Πέμπτη, 28 Απριλίου 2011

Η Κύπρος παρακάμπτει σκόπελο για την Τύμπου


Ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών δήλωσε ότι η χώρα μας είναι έτοιμη να συζητήσει θέματα ασφάλειας πτήσεων, λόγω της λειτουργίας του αεροδρομίου Τύμπου, «και με το Eurocontrol και με την ΕΕ και με το ICAO λύσεις οι οποίες ενισχύουν ακόμη περισσότερο την ασφάλεια στην περιοχή μας, χωρίς να θέσουμε εν κινδύνω τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Η Κυπριακή Δημοκρατία είναι έτοιμη να συζητήσει θέματα που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των πτήσεων λόγω της λειτουργίας του παράνομου αεροδρομίου στην κατεχόμενη Τύμπου, με την προϋπόθεση όμως σε καμία περίπτωση, άμεσα ή έμμεσα, να τεθούν σε κίνδυνο τα κυριαρχικά δικαιώματά της.

Αυτό δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων Μάκης Κωνσταντινίδης, στα πλαίσια της Διεθνούς Διάσκεψης για την Ασφάλεια των Πτήσεων που ξεκίνησε στη Λευκωσία.

Ο κ. Κωνσταντινίδης, ο οποίος ρωτήθηκε για την πρόταση του Πρωθυπουργού της Τουρκίας για πραγματοποίηση συνάντησης μεταξύ Κύπρου - Τουρκίας, με τη συμμετοχή και του ψευδοκράτους, για συζήτηση θεμάτων που άπτονται της ασφάλειας πτήσεων, είπε ότι «την έχουμε υπόψη μας την πρόταση της Τουρκίας, εκείνο το οποίο εμείς λέμε είναι ότι είμαστε έτοιμοι να δούμε τις τεχνικές λύσεις, οι οποίες όμως δεν θέτουν εν κινδύνω, ούτε άμεσα ούτε έμμεσα, την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ασφαλέστατα είμαστε έτοιμοι για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για την ασφάλεια των πτήσεων».

«Η δική μας πλευρά», συμπλήρωσε, «είναι έτοιμη να συζητήσει και με το Eurocontrol, και με την ΕΕ, και με το ICAO λύσεις οι οποίες ενισχύουν ακόμη περισσότερο την ασφάλεια στην περιοχή μας, χωρίς να θέσουμε εν κινδύνω τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Ερωτηθείς κατά πόσο υπάρχει συγκεκριμένη αντιπρόταση από τη δική μας πλευρά, ανέφερε, «βεβαίως έχουμε ήδη κάνει σκέψεις για τα πράγματα αυτά, έχουμε μιλήσει, αλλά να μου επιτρέψετε σε αυτό το στάδιο να μην πούμε τίποτα».

Σε σχέση με το γεγονός ότι οι Τούρκοι φαίνεται να προτάσσουν τα πλεονεκτήματα που έχουν, λόγω του υπερσύγχρονου συστήματος που διαθέτουν σε αντίθεση με το δικό μας, ο κ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι τα συστήματα που έχουν δεν αφίστανται των δικών μας συστημάτων, προσθέτοντας ότι «δεν μπορούμε να πούμε ότι επειδή έχουν καλύτερα συστήματα ή πιο καινούργια συστήματα από εμάς, θα θέσουμε εν κινδύνω, και θα ξεχάσουμε και θα παραγράψουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Συμπλήρωσε ότι δεν έχουμε συστήματα υποδεέστερα των Τούρκων και «εργαζόμαστε για ένα σύστημα το οποίο είναι κατά πολύ ανώτερο από πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες, αυτό λοιπόν δεν πρέπει να αποτελέσει προηγούμενο για να μπορέσουμε να ενδώσουμε σε κυριαρχικά μας δικαιώματα».

Διάβημα
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κύπρος με τη στάση της Τουρκίας και τις εμπλοκές του παράνομου αεροδρομίου Τύμπου, που είναι πέραν του πολιτικού και σοβαρό πρόβλημα ασφάλειας πτήσεων, τέθηκε επί τάπητος σε συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια, με το γενικό γραμματέα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ΙCΑΟ), Ράιμοντ Μπέτζαμιν.

Ο γ.γ του ΙCΑΟ ήρθε στην Κύπρο με πρόσκληση του Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων ΝΑ Ευρώπης - Μ. Ανατολής - Κύπρου (FSFSΕC), που διοργανώνει διεθνή διάσκεψη για την ασφάλεια πτήσεων. Την έναρξη των εργασιών της Διάσκεψης κήρυξε χθες ο γ.γ. του ΙCΑΟ. Οι εργασίες θα συνεχιστούν και θα ολοκληρωθούν σήμερα.

Ο πρόεδρος Χριστόφιας συνάντησε επίσης τους επικεφαλής των Διεθνών Οργανισμών που συμμετέχουν στη Διάσκεψη.

Λύσεις μέσω συμβιβασμών θέλει ο ICAO
Ερωτηθείς για τα προβλήματα στο FIR Λευκωσίας λόγω του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου, ο ΓΓ του ICAO Raymond Benjamin ανέφερε ότι πρόκειται για ένα θέμα το οποίο τίθεται εδώ και πολλά χρόνια από την Κυπριακή Δημοκρατία, προσθέτοντας ότι «εμείς ως ICAO είμαστε σε επαφή και με την Κύπρο και με την Τουρκία για το θέμα, συνεργαζόμαστε προκειμένου να εξεύρουμε λύσεις με την εμπλοκή και της ΕΕ, και του Eurocontrol, πρόκειται για ένα θέμα το οποίο είναι κορυφαίο για εμάς ακριβώς λόγω των επιπλοκών που προκύπτουν σε θέματα ασφάλειας, και πρέπει να βρεθούν λύσεις μέσω συμβιβασμών και από τις δύο πλευρές».

4,1 ατυχήματα για κάθε ένα εκατομμύριο αναχωρήσεις αεροσκαφών
Τα αεροσκάφη είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να ταξιδέψει κανείς, ωστόσο πολλά μπορούν ακόμη να γίνουν μέσω της διεθνούς συνεργασίας και της ανταλλαγής πρακτικών για βελτίωση και ενίσχυση της ασφάλειας των πτήσεων, τονίστηκε μεταξύ άλλων στην εναρκτήρια τελετή των εργασιών της διήμερης Διεθνούς Διάσκεψης για την ασφάλεια των πτήσεων που άρχισε χθες το πρωί σε ξενοδοχείο της Λευκωσίας.

Τη Διάσκεψη διοργανώνει το Ίδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων ΝΑ Ευρώπης - Μ. Ανατολής - Κύπρου (FSF - SEC) και σε αυτή συμμετέχουν συνολικά 23 χώρες. Θα συζητηθούν θέματα διεθνών κανονισμών και εφαρμογής τους καθώς και θέματα εκπαίδευσης του προσωπικού.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του FSF-SEC Χρίστος Πέτρου έκανε λόγο για μία πρωτόγνωρη για την Κύπρο Διάσκεψη με τη συμμετοχή κορυφαίων προσωπικοτήτων σε θέματα ασφάλειας των πτήσεων, προσθέτοντας ότι μέσω της Διάσκεψης αναδεικνύεται και ο ρόλος της Κύπρου ως περιφερειακού κέντρου. «Έχουμε μαζί μας την ελίτ της παγκόσμιας αεροπλοΐας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλειας Πτήσεων William Voss, στη δική του ομιλία, ανέφερε ότι μπορεί τα τελευταία χρόνια να επήλθε μείωση στα αεροπορικά δυστυχήματα διεθνώς, ωστόσο υπάρχουν ακόμη κενά και πολλά μπορούν να γίνουν.

Στη δική του ομιλία ο Γραμματέας του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) Raymond Benjamin τόνισε τη σημασία της ασφάλειας των πτήσεων για τον οργανισμό, προσθέτοντας ότι παρά την οικονομική κρίση, στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι υπήρξε μία αύξηση του 8% στη διεθνή αεροπορική κίνηση. Είπε επίσης ότι η αεροπλοϊα παραμένει ο ασφαλέστερος τρόπος διακίνησης και ότι βάσει στοιχείων, για κάθε ένα εκατομμύριο αναχωρήσεις αεροσκαφών, αντιστοιχούν μόνο 4,1 ατυχήματα. Πάντως τόνισε ότι τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κατά την προσγείωση ή την απογείωση των αεροσκαφών και έχει μεγάλη σημασία η βελτίωση της ασφάλειας των αεροδιαδρόμων.

http://www.sigmalive.com

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP