Τρίτη 10 Μαΐου 2011

ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟΥΡΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΟΥ


Προξενεῖ ἐντύπωση ἡ σιωπή τῶν τοπικῶν ΜΜΕ, δέν Προξενεῖ;
Γράφαµε τίς προάλλες γιά τήν ἐπιστολή τῶν 14 µουσουλµάνων πρός Ἐρντογάν καί τουρκικό ΥΠΕΞ σχετικά µέ τήν ἄθλια πολιτεία τοῦ Τούρκου Προξένου Κοµοτηνῆς, Μουσταφᾶ Σάρνιτς στή Θράκη. Γιά τόν τρόπο µέ τόν ὁποῖο ὄχι µόνο διακρίνει τούς µουσουλµάνους σέ ἡµέτερους καί …χαφιέδες τῶν Ἑλλήνων ἀλλά καί ἐκβιάζει ὅσους πληρώνει. Γιά τόν τρόπο µέ τόν ὁποῖο ἀναµειγνύεται στίς ἐκλογές, προωθώντας συγκεκριµένους ὑποψηφίους καί στρέφεται κατά τῶν ἄλλων. Γιά τόν τρόπο µέ τόν ὁποῖο κινεῖται ἐκτός προξενικοῦ δικαίου καί παραβιάζει κάθε ἔννοια νοµιµότητας.

Ἐκείνη ἡ ἐπιστολή ἐστάλη στίς 25/10/10 καί πῆγε σέ ὅλες τίς µειονοτικές ἐφηµερίδες, πού φυσικά τήν ἔθαψαν – ποιός θά τολµοῦσε νά στραφεῖ κατά τοῦ ἀφεντικοῦ του; Ὅµως µαθαίνουµε ὅτι ὑπῆρξε καί µία τοὐλάχιστον πλειονοτική ἐφηµερίδα πού τήν εἶχε στά χέρια της ἀλλά περιέργως ἄφησε τέτοιο «λαβράκι» ἀναξιοποίητο! Κι ὄχι µόνο αὐτό, ἀλλά κι ἐξεµάνησαν βλέποντάς της τώρα δηµοσιευµένη ἀπό τά «Νέα τῆς Θράκης».

Πῶς λέτε νά ἔγινε αὐτό; Γιατί ἄραγε δέν ἔγινε θέµα τοπικά – ἐκ τῶν ὑστέρων, ἔστω – µιά τέτοια τρανταχτή ἀπόδειξη τοῦ ρόλου τοῦ Προξενείου; Γιατί δέν ἀφιερώθηκαν λίγα λεπτά στό ζήτηµα ἀπό τά τοπικά ἠλεκτρονικά Μέσα, τόσο δευτερεῦον τό ἔκριναν τό ζήτηµα;
Καλά, γιά ὁρισµένους ξέρουµε καλά τά ὅρια τοῦ πατριωτισµοῦ τους, φτάνουν µέχρι τή (βαθιά) τσέπη τους. Οἱ ἄλλοι; Δέν πρέπει νά ρίξουν φῶς σέ ἕνα τέτοιο ξεµπρόστιασµα τῆς λειτουργίας τῆς σφηκοφωλιᾶς πού ἔχουµε µέσα στό σπίτι µας;

http://greeknation.blogspot.com/2011/05/blog-post_7706.html#more

Read more...

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ


Η αφίσα που βλέπετε παρακάτω αφορά ένα συνέδριο που οργάνωσε στις 25-4 στο πανεπιστήμιο Γκαζί στην Άγκυρα το Κέντρο Στρατηγικών Ερευνών Βαλκανίων (BALKANSAM) με θέμα ¨Ο Τουρκισμός της Δυτικής Θράκης¨ και προς τιμήν του Σαδίκ Αχμέτ. Βλέπουμε λοιπόν τους ομιλητές: Η χήρα Σαδικ, ο Εφέντι Μπαρουτσού μέλος του Δ.Σ. των ülkü ocaklari (γκρίζοι λύκοι), o καθηγητής πανεπιστημίου Χαλίμ Τσαβούσογλου, ο πρόεδρος του BALKANSAM και ο καταγόμενος από την Θράκη συγγραφέας-ερευνητής-Αλή Αγιαζμαλί. Κρίνω σκόπιμη την δημοσίευση των ονομάτων αυτών γιατί κάποιοι από αυτούς μπορεί μετά απόλίγο καιρό να μας μιλάνε για ειρήνη φιλία και αδελφοσύνη…

Η εκδήλωση ήταν αποτυχημένη, καθώς η αίθουσα ήταν σχεδόν άδεια. Φαίνεται πως ο κόσμος στην Άγκυρα έχει άλλα πιο σοβαρά θέματα από τις αλυτρωτικές -όπως φαίνεται και από την αφίσα- βλέψεις των οργανωτών του συνεδρίου. Για δείτε την αφίσα.

http://greeknation.blogspot.com/2011/05/blog-post_3.html#more

Read more...

Εκτουρκισμός μέσα σε φροντιστήρια!!!


Η εκπομπή της ΝΕΤ «Ειδικές Αποστολές» (9/1/2011), του δημοσιογράφου Φάνη Παπαθανασίου, είχε αναφορά στον ιμάμη Φετουλάχ Γκιουλέν, ο οποίος προωθεί τις ιδέες του παντουρκισμού. Ο Γκιουλέν που είναι αυτοεξόριστος στις ΗΠΑ, έχει δημιουργήσει απίστευτο αριθμό σχολείων και φροντιστηρίων (200) μέσα στην Τουρκία καθώς και 22 πανεπιστήμια, τα πιο πολλά από αυτά στη νοτιοανατολική Τουρκία..

Οι …επιχειρήσεις αυτές του Γκιουλέν έχουν επεκταθεί και σε πάρα πολλές χώρες του εξωτερικού. Στην εκπομπή αναφέρθηκε ότι η Ρωσία έκλεισε 16 σχολεία του Γκιουλέν επειδή πραγματοποιούσαν εθνικιστική τουρκική προπαγάνδα. Για τον ίδιο ακριβώςλόγο και το Ουζμπεκιστάν έβαλε φυλακή 7 μέλη της κίνησης του Γκιουλέν. Επίσης, αναφέρθηκε αόριστα ότι ο ιμάμης έχει ανοίξει σχολεία και στα Βαλκάνια.

Η Ζαγάλισα είχε ξανααναφερθεί στο θέμα αυτό στο φ. 27 αναδημοσιεύοντας ρεπορτάζ της εφημερίδας Παρόν (8/3/09) όπου αναφερόταν ότι ο Γκιουλέν έχει ανοίξει σχολεία και στη Θράκη.

Η Ζαγάλισα έκανε έρευνα και σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας, τέτοια φροντιστήρια υπάρχουν και σε Πομακοχώρια. Αυτά τα φροντιστήρια λειτουργούν με ψεύτικη βιτρίνα. Σε ένα κτίριο δηλαδή βάζουν ταμπέλα ότι μέσα γίνονται μαθήματα ξένων γλωσσών και στην ουσία αντί για μαθήματα αγγλικών πραγματοποιείται παντουρκιστική προπαγάνδα. Αναρωτιόμαστε, ως Ζαγάλισα, όχι πως θα αντιδράσει η Ελλάδα, αλλά αν θα αντιδράσει. Θα επανέλθουμε.

Ζαγάλισα (τεύχος 49, Ιανουάριος 2011)

Read more...

ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ¨ΑΝΚΑ¨ - Στο δεξί φτερό του ΑΝΚΑ υπάρχει η υπογραφή του Κεμάλ Ατατούρκ


To ANKA πέταξε 1,5 ώρα, ενώ στην επιστροφή το σύστημα προσγείωσης χάλασε, ΑΓΚΥΡΑ- Το μη Επανδρωμένο Τουρκικό Όχημα (ΤΙΗΑ) ΑΝΚΑ, πραγματοποίησε σήμερα πτήση 1,5 ώρας. Με βάση τις πληροφορίες του ανταποκριτή του ΑΑ, το ΑΝΚΑ στα πλαίσια των δοκιμών του που συνεχίζονται από τις 30-12-2010 έως τώρα, σήμερα πραγματοποίησε πτήση διάρκειας περίπου 1,5 ώρας. Σε αυτή την πτήση όλα τα συστήματα λειτούργησαν με επιτυχία. Καθώς όμως μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών κατά την επιστροφή δεν λειτούργησε το σύστημα προσγείωσης, εφαρμόστηκαν διαδικασίες έκτακτης ανάγκης. Η βλάβη όμως δεν αποκαταστάθηκε και κατά την προσγείωση υπήρξαν ελαφρές φθορές στην μούρη και στο δεξί φτερό του σκάφους. Έγινε γνωστό πως δεν θα επηρεαστούνε από αυτό το γεγονός οι πτητικές δοκιμές των άλλων πρωτότυπων αεροσκαφών που έχουν παραχθεί.

ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΝΚΑ
Το μη Επανδρωμένο Τουρκικό Όχημα (ΤΙΗΑ) ΑΝΚΑ έχει άνοιγμα πτερύγων 17 μέτρα, βάρος απογείωσης 1600 κιλών, και συγκαταλέγεται στην ανώτερη κατηγορία. Το ΑΝΚΑ αποτελείται από περίπου 7.000 τεμάχια και καθώς ο κορμός και τα φτερά του σκάφους είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα το ίχνος του στα ραντάρ είναι μειωμένο. Διαθέτει κινητήρα ντίζελ 155 ίππων και μπορεί να παραμείνει 24 ώρες στον αέρα. Το ωφέλιμο φορτίο του είναι 200 κιλά, που είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία του. Το ΑΝΚΑ είναι εύκολο να μεταφερθεί. Μπορεί να μεταφερθεί όπου χρειάζεται με τα αεροσκάφη C-130. Το 40% του σχεδίου ΑΝΚΑ κατασκευάζεται από την εθνική βιομηχανία. Διαθέτει ικανότητα αυτόματης απογείωσης και προσγείωσης, ενώ έχει λινκ μετάδοσης με εμβέλεια 200 χιλιομέτρων και προστατευμένο ηλεκτρονικά. Το 2012 στο ΑΝΚΑ θα ενταχθεί ραντάρ που θα μπορεί να παίρνει εικόνες πίσω από σύννεφα.

Θα κοστίζουν λιγότερο από τα Heron
To ANKA διαθέτει κάποια πλεονεκτήματα ενάντια στα Heron. Καταρχάς το ΑΝΚΑ χρησιμοποιεί διαφορετικό καύσιμο. Ενώ το Heron περιορίζεται στις τρεις ώρες λόγω του συστήματος αποτροπής πάγου, το ΑΝΚΑ μπορεί να εργάζεται για 24 ώρες. Το Heron έχει ωφέλιμο φορτίο 185 κιλών , ενώ το ΑΝΚΑ μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 200 κιλά. Το ΑΝΚΑ μπορεί να κάνει τα 200 χλμ σε 1 ώρα. Οι αρμόδιοι αναφέρουν πως το ΑΝΚΑ κοστίζει λιγότερο από το Heron και πως όταν η δαπάνη για 4 αεροπλάνα και δύο επίγειους σταθμούς είναι 50-60 εκ. $. η δαπάνη για τα ΑΝΚΑ είναι χαμηλότερη.

Στο δεξί φτερό του ΑΝΚΑ υπάρχει η υπογραφή του Κεμάλ Ατατούρκ.

tourkikanea

Read more...

«Τουρκική» η Βάση Bondsteel στο Κόσσοβο;


Μπορεί το γνωστό δημοσίευμα του «Σπίγκελ» να προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στην Ελλάδα, υπάρχουν όμως και δημοσιεύματα που περνούν απαρατήρητα αν και εξίσου σημαντικά. Ένα από αυτά ήταν και το ρεπορτάζ της εφημερίδας της Βοσνίας Dnevni Avaz, σύμφωνα με το οποίο οι Αμερικανοί θα κλείσουν την μεγάλη στρατιωτική Βάση Bondsteel, κοντά στο Ουρόσεβατς, στην περιοχή Φερίζοβικ του ανατολικού Κοσσόβου, για οικονομικούς λόγους.

Η προοπτική προκάλεσε αναστάτωση στη Σερβία, αλλά και σε όλα τα Βαλκάνια (πλην Ελλάδος, βεβαίως που δεν το έχει πάρει ακόμη είδηση). Όχι επειδή θα κλείσει η Βάση, αλλά επειδή οι φήμες θέλουν τους Τούρκους να εγκαθίστανται σ’ αυτή.

Οι ανησυχίες ενισχύθηκαν όταν ο πρώην αρχηγός της υπηρεσίας στρατιωτικών πληροφοριών της Σερβίας Μομίρ Στογιάνοβιτς δήλωσε ότι εκφράζονται φόβοι μήπως οι τουρκικές στρατιωτικές δυνάμεις εισέλθουν στο Κόσσοβο.

Εάν αληθεύουν οι πληροφορίες αυτές σίγουρα κάποιοι στο ελληνικό Πεντάγωνο θα χάσουν τον ύπνο τους, γιατί πρόκειται για μια γιγαντιαία Βάση που μπορεί να φιλοξενήσει επτά χιλιάδες στρατιώτες.

http://kostasxan.blogspot.com/2011/05/bondsteel.html

Read more...

Μείζων κίνδυνος μη αναστρεψίμου αιφνιδιασμού!


Του Α. ΛΥΚΑΥΓΗ
Με κήρυξη τουρκικής ΑΟΖ εκείθεν του Καστελλορίζου

ΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ και την Αίγυπτο να προχωρούν ήδη (και την Κύπρο ν’ ακολουθεί κατά πόδας) σε πρακτικές εκμεταλλεύσεως των δικών τους οριοθετημένων αποκλειστικών θαλασσίων οικονομικών ζωνών (ΑΟΖ) η Ελλάδα κινδυνεύει τελικά να βρεθεί εκτός νυμφώνος! Θα έχει δηλαδή καθηλωθεί (αυτοαναιρούμενη) από περιοχές τις οποίες κανένας –πλην της τουρκικής αδηφαγίας– δεν μπορεί λογικά να της αμφισβητήσει. Θέτοντας υπό αίρεση, δηλαδή, φυσικά γεωπολιτικά της δικαιώματα. Αυτό να μη θεωρηθεί ως κασσανδρολογία. Να καταγραφεί όμως ως προειδοποιητικό σήμα κινδύνου.

Καθώς η Ελλάδα ενδέχεται να αιφνιδιασθεί με μονομερείς τουρκικές ενέργειες στις νοτιοανατολικές παρυφές της εθνικής της κυριαρχίας.
Όπου η Άγκυρα διεκδικεί ΑΟΖ εκείθεν (προς ανατολάς αλλά και νοτίως) του Καστελλορίζου, με προφανή σκοπό:
• Αφενός ν’ αποκόψει την ενότητα του θαλάσσιου χώρου Ελλάδος-Κύπρου. Προαποτρέποντας έτσι συνομολόγηση συμφωνίας των δύο αυτών κρατικών πόλων του Ελληνισμού.
Και αφετέρου να δημιουργήσει προϋποθέσεις οριοθετήσεως της δικής της ΑΟΖ με την Αίγυπτο!
Πρόθεση που δεν αποκρύπτεται άλλωστε από την τουρκική ηγεσία. Η οποία εξάλλου είχε ήδη επαφές με το Κάιρο, ακόμη και πριν από την ανατροπή Μουμπάρακ.
Αυτή τη στιγμή –κι αυτός είναι ο λόγος που γράφεται το παρόν– η Λευκωσία προχωρεί αποφασιστικότερα κι ενεργοποιείται στο έπακρο.
Προάγοντας διαδικασίες πρακτικής πλέον προαγωγής αποφάσεων, με τις οποίες αρχίζει εκμετάλλευση μερικών από τα επιβεβαιωμένα κοιτάσματα στις νοτιοανατολικές περιοχές (οικόπεδα) της ΑΟΖ που έχει οριοθετήσει με Ισραήλ, Αίγυπτο και Λίβανο.
Κάτι που θα πάρει μεν κάποιο χρόνο. Αλλά που ήδη βρίσκεται στο στάδιο των τελικών σχεδιασμών, από συγκεκριμένη αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία. Οπόταν το τρένο θα έχει ξεκινήσει.
Και που φυσικά θα σημάνει άρδην αλλαγή του γεωοικονομικού (άρα και γεωστρατηγικού) τοπίου. Μαζί και των ευρύτερων συσχετισμών.
Αυτό, καθώς και η εκ παραλλήλου κινητοποίηση των Ισραηλινών στην όμορη δική τους ζώνη, αποβαίνουν προσδιοριστικές δυναμικές σε ό,τι αφορά ευρύτερες εξελίξεις στην περιοχή.
Κι αυτές διαλαμβάνουν φυσικά τις τουρκικές αντιδράσεις.
Οι οποίες και θα εκδηλωθούν χωρίς αμφιβολία με τετελεσμένα, εκεί όπου θα μπορέσει να δημιουργήσει εφαλτήρια για περαιτέρω στοχοθεσίες της.
Κι ακριβώς η περιοχή του Καστελλορίζου, είναι στρατηγικής σημασίας, για ευανάγνωστους λόγους.
Αλλά και η ευχερέστερη για την ίδια, εφόσον από ελληνικής πλευράς, εμφανίζονται σημεία κοπώσεως και σύνδρομα φοβίας, σε ό,τι αφορά την διεκδίκηση δεδομένων δικαιωμάτων.
Εάν λοιπόν η Αθήνα παραμείνει αδρανής, αποφεύγοντας να προχωρήσει στο αυτονόητο, ενδέχεται –για να μη πούμε με βεβαιότητα– να βρεθεί μπροστά σε μη αναστρέψιμα γεγονότα.
Και σε κατάσταση που θα την υποχρεώσει ν’ αποδεχθεί αναδιπλώσεις και να υποστεί τραυματικούς γεωπολιτικούς ακρωτηριασμούς. Γιατί σ’ αυτό ακριβώς θα μεταφρασθούν τετελεσμένα τα οποία ήδη αποτελούν προαγγελλόμενες εκτροπές.
Οι οποίες κι ευνοούνται, αφενός από τις καταθλιπτικές ελληνικές αγκυλώσεις και αφετέρου από τις ανατασσόμενες τουρκικές στρατηγικές δυνατότητες.
Δυνατότητες, όχι απλώς επιτήδειου, αλλά κι επιδέξιου ουδέτερου.
Που εκμεταλλεύεται αναλόγως –αλλά πάντα με μαεστρία– την αναδιάταξη των περιφερειακών ισορροπιών στο Μεσανατολικό τόξο. Παίζοντας το και ως ΝΑΤΟϊκός χωροφύλαξ και ως αυτόκλητος κηδεμόνας των μουσουλμάνων.
Ειδικότερα τώρα των Αράβων.

paron

Read more...

“Οι Έλληνες κατέχουν παράνομα Φαρμακονήσι-Αγαθονήσι”,δηλώνει Τούρκος πολιτικός.


Προκλητικός ο πρόεδρος του Δημοκρατικού κόμματος της Τουρκίας Ναμικ Κεμάλ Ζειμπέκ ο οποίος ισχυρίστηκε πως το Φαρμακονησι και το Αγαθονήσι είναι υπο παράνομη κατοχή της Ελλάδας και πως στην πραγματικότητα τα δυο αυτά νησιά ανήκουν στην Τουρκία. Ο Ζειμπέκ στην ομιλία του στην περιοχή Μπάλτσοβα όπου παρουσίασε τους υποψήφιους βουλευτές του κόμματος του δήλωσε οτι η Ελλάδα σιγά σιγά απέκτησε τα δυο αυτά νησιά ” ενω οι χάρτες των Βρετανών δείχνουν οτι ανήκουν στην Τουρκία”.

Ο Ζειμπέκ ο οποίος ισχυρίζεται οτι η συνθήκη της Λωζάνης και οι χάρτες του 1947 δείχνουν οτι το Αγαθονήσι και το Φαρμακονήσι ανήκουν στην Τουρκία και κατηγόρησε την κυβέρνηση Ερντογάν οτι έκλεισε τα ματιά στην επεκτατική πολιτική της Ελλάδας.

” Τα δυο αυτά νησιά είναι υπο την κατοχή της Ελλάδας. Στην αρχή έχτισαν εκκλησία στο Αγαθονήσι. Μετά έβαλαν και την Ελληνική σημαία δίπλα. Οταν είδαν οτι δεν υπάρχει κάποια αντίδραση άρχισαν να φέρνουν κόσμο για να ζησουν εκεί. Εισέβαλαν στο νησί και έκαναν σκάλα για τουριστικές εκδρομές” δήλωσε ο Ζειμπέκ.

O τούρκος πολιτικός δήλωσε οτι ” Έλληνες αξιωματικοί πηγαίνουν στα νησιά αυτά παράνομα. παραβιάζουν τα συνορα μας και πατούν σε τουρκικά εδάφη .”!
Ο Ζειμπεκ κατηγορεί τον Ερντογάν ότι με την απαθή στάση του επιτρέπει την παρανομία αυτή!
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι για να “σώσει τα νησια από την Κατοχή των Ελλήνων” θα παει ο ίδιος στα νησιά αυτά .” Θα πάω χωρίς βίζα , χωρίς , χωρίς διαβατήριο. Αν δεν βρω βάρκα θα πάω κολυμπώντας και θα βγω στο νησί αυτό”

Ευτυχώς η τουρκική κυβέρνηση δεν ασχολήθηκε καν με τις μη σοβαρές δηλώσεις του Ζειμπεκ και επικρατεί η λογική της διπλωματίας.
Οι δηλωσεις του Ζειμπεκ θεωρούνται κίνησεις εντυπωσιασμου ένα μήνα πριν τις εκλογές. Το Δημοκρατικό Κόμμα δεν εκπροσωπείται στο Κοινοβούλιο και δεν αναμένεται να λάβει περισσότερο από το 2% των ψήφων.
O Zειμπέκ ήταν Υπουργός Πολιτισμού στην κυβέρνηση Οζαλ το 1987 με το Κόμμα Μητέρας Πατρίδας και επίσης ήταν Υπουργός Επικρατείας το 1995 εώς και το 1997 με το Κόμμα του Ορθού Δρόμου.

http://nationalpride.wordpress.com

Read more...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η πρώτη φωτό του νέου τουρκικού άρματος ΑLTAY


Αυτή είναι η πρώτη αυθεντική φωτογραφία που λήφθηκε από άνθρωπο του defencenet.gr, του νέου, εξ ολοκλήρου εγχώριας ανάπτυξης, βαρέως τουρκικού άρματος μάχης ALTAY. Η φωτό τραβήχτηκε πριν από λίγο στην Κωνσταντινούπολη στην έκθεση IDEF 2011. Οι Τούρκοι δεν επιτρέπουν ακόμα την λήψη φωτογραφιών από το άρμα και για τον λόγο αυτή η φωτογραφία λήφθηκε από γωνία που δεν είναι ευκρινής η πλαϊνή του πλευρά, αλλά η φωτό δίνει μια ολοκληρωμένη εικόνα του εμπρόσθιου τμήματος και των υποσυστημάτων του πύργου. Η παρουσίαση έγινε πριν από 45′ από τον Τούρκο πρόεδρο Α.Γκιουλ.

Το άρμα βρίσκεται στο περίπερο της εταιρείας OTOKAR του επιχειρηματικού ομίλου Koc Group. Το σασί του νέου άρματος φαίνεται να μοιάζει αρκετά σε αυτό του κορεατικού XK-2 Black Panther το οποίο κατόπιν συμφωνίας των Τούρκων με τους Κορεάτες αποτελεί την βάση για την ανάπτυξη του Altay, αλλά είναι πολύ πιο στιβαρό.

Επιπρόσθετα ο πύργος του Altay είναι σαφές ότι είναι μεγαλύτερος σε μήκος από το κορεατικό ΧΚ-2 και να μοιάζει στο εμπρόσθιο τμήμα του σε μεγάλο βαθμό με αυτόν του Leopard 2A6. Δηλάδή έχουν εφαρμόσει κυριολεκτικά “λύσεις της επόμενης ημέρας” στην ανάπτυξη του πλέον κρίσιμου τμήματος σε ένα άρμα που είναι ο πύργος του. δεσπόζει το πυροβόλο των 120 χλστ.
Το νέο Σύστημα Ελέγχου Πυρός του άρματος είναι το σπονδυλωτής σχεδίασης και κατασκευής Volkan-III της τουρκικής εταιρείας Aselsan, ενώ ορισμένα άλλα χαρακτηριστικά του άρματος είναι ότι το τουρκικό άρμα διαθέτει 7 εδαφιαίους τροχούς σε σχέση με τους έξι που διαθέτει το κορεατικό XK-2 Black Panther. Μία ακόμα προσθήκη είναι η τοποθέτηση τηλεχειριζόμενο βαρύ πολυβόλο Mini STAMP των 12,7 χλστ στο πίσω μέρος της οροφής του πύργου.
Το άρμα θα διαθέτει κινητήρα των 1800 ίππων σε σχέση με τον κινητήρα των 1500 ίππων του XK-2. Αξίζει να σημειωθεί ότι το άρμα ενσωματώνει προσθαφαιρούμενα πάνελ θωράκισης σε μεγάλο εύρος της επιφάνειας του πύργου τόσο στο εμπρόσθιο τόξο όσο και στα πλάγιά του.
Διακρίνεται ακόμα στην κορυφή του πύργου το επίσης εγχώριας ανάπτυξης σύστημα πολυβόλου των 12,7 Mini STAMP. Το σύστημα θα αντικαταστήσει το πολυβόλο του αρχηγού του άρματος, προσφέροντας μεγαλύτερη προστασία στο χειριστή, αφού πρόκειται για μία σταθεροποιημένη τηλεχειριζόμενη πλατφόρμα ύψους περίπου μισού μέτρου, ενώ ενσωματώνει στο πυργίσκο του το ηλεκτροπτικό συγκρότημα σκόπευσης.
Ο αρχηγός του πληρώματος θα μπορεί υπό την προστασία της θωράκισης του άρματος, να ελέγχει μέσω των ηλεκτροπτικών του πυργίσκου το χώρο περιμετρικά του άρματος και να επιτυγχάνει το στόχο του μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας καθότι η πλατφόρμα είναι σταθεροποιημένη.
Πολλές αντιπροσωπείες από χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής έχουν επισκεφθεί το περίπτερο της Otokar και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το άρμα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Ο Τουρκικός Στρατός συνεχίζει τη χρήση χημικών όπλων κατά των Κούρδων


Το στρατιωτικό σκέλος του PKK ανακοίνωσε ότι στις τελευταίες επιχειρήσεις του Τουρκικού Στρατού στις νοτιοανατολικές επαρχίες έγινε εκ νέου χρήση χημικών όπλων.
Σύμφωνα με το HPG, οι νέες στρατιωτικές επιχειρήσεις κατά των Κούρδων ανταρτών ξεκίνησαν στις 4 Απριλίου σε περιοχές ανάμεσα στο Ντέρσιμ και στο Μπίνγκιολ με αεραποβατικές ενέργειες της 4ης Ταξιαρχίας Καταδρομών σε στρατηγικής σημασίας υψώματα από ελικόπτερα S-70 Blackhawk.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως μετά την εκτόξευση ρουκετών από επιθετικά ελικόπτερα Cobra που παρείχαν υποστήριξη στις αποβιβαζόμενες ομάδες ακολούθησε ρίψη υλικού που “μυρίζει μέντα, ανακατεύει το στομάχι και προκαλεί εγκαύματα στον φάρυγγα”.

Από τις συγκρούσεις, οι Κούρδοι αντάρτες είχαν 11 απώλειες τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο.
Η Τουρκία αγνοεί για μία ακόμα φορά τις αποφάσεις της Συνθήκης CWC, σύμφωνα με τις οποίες απαγορεύεται η ανάπτυξη και η παραγωγή χημικών όπλων καθώς επίσης η δημιουργία αποθεματικών και η προώθησή τους με άμεσο ή έμμεσο τρόπο.
Σημειώνεται ότι δέκα χρόνια μετά την υπογραφή της CWC από τα Τίρανα, αποκαλύφθηκε επίσημα πως η Αλβανία κατείχε χημικά όπλα.
Μόλις το 2003 η Αλβανία δήλωσε στον OPCW ότι στο έδαφός της παραμένουν 16 τόνοι υπερίτη, σε ειδικά χαλύβδινα δοχεία βάρους 50 κιλών το καθένα.
Tα δοχεία ανακαλύφθηκαν σε κρύπτες που είχαν κατασκευαστεί επί Χότζα και το απόθεμα αυτό προοριζόταν για γόμωση βλημάτων πυροβολικού και βομβών αεροσκαφών.
Παρά τα αδιάσειστα ντοκουμέντα που έρχονται κατά καιρούς στη δημοσιότητα, η διεθνής κοινότητα αρνείται να αποτρέψει τα σύγχρονα εγκλήματα πολέμου της Άγκυρας

strategyreport

Read more...

“Η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώσει τα χρέη της”,λένε οι Τούρκοι που ζητάνε 264 εκατομμύρια.


Η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώσει το χρέος της στην Τουρκία”. Αυτός είναι ο τίτλος της εφημερίδας Sabah, που αποκαλύπτει πως η Ελλάδα δεν έχει πληρώσει το χρέος της στην Άγκυρα, που προκύπτει απο τα τέλη διέλευσης του Αζερικού αερίου, απο την Τουρκία. Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, ” η Ελλάδα που έχει χτυπηθεί απο την οικονομική κρίση, δεν μπορεί να πληρώσει το χρέος της στην Τουρκία για το φυσικό αέριο. Η Τουρκική εταιρεία αερίου BOTAŞ, επι 9 μήνες συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για την αποπληρωμή του χρέους με την Ελλάδα και σε περίπτωση μη καταβολής του, σχεδιάζει να αποταθεί σε διεθνής διαιτησία.”

Η Τουρκική εταιρεία αερίου BOTAŞ, επι 9 μήνες συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις για την αποπληρωμή του χρέους με την Ελλάδα και σε περίπτωση μη καταβολής του, σχεδιάζει να αποταθεί σε διεθνής διαιτησία.”

Η τουρκική εφημερίδα τονίζει πως το χρέος προέκυψε απο την αγορά φυσικού αερίου απο το Αζερμπαϊτζάν. Το 2008 η Ελλάδα αγόρασε μέσω Τουρκίας 443 εκατομμυρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Το 2009 721 εκατομμύρια κυβικά μέτρα και το το 2010 660 εκατομμυρια κυβικά μέτρα.
Με τη συμφωνία τιμής της Τουρκίας με το Αζερμπαϊτζάν, η τιμή του φυσικού αερίου ανέβηκε απο τα 120 δολάρια στα 250 δολάρια.
Απο την αύξηση αυτή επιβαρύνθηκε και η Ελλάδα, καθώς προέκυψε ενα επιπλέον κόστος ύψους 264 εκατομμυρίων δολαρίων. Ενα χρέος, που σύμφωνα με τους τούρκους, η Ελλάδα το αποδέχθηκε.
Η τουρκική εφημερίδα γράφει ” η Ελλάδα αποδέχθηκε το ύψος του χρέους , όμως λόγω της οικονομικής κατάστασης δεν μπορεί να πληρώσει το χρέος της επι 9 μήνες.
Το χρέος αυτό δεν αναμένεται να πληρωθεί σύντομα. Και γι’αυτο η ΒΟΤΑŞ ετοιμάζεται να πάει το θέμα στη διαιτησία. Επίσης υπάρχει θέμα της αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου”
Οι τούρκοι φαίνεται οτι θα διεκδικήσουν τις οικονομικές απαιτήσεις τους με σκληρό τρόπο.
Πρόσφατα το τηλεοπτικό δίκτυο ΝΤV είχε μεταδώσει πως ” Η Άγκυρα ετοιμάζεται να διακόψει την πώληση φυσικού αερίου στην Ελλάδα.
” Το τηλεοπτικό δίκτυο είχε επικαλεστεί δηλώσεις υψηλόβαθμου στελέχους του Υπουργείου Ενέργειας της Τουρκίας που τόνιζε πως η Άγκυρα θα σταματήσει να πουλά 750 εκατομμύρια κυβικά φυσικού αερίου απο το Αζερμπαϊτζάν για να το χρησιμοποιεί στην εσωτερική κατανάλωση.
Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Τουρκίας είχε τονίσει οτι η Ελλάδα θα μπορεί να αγοράζει Αζερικό αέριο μέσω Τουρκίας όμως θα πρέπει να πληρώνει τέλη διέλευσης, χωρίς να διευκρινίζει το ποσό.

http://nationalpride.wordpress.com/2011/05/10/78335/#more-78335

Read more...

ΑΟΖ: Δυο εξαιρετικές συνεντεύξεις


Εξαιρετικό ενδιαφέρον και αρκούντως κατατοπιστικές είναι οι συνεντεύξεις δύο διαπρεπών Ελλήνων επιστημόνων στον τομέα του Διεθνούς Δικαίου, του Άγγελου Συρίγου και του Γρηγόρη Τσάλτα. Οι συνεντεύξεις δόθηκαν στην εφημερίδα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» και τη συνάδελφο Σοφία Χριστοφορίδου. Αμφότεροι, αν και διαφωνούν για το αν εξυπηρετεί η ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ), συμφωνούν στο ότι η ανακήρυξή της ΔΕΝ διαφοροποιεί τα δεδομένα στο ζήτημα της οικονομικής εκμετάλλευσης ενδεχόμενων αποθεμάτων υδρογονανθράκων!

Άρα, το ενδιαφέρον για τα ελληνοτουρκικά εστιάζεται στην περιοχή του Καστελορίζου και στο ζήτημα της διασφάλισης της ενότητας του θαλασσίου χώρου ενδιαφέροντος Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας…

Οι συνεντεύξεις τους έχουν ακόμα μεγαλύτερη σημασία, εάν κανείς αναλογιστεί ότι και οι δύο επιστήμονες δεν θεωρούνται ότι «χαϊδεύουν» την Τουρκία στις αναλύσεις και τις επιστημονικές τους δημοσιεύσεις.
Με αυτά ως δεδομένα, οι συνεντεύξεις τους απαιτείται να διαβαστούν με μετά μεγάλης προσοχής…
ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ
Η ΑΟΖ είναι μια «μόδα» που συμφέρει την Ελλάδα
Ο όρος της υφαλοκρηπίδας είναι γεωλογικός, ενώ της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) οικονομικός. Ποιος από τους δύο είναι ισχυρότερος;
Η ΑΟΖ είναι ένας νομικός θεσμός που δεν έχει σχέση με οποιοδήποτε φυσικό γεγονός της θαλάσσιας περιοχής στην οποία γίνεται η ανάπτυξή της. Αντιθέτως η νομική υφαλοκρηπίδα συνελήφθη ως έννοια λόγω της γεωλογικής υφαλοκρηπίδας.
Από εκεί και πέρα όμως, οι λόγοι της νομικής δημιουργίας και των δύο θαλασσίων ζωνών ήσαν η εξασφάλιση αποκλειστικών δικαιωμάτων επί των πλουτοπαραγωγικών πηγών σε μια ευρεία περιοχή έξω από τις ακτές του ενδιαφερομένου κράτους και η παρεμπόδιση τρίτων κρατών να ερευνήσουν και να εκμεταλλευθούν πηγές που βρίσκονταν μπροστά από τις ακτές άλλου κράτους.
Και οι δύο θαλάσσιες ζώνες είναι εξίσου ισχυρές στο νομικό πεδίο. Η βασική τους διαφορά είναι ότι η υφαλοκρηπίδα περιλαμβάνει τον βυθό και το υπέδαφος της θάλασσας και υπό προϋποθέσεις μπορεί να επεκταθεί σε απόσταση μεγαλύτερη των 200 μιλίων από τις ακτές.
Η ΑΟΖ εκτείνεται έως 200 μίλια από τις ακτές και περιλαμβάνει εκτός από τον βυθό και το υπέδαφος και τα υπερκείμενα ύδατα. Επίσης η ΑΟΖ δεν αφορά αποκλειστικώς την εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών αλλά συνδέεται και με την προστασία και τον περιβαλλοντικό έλεγχο αυτών των πηγών καθώς και την επιστημονική έρευνα.
Ποια θαλάσσια ζώνη διασφαλίζει καλύτερα τα συμφέροντα της χώρας μας;
H θέσπιση AOZ μας συμφέρει για τέσσερις λόγους. Καταρχήν διασφαλίζει την πολιτική και οικονομική ενότητα του ελλαδικού χώρου, τις ηπειρωτικές περιοχές με τα νησιά.
Κατά δεύτερο λόγο, βοηθά στην ορθή προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, που είναι και ο μόνος πλούτος του Αιγαίου τον οποίο πραγματικά εκμεταλλευόμαστε μέσω του τουρισμού.
Επιπλέον, η περιβαλλοντική διάσταση της ΑΟΖ βοηθά στην αντιμετώπιση του οξύτατου προβλήματος που υπάρχει με τα αλιευτικά πεδία του Αιγαίου, που καταστρέφονται συστηματικά πέραν των 6 μιλίων από τις ακτές μας λόγω υπεραλιεύσεως. Τέλος, προσφέρει δυνατότητες οικονομικής εκμεταλλεύσεως πέραν της αιγιαλίτιδας ζώνης, όπως επί παραδείγματι την παραγωγή ενέργειας από ρεύματα, ύδατα και ανέμους.
Μπορεί ο καθορισμός της ΑΟΖ να λύσει διά παντός τα προβλήματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις;
Όχι βέβαια! Τα ίδια προβλήματα που υπάρχουν σήμερα με την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας θα υπάρχουν όταν θεσπιστεί η ΑΟΖ. Σύμφωνα με τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, οι κανόνες οριοθετήσεως των δύο θαλασσίων ζωνών είναι απολύτως ίδιοι.
Μοναδικός τρόπος να λυθούν πολλά από τα προβλήματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις δεν είναι η θέσπιση ΑΟΖ αλλά η αύξηση των ελληνικών χωρικών υδάτων.
Γιατί πιστεύετε ότι η Ελλάδα δεν προχωρά στον καθορισμό ΑΟΖ στο Αιγαίο; Τι επιπτώσεις θα είχε μια τέτοια κίνηση στις διερευνητικές επαφές με την Τουρκία για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας;
Η ελληνική κυβέρνηση έχει διαχειριστική αντίληψη των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Πρωταρχικό μέλημά της είναι η αποφυγή οξύνσεων και προβλημάτων. Για αυτό τον λόγο ο ίδιος ο υπουργός Εξωτερικών έφθασε στο σημείο να περιγράψει έναν θεσμό του διεθνούς δικαίου ως «μόδα».
Είναι μια περίεργη «μόδα», όμως, που κρατά 30 χρόνια και την οποία το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης έχει κρίνει ως εθιμικό δίκαιο. Είναι μια μόδα που συμφέρει σίγουρα την Ελλάδα.
Ως προς τις διερευνητικές συνομιλίες, το ερώτημα που τίθεται είναι: συμμετέχουμε για να συζητάμε μόνο τις τουρκικές διεκδικήσεις ή για να θέσουμε κι εμείς κάποια θέματα, στα οποία, σε τελική ανάλυση, έχουμε την πλήρη υποστήριξη του διεθνούς δικαίου;
Προφανώς, οι Τούρκοι δεν σκέφθηκαν τις διερευνητικές συνομιλίες όταν στις αρχές Μαρτίου εξεδίωκαν με πολεμικό το ιταλικό πλοίο έξω από το Καστελόριζο επειδή θεώρησαν ότι παραβίαζε τη δική τους υφαλοκρηπίδα.
Εάν το εύρος της υφαλοκρηπίδας καθορίζει και το εύρος της ΑΟΖ, όπως δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών, αποτελεί προϋπόθεση η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας για την κήρυξη της ΑΟΖ;
Στη Μεσόγειο δεν υπάρχει η δυνατότητα για πλήρη ανάπτυξη της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ. Προφανώς, όσο θα εκτείνεται η μία θαλάσσια ζώνη θα εκτείνεται και η άλλη, αφού οι κανόνες οριοθετήσεως είναι οι ίδιοι.
Δεν αποτελεί προϋπόθεση η οριοθέτηση της μίας ζώνης για τη θέσπιση της άλλης. Μπορεί κάλλιστα η οριοθέτηση να γίνει παράλληλα.
Μήπως κατά τον καθορισμό της ΑΟΖ υπάρχουν και «γκρίζα σημεία», π.χ. στο «νησιωτικό σύμπλεγμα» του Καστελόριζου, που περιλαμβάνει και νησιά τα οποία ανήκουν στην Τουρκία;
Η Τουρκία δεν αμφισβητεί την οριοθέτηση που έχει γίνει τον Ιανουάριο του 1932 στην περιοχή του Καστελόριζου. Οι «γκρίζες ζώνες» που ανακάλυψε το 1996 βρίσκονται βορείως και δυτικώς της Ρόδου. Την υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ στην περιοχή του Καστελόριζου δεν την προσδιορίζουν μόνο το συγκεκριμένο νησί και η συστάδα των μικρότερων νησιών που βρίσκονται γύρω από αυτό, αλλά και οι ανατολικές ακτές της Ρόδου, της Καρπάθου και της Κρήτης.
________________________________________
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΑΛΤΑΣ
Η υφαλοκρηπίδα είναι υπεραρκετή για να εκμεταλλευτούμε το πετρέλαιο
ΑΟΖ ή υφαλοκρηπίδα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα ως προς τα κυριαρχικά δικαιώματα, ποια διασφαλίζει καλύτερα τα δικαιώματα της χώρας;
Η υφαλοκρηπίδα είναι πιο στέρεος θεσμός και παραπέμπεται στη δυνατότητα του κράτους να διαθέτει αυτά τα κυριαρχικά δικαιώματα κληρονομικώ δικαίω.
Η ΑΟΖ υπάρχει μόνο εφόσον το κράτος την ανακηρύξει.
Η ΑΟΖ είναι ένας νεότερος θεσμός, συμπληρωματικός, ο οποίος καλύπτει εκτός από τον βυθό και τα υπερκείμενα ύδατα και δίνει στο παράκτιο κράτος επιπλέον το δικαίωμα κυριαρχικής εκμετάλλευσης των ζώντων πόρων, π.χ. της αλιείας. Αυτό που προέχει είναι να οριοθετήσουμε αυτό το οποίο έχουμε, την υφαλοκρηπίδα, όχι αυτό το οποίο δεν έχουμε.
Τι χάνουμε ενόσω δεν κηρύττουμε ΑΟΖ;
Το μόνο που χάνουμε είναι η ζώνη αλιείας πάνω από τον βυθό. Αν μας ενδιαφέρει μόνο το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο, τότε η υφαλοκρηπίδα είναι υπεραρκετή, είναι αποπροσανατολιστική η συζήτηση για την ΑΟΖ. Αν θέλουμε να αποκτήσουμε επιπλέον κυριαρχικά δικαιώματα, που αφορούν στα νερά πάνω από την υφαλοκρηπίδα, τότε θα μπορούσαμε να έχουμε και ΑΟΖ.
Το εύρος της υφαλοκρηπίδας καθορίζει το εύρος της ΑΟΖ;
Η ΑΟΖ προσδιορίζεται ακριβώς σε απόσταση 200 ναυτικών μιλίων από τις ακτές, η υφαλοκρηπίδα μπορεί να φτάσει τα 350 ν.μ., ανάλογα με το γεωλογικό κριτήριο, την κλίση δηλαδή του υπεδάφους. Στην περίπτωσή μας γεωγραφικά η απόσταση από την Ελλάδα στην Τουρκία δεν ξεπερνά τα 105 ν.μ. στο Αιγαίο.
Αν αύριο η χώρα μας οριοθετούσε την ΑΟΖ, χωρίς να έχει λυθεί το θέμα της υφαλοκρηπίδας, θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί το πετρέλαιο του Αιγαίου;
Όχι, πρέπει να γίνει σε συμφωνία με τη συνορεύουσα χώρα, πρέπει να οριοθετηθεί ο χώρος, να ξέρει ο κάθε ένας το οικόπεδό του με την οριοθέτηση της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας. Η Κύπρος το έκανε αυτό σε συμφωνία με τις γειτονικές χώρες.
Με την οριοθέτηση της ΑΟΖ λύνονται διά παντός τα προβλήματα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις;
Καθόλου, απεναντίας μπορεί να προκληθούν περισσότερα. Εάν τη στιγμή που προσπαθούμε να οριοθετήσουμε το Αιγαίο από την πλευρά του βυθού βάλουμε και την «κολόνα νερού» από πάνω, η Τουρκία θα αντιδράσει ακόμη περισσότερο.
Θα δυσκολέψει τη διαπραγμάτευση, η οποία αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι είναι μάλλον σε καλό στάδιο.
Δημιουργείται η αίσθηση ότι η Ελλάδα είναι υποχωρητική στο θέμα της ΑΟΖ, υπό την απειλή της τουρκικής αντίδρασης…
Θα μπορούσα να μιλήσω για μια διαχρονική υποχωρητικότητα σε σχέση με την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας. Όσο για την ΑΟΖ, δεν χρειάζεται αυτή τη στιγμή.
Στη Μεσόγειο η οριοθέτηση προχώρησε μόνο μεταξύ τεσσάρων κρατών, Κύπρου, Αιγύπτου, Λιβάνου και Ισραήλ.
Πώς ερμηνεύετε την τακτική της Τουρκίας ότι άλλο το Αιγαίο, άλλο η Μεσόγειος, και ότι το Καστελόριζο ανήκει στη Μεσόγειο;
Γεωγραφικά ανήκει στη Μεσόγειο, όχι στο Αιγαίο, ούτε στο Λιβυκό ή το Ιόνιο. Η δήλωση Νταβούτογλου απλώς αποκεντρώνει το Καστελόριζο από την όποια αιγιακή συμφωνία.
Κάτι τέτοιο ασφαλώς εμάς δεν μας συμφέρει, νομίζω ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές πως οποιαδήποτε διαπραγμάτευση ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία περιλαμβάνει και το Καστελόριζο, παρόλο που δεν εντάσσεται γεωγραφικά στο Αιγαίο, εντάσσεται όμως στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και στη δυνατότητα οριοθέτησης των συνόρων ανάμεσα στις δύο χώρες.
Σχετικά με την αιγιαλίτιδα ζώνη επανέρχεται το σενάριο για κατά περίπτωση οριοθέτηση, αλλού στα 12 ν.μ., αλλού στα 6 ν.μ.
Κατά την άποψή μου θα πρέπει να υπάρξει επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων ομοιόμορφα σε όλες τις ακτές, όπου και αν βρίσκονται, στα 12 ν.μ., όπως μας δίνει το δικαίωμα το διεθνές δίκαιο. Η απειλή του casus belli δεν νομίζω ότι νομιμοποιείται. Η Ελλάδα δεν έχει παρά να τολμήσει.
Αν πάμε στη Χάγη είμαστε σίγουροι ότι θα κερδίσουμε; Συνήθως τηρούνται ισορροπίες…
Συμφωνώ απόλυτα με την παρατήρησή σας όσον αφορά το δικαστήριο της Χάγης.
Θα μπορούσαμε να προσφύγουμε στο δικαστήριο του Αμβούργου, που είναι το απόλυτα εξειδικευμένο για τα ζητήματα του δικαίου της θάλασσας. Αλλά ούτε η Χάγη ούτε το Αμβούργο είναι ποτέ δυνατόν να αποδεχτούν τον ισχυρισμό της Τουρκίας ότι τα νησιά του Αιγαίου δεν έχουν δικαίωμα σε δική τους ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα.
________________________________________
* Τι είναι: Η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη υιοθετήθηκε από τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας το 1982, έπειτα από διαβουλεύσεις εννέα χρόνων. Η νέα συνθήκη για το δίκαιο της θάλασσας επικυρώθηκε από 130 κράτη, ενώ μειοψήφησαν τέσσερα: ΗΠΑ, Ισραήλ, Βενεζουέλα και Τουρκία. Η χώρα μας επικύρωσε και έθεσε σε ισχύ τη συνθήκη το 1995.
Η Τουρκία, παρότι δεν ψήφισε τη Συνθήκη, καθόρισε το 1986 με την τότε ΕΣΣΔ τα όρια των ΑΟΖ των δύο χωρών στη Μαύρη Θάλασσα. Η Ελλάδα δεν έχει καθορίσει ΑΟΖ με Τουρκία και Ιταλία, ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια διαπραγματεύσεις με Αίγυπτο και Λιβύη.
* Μέχρι πού εκτείνεται: Δικαίωμα σε ΑΟΖ διαθέτουν τα ηπειρωτικά εδάφη ενός κράτους, αλλά και τα νησιά, σε απόσταση έως και 200 ναυτικά μίλια από τις ακτογραμμές, από τις οποίες μετριέται το πλάτος της αιγιαλίτιδας ζώνης. Προϋπόθεση για να έχει αποκλειστική οικονομική ζώνη ένα νησί είναι να κατοικείται και να έχει οικονομική δραστηριότητα.
* Σε περίπτωση επικάλυψης: Εάν τα 200 ν.μ. επικαλύπτουν την ΑΟΖ συνορεύοντος κράτους, γίνεται οριοθέτηση είτε κατόπιν συμφωνίας μεταξύ των γειτονικών κρατών είτε με παραπομπή της διαφοράς σε δικαστήριο ή διαιτησία.
Αν και δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη από τη Συνθήκη, από τις υφιστάμενες δικαστικές αποφάσεις δικαστηρίων προκύπτει ότι η πρακτική που ακολουθείται κατά κανόνα είναι να χαράσσεται η «μέση γραμμή», στην τομή των δύο ΑΟΖ.
* ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα: Η υφαλοκρηπίδα αποτελεί γεωλογική έννοια, ενώ η ΑΟΖ οικονομική. Η μεν υφαλοκρηπίδα υφίσταται εξαρχής, ενώ η ΑΟΖ πρέπει να κηρυχθεί από το παράκτιο κράτος.

defencepoint

Read more...

Διάβημα στην Τουρκία για το «Αστέρι της Ανατολής»


Σε διάβημα προς την Άγκυρα προβαίνει το ελληνικό υπουργείο εξωτερικών για την έκδοση από την τουρκική πλευρά παράτυπης αγγελίας NAVTEX περί διεξαγωγής στις 4 και 5 Μαΐου άσκησης έρευνας και διάσωσης σε διεθνή ύδατα, με την ονομασία «Αστέρι της Ανατολής».

Σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, «η Τουρκία ως οφείλει και απορρέει από το Διεθνές Δίκαιο ζήτησε από τις αρμόδιες Ελληνικές Αρχές την έγκριση περιοχής εντός του FIR Αθηνών, σε διεθνή ύδατα για την διεξαγωγή άσκησης έρευνας και διάσωσης».

Την ημέρα διεξαγωγής της άσκησης, τουρκικά αεροσκάφη που εισήλθαν εντός του FIR Αθηνών, συμπεριλαμβανομένου του συνόλου αυτών που μετείχαν στην άσκηση, αναχαιτίστηκαν και αναγνωρίστηκαν κατά πάγια πρακτική. Η τουρκική πλευρά εξέδωσε εκ των υστέρων παράτυπη αγγελία NAVTEX περί διεξαγωγής της άσκησης σε δήθεν τουρκική περιοχή έρευνας και διάσωσης.

newsbomb

Read more...

Παίζει με τη “φωτιά” η Τουρκία


Σε όλο το Αιγαίο ξεδιπλώθηκε και σήμερα η παραβατική συμπεριφορά της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας. Δυο σχηματισμοί αποτελούμενοι από 14 αεροσκάφη-τα 6 οπλισμένα- αλλά και ένα ελικόπτερο σε ανεξάρτητη περίπτωση προχώρησαν σε 4 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 5 παραβιάσεις του Ελληνικού Εναέριου Χώρου. Οι νέες προκλήσεις σημειώθηκαν στο βόρειο, κεντρικό και νότιο Αιγαίο. Τα τουρκικά μαχητικά αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν από αντίστοιχα ελληνικά.

newsbomb

Read more...

Το Σχέδιο «Διώρυγα Κωνσταντινουπόλεως» και η Συνθήκη του Μοντρέ


Έντονο προβληματισμό προκάλεσε στη διεθνή κοινή γνώμη η αναγγελία σχεδίου διάνοιξης διώρυγας στην Κωνσταντινούπολη από τον πρωθυπουργό της Τουρκίας. Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου, το οποίο θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου. έχει περίπλοκες προεκτάσεις για το διεθνές καθεστώς των Στενών και αφορά άμεσα τις χώρες της περιοχής.

Πριν από λίγες μέρες ο ισλαμιστής πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Έρντογαν ανήγγειλε τις προθέσεις του για την κατασκευή διώρυγας στον ευρωπαϊκό τομέα του Νομού Κωνσταντινουπόλεως. Η εν λόγω διώρυγα θα ενώνει τον Εύξεινο Πόντο με την Προποντίδα, προσφέροντας μια εναλλακτική οδό για τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία που διέρχονται από το Βόσπορο.


Το σχέδιο διάνοιξης της διώρυγας, το οποία δεν υπολείπετε τίποτα των σύγχρονων υπερκατασκευών που υλοποιούνται στις πλούσιες χώρες του Περσικού Κόλπου, θα έχει μήκος δεκάδων χιλιομέτρων. Η κατασκευή της θα διαρκέσει περίπου μία δεκαετία και θα δαπανηθούν τουλάχιστον 10 δις. δολάρια. Η ακριβής τοποθεσία κατασκευής της διώρυγας δεν έχει οριστεί ακόμη, καθώς οι σχετικές μελέτες για την κατασκευή της αναμένεται να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια.

Η αναγγελία των προθέσεων της ισλαμικής κυβέρνησης της Τουρκίας να κατασκευάσει την εν λόγω διώρυγα έχει περιβαλλοντικές, οικονομικές, πολιτικές και κυρίως νομικές προεκτάσεις. Η κατασκευή της διώρυγας θα έχει βαριές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς η ανθρώπινη παρέμβαση θα ανατρέψει ισορροπίες αιώνων. Αρκεί να αναφέρει κανείς ότι με το χώμα που θα προκύψει από τη διάνοιξη, η ισλαμική κυβέρνηση σχεδιάζει να κατασκευάσει ακόμη και τεχνητά νησιά στην Προποντίδα, το οικοσύστημα της οποίας είναι ήδη επιβαρυμένο, κυρίως λόγω των έργων «ανάπλασης» στην περιοχή. Πολλοί είναι άλλωστε εκείνοι που θα προτιμούσαν να πραγματοποιηθεί η διάνοιξή της, σε περίπτωση που αυτό κριθεί απολύτως απαραίτητο, στον Κόλπο της Νικομήδειας, στην ασιατική ακτή, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το εν λόγω σενάριο είναι λιγότερο επιζήμιο για το περιβάλλον.

Το σχέδιο του Έρντογαν έχει επίσης οικονομικές προεκτάσεις. Η διάνοιξη της διώρυγας αυτή καθεαυτή συνεπάγεται μια τεράστια οικονομική δραστηριότητα, η οποία θα απασχολήσει σημαντικό εργατικό δυναμικό για μία δεκαετία. Η ισλαμική κυβέρνηση, δηλαδή, σχεδιάζει μία τεράστια επένδυση στην Ανατολική Θράκη για την οποία πρέπει να εξασφαλίσει πόρους. Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι με τον τρόπο αυτό θα εισρεύσει ξένο κεφάλαιο στη χώρα, το οποίο, βάσει της οικονομικής κρίσης που ταλανίζει τη Δύση, εκτιμούμαι ότι θα προέλθει μάλλον από την Ανατολή. Εξάλλου, όπως σε κάθε επένδυση, και στην περίπτωση της κατασκευής της εν λόγω διώρυγας στόχος είναι επίσης το κέρδος. Η χρήση όμως της εν λόγω διώρυγας, όταν κατασκευαστεί, δεν μπορεί παρά να είναι προαιρετική. Ανακύπτουν συνεπώς τεράστια πολιτικά και νομικά ζητήματα τα οποία αφορούν άμεσα τη χώρα μας.

Η διέλευση από μια τέτοια διώρυγα, η οποία εφόσον κατασκευάζεται με ίδιους πόρους, θα υπόκειται στην εθνική νομοθεσία. Θα ελέγχετε δηλαδή από την Τουρκία. Η διώρυγα όμως στοχεύει να αποτελέσει εναλλακτική οδό στα Στενά του Βοσπόρου, τα οποία σύμφωνα με τις τουρκικές κυβερνήσεις απειλούνται καθημερινώς από τη διέλευση δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν υδρογονάνθρακες. Με αφορμή την εν λόγω απειλή, οι τουρκικές αρχές πριν από μια δεκαετία προχώρησαν παρανόμως στην επιβολή ενός κανονισμού διέλευσης από τα Στενά. Ωστόσο, το ισχύον καθεστώς των Στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, όπως αυτό καθορίζεται από τη Συνθήκη του Μοντρέ το 1936, διασφαλίζει την αβλαβή διέλευση από τα Στενά. Συνεπώς, ούτε η χρήση των Στενών μπορεί να περιοριστεί, ούτε η χρήση της διώρυγας μπορεί να επιβληθεί.

Το σχέδιο για την κατασκευή της διώρυγας όμως δεν είναι άμοιρο γεωστρατηγικών υπολογισμών. Η ισλαμική κυβέρνηση θα επιχειρήσει να αποσπάσει μια πολιτική απόφαση από τις υπερδυνάμεις, κυρίως τη Ρωσία, για τη χρήση της διώρυγας, η οποία είναι προαιρετική. Μία συμφωνία για τη χρήση της διώρυγας, όμως, φαίνεται ότι δε λειτουργεί παρά ως όχημα για την αλλαγή του καθεστώτος των Στενών. Κατασκευάζοντας τη διώρυγα και αποσπώντας τη δέσμευση για τη χρήση τής, η Άγκυρα, προφανώς, στοχεύει στην «αυτόβουλη» παραίτηση της διεθνούς κοινότητας από τη χρήση των Στενών στο διάστημα που θα ακολουθήσει.

Επειδή η τουρκική τακτική της επιβολής τετελεσμένων δεν μας είναι άγνωστη, και με αφορμή τις ανησυχητικές δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων περί της ακαταλληλότητας της περιόδου που διανύουμε για τη χάραξη της ΑΟΖ μας, εμείς θα επισημάνουμε κάποια ζητήματα. Καταρχάς, να σημειώσουμε ότι η χώρα μας έχει ιστορικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και άλλους λόγους να προασπίζεται τα συμφέροντά της τόσο στην Προποντίδα όσο και στον Εύξεινο Πόντο. Εξάλλου, οι μεταβολές που προσπαθεί να επιβάλλει η Άγκυρα με τη δικαιολογία της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης του Βοσπόρου, θα μεταφέρουν το πρόβλημα στα Δαρδανέλια με κίνδυνο ατυχημάτων στο Αιγαίο, τα οποία θα αποβούν μοιραία τόσο για την ελληνική γη όσο και για την πολλά υποσχόμενη «βαριά βιομηχανία» μας (τουριστικός τομέας).

Δεύτερον, η Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, η οποία παρέχει ευρύτερα δικαιώματα και αρμοδιότητες στην Τουρκία απ’ ό,τι παρέχει το ισχύον Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας (1982) στο θέμα των Στενών, το οποίο δεν έχει υιοθετήσει ακόμη η Άγκυρα, έχει λήξει εδώ κι αρκετές δεκαετίες χωρίς όμως να το έχει καταγγείλει κανείς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα έπρεπε η διεθνής κοινότητα να είχε επικαλεστεί την επαναφορά του πιο φιλελεύθερου καθεστώτος για τα Στενά που είχε οριστεί στη Λωζάννη το 1923. Εναλλακτικά, η σύγκληση μιας νέας διάσκεψης θα καθόριζε τη συνέχιση ή τη μεταβολή του καθεστώτος των Στενών. Το γεγονός ότι η Συνθήκη του Μοντρέ παραμένει εκ των πραγμάτων σε ισχύ οφείλεται, όπως δηλώνουν και έμπειροι τούρκοι νομικοί, στις ευαίσθητες ισορροπίες ασφάλειας μεταξύ των παράκτιων κρατών του Εύξεινου Πόντου, με κυριότερη τη Ρωσία, της Δύσης και της ίδιας της Τουρκίας, η οποία φαίνεται να τις εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η ευνοϊκή αυτή κατάσταση για την Τουρκία θα μπορούσε να ανατραπεί ανά πάσα στιγμή, εξαιτίας της αλλαγής που μπορεί να επέλθει στις διεθνείς ισορροπίες (Ανατολή και Δύση).

Το μεγαλεπήβολο σχέδιο διάνοιξης διώρυγας που προωθεί η ισλαμική κυβέρνηση ΑΚΡ, εμφανίζεται σε μια στιγμή που η κατασκευή αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου συνεχίζεται με φρενήρεις ρυθμούς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η μεταφορά υδρογονανθράκων από τα Στενά θα μειωθεί στο άμεσο μέλλον. Το γεγονός αυτό μας κάνει να πιστέψουμε ότι τα κίνητρα της τουρκικής διπλωματίας στοχεύουν στην αύξηση της ισχύος της στα Στενά, πράγμα που θα την παρέχει ακόμη ένα μοχλό πίεσης στα παράκτια κράτη. Το εν λόγω σενάριο μπορεί να ανατραπεί μόνο με την έμπρακτη και ορθολογική προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων στην ευρύτερη περιοχή.

Κ. Βοσπορίτης, ο νεώτερος

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP