Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Η Κύπρος στο σταυροδρόμι διακίνησης της ενέργειας


Η γεωπολιτική σημασία της Κύπρου απορρέει από τη γεωγραφική της θέση στην ανατολική Μεσόγειο (περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας και μεγάλης αστάθειας), καθώς και από τις υποδομές στο έδαφός της (αεροναυτικές διευκολύνσεις, επιτήρηση θαλάσσιου/εναέριου χώρου, επικοινωνίες).

Δεν είναι τυχαίο ότι οι Βρετανικές Βάσεις (ΒΒ) στην Κύπρο είναι οι μοναδικές υπερπόντιες στρατιωτικές εγκαταστάσεις που διατήρησε η Βρετανία μετά την κατάλυση της αποικιοκρατίας. Η φράση του πρωθυπουργού και υπουργού Εξωτερικών της Βρετανίας Anthony Eden, στη δεκαετία του '50, φαίνεται ότι έχει διαχρονική ισχύ για τους Βρετανούς. «... No Cyprus no certain facilities to protect our supply of oil. No oil, unemployment and hunger in Britain. It is as simple as that... ». Οι ΒΒ είναι αναγκαίες για τα συμφέροντα της Βρετανίας, ιδιαίτερα εκείνα που σχετίζονται με την ασφάλεια και την ενέργεια.

Η στρατηγική της Τουρκίας για τη Κύπρο, που τέθηκε τη δεκαετία του '50, στοχεύει στον έλεγχο ολόκληρης της νήσου και τη δημογραφική αλλοίωση, για λόγους που σχετίζονται με τη προώθηση των συμφερόντων της στην Ανατολική Μεσόγειο. Υλοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό με τις συνθήκες Εγγυήσεως/Συμμαχίας 1960 και την εισβολή του 1974. Θα είχε ολοκληρωθεί αν υιοθετείτο το σχέδιο Ανάν το 2004.

Σήμερα, η Τουρκία συνεχίζει τις προσπάθειες για ολοκλήρωση του στόχου της με ενέργειες που στοχεύουν σε:

* Λύση συνομοσπονδίας για το Κυπριακό και διατήρηση των επεμβατικών δικαιωμάτων και στρατευμάτων της, καθώς και των εποίκων.
* Αμφισβήτηση της οντότητος της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ) και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της (δεν αναγνωρίζει την ΚΔ, δεν ανοίγει τα λιμάνια και αεροδρόμιά της στα κυπριακά πλοία και αεροσκάφη, παραβιάζει συστηματικά το θαλάσσιο και εναέριο χώρο της, προωθεί λαθρομετανάστες στις ελεύθερες περιοχές).
* Αναβάθμιση του ψευδοκράτους και εξάλειψη κάθε ελληνικού στοιχείου στις κατεχόμενες περιοχές (εγκλωβισμένοι, παρεμπόδιση επιστροφής προσφύγων, καταστροφή θρησκευτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς των Ελλήνων, εκμετάλλευση των περιουσιών τους, αλλαγή τοπονυμίων).

Η Τουρκία δεν αποκρύπτει τους στόχους της και αποθρασύνεται συνεχώς, όσο η Ελλάδα και η Κύπρος δεν αποτελούν αποφασιστικό και σθεναρό ανάχωμα στην πορεία της για ένταξη στην ΕΕ, και δεν επιφέρουν σ' αυτήν υπολογίσιμο κόστος. Συνεχίζει ανενόχλητη την πορεία της προς την ΕΕ, χωρίς να έχει αποσύρει τις κατοχικές δυνάμεις και τους εποίκους από έδαφος της ΕΕ, ούτε το casus belli από το Αιγαίο. Τα κεφάλαια για ένταξή της στην ΕΕ ανοίγουν με την υπογραφή της ΚΔ, την οποία όμως δεν αναγνωρίζει ως κράτος.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την Ανατολική Μεσόγειο και τις στοχεύσεις της Τουρκίας, είχαμε εντός του 2008 προκλητικές δηλώσεις της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της Τουρκίας, και επιδρομική συμπεριφορά του τουρκικού στόλου, με σοβαρές παρενοχλήσεις στη θαλάσσια αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ) της ΚΔ, αλλά και εκείνην της Ελλάδος στη περιοχή Καστελλορίζου.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Αλί Μπαμπατζιάν δήλωσε ότι το θέμα των εγγυήσεων της Τουρκίας δεν αποτελεί θέμα των διαπραγματεύσεων των δύο κοινοτήτων και ότι οι τουρκικές εγγυήσεις αποτελούν αναγκαιότητα για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ευημερίας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ο νέος αρχηγός των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων στρατηγός Μπασμούγ, κατά την ανάληψη των καθηκόντων του, έθεσε τέσσερις άξονες στρατηγικής εθνικής ασφάλειας, προς τους οποίους θα εντείνει τις προσπάθειές της η Τουρκία και θα λάβει τα αναγκαία μέτρα για την προώθηση και ενίσχυσή τους.
Ο 3ος άξονας αναφέρεται στην «κατοχύρωση της ασφάλειας των Τουρκοκυπρίων και την προστασία των δικαιωμάτων και συμφερόντων, που αποτελούν τα βασικά σημεία της ασφάλειας της Τουρκίας και των εθνικών της συμφερόντων στην Ανατολική Μεσόγειο».

Ο Αρχηγός του τουρκικού πολεμικού ναυτικού ναύαρχος Άτατς δήλωσε ότι η Ανατολική Μεσόγειος μετατρέπεται σε ένα νέο Περσικό Κόλπο, από πλευράς διακίνησης της ενέργειας και ότι το πολεμικό ναυτικό της Τουρκίας θα πρέπει να έχει ρόλο απόλυτου κυρίαρχου στην περιοχή.

Μια σύντομη ανάλυση της διακίνησης της ενέργειας στην περιοχή της Κύπρου παρουσιάζει την πιο κάτω εικόνα:

* Η Κύπρος βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ζώνες μεγάλης στρατηγικής σημασίας, που επηρεάζουν τις παγκόσμιες εξελίξεις. Προς ανατολάς, η ζώνη που διαθέτει το 70% περίπου των παγκοσμίων αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου (η ευρύτερη περιοχή από Περσικό Κόλπο μέχρι Κασπία θάλασσα). Προς δυσμάς η ζώνη των χωρών της ΕΕ, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ενέργειας.

* Η Κύπρος βρίσκεται στο σταυροδρόμι διακίνησης της ενέργειας μέσω των θαλασσίων ζωνών της και έναντι των απολήξεων των αγωγών πετρελαίου στην ανατολική ακτή της Μεσογείου, όπως παρακάτω:
- Περσικός Κόλπος, Σουέζ, θαλάσσια ζώνη Κύπρου, Ευρώπη (Δύση)
- Κασπία θάλασσα, μεγάλου μήκους αγωγός Μπακού - Τιφλίδα - λιμάνι Τσεϊχάν (BTC) στον Κόλπο της Αλεξανδρέτας της Τουρκίας έναντι Κύπρου - θαλάσσια ζώνη Κύπρου - Ευρώπη. Ο αγωγός BTC έχει δυνατότητα να μεταφέρει 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως.
- Αγωγός Κιρκούκ - Τσεϊχάν, που συνδέει το Ιράκ με την Τουρκία, μήκους 600 μιλίων και ικανότητα να διακινεί 1,6 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως.
- Αγωγός Κιρκούκ - λιμάνι Χάιφα του Ισραήλ - θαλάσσια ζώνη της Κύπρου - Ευρώπη. Ο αγωγός διέρχεται μέσω Συρίας και Ιορδανίας.

* Προγραμματίζεται:
Η διακίνηση πετρελαίου με πλοία από το λιμάνι Τσεϊχάν στο λιμάνι Άσκελον του Ισραήλ, μέσω των ανατολικών θαλασσών της Κύπρου και εκείθεν διά του αγωγού Tipline στο κόλπο της Άκαμπα, απ' όπου θα διακινείται με πλοία στην Ινδία.
Η κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού πολλαπλής χρήσεως από τις ακτές της Τουρκίας διά της θαλάσσιας ζώνης της Κύπρου προς το Ισραήλ.

* Στο θαλάσσιο χώρο πέριξ της Κύπρου υπάρχουν μεγάλα αποθέματα φυσικού αερίου. Στη θαλάσσια ΑΟΖ της Αιγύπτου, της τάξεως των 2,4 τρισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων και στη θαλάσσια ΑΟΖ του Ισραήλ της τάξεως των 3,3 τρισεκατομυρίων κυβικών ποδών.

* Ενδέχεται στο θαλάσσιο χώρο της ΑΟΖ της ΚΔ να υπάρχουν παρόμοια αποθέματα.

Το πλέγμα της διακίνησης της ενέργειας στο θαλάσσιο χώρο πέριξ της Κύπρου είναι μεγάλης στρατηγικής σημασίας για τα συμφέροντα της Δύσης (κρατών - εταιρειών εκμετάλλευσης πετρελαίου και φυσικού αερίου). Επιβάλλει εξασφάλιση συνθηκών ασφαλείας και σταθερότητας στην Αν. Μεσόγειο. Το ρόλο αυτό για τα συμφέροντα της Δύσης επιδιώκει να αναλάβει η Τουρκία σε βάρος της Κύπρου και της Ελλάδος, των οποίων το ρόλο στην Αν. Μεσόγειο μεθοδεύει να εκμηδενίσει. Θα το επετύγχανε πλήρως αν υιοθετείτο το σχέδιο Ανάν (Έλεγχος Κύπρου, αφοπλισμός της, αποκλεισμός ελληνικού πολεμικού ναυτικού).

ΤΟΥ ΦΟΙΒΟΥ ΚΛΟΚΚΑΡΗ, Αντιστράτηγος ε.α.

Read more...

Καλλιέργεια φυλετικού μίσος μεταξύ Ελλάδας - Βουλγαρίας: Μεθοδεύσεις και σκοπιμότητα.


Η γεωπολιτική των αγωγών και της ενεργειακής εξάρτησης είναι βασικό στοιχείο των εξουσιαστικών σχεδιασμών. Σε αυτή την παγκόσμια σκακιέρα, λαοί και διεθνές δίκαιο έρχονται σε δεύτερη μοίρα μπροστά στις μεθοδεύσεις υπερδυνάμεων που εποφθαλμιούν στον έλεγχο τόσο των ενεργειακών πηγών όσο και των διαύλων διάθεσης τους. Η περίπτωση της Θράκης είναι ενδεικτική για το πως καλιεργούνται σενάρια εκμετάλλευσης ακόμα και πληθυσμιακών ομάδων προς όφελος των αντικρουόμενων μεγαθηρίων. Αντίστοιχη είναι και η επιβουλή Βουλγαρικών εδαφών με πρόσχημα την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και οι αλληλεπιδράσεις που δημιουργούνται σε Βουλγαρία - Ελλάδα. Εμφανέστερη αυτών, η συντονισμένη προσπάθεια δημιουργίας πλασματικής εχθρότητας ανάμεσα στον Βουλγαρικό και Ελληνικό λαό.

Η μουσουλμανική μειονότητα της Βουλγαρίας αγγίζει τις 700,000 ψυχές, κοντά στο 10% του συνολικού πληθυσμού και απαρτίζεται από Πομάκους, Τουρκόφωνους, Τατάρους, Μουσουλμάνους Τσιγγάνους και άλλες μικρότερες ομάδες. Η Άγκυρα ακολουθώντας την πάγια τακτική της, προσπαθεί να εγείρει αίσθημα Τουρκοφροσύνης βάσει των θρησκευτικών φρονημάτων. Τα προβλήματα με τους ψευδομουφτήδες είναι παρόμοια με την Ελλάδα. Παρά τα γεγονότα του 1994 όπου η Βουλγαρική κυβέρνηση καθαίρεσε τους εγκάθετους μουφτήδες, σταδιακά η Άγκυρα επανάκτησε τον έλεγχο τοποθετώντας δικούς της ανθρώπους ως θρησκευτικούς ηγέτες. Με παρόμοιες μεθοδεύσεις η Άγκυρα αρνείται την Πομακική ταυτότητα και αναφέρεται ισοπεδωτικά σε “Τούρκους” της Βουλγαρίας τους οποίους υπολογίζει σε 800,000 ή αλλιώς 13% επί του συνολικού πληθυσμού. Η “Κίνηση Δικαιωμάτων και Ελευθεριών” (MRF) που εκφράζει τη μειονότητα εκπροσωπείται με 34 έδρες στη Βουλγαρική βουλή, με 13% ποσοστό στις πρόσφατες εκλογές καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.

Το γεγονός αυτό δείχνει την αναστροφή της Τουρκικής επιρροής με την αγαστή συνεργασία των ΗΠΑ, μέσα σε μόλις 14 χρόνια από την αποδυνάμωση της σκληρής πολιτικής που ακολούθησε το Κομμουνιστικό καθεστώς έναντι της πρώτης απόπειρας αποδόμησης του Βουλγαρικού έθνους από την Τουρκία και τον Λευκό Οίκο. Ο τότε πρόεδρος Zhivkov με την ομπρέλα της Μόσχας, διαβλέποντας την Δυτική μεθόδευση, εξαπέλυσε διωγμό όχι μόνο στις κεφαλές της Τουρκικής προπαγάνδας αλλά και σε ολόκληρο τον πληθυσμό που ήθελε να αυτοχαρακτηρίζεται “Τουρκικός”. Το σχέδιο λοιπόν αποκοπής των πηγών ενέργειας της Μόσχας από τη Δύση ακυρώθηκε.

Τώρα, με την τριμερή συμφωνία Ρωσίας, Βουλγαρίας, Ελλάδας τα αντικρουόμενα συμφέροντα έχουν εξαπολύσει ένα πλέγμα επικοινωνιακών ενεργειών και εμπλοκής για να διαφυλάξουν τα συμφέροντα τους.

Η Ρωσία έχει το πλεονέκτημα των παραδοσιακών σχέσεων. Ως προς την Ελλάδα, προέβη σε ενέργειες κοινωφελούς χαρακτήρα όπως ενίσχυση κατά τη διάρκεια των πυρκαγιών ώστε να διατηρήσει το λαϊκό έρεισμα που διαθέτει. Ως προς την πολιτική σκηνή, ταυτίστηκε με τον Έλληνα πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή δημιουργώντας επισφάλειες για τη συνέχιση του έργου σε περίπτωση εκλογικής ήττας του πρωθυπουργού. Επομένο είναι να αρνείται την ύπαρξη Εθνικών μειονοτήτων τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Βουλγαρία.

Ως προς τη Βουλγαρία, η Ρωσία έχει συγκεκριμένους μοχλούς πίεσης με πρώτο το φυσικό αέριο. Η ανακατασκευή του πυρηνικού εργοστασίου στο Κοζλοντούι επανήλθε στο τραπέζι από την πλευρά της Ρωσίας, υπάρχει όμως ένσταση από την ΕΕ. Το έργο είναι εξέχουσας σημασίας για την Βουλγαρική οικονομία.

Οι ΗΠΑ χρησιμοποιούν άλλους τρόπους διείσδυσης και επιβολής συμφερόντων. Ο πλέον συνηθισμένος είναι η χρήση των μειονοτήτων κατά το δοκούν.

Δεύτερος τρόπος είναι η ενεργοποίηση του πολιτικού Λόμπυ που ελέγχει μέσα σε κάθε χώρα το οποίο είναι βέβαια υπερκομματικό. Θυμάστε τη στάση της ΥΠΕΞ, την “περίεργη” κωλυσιεργεία του κου Χατζηδάκη που εξόργισε τον Καραμανλή, την στάση Αλαβάνου κλπ.

alavanosΤρίτος τρόπος είναι η ενεργοποίηση των “μέσων επιρροής”: διευθυντές ειδήσεων ορισμένων ΜΜΕ, ΜΚΟ, αλλά και παρακρατικές οργανώσεις που λειτουργούν αφανώς ή συντεταγμένα με στρατιωτικές δομές.

Προς το παρόν, η Ρωσία φαίνεται να κυριαρχεί, γεγονός που φέρνει το τελευταίο χαρτί ενεργοποίησης μειονοτήτων ενεργά στο τραπέζι από την πλευρά των ΗΠΑ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, η αποσταθεροποίηση θα συσπειρώσει Ελλάδα και Βουλγαρία λόγω κοινών χαρακτηριστικών.

Σε αυτή την κατεύθυνση έχει ξεκινήσει μια σωρευμένη δημιουργία φυλετικού μίσους μεταξύ Βουλγαρικού και Ελληνικού λαού που θα λειτουργήσει ανασταλτικά σε ανάληψη συντονισμένης δράσης μεταξύ των δύο χωρών.

Στην Ελλάδα γίνεται εκτενής αναφορά σε κάθε έγκλημα που εμπλέκονται Βούλγαροι υπήκοοι. Παράλληλα, στο θέμα των Σκοπίων επεισέρχονται ανύπαρκτες προσωπικότητες εγείροντας θέμα εδαφικών απαιτήσεων σε Ελληνικά εδάφη, υπερθεματίζοντας ουσιαστικά τις Σκοπιανές θέσεις με Βουλγαρική αλυτρωτική προβιά. Δεν παραθέτουμε συνδέσμους και θεωρούμε λάθος όσους κάνουν έμμεση διαφήμιση σε έμμισθους πράκτορες βγάζοντας τους από την ανυπαρξία τους.

Στον αντίποδα, στη Βουλγαρική κοινή γνώμη δημοσιοποιούνται εκτενώς κατασκευασμένες υποθέσεις που καλλιεργούνται και γιγαντώνονται εντός Ελληνικού κράτους δίνοντας την εντύπωση ότι ο Ελληνικός λαός μισεί τον Βουλγαρικό. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Αμαρύνθου για την οποία θα μιλήσουμε αναλυτικά στο άμεσο μέλλον. Η δημιουργια και διασπορά ψευδών ειδήσεων όμως είναι χαρακτηριστική για το πως το Lobbying και τα ΜΜΕ λειτουργούν ακόμα και εκτός νόμου μένοντας βεβαίως στο απυρόβλητο:

Εφημερίδες και κανάλια έβγαλαν απόφαση διατυμπανίζοντας τον “βιασμό” πριν ακόμη τελειώσει η προανάκριση. Κανείς δεν τιμωρήθηκε. Αυθαίρετα δε άρχιζαν να μιλούν για “ρατσιστικό έγκλημα” ενώ τα Βουλγαρικά μέσα αναπαρήγαγαν αυτές τις κατασκευασμένες ειδήσεις (καθ’ ότι δεν είχε αρχίσει καν η προανάκριση).

Πολιτικοί του Lobby όπως ήταν αναμενόμενο, ανέλαβαν έργο. Αποκορύφωμα, η δήλωση της Ντόρας Μπακογιάννη που χαρακτήρισε την υπόθεση “απαίσιο κρούσμα ρατσισμού” από το βήμα του συνεδρίου για τη συνεργασία των ευρωπαϊκών νεολαιών (!)

Οργάνωση κινούμενη σε φασιστικά πρότυπα (μελανοχιτώνες) κατέφθασε στο χωριό που διαδραματίστηκε το συμβάν με πολυτελή πούλμαν, προκειμένου να “διαμαρτυρηθεί”, με την παρουσία βέβαια των ΜΜΕ για να αναμεταδώσουν την ενέργεια. Βλέπετε την συντονισμένη δράση και των τριών παραγόντων που προαναφέραμε.

Τραγική ειρωνία: Την ίδια περίοδο στην ίδια περιοχή ένα 16χρονο ορφανό κορίτσι βιάσθηκε, βασανίσθηκε και υπέσθει ανίατη βλάβη από αλλοδαπό. Γι’ αυτή την άτυχη κοπέλα δεν υπήρξε καμία οικονομική ενίσχυση, καμία δήλωση συμπαράστασης, καμία προβολή. Ο σεξισμός σε όλο του το μεγαλείο.

Παρόμοια περίπτωση προς εκμετάλλευση και αυτή της Κωνσταντίνας Κούνεβα η οποία προς τιμήν της, απαγόρευσε την οποιαδήποτε καπηλεία της εγκληματικής ενέργειας που έγινε σε βάρος της. Την παραποίηση ενός ταξικού - σεξιστικού εγκλήματος δηλαδή και τη μετατροπή του σε “αντιβουλγαρικό - ρατσιστικό”.

Σε κάθε περίπτωση, οι αποφάσεις περνούν από τα χέρια των λαών που μπορούν με συνονισμένη δράση να διαφυλάξουν τα συμφέροντα τους έναντι της όποιας οικονομικής ολιγαρχίας.

Read more...

Συγκλονιστική μαρτυρία Τ/Κ για εκτέλεση 17 Ε/Κ το 1974


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τα λείψανα συνολικά 17 Ε/Κ αγνοουμένων πιστεύεται ότι είναι θαμμένα σε πηγάδι (τώρα ξερόλακκο) που βρίσκεται στον Άγιο Ιλαρίωνα στα κατεχόμενα. Αυτό το στοιχείο προκύπτει από μαρτυρία που έδωσε στην εφημερίδα μας Τουρκοκύπριος, ο οποίος ήταν αυτόπτης μάρτυρας περιστατικού κατά το οποίο δέκα άτομα (τέσσερις εκ των οποίων ήσαν Τουρκοκύπριοι) απήγαγαν τις μέρες της τουρκικής εισβολής του 1974 δεκαεπτά συνολικά Ελληνοκύπριους από σπίτια στην περιοχή της ευρύτερης Λευκωσίας και στη συνέχεια, αφού τους εκτέλεσαν, τους έριξαν σε...πηγάδι που βρίσκεται πλησίον του κάστρου του Αγίου Ιλαρίωνα.

Ήρθαν από Κερύνεια
Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Τουρκοκυπρίου, μια ομάδα δέκα ατόμων (με επικεφαλής Τούρκο αξιωματικό), που ενεργούσε στο πλαίσιο της προέλασης του κατοχικού στρατού, απήγαγε λίγες μέρες μετά την 1η εισβολή 17 Ελληνοκύπριους από σπίτια στη Λευκωσία. Επρόκειτο για 16 Ελληνοκύπριους αμάχους κι έναν μόνο ο οποίος φορούσε στρατιωτικά ρούχα (όλοι άρρενες). Οι 16 Ε/Κ είχαν έλθει στη Λευκωσία από την Κερύνεια, την οποία και εγκατέλειψαν λόγω της εισβολής των δυνάμεων του τουρκικού στρατού. Σύμφωνα πάντα με τη μαρτυρία του Τ/Κ, η ομάδα των δέκα συνέλαβε τους 17 Ε/Κ. "Τους κτυπούσαν με τα όπλα και με κλοτσιές" μας ανέφερε ο Τουρκοκύπριος και πρόσθεσε ότι στη συνέχεια, αφού τους φόρτωσαν σε όχημα τούς μετέφεραν σε άλλο σημείο και τους εκτέλεσαν εν ψυχρώ. "Τα πτώματα των 17 Ελληνοκυπρίων τα έριξαν σε ξεροπήγαδο που βρίσκεται κοντά στο κάστρο του Αγίου Ιλαρίωνα. Στη συγκεκριμένη περιοχή από εκείνη την περίοδο αλλά και τα επόμενα χρόνια υπήρχε στρατόπεδο του τουρκικού στρατού", συνεχίζει την αφήγηση του. "Σε όσους, Τούρκους και Τ/Κ, υπηρετούσαν στη συγκεκριμένη στρατιωτική ζώνη ήταν ευρέως γνωστό ότι το πηγάδι αποτελούσε τον τάφο για 17 άτομα", σημειώνει ο Τ/Κ, ο οποίος προσθέτει ότι το στόμιο του πηγαδιού έκλεισε σε μεταγενέστερη φάση από μεγάλες πέτρες που είτε υποχώρησαν, είτε τοποθετήθηκαν εσκεμμένα για να κλείσει ο ομαδικός τάφος. "Εδώ και χρόνια ο τουρκικός στρατός έχει φύγει από την περιοχή η οποία αποτελεί μια από τις πιο προβεβλημένες τώρα τουριστικές ατραξιόν του βορρά. Φαντάζεστε ότι έρχονται τουρίστες και βγάζουν φωτογραφίες το κάστρο και κάτω από τα πόδια τους υπάρχουν οστά Ε/Κ αγνοουμένων; Είναι κάτι παραπάνω από τραγικό", συμπληρώνει.

Ζουν ανάμεσά μας
Η δραματική μαρτυρία του Τ/Κ (γι ευνόητους λόγους δεν αναφέρουμε το όνομά του) συμπληρώνεται και από τα όσα έχει να πει για τους εκτελεστές των 17 Ε/Κ. "Οι δυο από τους τέσσερις Τ/Κ διαμένουν σήμερα στην Κερύνεια και ο ένας στη Λευκωσία. Ζουν ανάμεσά μας, τους γνωρίζουμε και το χειρότερο... κάποιοι από αυτούς πηγαινοέρχονται στις ελεύθερες περιοχές σήμερα" τονίζει.
Για την ταυτότητα των 17 δολοφονηθέντων, ο Τ/Κ δεν είχε οποιαδήποτε στοιχεία παρά μόνο ότι η ομάδα των δέκα συνέλαβε αρχικά τον έναν με τα στρατιωτικά ρούχα, στη συνέχεια έπιασαν ακόμα πέντε Ε/Κ και μετά από σπίτια περισυνέλεξαν άλλους εννέα.
ΠΟΛΙΤΗΣ

Read more...

Ο παραλογισμός πλανάται και πάλι πάνω από την Κύπρο


Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου
Θυελλώδης αναμένεται η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου της Κύπρου που έχει προσδιορισθεί για τις 10 Μαρτίου. ‘Ηδη, με την επιφύλαξη ότι ευσταθούν τα όσα ήδη δημοσιεύθηκαν στον κυπριακό τύπο για τις προτάσεις των δύο πλευρών (και δεν έχουν πάντως διαψευσθεί) μια δαιδαλώδης παραλλαγή του σχεδίου Ανάν εμφανίζεται ως ο κοινός τόπος των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για την επίλυση του κυπριακού, βάσει των εγγράφων που κατέθεσε στο Εθνικό Συμβούλιο της Κύπρου ο Πρόεδρος Δημήτρης Χριστόφιας.

Και εφόσον βεβαίως επιτευχθεί τελικά συμφωνία δεδομένου ότι, και έτσι, παραμένουν μεγάλες διαφορές μεταξύ...των δύο πλευρών. Η τουρκική πλευρά ζητά μάλιστα περαιτέρω ενίσχυση των στοιχείων του σχεδίου που καταργούν στην πραγματικότητα την ίδια την υπόσταση του κράτους.
Το κράτος που θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις θα κυβερνάται, σύμφωνα με την ελληνική πρόταση, από έναν Πρόεδρο και έναν Αντιπρόεδρο, υποχρεωτικά διαφορετικής εθνικότητας, που θα εκλέγονται ως «ζευγάρι», έχοντας αποσπάσει υποχρεωτικώς το 50% σε κάθε κοινότητα και θα εναλάσσονται υποχρεωτικά στις θέσεις Προέδρου και Αντιπροέδρου. ‘Ετσι κατά διαστήματα που μένουν να ορισθούν η Κύπρος στο σύνολό της θα έχει αρχηγό κράτους που θα προέρχεται υποχρεωτικώς από τη μειοψηφία του πληθυσμού, θα είναι Τούρκος στην εθνότητα. Σε περίπτωση ασυμφωνίας Προέδρου και Αντιπροέδρου, αποφασιστικό λόγο θα έχει ο Πρόεδρος. Η ρύθμιση αυτή κρίνεται από πολλούς νομικούς λιγότερο λειτουργική και δημοκρατική από εκείνη της συνθήκης της Ζυρίχης (‘Ελληνας Πρόεδρος, Τούρκος αντιπρόεδρος με δικαίωμα βέτο) που κατέρρευσε ως μη λειτουργική, οδηγώντας στις διακοινοτικές ταραχές του 1963-64 και αργότερα στην τραγωδία του 1974. Σε περίπτωση αδιεξόδου στα νομοθετικά σώματα αναλαμβάνουν διάφορα όργανα στα οποία θα εκπροσωπούνται σε ίσο αριθμό οι εκπρόσωποι της πλειοψηφίας και της μειοψηφίας. Και αν διαπιστωθεί και πάλι αδιέξοδο, επανέρχονται οι ad hoc ξένοι δικαστές με αποφασιστική ψήφο επί ισοψηφίας των Κυπρίων, των οποίων τη συμπερίληψη στις κρατικές λειτουργίες είχε αποκλείσει στο πρόσφατο παρελθόν ο Πρόεδρος Χριστόφιας.
Σε όλα σχεδόν τα αξιώματα της Δημοκρατίας θα είναι υποχρεωτική η εκ περιτροπής ανάληψή τους από άτομα διαφορετικής εθνικότητας. ‘Ισως όμως η εκπληκτικότερη και πλέον πρωτότυπη στα παγκόσμια χρονικά πρόταση είναι η στάθμιση των ψήφων των πολιτών του κράτους ανάλογα με τη φυλετική τους καταγωγή, ώστε να είναι περισσότερο βαρύνουσα η ψήφος ενός Τουρκοκύπριου από την ψήφο ενός Ελληνοκύπριου πολίτη! Κατα την ελληνική πρόταση οι ψήφοι των Τουρκοκυπρίων πολιτών θα αβαντάρονται με ένα μπόνους 30%, που θεωρούν βεβαίως τελείως ανεπαρκές οι Τουρκοκύπριοι! Η τουρκική πλευρά ζητά επιπλέον να μην υπάρχει υπεροχή της Ομοσπονδίας επί των ομοσπόνδων περιοχών ή συνιστώντων κρατών και να έχουν τα τελευταία τη δυνατότητα να συνάπτουν κάποιας μορφής σχέσεις με το εξωτερικό.
Κατ’ ουσίαν, αν επέλθει συμφωνία στη βάση όσων συγκλίσεων διαφαίνονται, θα υπάρχουν δύο κράτη στην Κύπρο, δυνάμενα να συνάπτουν περιορισμένες διεθνείς σχέσεις, με μια μάλλον εξασθενημένη κεντρική κυβέρνηση, που θα λειτουργεί με ένα εξαιρετικά περίπλοκο και μοναδικό στα διεθνή χρονικά τρόπο. Στην πράξη η κυριαρχία θα ασκείται από δύο διαφορετικές αστυνομίες και το κράτος δεν θα διαθέτει στρατό και δικαίωμα αυτοάμυνας. Η άμυνά του θα επαφίεται είτε στην καλή θέληση των γειτόνων του, είτε στην επαναφορά του συστήματος εγγυήσεων της Ζυρίχης, που επικαλέσθηκε όμως ακριβώς η Τουρκία για να δικαιολογήσει την εισβολή και έως τώρα κατοχή της μισής Κύπρου και η κατάργηση του οποίου συνιστά πάγια θέση όλων των ελληνικών και κυπριακών κυβερνήσεων μετά το 1974. Στο ζήτημα αυτό η ελληνική θέση δεν διατυπώνεται, σύμφωνα με το έγγραφο που είδε το φως της δημοσιότητας, ως απαίτηση κατάργησης του συστήματος εγγυήσεων, αλλά ως παραπομπή της σχετικής συζήτησης στη διαπραγμάτευση για θέματα ασφάλειας.
Θα πρέπει βεβαίως κανείς να αναμένει τη δημοσιοποίηση του συνόλου των θέσεων που έχουν υποβάλλει οι δύο πλευρές για να εξάγει οριστικά συμπεράσματα. Φαίνεται όμως ότι και πάλι τείνει να παραχθεί ένας διαδικαστικός δαίδαλος, προϊόν της συνήθους στο κυπριακό απόπειρας «τετραγωνισμού του κύκλου», να δημιουργηθεί δηλαδή ένα κράτος στο οποίο η πλειοψηφία και η μειοψηφία να είναι απολύτως ίσες, παρακάμπτοντας δηλαδή τη βασική δημοκρατική αρχή του κανόνα της πλειοψηφίας, με παράλληλη βέβαια σπουδαία κατοχύρωση των δικαιωμάτων της μειοψηφίας. ‘Ετσι η απάντηση στο κεντρικό ερώτημα κάθε συντάγματος «ποιος και πως θα κυβερνά το κράτος» εδόθη από μεν τη Ζυρίχη ως βέτο της μειοψηφίας, που οδηγούσε σε ακυβερνησία, από δε το σχέδιο Ανάν δια της υποταγής πλειοψηφίας και μειοψηφίας στην εξουσία ξένων δικαστών.
Είναι φανερό ότι το όλον θα χρειασθεί τεράστια αποθέματα καλής θέλησης για να μην «ανατιναχθεί» (στην πραγματικότητα άλλωστε η αυστηρή φυλετική διαφοροποίηση θα ντείνει τα αισθήματα μνησικακίας των αδικουμένων, και θα εμποδίσει την πραγματική όσμωση των δύο κοινοτήτων) όπως συνέβη με το καθεστώς της Ζυρίχης στο παρελθόν, υπό πολύ χειρότερους όμως σήμερα όρους και με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. ‘Αλλωστε στη μέχρι τώρα, μάλλον υποτυπώδη συζήτηση που έγινε στην Κύπρο (στην Ελλάδα δεν έγινε καθόλου!) δεν εμφανίσθηκαν επιχειρήματα υπέρ της βιωσιμότητας αυτών των διεθνών πρωτοτυπιών, αλλά επιχειρήματα κυρίως που αφορούσαν την αποδοχή από προηγούμενες κυπριακές κυβερνήσεις αναλόγων ρυθμίσεων, έστω και αν η αποδοχή αυτή ήρθε σε ευθεία σύγκρουση με τη λαϊκή ετυμηγορία του 2004.
‘Όπως ήταν αναμενόμενο, τα κυριότερα σημεία του εγγράφου Χριστόφια προς το Εθνικό Συμβούλιο «διέρρευσαν» στον κυπριακό τύπο, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μέγας θόρυβος στην Κύπρο. Στην πραγματικότητα όμως το πρόβλημα είναι μάλλον το αντίστροφο, παρατήρησε ένας σχολιαστής στον «Φιλελεύθερο» της Λευκωσίας. Τα διαλαμβανόμενα στις διαπραγματεύσεις είναι απολύτως γνωστά στις ενδιαφερόμενες ξένες δυνάμεις, τα αγνοούν όμως οι πολίτες που θα ζήσουν στο μελλοντικό κράτος. ‘Ηδη, ορισμένα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου προτίθενται να θέσουν το ζήτημα αυτό στην προσεχή συνεδρίαση, όπου θα εξετασθεί αναλυτικά το έγγραφο, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει νόημα η εκ των υστέρων, μετά την υποβολή των προτάσεων ενημέρωση, ότι η διαπραγμάτευση έχει ξεφύγει από τα πλαίσια των προεκλογικών δεσμεύσεων του Προέδρου και ότι απαιτείται η διαβούλευση του λαού επί των προτάσεων, με τη μορφή είτε δημοψηφίσματος, είτε Συντακτικής Συνέλευσης. Η αντίφαση της διαδικασίας έγκειται στο γεγονός ότι κατ’ ουσίαν πρόκειται για συντακτική διαδικασία, επεξεργασία συντάγματος, μέσω μυστικών διαπραγματεύσεων και όχι με τα προσήκοντα όργανα στις Δημοκρατίες (αναθεωρητική ή συντακτική συνέλευση). ‘Όπως σημείωσε σχετικά ο Κώστας βενιζέλος στον Φιλελεύθερο: «υπάρχει και μια άλλη διάσταση. Της ενημέρωσης των πολιτών. ..Από τη στιγμή που γνωρίζουν τις θέσεις και οι δύο πλευρές, τα Ηνωμένα ‘Εθνη, οι Αμερικανοί, οι Εγγλέζοι, οι Γάλλοι, οι Ρώσσοι, οι Κινέζοι κ.α. …γιατί να θεωρείται κακό να γνωρίζουν και οι πολίτες, που θα αναλάβουν το βάρος της αποδοχής ή απόρριψης μιας συμφωνίας, αλλά και της εφαρμογής της».
‘Όπως σημειώνει μέλος του Εθνικού Συμβουλίου σε συζήτηση που είχε με τον «Κ.τ.Ε>» υπάρχει μια πληθώρα αδιευκρίνιστων σημείων στη διαγραφόμενη συμφωνία, μεταξύ των οποίων εκφράσεις που μπορούν να ερμηνευθούν ως αναγνώριση των πράξεων του ψευδοκράτους, όπως και παραπομπή σημαντικών ζητημάτων ασφάλειας κλπ. σε μελλοντικές συμφωνίες που πρόκειται να συναφθούν μεταξύ της κεντρικής κυβέρνησης και των συνιστώντων κρατών. Να σημειώσουμε ότι ο «Κ.τ.Ε. επεχείρησε επανειλημμένως να επικοινωνήσει με τον κυβερνητικό εκρπόσωπο της Λευκωσίας κ. Στεφάνου, για να λάβει την άποψή του και σχετικές διευκρινίσεις, χωρίς δυστυχώς επιτυχία.
Ανεξαρτήτως πάντως των όσων πρόκειται να διαμειφθούν στο Εθνικό Συμβούλιο της 10ης Μαρτίου, η ώρα της αλήθειας πλησιάζει για το μέλλον της Κυπριακής Δημοκρατίας και είναι αναπόφευκτο να φουντώσει η σχετική συζήτηση τους μήνες που έρχονται, κάτι που ίσως συμβάλει στην απομάκρυνση από έναν αφόρητο νομικισμό που δεν επιτρέπει στους Κύπριους πολίτες να επηρεάσουν ουσιαστικά το μέλλον τους. Αργά ή γρήγορα, το θέμα θα απασχολήσει, είτε το θέλυον, είτε όχι, και τις ελληνικές πολιτικές δυνάμεις, έστω και αν η μορφή του κυπριακού κράτους αφορά πρωτίστως τους Κυπρίους. ‘Ότι και να λέει οποιαδήποτε συμφωνία, πολλές δεκαετίες έχουν αποδείξει ότι είναι αδύνατο σε οποιαδήποτε ελληνική κυβέρνηση να αδιαφορήσει για την τύχη 750.000 Ελλήνων, που δύσκολα άλλωστε θα μπορούσαν να έχουν κάποια ασφάλεια χωρίς την ρητή ή άρρητη ελληνική εγγύηση. Θα πρέπει όμως η μορφή της λύσης να επιτρέπει στην Ελλάδα την πρακτική εγγύηση της ασφάλειάς τους, όχι να καθιστά την Αθήνα όμηρο της καλής θέλησης ‘Αγκυρας, Λονδίνου και Ουάσιγκτον, σημειώνει πεπειραμένος διπλωμάτης στο ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών.
ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ

Read more...

Περιφερειάρχης: Οι Έλληνες πολίτες δεν χρειάζονται αυτόκλητους προστάτες


Στο ανακαινισμένο, με χρήματα της Περιφέρειας Α.Μ. – Θ., Γενί τζαμί της Ερμού περιηγήθηκε ο Δημήτριος Σταμάτης και συνομίλησε με τον σοφολογιότατο Μέτσο Τζεμαλή

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΝΟΗΜΑ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΜΟΥΦΤΕΙΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
«…Η Ελλάδα είναι μία όαση δημοκρατίας σε μία ταραγμένη περιοχή και παράδειγμα προς μίμηση. Εγώ ως όργανο αυτής της πολιτείας εκφράζω αυτή την βούληση της ελληνικής πολιτείας να μην ξεχωρίζει τους πολίτες της και να στρέφεται με στοργή και φροντίδα σε όλους. Και κανένας Έλληνας πολίτης δεν χρειάζεται προστασία κανενός αυτόκλητου προστάτη. Τους Έλληνες πολίτες τους προστατεύει το ελληνικό Σύνταγμα, η ελληνική πολιτεία και οι ελληνικοί νόμοι».

Περιφερειάρχης: Οι Έλληνες πολίτες δεν χρειάζονται αυτόκλητους προστάτες
Τους ανακαινισμένους, με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης, χώρους της Μουφτείας Κομοτηνής και του ιερού τεμένους Γενί τζαμί, επισκέφτηκε χθες το πρωί ο γενικός γραμματέας Δημήτρης Σταμάτης μαζί με τον σύμβουλό του Τάσο Παράσχου. Ο μουφτής Μέτσο Τζεμαλή υποδέχτηκε στο γραφείο του τον κ. Σταμάτη, όπου πίνοντας καφέ και τσάι, συζήτησαν για περίπου μισή ώρα. Ο γενικός γραμματέας ενημερώθηκε για το αποτέλεσμα των εργασιών, που άλλαξαν τη φυσιογνωμία της Μουφτείας εσωτερικά και φυσικά έγινε αποδέκτης αιτημάτων, στα οποία όπως εξήγησε «η Περιφέρεια στέκεται με ιδιαίτερη προσοχή στα αιτήματα και προσπαθεί να βοηθήσει μέσα στα μέτρα των δυνατοτήτων της».
Με αφορμή όμως τη χρηματοδότηση έργων στη μουφτεία αλλά και του ιστορικού τεμένους, που έχει καταστεί ένα πραγματικό κόσμημα τόσο για τους πιστούς όσο και για τους επισκέπτες, ο κ. Σταμάτης έκανε μία δήλωσε με νόημα και πολλούς αποδέκτες λέγοντας: «Η ελληνική πολιτεία ανεξάρτητα από το ποιο κόμμα έχει την ευθύνη της διακυβέρνησης της χώρας σέβεται, αγαπά, φροντίζει και προστατεύει όλους τους πολίτες της χωρίς να κάνει διάκριση ανάλογα με το θρήσκευμα, με την καταγωγή ή με το φύλο ή με την ηλικία. Η Ελλάδα είναι μία όαση δημοκρατίας σε μία ταραγμένη περιοχή και παράδειγμα προς μίμηση. Εγώ ως όργανο αυτής της πολιτείας νομίζω ότι έχετε διαπιστώσει ότι εκφράζω αυτή την βούληση της ελληνικής πολιτείας να μην ξεχωρίζει τους πολίτες της και να στρέφεται με στοργή και φροντίδα σε όλους. Και κανένας Έλληνας πολίτης δεν χρειάζεται προστασία κανενός αυτόκλητου προστάτη. Τους Έλληνες πολίτες τους προστατεύει το ελληνικό Σύνταγμα, η ελληνική πολιτεία και οι ελληνικοί νόμοι».
Ο μουφτής Μέτσο Τζεμαλή συμφώνησε με τα λόγια του περιφερειάρχη, ότι η πορεία όλων των Ελλήνων είναι κοινή ανεξάρτητα από θρήσκευμα, καταγωγή, φύλο ή ηλικία. «Θα βαδίσω σταθερά και απαρέγκλιτα σε αυτή την πορεία», υποστήριξε ο γενικός γραμματέας, «ξέρω ότι ορισμένους τους δυσαρεστεί, ξέρω ότι ορισμένοι επενδύουν στην διαίρεση. Εγώ βασίζομαι και στηρίζομαι στην συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών είτε είναι χριστιανοί είτε είναι μουσουλμάνοι, που θέλουν ησυχία, ηρεμία, πρόοδο για τους ίδιους και για τα παιδιά τους. Η πορεία είναι κοινή και σε αυτήν έχουν όλοι θέση. Χριστιανοί, μουσουλμάνοι, Εβραίοι, Αρμένιοι, πρέπει μαζί να οραματιστούν το μέλλον τους, μαζί να οραματιστούν την προοπτική που διανοίγεται και για τους ίδιους και για τα παιδιά τους. Και αυτή η προοπτική περνάει μέσα από τους νόμους ενός δημοκρατικά ευνομούμενου κράτους, όπως περνάει και από την συνεργασία και αγάπη που πρέπει να υπάρχει μεταξύ των πολιτών όλων».
Ο σοφολογιότατος μουφτής φυσικά ευχαρίστησε για την ανταπόκριση στο αίτημα αναβάθμιση τόσο του ιστορικού τεμένους όσο και της μουφτείας και μάλιστα προέτρεψε τον κ. Σταμάτη να τους επισκέπτεται συχνότερα.
Ο γενικός γραμματέας μαζί με τον κ. Παράσχου σεβόμενοι τα ισλαμικά έθιμα, έβγαλαν τα παπούτσια τους και εισήλθαν μαζί με τον Μέτσο Τζεμαλή τον γραμματέα της Μουφτείας και τους αρμόδιους υπαλλήλους, στο γενί τζαμί, που έχει αναδειχθεί με ριζικές αλλαγές τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Ο κ. Σταμάτης φάνηκε να έχει αρκετές απορίες για τον τρόπο που γίνεται η προσευχή, τη θέση του ιμάμη και των πιστών, ενώ έδειξε ενδιαφέρον για τις γραμμένες στα αραβικά τοιχογραφίες, τις οποίες φρόντισε να εξηγήσει τι σημαίνουν ο σοφολογιότατος.
Δήμητρα Συμεωνίδου-Xρόνος

Read more...

«Ηγεμονική» πρόβα στο Αιγαίο


Με την ελπίδα ότι οι τέσσερις σύμμαχες χώρες -ΗΠΑ, Βρετανία, Ολλανδία και Βέλγιο- θα τηρήσουν και στην πράξη τις δεσμεύσεις που ανέλαβαν έναντι της Αθήνας, η ελληνική κυβέρνηση αναμένει με πραγματική αγωνία την έναρξη την Πέμπτη της, υπό την Τουρκία, κοινής αεροναυτικής άσκησης στο Αιγαίο, με την ονομασία «ΕGΕΜΕΝ-2009» («ΗΓΕΜΩΝ-2009) που θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Μαρτίου.

Η άσκηση αυτή συνιστά, στον αρχικό τουλάχιστον σχεδιασμό της, προωθημένη προσπάθεια της Αγκυρας να νομιμοποιήσει μια σειρά διεκδικήσεών της στο Αιγαίο, με την...ανοχή και τη συνεπαγόμενη νομιμοποίηση από τέσσερις κρίσιμες ΝΑΤΟϊκές χώρες, τις οποίες έχει καλέσει να συμμετάσχουν στην κοινή αυτή άσκηση.

«Ηγεμονική» πρόβα στο Αιγαίο
Η πρόθεση της Τουρκίας να αμφισβητεί το FIR Αθηνών και τη ζώνη Ερευνας και Διάσωσης που ταυτίζεται με αυτό συνιστά τμήμα της διεκδίκησης για επέκταση της δικαιοδοσίας του FIR Κωνσταντινούπολης μέχρι τον 25ο μεσημβρινό στο μέσο του Αιγαίου ή έστω για συνδιαχείριση με τις ελληνικές αρχές στην περιοχή.
Η γραμμή αυτή... συμπτωματικώς ταυτίζεται με την πάγια επιδίωξη της Τουρκίας για διχοτόμηση της υφαλοκρηπίδας του Αιγαίου, εγκλωβίζοντας πλήρως σε ζώνες τουρκικής ευθύνης όλα σχεδόν τα ελληνικά νησιά.
Η προώθηση επίσης της θέσης για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών όχι μόνο αποσκοπεί στο να τα καταστήσει ευάλωτα από αμυντική άποψη αλλά και να τα προβάλει ως περιοχές μειωμένων κυριαρχικών δικαιωμάτων (κάτι που θα είναι χρήσιμο για την Αγκυρα σε μια συνολική επαναδιαπραγμάτευση του καθεστώτος του Αιγαίου).

Ο στόχος
Παρά τις διαβεβαιώσεις των τεσσάρων χωρών ότι θα ληφθούν υπόψη οι ελληνικές ανησυχίες και μόνο η συμμετοχή σε μια άσκηση η οποία διεξάγεται με βάση την τουρκική επιδίωξη για επιχειρησιακή διχοτόμηση του Αιγαίου στον 25ο μεσημβρινό (ακόμη κι αν τα συμμαχικά σκάφη βρεθούν στην άλλη πλευρά του Αιγαίου) προσφέρει ντε φάκτο νομιμοποίηση στην τουρκική επιδίωξη.
Ανοικτό παραμένει το ερώτημα του αν θα πετάξουν τελικά τα ελικόπτερα τα οποία θα βρίσκονται επί του βρετανικού σκάφους και εάν θα αναφερθούν στην αρμοδία αρχή του FIR Αθηνών, ενώ φαίνεται ότι έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις ότι δεν θα υπάρξει δραστηριότητα των συμμαχικών σκαφών στη ζώνη εντός των 10 μιλίων, αν και αυτό δεν θα αποτρέψει το να καταστούν οι σύμμαχοι... θεατές των αναγνωρίσεων και αναχαιτίσεων των τουρκικών μαχητικών στη ζώνη αυτή και πέραν των 10 μιλίων στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου.

Ο ΣΚΟΠΟΣ
Η τουρκική... έρευνα για αλλαγή του χάρτη
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι επίμαχοι χάρτες που παρουσιάζουν το Αιγαίο διχοτομημένο και τα νησιά ανατολικώς του 25ου μεσημβρινού καταγεγραμμένα με άλλο χρώμα, λόγω του ισχυρισμού περί αποστρατιωτικοποιημένων περιοχών, θα «αποσυρθούν εν μέρει».
Υπενθυμίζεται ότι η άσκηση προβλέπει στον αρχικό σχεδιασμό ότι αντί σχεδίων πτήσης θα εκδοθεί από το εθνικό COACH-6 Εσκί Σεχίρ, το λεγόμενο Air Tasking Order, και ότι υπεύθυνο για την κινητοποίηση Ερευνας και Διάσωσης θα είναι και πάλι το εθνικό αεροπορικό στρατηγείο CAOC-6 Εσκί Σεχίρ.
Η Ερευνα και Διάσωση, μάλιστα, πρόκειται να γίνει με βάση τον τουρκικό εθνικό κανονισμό, ο οποίος μονομερώς έχει θέσει τη γραμμή στο μέσο του Αιγαίου.
Πρόσθετα προβλήματα δημιουργούνται επίσης από το γεγονός ότι το Σχέδιο της Ασκησης (Exercise Plan), για να περιγράψει τον ελληνικό εναέριο χώρο, κάνει μια ιδιαίτερα πονηρή αναφορά σε «εναέριο χώρο υπεράνω εθνικών χωρικών υδάτων», αμφισβητώντας έτσι τον ελληνικό εναέριο χώρο μεταξύ 6 και 10 μιλίων.
Στο Exercise Plan δίνεται επίσης οδηγία στους πιλότους που θα πάρουν μέρος στην άσκηση να μην πετούν πάνω από τα ελληνικά νησιά και τα χωρικά ύδατά τους, γιατί είναι αποστρατιωτικοποιημένες περιοχές.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι οι Αμερικανοί δηλώνουν ότι το σκάφος με το οποίο θα συμμετάσχουν θα είναι υπό τη διοίκηση των Βρετανών και θα ακολουθήσει όλους τους διεθνώς αποδεκτούς κανόνες για τη διεξαγωγή ασκήσεων.
Οι Βρετανοί έχουν δηλώσει ότι η συμμετοχή τους σε ασκήσεις γίνεται με πλήρη σεβασμό σε κυριαρχικά δικαιώματα των χωρών και στο διεθνές δίκαιο.

Κόκκινος συναγερμός στην Αθήνα
Η πραγματοποίηση της άσκησης, αν και εθνική, κοινοποιήθηκε από το ΝΑΤΟϊκό σύστημα «Κρόνος», ώστε να υπάρξει καταγραφή της σε ΝΑΤΟϊκό επίπεδο, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες γνωστοποιήθηκε και στην Αθήνα στο πλαίσιο της αλληλοενημέρωσης για τη διεξαγωγή ασκήσεων.
Από την πρώτη στιγμή ξεκίνησε έντονο διπλωματικό παρασκήνιο, το οποίο κορυφώθηκε με τις παρεμβάσεις του υπουργού Εθνικής Αμυνας Β. Μεϊμαράκη στους ομολόγους του των τεσσάρων χωρών, τις αντίστοιχες παρεμβάσεις του ΑΓΕΕΘΑ στρατηγού Δ. Γράψα, αλλά και της κ. Μπακογιάννη προς το επιτελείο της νέας Αμερικανίδας υπουργού Εξωτερικών Χ. Κλίντον, ώστε να διασφαλισθεί ότι δεν θα υπάρξει ενεργός σύμπραξη των συμμάχων στην προσπάθεια της Τουρκίας να νομιμοποιήσει ντε φάκτο τις διεκδικήσεις της στο Αιγαίο.
Η ελληνική παρέμβαση αφορούσε τέσσερα κρίσιμα σημεία, για τα οποία σύμφωνα με ελληνικές πηγές δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις: την τουρκική προσπάθεια καταγραφής των ελληνικών νησιών ως αποστρατιωτικοποιημένων, το θέμα της υποχρέωσης υποβολής σχεδίων πτήσης στην αρμόδια αρχή του FIR Αθηνών, τη δραστηριότητα στο πλαίσιο της άσκησης εντός των εθνικών χωρικών υδάτων και, τέλος, τον σεβασμό της αρχής περί ταύτισης της περιοχής του FIR Αθηνών με την περιοχή ευθύνης για SAR (έρευνα και διάσωση).
Η Αθήνα απέσπασε δεσμεύσεις που, αν και γενικόλογες, κρίθηκαν ικανοποιητικές από τους χειριστές της υπόθεσης, πολύ περισσότερο επειδή δεν είναι μόνο προφορικές αλλά έχουν καταγραφεί και στη διπλωματική αλληλογραφία με τις τέσσερις χώρες.
ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
nmeletis@pegasus.gr

Read more...

Σύσκεψη της τουρκικής Στρατιωτικής Ηγεσίας στην Κων/πολη


Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του τουρκικού ΓΕΕΘΑ, την 5 και 6 Μαρτίου 2009, πραγματοποιήθηκε στην έδρα της 1ης Στρατιάς, σεμινάριο σχεδιασμού, στο οποίο συμμετείχε το σύνολο της στρατιωτικής ηγεσίας της Τουρκίας. Δεν έγιναν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.


Read more...

ΤΟΥΡΚΙΑ-ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ


Αυξάνονται στην Τουρκία οι ανησυχίες στον οικονομικό τομέα, αφού η σημερινή ανακοίνωση περί μείωσης 21,3 τοις εκατό της βιομηχανικής παραγωγής για το μήνα Ιανουάριο -σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008- έρχεται να προστεθεί στην αρνητική εικόνα που εμφανίζουν η μείωση των εξαγωγών και της άφιξης τουριστών και η αύξηση στην τιμή του συναλλάγματος.
Η τουρκική στατιστική υπηρεσία ανακοίνωσε σήμερα τα στοιχεία σχετικά με τη βιομηχανική παραγωγή για τον Ιανουάριο του 2009. Η πτώση του 21,3 τοις εκατό, ήλθε μετά την πτώση της τάξης του 17,6 τοις εκατό που είχε ανακοινωθεί για τον Δεκέμβριο του 2008. Πριν από μερικές μέρες, η ένωση εξαγωγέων στην Τουρκία είχε ανακοινώσει ότι κατά το Φεβρουάριο 2009, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 35 τοις εκατό και ήταν της τάξης των 6,8 δις δολαρίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τουρκικής στατιστικής υπηρεσίας, κατά τη μήνα Ιανουάριο (2009) πραγματοποιήθηκαν εξαγωγές 7,89 δις δολαρίων (μείωση 25,7%) και εισαγωγές 9,27 δις δολαρίων (μείωση 43,3%).

Από το πρωί, η τιμή του δολαρίου στην Τουρκία καταρρίπτει τα ρεκόρ το ένα μετά το άλλο. Στη μία το μεσημέρι η διατραπεζική τιμή του είχε φτάσει τις 1,82 λίρες, ενώ την ίδια ώρα στην ελεύθερη αγορά η τιμή του δολαρίου και του ευρώ, ήταν 1,80 και 2,26 λίρες αντίστοιχα.
Τέλος, αρνητικά είναι τα πρώτα δεδομένα και για τον τουρισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία του τουρκικού υπουργείου πολιτισμού, 3,96% ήταν η μείωση της άφιξης τουριστών στη χώρα κατά τον Ιανουάριο του 2009 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του έτους 2008. Συνολικά 751.817 ξένοι επισκέφθηκαν την Τουρκία κατά τον Ιανουάριο και από αυτούς οι 25.719 ήταν έλληνες.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Read more...

ΑΠΕΤΡΑΠΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ!


Η τουρκική αστυνομία -σύμφωνα με τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο- απέτρεψε την τελευταία στιγμή την δολοφονία του πρωθυπουργού της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ λίγες ώρες πριν την επίσκεψη του Τούρκου πρωθυπουργού στην πόλη των Αδάνων, η αστυνομία ενημερώθηκε από άγνωστο ότι υπάρχει σχέδιο δολοφονίας του κατά την διάρκεια της προεκλογικής του ομιλίας. Ήδη έχουν συλληφθεί τέσσερα άτομα, ενώ το πρόγραμμα του πρωθυπουργού της Τουρκίας έχει αλλάξει καθαρά για προληπτικούς λόγους.



Read more...

Οι βαλλιστικοί πύραυλοι της Τουρκίας Πραγματική απειλή κατά της Ελλάδας


Ως απειλή πρώτου μεγέθους για την ελληνική αεράμυνα και τον πληθυσμό της χώρας καταγράφονται σε «απόρρητη» μελέτη του Πενταγώνου οι τακτικοί βαλλιστικοί πύραυλοι που διαθέτει η Τουρκία. Η απειλή αυτή λαμβάνει, μάλιστα, εφιαλτικές διαστάσεις σε πιθανή ανάπτυξη πυρηνικής δυνατότητας της Αγκυρας. Οι συντάκτες της μελέτης προτείνουν τη λήψη άμεσων μέτρων, κυρίως αγορά πυραυλικών συστημάτων που μπορούν να αναχαιτίσουν και να εξουδετερώσουν τον εξ Ανατολών κίνδυνο, αλλά και αναδιάταξη των υπαρχόντων.

Οι τουρκικές Ενοπλες Δυνάμεις, στο πλαίσιο του μεγάλου εξοπλιστικού προγράμματος που υλοποιούν, έχουν προμηθευτεί πυραυλικά συστήματα τα οποία με το βεληνεκές τους μπορούν να επιφέρουν χτύπημα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Το άκρως ανησυχητικό είναι ότι η Τουρκία, σε συνεργασία και αξιοποιώντας κινεζική τεχνολογία, επιχειρεί ανάπτυξη των νεοαποκτηθέντων συστημάτων με στόχο την αύξηση του βεληνεκούς τους μέχρι και τα 350 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση αυτή οι βαλλιστικοί πύραυλοι της Αγκυρας μπορούν να «χτυπήσουν» από τα παράλια ή τα Στενά όλο το Αιγαίο και μέχρι την Κρήτη και τη μισή ηπειρωτική Ελλάδα.

Αποτελεσματικότητα
Ηδη η Τουρκία διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό βαλλιστικών πυραύλων, αλλά, όπως σημειώνεται στη μελέτη του Πενταγώνου, η αποτελεσματικότητά τους με τη χρήση συμβατικών πυροκεφαλών είναι περιορισμένων δυνατοτήτων όσον αφορά στην καταστροφικότητα-φονικότητά τους σε κρίσιμους τομείς και σε συνάρτηση με την τεράστια απόσταση βολής. Δεν παύει, ωστόσο, να θεωρείται μεγάλη απειλή, από τη στιγμή που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για χτυπήματα σε στρατόπεδα, θέσεις ραντάρ, κέντρα διοίκησης και επικοινωνιών, αποθήκες πυρομαχικών και καυσίμων, ναυστάθμους, όπως και για την εξουδετέρωση των συστημάτων αεράμυνας της χώρας.
Ο βαλλιστικός πύραυλος «Yildirim» J-600Τ είναι αυτός με τη μεγαλύτερη ακτίνα δράσης, η οποία φθάνει στα 150 χιλιόμετρα. Συνεχίζοντας το πυραυλικό της πρόγραμμα η Τουρκία, με σχεδίαση εγχώριων αμυντικών βιομηχανιών ή σε συνεργασία με κινεζικές, αναπτύσσει την «Αστραπή» Νο2 (έτσι μεταφράζεται το «Yildirim» B-611) προκειμένου το βεληνεκές του βλήματος να αυξηθεί στα 250 χιλιόμετρα, καταστρέφοντας οτιδήποτε σε ακτίνα εκατό μέτρων από το σημείο πτώσης.
Πληροφορίες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί αναφέρουν πως η Αγκυρα έχει ήδη στο οπλοστάσιό της εδώ και ένα έτος πυραύλους κινεζικής κατασκευής με μέγιστο βεληνεκές τα 350 χιλιόμετρα.
Σημειώνεται πως η συνεργασία της Τουρκίας με την Κίνα στον πυραυλικό τομέα είναι ιδιαίτερα στενή, καθώς με τεχνολογία της ασιατικής χώρας οι Τούρκοι αναπτύσσουν τους «Kasirga» (βεληνεκούς 180 χιλιομέτρων), ενώ ο «εθνικός» τους πύραυλος «Toros», όπως αναφέρουν τουλάχιστον τα τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης, μπορεί να εξουδετερώσει στόχους στα 75 και τα 110 χιλιόμετρα, ανάλογα με τον τύπο κατασκευής.
Το δε εφιαλτικό σενάριο για τη χώρα μας είναι να «φορτωθούν» στους πυραύλους που διαθέτει ή προτίθεται να αναπτύξει η Τουρκία κεφαλές όπλων μαζικής καταστροφής. Στην περίπτωση αυτή καθίστανται ολέθριες απειλές κατά των πληθυσμών των μεγάλων αστικών κέντρων, αλλά και πέραν αυτών.
Στο μεταξύ, η Αγκυρα σχεδιάζει να αποκτήσει αντιαεροπορική-αντιβαλλιστική προστασία με την απόκτηση πυραυλικών συστημάτων μεγάλου βεληνεκούς. Για το σκοπό αυτό βρίσκεται σε επαφή τόσο με τους Αμερικανούς (Patriot) όσο και με τους Ρώσους (S-300). Τους δύο τύπους αντιαεροπορικών συστημάτων διαθέτει ήδη η Ελλάδα βασίζοντας σε αυτούς την αντιαεροπορική της «ομπρέλα». Το πυραυλικό πρόγραμμα της Τουρκίας, που αλλάζει τους συσχετισμούς και τα δεδομένα στις δύο πλευρές του Αιγαίου, προκαλεί μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό στους Ελληνες επιτελείς που αναζητούν τρόπους αναχαίτισης των απειλητικών σχεδίων της Αγκυρας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ΓΕΕΘΑ προχώρησε στη διενέργεια μελέτης επιχειρησιακής αναγκαιότητας-σκοπιμότητας για την απόκτηση πυραυλικών και αντιπυραυλικών συστημάτων.
Υψηλή προτεραιότητα
Οι ίδιες πηγές λένε πως η αναγκαιότητα της προμήθειας εντάχθηκε στο επικαιροποιημένο ΕΜΠΑΕ και έλαβε θέση υψηλά στον πίνακα προτεραιοτήτων των εξοπλισμών.
Η απόκτηση νέων πυραυλικών συστημάτων προβάλλεται ως μοναδική για την αντιμετώπιση των τουρκικών σχεδίων. Ως εναλλακτική λύση και μόνο με προσωρινά και περιορισμένα αποτελέσματα προτείνεται η αναδιάταξη των υπαρχόντων συστημάτων. Σκοπός είναι η μεγαλύτερη κάλυψη των αδυναμιών της αεράμυνας της χώρας και η αντιμετώπιση των όσο το δυνατόν περισσότερων ειδών πυραυλικών απειλών από την απέναντι όχθη του Αιγαίου.
Aνατροπή της ισορροπίας δυνάμεων
Ο συσχετισμός των πυραυλικών δυνατοτήτων εκατέρωθεν του Αιγαίου θα ανατραπεί σημαντικά σε βάρος της χώρας μας από το 2011, οπότε αναμένεται η απόσυρση των αντιαεροπορικών συστημάτων «Hawk».
Μετά την αναβάθμιση των συγκεκριμένων συστημάτων το 2006, αν και ιδιαίτερα δαπανηρή, υπήρξαν θετικά αποτελέσματα ως προς τις επιχειρησιακές δυνατότητές τους.
Βάσει της αποφάσεως που έχει λάβει το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο, τα συστήματα «Hawk» ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους και σχεδιάζεται η απόσυρσή τους περί το 2011. Μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει μεγάλα κενά στην αεράμυνα της χώρας αν δεν συνδυαστεί με την αντικατάστασή τους από νέα ή μεγαλύτερου βεληνεκούς αντιαεροπορικά συστήματα. Οι περιοχές που καλύπτουν τα «Hawk» είναι η Αττική, η Βοιωτία και η Θεσσαλονίκη. Τα μεγάλα δηλαδή αστικά κέντρα, εντός της ζώνης των οποίων βρίσκονται ανεπτυγμένες σημαντικές στρατιωτικές δυνάμεις της χώρας. Το θετικό για την αεράμυνα της χώρας (μέχρι στιγμής τουλάχιστον) είναι η ένταξη των ιπτάμενων ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας. Με την απόκτησή τους αυξάνονται σημαντικά οι δυνατότητες του συστήματος αναγνώρισης και επιτήρησης του εθνικού εναέριου χώρου, αφού δύνανται να παρέχουν έγκαιρη και αποτελεσματική αποκάλυψη εναέριων απειλών, αναγνώριση και διευκρίνισή τους. Στοιχεία που μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην αντιμετώπιση των από αέρος κινδύνων.


Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP