Σάββατο, 14 Μαΐου 2011

«Business» στα Βαλκάνια για την Τουρκία – Διαβάστε τον πλήρη κατάλογο των εταιρειών


Του Μανώλη Κυπραίου

Η Τουρκία εξαργυρώνει πλέον και στρατηγικά την οικονομική της ανάπτυξη, έχοντας να επιδείξει τα τελευταία τρία χρόνια μια πρωτοφανή διείσδυση στις χώρες της Χερσονήσου του Αίμου. Σε αντίθεση με την Ελλάδα που δεν εκμεταλλεύτηκε τη «χρυσή εποχή» της ανάπτυξής της, παρά τις εκκλήσεις ειδικών στον τομέα της οικονομίας και των διεθνών σχέσεων. Τώρα με την οικονομική κρίση να έχει χτυπήσει για τα καλά την πόρτα της χώρας μας, η Ελλάδα παρακολουθεί- και θα παρακολουθεί- ανήμπορη την αύξηση επιρροής της γείτονος και τη μείωση της δικής της.

Πάντως είναι πασιφανές πως αυτή η διείσδυση της Τουρκίας στα Βαλκάνια είχε προαναγγελθεί εδώ και δέκα χρόνια από το σημερινό υπουργό της Τουρκίας Αχμεντ Νταβούντογλου, να είχε δηλώσει πως τα Βαλκάνια πρέπει να τεθούν υπό τη κηδεμονία της Αγκύρας.

Η τουρκική κυβέρνηση ήδη χρηματοδοτεί επιχειρήσεις της χώρας να επενδύσουν στα Βαλκάνια, ακολουθώντας το επιτυχημένο μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε σε χώρες της Μέσης Ανατολής αλλά και της Κεντρικής Ασίας. Υπεύθυνη για το πρόγραμμα επενδύσεων στα Βαλκάνια, είναι η διεύθυνση Βαλκανικών Χωρών της Γενικής Γραμματείας Εξωτερικού Εμπορίου την ευθύνη της οποίας έχει τυπικά ο ίδιος ο Τούρκος πρωθυπουργός.
Για το λόγο αυτό άλλωστε, τη τελευταία διετία τόσο ο πρόεδρος της χώρας Αμντουλάχ Γκιούλ, όσο και ο πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν έχουν προβεί σε ασυνήθιστο αριθμητικά βαθμό, επισκέψεων στις χώρες των Βαλκανίων, με το κύριο βάρος να δίνεται στα κράτη που διαθέτουν μεγάλο αριθμό μουσουλμάνων, όπως στην Αλβανία, την Βουλγαρία, τα Σκόπια, αλλά και την Ρουμανία.
Ενδεικτικό της αύξησης και του ενδιαφέροντος της Τουρκίας για τα Βαλκάνια είναι η σύγκριση του ύψους των συναλλαγών το 2000 με το 2009. Συγκεκριμένα, το εμπόριο των τουρκικών εταιριών με τις βαλκανικές χώρες το 2000 ήταν της τάξης των 2,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το 2009 έφτασε τα 22 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό βέβαια που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, είναι πως, μπορεί οι βαλκανικές χώρες να είναι αρκετές, αλλά οι οικονομίες τους είναι αδύναμες και η καταναλωτική ισχύς των πολιτών τους πολύ μικρή. Οι χώρες αυτές εισάγουν μόλις το 7% των εξαγωγών της Τουρκίας, σε αντίθεση με τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας που εισάγουν το 87% των τουρκικών προϊόντων και επενδύσεων.
Ο «σκόπελος» με της χώρες της Ε.Ε.
Παράλληλα υπάρχει και ο μεγάλος ανταγωνιστής που λέγεται Ευρωπαϊκή Ένωση και κυρίως η Γερμανία με την οποία η Τουρκία δεν θέλει να έρθει σε αντιπαράθεση. Αντίθετα φαίνεται πως έχουν μοιράσει τους ρόλους τους, με το Βερολίνο σε ρόλο «λιονταριού» και η Τουρκία σε ρόλο «ύαινας».
Αυτό φυσικά έχει φέρει σε αντιπαράθεση την Τουρκία με άλλα κράτη της Ε.Ε. που επιδιώκουν και αυτά-για τους δικούς τους γεωστρατηγικούς λόγους-να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην περιοχή. Αυτά είναι κυρίως, η Γαλλία, η Αυστρία και η Ιταλία. Και δεν είναι περίεργο, γιατί αν ανατρέξει κάποιος στο πρόσφατο παρελθόν θα επιβεβαιώσει το πώς τα εν λόγω κράτη αντιμετωπίζουν μια ενδεχόμενη ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε.
Από όλες τις χώρες της περιοχής, αυτές που αποτελούν προτεραιότητα για τους Τούρκους επενδυτές- και το τουρκικό κράτος- είναι η Ρουμανία και η Βουλγαρία. Και οι δύο χώρες έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά τα οποία είναι ωφέλιμα για τους Τούρκους.
Και οι δύο χώρες είναι κράτη- μέλη της Ε.Ε. που σημαίνει πως η Τουρκία επιθυμεί να τις χρησιμοποιήσει όχι μόνο ως γέφυρα εξαγωγής, αλλά και ως γέφυρα εισόδου της στην Ένωση.
Και οι δύο χώρες, βάσει των μακροοικονομικών αναλύσεων, θα αναπτυχθούν οικονομικά και το καταναλωτικό περιβάλλον σε αυτές θα μετατραπεί σε άκρως καπιταλιστικό την επόμενη δεκαετία. Διαθέτουν ισχυρό και νέο ηλικιακά εργατικό δυναμικό με πολύ μικρές αμοιβές.
Είναι εξαιρετικά εύκολο και στις δύο χώρες να ιδρύσει κάποιος επιχειρηματίας μια επιχείρηση, ενώ η φορολογία αλλά και το κόστος κτήσης είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Επίσης διαθέτουν πλούσιο ορυκτό πλούτο, ενώ η Ρουμανία ως γνωστό διαθέτει και πετρελαϊκά κοιτάσματα. Μάλιστα, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν πως και η Βουλγαρία, στη θαλάσσια περιοχή που διαθέτει στη Μαύρη Θάλασσα, διαθέτει ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα του μαύρου χρυσού.
Οι τουρκικές επενδύσεις
Το κύριο βάρος των τουρκικών επενδύσεων στα Βαλκάνια, δίνεται κυρίως στους τομείς των επικοινωνιών, των τραπεζικών υπηρεσιών, των κατασκευών, της εκμετάλλευσης φυσικού πλούτου, της μεταποίησης και τελευταία και στον τομέα της στρατιωτικής βιομηχανίας.
Αλβανία: Η Τουρκία είναι τρίτος μεγαλύτερος επενδυτής στην Αλβανία με πρώτη την Ιταλία και δεύτερη την Ελλάδα. Περίπου ογδόντα τουρκικές εταιρίες δραστηριοποιούνται στην Αλβανία, με την εταιρία Calik να έχει κάνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον τομέα των τηλεπικοινωνιών. Συγκεκριμένα, συμμετέχει στην εθνική εταιρία παροχής τηλεφωνικών συνδιαλέξεων και παροχών διαδικτύου Albtelecom καθώς και στην εταιρία πaροχής κινητής τηλεφωνίας Eagle Mobile. Επίσης συμμετέχει και στη δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της Αλβανίας την ΒΚΤ.
Στο τομέα της αμυντικής βιομηχανίας δεκάδες τουρκικές εταιρίες έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τον εκσυγχρονισμό των αλβανικών ενόπλων δυνάμεων, ώστε να καταφέρουν να πιστοποιηθούν κατά τις απαιτήσεις του ΝΑΤΟ, μιας και όπως είναι γνωστό, ο εξοπλισμός τους είναι απαρχαιωμένος και ηλικίας άνω των τριάντα ετών.
Βοσνία-Ερζεγοβίνη: Η Τουρκία είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος επενδυτής, μετά την Αυστρία, την Σλοβενία και την Γερμανία. Στις αρχές του 2009, η Τουρκία αγόρασε το 49% του Βοσνιακού εθνικού αερομεταφορέα, την BiH Airlines, όπου αποτελεί και τη μεγαλύτερη επένδυση της χώρας στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
Κόσοβο: Το εμπόριο μεταξύ της Αγκυρας και της Πρίστινα, σχεδόν έχει διπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια, φτάνοντας από τα 90 εκατομμύρια ευρώ το 2008, στα 170 εκατομμύρια το 2010. Κύριες επενδυτικές κινήσεις στο νεοσύστατο κράτος, είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει το Κόσοβο με τη Σερβία και την Αλβανία καθώς και η εκμετάλλευση του αεροδρομίου της Πρίστινα για είκοσι χρόνια. Επίσης υπάρχουν μείζονες επενδύσεις στον τραπεζικό, ασφαλιστικό και εκπαιδευτικό τομέα.
Βουλγαρία: Το 2009 το εμπορικό ισοζύγιο μεταξύ Τουρκίας και Βουλγαρίας άγγιξε περίπου τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ, από το οποίο τα 2,5 δισεκατομμύρια ήταν οι τουρκικές εξαγωγές και επενδύσεις στη χώρα. Οι κύριες εξαγωγές και επενδυτικές δραστηριότητες αφορούν την υφαντουργία, τα χημικά, τα πετρελαιοειδή, ηλεκτρονική και ηλεκτρική μικροτεχνολογία καθώς και τον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας. Οι τουρκικές επενδύσεις ανήλθαν στο ποσό του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ ενώ οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Βουλγαρία ξεπερνούν τις 3.000. Το 2009 την Τουρκία επισκέφτηκαν περίπου 1.800.000 Βούλγαροι πολίτες.
Σερβία: Η Αγκυρα και το Βελιγράδι υπέγραψαν το 2010 συμφωνία για τη δημιουργία ζώνης ελευθέρου εμπορίου για τα δύο κράτη. Ηδη, τρεις τουρκικές εταιρίες συμμετέχουν σε ποσοστό 35% στην κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου 445 χιλιομέτρων που θα συνδέει το Βελιγράδι με την πόλη Μπαρ του Μαυροβουνίου. Τουρκικές εταιρίες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά μέρους της κρατικής αεροπορικής εταιρίας JAT, καθώς και την εξαγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας JASTAVA.
Ρουμανία: Το 2009 το εμπορικό ισοζύγιο μεταξύ Τουρκίας και Ρουμανίας άγγιξε περίπου τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, από το οποίο τα 3,1 δισεκατομμύρια ήταν οι τουρκικές εξαγωγές και επενδύσεις στη χώρα. Οι κύριες εξαγωγές και επενδυτικές δραστηριότητες αφορούν την υφαντουργία, φορτηγά αυτοκίνητα και καρότσες, ατσάλι, πλαστικά, φρούτα και λαχανικά, μηχανήματα βαριάς βιομηχανίας και συσκευές παραγωγής φωτισμού και κλιματισμού. Οι τουρκικές επενδύσεις ανήλθαν στο ποσό του 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Βουλγαρία ξεπερνούν τις 4.000. Το 2009 την Τουρκία επισκέφτηκαν περίπου 300.000 ρουμάνοι πολίτες.
Σκόπια: Οι τουρκικές επενδύσεις τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν αυξηθεί με ραγδαίους ρυθμούς. Τα κύρια συμβόλαια αφορούν την εκμετάλλευση και εκσυγχρονισμό των δύο μεγάλων αεροδρομίων των Σκοπίων, που βρίσκονται στην πρωτεύουσα Σκόπια και τη άλλη μεγάλη πόλη στο νότο, την Οχρίδα για τα επόμενα 20 χρόνια. Η συνολική επένδυση είναι της τάξης των 210 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ηγεσία των Σκοπίων, αναμένει πως τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί ραγδαία το ποσό των τουρκικών επενδύσεων. Τουρκικές εταιρίες παραγωγής στρατιωτικού υλικού, ήδη έχουν υπογράψει συμβόλαια για την παροχή φορητού οπλισμού, ειδών ενδύσεως καθώς και συλλογές εκσυγχρονισμού των εναέριων μέσων που διαθέτουν οι ένοπλες δυνάμεις της χώρας.

Newscode.gr

Read more...

Η Κύπρος απαντά στις απειλές για την ΑΟΖ


Απορρίπτει η κυπριακή κυβέρνηση τις απειλές του ψευδοκράτους για την εκμετάλλευση πετραλαικών κοιτασμάτων στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Μεγαλονήσου. Ο τουρκοκύπριος ηγέτης φέρεται να έχει δηλώσει ότι, συνιστά «αιτία πολέμου» τυχόν ενέργεια των ελληνοκυπρίων να αξιοποιήσουν την ΑΟΖ της Κύπρου. Ο Κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε, πως είναι κυριαρχικό δικαίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας να διαχειρίζεται τη δική της ΑΟΖ , αλλά και τον όποιο πλούτο διαθέτει. “Εάν έχει λεχθεί κάτι τέτοιο από τον Ντερβίς Ερογλου, τότε πρόκειται για απαράδεκτη και επικίνδυνη δήλωση”, είπε ο εκπρόσωπος.

http://nationalpride.wordpress.com

Read more...

Η απάντηση στην τουρκική πρόκληση άργησε τρεις μέρες!


Με σημαντική καθυστέρηση απάντησε το υπουργείο Εξωτερικών στο παραλήρημα τούρκων πολιτικών περί παράνομης κατοχής του Αγαθονησίου και του Φαρμακονησίου από την Ελλάδα. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Γρηγόρης Δελαβέκουρας σχολιάζοντας τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου του Δημοκρατικού κόμματος της Τουρκίας Ναμίκ Κεμάλ Ζεϊμπέκ έκανε λόγο για «παραλήρημα άνευ προηγουμένου και δηλώσεις ανάξιες σχολιασμού.»

Αξίζει να σημειωθεί ότι, η εφημερίδα Χουριέτ στην ιστοσελίδα της αναφέρει πως το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών δεν πήρε θέση για τις δηλώσεις αυτές του κ. Ζεϊμπέκ, παραπέμποντας το θέμα του νομικού καθεστώτος των νησιών στις διερευνητικές επαφές με την Ελλάδα. «Δεν σχολιάζουμε τέτοια δημοσιεύματα», είπε ο κ. Δελαβέκουρας προσθέτοντας ότι ζητήματα κυριαρχίας επί ελληνικών νησιών δεν αποτελούν αντικείμενο των διερευνητικών επαφών. Μόνο αντικείμενο των επαφών είναι οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας των δυο χωρών από τον Έβρο έως το Καστελόριζο, συμπλήρωσε ο εκπρόσωπος.

http://nationalpride.wordpress.com

Read more...

Μέχρι τον Απρίλιο του 2012 ο τουρκικός Στρατός θα διαθέτει 220 αυτοκινούμενα πυροβόλα Τ-155 Firtina


Συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό η παραγωγή των αυτοκινούμενου τουρκικού πυροβόλου Τ-155 Firtina 155/52 από την τουρκική πολεμική βιομηχανία. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από την κρατική εταιρεία ΜΚΕΚ από τον Μάιο του 2011 μέχρι και τον Απρίλιο του 2012 θα παραδοθούν 48 μονάδες στον τουρκικό Στρατό.

Πιο αναλυτικά 8 πυροβόλα θα παραδοθούν μέχρι την 31η Μαΐου του 2011, 6 μέχρι τα τέλη του Αυγούστου του 2011, 6 μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2011, 6 μέχρι τα τέλη του Οκτωβρίου του 2011, 6 μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου του 2011, 8 μέχρι τα τέλη του Δεκεμβρίου του 2011, 4 μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου του 2012 και τα τελευταία 4 της παρτίδας αυτής θα παραδοθούν μέχρι τα τέλη του Απριλίου του 2012. Συνολικά με την παράδοση και των 48 αυτών πυροβόλων ο τουρκικός Στρατός θα διαθέτει τουλάχιστον 220 αυτοκινούμενα πυροβόλα Τ-155 Firtina 155/52.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Ελληνικό ενδιαφέρον για το τουρκικό πρόγραμμα των UH-70


Στην κοινή συνέντευξη Τύπου, ανάμεσα στη Sikorsky και την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI), στα πλαίσια της IDEF 2011, παρουσιάστηκαν κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για το πρόγραμμα κατασκευής των Τ-70i, τα οποία μπορούν να αφορούν και το αίτημα του ΓΕΣ για πιθανή απόκτηση 40 ελικοπτέρων UH-70 από τα αμερικανικά αποθέματα. Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της αμερικανικής εταιρείας, η τουρκική βιομηχανία θα κερδίσει περίπου 8 δισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα 25 με 30 χρόνια, από την εγχώρια παραγωγή του T-70i.

Στη συμφωνία των δύο πλευρών προβλέπεται η αγορά από τη Sikorsky τουρκικής παραγωγής ελικοπτέρων για τις εξαγωγές που θα πετύχει στο μέλλον, εξαρτημάτων από το τουρκικό εργοστάσιο και φυσικά η δημιουργία του εργοστασίου στην Τουρκία. Όταν αρχίσει πλέον να παράγει ελικόπτερα, θα υπάρξει κοινή εμπορική προώθησή τους στις αγορές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής, μέσω του τμήματος πωλήσεων της ΤΑΙ. Τέλος, θα δημιουργηθεί κοινοπραξία που θα λειτουργεί στην Τουρκία διεθνές κέντρο υποστήριξης των ελικοπτέρων Blackhawk.

Ακόμη, παρουσιάστηκαν τα στοιχεία για τις εταιρείες που θα συμμετάσχουν ως υποκατασκευάστριες. Η Sikorsky θα παρέχει τεχνογνωσία και λοιπά δεδομένα για την κατασκευή του σκάφους, εξαρτημάτων και ηλεκτρονικών.

Κύριος κατασκευαστής είναι η ΤΑΙ, η οποία θα κατασκευάσει τον σκελετό, το κύριο και το οπίσθιο στροφείο, ενώ θα έχει και την ευθύνη τελικής συναρμολόγησης. Με την Aselsan σχεδιάζει το νέο ολοκληρωμένο πιλοτήριο, με τέσσερις οθόνες πολλαπλών λειτουργιών 8×10 ιντσών, νέες απεικονίσεις και σύγχρονος λογισμικό. Η Alp Aviation (ιδιοκτησίας 50% της Sikorsky) θα κατασκευάσει τα κιβώτια ταχυτήτων, τα σκέλη προσγείωσης και τους ταλαντευόμενους δίσκους. Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν 52 μήνες μετά την υπογραφή της τελικής σύμβασης και οι πρώτες δοκιμές με το πιλοτήριο της Aselsan, 24 μήνες μετά την υπογραφή.

Με βάση αυτές τις πληροφορίες μήπως πρέπει να επανεξεταστεί και η ελληνική αίτηση – πρόθεση για το ενδεχόμενο απόκτησης ελικοπτέρων Blackhawk, προκειμένου να καλυφθούν οι επείγουσες ανάγκες για σύγχρονα μεταφορικά ελικόπτερα; Μήπως η απόκτησή τους θα μας αναγκάσει να βασιζόμαστε στην τουρκική βιομηχανία για τη συντήρησή τους; Πρόκειται για ένα ζήτημα που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και να διερευνηθούν όλες οι παράμετροί του, χωρίς αμφβολία.

http://www.defencepoint.gr/news/?p=10386

Read more...

Τουρκία: Έτοιμα τα πρώτα γεφυροφόρα Leguan


Η Krauss – Maffei Wegmann ολοκλήρωσε την κατασκευή των πρώτων μονάδων των τεθωρακισμένων γεφυροφόρων οχημάτων Leguan για την Τουρκία, ως μέρος του συμβολαίου που είχε υπογραφεί το 2009. Πρόκειται για πτυσσόμενη γέφυρα που φέρεται από το σκάφος άρματος Leopard 1. Έχει μήκος 26 μέτρων και γεφυρώνει κενά μέχρι 24 μέτρα, για τη διάβαση οχημάτων έως 70 τόνους. Συνολικά είχαν παραγγελθεί 36 μονάδες, εκ των οποίων οι έξι θα κατασκευάζονταν στη Γερμανία και οι υπόλοιπες 30 στην Τουρκία, καθώς το συμβόλαιο περιελάμβανε και μεταφορά τεχνογνωσίας. Ένα από αυτά τα οχήματα εκτίθεται αυτές τις ημέρες στην IDEF 2011. Αυτά τα οχήματα θα τα δούμε σύντομα στην απέναντι όχθη του ποταμού Έβρου, στα πλαίσια της μεγάλης αύξησης της ισχύος πυρός και της δυνατότητας ελιγμού των τουρκικών δυνάμεων που σταθμεύουν στην Ανατολική Θράκη.

http://www.defencepoint.gr/news/?p=10354

Read more...

Ολοκληρώθηκε η παραλαβή Κornet-Ε απο την Άγκυρα


Σύμφωνα με δημοσιεύματα τουρκικών ΜΜΕ ολοκληρώθηκε η μεταφορά των αντιαρματικών Kornet-E στην Τουρκία. Η συμφωνία για την προμήθεια 80 συστημάτων Kornet-E είχε υπογραφεί τον Αύγουστο του 2008 με συνολικό κόστος για τους Τούρκους της τάξης των 70 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο μερών είχαν κρατήσει αρκετούς μήνες λόγω ορισμένων όρων που έθετε η Μόσχα, όπως ρωσική εποπτεία ως προς το που θα χρησιμοποιηθούν οι πύραυλοι (μη-χρησιμοποίηση τους εναντίων των Κούρδων στο Β.Ιράκ) και μερικός έλεγχος επί των αποθεμάτων.

Όπως είναι φυσικό η απόκτηση του συγκεκριμένου -εγνωσμένης επιχ. αξίας- αντιαρματικού από την Άγκυρα αναμένεται να προβληματίσει τους Έλληνες επιτελείς καθώς ο πιθανότερος προορισμός των βαρέων αντιαρματικών είναι η Ανατολική Θράκη. Το Κornet-Ε βρίσκεται σε Ελληνική υπηρεσία από τις αρχές τις προηγούμενης δεκαετίας, χρησιμοποιώντας ως φορέα οχήματα Μ1114GR .

Τα αντιαρματικά Kornet-E χρησιμοποιούν καθοδήγηση SΑCLOS Laser και έχουν σημαντικό βεληνεκές, αλλά και διατρητικές επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα το αναφερόμενο μέγιστο βεληνεκές φτάνει τα 5.500 μέτρα (3.500 μέτρα την νύχτα) και η ικανότητα διάτρησης αντιστοιχεί σε 1200mm ομοιογενούς χάλυβα. Άξια αναφοράς είναι η δυνατότητα χρήσης θερμοβαρικής κεφαλής σε εναντίον κτιρίων ή προσωπικού με πολλαπλάσια καταστροφική ικανότητα σε σχέση με ένα συμβατικό βλήμα.

Το Κορνέτ χρησιμοποιήθηκε σε μικρούς αριθμούς από την Χεσμπολάχ κατά την διάρκεια της Ισραηλινής εισβολής στον Λίβανο και σύμφωνα με δυτικές πηγές ευθύνεται για το μεγαλύτερο μέρος των Ισραηλινών απωλειών στα τεθωρακισμένα (46-50 άρματα μάχης). Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι 18 εκ των βληθέντων αρμάτων μάχης ήταν του νεώτερου τύπου Merkava Mk 4 (της 401ης ΤΘΤ), 6 εκ των οποίων καταστράφηκαν ολοσχερώς.

http://www.enkripto.com/2011/05/ornet.html

Read more...

Σκηνικό Ιμίων στήνουν σε Αγαθονήσι/Φαρμακονήσι


Καινούργιο σκηνικό Ιμίων επιχειρούν, όπως φαίνεται, να στήσουν οι γείτονες μας (πάντα δια της Χουριέτ).Μετά τις γνωστές δηλώσεις του προέδρου του Δημοκρατικού Κόμματος Ναμικ Κεμάλ Ζεϊμπέκ ότι «Το Αγαθονήσι και το Φαρμακονήσι βρίσκονται υπό την κατοχή της Ελλάδος», αλλά και τη σιωπή του «κουμπάρου» και «αδελφού» Ερντογάν, η εφημερίδα Χουριέτ που συμμετείχε ενεργά στο θέατρο των Ιμίων, ανακάλυψε την εκκλησία που έφτιαξαν οι Έλληνες σε ένα από τα νησιά! Στο σχετικό δημοσίευμά της παραθέτει τις δηλώσεις του αντιπροέδρου του ιδίου Κόμματος Μπενιαμίν Αλτουνελλί, ο οποίος καλεί τον κ. Νταβούτογλου να ξεκαθαρίσει το θέμα «της ελληνικής κατοχής των δυο νησιών».

Σύμφωνα με την ηγεσία του Δημοκρατικού Κόμματος, η κυριότητα των δυο νησιών ανήκει στην Τουρκία βάσει των Συνθηκών της Λοζάνης και των Παρισίων και δεν υπάρχει καμία διεθνής συνθήκη που να πιστοποιεί τη μεταβίβαση τους στην Ελλάδα.

Το τουρκικό υπουργείο εξωτερικών απέφυγε να κάνει ανακοινώσεις για το νομικό καθεστώς των δυο νησιών. Η Διεύθυνση Πληροφοριών του υπουργείου απάντησε σε σχετική ερώτηση της εφημερίδας ως εξής:

«Η Ελλάδα και η Τουρκία εξετάζουν μέσω των δυο υπουργείων όλα τα θέματα που σχετίζονται με το Αιγαίο. Δεν άλλαξε η θέση της Τουρκίας για τα ζητήματα αυτά. Την ώρα που συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις δεν είναι σωστό να κάνουμε καμία ανακοίνωση για το νομικό καθεστώς των δυο νησιών».

Από τα συμφραζόμενα συμπεραίνει κανείς ότι και το υπουργείο αμφισβητεί το νομικό καθεστώς των δυο νησιών μας. Εδώ μετακόμισαν στη Μεσόγειο το Καστελόριζο δεν θα αφαιρούσαν από το σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων δυο μικρά νησιά;

Μπορεί κάποιοι να θεωρούν αστείους τους ισχυρισμούς αυτούς, όπως αδιαφόρησαν όταν πέντε μήνες πριν ξεσπάσουν τα Ίμια ,υπήρχαν δημοσιεύματα που μας προειδοποιούσαν, αλλά εμείς ως πρωταγωνιστές της αδιαφορίας δεν δώσαμε την παραμικρή σημασία.

Αυτή τη φορά νομίζουμε ότι πρέπει να δοθεί έγκαιρα η πρέπουσα απάντηση από τον κ. Δρούτσα. Γιατί αν οι Τούρκοι στηρίζουν τις θέσεις τους σε κάποιους βρετανικούς χάρτες, έχουμε και εμείς να τους δείξουμε πολλούς που καθορίζουν τα όρια του Κουρδιστάν εντός της επικράτειάς τους.

Πηγή - www.elzoni.gr

Read more...

"Κουρδική «επανάσταση» και ασκήσεις επί χάρτου"


Του Μιχάλη Ιγνατίου

Η κατάσταση στο τουρκικό Κουρδιστάν τείνει να εξελιχθεί σε Συρία. Πιστέψτε με, τα πράγματα είναι λίγο πολύ όπως και στη χώρα του Άσαντ –την οποία πατρονάρει ο Ταγίπ Ερντογάν– και μην έχετε αμφιβολία γι’ αυτό. Διότι όλες οι πληροφορίες που φτάνουν από τη νοτιοανατολική Τουρκία, από σοβαρές αμερικανικές πηγές των μυστικών υπηρεσιών, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι ο κουρδικός πληθυσμός επαναστάτησε και δείχνει με όλους τους τρόπους ότι δεν αντέχει άλλο την τουρκική καταπίεση.

Βέβαια, είναι ένα σοβαρότατο θέμα το γεγονός ότι τα διεθνή μέσα ενημέρωσης δεν αναφέρονται στις συμπλοκές, που αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι μερικές φορές επικρατεί ο άγραφος «νόμος της σιωπής», που συνήθως επιβάλλουν οι Αμερικανοί στα ΜΜΕ, όταν πρόκειται για τους συμμάχους τους, αλλά είναι πεποίθηση πολλών στην αμερικανική πρωτεύουσα ότι «το θέμα θα σκάσει». Για να είμαι δίκαιος δημοσιογραφικά, το τηλεοπτικό δίκτυο CNN έχει αναφερθεί στις διαδηλώσεις και στις συγκρούσεις, όπως και οι εφημερίδες New York Times και Washington Post, αλλά όχι με τον τρόπο με τον οποίο μεταδίδουν τα γεγονότα στη Λιβύη και τη Συρία.

Το επιτελείο του Ταγίπ Ερντογάν έχει αποφασίσει εδώ και καιρό ότι ο κουρδικός πληθυσμός δεν είναι απειλή μόνο για τη χώρα του, αλλά και για το κόμμα του. Σύμφωνα με έγκυρες αναλύσεις, τα επόμενα είκοσι πέντε χρόνια η Τουρκία είναι η μόνη χώρα που ίσως χάσει κομμάτι του εδάφους της. Οι Κούρδοι συζητούν, το τελευταίο διάστημα, με ισχυρό τρόπο το αίτημα της αυτονομίας, στο πρότυπο του ιρακινού Κουρδιστάν, και οι Τούρκοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι η αυτονομία οδηγεί σε απόσχιση και ανεξαρτησία. Η υλοποίηση του πιθανού αυτού σεναρίου θα αποτελέσει ισχυρότατο πλήγμα στην Τουρκία. Θα καταρρακώσει την υπερηφάνεια των Τούρκων, που την προτάσσουν ως τη δύναμη και την ισχύ του έθνους τους.

Η ακύρωση της απόφασης της Ανώτερης Εκλογικής Επιτροπής της Τουρκίας, η οποία στις 18 Απριλίου απαγόρευσε σε αρκετούς Κούρδους και φιλοκούρδους πολιτικούς να συμμετάσχουν στις εκλογές του Ιουνίου, αποτελεί μεγάλη ήττα για την κυβέρνηση του κ. Ερντογάν, η οποία –μην έχετε αμφιβολία– θα συνεχίσει τις διώξεις. Εάν οι Κούρδοι έχουν κέρδη στις εκλογές, όπως αναμένεται, θα αποδειχτεί και έμπρακτα ότι αποτελούν μεγάλο μέρος του πληθυσμού της Τουρκίας, ενώ ενδέχεται η μεγάλη προσέλευση στις κάλπες να στερήσει στον κ. Ερντογάν την απόλυτη πλειοψηφία των 2/3 στην Εθνοσυνέλευση, που του δίνει το δικαίωμα να αλλάξει το Σύνταγμα.

Σε ένα αμερικανικό υπερσυντηρητικό Ινστιτούτο έγινε πρόσφατα «άσκηση επί χάρτου» σε κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση, στην οποία συμμετείχαν Τούρκοι και Κούρδοι. Οι παριστάμενοι Τούρκοι αντέδρασαν έντονα, όταν άκουσαν έναν εκ των Αμερικανών αναλυτών να υπογραμμίζει πως η Τουρκία δεν έχει καμία άλλη επιλογή, παρά να αποδώσει στους Κούρδους τουλάχιστον αυτονομία. Μου περιέγραψαν ότι η αντίδραση οφειλόταν περισσότερο στη διαπίστωση ότι οι παραδοσιακοί σύμμαχοι των Τούρκων, που ήταν πάντα οι συντηρητικοί και οι ακροδεξιοί Αμερικανοί, τους εγκαταλείπουν, αναγνωρίζοντας ότι οι Κούρδοι ήταν πάντα οι πλέον πιστοί σύμμαχοι –μαζί με τους Ισραηλινούς– στην περιοχή. Άλλωστε, όπως αποκάλυψαν τα έγγραφα του WikiLeaks, οι Αμερικανοί δεν σταμάτησαν ποτέ τις επαφές τους με τους «τρομοκράτες» του PKK... 

"Επίκαιρα" - 5/5/2011

Read more...

"Η Ελλάδα κατέχει παράνομα Αγαθονήσι-Φαρμακονήσι"


Σε μία εξαιρετικά προκλητική δήλωση προχώρησε ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Κόμματος της Τουρκίας Namik Kemal Zeybek που ισχυρίστηκε ότι η Ελλάδα κατέχει παράνομα το Φαρμακονήσι και το Αγαθονήσι, δύο νησιά που διατείνεται ότι ανήκουν στην Τουρκία.

"Τα δύο αυτά νησιά ανήκουν, βρίσκονται υπό την κατοχή της Ελλάδας", σημείωσε, τονίζοντας πως η κυβέρνηση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρέμεινε σιωπηλή. Θέλοντας να αποδείξει τους ισχυρισμούς του, ανέφερε ότι το Φαρμακονήσι και το Αγαθονήσι ανήκουν στην Τουρκία σύμφωνα με τη Συνθήκη της Λωζάνης και βρετανικούς χάρτες του 1947. Συνέχισε αναφέροντας ότι οι Έλληνες αξιωματικοί πηγαίνουν παράνομα στα νησιά αυτά, παραβιάζουν τα σύνορα και πατάνε σε τουρκικά εδάφη, ενώ κατηγόρησε τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, επισημαίνοντας ότι επιτρέπει την παρανομία αυτή. "Θα πάω χωρίς βίζα, χωρίς διαβατήριο. Αν δεν βρω βάρκα, θα πάω κολυμπώντας και θα βγω στο νησί αυτό. Ξέρω ότι το έθνος δεν θα με αφήσει μόνο", σημείωσε.

Θυμίζει μάλιστα το ρόλο της πρώην πρωθυπουργού της Τουρκίας, Tansu Ciller, στην κρίση των Ιμίων και τη στάση της αναφορικά με την ελληνική σημαία. "Έτσι θυμάμαι εκείνες τις ημέρες της εθνικής συνειδητοποίησης", ανέφερε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας ότι "η ελληνική σημαία κατέβηκε". Υπενθυμίζεται ότι στις 30 Ιανουαρίου του 1996, η πρωθυπουργός της Τουρκίας δήλωνε μέσα στην τουρκική βουλή ότι την επόμενη ημέρα η ελληνική σημαία θα έχει κατέβει από τα Ίμια.

Πηγή - Ροδιακή

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP