Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου 2010

Παράδοξα σενάρια στρατηγικής


Όταν εξετάζουμε την ελληνική κυριαρχία στο Καστελόριζο, ο προβληματισμός μας είναι τουρκικός. Με λόγια πιο στρατιωτικά, ο σχεδιασμός είναι απλός τουλάχιστον θεωρητικά. Αν η Τουρκία επιχειρήσει μία απόβαση στο Καστελόριζο, η στρατιωτική απάντηση της Ελλάδας θα είναι άμεση, δηλαδή θα ενεργοποιηθεί όλο το σχέδιο που αφορά το Αιγαίο γενικότερα. Εδώ δεν θέλουμε να εξετάσουμε την αποτελεσματικότητα της άμυνάς μας, σ' αυτήν την περίπτωση που στην ουσία θα είχε τη μορφή της μάχης της Κύπρου. Ποια θα ήταν η αντίδρασή μας στην επόμενη περίπτωση που αποτελεί περίπτωση πλάγιας επίθεσης; Σ' αυτήν την περίπτωση η Τουρκία θεωρεί ότι το Καστελόριζο δεν έχει Α.Ο.Ζ.


Από αυτή την τεχνητή υπόθεση, συνεπάγεται ότι η τοποστρατηγική της περιοχής αλλάζει ριζικά, αφού η νέα τουρκική Α.Ο.Ζ θα έχει επαφή με την αιγυπτιακή Α.Ο.Ζ, πράγμα που σημαίνει ότι η Ελλάδα κι η Κύπρος δεν θα συνορεύουν πια όσον αφορά στην Α.Ο.Ζ. Τότε η Τουρκία, δίχως ν' αμφισβητήσει την ελληνική οντότητα του Καστελόριζου, θα διαχειρίζεται οικονομικά όλη την περιοχή. Το ερώτημά μας είναι το εξής: κατά πόσο ο ελληνικός στρατός θα μπορέσει να αντιδράσει απέναντι σε αυτό το φαινομενικά παράδοξο σενάριο στρατηγικής; Και μάλλον πιο ουσιαστικά στην πραγματικότητα, ποια θα είναι η πολιτική μας ηγεσία που θα αποφασίσει ότι πρόκειται τουλάχιστον για ένα χτύπημα, αν όχι για μία αιτία πολέμου με την Τουρκία. Αν δεν υπάρξει αντίδραση εκ μέρους μας, το Καστελόριζο θα μετατρεπόταν de facto, αν όχι de jure, σε τουρκικό νησί, διότι θα ήταν εντελώς αποκλεισμένο. Βέβαια, ο αντίλογος υπάρχει και βασίζεται στην ιδέα ότι η έννοια της Α.Ο.Ζ αφορά μόνο και μόνο οικονομικά θέματα. Είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει και γεωοικονομικό θέμα. Επιπλέον, λόγω της θέσης του προβλήματος στην ευρύτερη περιοχή, ο μετασχηματισμός του γεωοικονομικού σε γεωστρατηγικό θα είναι όχι μόνο αναμενόμενος, αλλά και φυσιολογικός. Και τότε, μέσω των διαγραμμάτων Voronoi, θα επανέλθουμε ορθολογικά σε ένα τοποστρατηγικό πρόβλημα. Λόγω της τοποθεσίας, υπάρχουν αναλογίες με την περίπτωση της Ίμβρου και της Τενέδου, και με την περίπτωση της Κύπρου. Η πίεση που ασκείται σε μία μικρή περιοχή που έχει μεγάλες επιπτώσεις, μπορεί να πάρει πολλές μορφές.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, με την ορολογία της μορφοκλασματικής ανάλυσης, έχουμε ένα μικρό ελκυστή σε μία τεράστια δεξαμενή έλξης. Ο ελκυστής είναι ορατός, αλλά όχι η δεξαμενή του, δίχως τα εργαλεία της τοποστρατηγικής. Η συμβολή της τελευταίας είναι ότι μας δίνει τη δυνατότητα να εξετάσουμε αποτελεσματικά παράδοξα σενάρια στρατηγικής, τα οποία μπορούν να υλοποιηθούν και να φέρουν σε δύσκολη θέση την κλασική μας αντιμετώπιση της κυριαρχίας και της εμπλοκής των ενόπλων δυνάμεών μας. Η προετοιμασία μας πρέπει να είναι πρώτα απ' όλα νοητική, έτσι ώστε να δούμε την επόμενη πραγματικότητα, πριν εμφανιστεί και την υποστούμε παθητικά.

Read more...

Τουρκία: Ύψιστης σημασίας πληροφορίες που αφορούν τα “Herons” βρέθηκαν στη κατοχή νεαρού που πριν μια βδομάδα ολοκλήρωσε τη στρατιωτική του θητεία


Σε έναν από τους ελέγχους ρουτίνας της τουρκικής αστυνομίας στην Κωνσταντινούπολη, και πιο συγκεκριμένα στη περιοχή Gültepe, νεαρός που κίνησε τις υποψίες, μετά από έλεγχο που του έγινε, βρέθηκαν στη κατοχή του σημαντικές πληροφορίες που αφορούν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη HERON, τα οποία σύμφωνα με τους τούρκους αξιωματούχους έχουν αποδειχτεί ιδιαίτερα χρήσιμα στο πόλεμο ενάντια στο PKK.

Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, το κατασχεθέν υλικό βρέθηκε σε flash memory sticks, ενώ εκτός από τις σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τα HERONS, βρέθηκε στη κατοχή του και μεγάλος αριθμός εμπιστευτικών εγγράφων καθώς και φωτογραφίες του PKK. Ο νεαρός που συνελλήφθη είχε ολοκληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις μόλις πριν μια εβδομάδα.



Read more...

Μειονότητες και μη οντότητες. Η κατασκευή μειονοτήτων και η διαστρέβλωση της Ιστορίας μας


Ο Μισέλ Παγιαρές, Γάλλος δημοσιογράφος, έζησε στην τουρκοκρατούμενη τότε Μακεδονία τα ταραγμένα χρόνια του Μακεδονικού Αγώνα, έμαθε και είδε πολλά (1903-1907). Αυτές τις εντυπώσεις και εμπειρίες του κατέγραψε στο βιβλίο του «Η Μακεδονική θύελλα», το οποίο εκυκλοφορήθη πρώτα στα γαλλικά και πολύ αργότερα στα ελληνικά (εκδόσεις Τροχαλία, Αθήνα 1994). Στις σελίδες 541 και 542 αποκαλύπτει ένα ενδιαφέρον περιστατικό, το οποίο μας βοηθά να καταλάβουμε πως τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων και οι εθνικισμοί των μικροτέρων κρατών οδηγούν πολλές φορές στην κατασκευή ανυπάρκτων εθνικών συνειδήσεων και τεχνητών μειονοτήτων.

Γράφει, λοιπόν: «Ο κ. Μπάουρτσερ, ανταποκριτής των ΤΑΪΜΣ στα Βαλκάνια, υπήρξε ο μεγάλος ποντίφικας της αγγλοβουλγαρικής εκκλησίας… Το 1878 η βρετανική διπλωματία έκρινε ότι η Μακεδονία είναι ελληνική. Είκοσι πέντε χρόνια αργότερα ο κ. Μπάουρτσερ ανεκάλυπτε ότι είναι βουλγαρική. Μέσα στη βάρκα που μετέφερε τον διακεκριμένο συνάδελφό μου στην Καστοριά, πάνω στα πράσινα νερά της κοιμισμένης λίμνης, βρισκόταν ένας ξύπνιος Μακεδόνας με απότομους τρόπους: ήταν ο βαρκάρης. Ο κ. Μπάουρτσερ τον παρατηρεί με συμπάθεια και έπειτα του λέει:



- Είστε Βούλγαρος, έτσι δεν είναι;
- Ποιός, εγώ; εκπλήσσεται ο βαρκάρης και το κουπί του μένει μετέωρο για μια στιγμή.
- Ναι, εσείς!
- Μα την πίστη μου, όχι δεν είμαι Βούλγαρος!
- Τι είστε, λοιπόν
- Ω, μα το Θεό, είμαι Έλληνας!
- Ελάτε, λοιπόν, είστε Βούλγαρος. Δεν το βλέπετε ότι είστε Βούλγαρος;»!!!
Στην εποχή μας ακούμε και βλέπουμε να ανακινούνται διάφορα μειονοτικά ζητήματα εις βάρος της χώρας μας. Το ζήτημα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε με μεγάλη προσοχή. Αφ’ ενός πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η Ορθόδοξη Χριστιανική μας Παράδοση και η δημοκρατική συνείδηση του λαού μας διδάσκουν τον σεβασμό στην ετερότητα, στην διαφορετικότητα και στην προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κάθε ανθρωπίνου προσώπου, πολύ περισσότερο όταν ζει στην χώρα μας. Το ίδιο επιτάσσουν και οι διεθνείς και ευρωπαϊκές συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρας μας. Αφ’ ετέρου, όμως, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ανεχθούμε την κατασκευή τεχνητών μειονοτικών ζητημάτων και την διαστρέβλωση της ιστορικής και εθνολογικής πραγματικότητος. Η προστασία των υπαρκτών μειονοτήτων είναι καθήκον μας προς τον Θεό και προς τον άνθρωπο. Όμως η συζήτηση για μη-οντότητες, δηλαδή για μειονότητες-φαντάσματα δεν εξυπηρετεί την ειρηνική συμβίωση των λαών και πολλές φορές υποκρύπτει άνομα γεωπολιτικά συμφέροντα. Οι προπαγάνδες των τελευταίων κυρίως ετών χρεώνουν την πατρίδα μας με τις εξής μειονότητες και μη -οντότητες.
1. Μουσουλμάνοι ή Τούρκοι; Η Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, την οποία υπέγραψαν η Ελλάδα, η Τουρκία και οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής, κάνει λόγο για Μουσουλμανική (θρησκευτική) μειονότητα στην Ελληνική Θράκη και για Ελληνική (εθνική) μειονότητα στην περιοχή Κωνσταντινουπόλεως, στην Ίμβρο και στην Τένεδο. Μέσα στην Μουσουλμανική μειονότητα υπάρχουν τρεις διακριτές ομάδες: α) Οι τουρκοφανείς, οι οποίοι μιλούν τουρκικά και αρκετοί από αυτούς δηλώνουν Τούρκοι. β) Οι Πομάκοι, οι οποίοι ομιλούν ένα ανάμικτο ελληνοσλαβικό ιδίωμα και προέρχονται από εξισλαμισμό γηγενών Χριστιανών. Και γ) οι Αθίγγανοι. Η θρησκευτική ελευθερία των Μουσουλμάνων είναι και πρέπει να είναι απολύτως σεβαστή και στην Θράκη λειτουργούν πολλά τζαμιά. Οι μουφτήδες Ξάνθης, Κομοτηνής και Διδυμοτείχου είναι οι ανώτατοι θρησκευτικοί λειτουργοί και οι μουφτείες αναγνωρίζονται στην χώρα μας ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Η δημοτική εκπαίδευση των Μουσουλμανοπαίδων γίνεται κυρίως στην τουρκική γλώσσα. Όσοι αποφοιτήσουν από Ελληνικό ανεγνωρισμένο Λύκειο εισάγονται στα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. της χώρας μας χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις (μέχρι ενός ποσοστού). Η πλειοψηφία των Μουσουλμάνων ζει ειρηνικά με το Χριστιανικό στοιχείο. Ελάχιστοι φανατικοί δημιουργούν κατά καιρούς προβλήματα. Ο Άρειος Πάγος απέρριψε το 2004 το αίτημα ενός σωματείου να αποκαλείται Τουρκική Ένωση Ξάνθης, διότι το όνομα αυτό δεν είναι σύμφωνο με την Συνθήκη της Λωζάννης. Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού αφορά άτομα και όχι μεγάλες ομάδες προσώπων. Η μοναδική, λοιπόν, μειονότητα στην χώρα μας είναι η μουσουλμανική - και όχι τουρκική - της Θράκης.
2. Αρβανίτες. Πολλοί τους μπερδεύουν με τους Αλβανούς είτε από άγνοια είτε σκοπίμως. Πρόκειται για Έλληνες Ορθοδόξους, οι οποίοι απλώς μιλούν ένα διαφορετικό γλωσσικό ιδίωμα, τα αρβανίτικα. Κατάγονται από το Άρβανον, μία περιοχή της Βορείου Ηπείρου, το οποίο αναφέρεται ήδη από τον 11ο αιώνα μ.Χ. στην «Αλεξιάδα» της Άννας Κομνηνής. Εκλήθησαν να βοηθήσουν τους Βυζαντινούς αυτοκράτορες σε διάφορες περιστάσεις και έτσι βρέθηκαν στον κυρίως ελλαδικό χώρο. Πολλοί από αυτούς μετά την Άλωση του 1453 εργάσθηκαν ως μισθοφόροι στον στρατό της Βενετίας και σε επίσημα έγγραφα των Βενετσιάνικων Αρχών αναφέρεται ότι οι ίδιοι οι Αρβανίτες δηλώνουν Έλληνες. Η ορθότερη ορολογία θα ήταν Αρβανιτόφωνοι Έλληνες. Πήραν μέρος σε όλους τους εθνικούς αγώνες του Ελληνισμού και πάντοτε τόνιζαν την ελληνικότητά τους (Μάρκος Μπότσαρης, Παύλος Κουντουριώτης κ.α.). Προσφάτως ορισμένες ανιστόρητες προπαγάνδες προσπαθούν να τους ταυτίσουν με τους Αλβανούς. Η ιστορία διδάσκει ότι άλλο Αρβανίτης και άλλο Αλβανός. Άλλωστε και η αρβανίτικη διάλεκτος ακολουθεί την σύνταξη και την δομή της ελληνικής και όχι της αλβανικής γλώσσας.
3. Τσάμηδες. Πρόκειται για ένα ζήτημα που εμφανίσθηκε ως διεκδίκηση ορισμένων εθνικιστικών κύκλων της Αλβανίας τα τελευταία χρόνια. Οι πρόγονοι των Τσάμηδων ζούσαν μέχρι τον 17ο αιώνα ως Ορθόδοξοι Έλληνες στην περιοχή της Ηπείρου. Εξισλαμίσθηκαν άλλοι βιαίως και άλλοι εκουσίως και μαζί με τη πίστη άλλαξαν και την εθνική τους συνείδηση. Έγιναν Τουρκαλβανοί και πήραν το όνομα Τσάμηδες από την παραφθορά του ονόματος Θύαμις, που είχε στην αρχαιότητα ο ποταμός Καλαμάς. Παρά την ανταλλαγή των πληθυσμών του 1923 περίπου 20.000 από αυτούς παρέμειναν στην Θεσπρωτία και δυστυχώς χρησιμοποιήθηκαν επί Γερμανοϊταλικής Κατοχής ως όργανα των κατακτητών. Για την εγκληματική δράση τους (1941-1944) οι επικεφαλής καταδικάσθηκαν ερήμην από το Δικαστήριο Δοσιλόγων Ιωαννίνων και οι περιουσίες τους δημεύθηκαν. Οι απόγονοι των Τσάμηδων αυτών ζουν σήμερα στην Αλβανία και διεκδικούν άλλοτε τις περιουσίες τους και άλλοτε τα εδάφη της ελληνικής Ηπείρου. Για την επίσημη Ελλάδα το θέμα θεωρείται κλειστό.
4. Βλάχοι. Πρόκειται για ακραιφνείς Έλληνες με καταγωγή από την Ήπειρο, την Μακεδονία και την Θεσσαλία, των οποίων οι πρόγονοι κατά την διάρκεια της Ρωμαιοκρατίας υπηρέτησαν στις ρωμαϊκές φάλαγγες και έμαθαν τα λατινικά. Έκτοτε οι Βλάχοι ομιλούν ένα ελληνολατινικό γλωσσικό ιδίωμα, τα Βλάχικα, το οποίο είναι μόνο προφορικό και όχι γραπτό. Βλάχος ουσιαστικά σημαίνει λατινόφωνος. Οι ίδιοι προτιμούν να ονομάζονται Αρωμούνοι η Αρμάνοι από την λέξη Ρωμανία, που είναι ένα από τα ιστορικά ονόματα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. (Νέα Ρώμη =Κωνσταντινούπολη). Οι Βλάχοι ταξίδευαν επί Τουρκοκρατίας σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και τα χρήματα που συγκέντρωναν τα έστελναν πίσω στο χωριά τους για να κτισθεί Ορθόδοξη Εκκλησία και ελληνικό σχολείο. Αντιστάθηκαν σθεναρά σε κάθε προπαγάνδα που επιχειρούσε να τους πείσει ότι δεν είναι Έλληνες. Σημαντικοί Εθνικοί Ευεργέτες του Ελληνισμού υπήρξαν Βλαχόφωνοι, όπως ο Σίνας (Ακαδημία), ο Ζάππας (Ζάππειο), ο Αρσάκης (Αρσάκειο), ο Αβέρωφ (Παναθηναϊκό Στάδιο και θωρηκτό Αβέρωφ), οι δωρητές - ιδρυτές του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και πολλοί άλλοι. Ας μην ξεχνούμε ότι τον 18ο αιώνα οι Βλάχοι της Βορείου Ηπείρου μετέτρεψαν την Μοσχόπολη σε πνευματική Ακρόπολη του υποδούλου Ελληνισμού.
5. Μακεδόνες –Σλαβόφωνοι. Κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας αρκετοί Ορθόδοξοι Ρωμηοί της Μακεδονίας άρχισαν να εμπορεύονται και να συμβιώνουν με σλαβικούς πληθυσμούς και έτσι συνήθισαν να μιλούν ένα γλωσσικό ιδίωμα ανάμικτο από βουλγαρικές και αρχαίες ελληνικές λέξεις. Επειδή η πρόσβαση στην ελληνική παιδεία εκείνη την εποχή ήταν δύσκολη, το φαινόμενο της σλαβοφωνίας - διγλωσσίας επεκτάθηκε σε σημαντικό αριθμό Ορθοδόξων ειδικά στην Δυτική Μακεδονία. Όμως στον Μακεδονικό Αγώνα του 1904 -1908 η συντριπτική πλειοψηφία των Σλαβοφώνων ετάχθη υπέρ του Πατριαρχείου και του Ελληνισμού και κατά της Βουλγαρικής εκκλησιαστικής και πολιτικής προπαγάνδας. Στον διάλογο που αναφέραμε στη αρχή του κειμένου προφανώς ο Άγγλος δημοσιογράφος Μπάουρτσερ εξεπλάγη διότι είδε έναν βαρκάρη να χρησιμοποιεί ανάμικτα τα ελληνικά και τα βουλγάρικα, αλλά να δηλώνει με έμφαση ότι είναι Έλληνας. Σήμερα έχει μείνει πολύ μικρός αριθμός διγλώσσων Ελλήνων που χρησιμοποιούν το ιδίωμα αυτό. Οι ίδιοι δεν θέτουν το παραμικρό μειονοτικό ζήτημα. Το πρόβλημα δημιουργείται από την αλυτρωτική προπαγάνδα των Σκοπίων που ανακαλύπτουν «μακεδονική» μειονότητα στην Ελλάδα. Οσάκις κατέβηκε στις εκλογές κόμμα που διεκήρυσσε ότι εκπροσωπεί την «μακεδονική» μειονότητα δεν συγκέντρωσε παρά 2.500 ψήφους σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας. Πρόκειται για άλλη μία μη-οντότητα, την οποία κατά καιρούς θυμούνται ορισμένοι για να πιέζουν την χώρα μας σε διεθνή ζητήματα.
Η ιστορική, γλωσσολογική και εθνολογική έρευνα έχει αποδείξει ότι στην διάρκεια της Τουρκοκρατίας πολλοί ελληνογενείς πληθυσμοί αναγκάσθηκαν να αλλάξουν το γλωσσικό τους ιδίωμα, όμως αυτό δεν σήμαινε αυτομάτως και αλλαγή εθνικής συνειδήσεως. Το κύριο πνευματικό εφόδιο που διέσωζε την ελληνικότητα ήταν η εμμονή στην Ορθόδοξη Πίστη. Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα των τουρκοφώνων Ελλήνων της Καππαδοκίας. Αναγκάσθηκαν υπό τον ζυγό της δουλείας να μιλούν μόνο τουρκικά και ξέχασαν τα ελληνικά. Παρέμειναν όμως Ορθόδοξοι Χριστιανοί και έτσι διεφύλαξαν και την εθνική τους συνείδηση. Από τουρκόφωνη οικογένεια καταγόταν ο Άγιος Αρσένιος από τα Φάρασα της Καππαδοκίας (+ 1924). Είναι λάθος, λοιπόν, σύγχρονοι επιστήμονες η διπλωμάτες να ανακαλύπτουν ανύπαρκτες εθνικές μειονότητες μόνο και μόνο επειδή ορισμένοι Έλληνες χρησιμοποίησαν κάποτε μία διαφορετική γλώσσα ή διάλεκτο. Ως Έλληνες Ορθόδοξοι και ως δημοκρατικοί πολίτες επιθυμούμε να συμβιώσουμε ειρηνικά με όλους τους λαούς της γειτονιάς μας και της Ανθρωπότητος. Τούτο, όμως, δεν σημαίνει ότι θα δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα κάθε πρόκληση κατά της ιστορίας μας ή της εδαφικής μας ακεραιότητος. Καλούμε δε όλους εκείνους που ασχολούνται με τα μειονοτικά ζητήματα, αντί να αναζητούν μη-οντότητες να ασχοληθούν καλύτερα με την προστασία των υπαρκτών μειονοτήτων, όπως είναι ο Βορειοηπειρωτικός Ελληνισμός.

Read more...

ΣΧΕΔΙΑ (Τουρκικής) ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ


Χαμπέρβακτίμ
Τα πολύτιμα εθνικά μας σχέδια
Θα έχετε ακούσει γύρω από την ¨προδοσία κατασκοπίας¨ που περιείχε στοιχεία γύρω από την αμυντική βιομηχανία.
…………………………………………………
Πόσο όμως γνωρίζουμε αυτά τα ζωτικής σημασίας για την κρατική ασφάλεια σχέδια ; Επιθυμώ να μοιραστώ μαζί σας πληροφορίες που συνέλλεξα για αυτά, από κύκλους της αμυντικής βιομηχανίας.
1 – Μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα(İHA): Η Τουρκία μετά την καθυστέρηση στην παράδοση των HERON από το Ισραήλ, άρχισε η ίδια να παράγει αεροπλάνα συλλογής πληροφοριών.
Στα πλαίσια του σχεδίου αυτού που ¨τρέχει¨ η ΤΑΙ, μέχρι το 2012 θα παραχθούνε 3 Τουρκικά μη επανδρωμένα οχήματα (TİHA) στα οποία έχει δοθεί το όνομα ΑΝΚΑ και θα παραδοθούνε στην Πολεμική Αεροπορία. Αργότερα σχεδιάζεται να μπει σε γραμμή παραγωγής.

Το ΑΝΚΑ που είναι προϊόν Τούρκων μηχανικών, μπορεί να μείνει στον αέρα 24 ώρες και μπορεί να φτάσει τα 30 χιλ πόδια ύψος. Με τις προηγμένες κάμερες που φέρει, εκπληρώνει τα καθήκοντα έρευνας, αναγνώρισης και συλλογής πληροφοριών ημέρα και νύχτα και υπό κάθε είδους καιρικές συνθήκες.
Υπάρχουν επίσης ιδιωτικές εταιρίες που έχουν παραδώσει στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις άλλα αεροπλάνα μικρότερων διαστάσεων. Αυτά τα İHA που μετέχουν τώρα και στις επιχειρήσεις ονομάζονται Παρατηρητής.


2- Σχέδιο AselPod. Η Τουρκία θα είναι η τέταρτη χώρα μετά τις ΗΠΑ, το Ισραήλ και τη Γαλλία που θα παράγει αυτό το κρίσιμο σύστημα. Χάρη σε αυτό το σύστημα θα βελτιστοποιηθεί η ικανότητα των F-16 για νυχτερινή κατόπτευση, για σήμανση μέσω λέιζερ, καθώς και οι ικανότητες στοχοποίησης και βομβαρδισμού.
Στα αεροπλάνα συλλογής πληροφοριών τοποθετούνται η κάμερα ASELFLIR 300 και συστήματα παρατήρησης, προϊόντα που έχουν παραχθεί από την Aselsan Με αυτό το σχέδιο θα υπάρχουν στα αεροπλάνα εθνικά συστήματα αναγνώρισης και παρακολούθησης.
Το AselPod που έχει παραχθεί από Τούρκους μηχανικούς και θα παρέχει την δυνατότητα στα F-16 να επιχειρούνε την νύχτα ¨σαν να είναι μέρα¨, αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην γραμμή παραγωγής. Αυτό το σύστημα θα τοποθετηθεί επίσης και στα ΑΝΚΑ. Το πρώτο AselPod θα παραδοθεί στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις το 2011 στην 100η επέτειο ίδρυσης της Πολεμικής Αεροπορίας.
3- Συσκευές ασφαλούς επικοινωνίας : Χάρη σε αυτές τις συσκευές που αναπτύχθηκαν από την TÜBİTAK, οι Τούρκοι αξιωματικοί θα μπορούνε στις περιοχές όπου γίνονται επιχειρήσεις να μιλάνε μεταξύ τους κρυπτογραφημένα. Οι λογάριθμοι κρυπτογράφησης των συσκευών είναι πλήρως εγχώριοι.
4- Δορυφορικό σύστημα επικοινωνιών X-Band.Είναι ένα πρόγραμμα που το ¨τρέχει¨ αυτή τη στιγμή η Διεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών. Στα πλαίσια του σχεδίου Δορυφορικών επικοινωνιών, η στόχευση είναι για δύο αναμεταδότες X-Band που θα διατεθούνε για στρατιωτικές επικοινωνίες στον Türksat-2A καθώς και οι τερματικοί σταθμοί εδάφους και κέντρα ελέγχου δικτύου που θα επικοινωνούνε μαζί του.
5- Δορυφόρος Γκιοκτούρκ: Είναι ένα σχέδιο συλλογής στρατιωτικών πληροφοριών που φέρει την δυνατότητα απόκτησης εικόνων υψηλής ανάλυσης, χωρίς κανένα γεωγραφικό περιορισμό ανά τον κόσμο. Υπογράφηκε σχετική συμφωνία με την Ιταλική εταιρία Telespazio S.p.A.Οι εγχώριες εταιρίες που μετέχουν στο σχέδιο είναι οι TÜBİTAK, η TAI και η Aselsan.
6-Ασφαλής μετάδοση δεδομένων και εικόνων : Αυτό το σχέδιο επίσης θα διασφαλίσει την κρυπτογραφημένη μετάδοση πληροφοριών επίγεια και στον αέρα. Το σχέδιο χρησιμοποιεί εθνικό λογισμικό και θα εμποδίσει την υποκλοπή συνομιλιών από εχθρικά στοιχεία. Επίσης θα κωδικοποιείται και η μετάδοση των εικόνων από τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα προς τους επίγειους σταθμούς.

Read more...

ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΙΧΑΙΡΟΥΝ -ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥΣ- ΓΙΑ ΤΗΝ…ΤΥΧΑΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ


Μπιρλίκ 14-11-2010

ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟ ΜΟΥΦΤΗ ΞΑΝΘΗΣ ΑΧΜΕΤ ΜΕΤΕ ΣΥΝΑΝΤΗΘΗΚΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΞΥΝΙΔΗΣ

Λέγεται πως ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και ταυτόχρονα βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Σωκράτης Ξυνίδης, συναντήθηκε με τον πρόεδρο της συμβουλευτικής επιτροπής της τουρκικής μειονότητας δυτικής Θράκης και εκλεγμένο μουφτής Ξάνθης, Αχμέτ Μετέ. Στην συνάντηση που έγινε στο ξενοδοχείο Νατάσσα της Ξάνθης φέρεται να ήταν παρών και ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ξάνθης Τσετίν Μάντατζη.
Σύμφωνα με την είδηση η οποία εμφανίστηκε σήμερα στο περιοδικό Αζινλίκτσα και σε πολλές ελληνικές ιστοσελίδες, στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν από τον δεύτερο γύρο των εκλογών στις 14 Νοεμβρίου ο βουλευτής Τσετήν Μανταντζή και ο πρόεδρος της συμβουλευτικής και εκλεγμένος μουφτής Αχμέτ Μετέ πήγαν μαζί.

Αναφέρεται πως η συνομιλία την οποία είχαν ο Υπουργός Σωκράτης Ξυνίδης και οι Αχμέτ Μετέ και Τσετήν Μανταντζή τελείωσε στις 17:12 και πως μετά από αυτήν δεν έγινε καμία δήλωση από τα μέλη της. Παρά ταύτα, σύμφωνα με ειδήσεις που έχουν παρθεί από διαφορετικές πηγές υπάρχει ο ισχυρισμός πως συζητήθηκε στην ειδική αυτή συνάντηση το θέμα μουφτείας. Μεταξύ των επικρίσεων που περιλαμβάνονται στα ελληνικά σάιτ σχετικά με την συνάντηση για την οποία δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα αναφέρονται οι εξής σκληρές απόψεις και θέσεις: ¨Πρόκειται για ανεπανάληπτο ολίσθημα, πρόκειται για ίντριγκες βρώμικων και άσχημων σχεδίων της Άγκυρας. Αυτά που έγιναν μετά τον απαράδεκτο σχεδιασμό των συνόρων των δήμων, δυναμιτίζουν την ειρηνική συνύπαρξη χριστιανών και μουσουλμάνων στην περιοχή. Τον λόγο πλέον έχει ο κυρίαρχος λαός. Με την ψήφο του καλείται να ακυρώσει τα άθλια παζαρέματα των σκοτεινών δυνάμεων. Αυτές οι πλευρές, σαν ένα πατριωτικό κόμμα, άρχισαν έναν αμοιβαίο διάλογο με τους φασιστικούς Ισλαμοκεμαλικούς κύκλους του τουρκισμού της Άγκυρας. Όλα αυτά προωθήστε τα, από σπίτι σε σπίτι, από στόμα σε στόμα σε όλη την Θράκη και σε όλη την Ελλάδα. Αντισταθείτε στον εκτουρκισμό της Θράκης¨.
Ας έρθουμε τώρα στα γεμάτα αγάπη και σεβασμό σχόλια του Ιλχάν Ταχσίν. Τι να κάνω, αφού εσείς ξύνεστε, η αμαρτία δεν είναι δικιά μου.
Θέλω προκαταβολικά να ρωτήσω αυτούς που τα έγραψαν.
Η μειονότητα αυτή υπάρχει ή όχι ;
Υπάρχει !
Μήπως είναι εκτουρκισμός της Θράκης το να μιλάνε οι διοικούντες της χώρας με τους εκλεγμένους μουφτήδες της μειονότητας;
Όχι !
Το κράτος και οι κυβερνώντες δεν καθυστέρησαν για χρόνια να συνομιλήσουν με την μειονότητα;
Καθυστέρησαν !
Γιατί τότε αυτή η συνάντηση ανησυχεί εσάς τους ¨καθυστερημένους¨ και όσους σκέφτονται σαν και εσάς;
Να μην σας ανησυχεί ! Καλά να πάθετε !
Ας γράψω κι αυτό. Ξέρουμε ότι ο περιβόητος νόμος περί μουφτήδων που έκανε φτερά από το συρτάρι του βουλευτή ΠΑΣΟΚ Αχμέτ Χατζηοσμάν είναι ένας νόμος που έχει σχεδιαστεί στην Ελληνική βουλή. Προσεχώς θα επικυρωθεί, μπορεί ήδη να έχει επικυρωθεί και θα τεθεί ενώπιον της μειονότητας. Αυτό θα γίνει και ο καθένας θα το δεί. Δηλαδή, το ελληνικό κράτος συνεχίζει να κάνει λάθη επί λαθών, αλλά η μειονότητα αυτό δεν το δέχεται.
Ας δούμε όμως τι γίνεται υπέρ της ελληνικής μειονότητας στην άλλη όχθη.
Ο πρωθυπουργός Ερντογάν δέχτηκε τον Βαρθολομαίο; Ναι και μάλιστα πολλές φορές.
Μα γιατί η ΥΠΕΠΘ, Νιμέτ Τσουμπουκτσού, πήγε στα σχολεία όπου σπουδάζουν οι Ρωμιοί μαθητές και έζησε συγκινητικές στιγμές, την ώρα που η ελληνίδα υπουργός προσπαθεί να μας εξαφανίσει; Γιατί η απέναντι πλευρά προσεγγίζει θετικά την μειονότητα των Ρωμιών;
Γιατί έτσι πρέπει !
Γιατί ο κύριος Παπανδρέου δεν αποδέχεται τους μουφτήδες που επιλέξαμε εμείς;
Δεν μπορεί διότι η Ελλάδα θα σειστεί συνθέμελα, θα πέσει η κυβέρνηση και θα διαλυθεί το κράτος. Δεν μπορεί διότι ο ελληνικός λαός δεν είναι έτοιμος για κάτι τέτοιο. Και όσο εσείς γράφετε τέτοια ούτε η μειονότητα ούτε το κράτος θα δει άσπρη μέρα. Εμείς το δίκιο μας θα το αναζητήσουμε παντού και δεν θα εγκαταλείψουμε τον αγώνα μας.
Οπότε ένα πράμα μένει.
Αφήστε αυτήν τη κυβέρνηση να κάνει τουλάχιστον μια αρχή. Να κάνει ώστε να πάμε μπροστά.
Ο κενός ελληνικός εθνικισμός προκαλεί ζημιά στη χώρα, αλλά εσάς δεν σας νοιάζει. Κοιτάξτε, ο κύριος Ξυνίδης συναντήθηκε με τον μουφτή της μειονότητας, ε και τι με αυτό; Μήπως ανακηρύχτηκε η ¨Ανεξάρτητη Τουρκική Δημοκρατία της Δυτικής Θράκης¨; Ντροπή ντροπή !
Αφήστε λίγο να προχωρήσει αυτή η χώρα. Ισχυρίζεστε πως είναι ¨Εξ ανατολών ο κίνδυνος¨ αλλά από την ανατολή έρχονται η ειρήνη, η ειλικρίνεια, η καλή γειτονία, η ανοχή, ο σεβασμός στα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα. Θέλετε παράδειγμα; Πάρτε το κορυφαίο. Λειτουργία στην Παναγία Σουμελά μετά από έναν αιώνα. Σχεδόν κάθε Κυριακή λειτουργία στην εκκλησία της Παναγίας στην Έφεσο. Η συνεχής άνοδος του θρησκευτικού τουρισμού και η λειτουργία στην Καππαδοκία.
Εδώ; Στην Ελλάδα τι γίνεται; Μπορεί κάποιος να επισκεφτεί ένα τζαμί;
Απαντήστε !
Μη φοβάστε !
Εσείς μόνο αυτά μπορείτε να γράφετε !

Read more...

ΜΕΛΕΤΗ ΓΝΩΣΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΥΡΙΟ ΓΙΑ ΣΧΕΣΕΙΣ ΗΝ.ΠΟΛΙΤΕΙΩΝ-ΤΟΥΡΚΙΑΣ/ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ.


ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΡ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.Ε.ΔΡΟΥΓΟΣ
Υπό τον τίτλο «ΑΝΑΓΕΝΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ-ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», κυκλοφορεί αύριο από το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ ΓΙΑ ΜΕΣΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ μια μελέτη 14 σελίδων.
Συγγραφείς είναι Αμερικανός αναλυτής ΣΚΟΤ ΚΑΡΠΕΝΤΕΡ και ο διαμένων μόνιμα στις ΗΠΑ Τούρκος αναλυτής Σ. ΚΑΓΚΑΠΤΑΙ. Και οι δυο έχουν επικρίνει τους τελευταίους μήνες δριμύτατα τις πολιτικές επιλογές ΕΡΝΤΟΓΚΑΝ σε Μ.ΑΝΑΤΟΛΗ-ΕΥΡΩΠΗ-ΚΑΥΚΑΣΟ.

Ειδική μνεία γίνεται στην στροφή προς ΙΡΑΝ-ΣΥΡΙΑ-ΚΙΝΑ καθώς και το «άδειασμα» προς ΙΣΡΑΗΛ-ΓΕΩΡΓΙΑ. Ενδιαφέρον προκαλεί η πρόταση τους με την οποία οι δυο αναλυτές καλούν τις ΗΠΑ να απευθυνθούν με διαφημιστικά και INFORMATION OPERATIONS απ ευθείας στην κοινή γνώμη της Τουρκίας παρακάμπτοντας τις αντιδυτικές θέσεις του ΕΡΝΤΟΓΚΑΝ και του κυβερνώντος κόμματος ΑΚP.

Read more...

Η Τουρκία εκβιάζει το ΝΑΤΟ για την πυραυλική άμυνα!


«Ή μας βάζετε… αρχηγούς, ή ξεχάστε ανάπτυξη στοιχείων της πυραυλικής άμυνας σε τουρκικό έδαφος», περιγράφεται με λίγα λόγια ο νέος τουρκικός εκβιασμός εναντίον της ευρωατλαντικής κοινότητας!
Για να ειπωθεί με πιο απλά λόγια, η Τουρκία ζητάει επί της ουσίας να ελέγχει την πυραυλική άμυνα που σχεδιάζει να αναπτύξει η Ατλαντική Συμμαχία, με σκοπό να αντιμετωπίσει την απειλή που προέρχεται από τα μη συμβατικά – βαλλιστικά οπλοστάσια χωρών-παριών της διεθνούς κοινότητας, όπως το Ιράν και η Βόρεια Κορέα.

Η τουρκική κυβέρνηση καταθέτει τις απόψεις της εν όψει της συνόδου κορφής του ΝΑΤΟ στη Λισαβόνα, πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, ώστε να βάλει τους ισχυρούς του ΝΑΤΟ να αναζητήσουν ανταλλάγματα που θα μπορούσαν να προσφέρουν στην Τουρκία, ώστε να μην τους μπλοκάρει τα σχέδια…


Σημασία δεν έχει να συζητηθεί το αν και κατά πόσον η απειλή υφίσταται ή όχι, ή αν έχει σαν πραγματικό στόχο τη Ρωσία ή όχι. Σημασία έχει η ανάδειξη, για μία ακόμη φορά, της τουρκικής μεγαλομανίας των τελευταίων ετών και τα ωμά εκβιαστικά διλήμματα που θέτει προς κάθε κατεύθυνση.
Η Τουρκία έχει εκφράσει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο την αντίθεσή της στην προοπτική συμπερίληψης χωρών της γεωπολιτικής της περιφέρειας, όπως το Ιράν, στις αφορμές για την ανάπτυξης του συστήματος πυραυλικής άμυνας.
Κατά συνέπεια, μετά την τουρκική απαίτηση να αναλάβει την ηγεσία της όλης προσπάθειας, είναι είτε σα να απαιτεί την αναβάθμισή της για να… αλλάξει γνώμη (!) είτε απλώς την επιθυμεί για να «πουλήσει εξυπηρέτηση» – σε απλά ελληνικά μιλώντας – στους Ιρανούς, λέγοντάς τους «εμείς έχουμε τα κλειδιά, μην δίνεται σημασία στους ΝΑΤΟϊκούς».
Η Δύση, επιτέλους, πρέπει να αντιληφθεί ότι το να διατηρεί την Τουρκία τόσες δεκαετίες ως το χαϊδεμένο και ατίθασο «παιδί», έχει σαν αποτέλεσμα να εκθρέψει τον μεγαλοϊδεατισμό της, με αποτέλεσμα πλέον, σε μια από τις πιο κρίσιμες από γεωπολιτικής απόψεως περιοχή του πλανήτη, να έχει απολέσει έναν σύμμαχο στον οποίο είχε στηρίξει σχεδόν τα πάντα…
Στερνή μου γνώση… Βέβαια, όπως δείχνει η Ιστορία, οι ισχυροί του διεθνούς συστήματος μπορεί να μην αντιδράσουν άμεσα και εν θερμώ, η «απάντηση» όμως έρχεται εν καιρώ και αποκαθιστά τις ισορροπίες…

Defence-point

Read more...

Νέες δηλώσεις Μπαγίς (από Βρυξέλλες…)


Το Τάγμα των Αρχόντων του Αγίου Ανδρέα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που εδρεύει στις Η.Π.Α. διοργανώνει διεθνή διάσκεψη για τις θρησκευτικές ελευθερίες με τίτλο «Θρησκευτικές Ελευθερίες: Η Γέφυρα της Τουρκίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση», στις 16-17 Νοεμβρίου 2010 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις Βρυξέλλες. Στη διήμερη διάσκεψη θα συμμετέχουν λόγιοι, υποστηρικτές των θρησκευτικών ελευθεριών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δημοσιογράφοι, διπλωμάτες, κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι, θρησκευτικοί αρχηγοί, εκπρόσωποι της Τουρκικής κυβερνήσεως, δικηγόροι και εκπρόσωποι των μειονοτήτων οι οποίοι θα επικεντρώσουν τις παρουσιάσεις τους στο θέμα των θρησκευτικών ελευθεριών, θα αναλύσουν τα προβλήματα θρησκευτικής ελευθερίας που αντιμετωπίζουν οι θρησκευτικές μειονότητες της Τουρκίας και θα προτείνουν λύσεις.
«Η θρησκευτική ελευθερία είναι πολύτιμο δώρο του Θεού στον άνθρωπο, αφού επηρεάζει άμεσα και ουσιαστικά την σχέση μας μαζί Του. Μας δίνει μια δυνατότητα ανοιχτής επικοινωνίας μας με τον Δημιουργό. Συνεπώς, μια διάσκεψη αφιερωμένη στις θρησκευτικές ελευθερίες γίνεται γέφυρα μεταξύ της ανθρωπότητος και του Θεού και κατ’ επέκταση μια γέφυρα που συνδέει ανθρώπους, έθνη, πολιτισμούς και θρησκείες», είπε ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος αναφερόμενος στην προσεχή διάσκεψη.

Κύρια σημεία της ομιλίας του Υπουργού Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Τουρκίας και επικεφαλής των διαπραγματεύσεων με την ΕΕ, Egemen Bagis, στη διάρκεια της Διεθνούς Διάσκεψης για τη θρησκευτική ελευθερία στην Τουρκία που διοργανώθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από το Τάγμα των Αρχόντων του Αγίου Ανδρέα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, που εδρεύει στις Η.Π.Α.
Πριν ξεκινήσει την παρέμβασή του ο Bagis δέχθηκε τιμητική πλακέτα από το Τάγμα με το θέμα της Διάσκεψης. Ξεκινώντας την παρέμβασή του ο Τούρκος Υπουργός έκανε μια ιστορική αναδρομή στην πολιτική ανεξιθρησκίας που ακολουθούσε η Οθωμανική Αυτοκρατορία. Στο πλαίσιο αυτό υπογράμμισε τις προσπάθειες για την αμοιβαία κατανόηση των θρησκειών που προωθεί η τουρκική κυβέρνηση, τις μεταρρυθμίσεις σχετικά με τη θρησκευτική ελευθερία, αλλά και για την ελλιπή μερικές φορές εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας.

Στη συνέχεια έκανε λόγο για τη μεγάλη σημασία της Θείας Λειτουργίας στο Ναό της Παναγίας Σουμελά καθώς ήρθαν σε επαφή οι κάτοικοι της περιοχής με πιστούς που προσήλθαν απ΄ όλα τα μέρη του κόσμου. Αυτό αποτελεί ένα φανερό σημάδι ότι η Τουρκία μετασχηματίζεται και ότι η τουρκική κυβέρνηση συμβάλει στην προσπάθεια αυτή. Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι η κυβέρνησή του προσπαθεί να βρει λύση στο ζήτημα της νομικής οντότητας του Πατριαρχείου και στο ζήτημα του κλήρου που πρέπει να έχει τουρκική υπηκοότητα ανέφερε ότι οι σχετικές αιτήσεις για την απόκτηση υπηκοότητας εξετάζονται με απόλυτη προτεραιότητα.

Ανέφερε ωστόσο και την ευθύνη που φέρουν οι διάφορες θρησκευτικές ομάδες, οι οποίες θα πρέπει να χτίσουν και γέφυρες μεταξύ τους. ” Η Τουρκία δεν είναι τέλεια” είπε, “ούτε έχει λύσει όλα τα προβλήματα, αλλά η σημερινή Τουρκία είναι καλύτερη από τη χθεσινή”. Στο ζήτημα της ενταξιακής πορείας της χώρας του υπογράμμισε ότι η έκθεση προόδου περιγράφει τις βελτιώσεις και δείχνει την αλλαγή που συντελείται στη χώρα. Η Τουρκία είναι η γέφυρα που συνδέει την Ευρώπη με διαφορετικούς πολιτισμούς. Η ΕΕ θα μείνει ημιτελής χωρίς την Τουρκία και κάλεσε την ΕΕ να αναλογιστεί τί είδους Ευρώπη θέλει. Τόνισε επίσης ότι η Άγκυρα ακολουθεί την πολιτική των μη προβλημάτων με τους γείτονές της (zero problems).

Απαντώντας στο ερώτημα για το πότε θα επαναλειτουργήσει η σχολή της Χάλκης ο Τούρκος Υπουργός δήλωσε αισιόδοξος τονίζοντας ότι εξετάζονται οι νομικές πτυχές του θέματος και ότι σήμερα ελπίζει περισσότερο από χθες και αύριο θα ελπίζει περισσότερο από σήμερα. Απαντώντας σε άλλη ερώτηση σχετικά με το μπαϊράμι (πού άρχισε χθες) τόνισε “έρχομαι από μια χώρα στη οποία δεν υπάρχει τέμενος για να εορτάσουν οι μουσουλμάνοι“, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η Ελλάδα δεν έχει ακόμη επιτρέψει την κατασκευή μουσουλμανικού τεμένους.

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP