Πέμπτη, 28 Απριλίου 2011

Η ΜΙΤ χειραγωγεί (και) τις μυστικές υπηρεσίες του Λιβάνου


Η Στρατιωτική Υπηρεσία Πληροφοριών του Λιβάνου συνέλαβε τις προηγούμενες ημέρες στην τοποθεσία Μπουρζ – Ελ Μπαράνιεχ τρία πρόσωπα τα οποία φέρονται να είναι μέλη του PKK και να έχουν αναπτύξει κατασκοπευτική δράση υπέρ του Ισραήλ. Η κυβέρνηση του Λιβάνου είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με την αντίληψη που επικρατεί στην Τουρκία, ότι οι μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ συνεργάζονται ανοικτά με τους αντάρτες του PKK. Όπως ανακοίνωσαν οι αρχές του Λιβάνου, οι τρείς συλληφθέντες, των οποίων τα κωδικά ονόματα ήταν Ζαϊντάν, Τζιχάν και Χαλίτ, φέρονται να ομολόγησαν ότι ανέπτυξαν κατασκοπευτική δραστηριότητα υπέρ του Ισραήλ.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο και όσα τους προσάπτουν οι αρχές ασφαλείας της χώρας, οι τρείς συλληφθέντες δραστηριοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δημιουργίας των προϋποθέσεων για την πρόκληση ταραχών στην επικράτεια του Λιβάνου, όπως συνέβη αντίστοιχα στην Αίγυπτο, στην Τυνησία και στη Συρία. Όπως όλα δείχνουν ο πόλεμος υπηρεσιών στη Μέση Ανατολή κλιμακώνεται.

Τουρκικός δάκτυλος
Πίσω από τη στρατηγική, την οποία ακολουθεί σε μία σειρά από ζητήματα ο Λίβανος είναι σχεδόν βέβαιο ότι βρίσκεται η Άγκυρα. Για παράδειγμα, η Άγκυρα βρίσκεται πίσω από την απόφαση της Βηρυτού να αντιδράσει στη συμφωνία ανάμεσα στην Κύπρο και στο Ισραήλ για τον καθορισμό Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Ομοίως, και στην περίπτωση του συσχετισμού των μυστικών υπηρεσιών του Ισραήλ, δηλαδή της Mossad, με την δράση του κουρδικού PKK, ο Λίβανος ευθυγραμμίζεται, και όχι τυχαία, με την αντίληψη, όπως επίσης με τον προπαγανδιστικό ρόλο της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών ΜΙΤ στον «ακήρυχτο πόλεμο», ο οποίος έχει ξεσπάσει με το Ισραήλ.
Στις 24 Φεβρουαρίου του 2011, εξάλλου, η MIT ήταν εκείνη, η οποία είχε στείλει εμπιστευτική αναφορά στο Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας (MGK) της Τουρκίας σύμφωνα με την οποία διαπιστώνεται διασύνδεση του PKK με την Mossad. Μάλιστα η αναφορά υπήρξε τόσο … εμπιστευτική, ώστε θεωρήθηκε σωστό, για ευνόητους λόγους που εμπίπτουν στα διαδικαστικά πλαίσια της κρατικής προπαγάνδας, να διαρρεύσει κατόπιν κεντρικής πολιτικής απόφασης.
Στην Τουρκία η είδηση σχετικά με τα τρία μέλη του PKK, τα οποία συνελήφθησαν και φέρονται να δραστηριοποιούνται για λογαριασμό των μυστικών υπηρεσιών του Ισραήλ, τυγχάνει πολύ μεγάλης προβολής από τα ΜΜΕ και είναι εμφανές ότι εντάσσεται στην προπαγανδιστική διαδικασία , η οποία βρίσκεται σε πλήρη ισχύ εξαιτίας της πλήρους διάρρηξης των σχέσεων ανάμεσα στην Άγκυρα και στο Τελ Αβίβ, ιδιαίτερα μετά τα αιματηρά γεγονότα στο τουρκικό πλοίο Mavi Marmara, τον Μάιο του 2010.
Ήδη στην Τουρκία, τα ΜΜΕ προβάλλουν μία παλαιότερη δήλωση, την οποία φέρεται να πραγματοποίησε ένας εκ των επικεφαλής του PKK, ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Ένωσης Κοινοτήτων του Κουρδιστάν (KCK) Μουράτ Καραγιλάν. Σύμφωνα με τις δηλώσεις που φέρεται να έχει πραγματοποιήσει σε τηλεοπτικό σταθμό του Ισραήλ ο Καραγιλάν «Οι εχθροί του Ισραήλ, είναι και δικοί μας εχθροί». Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι τα βίντεο, τα οποία εμφανίζουν τον Καραγιλάν να πραγματοποιεί δηλώσεις υπέρ του Ισραήλ, αποτελούν τμήμα του περιεχομένου της εμπιστευτικής έκθεσης της ΜΙΤ για τις σχέσεις Mossad και PKK.
Επίσης, μεγάλης προβολής τυγχάνει από τα τουρκικά ΜΜΕ και μια δήλωση την οποία φέρεται να έχει επίσης πραγματοποιήσει ένα παλαιότερο στέλεχος της Mossad, ο Ελιέζερ Σαφρίφ, ο οποίος φέρεται να έχει δηλώσει ότι «υπάρχει μεγάλη αγάπη ανάμεσα στο PKK και στους Ισραηλινούς».

Ο Λίβανος στην αγκαλιά της Τουρκίας
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ο Τούρκος πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν, επέλεγε τον Λίβανο προκειμένου να εξαπολύσει σφοδρή επίθεση εναντίον του Ισραήλ.
Ο Τούρκος πρωθυπουργός έχει προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω σε ότι έχει να κάνει με τη νεο – οθωμανική αντίληψη, η οποία κυριαρχεί στην τουρκική διπλωματία και προϋποθέτει την ανάληψη ηγετικού ρόλου από την πλευρά της Τουρκίας στη Μέση Ανατολή. Σε αυτή τη βάση ο ίδιος ο Ταγίπ Έρντογάν έχει προτείνει από τον Λίβανο την δημιουργία ακόμη και ισλαμικού Σένγκεν και είχε δηλώσει ότι «Έχει αρθεί η βίζα με την Ιορδανία, τη Συρία, τον Λίβανο, τη Λιβύη. Δεν είχαμε καμία ζημιά, αντιθέτως διαπιστώσαμε πόσο ασήμαντη είναι η βίζα. Γιατί να μη δημιουργήσουμε κάτι παρόμοιο εμείς με την ευρωπαϊκή Σένγκεν; Τι μας εμποδίζει; Δεν το καταλαβαίνω;».
Επίσης κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο πλαίσιο της Ετήσιας Συνόδου της Ένωσης των αραβικών τραπεζών ο Τούρκος πρωθυπουργός είχε δηλώσει επίσης ότι «Η Τουρκία δεν θα σιωπήσει» αν το Ισραήλ επιτεθεί και πάλι στο Λίβανο ή στη Λωρίδα της Γάζας, προειδοποιώντας ότι «θα υποστηρίξουμε τη δικαιοσύνη με όλα μας τα μέσα».
Ο Λίβανος, εισέρχεται όλο και πιο βαθιά στην αγκαλιά της Τουρκίας. Ο Τούρκος διανοούμενος και ένας εκ των στενότερων συνεργατών του υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου και επικεφαλής του USAK (International Strategic Research Organization), Sedat Laciner έχει δηλώσει, αναφορικά με τη συμφωνία της Κύπρου με το Ισραήλ για τον καθορισμό της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, ότι η Τουρκία έχει αναλάβει την υπεράσπιση των Λιβανέζων, των Τουρκοκυπρίων και των Παλαιστινίων και ότι σε περίπτωση, που το Ισραήλ προχωρήσει στην υλοποίηση της συμφωνίας με την Κύπρο θα βρει μπροστά του την Τουρκία, με το επιχείρημα ότι η συμφωνία παραβιάζει τα δικαιώματα όλων των παραπάνω.
Εξάλλου ο τουρκικός πολιτικός και διπλωματικός παράγοντας είναι εκείνος, ο οποίος βρίσκεται πίσω από την μη κύρωση της συμφωνίας του Λιβάνου με την Κύπρο για τον καθορισμό των Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών τους από το λιβανέζικο κοινοβούλιο, δεδομένου ότι ασκεί επιρροή, μέσω της Χεζμπολάχ, η οποία συγκυβερνά και αρνείται να επικυρώσει τη συμφωνία. Όμως, όπως όλα δείχνουν η ΜΙΤ, του φιλοϊρανού Χακάν Φιντάν (επικεφαλής της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών της Τουρκίας) υλοποιεί σε όλα τα μέτωπα την αποστολή που της έχει ανατεθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν και αυτή δεν είναι άλλη από τον επαναπροσδιορισμό και την ενίσχυση των σχέσεων της Τουρκίας με τον ισλαμικό κόσμο.
Δημήτρης Μπεκιάρης

http://greeknation.blogspot.com/2011/04/blog-post_7394.html#more

Read more...

Παγίδα στο Αιγαίο στήνουν οι Αμερικανοί


Οι αποκαλύψεις από το WikiLeaks και τον Αμερικανό πρεσβευτή Ντάνιελ Σμιθ για την αμερικανική πολιτική στο Αιγαίο και ο μύθος «ίσων αποστάσεων» παρουσιάζονται από το Νίκο Μελέτη στο άρθρο του στο περιοδικό «ΕΠΙΚΑΙΡΑ». Ποια ήταν η επίσημη ελληνική αντίδραση στην πρώτη δημόσια αποσαφήνιση της αμερικανικής πολιτικής στο Αιγαίο, όπως διατυπώθηκε από τον Αμερικανό πρεσβευτή Ντάνιελ Σμιθ αλλά και μέσω των όσων αποκαλύφθηκαν από τα απόρρητα τηλεγραφήματα του WikiLeaks;

Πώς η αμερικανική θέση βάζει στην ζυγαριά τις υπερπτήσεις κατοικημένων ελληνικών νησιών από τουρκικά μαχητικά με την προσπάθεια της Ελλάδας να προασπίσει την εθνική κυριαρχία της αλλά και την επιχείρηση της Τουρκίας για επιβολή συγκυριαρχίας στο Αιγαίο;
Ποιο είναι το υπόβαθρο της αμερικανικής πολιτικής των ίσων αποστάσεων; Ο Αμερικάνος πρεσβευτής Ντάνιελ Σμιθ, σε συνέντευξή του στην Καθημερινή, σε ερώτηση για τις υπερπτήσεις ελληνικών νησιών έδωσε μια απάντηση που χρήζει πολλαπλής ερμηνείας.
Πολύ πιο σαφές, όμως, ως προς την αμερικανική θέση ήταν το εμπιστευτικό τηλεγράφημα (09STATE61209 - O R 122317Z JUN 09) του Ιουνίου του 2009, το οποίο καθόριζε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αμερικανικής παρέμβασης προς Αθήνα και Άγκυρα για κατευνασμό της έντασης στο Αιγαίο. Το τηλεγράφημα φέρει την υπογραφή της Αμερικανίδας υπουργού Εξωτερικών Χίλαρι Κλίντον και το πλαίσιο των αμερικανικών θέσεων το είχε επεξεργαστεί ουσιαστικά ο τότε υπεύθυνος για την περιοχή, ο υφυπουργός Εξωτερικών Μάθιου Μπράιζα. Το τηλεγράφημα έχει αποσταλεί στις πρεσβείες της Αθήνας και της Άγκυρας, ενώ περιλάμβανε σημεία που έπρεπε να μεταφερθούν και στις δύο κυβερνήσεις αλλά και ξεχωριστά στην ελληνική και την τουρκική κυβέρνηση. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν, όμως, οι οδηγίες και τα μηνύματα προς κάθε κυβέρνηση χωριστά. Ολόκληρο τα άρθρο του Νίκου Μελέτη στο τεύχος 80 του περιοδικού «ΕΠΙΚΑΙΡΑ», που κυκλοφορεί την Πέμπτη 28 Απριλίου 2011.

epikaira

Read more...

Τι κρύβει το σχέδιο Ερντογάν για τον “δεύτερο Βόσπορο”.


MANΩΛΗΣ ΚΩΣΤΙΔΗΣ

Το σχέδιο κατασκευής του “Δεύτερου Βοσπόρου” στην Κωνσταντινούπολη θα έχει σημαντικές και ισως αρνητικές επιπτώσεις και για τη χώρα μας. Η πρώτη επίπτωση είναι αυτή η εφαρμογή της Συνθήκης της Λωζάνης και της συνθήκης του Μοντρέ. Αυτές οι συνθήκες ισχύουν για τα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων. Το ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα συμβεί οταν ολοκληρωθεί η διώρυγα της Κωσνταντινούπολης που όπως τονίζει ο Ερντογάν μπορεί να είναι έτοιμη σε 10 χρόνια απο σήμερα. Στη διώρυγα θα ισχύει η συνθήκη της Λωζάνης και η αναθεώρηση της με τη συνθήκη του Μοντρέ. Οι δυο συνθήκες προβλέπουν:

Η συνθήκη της Λωζάνης σε καιρό ειρήνης προβλέπει “Πλήρης ελευθερία ναυσιπλοΐας και διόδου, ημέρας τε και νύχτας, οιαδήποτε και αν ή η σημαία και το φορτίον, άνευ ουδεμιάς διατυπώσεως, τέλους ή υποχρεώσεως οιασδήποτε, υπό την επιφύλαξιν των διεθνών υγειονομικών διατάξεων, εφ’ όσον δεν πρόκειται περί αμέσως παρεχομένων υπηρεσιών, ως τελών πλοηγίας, φάρων, ρυμουλκίσεως ή άλλων ομοίας φύσεως, και χωρίς να θίγωνται τα επί του προκειμένου εξασκούμενα δικαιώματα υπό των ήδη παραχωρηθεισών υπό της Τουρκικής Κυβερνήσεως υπηρεσιών και επιχειρήσεων.”

Η συνθήκη Μοντρέ

“Πολεμικά πλοία, εκτός αυτών που εμπίπτουν στην κατηγορία που περιγράφεται στην προηγούμενη παράγραφο (ελαφρά επιφανείας, μικρά πολεμικά ή βοηθητικά πλοία), θα έχουν το δικαίωμα της διέλευσης μόνο υπό τις συνθήκες που περιγράφονται στο άρθρο 11 και 12″.

Άρθρο 12: “Τα κράτη της Μαύρης Θάλασσας θα έχουν το δικαίωμα διέλευσης διαμέσου των Στενών με το σκοπό να αφιχθούν στις βάσεις τους υποβρύχια που κατασκευάσθηκαν ή αγοράσθηκαν εκτός περιοχής Μαύρης Θάλασσας, ή που ήσαν για επισκευή σε ναυπηγεία εκτός Μαύρης Θάλασσας”.

Άρθρο 13: Επιβάλλει προειδοποίηση στην Τουρκία για διέλευση πολεμικών πλοίων (κανονικά οκτώ (8) ημέρες για κράτη της Μαύρης Θάλασσας και δεκαπέντε (15) ημέρες για τα άλλα κράτη).

Άρθρο 24: “Η Τουρκία θα επιβλέπει την εκτέλεση όλων των προβλέψεων της παρούσας Συνθήκης σχετικά με τη διέλευση πολεμικών πλοίων διαμέσου των Στενών. “

- Δεύτερο ζήτημα που πρέπει να προβληματίσει την Ελλάδα είναι ο αγωγός Μπουργκάς Αλεξανδρούπολης. Ενα βασικό πλεονέκτημα για την κατασκευή αυτου του αγωγού ήταν οι καθυστερήσεις στο Βόσπορο. Τα πετρελαιοφόρα και πολλά μεγάλα πλοία περίμεναν 2 ακόμη και 3 ημέρες ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες κια την κίνηση. Τώρα η διέλεευση όλων των πλοίων θα συντομεύσει σημαντικά και το συγκριτικό πλεονέκτημα του πετρελαιαγωγού θα εκλήψει.


- Τρίτο ζήτημα είναι η στρατιωτική πλευρά. Η διώρυγα θα είναι ενα φυσικό εμπόδιο προς την Κων/πολη. Θα έχει πλάτος 150 περίπου μέτρα και ανάμεσα του θα περνουν τα νερά της θάλασσας. Η Ελλάδα και η Βουλγαρία θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα σχέδια τους για έφοδο στην Κωνσταντινούπολη καθώς εκτός απο τον Έβρο μπροστά τους θα υπάρχει ενα μεγαλύτερο εμπόδιο. Ισως γι’αυτο και θα κατασκευαστεί δυτικά της Πόλης και οχι στην Ασιατική όχθη.

- Τέταρτο ζήτημα είναι το περιβαλλοντολογικό. χιλιάδες χρόνια τα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων μεταφέρουν τα νερά του Αιγαίου προς την Μαύρη Θάλασσα και αντιθέτως. Με την Διώρυγα αυτή κανείς δεν μπορεί ακόμη να προβλέψει τι θα συμβεί στο οικοσύστημα και ποιες ισορροπίες μπορούν να αλλάξουν. Τούρκοι περιβαλλοντολόγοι ήδη μιλούν για ” έγκλημᔨκαθώς τα ψάρια μπορούν να χάσουν την πορεία τους που ακολουθούν χιλιάδες χρόνια και τα μολυσμένα νερά της Μαύρης Θάλασσας μπορούν να φτάσουν στο Αιγαίο.

Read more...

“Ο Ερντογάν θα έχει το τέλος του Μεντερές ή του Μουμπάρακ”,γράφουν Τουρκοκύπριοι!


Εσείς είστε Τουρκοκύπριοι…
Στην μια σας τσέπη έχετε ταυτότητα της KKTC…
Στην άλλη τσέπη ταυτότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας…
Ποια είναι η υπηκοότητα σας ;
Στο εσωτερικό πολίτες της KKTC…
Ενώ στο εξωτερικό πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας…
Έτσι δεν είναι ;
Επιπλέον είστε και πολίτες της Ε.Ε….
Και αν σας έλεγαν να σκίσετε και να πετάξετε την μία ταυτότητα προφανώς δεν θα σκίζατε την ταυτότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας…

Θα σκίζατε την ταυτότητα της KKTC…
Μεταξύ μας υπάρχουν και καταγόμενοι από την Τουρκία (έποικοι) που έχουν δύο ταυτότητες στην τσέπη τους…
Μια ταυτότητα της TC…
Και μια της KKTC….
Σε εκείνους αν τους έλεγαν ¨σκίσε και πέταξε ¨ την μία από τις δύο, άραγε ποιαν θα έσκιζαν ;
Ούτε είναι πολίτες της Ε.Ε….
Όλοι όμως ελπίζουν πως μετά από μια κάποια λύση θα παραμείνουν εδώ…

Έστω και αν το σχετικό νούμερο που ακούγεται είναι μόνο 50 χιλιάδες…
Οι εδώ ευρισκόμενοι πλέον καταγόμενοι από την Τουρκία, με ιδιαίτερη επιμονή δηλώνουν πως «Και εμείς είμαστε Κύπριοι».
Δεν είναι από την Τουρκία…
Κύπριοι…
Αυτή είναι η πρώτη τους επιλογή…
Γιατί ;
Διότι είναι καλύτερα να είσαι από την Κύπρο, παρά από την Τουρκία…
Από κάθε άποψη…
Και οικονομική….
Και πολιτική…
Το τουρκικό μέρος του πληθυσμού νομίζετε πως ήρθε εδώ μόνο για να κερδίσει χρήματα ;
Δεν σας πέρασε από το μυαλό πως το έκαναν για να φύγουν από εκείνη την μεσαιωνική και τερατώδη κατάσταση ;
Η Τουρκία είναι μια χώρα που έχει εκμηδενίσει δικαιώματα και νόμους…
Πολύ χειρότερα από εμάς…
Ακόμα κυβερνώνται με φασιστικούς νόμους….
Αστυνομικές επιχειρήσεις…
Συλλήψεις…
Βασανιστήρια…
Και πόσα άλλα ακόμη…
Ποιος θέλει να ζει σε μια τέτοια κατάσταση ;
Να θεωρείτε τον εαυτό σας τυχερό που είστε Κύπριοι και όχι Τούρκοι…
Δεν είμαστε στην περίοδο του ¨Τι ευτυχία να λες ότι είσαι Τούρκος¨…
Τώρα είμαστε στην περίοδο του ¨Τι δυστυχία σε αυτόν που λέει ότι είναι Τούρκος¨…
Η Τουρκία μας κυβερνά εδώ, αλλά δεν μπορεί να μας εξουσιάζει μέχρι τέλους…
Αυτά που κάνουν οι φασίστες στην Άγκυρα δεν μπορούνε να τα κάνουν όλα στην Κύπρο…
Διότι εμείς είμαστε Κύπριοι…
Και όχι επειδή είμαστε πολίτες της KKTC, αλλά επειδή είμαστε πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας…
Και ζορίζονται ακόμη περισσότερο διότι είμαστε και πολίτες της Ε.Ε…
Προσπαθούνε να διασπάσουν τα συνδικάτα μας και δεν μπορούνε…
Προσπαθούνε να φιμώσουν την αντιπολίτευση μας και δεν μπορούνε…
Δεν μπορούνε να κατεβάσουν τα πανό μας….
Δεν μπορούνε να ρίξουν στη φυλακή αυτούς που κρατάνε αυτά τα πανό, όπως θα έκαμναν στην Τουρκία….
Δεν μπορούνε να ασκήσουν διώξεις σε αυτούς που φωνάζουν ¨Κατοχική δύναμη εξαφανίσου¨….
Διότι εδώ δεν είναι Τουρκία….
Κύπρος…
Αυτοί που ζούνε εδώ είναι Τούρκοι μεν, αλλά Κύπριοι…

Τώρα προσπαθούνε μικραίνοντας την ηλικία του δολοφόνου του Χραντ Ντινκ να ελαφρύνουν την ποινή του…
Τι δικαστήριο είναι τούτο…
Και μάλιστα στα χέρια πολιτικής εξουσίας…
Το τέλος του Ερντογάν δεν φαίνεται πως θα είναι διαφορετικό από αυτό όλων των δικτατόρων του κόσμου…
Αν όχι από τον Μεντερές, θα μπορούσε να είχε πάρει μαθήματα ιστορίας από τον Μουμπάρακ….

tourkikanea.gr/2011/04/27/nemutsuz/#more-5579

Read more...

Φαντάζεστε να μπει επικεφαλής του ΔΝΤ … Τούρκος;


Μέσα σε τρεις μήνες αλλάζουν τα δύο τρίτα της τρόικας και η κυβέρνηση θα πρέπει να διαπραγματευτεί με νέα πρόσωπα τα οποία δε θα είναι απαραιτήτως πιο φιλικά για την Ελλάδα. Ο επικεφαλής του ΔΝΤ και ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα αλλάξουν βάζοντας τη δική τους σφραγίδα στα οικονομικά δεδομένα της χώρας. Στη συνεδρίαση της ΕΚΤ τον Ιούνιο θα ανακοινωθεί ο διάδοχος του Ζαν Κλοντ Τρισέ στην ηγεσία της ΕΚΤ με τον Ιταλό Ντράγκι να φαντάζει ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί.

Ο Τρισέ ήταν σχετικά φιλικός προς την Ελλάδα, βοήθησε όσο μπορούσε και προσπάθησε να προωθήσει το ευρω-ομόλογο χωρίς όμως να καταφέρει να ξεπεράσει τις αντιδράσεις της Γερμανίας.

Ο ιταλός κεντρικός τραπεζίτης, Μ. Ντράγκι φαίνεται να πήρε το «οκ» και από τη Γαλλία, ωστόσο, κάποιοι προσπαθούν ήδη να αποδομήσουν την υποψηφιότητά του θυμίζοντας ότι είχε διατελέσει γενικός διευθυντής της περίφημης Goldman Sachs την περίοδο 2002-2006.

Κάποιοι του χρεώνουν και εμπλοκή στο ελληνικό swap το οποίο διαπραγματεύτηκε η κυβέρνηση Σημίτη το 2001 για να μειώσει το χρέος της.Άλλοι υποψήφιοι για το τιμόνι της ΕΚΤ είναι ο Κλάους Ρέγκλιν, επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF), και ο Γιούργκεν Σταρκ, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ.

Σε ότι αφορά τον Ντομινίκ Στρος Καν, θεωρείται σίγουρο ότι θα είναι υποψήφιος για τη Γαλλική προεδρία, οπότε αναζητείται διάδοχός του, εντός τριμήνου. Αν και υπάρχει μια άτυπη συμφωνία ΗΠΑ – Ευρώπης ώστε ο επικεφαλής του ΔΝΤ να είναι ευρωπαίος και ο επικεφαλής της Παγκόσμιας Τράπεζας Αμερικανός, εντούτοις φαίνεται να αλλάζουν κάποια δεδομένα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι τη θέση στο ΔΝΤ θα μπορούσε να καταλάβει Κινέζος ή Ινδός.
Όμως ακούγεται κι ένα ακόμη όνομα που προκαλεί τρόμο στην Ελλάδα. Κεμάλ Ντερβίς, πρώην υπουργός Οικονομικών της Τουρκίας. Για φανταστείτε την Ελλάδα να ικετεύει το ΔΝΤ για δάνεια και επιμηκύνσεις και επικεφαλής να είναι ένας Τούρκος. Θα πέσει πολύ κλάμα.

antinews.gr

Read more...

Η θεωρία των δυόµισι πολέµων.Σε εγρήγορση Τουρκία και Ισραήλ από την κρίση στη Συρία


ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ Κ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

Η επιδεινούµενη κατάσταση στη Συρία κρατά σε ύψιστη εγρήγορση την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία της Τουρκίας. Το ίδιο ακριβώς συµβαίνει και µε το ΙΣραήλ, παρότι οι σχέσεις των δύο χωρών µε τη ∆αµασκό έχουν διαφορετικό ειδικό βάρος. Για την Τουρκία, έπειτα από µια πολυετή περίοδο αµοιβαίας εχθρότητας, η Συρία είναι πλέον συµµαχική χώρα. Για το Ισραήλ η κυβέρνηση της ∆αµασκού παραµένει από τα πλέον ανυποχώρητα κι επικίνδυνα αραβικά καθεστώτα στη ρήξη του µε το εβραϊκό κράτος.

Παρά τη διαµεσολ άβηση της Τουρκίας σε µια προσέγγιση ΙΣραήλ - Συρίας, τα γεγονότα στον αραβικό κόσµο δεν επέτρεψαν τη συνέχιση της προσπάθειας. Ετσι η διάσταση Τελ Αβίβ - ∆αµασκού εξακολουθεί να εδράζεται σε πάγιες γεωστρατηγικές σταθερές των δύο χωρών, όπως η ιστορική αντίθεση όλων των κυβερνήσεων της Συρίας στο δικαίωµα ύπαρξης του Ισραήλ, η κατοχή από τον ισραηλινό στρατό της στρατηγικής περιοχής των συριακών κάποτε Υψωµάτων του Γκολάν, η στενή συνεργασία της Συρίας µε το Ιράν και ο έλεγχος που το καθεστώς της ∆αµασκού ασκεί µέσω της ισλαµιστικής οργάνωσης Χεζµπολάχ στον Λίβανο.

Στους αποσταθεροποιητικούς – και πιθανόν συγκρουσιακούς – αυτούς παράγοντες για την περιοχή, είναι ζωτικής σηµασίας να συνυπολογιστεί και η κατοχή από τη Συρία βαλλιστικών πυραύλων που µπορούν να πλήξουν στόχους µεγάλης αποστάσεως, κάτι που δεν διαθέτει κανένα άλλο αραβικό κράτος. Ακριβώς αυτό το οπλοστάσιο αποτελούσε – και αποτελεί πάντα – ύψιστη απειλή για την Αγκυρα, όπως άλλωστε και ο κουρδικός πληθυσµός που κατοικεί στη Συρία, ο οποίος µαζί µε τους αντίστοιχους της ΝΑ Τουρκίας, του Β. Ιράκ και του Ιράν συνιστά γι’ αυτή διαρκή πονοκέφαλο. Από την πλευρά της ∆αµασκού, το ζήτηµα της τουρκικής σήµερα επαρχίας του Χατάι και η διαχείριση των υδάτων του Τίγρη και του Ευφράτη αποτελούσαν το ιστορικό σηµείο τριβής στις σχέσεις των δύο χωρών που έφτασαν επανειληµµένα στα πρόθυρα της πολεµικής σύγκρουσης.

Η Συρία είναι παράγωγο της Συνθήκης της Λωζάννης που προέκυψε, όπως όλος ο χάρτης της Μέσης Ανατολής, από τον διαµελισµό της Οθωµανικής Αυτοκρατορίας. Η αραβική επανάσταση εναντίον του σουλτάνου ξεκίνησε από την περιοχή της µε την καθοδήγηση του Λόρενς της Αραβίας.

Αυτή η «συναισθηµατική» παράµετρος που κράτησε την Τουρκία εχθρικά διακείµενη προς τη Συρία (και αντιστρόφως) εµπεριέχει ένα ουσιώδες ιστορικό επιµύθιο: ο δηµιουργός της σύγχρονης Τουρκίας Μουσταφά Κεµάλ υπηρέτησε ως νεαρός αξιωµατικός στη ∆αµασκό, όπου µάλιστα ίδρυσε έναν συνωµοτικό πυρήνα, µια φράξια της επαναστατικής οργάνωσης των Νεότουρκων στη Μέση Ανατολή.

Από τη ∆αµασκό ο Κεµάλ έφυγε κρυφά και ήρθε – µέσω Πειραιά – στην πατρίδα του, τη Θεσσαλονίκη, προκειµένου να ενηµερώσει τους επιφανείς Νεότουρκους, που τότε είχαν εκεί την έδρα τους, για την οικτρή κατάσταση του οθωµανικού κράτους στις αραβικές περιοχές και τους «προδότες» πληθυσµούς τους. Αυτά το 1907. Τριάντα χρόνια αργότερα και ύστερα από µυστικές διπλωµατικές προσπάθειες, ο Κεµάλ ενσωµάτωσε στην Τουρκία την επαρχία του Χατάι στην παραθαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρέττας, που προοριζόταν να δοθεί στη Συρία – η οποία ουδέποτε αναγνώρισε το «τετελεσµένο». Τη δεκαετία του 1980 ένα νέο καρκίνωµα εµφανίστηκε στις σχέσεις των δύο χωρών. Ηταν το µεγαλεπήβολο σχέδιο της Αγκυρας για τον έλεγχο-διαχείριση του Τίγρη και του Ευφράτη, δύο ζωογόνων υδάτινων αρτηριών που πηγάζουν από την Τουρκία και παρέχουν το σύνολο σχεδόν του νερού που χρειάζονται Συρία και Ιράκ.

Υπό την απειλήµιας πιθανής σύγκρουσης στην περιοχή, καθώς µάλιστα ήταν σε επικίνδυνη έξαρση το Κουρδικό και οι ελληνοτουρκικές διαφορές, η Αγκυρα επιδόθηκε τότε σε έναν σύνθετο διπλωµατικό µαραθώνιο. Η προσπάθειά της αποσκοπούσε να καθησυχάσει τους φόβους των αραβικών κυβερνήσεων, πολύ περισσότερο µάλιστα όταν έγινε επίσηµα γνωστό ότι η Τουρκία και το Ισραήλ συνήψαν υψηλού επιπέδου συµφωνίες οικονοµικής, επιστηµονικής και στρατιωτικής συνεργασίας. Ως πρόσθετο αντιπερισπασµό της προσπάθειας εκείνης, το κεµαλικό κατεστηµένο διατύπωσε την απειλή της θεωρίας των… δυόµισι πολέµων. Η θεωρία αυτή σήµαινε ότι η Τουρκία, ως περιφερειακή υπερδύναµη, µπορούσε να αντεπεξέλθει επιτυχώς – ταυτόχρονα – σε έναν πόλεµο µε τη Συρία, έναν µε την Ελλάδα και µισό µε τους Κούρδους.

Σήµερα, 15 χρόνια µετά τη διατύπωση αυτής της, αναπόδεικτης ευτυχώς, θεωρίας, το Κουρδικό τελεί υπό τον έλεγχο των ενδιαφερόµενων και συνεργαζόµενων χωρών (Τουρκίας, Συρίας, Ιράκ, Ιράν). Επιπροσθέτως, οι σχέσεις Τουρκίας - Συρίας διάγουν την καλύτερη φάση της ιστορίας τους. Τα 800 χιλιοµέτρων σύνορά τους δεν αποτελούν γραµµή αντιπαράθεσης, έχουν γίνει ανοιχτός ορίζοντας µιας αχανούς αγοράς που βαίνει συνεχώς διευρυνόµενη. Το θέµα του νερού έχει ρυθµιστεί. Η πολιτική της ∆ύσης ενάντια στις δράσεις της Συρίας και του Ιράν στην περιοχή έχει υποχρεωτικό καταλύτη την Τουρκία. Η εποχή που η Συρία περιέθαλπε τον Οτζαλάν αφέθηκε στη λήθη. Οπως και το ζήτηµα του Χατάι.

Ωστόσο, η Μέση Ανατολή είναι καζάνι που βράζει. Και κανείς δεν ξέρει αν όλα αυτά δεν επιστρέψουν στο προσκήνιο µε τη µορφή ενός χειρότερου εφιάλτη. Η περιοχή έχει µακρά παράδοση στις αιµατηρές συγκρούσεις, τα πραξικοπήµατα και τον δεσποτισµό.

http://www.tanea.gr

Read more...

Ο αγωγός Μπακού-Τιφλίδας-Τζειχάν θα βουλιάξει την Botaş


Διευρύνεται η διαμάχη ανάμεσα στην εταιρία-κάτοχο του αγωγού Μπακού-Τυφλίδας Τζεϊχάν BTC και στην εταιρία BIL που διαχειρίζεται το τμήμα εντός της Τουρκίας.Η Εταιρεία Botas, η οποία διαχειρίζεται το τμήμα του αγωγού Μπακού-Τιφλίδα-Τσευχάν εντός της Τουρκίας σύμφωνα με δήλωση του Προέδρου της Ιμπραήμ Παλάζ από το 2006 μέχρι σήμερα έχει υποστεί ζημιά 31 εκατομμύρια

Σύμφωνα με τον ίδιο, η τουρκική κυβέρνηση το 2002. υπέγραψε συμφωνία δυσμενή απο οικονομική άποψη πλήρως επιζήμια με την BTC χωρίς να κοιτάξει τις λεπτομέρειες . Όποιος θα ήξερε κάτι ελάχιστο από νομικά δεν θα υπέγραφε αυτήν τη συμφωνία. Λόγω αυτής της μονόπλευρης και ζημιογόνας για την Τουρκία συμφωνίας, οι ζημιές της BIL αυξάνουν συνεχώς και αυτή η ζημιά δεν είναι μόνο για σήμερα, αλλά και για τις επόμενες γενιές. Υπό αυτούς τους όρους δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η συμφωνία¨

Η διάρκεια της σύμβασης είναι 60 ετών (40 +10 +10),υπογράφτηκε το 2002.Χαρακτηριστικά ανέφερε πώς μέχρι το 2045 τα έσοδα θα είναι 175 εκατομμύρια, ενώ οι δαπάνες - 325 εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι τη λήξη της παρούσας σύμβασης το 2045 η απώλεια θα φθάσει 2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο Ιμπραίμ Παλάζ σχετικά με την συμφωνία για την λειτουργία και για την φορολογία με την BTC δηλώνει πως η Τουρκία που φιλοξενεί το μεγαλύτερο μήκος του αγωγού, εισπράττει τα λιγότερα και για το κόστος λειτουργίας και από τους φόρους. Δήλωσε πως « Η Τουρκία για τα 1076 χιλιόμετρα μήκους παίρνει 35 σεντς ανά βαρέλι, όταν για τα 700 χιλιόμετρα του Αζερμπαιτζάν και της Γεωργίας πληρώνονται 78 σεντς. Με αυτή τη πορεία η εταιρία BIL είναι υποχρεωμένη να έχει ζημίες μέχρι το 2045 και το σχετικό νούμερο ως τότε θα περάσει τα 2 δις $.»

Την ίδια ώρα άλλοι Τούρκοι αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι ναι μεν η Botas έχει μια σημαντική απώλεια, όμως το όφελος της Τουρκίας από τους φόρους , το κόστος διέλευσης κ.λ.π. είναι μεγαλύτερο και έτσι είναι λάθος να γίνεται λόγος μόνο για τις ζημιές της εταιρείας.

BTC : Το θέμα είναι στην διαιτησία, δεν μπορούμε να μιλήσουμε
Ο Γενικός Διευθυντής της BTC στην Τουρκία Σολέν Καραβελίογλου δήλωσε πως «BIL και BTC δεν είναι ανταγωνιστές αλλά εταίροι. Εμείς κοιτώντας το θέμα από τη δική μας σκοπιά δεν το βλέπουμε ακριβώς έτσι. Καθώς όμως το θέμα βρίσκεται τώρα στην διαιτησία δεν μπαίνουμε σε περαιτέρω λεπτομέρειες. Οι συνομιλίες μας με την BIL συνεχίζονται και ευχή μας είναι να βρεθεί λύση». Ο Καραβελίογλου ανέφερε πως η BTC δεν πληρώνει μόνο τα σχετικά έξοδα λειτουργίας αλλά και την σχετική με τον αγωγό φορολογία. Δήλωσε : ¨Σε αυτό το στάδιο πρέπει να βλέπουμε το συνολικό κέρδος της Τουρκίας¨.

http://tourkikanea.gr/2011/04/27/botas/#more-5583
http://www.news.az/articles/turkey/34312
http://www.balkans.com/sr/open-news.php?uniquenumber=101688

Read more...

Χ.Ροζάκης: Αδύνατη η επέμβαση της Τουρκίας στη νότια ΑΟΖ της Κύπρου


Η Τουρκία δεν έχει καμία δυνατότητα ανάμειξης στα θέματα που αφορούν την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Κύπρου στις νότιες της θάλασσες, τόνισε ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ΕΔΑΔ και καθηγητής του Διεθνούς Δικαίου, Χρήστος Ροζάκης.

Σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους στο Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Λευκωσία, ο κ. Ροζάκης σημείωσε ότι η Τουρκία ποτέ δεν ισχυρίστηκε ότι η ζώνη που οριοθετήθηκε με την Αίγυπτο και το Ισραήλ, είναι μια ζώνη στην οποία έχει δικαιώματα.

Σε ερώτηση, κατά πόσον θα νομιμοποιείτο η Τουρκία, με διελεύσεις πολεμικών πλοίων ή άλλες κινήσεις, να ματαιώσει εκμετάλλευση κοιτασμάτων στις νότιες θάλασσες της Κύπρου, ο κ. Ροζάκης υπογράμμισε ότι αυτό δεν είναι νομικά δυνατόν. «Δεν έχει κανένα δικαίωμα εκεί. Αυτό είναι πέραν κάθε αμφιβολίας», τόνισε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως η Τουρκία δεν έχει καμία δυνατότητα να επέμβει, καθώς διακόπτεται από τις ζώνες του Λιβάνου και της Συρίας.

Όπως επεσήμανε ο καθηγητής, η Κύπρος έχει αυτή τη στιγμή το ευτύχημα να έχει οριοθετήσει μια ΑΟΖ με την Αίγυπτο και το Ισραήλ που βρίσκεται στις νότιες και όχι στις βόρειες θάλασσές της, όπου εκεί θα αντιμετώπιζε μεγάλο πρόβλημα με την Τουρκία.

Ερωτηθείς, πώς μπορεί να επιλυθούν τα προβλήματα με την Ελλάδα και την Κύπρο, από τη στιγμή που η Τουρκία δεν έχει επικυρώσει τη Σύμβαση του 1982 για το Δίκαιο της Θάλασσας, ο κ. Ροζάκης παρατήρησε ότι η Σύμβαση αυτή έχει επικυρωθεί από 160 κράτη και άρα έχει δημιουργηθεί εθιμικό δίκαιο. «Αυτό», πρόσθεσε, «δημιουργεί αμέσως ένα πρόκριμα για την μετατόπιση του συμβατικού χαρακτήρα των κανόνων που περιέχονται στη Σύμβαση στον εθιμικό του χώρο. «Δεν λέει πουθενά το δίκαιο ότι όλα τα κράτη πρέπει να το δέχονται, λέει η μεγάλη πλειοψηφία των κρατών να το δέχονται», σημείωσε ο αντιπρόεδρος του ΕΔΑΔ.

http://www.naftemporiki.gr

Read more...

Η Κύπρος παρακάμπτει σκόπελο για την Τύμπου


Ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών δήλωσε ότι η χώρα μας είναι έτοιμη να συζητήσει θέματα ασφάλειας πτήσεων, λόγω της λειτουργίας του αεροδρομίου Τύμπου, «και με το Eurocontrol και με την ΕΕ και με το ICAO λύσεις οι οποίες ενισχύουν ακόμη περισσότερο την ασφάλεια στην περιοχή μας, χωρίς να θέσουμε εν κινδύνω τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Η Κυπριακή Δημοκρατία είναι έτοιμη να συζητήσει θέματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των πτήσεων λόγω της λειτουργίας του παράνομου αεροδρομίου στην κατεχόμενη Τύμπου, με την προϋπόθεση όμως σε καμία περίπτωση, άμεσα ή έμμεσα, να τεθούν σε κίνδυνο τα κυριαρχικά δικαιώματά της.

Αυτό δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων Μάκης Κωνσταντινίδης, στα πλαίσια της Διεθνούς Διάσκεψης για την Ασφάλεια των Πτήσεων που ξεκίνησε στη Λευκωσία.

Ο κ. Κωνσταντινίδης, ο οποίος ρωτήθηκε για την πρόταση του Πρωθυπουργού της Τουρκίας για πραγματοποίηση συνάντησης μεταξύ Κύπρου - Τουρκίας, με τη συμμετοχή και του ψευδοκράτους, για συζήτηση θεμάτων που άπτονται της ασφάλειας πτήσεων, είπε ότι «την έχουμε υπόψη μας την πρόταση της Τουρκίας, εκείνο το οποίο εμείς λέμε είναι ότι είμαστε έτοιμοι να δούμε τις τεχνικές λύσεις, οι οποίες όμως δεν θέτουν εν κινδύνω, ούτε άμεσα ούτε έμμεσα, την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ασφαλέστατα είμαστε έτοιμοι για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για την ασφάλεια των πτήσεων».

«Η δική μας πλευρά», συμπλήρωσε, «είναι έτοιμη να συζητήσει και με το Eurocontrol, και με την ΕΕ, και με το ICAO λύσεις οι οποίες ενισχύουν ακόμη περισσότερο την ασφάλεια στην περιοχή μας, χωρίς να θέσουμε εν κινδύνω τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Ερωτηθείς κατά πόσο υπάρχει συγκεκριμένη αντιπρόταση από τη δική μας πλευρά, ανέφερε, «βεβαίως έχουμε ήδη κάνει σκέψεις για τα πράγματα αυτά, έχουμε μιλήσει, αλλά να μου επιτρέψετε σε αυτό το στάδιο να μην πούμε τίποτα».

Σε σχέση με το γεγονός ότι οι Τούρκοι φαίνεται να προτάσσουν τα πλεονεκτήματα που έχουν, λόγω του υπερσύγχρονου συστήματος που διαθέτουν σε αντίθεση με το δικό μας, ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι τα συστήματα που έχουν δεν αφίστανται των δικών μας συστημάτων, προσθέτοντας ότι «δεν μπορούμε να πούμε ότι επειδή έχουν καλύτερα συστήματα ή πιο καινούργια συστήματα από εμάς, θα θέσουμε εν κινδύνω, και θα ξεχάσουμε και θα παραγράψουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Συμπλήρωσε ότι δεν έχουμε συστήματα υποδεέστερα των Τούρκων και «εργαζόμαστε για ένα σύστημα το οποίο είναι κατά πολύ ανώτερο από πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αυτό λοιπόν δεν πρέπει να αποτελέσει προηγούμενο για να μπορέσουμε να ενδώσουμε σε κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Διάβημα
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κύπρος με τη στάση της Τουρκίας και τις εμπλοκές του παράνομου αεροδρομίου Τύμπου, που είναι πέραν του πολιτικού και σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας πτήσεων, τέθηκε επί τάπητος σε συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια, με το γενικό γραμματέα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ΙCΑΟ), Ράιμοντ Μπέτζαμιν.

Ο γ.γ του ΙCΑΟ ήρθε στην Κύπρο με πρόσκληση του Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων ΝΑ Ευρώπης - Μ. Ανατολής - Κύπρου (FSFSΕC), που διοργανώνει διεθνή διάσκεψη για την ασφάλεια πτήσεων. Την έναρξη των εργασιών της Διάσκεψης κήρυξε χθες ο γ.γ. του ΙCΑΟ. Οι εργασίες θα συνεχιστούν και θα ολοκληρωθούν σήμερα.

Ο πρόεδρος Χριστόφιας συνάντησε επίσης τους επικεφαλής των Διεθνών Οργανισμών που συμμετέχουν στη Διάσκεψη.

Λύσεις μέσω συμβιβασμών θέλει ο ICAO
Ερωτηθείς για τα προβλήματα στο FIR Λευκωσίας λόγω του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου, ο ΓΓ του ICAO Raymond Benjamin ανέφερε ότι πρόκειται για ένα θέμα το οποίο τίθεται εδώ και πολλά χρόνια από την Κυπριακή Δημοκρατία, προσθέτοντας ότι «εμείς ως ICAO είμαστε σε επαφή και με την Κύπρο και με την Τουρκία για το θέμα, συνεργαζόμαστε προκειμένου να εξεύρουμε λύσεις με την εμπλοκή και της ΕΕ, και του Eurocontrol, πρόκειται για ένα θέμα το οποίο είναι κορυφαίο για εμάς ακριβώς λόγω των επιπλοκών που προκύπτουν σε θέματα ασφάλειας, και πρέπει να βρεθούν λύσεις μέσω συμβιβασμών και από τις δύο πλευρές».

4,1 ατυχήματα για κάθε ένα εκατομμύριο αναχωρήσεις αεροσκαφών
Τα αεροσκάφη είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να ταξιδέψει κανείς, ωστόσο πολλά μπορούν ακόμη να γίνουν μέσω της διεθνούς συνεργασίας και της ανταλλαγής πρακτικών για βελτίωση και ενίσχυση της ασφάλειας των πτήσεων, τονίστηκε μεταξύ άλλων στην εναρκτήρια τελετή των εργασιών της διήμερης Διεθνούς Διάσκεψης για την ασφάλεια των πτήσεων που άρχισε χθες το πρωί σε ξενοδοχείο της Λευκωσίας.

Τη Διάσκεψη διοργανώνει το Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων ΝΑ Ευρώπης - Μ. Ανατολής - Κύπρου (FSF - SEC) και σε αυτή συμμετέχουν συνολικά 23 χώρες. Θα συζητηθούν θέματα διεθνών κανονισμών και εφαρμογής τους καθώς και θέματα εκπαίδευσης του προσωπικού.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του FSF-SEC Χρίστος Πέτρου έκανε λόγο για μία πρωτόγνωρη για την Κύπρο Διάσκεψη με τη συμμετοχή κορυφαίων προσωπικοτήτων σε θέματα ασφάλειας των πτήσεων, προσθέτοντας ότι μέσω της Διάσκεψης αναδεικνύεται και ο ρόλος της Κύπρου ως περιφερειακού κέντρου. «Έχουμε μαζί μας την ελίτ της παγκόσμιας αεροπλοΐας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλειας Πτήσεων William Voss, στη δική του ομιλία, ανέφερε ότι μπορεί τα τελευταία χρόνια να επήλθε μείωση στα αεροπορικά δυστυχήματα διεθνώς, ωστόσο υπάρχουν ακόμη κενά και πολλά μπορούν να γίνουν.

Στη δική του ομιλία ο Γραμματέας του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) Raymond Benjamin τόνισε τη σημασία της ασφάλειας των πτήσεων για τον οργανισμό, προσθέτοντας ότι παρά την οικονομική κρίση, στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι υπήρξε μία αύξηση του 8% στη διεθνή αεροπορική κίνηση. Είπε επίσης ότι η αεροπλοϊα παραμένει ο ασφαλέστερος τρόπος διακίνησης και ότι βάσει στοιχείων, για κάθε ένα εκατομμύριο αναχωρήσεις αεροσκαφών, αντιστοιχούν μόνο 4,1 ατυχήματα. Πάντως τόνισε ότι τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κατά την προσγείωση ή την απογείωση των αεροσκαφών και έχει μεγάλη σημασία η βελτίωση της ασφάλειας των αεροδιαδρόμων.

http://www.sigmalive.com

Read more...

Μία αποστομωτική απάντηση στον Αριντς δίνει η μελέτη του ΟΟΣΑ για τη Τουρκία


Σοκαρίστηκα στοιχεία για την οικονομία και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η κοινωνία της Τουρκίας, παρουσιάζονται στην μελέτη του ΟΟΣΑ με τίτλο «Η κοινωνία με μία ματιά», Society at a Glance 2011 - OECD Social Indicators
(http://www.oecd.org/dataoecd/38/8/47573495.pdf).


Πιο συγκεκριμένα στον τομέα της κατανομής των εισοδημάτων οι τρεις πρώτες χώρες μέλη του οργανισμού με τις χειρότερες επιδόσεις είναι η Χιλή, το Μεξικό και η Τουρκία.Στον τομέα της ανεργίας τα ποσοστά της Τουρκίας το 2009 ήταν 14,3%, της Ισπανίας 18,1% ενώ της Ν. Κορέας ήταν 3,2% και της Ολλανδίας 3,9%. Στον τομέα της απασχόλησης το μέσο ποσοστό απασχόλησης στις χώρες μέλη του οργανισμού είναι 66,1% ενώ στην Τουρκία είναι 44,3%.

Σε χειρότερη κατάσταση είναι η δοκιμαζόμενη Ουγγαρία με 55,4%, ενώ η χώρα με το μεγαλύτερο και καλύτερο ποσοστό είναι η Σουηδία με 79,2%.
Στην φτώχεια η Τουρκία είναι τρίτη, πιο συγκεκριμένα ο μέσος όρος ποσοστού φτώχειας στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 11,1% όταν στην Τουρκία το ποσοστό αυτό είναι 17%, στις ΗΠΑ 17,3%, στο Μεξικό 21% και στην Τσεχία που είναι και στην καλύτερη κατάσταση 5,4%.

Στην εκπαίδευση η Τουρκία το 2007 διέθετε κατά μέσο όρο 1.246 δολάρια ανά μαθητή, όταν ο μέσος όρος του ΟΑΣΕ ήταν 8.070 δολάρια.

Τα μεγάλο όμως δράμα της Τουρκίας είναι η παιδική θνησιμότητα η οποία το 2008 έφτασε το 17/1000 όταν ο μέσος όρος των χωρών μελών του ΟΟΣΑ ήταν 4,6/1000 και όταν στο Λουξεμβούργο το ποσοστό αυτό είναι 1,8/1000.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Στην Κωνσταντινούπολη το L-61 SPS Juan Carlos Ι για το διαγωνισμό του τουρκικού LPD/LHD


Με αφορμή την διοργάνωση της τουρκικής έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEF 2011 (11-13 Μαΐου) καθώς και των αναμενόμενων εξελίξεων στο πρόγραμμα του τουρκικού Ναυτικού για την απόκτηση ενός πλοίου τύπου LPD/LHD, η ισπανική εταιρεία Navantia και το ισπανικό Ναυτικό πρόκειται να στείλει στην Κωνσταντινούπολη το L-61 SPS Juan Carlos Ι.

Το ελικοπτεροφόρο το οποίο εντάχτηκε στη δύναμη του ισπανικού Ναυτικού στις 30 Σεπτεμβρίου του 2010, θα βρεθεί στην Κωνσταντινούπολη την περίοδο μεταξύ 30 Μαΐου με 3 Ιουνίου, λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης IDEF 2011 και θα αποτελέσει την πλέον απτή απόδειξη των δυνατοτήτων της ισπανικής εταιρείας, αφού αξιωματικοί του τουρκικού Ναυτικού θα μπορέσουν να ενημερωθούν από το πλήρωμα του πλοίου.

Το πρόγραμμα απόκτησης του νέου τουρκικού LPD/LHD πρόκειται να εισέλθει σε νέα φάση τις επόμενες εβδομάδες μετά την κατάθεση των προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείας στην τουρκική υπηρεσία SSM στις 16 Μαΐου.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Στα μέσα Μαΐου η υπογραφή του συμβολαίου για την ναυπήγηση των δύο LST του τουρκικού Ναυτικού


Κατά τη διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEF 2011 στην Κωνσταντινούπολη πρόκειται να υπογραφεί τελικά η συμφωνία για την ναυπήγηση των δύο αποβατικών πλοίων LST για το τουρκικό Ναυτικό.

Ανάδοχος εταιρεία θα είναι το τουρκικό ναυπηγείο ADIK της Τούζλα, το οποίο την περίοδο αυτή ναυπηγεί τα οκτώ νέα αποβατικά σκάφη του τουρκικού Ναυτικού συνολικού κόστους 100 εκατ. ευρώ.

Ήδη το ναυπηγείο καθέλκυσε στις 2 Οκτωβρίου 2010 το πρώτο σκάφος της παραγγελίας το Ç-151, το οποίο την περίοδο αυτή πραγματοποιεί θαλάσσιες δοκιμές, ενώ το δεύτερο σκάφος το Ç-152 καθελκύστηκε πριν από ένα μήνα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο


Δύο σχηματισμοί της τουρκικής Αεροπορίας αποτελούμενοι από 14 μαχητικά, εκ των οποίων τα 6 έφεραν οπλισμό πραγματοποίησαν σήμερα 2 παραβάσεις του FIR Αθηνών και 4 παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου (ΕΕΧ). Η τουρκική δραστηριότητα εκδηλώθηκε σε βόρειο και κεντρικό Αιγαίο.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

O "γκουρού" της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας Murad Bayar μιλά για όλα


Η Τουρκία πρόκειται να καλύψει σχεδόν το σύνολο των εξοπλιστικών αναγκών της μέσω εξειδικευμένων εγχώριων αναπτυξιακών προγραμμάτων νέων οπλικών συστημάτων. Αυτή είναι η κεντρική θέση της τουρκικής πολιτικής για την εγχώρια πολεμική βιομηχανία και τα εξοπλιστικά προγράμματα όπως προκύπτει από τη συνέντευξη που παραχώρησε ο διευθυντής της Υπογραμματείας Πολεμικής Βιομηχανίας (SSM) Murad Bayar στο περιοδικό Jane’s Defence Weekly.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κατά τον Bayar είναι η ανάπτυξη και κατασκευή της σταθεροποιημένης πλατφόρμας STAMP εξοπλισμένη με πολυβόλο των 12,7 χλστ από την κρατική εταιρεία Aselsan η οποία έχει ήδη εξαχθεί στην Μαλαισία και τα ΗΑΕ, ενώ η άλλη πλατφόρμα που η εταιρεία έχει κατασκευάσει η STOP εξοπλισμένη με πυροβόλο των 25/30 χλστ έχει πωληθεί στην Γεωργία.

Η πολιτική αυτή αποφασίστηκε το 2004 από την κυβέρνηση Ερντογάν και αποσκοπούσε στην μείωση της εξάρτησης της Τουρκίας από την ξένη τεχνολογία. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι το 2010 να καλύπτονται από την εγχώρια βιομηχανία το 60% των αναγκών του τουρκικού Ναυτικού, το 80% του Στρατού και το 20% της Αεροπορίας. Όπως με περηφάνια δηλώνει ο Bayar το 50% των τουρκικών αναγκών σε οπλικά συστήματα για το έτος 2010 καλύφτηκε από την εγχώρια βιομηχανία τη στιγμή που το 2009 το νούμερο αυτό ήταν 46%.

Στα ίδια πλαίσια η Τουρκία έχει ξεκινήσει μία μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη του πρώτου σύγχρονου μαχητικού από την βιομηχανία της χώρας. Αν η μελέτη αποδείξει ότι αυτό δεν είναι εφικτό ή ότι δεν έχει την προσδοκώμενη συσχέτιση κόστους οφέλους τότε η Τουρκία θα αναζητήσει συνεργασίες με άλλες χώρες. Οι διαπραγματεύσεις που η Τουρκία είχε ξεκινήσει με την Νότιο Κορέα για το υπό ανάπτυξη μαχητικό KF-X δεν ολοκληρώθηκαν λόγω διαφωνιών όσον αφορά το ποσοστό της βιομηχανικής συμμετοχής.

Σε περίπτωση που η εγχώρια ανάπτυξη και η κοινή ανάπτυξη νέων συστημάτων με άλλες χώρες δεν είναι βιώσιμη από τεχνοοικονομικής άποψης τότε είτε η Τουρκία θα αγοράσει συστήματα έτοιμα από την αγορά, είτε θα συμμετάσχει στην συμπαραγωγή συστημάτων με την προϋπόθεση ότι δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και θα δοθούν παραγγελίες στην τουρκική πολεμική βιομηχανία μέσω των ΑΩ.

Μία ακόμη δίοδο ανάπτυξης της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας που ακολούθησε η Υπογραμματεία ήταν η σύναψη στρατηγικών συμφωνιών συνεργασίας μεταξύ τουρκικών και αλλοδαπών εταιρειών, για την αγορά εγχώρια κατασκευασμένων υποσυστημάτων, όπως το άρμα μάχης Altay.

Ένα ακόμα φιλόδοξο πρόγραμμα της SSM είναι η εγχώρια ανάπτυξη κινητήρων ντίζελ καθότι μέχρι σήμερα οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις στηρίζονται σχεδόν αποκλειστικά σε κινητήρες της γερμανικής εταιρείας MTU. Όσον αφορά τον τομέα των τουρκικών εξαγωγών στρατιωτικού υλικού ο Murad Bayar αναφέρει ότι οι περιοχές ενδιαφέροντος της Τουρκίας είναι ο Καύκασος, η Αφρική, οι χώρες του περσικού κόλπου και η νοτιοανατολική Ασία.

Οι χώρες της βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής δεν αποτελούν προτεραιότητα αυτή τη στιγμή λόγω των γνωστών γεγονότων. Αναφορικά με το οικονομικό ύψος των εξαγωγών ο Murad Bayar σύγκρινε τα 196 εκατ. δολάρια που ήταν οι εξαγωγές το 2004 δηλαδή μόλις ένα χρόνο από την ανάληψη της εξουσίας από το κόμμα του πρωθυπουργού Ερντογάν με τα 900 εκατ. δολάρια που ήταν η αξία των εξαγωγών το 2010.

Με λίγα λόγια η αύξηση των εξαγωγών τουρκικού στρατιωτικού υλικού την περίοδο 2005-2010 ήταν περίπου κατά 4,6 φορές. Στόχος σύμφωνα τον Murad Bayar είναι οι εξαγωγές στρατιωτικού υλικού το 2011 να φτάσουν το 1 δις δολάρια και το 2016 τα 2 δις δολάρια. Για το σκοπό αυτό θα ανοίξουν γραφεία συνδέσμων στις τουρκικές πρεσβείες, τα οποία θα προωθούν τα τουρκικά οπλικά συστήματα. Ήδη δύο γραφεία σαν και αυτά έχουν ανοίξει στις ΗΠΑ και στην Σαουδική Αραβία.

Για τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα ο διευθυντής της Υπογραμματείας δήλωσε ότι μεταξύ των προτεραιοτήτων της γειτονικής χώρας είναι η ανάπτυξη του UAV ΑΝΚΑ, ενώ την περίοδο αυτή πραγματοποιείται η τεχνοοικονομική μελέτη αναφορικά με την απόκτηση των φρεγατών του προγράμματος TF-2000.

Για το Στρατό Ξηράς ενδιαφέρον έχει το πρόγραμμα επιλογής του νέου μέσου μεταφορικού ελικοπτέρου (το οποίο τελικά ανέλαβε η Sikorsky με το T-70) καθώς και η αγορά των 6 μεταγωγικών ελικοπτέρων ICH-47F Chinook τα οποία κατασκευάζονται κατόπιν άδειας από την Agusta/Westland και τα οποία θα αγοραστούν μέσω πιστώσεων FMS. Στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης η τουρκική κυβέρνηση αποδίδει μεγάλη σημασία διοχετεύοντας σημαντικά ποσά.

Ένα ακόμα ευαίσθητο σημείο που ανέφερε στην συνέντευξη του ο διευθυντής της SSM είναι η σχέση της Τουρκίας με το Ισραήλ όπου όπως σημειώνει ο Bayar η Τουρκία δεν έχει υποστεί κάποια ζημιά από την επιδείνωση των σχέσεων των δύο χωρών στον τομέα της πολεμικής βιομηχανίας διότι οι Τούρκοι μηχανικοί έχουν ήδη αποκτήσει τις ικανότητες που χρειάζονται για την ανάπτυξη τεχνολογίας η οποία παλαιότερα παρεχόταν από το Ισραήλ.

Αναφορικά με τις σχέσεις της Τουρκίας με την Βρετανία ο Bayar επεσήμανε ότι οι δύο χώρες πρόκειται να υπογράψουν στρατιωτικό σύμφωνο το οποίο θα περιλαμβάνει την διεξαγωγή κοινών ασκήσεων και την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών. Επιπλέον την περίοδο αυτή οι δύο χώρες συζητούν θέματα ναυτικής συνεργασίας και ναυπηγικών προγραμμάτων σε συνέχεια του προγράμματος ναυπήγησης των κορβετών της κλάσης Ada.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Read more...

Τουρκία: Προσπάθειες για ολοκλήρωση των τουρκογενών κρατών


Ολοταχώς προς το όραμα Νταβούτογλου για τη δημιουργία «ενιαίου τουρκικού χώρου» βαδίζει η Τουρκία. Μετά τη συμφωνία κατάργησης της ανάγκης έκδοσης βίζας μεταξύ της Τουρκίας και του Κιργιστάν, που υπογράφηκε στην Άγκυρα μεταξύ των πρωθυπουργών των δύο χωρών, ο Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε ότι κι οι άλλες τουρκογενείς χώρες της περιοχής θα πρέπει να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα ώστε να δημιουργηθεί ζώνη ελεύθερης διακίνησης για την ενίσχυση του εμπορίου και των συναλλαγών.

Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στο Ουζμπεκιστάν και στο Καζακστάν, που απαιτούν έκδοση βίζας για τους Τούρκους που θέλουν να ταξιδέψουν προς αυτές, σε αντίθεση με την Τουρκία που έχει μονομερώς καταργήσει την ανάγκη αυτή.

Όσον αφορά τη διμερή συμφωνία, ο πρωθυπουργός του Κιργιστάν, Αλμαζμπέκ Αταμπάεφ, δήλωσε ότι η δημιουργία συμβουλίου στρατηγικής συνεργασίας με την Τουρκία είναι ιστορικό βήμα, κι ότι η Τουρκία πάντοτε στέκεται αρωγός στις προσπάθειες της χώρας του. Με την υπογραφή της συμφωνίας η Άγκυρα δώρισε 61 εκατομμύρια δολάρια στο Μπισκέκ, ενώ 71 εκατομμύρια επιπλέον δωρίστηκαν από την αρχή της χρονιάς.

Προχώρησε ακόμα παραπέρα τις δηλώσεις του λέγοντας ότι η κατάργηση της βίζας μεταξύ Ρωσίας και Κιργιστάν, θα συμβάλει στη δημιουργία τελωνειακής ένωσης από τη Μόσχα μέχρι την Άγκυρα.

http://www.defencepoint.gr

Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP