Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2009

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ!!!!... ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΝΕ ΤΗΝ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ


Δημοσιεύουμε αυτήν την φωτογραφία για να δείξουμε το μέγεθος της προσπάθειας συντήρησης του μίσους μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων στην Θράκη. Η φωτογραφία αυτή είναι τραβηγμένη στην είσοδο του χ. Σώστης Ροδόπης και γράφει στην τουρκική "Δεν ξαχάσαμε την 29η Ιανουαρίου".
Αγαπητοί αναγνώστες, τα συμπεράσματα δικά σας, για το τι μπορεί να ακολουθήσει. Και φυσικά δεν μένω στην ολιγορία του Δημάρχου για την αποκατάσταση της πινακίδας.....


Read more...

Έντονη ανησυχία για τις προκλήσεις στο Αιγαίο. Δωδεκάνησα και Θράκη είναι οι στόχοι


Μπορεί η ηγεσία του υπουργείου Εξωτερικών να μιλά για «στασιμότητα» στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, αλλά όλα δείχνουν ότι υπάρχει επιδείνωση. Η ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών, με την οποία αμφισβητείται η ορθότητα της καταδίκης από την ελληνική Δικαιοσύνη του Τούρκου πιλότου ο οποίος προκάλεσε το θάνατο του σμηναγού Ηλιάκη το Μάιο του 2006, είναι η σταγόνα που ξεχείλισε ένα ήδη υπερχειλισμένο ποτήρι.
Στην απάντησή του ο εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών κ. Γ. Κουμουτσάκος έκανε λόγο για «ανακριβείς και αστήρικτους ισχυρισμούς» και υπενθύμισε τις ευθύνες της τουρκικής πλευράς για το τραγικό συμβάν. Χωρίς να σχολιάσει το αίτημα της Αγκυρας να αποζημιωθεί για τη συντριβή του τουρκικού αεροσκάφους, ο κ. Κουμουτσάκος κάλεσε το τουρκικό ΥΠΕΞ να είναι «εξαιρετικά προσεκτικό, όταν καθ’ οιονδήποτε τρόπο αναφέρεται στη λειτουργία της ανεξάρτητης δικαστικής εξουσίας, σε μια δημοκρατική ευρωπαϊκή χώρα».

Επεσήμανε, επίσης, ότι «η γνωστή αυθαίρετη τουρκική πολιτική, όσον αφορά στα της περιοχής πληροφόρησης πτήσεων Αθηνών (FIR), είναι εκείνη που με τις σχεδόν καθημερινές πράξεις αμφισβήτησης των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας ευθύνεται για συμβάντα όπως εκείνο του Μαΐου του 2006 που κατέληξε στον τραγικό θάνατο του Ελληνα πιλότου Ηλιάκη».
Διπλωματικές πηγές εκφράζουν εντονότατη ανησυχία για την άσχημη τροπή που έχουν πάρει τα Ελληνοτουρκικά το τελευταίο διάστημα. Επισημαίνουν, δηλαδή, την επίταση της προσπάθειας της Άγκυρας για τον έλεγχο της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη και τη συνεχή αμφισβήτηση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στα Δωδεκάνησα.
Καταγράφουν την προαναγγελία της τουρκικής πρόθεσης για ενημέρωση του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. σχετικά με τη δικαστική απόφαση για τον Τούρκο πιλότο, την οποία η Αγκυρα απορρίπτει ως μεροληπτική. Και εκτιμούν ότι γίνεται προσπάθεια αντιπερισπασμού για την απόφαση της Λευκωσίας να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σχετικά με την ομολογία του Αττίλα Ολγκάτς ότι δολοφόνησε δέκα Ελληνοκύπριους το καλοκαίρι του ’74 στην Κύπρο.
Πάνω από το Φαρμακονήσι πάλι οι Τούρκοι
Νέα υπερπτήση πραγματοποίησαν χθες τρία τουρκικά βομβαρδιστικά αεροσκάφη F-4, πετώντας ελάχιστα μέτρα πάνω από το Φαρμακονήσι. Τα συνόδευαν τέσσερα μαχητικά F-16. Ο σχηματισμός των αεροσκαφών της Αγκυρας παρέβη το FIR Αθηνών στις 15:14 και εν συνεχεία παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο στο ακριτικό νησί. Εξήλθε μεταξύ Χίου και Λέσβου μισή ώρα αργότερα, αφού έγινε δυτικά της Ικαρίας σκληρή αερομαχία μεταξύ των τουρκικών και ελληνικών μαχητικών που έσπευσαν να τα αναχαιτίσουν.

Read more...

Η ΜΙΤ πίσω από το πογκρόμ του '55. Τουρκάλα ιστορικός ξεσκεπάζει τα εγκλήματα


Τα αρχεία επιβεβαιώνουν ότι τα επεισόδια εναντίον των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης στις 6 Σεπτεμβρίου του 1955 είχαν οργανωθεί από την τουρκική υπηρεσία πληροφοριών (ΜΙΤ), δηλώνει Τουρκάλα ιστορικός.
Σημειώνει δε ότι λίγα χρόνια πριν από τα επεισόδια, το κυβερνών Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα ανέφερε σε έκθεσή του ότι «τι καλά που θα ήταν αν κατά την 500ή επέτειο της άλωσης, δεν υπήρχε ούτε ένας Ελληνας στην Πόλη».

Η «Σαμπάχ» δημοσίευσε συνέντευξη της καθηγήτριας Ντιλέκ Γκιουβέν, η οποία τονίζει ότι με βάση το αρχείο του υποναυάρχου Φαχρί Τσοκέρ, (ήταν ο δικαστής στη δίκη για τα επεισόδια του '55) «προκύπτει ότι τα επεισόδια είχαν οργανωθεί από τη μυστική υπηρεσία». Αναφέρει επίσης ότι «την εποχή εκείνη είχαν δοθεί δύο εκθέσεις στον Τσοκέρ. Στην πρώτη αναφέρεται ξεκάθαρα ότι υπάρχει ευθύνη του κράτους. Η δεύτερη έκθεση είναι κατασκευασμένη και είχε συνταχθεί από τη μυστική υπηρεσία, η οποία υποστήριζε ότι τα επεισόδια είχαν οργανωθεί από Τουρκοκύπριους κομμουνιστές. Στον δικαστή δεν επιτράπηκε να λάβει υπόψη του την πρώτη έκθεση»...

Read more...

ΑΥΣΤΗΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ


Την έντονη αντίδραση της Αθήνας προκάλεσε το σχόλιο του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών στην απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης με την οποία καταδικάστηκε ερήμην ο Τούρκος πιλότος που είχε εμπλακεί στη σύγκρουση μαχητικών αεροσκαφών, το Μάιο του 2006 νότια της Ρόδου, κατά την οποία έχασε τη ζωή του ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης. Στις 26 Ιανουαρίου το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών έκρινε τον Τούρκο πιλότο Χαλί Ιμπραχίμ ένοχο για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, με το σκεπτικό ότι δεν τήρησε τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας, και τον καταδίκασε ερήμην σε φυλάκιση τεσσάρων χρόνων.Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, σχολιάζοντας τη δικαστική απόφαση, επανέλαβε τις θέσεις της Αγκυρας περί ελληνικής ευθύνης στο δυστύχημα της 23ης Μαΐου 2006 και ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «η απόφαση στερείται βάσης και νομικής αξίας. Επίσης δείχνει ότι ο νόμος μπορεί να χειραγωγηθεί κατά το δοκούν και η αρχή της δίκαιης δίκης μπορεί να παραβιαστεί με μονομερείς αξιώσεις».

O εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γιώργος Κουμουτσάκος απάντησε με αυστηρή γλώσσα στους ισχυρισμούς αυτούς της Τουρκίας«Η γνωστή αυθαίρετη τουρκική πολιτική, όσον αφορά στα της περιοχής πληροφόρησης πτήσεων Αθηνών (FIR) είναι εκείνη που με τις σχεδόν καθημερινές πράξεις αμφισβήτησης των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, ευθύνεται για συμβάντα όπως εκείνα, που τον Μάιο του 2006 κατέληξαν στον τραγικό θάνατο του Έλληνα πιλότου Ηλιάκη» τόνισε ο κ. Κουμουτσάκος.«Η επανάληψη ανακριβών και αστήρικτων ισχυρισμών από τον εκπρόσωπο Τύπου του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών για το τραγικό συμβάν δεν αλλάζει τα πραγματικά περιστατικά ούτε αναιρεί τις ευθύνες της τουρκικής πλευράς. Οι εμπεριστατωμένες θέσεις της χώρας μας για τις ευθύνες για τη σύγκρουση των δυο στρατιωτικών αεροσκαφών είναι γνωστές στις τουρκικές αρχές, στους Συμμάχους και στους εταίρους μας.Κατά τα λοιπά, οι αναφορές στην ελληνική Δικαιοσύνη είναι απαράδεκτες. Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικό, όταν καθ' οιονδήποτε τρόπο αναφέρεται στη λειτουργία της ανεξάρτητης δικαστικής εξουσίας, σε μια δημοκρατική ευρωπαϊκή χώρα» κατέληξε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών.

Read more...

Οι ένοπλες δυνάμεις που κάνουν πραξικοπήματα είναι το βαθύ κράτος στην Τουρκία


«Οι ένοπλες δυνάμεις που κάνουν πραξικοπήματα είναι το βαθύ κράτος στην Τουρκία». Ιδού η πολιτική παρέμβαση που έκανε μετά από αρκετό διάστημα ο πρώην πρόεδρος της Τουρκίας και γερόλυκος της τουρκικής πολιτικής Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ. Σε δηλώσεις του στο τουρκικό περιοδικό «Ekoenerji», ο Ντεμιρέλ είπε «όποτε ο στρατός κάνει σημαία τους ισχυρισμούς ότι η χώρα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού, οδηγούμαστε σε εμφύλιο πόλεμο και καταρρέει η Τουρκία, αυτό καταλήγει σε πραξικόπημα. Το έχουμε ζήσει μερικές φορές. Εάν θέλετε να το κατονομάσετε, τότε ο στρατός είναι το κράτος. Είναι το κράτος στο βάθος, ή το βαθύ κράτος».


Read more...

ΚΕΡΔΗ ΚΑΙ ΖΗΜΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΤΑΒΟΣ


Εξακολουθεί να απασχολεί την Τουρκία ο απόηχος της έντασης που προκλήθηκε πριν από μερικές μέρες στο Νταβός μεταξύ του τούρκου πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του ισραηλινού προέδρου Σιμόν Πέρες. Οι συζητήσεις στρέφονται γύρω από τα κέρδη και τις ζημιές της Τουρκίας, από τη στάση του Ερντογάν. Το όλο θέμα αποκτά αναπόφευκτα και εσωτερική διάσταση, κυρίως λόγω των επερχόμενων δημοτικών εκλογών.
Ο ηγέτης της αξιωματικής αντιπολίτευσης (Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα) Ντενίζ Μπαϊκιάλ, προφανώς παρατηρώντας την αδιαμφισβήτητη θετική εικόνα που έχει αυτή τη στιγμή στην Τουρκία ο Ερντογάν λόγω της στάσης του, δήλωσε χτες ότι «αδικήθηκε» ο τούρκος πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της πολυσυζητημένης συζήτησης στο Νταβός. Στη συζήτηση είχαν πάρει μέρος ο Ερντογάν, ο Πέρες, ο ΓΓ του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν και ο ΓΓ του Αραβικού Συνδέσμου Αμρ Μουσά. Συντόνιζε σχολιαστής της εφημερίδας WashingtonPost. Απλώς ο Μπαϊκάλ επέκρινε, όπως είπε, «το γεγονός ότι το κυβερνών κόμμα επιχειρεί να εκμεταλλευτεί για εσωτερική κατανάλωση» το όλο θέμα.
Φυσικά ο Ερντογάν και το κόμμα του, εκμεταλλεύονται στο έπακρο την κατάσταση αυτή, καθώς πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές της 29ης Μαρτίου.
Πέρα από τα εσωτερικά όμως, έχουν μεγάλο ενδιαφέρον οι συζητήσεις για το αν κέρδισε ή έχασε η Τουρκία από τη στάση του Ερντογάν. Εδώ, οι απόψεις διίστανται. Από τη μια αυτοί που δηλώνουν ότι η Τουρκία έδειξε ότι είναι σε θέση να αντιδράσει στις αδικίες και ότι έχει τη δυνατότητα να εμφανιστεί ως περιφερειακή δύναμη. Από την άλλη όμως υπάρχει και η άποψη ότι από εδώ και πέρα, αρχίζουν τα δύσκολα στις σχέσεις με τις ΗΠΑ και το Ισραήλ.


Read more...

ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ? Αν δεν ξερετε οριστε η απαντηση


Η σημαία της ελληνικής αρχαίας πόλεως του Βυζαντίου
Το 670 Π.Χ., οι πολίτες του Βυζαντίου υιοθέτησαν ένα ημισεληνοειδές φεγγάρι σαν το κρατικό σύμβολό τους, μετά από μια νικηφόρα μάχη, την οποία απέδωσαν στην θεά Artemis (μερικοί υποστηρίζουνοτι αποδώθηκε στην Θεά Εκάτη), η ελληνική θεά του κυνηγιού, της οποίας το σύμβολο ήταν το ημισεληνοειδές φεγγάρι . Έχει υποστηριχτεί ότι, όταν έπεσε η Κωνσταντινούπολη στους Οθωμανούς το 1453, είδαν αυτήν την σημαία με την ημισέληνο που ήταν σύμβολο της πόλεως και την διατήρησαν ως δική τους Τουρκική σημαία . Την ίδια έχουν κληρονομήσει και πολλά μουσουλμανικά κράτη.

Είναι γνωστό ότι η Τούρκικη σημαία, και το αντίστοιχο "εθνικό σύμβολο" των Τούρκων, προέρχεται από ένα σύμβολο του Βυζαντίου, όχι της αυτοκρατορίας, αλλά της αρχαιοελληνικής πόλης που υπήρχε στην θέση της Κωνσταντινούπολης....
Αυτό το σήμα είναι πανάρχαιο και απαντάται ως λατρευτικό σύμβολο της θεάς Εκάβης. Έγινε σύμβολο της πόλης του Βυζαντίου όταν ο Φίλιππος, πατέρας του Μεγαλέξανδρου, προσπάθησε να καταλάβει αυτή την πόλη, και μια νύχτα με συννεφιά, έστειλε πολεμιστές (σαν καταδρομική επιχείρηση) να περάσουν τα τείχη, για να αλώσουν την πόλη. Και ξαφνικά, εμφανίστηκε το φεγγάρι, οι εισβολείς έγιναν αντιληπτοί, και αποκρούστηκε η επίθεση.... Από τότε, και επειδή θεωρήθηκε ως θεϊκή βοήθεια προς την πόλη, έγινε σύμβολο της πόλης του Βυζαντίου. Από εκεί έμεινε ως σύμβολο παραδοσιακά και στην Κωνσταντινούπολη, το βρήκε και ο Μωχάμεντ ο πορθητής (και οι επόμενοί του), και όπως χρησιμοποίησε τα πάντα που βρήκε από την Αυτοκρατορία, για να δώσει αυτοκρατορική χρειά στην πλιατσικολογική Οθωμανική κατάκτηση, έγινε ένα σύμβολο της Οθωμανικής κυριαρχίας, και επεκτάθηκε ως μουσουλμανικό σύμβολο....
Η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι από ένα κέρμα των Βυζαντίων, και αν θα προσέξετε, το γράφει.... ΒΥΖΑΝΤΙΩΝ....
Αν ξέραμε την ιστορία μας, τουλάχιστον δεν θα ανεχόμασταν τα σημερινά ξεφτιλίκια..... Θα είχαμε τις απαιτούμενες απαντήσεις για τις XXXXXXX που μας σερβίρουν καθημερινά......

Read more...

H σειρά των Γεζιντί να διεκδικήσουν αναγνώριση της Γενοκτονίας των προγόνων τους από τους Τούρκους


Μετά τους Αρμενίους, του Ασυρρίους και τους Έλληνες του Πόντου και της Ανατολίας, ήλθε η σειρά των Γεζιντί να διεκδικήσουν την Γενοκτονία των προγόνων τους από τους Οθωμανούς και από τους Τούρκους. Με βάση τους υπολογισμούς των απογόνων τους, ένα εκατομμύριο Γεζιντί εξολοθρεύτηκαν από τις οθωμανικές αρχές.
Οι θρησκευτικοί και πολιτικοί εκπρόσωποι των Γεζιντί που ζουν στο Νότιο Κουρδιστάν (Βόρειο Ιράκ) έστειλαν επιστολή στον πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπάρακ Ομπάμα, ζητώντας από τον ίδιο να ασκήσει πίεση στην Τουρκία για την αναγνώριση της Γενοκτονίας ενός εκατομμυρίου Γεζιντί από τους Τούρκους, την περίοδο της Οθωμανικής Αυοτκρατορίας.

Η θρησκεία των Γεζιντί εμφανίστηκε τον 12ο αιώνα ως...συνέχεια της θρησκείας των Ζωροαστρών ή Σεμσί (Şemsi), που μέχρι τότε λάτρευαν τον Ήλιο ως θεό τους. Η Γεζιντί αυτοαποκαλούνταν και ως "λαός του Αντάι". Ο πληθυσμός των Γεζιντί σήμερα αγγίζει το ένα εκατομμύριο και κατοικούν κυρίως στο Ιράκ, το Ιράν, την Αρμενία, την Τουρκία και σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.
Οι Γεζιντί προσεύχονται τρεις φορές την ημέρα, στέφοντας το πρόσωπό τους προς τον ήλιο και πιστεύουν στην αιωνιότητα, μη αποδεχόμενοι την έννοια της κόλασης και της ολοκληρωτικής καταστροφής του κόσμου. Οι Γεζιντί είναι κλειστή κοινωνία και δεν αποδέχονται ανάμεσά τους πιστούς που αποδέχονται την θρησκεία τους εκ των υστέρων. Απαγορεύεται η εκφορά λέξεων πoυ σχετίζονται με τον διάβολο και ημέρα θρησκευτικής τους αργίας είναι η Τετάρτη.
Χθες, 2 Φεβρουαρίου, οι θρησκευτικοί και πολιτικοί εκπρόσωποι των Γεζιντί που κατοικούν στην κωμόπολη Σενγκάλ (Şengal) της Μοσούλης, συγκεντρώθηκαν στο Λαλές (Laleş), που θεωρείται το ιερό θρησκευτικό τους κέντρο και αποφάσισαν να στείλουν επιστολή προς τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπάρακ Ομπάμα, ζητώντας από τις ΗΠΑ να αναγνωρίσει τη Γενοκτονία που υπέστησαν οι Γεζιντί το 1916 από τους Νεοτούρκους, με τη δικαιολογία ότι είχαν υποστηρίξει τους Αρμενίους. Επίσης, οι Γεζιντί ζήτησαν από τον Ομπάμα να πιέσει την Τουρκία να αναγνωρίσει και αυτή τη Γενοκτονία που υπέστησαν οι πρόγονοί τους από τους Νεοτούρκους.
Να σημειωθεί ότι μετά τη Γενοκτονία του 1916, που στοίχισε τη ζωή σε ένα εκατομύριο ανθρώπους, από το 1923 μέχρι σήμερα, το τουρκικό κράτος εφάρμοσε πολιτική εθνοκάθαρσης σε εκατοντάδες χιλιάδες εναπομείναντες Γεζιντί, οι οποίοι, ως αποτέλεσμα της πολιτκής εθνοκάθαρσης, αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους και να εγκατασταθούν το Νότιο Κουρδιστάν και σε διάφορες χώρες της Ευρώπης.
Σχετικοί δικτιακοί τόποι: http://www.yeziditruth.org

Read more...

Ασκηση πιέσεων στην Τουρκία για τους αγνοουμένους ζητεί η Κύπρος


Το θέμα των αγνοουμένων Ελληνοκυπρίων, με αφορμή την πρόσφατη ομολογία του Τούρκου ηθοποιού για εκτέλεση 10 κρατουμένων κατά την τουρκική εισβολή, έθεσαν ενώπιον της Ολομέλειας του Ευρωκοινοβουλίου ευρωβουλευτές της Κύπρου και της Ελλάδας. Σε γενικές γραμμές, έβαλαν κατά της Τουρκίας αλλά του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης.
Πιο αναλυτικά, ο Κύπριος ευρωβουλευτής Κυριάκος Τριανταφυλλίδης του ΑΚΕΛ υπογράμμισε ότι «η δολοφονία κρατουμένων πολέμου αποτελεί μια από τις σοβαρότερες παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου». Όπως ανέφερε, η πρόσφατη ομολογία του...ηθοποιού Ατίλα Ολγκάτς αποδεικνύει για ακόμα μία φορά τα εγκλήματα που διέπραξε η Τουρκία, ενώ τόνισε πως η Αγκυρα θα πρέπει να θέσει πλέον τα αρχεία της στη διάθεση των ερευνών για την τύχη όλων των αγνοουμένων.

Καταλήγοντας κάλεσε τη διεθνή κοινότητα να πιέσει όσο το δυνατόν περισσότερο την Τουρκία ώστε να συμμορφωθεί με το διεθνές δίκαιο, τις σχετικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τα ψηφίσματα του ΟΗΕ.
Σε παρέμβασή του ο Παναγιώτης Δημητρίου του ΔΗΣΥ υπογράμμισε ότι καμία πρόοδος δεν έχει σημειωθεί στο θέμα των αγνοουμένων της Κύπρου, παρότι πριν δύο χρόνια το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε ένα ψήφισμα σχεδόν ομόφωνα, ζητώντας να διακριβωθεί η τύχη τους. Επίσης, κάλεσε την Ε.Ε. να εντατικοποιήσει τις προσπάθειές της και να πιέσει τον τουρκικό στρατό να δώσει στοιχεία στην αρμόδια επιτροπή για να λήξει το δράμα των συγγενών των αγνοουμένων.
Ο ευρωβουλευτής του ΛΑΟΣ Γεώργιος Γεωργίου έκανε λόγο για «απροθυμία» του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης να επιληφθεί του ζητήματος που προέκυψε μετά την ομολογία Ολγκάτς.
«Το δίκαιο αίτημα επομένως είναι, να μάθουμε εάν υπάρχει μία λίστα με τις χώρες που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της Χάγης και άλλες χώρες οι οποίες αδιαφορούν και περιφρονούν τη Χάγη» συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-NAFTEMPORIKI

Read more...

Προωθεί η Αγκυρα τον Εθνικισμός των Ζαζα στην διαίρεση των Κούρδων ?


Μέχρι πρόσφατα , ομιλητές της διαλέκτου Zaza από την Τουρκία θεωρούνταν μέρος του vast του εθνικού γκρούπ των Κούρδων που είναι διανεμημένοι σε όλη την Τουρκία,Ιρακ, Ιραν και Συρία.Την δεκατία του 1980 η δημιουργία της λατινικής Αλφαβήτου κατάλληλη για την έκδοση της γλώσσας Ζαζα δημιούργησες μια ανανέωση στην φιλολογία και την κουλτούρα οδηγώντας στην ανάπτυξη ενός τύπου εθνικισμού των Ζαζα ότι οι υποψίες μερικών Κούρδων εμπνέονται από την Μυστικές Υπηρεσίες πληροφοριών των Τουρκων ως μέσον διάσπασης των Κούρδων και αποδυναμώνει τους στρατιωτικούς από το Εργατικό Κόμμα των Κούρδων (Partiya Karkeren Kurdistan - PKK).

Ο εθνικισμός των Ζάζα είναι ακόμα σε διαφοροροποίηση με μερικούς ομιλητές Ζάζα που θεωρούν τους εαυτούς τους Κούρδους
1. Ο Εθνικός των Ζάζα επικεντρώνεται στην διάλεκτο τωνΖαζάκι και ντόπιων ομιλητών Ζαζάκι στην Τουρκία. Μερικοί εθνικιστές Ζάζα επίσης θέλουν μια ανεξάρτητη πατρίδα για την φυλή των Ζάζα με τό όνομα Ζαζαιστάν στην Τουρκία,σταδιακά αποδυναμόνοντας την εμφάνιση του ΠΚΚ ανάμεσα στου ομιλητές της διαλέκτου Ζαζάκι.
2. Από θέμα πίστεως οι Ζάζα ( των οποίων ο πλυθυσμός βασίζετε ακόμα σε επίμαχους εθνικούς και γλωσσικούς ορισμούς αλλά μπορεί να οριστή μεταξύ ενός και τριών εκατ.) μπορούν κατά προσέγγιση να χωριστούν μεταξύ Sunni Moυσουλμάνους και Alevis.Συνήθως οι ομιλητές Ζαζάκι ονομάζονται Κούρδοι και η Ζαζάκη θεωρείται σαν Κουρδική διάλεκτος από τους Κούρδους εθνικιστές και πολλούς επιστήμονες .Οι εθνικιστές Ζαζα υποστηρίζουν ότι έχουν τον δικό τους λαό επί της βάσεως της έλειψης αμοιβαίας δυνατότητας κατανόησης μεταξύ της διαλέκτου των Ζάζα και των Κουρμαντσι διάλεκτος των Κούρδικών η οποία μιλιέτε από το 80% περίπου όλων των Κουρδικών εθνικοτήτων.Μερικοί γλωσσολόγοι υποστηρίζουν ότι η διάλεκτος των Ζάζα δεν έχει σχέση ή δεν συνδέεται με την Κουρδική διάλεκτο ή με τις διαλέκτους.


Πάρα ταύτα, εθνικές ταυτότητες επηρεάζονται από υποκειμενικούς παράγοντες το ίδιο όπα και από αντικειμενικούς όπως γεννετικούς και γλωσσικούς .Εθνικές ταυτότητες εν γένει είναι κοινωνικά κατασκευάσματα και μπορούν να επηρεαστούν από κρατικές πολιτικές.
Ο εθνικισμός των Ζάζα ανεπτίχθηκε αρχικά στην Ευρωπαική διασπορά των Ζάζα όπου οι διαφορές μεταξύ των διαλέκτων των Κουρμάντσι και των Ζαζάκι έγινανα πιο ορατές λόγο του ελεύθερου περιβάλλοντος που ζούσαν . Στην Ευρώπη οι μετανάστες από την Τουρκία δεν αναγκάστηκαν να μάθουν Τουρκικά αλλά μπορούσαν να διαλέξους μεταξύ των Κουρμαντσί και των Ζαζάκι σαν μητρική γλώσσα. Αυτό κατέληξε στον Εθνικισμό των Ζάζα σε κάποιες περιπτώσεις .
2 . Ενας άλλος παράγοντας ήταν η αντίδραση μερικών Κούρδων εθνικιστών στις δημοσιεύσεις των Ζαζάκι .Πρόσφατα ο ‘’εθνικισμός’’ των Ζάζα είναι ακόμα είναι ακόμα ένα μέγιστο θέμα των εξόριστων πολιτικών και φαίνεται να είναι ένα οριακό φαινόμενο , όμως παράλληλα αρχίζει να επηρεάζει την συζήτηση της εθνικής ταυτότητας τους στην Τουρκία.
Η πρόσφατη συζήτηση για την γνώση της μητρικής γλώσσας στην Τουρκία και την πολιτική του Κόμματος Δικαιοσύνης και προόδου (Adelet ve Kalkinma PArtisi – AKP )της κυβέρνησης να ανοίξουν ένα τηλεοπτικό σταθμό με Κουρδική γλώσσα μπορεί να ενδυναμώσει τους διαχωρισμούς μεταξύ των ομιλητών Κουρμάντσι και Ζάζα (βλέπε τρομοκρατία FOCUS Ιανουαριος 13). Το τρέχων κανάλι ΤRT 6 μεταδίδει μόνο σε Κουρμαντσι , αλλά υπάρχουν επίσης και σχέδια να μετατίδει και στην ‘’Κουρδική διάλεκτο Ζάζα και Σοράνι’’ (Χουριέτ, Ιανουάριος 2).
Αυτό επικροτήθηκε από αρκετούς ομιλητές Ζάζα (Bianet org. Ιανουαρίος 7) . Σε φόρουμς του διαδικτύου , παρ’ όλα αυτά οι εθνικιστές Ζάζα έχουν ήδη δώσει έμφαση ότι θέλουν κανάλι με διάλεκτο Ζάζα και όχι ένα κανάλι Κουρδικό σε διάλεκτο Κουρμάντσι
Ο ανθρωπολόγος Martin van Bruinessen έχει περιγράψει την θεωρία της δημοφιλούς συνωμοσίας ανάμεσα σε Κούρδους και Ζάζα εθνικιστές σαν μία μηχανοραφία των Τουρκικών μυστικών υπηρεσιών


3. Οι αξιώσεις των Κούρδων εθνικιστών μπορεί να μην είναι τελειος αβάσιμες. Στην πραγματικότητα οι Τούρκοι εθνικιστές υποστηρίζουν έννοι ότι οι Ζάζα δεν είναι Κούρδοι. Πιστεύουν ότι αυτό θα μπορούσε να επιταχύνει την αφομίωση των Κούρδων και θα αποδυναμώσει την υποστήριξη τους από το ΠΚΚ.
Το 1996 το Ιδρυμα Τουρκικής Δημοκρατίας (ΙΤΔ – ένας μη κυβερνητικός οργανισμός αφιερωμένο στην ΄΄ δημιουργία μιας σταθερής δημοκρατίας στην Τουρκία’’δημοσίευσε ένα μικρό βιβλιαράκι που καταδικάζει το παρακλάδι του Κουρδικού εθνικιστικού ΠΚΚ.Επικεντρώθηκαν στην ετερογενή φύση των Κούρδων και έδωσε έμφαση ότι κάποιοι Ζάζα δεν θεωρούν τους εαυτούς τους Κούρδους. Το βιβλίο σημείωνε ότι οι Κούρδοι θα προτιμούσαν να είναι μέρος μιας δημοκρατικής Τουρκάις παρα να γίνουν ‘’μέρος μιας ετερογενούς κοινωνίας μπλεγμένης σε διαφευλετική βία και χαρακτηρισμένη με την ηγεμονία της φυλετικής σκέψης’’.

4. Αλλά το ενδιαφέρον των Τούρκων στην στην πολιτιστική ετερογένεια των Κούρδων είναι παλαιότερο.Ο Τούρκος εθνικιστής Hasan Resit Tankut πρότεινε το 1961 να δημιουργηθεί μία Τουρκική δίαυλος μεταξύ των ομιλητών Ζάζα και Κουρμάντσι για να επιταχύνουν την ολοκλήρωση τους στον Τουρκικό πολιτισμό. Μερικά άλλοι Τούρκοι συγγραφείς παρουσίασαν τους ομιλητές Ζάζα σαν ένα ευδιάκριτο εθνικό γκρούπ διαφορετικό των Κούρδων.
5. Μερικοί Κούρδοι πρότειναν μία σύνδεση μεταξύ των Σούνι ιδρητές του εθνικισμού των Ζάζα , ο Ebubeki Pamykcu (d. 1993) και των Τουρκικών Μυστικών Υπηρεσίων , κατηγορόντας τον Pamukcu ότι βοήθησε στην διάσπαση του Κουρδικού Εθνους.Η κίνηση των Εθνικιστών Ζάζα επικροτήθηκε και υποστηρίχτηκε οικονομικά από συγκεκριμένου Τουρκικούς Κύκλους των πνευματικών ανθρώπων και ο Pamukcu από τότε κατηγορήθηκε ότι είχε δεσμούς με τις Τουρκικές Υπηρεσίες.
6. Ενας εκδότης Ζάζα στην Αγγκυρα πιστεύετει από κάποιους Κούρδους ότι είναι ελεγχόμενος από τις Τουρκικές Μυστικές υπηρεσίες . Σε μία συνέντευξη με την Kurdmedia, τους Κούρδους Εθνικιστες και τοςυ Ζαζάνκι γλωσσολόγους Megmet Malmisanij είπαν πως το όνομα αυτού του εκδότη του ‘’Ζαζαιστάν’’ ήταν ‘’Ο πολιτισμός των Ζάζα και ο Εκδοτικός Οίκος” ήταν μέρος των Τουρκικών Μυστικών Υπηρεσιών που είχαν σαν στόχο να επιτεθούν στην Κουρδική εθνικιστική κίνηση “Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξα.....είναι ότι αυτοί (το γκρουπ των εθνικιστών Ζάζα) ήταν ομάδες που στηριζόντους στο κράτος ή με μία πιο προσφιλή έκφραση ομάδες που σκεφτόντουσαν παράλληλα με το κράτος based in the state, or with a more favorable expression, groups ‘’ (KurdishMedia.com, Οκτώβριος 6, 2003).
Ο αρχηγός του ΠΚΚ - Abdullah Ocalan ισχυρήστικε επίσης ότι ο Τουρκικός Εθνικός Οργανισμός Υπηρεσιών (Milli Istihbarat Teskilati – MIT) είναι πίσω από τις αυξανόμενες πολιτικές και πολιτιστικές κινήσεις των Ζάζα στην Τουρκία: “ Η MIT είναι πίσω απο όλα αυτά ‘’Τα κάνουν όλα για να σταματήσουν την δημιουργία μιας εθνικής κουρδικής συνείδησησης”
[7]
Υπάχουν επίσης σημάδια ότι μια διαφορετική ταυτότητα των Ζάζα προσελκύει περισότερο την προσοχή της πολιτικής σφαίρας. Το κόμμα της Εθνική Τουρκικής κίνησης (Milliyetci Hareket Partisi - MHP) δεν χρηστιμοποίησε ποτέ την Κουρδική γλώσσα σε πολιτικές δηλώσεις , αλλά μέλος της ΜΗΡ Abdullah Arzakcı έβγαλε έναν εκπλητικό λόγο στα Κουρδικά το 2006 στον οποίο ανέφερε ‘’Είμαι Ζάζα , είμαι Κούρδος’’. Δεν υπάρχει Κουρδικό πρόβλημα (Zaman, 15 Μάιος 2006). Ο Arzakcı σκόπευε να δείξει ότι δεν υφίσταται πλέον πόρβλημα στην Τουρκία το να λέγεται κάποιος είτε Κούρδος είτε Ζάζα.
Το 2007 εταιρεία Konda (δημοσκοπήσεων) έκανε ένα σημαντικό βήμα με το να δημιουργήσεις μια εθνική διαφοροποίησης μεταξύ των Ζάζα και των Κούρδων (Milliyet, Mάρτιος 22, 2007).Λίγο νωρίτερα ένας Τούρκος εθνικιστής αναφερόμενος στους “Zαζα-Kούρδοι” και οι περισσότερες Τουρκικές εφημερίδες και εκδόσεις κατέληξαν ότι οι Ζάζα δεν είναι Κούρδοι. Ενα παράδειγμα είναι η συμβολή ενός αναγνώστη των Ζάζα στην εφημερίδα Today’s Zaman. Τόνισε ότι υπάρχουν εκατομμύρια Κούρδων , Ζάζα και Λαζ που δεν θεωρούν τους εαυτούς τους διαφορετικούς από τους Τούρκους αδελφούς τους και αδερφές τους και τα προβλήματά τους δεν είναι διαφορετικά από τα προβλήματα αυτής της χώρας.” Ο συγγραφεας τονίζει την αφοσίωσή της στην Τουρκία (Today’s Zaman, Αύγουστος 23, 2008).
Ακόμα και ο Τούρκος πρωθυπουργός Recep Tayyip Erdogan έκανε διαχωρισμό μεταξύ των Ζάζα και των Κούρδων όταν επισκέφυηκε το Χάκαρι τον Νοέμβριο του 2008 (Zaman, Νοέμβριος 2, 2008). Ο πρώην Δήμαρχος της Sur στην επαρχεία της Diyarbakir, Abdullah Demirbas (μέλος του εθνικού Κουρδικού δημοκρατικού κόμματος DTP) πρόσφατα αρνήθηκε την ύπαρξη όποιασδήποτε επιρροής από τον εθνικισμό των Ζάζα στον πλυθησμό της νοτιοανατολικής τουρκίας αλλά είναι ξεκάθαρο ότι οι Τούρκοι πολιτικοί ξεκινούν μια διαφοροποίηση μεταξύ των Ζάζα και των Κούρδων (Κουρμαντσι – ομιλητές) but it is clear Turkish politicians are starting to distinguish between the Zazas and Kurds (Kurmanci-speakers), προφανός για να εξασθενίσουν τις Κουρδικές εθνικιστικές αξιώσεις (Kurdmedia.com, Ιανουάριος 20).
Οι περισσότεροι εθνικιστές Ζάζα είναι εχθρικοί προς το ΠΚΚ , κάτι που μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο στην Αγκυρα στην μάχη της εναντίον της Κουρδικής μαχητικότητας. Οι εθνικιστές Ζάζα κατηγορούν το ΠΚΚ για τις ενέργιες τους εναντίων των Ζάζα και επιπλήτουν και τον Τουρκικό στρατό και το ΠΚΚ για τον αποπληθυσμό των περιοχών των Ζάζα
[8] Οι εθνικιστές Ζάζα φοβούνται αφομοίωση και από τους Κούρδους εθνικιστές και από το Τούρκικό κράτος .
Είναι πολύ πιθανόν ι ταυτότητα των Ζάζα να γίνει ένα ακόμα μέσο για πολιτικές μάχες μεταξύ των Τούρκων και Κούρδων εθνικιστών .
Ενα πιο ελέυθερο κλίμα στην Τουρκία με περισσότερο χώρο για εκπαίδευση στις ντόπιες γλώσσες όπως τα Ζαζάκι και τα Κουρμάντσι θα μπορούσαν επίσης να εξαλείψουν το σκεπτικό του Τούρκου εχθρού ανάμεσα σε μη Τούρκικες εθνότητες..Σε αυτή την περίπτωση ο εθνικισμός των Κούρδων θα μπορούσε να γίνει μεγαλύτερη απειλή στους Ομιλητές των Ζάζα από τον Τουρκικό Εθνικισμό.
Το πρόβλημα είναι ότι ο φόβος των Τούρκων ότι αυτό θα καταλήξει στο τέλος του κράτους λόγο της παρουσίας πολλών εθνοτήτων στην Τουρκία. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία διαιρέθηκε σε εθνικές περιοχές (Ελληνική, Αρμένικη, Κουρδική κλπ) από τις συμμαχικές δυνάμεις μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο με την Συνθήκη των Σεβρών 1920.Αυτό έκανε τους Τούρκους να φοβούνται για μία ακόμη φορά να χάσουν περιοχές από εθνικιστικές εθνότητες ένας όρος που λέγεται ‘Σεβρική παράνοια’’.
Στο τέλος ο εθνικισμός των Ζάζα θα μπορούσε να παίξε το ρόλο στην συνεχόμενη διαμάχη των Τούρκων με τους Κούρδους αλλά δεν είναι σαφές εάν η ταυτόττητα των Ζάζα θα γίνει γνωστή ανάμεσα στου Ζάζα ομιλητές που ακόμα κατατάσσουν τους εαυτούς τους σαν Τούρκους και. Εάν η ταυτότητα των Ζάζα γίνει γνωστή , αυτό τηα μπορόυσε να μειώση την υποστήριξη ανάμεσα απο τό ένα στα τρία εκατομύρρια Ζάζα από το ΠΚΚ και να εξασθενίσει τον Κουρδικό εθνικισμό.

Read more...

Τούρκος ταγματάρχης διέταξε το 1974 την εκτέλεση 70 Ελληνοκυπρίων αιχμαλώτων


Ο ταγματάρχης του τουρκικού στρατού Μεχμέτ Γιουνγκιορμούς, ο οποίος το 1974 ήταν διοικητής και επικεφαλής της 1ης Μοίρας του 21ου Συντάγματος Πυροβολικού, έδωσε διαταγή να εκτελεστούν οι 70 Ελληνοκύπριοι αιχμάλωτοι, που είχαν συλληφθεί στο χωριό Άσσια (σήμερα βρίσκεται στα κατεχόμενα) τον Αύγουστο του 1974.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» της Κύπρου ο Τούρκος ταγματάρχης ζήτησε από τους ανωτέρους του, μέσω ασυρμάτου, οδηγίες για τους αιχμαλώτους. Η απάντηση ήταν «Φορτώστε τους στο τρένο!».

Το δημοσίευμα, που στηρίζεται σε μαρτυρία Τούρκου στρατιώτη, αναφέρει ότι τη διαταγή εκτέλεσαν ο λοχαγός...Ερτζάν Σαντίκ και δύο υπαξιωματικοί με όπλα τύπου Τόμσον. Οι Τούρκοι στρατιώτες έθαψαν τους 70 Ελληνοκύπριους σε τρία πηγάδια στην περιοχή Ορνίθι κοντά στο χωριό Αφάνεια, που σήμερα βρίσκεται στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου.
Τουρκοκύπριος από την Αφάνεια επιβεβαίωσε στην εφημερίδα τα διαδραματισθέντα.
Το μεσημέρι στο ΜΕGA Kύπρου, ο κ. Μάριος Ασσιώτης δήλωσε ότι ο πατέρας του, ο οποίος πέθανε πριν από δύο χρόνια, ήταν αυτόπτης μάρτυρας της εκτέλεσης των 70 Ελληνοκυπρίων. Ο κ. Ασσιώτης ανέφερε ότι ο πατέρας του, τον οποίο πήραν για τρεις μήνες αιχμάλωτο στην Τουρκία, μετά την απελευθέρωση του είχε δώσει κατάθεση στις αρμόδιες υπηρεσίες της Κυπριακής κυβέρνησης.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Read more...

Αμυντική συνεργασία και εμπόριο συμπαρασύρει η διπλωματική κρίση Τουρκίας-Ισραήλ


To Ισραήλ και οι ΗΠΑ κατέστησαν την Τουρκία περιφερειακή δύναμη και τώρα εισπράτουν τους "καρπούς" των κόπων τους. Στη φωτογραφία ο Σιμόν Περές επιθεωρεί άγημα Τούρκων στρατιωτών κατά την επίσκεψή του στην Άγκυρα.

Κλυδωνίζονται οι διμερείς σχέσεις
Αμυντική συνεργασία και εμπόριο συμπαρασύρει η διπλωματική κρίση Τουρκίας-Ισραήλ
Η διπλωματική κρίση μεταξύ Ισραήλ και Τουρκίας εξαιτίας της Γάζας, με αποκορύφωμα την πρωτοφανή σύγκρουση Ερντογάν-Πέρες στο Νταβός, αρχίζει να μεταφέρεται και σε αμυντικό επίπεδο με το Ισραήλ να επανεξετάζει κατά πληροφορίες τουρκικά αιτήματα για αγορές όπλων. Ανησυχία και για το διμερές εμπόριο...

Επικαλούμενη Ισραηλινούς αξιωματούχους η εφημερίδα Jerusalem Post γράφει τη Δευτέρα ότι το ισραηλινό υπουργείο Αμυνας εξετάζει το ενδεχόμενο απόρριψης σειράς αιτημάτων από την Τουρκία για την αγορά ισραηλινής...κατασκευής στρατιωτικών εξοπλισμών.
Το ισραηλινό υπουργείο Αμυνας και ο τουρκικός στρατός έχουν ισχυρούς δεσμούς, όμως υπάρχει εντεινόμενη ανησυχία στο Ισραήλ ότι ο τουρκικός στρατός μπορεί να αρχίσει να χάνει τη δύναμη και την επιρροή εντός και έναντι της κυβέρνησης Ερντογάν, αναφέρει η Post.
«Η Τουρκία προσπαθεί να προσεγγίσει μετριοπαθείς αραβικές χώρες και ελπίζει να ενισχύσει τους δεσμούς της μαζί τους» λέει ανώτατος αξιωματούχος του ισραηλινού υπουργείου Αμυνας. «Όπως δεν πωλούμε στρατιωτικό εξοπλισμό στην Ιορδανία και την Αίγυπτο, ίσως αποφασίσουμε να μην πωλήσουμε και στην Τουρκία» προσθέτει.
Κατά πληροφορίες, πολλά αιτήματα για αγορά στρατιωτικού εξοπλισμού που έχει υποβάλει η Τουρκία στους αρμόδιους φορείς του ισραηλινού υπουργείου Αμυνας θα χρειαστεί να επανεξεταστούν υπό το βάρος της μεταβολής στις διμερείς σχέσεις.
Το υπουργείο Αμυνας στο Ισραήλ ανησυχεί επίσης ότι η διπλωματική κρίση ίσως οδηγήσει την Αγκυρα να ακυρώσει τη συμφωνία που επιτρέπει την Ισραηλινή Αεροπορική να εκτελεί πτήσεις στον τουρκικό εναέριο χώρο.
«Κανείς δεν γνωρίζει ακόμη πώς θα επηρεαστούν οι σχέσεις μας με το Ισραήλ σε αμυντικό επίπεδο. Πρέπει να περιμένουμε» αναφέρουν Ισραηλινοί αξιωματούχοι.
Την ίδια ώρα, εντείνονται οι ανησυχίες και για πλήγμα στους επιχειρηματικούς δεσμούς μεταξύ των δύο οικονομιών. Το μη στρατιωτικό εμπόριο αποφέρει σχεδόν 4 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως με το 60% να προέρχεται από τουρκικές εξαγωγές στο Ισραήλ.
Ο τουρισμός είναι άλλη μία τεράστια πηγή εισοδήματος για την τουρκική οικονομία. Το 2008 επισκέφθηκαν την Τουρκία 580.000 Ισραηλινοί, σύμφωνα με τα κυβερνητικά στοιχεία. Όμως από την έναρξη της διπλωματικής διαμάχης για τον αιματηρό πόλεμο στη Γάζα οι κρατήσεις αεροπορικών θέσεων για την Τουρκία έχουν σημειώσει πτώση της τάξεως του 70%.
Σε κάθε περίπτωση, μέχρι στιγμής δεν έχει ακυρωθεί καμία σημαντική διμερής συμφωνίας στον επιχειρηματικό τομέα, επισημαίνουν μιλώντας στην Jerusalem Post ανώτατοι αξιωματούχοι του ισραηλινού υπουργείου Αμυνας.
Newsroom ΔΟΛ

Read more...

Advertisement ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ: ΤΙ ΛΕΝΕ ΓΙΑ XILLARY- BIDEN


Πανηγυρισμούς στην Άγκυρα προκάλεσε ο διορισμός της Hillary Clinton ως υπουργό των εξωτερικών, αναζωπυρώνοντας τις ελπίδες της Τουρκίας για «θετικά παρά αρνητικά αποτελέσματα» στις αμερικανο-τουρκικές σχέσεις και κατ' επέκταση προώθηση των τουρκικών συμφερόντων. Σύμφωνα με έκθεση-ανάλυση του Tarik Oguzlu από το ινστιτούτο Seta Policy Brief με τίτλο «Ο αντίκτυπος της Χ. Κλίντον στις αμερικανο-τουρκικές σχέσεις» , την οποία και αποκαλύπτει σήμερα το Greek American News Agency ο ειδικός αναλυτής θεωρεί ότι η τοποθέτηση της πρώην πρώτης κυρίας στο State Department και ο τρόπος που θα αντιμετωπίσει την εξωτερική πολιτική πολύ πιθανό να ανοίξει ένα νέο παράθυρο συνεργασίας στις δυο χώρες. Το κείμενο της έκθεσης που αποκαλύπτουμε σήμερα χρεώνει στον αμερικανό αντιπρόεδρο φιλελληνική και φιλοκυπριακή στάση σε επί μέρους θέματα υπενθυμίζοντας την συγκεκριμέμνη στάση του κ. Biden ως γερουσιαστή και πρόεδρο στην επιτροπή εξωτερικών υποθέσων της Γερουσίας.http://www.greekamericannewsagency.com/docs/Hillary-Turkey.pdf

Το αίσθημα ευφορίας που προκάλεσε στην Τουρκική διπλωματία ο διορισμός της κας Κλίντον ως επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας αποτυπώνεται με έντονο τρόπο στην έκθεση ανάλυση του Αμερικανό Τουρκικού Think Tank. Ωστόσο την ίδια στιγμή η επιλογή του Τζο Μπάιντεν από τον Μπαράκ Ομπάμα στην θέση του αντιπροέδρου φαίνεται να προκαλεί απογοήτευση στους Τούρκους. Μια επιλογή επικίνδυνη-σύμφωνα με τον Tarik Oguzlu- για τα συμφέροντα της Τουρκίας δεδομένου ότι ο πρώην γερουσιαστής επελέγη από τον αφροαμερικανό υποψήφιο για να καλύψει, όπως διατυπώνεται στην συγκεκριμένη έκθεση, το κενό και την απειρία που έχει στα θέματα της εξωτερικής πολιτικής ο νέος αμερικανός πρόεδρος. Το αίσθημα απογοήτευσης που προκάλεσε η επιλογή του Τζο Μπάιντεν οφείλεται στην μέχρι τώρα πολιτική που έχει ακολουθήσει ο πρώην γερουσιαστής τόσο στο θέμα της Κύπρου, υποστηρίζοντας την ελληνοκυπριακή πλευρά, στο ζήτημα της γενοκτονίας των Αρμενίων, αλλά και στο θέμα των κούρδων του Ιράκ. Ο νυν αντιπρόεδρος ήταν εκείνος, ως πρόεδρος της επιτροπής των εξωτερικών σχέσεων της Γερουσίας, ο οποίος προώθησε το σχέδιο για την τριχοτόμηση του Ιράκ και την δημιουργία κουρδικού κράτους, μια προοπτική-εφιάλτης για την Τουρκία. Σε καμιά λοιπόν περίπτωση, η επιλογή Μπάιντεν δεν θα προκαλούσε χαρά στην Άγκυρα, ούτε καν σκεπτικισμό. Η εξισορρόπηση ωστόσο των συναισθημάτων και η αναθάρρυνση ήρθε με την τοποθέτηση της κας Κλίντον, καθώς όπως επισημαίνεται «η επιλογή Κλίντον με την πραγματιστική προσέγγιση, η οποία την διακρίνει, έρχεται να δημιουργήσει ισορροπία στην ιδεαλιστική προσέγγιση του διδύμου Ομπάμα-Μπάιντεν»!

Από την άλλη πλευρά, όπως σημειώνει η έκθεση, η Άγκυρα εκφράζει τους φόβους της ότι η κατάσταση στο Ιράκ, σύμφωνα με τα όσα έχει πει ο αμερικανός πρόεδρος για σταδιακή αποχώρηση των αμερικανικών δυνάμεων εντός 16 μηνών, δεν πρόκειται να είναι σταθερή, εκτιμώντας ότι οι ιρακινές δυνάμεις δεν έχουν την δυνατότητα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις, διασφαλίζοντας ένα περιβάλλον ασφάλειας. Εκείνο όμως που βλέπει η Άγκυρα είναι το γεγονός ότι πίσω από την αποχώρηση των Αμερικανών από το Ιράκ, ελλοχεύει ο κίνδυνος της πραγματοποίησης ενός τουρκικού εφιάλτη. Η ίδρυση κουρδικού κράτους. Σύμφωνα με τα όσα επισημαίνονται στην συγκεκριμένη έκθεση, η ιρακινή κουρδική ηγεσία, δεδομένης πλέον της έλλειψης της όποιας δέσμευσης μπορεί να έχουν προς την αμερικανική πλευρά και την παρουσία της στην περιοχή, πιθανόν να κινηθούν προς την δημιουργία ανεξάρτητου κράτους. Γι' αυτό και ο συγγραφέας της έκθεσης διατυπώνει την άποψη ότι η αποχώρηση πρέπει να γίνει, διασφαλίζοντας ότι το Ιράκ θα παραμείνει ως έχει. Κάτι που όπως φαίνεται, διασφαλίζει η παρουσία της κας Κλίντον.

Διατυπώνοντας την άποψη ότι οι διμερείς σχέσεις των δυο χωρών θα εξαρτηθούν κατά πολύ από την εξωτερική πολύ στο Ιράκ, Ιράν και Αφγανιστάν, η έκθεση κρίνει ότι είναι θετικό πως η κα Κλίντον υποστηρίζει την σταδιακή αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων, την προσέγγιση του Ιράν δια της διπλωματικής οδού, καθώς και την ανάδειξη του Αφγανιστάν ως το πιο σημαντικό μέτωπο του πολέμου κατά της τρομοκρατίας.

Για τον τούρκο αναλυτή της συγκεκριμένης έκθεσης Ουάσιγκτον και Άγκυρα οφείλουν να βασίσουν τις σχέσεις τους στα δυναμικά, κοινά συμφέροντά τους. Η Ουάσιγκτον από την μια οφείλει να δει αναβαθμισμένατην Τουρκία στην Ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, ως όχημα με λίγα λόγια των συμφερόντων της, και όχι ως αποξένωση της χώρας από την Δύση, ενώ από την πλευρά της η Άγκυρα οφείλει να λύσει τα προβλήματα ασφαλείας και να αναταποκριθεί στην πολιτική των ΗΠΑ για το θέμα των Αρμενίων, την διαδικασία εκδημοκρατιμού της με τρόπο ρεαλιστικό και όχι συναισθηματικό. Το θετικό σε αυτή την έκθεση είναι ότι δεν περιλαμβάνει κάποια ανάλυση στο θέμα του αιγαίου που είναι και το μείζον θέμα στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Το Seta Policy Brief είναι ένα από τα πρώτα δέκα μεγάλα Αμερικανοτουρκικά Think Tank το οποίο εργάζεται συστηματικά για τα συμφέροντα της γείτονος και την προώθηση των στρατηγικών συμφερόντων της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας η οποία παραμένει αμετάβλητη και σταθερή σε στόχους. Μια ματιά σε αντίχοιες εκθέσεις και αναλύσεις του ιδίου ισντιτούτου για άλλα θέματα της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας αρκεί για να δείξει τον τρόπο που εργάζονται επαγγελματικά οι Τούρκοι τεχνοκράτες και πως σχεδιάζουν την εξωτερική πολιτική του νεοκεμαλικού καθεστώτος, το οποίο παρά την πολιτική επικράτηση του Ταγίπ Ερντογάν, εξακολουθεί να υπερέχει και έχει το πρώτο λόγο στα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής.

Τέλος να πούμε ότι οι εκθέσεις και οι αναλύσεις αυτές των Αμερικανοτουρκικών think tank αποτελούν και ένα βασικό οδηγό πλεύσης της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας αφού πρόερχονται από επαγγελματίες αναλυτές του είδους τους οποίους καλοπληρώνει το Τουρκικό κράτος για να βρίσκονται στις ΗΠΑ να ενημερώνονται, να παρακολουθούν να αναλύουν και να ενημερώνουν την Άγκυρα...



Με αφορμή αυτή την έκθεση που σήμερα έφερε στο φως της δημοσιότητας το Greek American News Agency μελετήστε εκεί στο ελληνικό υπουργείο των Εξωτερικών την έκθεση αυτή όπως και άλλες πολλές που καθημερινά εκδίδουν διάφορα Αμερικάνικα Think tank και προβληματιστείτε για να απαντήσετε στα μεγάλα και κρίσημα ερώτημα που ευλόγως τίθενται: γιατί και η Ελλάδα 35 χρόνια μετά την μεταπολίτευση δεν έχει καταφέρει να έχει ένα δικό της κύκλο -έστω και λίγων- επαγγελματικών ΕλληνοΑμερικανικών Think Tank; Γιατί το αρμόδιο ελληνικό Υπ.Εξ. συνεχίζει -δυστυχώς- να εξαρτάται από την καλή θέληση κάποιων ελάχιστων πατριωτών ΕλληνοΚυπρίων(λέγε με Πανίκο Παπανικόλου, Phillip Christopher, κτλ); Γιατί γατζώνεται κυριολεκτικά ως «φτωχοσυγγενής» και μίζερα σκεπτόμενη(η συντεταγμένη ελληνική πολιτεία) στον ιδιοτελή και με σκοπιμότητα «εθελοντισμό» κάποιων αυτοπροβαλόμενων «ηγετών» της ομογένειας που περιφέρονται στην Ουάσιγκτον και στην ΝΥ εδώ και 30 χρόνια χωρίς αποτέλεσμα; Γιατί επιβραβεύει με μετάλεια και τίτλους τιμής ανύπαρκτα ιδρύματα που δεν έχουν προσφέρει τίποτα απολύτως παρά μόνο την προσωπική αυτοπροβολή κάποιων που θυσαυρίζουν επενδύοντας στο όνομα της Ελλάδας;

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP