σχέδιο Βαριοπούλα, με ντοκουμέντα που έφταναν μόνο στη συγκεκριμένη εφημερίδα . Πολλοί θεωρούσαν ότι η Τaraf είχε άμεση σχέση με την κυβέρνηση και με τα ντοκουμέντα έγινε αιτία να φυλακιστούν δεκάδες αξιωματικοί του τουρκικού στρατού με την κατηγορία της «συνωμοσίας».


onalert

Read more...

Ο “Τούρκος Κίσσινγκερ”,αφισβητείται!


Του Burat Bedkil *

Το ομολογώ! Έκανα λάθος όταν αμφέβαλα για την σοφία των φιλόδοξων σχεδίων ειρήνης του Αχμέτ, κ. «Στρατηγικού Βάθους» Νταβούτογλου για την χαώδη Μέση Ανατολή. Το όραμα του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών έχει ήδη οδηγήσει σε πράγματα που θα ήταν αδιανόητα πριν λίγα χρόνια. Το Ισραήλ, η Αίγυπτος, η Συρία και ο Λίβανος συμφωνούν για τα σύνορα – όχι τα δικά τους – αλλά για τα θαλάσσια σύνορα της Κύπρου.

Πριν τρία χρόνια περίπου, η Κύπρος ξεκίνησε την εκπόνηση ενός σχεδίου προκειμένου να καθορίσει τα σύνορα της Αποκλειστικής Οικονομικής της Ζώνης (ΑΟΖ) ώστε να αποκτήσει τον έλεγχο όλων των οικονομικών πόρων, εντός αυτής, όπως είναι οι πόροι από την αλιεία προχωρώντας σε γεωτρήσεις και έρευνες για πετρέλαιο και φυσικό αέριο.

Φυσικά οι Κύπριοι χρειαζόντουσαν παράκτιους «συνεταίρους» για να καθορίσουν την ΑΟΖ τους γι’ αυτό και ξεκίνησαν συνομιλίες με τους γείτονές τους. Αυτό ενόχλησε την Άγκυρα διότι μια διεθνώς αναγνωρισμένη ΑΟΖ για την Κύπρο θα μπορούσε να έχει ανεπιθύμητες οικονομικές και πολιτικές επιπτώσεις για την Τουρκία.

Έτσι είχαμε τις επανειλημμένες τουρκικές διαμαρτυρίες για τις έρευνες από την πλευρά της Κύπρου, για πετρέλαιο και φυσικό αέριο, στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ευτυχώς, οι πρώτες πόρτες που κτύπησαν οι Κύπριοι ήταν αυτές των Μουσουλμάνων φίλων των Τούρκων.
Ταυτόχρονα, πριν προλάβει η Άγκυρα έστω να κουνήσει το δακτυλάκι της, η χριστιανή ορθόδοξη Κύπρος υπέγραψε συμφωνία για τα παράκτια σύνορα της με την ισλαμική Αίγυπτο. Αλλά η Αίγυπτος είναι Αίγυπτος.

Σίγουρα όμως, το νέο-οθωμανικό όραμα θα λειτουργούσε με τον Λίβανο όπου ο Πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θεωρείται ήρωας.

Το 2007, η Τουρκία προειδοποίησε τον Λίβανο για ενδεχόμενη συμφωνία περί θαλάσσιων συνόρων με την Κύπρο.
Η Άγκυρα δήλωσε ότι δεν θα αναγνώριζε τον καθαρισμό των ΑΟΖ και ισχυρίστηκε ότι ο Λίβανος θα έπρεπε πρώτα να ζητήσει την γνώμη της Τουρκίας πριν υπογράψει συμφωνία με την Κύπρο.

Με την αποτυχία αυτής της προειδοποίησης μεταξύ φίλων, ένα χρόνο αργότερα η Κύπρος προέβη σε διαμαρτυρία στα Ηνωμένα Έθνη και την Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτό που η ίδια χαρακτήρισε ως: «τουρκική παρενόχληση πλοίων που έκαναν έρευνες εντός της ΑΟΖ της».
Στις αρχές Οκτωβρίου του 2010, η Κύπρος και ο Λίβανος συμφώνησαν να καθορίσουν τις ΑΟΖ τους, όμως η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από το Λιβανικό Κοινοβούλιο.

Τον ίδιο μήνα ο Λιβανέζος Πρωθυπουργός, Σαάντ Χαρίρι επισκέφθηκε την Κύπρο και δήλωσε ότι σύντομα ο Λίβανος θα καθόριζε τα παράκτια σύνορά του με την Κύπρο και την Συρία.
Κατά την διάρκεια της ίδιας επίσκεψης, ο Πρόεδρος της Κύπρου, Δημήτρης Χριστόφιας, ευχαρίστησε τον κ. Χαρίρι για την επιβεβαίωση της «θέσης αρχής του Λιβάνου για την επίλυση του Κυπριακού».
Από ότι φαίνεται η πολιτική της Κύπρου, μέσω της στρατηγικής εκστρατείας για τις ΑΟΖ, έχει καταφέρει σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι τουρκικές προσπάθειες μεσολάβησης να φέρει κοντά κύριους αντιπάλους της Μέσης Ανατολής.
Την περασμένη εβδομάδα η Κύπρος ανακοίνωσε ότι έχει υπογραφεί συμφωνία με το Ισραήλ για τα θαλάσσια σύνορα των δύο χωρών που θα επιτρέψει στους παράκτιους γείτονες να προχωρήσουν στις έρευνές τους για ενεργειακούς πόρους στην Ανατολική Μεσόγειο.

Οι ειδικοί συμφωνούν ότι ο καθορισμός αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την διεξαγωγή ερευνών για πετρέλαιο και φυσικό αέριο.

Η κυπριακή εκστρατεία μοιάζει με τον πραγματικό διαθρησκευτικό διάλογο που επιδιώκουν οι Τούρκοι τα τελευταία χρόνια.
Έχει ενώσει ένα εβραϊκό κράτος, τρία μουσουλμανικά και ένα χριστιανικό ορθόδοξο όσον αφορά στο θέμα των παράκτιων συνόρων, χωρίς να υπάρξει ούτε ένας πυροβολισμός ή ένας βομβιστής αυτοκτονίας και χωρίς να εξαπολυθεί έστω και μια ρουκέτα.
Ο διάλογος διασχίζει ακόμα και το Αιγαίο.

Η Ελλάδα στην δεκαετία του ΄80 θεωρείτο γενικά ως η πιο εχθρική χώρα προς το Ισραήλ. Μάλιστα, οι δύο χώρες δεν διατηρούσαν επίσημες διπλωματικές σχέσεις μέχρι το 1992.

Σήμερα οι διμερείς σχέσεις με το Ισραήλ παρουσιάζουν άνθιση χάρη στην πολιτική «των μηδενικών προβλημάτων με τους γείτονές», του κ. Νταβούτογλου. Πέρα από το γεγονός ότι βρίσκονται στον κατάλογο της Τουρκίας που απαγορεύει την πώληση γης στους πολίτες τους, οι σχέσεις του εβραϊκού Ισραήλ με την ορθόδοξη Ελλάδα βελτιώνονται με θεαματικό τρόπο.

Σύμφωνα με τον Άριε Μέκελ, τον Πρέσβη του Ισραήλ στην Αθήνα, «η Ελλάδα και το Ισραήλ έχουν ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στις σχέσεις τους έπειτα από (μια απόφαση) να αναπτύξουν μια πολύπλευρη συνεργασία στους τομείς της πολιτικής, της ασφάλειας, της οικονομίας και του πολιτισμού».

Εν τω μεταξύ, οι Τούρκοι διπλωμάτες στην Άγκυρα ανησυχούν όλο και περισσότερο ότι ένα κρίσιμο θέμα ξεφεύγει εκτός ελέγχου σε μια κατεύθυνση που απεύχονται περισσότερο απ’ όλες. Δηλαδή μια διεθνώς αναγνωρισμένη ΑΟΖ, για ένα διεθνώς αναγνωρισμένο κράτος μέλος της Ε.Ε. δηλαδή της Ελληνικής Κύπρου.

Οι κκ. Ερντογάν και Νταβούτογλου θα μπορούσαν να εξηγήσουν το θέμα με θρησκευτικούς όρους εάν οι Κύπριοι είχαν υπογράψει συμφωνία για τα παράκτια σύνορα μόνο με το Ισραήλ. Η ειρωνεία είναι ότι η Αίγυπτος, ο Λίβανος και η Συρία είναι οι «Μουσουλμάνοι φίλοι» της Τουρκίας στην περιοχή.

Ο κόσμος χρωστά πολλά στην πολιτική της Τουρκίας απέναντι στο Ισραήλ διότι μετατρέπει την Ανατολική Μεσόγειο σε μια πραγματική θάλασσα ειρήνης.
Να βγάλουμε το καπέλο στον Κύριο Στρατηγικό Βάθος! Αλλά περιμένετε ένα λεπτό.

Την Δευτέρα τα ειδησεογραφικά πρακτορεία μετέδωσαν ότι η Τουρκία κάλεσε τον Ισραηλινό Πρέσβη για να εκφράσει την δυσαρέσκειά της για την συμφωνία με την Κύπρο.
Τα πρακτορεία μετέδωσαν ότι ο Πρέσβης Γκάμπι Λέβι κλήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών την Πέμπτη, μια μέρα πριν την υπογραφή της συμφωνίας. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο «Ανατολή», ο Υφυπουργός Εξωτερικών, Φεριντούν Σινίριογλου προειδοποίησε τον Λέβι ότι η συμφωνία θα είχε αρνητικές συνέπειες για τις προσπάθειες των Ελληνικών και Τουρκικών κοινοτήτων να τερματίσουν την διχοτόμηση της νήσου που υφίσταται εδώ και 36 χρόνια.

Δεν έχω ιδέα εάν ο Πρέσβης Λέβι ρώτησε τον Υφυπουργό Σινίριογλου γιατί η διχοτόμηση που ισχύει εδώ και 36 χρόνια παράμεινε για 36 χρόνια πριν ή χωρίς την συμφωνία Κύπρου – Ισραήλ για τα παράκτια σύνορα, ή εάν το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών δυσαρεστήθηκε στον ίδιο βαθμό όταν η Κύπρος υπέγραψε τις ίδιες συμφωνίες με τον Λίβανο ή την Αίγυπτο.

Αλλά ας κοιτάξουμε την θετική πλευρά της ζωής. Οι επευφημίες των Λιβανέζων τον περασμένο μήνα μπροστά στις εκκλήσεις του Ερντογάν για την αναγέννηση του θεσμού του Οθωμανού Χαλίφη στο πρόσωπό του, και οι μνήμες των αλησμόνητων στιγμών των δημοσίων ομιλιών του Πρωθυπουργού στα πρώην οθωμανικά εδάφη είναι ακόμα νωπές.

*Συντάκτης της εφημερίδας Hurriyet απ΄ όπου προέρχεται το άρθρο.

Read more...

Toυρκικό το υποβρύχιο που εγκλώβισαν τα ελικόπτερα του Π.Ν. στην Κέα – Πανικοβλήθηκε & κινδύνευσε


Τουρκικό ήταν τελικά το υποβρύχιο που εντόπισαν και κυνήγησαν επί ώρες τα δύο ελικόπτερα S-70 B-6 Aegean Hawk την Πέμπτη το πρωί βόρειοδυτικά της Κέας, 8,5 μίλια από την νήσο Μαντιλού και 11,5 μίλια νότια της Καρύστου, σε μία κορυφαία επιθετική κίνηση που όμοιά της δεν έχει υπάρξει στο παρελθόν!

Το defencenet.gr μετά από έρευνα τριών ημερών φέρνει στην επιφάνεια και αποκαλύπτει πλέον όλες τις λεπτομέρεις ενός ναυτικού επεισοδίου που έχει πολλά κοινά με την ταινία «Το κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη» με την μόνη διαφορά, ότι τα πράγματα εδώ ήταν πολύ αληθινά:

Υπήρξε κίνδυνος μέχρι και πρόσκρουσης του τουρκικού υποβρυχίου που μετά το αρχικό πάγωμα στο βυθό ξεκίνησε ελιγμούς πανικού, χωρίς να καταφέρει όμως να ξεφύγει ούτε λεπτό από τους κυνηγούς του, τα πληρώματα των ελληνικών S-70 B-6 Aegean Hawk!

Ας δούμε από την αρχή το όλο σκηνικό: Τα δύο ελικόπτερα S-70 B-6 Aegean Hawk σηκώνονται από την βάση στο Κοτρώνι για συντήρηση επιχειρησιακής εκπαίδευσης, διαδικασία ρουτίνας (δηλαδή, δεν υπήρχε άσκηση «Γοργόνα», όπως λέχθηκε χθες από τον εκπρόσωπο Τύπου του ΓΕΕΘΑ, προκειμένου να καλυφθεί η ανθυποβρυχιακή δραστηριότητα της Πέμπτης.
Έτσι ή αλλιώς η «Γοργόνα» διεξάγεται μόνο Τετάρτη και η πρώτη για το 2011 έχει σχεδιαστεί για την ερχόμενη Τετάρτη 19/01).
Τα ελικόπτερα κατευθύνονται προς την περιοχή της Κέας όπου είναι προσδιορισμένη περιοχή ασκήσεων ελικοπτέρων του Π.Ν.. Ξαφνικά στο ραντάρ ΑN/APS-143(V)3 , εντοπίζει ένα περισκόπιο με διόπτευση 2-0-0!
Ενημερώνεται άμεσα η Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού (ΔΕΝ) και ερωτάται αν είναι φίλιο το υποβρύχιο, το οποίο όμως στο μεταξύ έχει αρχίσει διαδικασία κατάδυσης.
Λαμβάνει αρνητική απάντηση και εντολή να καταδιώξει το εχθρικό υποβρύχιο.
«Εχθρικό» γιατί παραβιάζει τα ΕΧΥ καθώς βρισκόταν σε απόσταση μικρότερη των έξι μιλίων από ελληνική ακτή, αλλά και γιατί παραβίαζε τους κανόνες αβλαβούς διέλευσης αφού κινείτο κάτω από την επιφάνεια.
«Ο Τούρκος ήταν άτυχος: Λίγα μίλια νοτιότερα να βρισκόταν δεν θα τον έβρισκε το ραντάρ» αναφέρουν πηγές από το Κοτρώνι.
Το ελικόπτερο ποντίζει αμέσως το Ενεργό Σόναρ Μακράς Εμβέλειας Ελικοπτέρου (HΕLRΑS) που διαθέτει και «λοκάρει» το υποβρύχιο, το οποίο πλέον είναι πρακτικά αδύνατον να ξεφύγει.
Μάλιστα, αρχικά δεν προσπάθησε καθόλου να ξεφύγει. Προφανώς έχοντας αντιληφθεί την πόντιση του σόναρ και γνωρίζοντας ότι έχει εντοπιστεί, καταδύεται σε μικρό βάθος και παραμένει ακίνητο, προφανώς ενημερώνοντας την βάση του για το όλο επεισόδιο.
Ξαφνκά αρχίζει να κινείται και όχι απλώς να κινείται, αλλά και να κάνει ελιγμούς σε βυθό ο οποίος σίγουρα δεν είναι γνωστός στον κυβερνήτη σε ότι αφορά τέτοιου είδους αποστολή.
Κινείται με αυξομειούμενη ταχύτητα περί τα τέσσερα μίλια την ώρα, προσπαθεί να κρυφτεί σε χαράδρες του βυθού, αλλά τα δύο Hawk δεν το χάνουν ούτε στιγμή.
Υπό κανονικές συνθήκες τα ελικόπτερα θα είχαν καταστρέψει με εκτόξευση τορπιλών το υποβρύχιο.
Δεν υπάρχει υποβρύχιο στο κόσμο που να μπορεί σε τέτοιο βάθος να ξεφύγει από βολές τορπιλών δύο ελληνικών S-70 B-6 Aegean Hawk και ειδικά το συγκεκριμένο υποβρύχιο, του οποίου ο κυβερνήτης έδειχνε σαφή ίχνη πανικού.
Στο μεταξύ από την ΔΕΝ, ενημερώνεται απ’ευθείας ο Αρχηγός Στόλου, εκτός από το ΕΘΚΕΠΙΧ, το οποίο από την αρχή παρακολουθεί την εξέλιξη του θρίλερ. Τα δύο ελληνικά ελικόπτερα καταδιώκουν το τουρκικό όπως τα λαγωνικά το τραυματισμένο θήραμα, το οποίο πραγματικά δείχνει να μην ξέρει που πηγαίνει, αφού αντί για ανατολικά κατευθύνεται … βόρεια!
Η κίνηση του υποβρυχίου και η εκτίμηση ότι έχει πανικοβληθεί και μπορεί να υπάρξει ατύχημα, φαίνεται ότι οδηγούν σε μία απόφαση προφανώς της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, η οποία όσο και αν ακούγεται παράδοξη, ήταν σαφώς η ενδεικνυόμενη αν θεωρήσουμε ότι έπρεπε να αποφύγουμε τα χειρότερα και να υπάρξει αποκλιμάκωση:
Στο δεύτερο ζευγάρι των S-70 B-6 Aegean Hawk που φθάνει στην περιοχή, δίνεται η εντολή να δημιουργήσουν με τα σόναρ, ένα «barrier», δηλαδή ένα είδος «φράγματος-διαδρόμου» με τον οποίο θα καθοδηγήσουν το τουρκικό υποβρύχιο να εξέλθει με ασφάλεια από την θανάσιμη παγίδα στην οποία έχει πέσει.
Όντως το δεύτερο ζευγάρι ακολουθεί την εντολή και το υποβρύχιο παίρνει πλέον κατεύθυνση ανατολικά, αλλά και πάλι μέσα σε επίκίνδυνα νερά. Τότε, και ενώ έχει αρχίσει να βραδιάζει μετά από ώρες κυνηγιού, τα ελληνικά ελικόπτερα παίρνουν εντολή να επιστρέψουν στη βάση τους δεδομένου ότι ο καιρός έχει χαλάσει και πλέον ο Τούρκος κινείται σε διεθνή ύδατα.
Το κύριο ερώτημα είναι «Τι αναζητούσε το τουρκικό υποβρύχιο στην περιοχή». Όπως ήδη γράψαμε την Παρασκευή δύο τουρκικά υποβρύχια κινούντο επί τριήμερο βόρεια της Άνδρου.
Δεν έχει διευκρινιστεί αν ήταν ένα από τα δύο ή επρόκειτο περί τρίτου υποβρυχίου.
Πηγές του ΓΕΝ, αναφέρουν ότι «Πιθανότατα είχε σταλεί για να καταγράψει το ίχνος του S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ που είχε εξέλθει του ναυστάθμου στις 11 του μήνα. Ο Τούρκος πρέπει να βρισκόταν δύο ημέρες στην περιοχή».
Εδώ τίθεται και θέμα ασφάλειας πληροφοριών. Για ποιο λόγο είχε διαρρεύσει η έξοδος του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ για εκπαίδευση; Για να φανεί ότι είναι «μάχιμος»;
Δεν υπήρχε κανένας λόγος να δημοσιοποιηθεί ένα τέτοιο γεγονός που όπως ήταν φυσικό προσέλκυσε «ενδιαφερόμενους».
Από εκεί και πέρα με όλα αυτά που φέρνει σήμερα το defencenet.gr στην επιφάνεια αποκαλύπτεται ότι είναι απίστευτο, μεν, αλλά παραλίγο να είχαμε «θερμό» επεισόδιο στις ακτές τις Αττικής, αφού πλέον η Τουρκία, λίγες ημέρες μετά το Ερζερούμ, προχώρησε σε μία κορυφαία πρόκληση η οποία παραλίγο να της κοστίσει ένα υποβρύχιο και βέβαια να φέρει τις δύο χώρες στα πρόθυρα πολεμικής εμπλοκής.
Πλέον δείχνουν ότι είναι ικανοί για όλα και αυτό είναι το πλέον ανησυχητικό.
Από την άλλη πλευρά, είναι επίσης ανησυχητική η τακτική ενημέρωσης που ακολουθεί το υπουργείο Ενικής Άμυνας: Από την Παρασκευή μέχρι και χθες το βράδυ, προφανώς κατόπιν εντολών, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΓΕΕΘΑ διέψευδε το γεγονός, επικαλούμενος και σχετικές ενημερώσεις του από το ΕΘΚΕΠΙΧ, από τον Αρχηγό του ΓΕΕΘΑ, αλλά και του εκπροσώπου Τύπου του ΓΕΝ! Για ένα γεγονός το οποίο έχει καταγραφεί σε δεκάδες σήματα και έχει ενημερωθεί ολόκληρη η αλυσίδα διοίκησης!
Και δεν διέψευδαν απλώς, αλλά ψευδολογούσαν κι όλας και εδώ αναδεικνύεται ανάγλυφα ένα άλλο κρίσιμο θέμα: Του τι πραγματικά συμβαίνει στο Αιγαίο σε βάρος της ασφάλειας των Ελλήνων πολιτών και αποκρύπτεται!
Επίσης είναι πολύ άσχημο να καταπέφτει η αξιοπιστία των ενημερώσεων του υπουργείου σε θέματα εθνικής ασφάλειας, αφού πλέον όλοι σκέφτονται είτε ότι ψεύδονται στις ανακοινώσεις τους είτε ότι κρύβουν την αλήθεια…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP