Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2009

ΓΚΑΛΙΠ ΚΑΙ ΣΕΡΙΦ ΣΕ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ!


ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ TRT INT...
ΣΗΜΕΡΑ 29/1/2009 ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ TRT INT O "ΓΚΡΙΖΟΣ ΛΥΚΟΣ" ΓΚΑΛΙΠ ΓΚΑΛΙΠ ΚΑΙ Ο ΨΕΥΤΟΜΟΥΦΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ ΙΜΠΡΑΗΜ ΣΕΡΙΦ ΘΑ ΔΥΝΑΜΙΤΙΣΟΥΝ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΡΑΚΗ!
ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ ΣΤΙΣ 31/1/2009 ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΤΙΣ 19:45 μμ ΘΑ ΔΥΝΑΜΙΤΙΣΕΙ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ Η ΧΟΥΛΙΑ ΕΜΙΝ, ΕΚΔΟΤΗΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ GUNDEM GAZETESI.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΨΕΥΤΟΕΠΕΤΕΙΟ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΟΤΟΥΡΚΩΝ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ ΣΤΙΣ 29/1/1988 ΚΑΙ ΤΟ 1990 ΓΙΑ... ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ!!


Read more...

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Α ΛΑ ΤΟΥΡΚΑ


Το γεγονός πως οι βόμβες που πετάχτηκαν στην εφημερίδα Τζουμχουριέτ ήταν από την ίδια ομάδα με αυτές που βρέθηκαν στο οπλοστάσιο της Εργκενέκον έδειχνε πως ο κατηγορούμενος για την επίθεση στο Ανώτατο Δικαστήριο φαινόταν να έχει εμπλοκή και στην επίθεση στην εφημερίδα. Γινόταν αντιληπτή η σύνδεση ανάμεσα στις βόμβες, τις επιθέσεις και τους κατηγορούμενους. Στα ΜΜΕ όμως υπάρχει ένα μέρος που προσπαθεί επίμονα να κρύψει την αλήθεια. Ακόμα και αυτά που ανέφερε προχτές στην υπεράσπισή του ο απόστρατος Βελί Κιουτσούκ δεν τους επηρεάζουν. Θέλουν να μας πείσουν πως οι αρχηγοί της μαφίας δεν αποτελούνε μαφία, πως στην περιοχή που υπηρετούσε ως στρατιωτικός διοικητής ο Βελί Κιουτσούκ δεν διεπράχθησαν δολοφονίες αγνώστων δραστών και πως δεν υπήρξε JİTEM.

Το γεγονός πως οι βόμβες που πετάχτηκαν στην εφημερίδα Τζουμχουριέτ ήταν από την ίδια ομάδα με αυτές που βρέθηκαν στο οπλοστάσιο της Εργκενέκον έδειχνε πως ο κατηγορούμενος για την επίθεση στο Ανώτατο Δικαστήριο φαινόταν να έχει εμπλοκή και στην επίθεση στην εφημερίδα. Γινόταν αντιληπτή η σύνδεση ανάμεσα στις βόμβες, τις επιθέσεις και τους κατηγορούμενους. Στα ΜΜΕ όμως υπάρχει ένα μέρος που προσπαθεί επίμονα να κρύψει την αλήθεια. Ακόμα και αυτά που ανέφερε προχτές στην υπεράσπισή του ο απόστρατος Βελί Κιουτσούκ δεν τους επηρεάζουν. Θέλουν να μας πείσουν πως οι αρχηγοί της μαφίας δεν αποτελούνε μαφία, πως στην περιοχή που υπηρετούσε ως στρατιωτικός διοικητής ο Βελί Κιουτσούκ δεν διεπράχθησαν δολοφονίες αγνώστων δραστών και πως δεν υπήρξε JİTEM. Πιστεύω πως αντιμετωπίζουν τη συμμορία Εργκενέκον σαν ένα ¨κόμμα της αντιπολίτευσης¨ και τις επιθέσεις, τις δολοφονίες και το αναμενόμενο πραξικόπημα ως ένα είδος αντιπολιτευτικής πρακτικής. Φαίνεται να επιθυμούνε να ¨ανατραπεί το ΑΚΡ¨. Όταν λοιπόν κάποιος παρατηρήσει αυτήν την ¨επιθυμία πραξικοπήματος¨ σε αυτό το μέρος των ΜΜΕ δε μπορεί να μην αναρωτηθεί: Ποιοι βρίσκονται από τα ΜΜΕ στον κλάδο των μίντια της Εργκενέκον; Ποια ονόματα από τα ΜΜΕ είναι μέλη της οργάνωσης; Αυτοί οι οποίοι δεν κατηγορούνε τα λόγια του Βελί Κιουτσούκ πως JİTEM δεν υπάρχει και είναι έτοιμοι να τα δεχτούνε ως αληθινά φυσικά και γεννάνε υποψίες. Όλοι οι δημοσιογράφοι ξέρουν πως η ύπαρξη της JİTEM έχει περάσει ακόμα και στα δικαστικά πρακτικά. Ο Αμπντουλκαντίρ Αϊγκάν, εκ των ¨μετανοησάντων¨ που περιγράφει στις αναμνήσεις του τις δολοφονίες που διέπραξε υπηρετώντας στην JİTEM, μας ξαναέστειλε μια κατάσταση μισθοδοσίας την οποία μπορείτε να δείτε σήμερα στην πρώτη μας σελίδα. Σε αυτό το επίσημο έγγραφο πάνω πάνω γράφει καθαρά ¨JİTEM¨. Αυτό το έγγραφο έχει ξαναδημοσιευτεί. Για αυτούς λοιπόν τους δημοσιογράφους που παρόλα αυτά έχουν μια κλίση να πιστεύουν πως JİTEM δεν υπάρχει τι σκέφτεστε; Μήπως δεν είναι αρκετά έξυπνοι; Μήπως δεν είναι αρκετά τίμιοι; Μήπως στην πραγματικότητα δεν είναι δημοσιογράφοι; Ή μήπως είναι σε κανονική ¨υπηρεσία¨; (...) Φαίνεται πως το κράτος είναι αποφασισμένο να διαλύσει τουλάχιστον ένα μέρος του βαθέος κράτους. Πιστεύω πως αυτοί που το κάνουν θα προσπαθήσουν να χρησιμοποιήσουν την δύναμη του βαθέος κράτους για τα προσωπικά τους συμφέροντα και τις πολιτικές φιλοδοξίες τους. Είναι αυτό αρκετό; Όχι βέβαια. Όμως είναι ένα βήμα. Η δομή του βαθέος κράτους αποτελεί από μόνο του κάτι κακό. Όμως η χρήση του σε συνεργασία με την μαφία χάριν προσωπικών συμφερόντων είναι ακόμα χειρότερο. Από την εποχή του Σουσουρλούκ και μετά το ζούμε. Το κράτος επί μακρόν αρνήθηκε την αποκάλυψη των δικών του εγκλημάτων, προφανώς αυτό κάνει και τώρα. Η Τουρκία για να μπορέσει να συνεχίσει την ύπαρξη της είναι υποχρεωμένη να βρει τη θέση της ανάμεσα στις πολιτισμένες κοινωνίες. Και αυτό δεν μπορεί να το κάνει ένα κράτος συνεχώς μπλεγμένο με εγκλήματα. Για να συνεχίσει την ύπαρξη του γίνεται προσπάθεια να ξεκαθαριστεί ένα μέρος του εγκλήματος. Και φαίνεται πως αυτή η κάθαρση θα συνεχιστεί. Σε κάθε μέρος της κοινωνίας, ιδιαίτερα στα ΜΜΕ, οι παραφυάδες της συμμορίας ή θα συλληφθούν ή θα αποσυρθούν. Για τον ηγέτη του CHP Ντενίζ Μπαϊκάλ που δήλωνε ¨δικηγόρος της Εργκενέκον¨ και για τους δημοσιογράφους που τσιρίζουν για να υπερασπιστούνε την Εργκενέκον έρχονται δύσκολες μέρες. («Ταράφ», 15-1-09)

Read more...

Τό μειονοτικό τῆς Θράκης μέσα στό 2008

Λίγο καθυστερημένα ἀποφασίσαμε μία περιδιάβαση στά γεγονότα τοῦ 2008 πού κατέγραψε ὁ «Ἀντιφωνητής» σέ σχέση μέ τό μειονοτικό θέμα τῆς Θράκης. Παρότι βαρυόμαστε τίς ἀνασκοπήσεις, κρίναμε ὅτι θά εἶναι χρήσιμο καί γιά μᾶς καί γιά τούς ἀναγνῶστες μας, κι ἔτσι παραθέτουμε κατωτέρω ἐν συντομίᾳ ὅ,τι σημαντικό μεσολάβησε τήν παρελθούσα χρονιά.
Ἰανουάριος ‘08:
Ἐπισκέπτεται τή Θράκη ὁ στρατιωτικός ἀκόλουθος τῆς τουρκικῆς Πρεσβείας στήν Ἀθήνα, Ἀτίλα Σερίν καί «ἐγγυᾶται» στόν Ἐχῖνο τήν ἀσφάλεια τῶν μειονοτικῶν κατοίκων!
Πενήντα μέλη τῆς Τουρκικῆς Ἕνωσης Ξάνθης ἐπισκέπτονται τήν Ἄγκυρα καί συναντῶνται μέ ἀξιωματούχους τοῦ κεμαλικοῦ κόμματος CHP καί τοῦ ἀκροδεξιοῦ ΜΗΡ. Τό περιεχόμενο τῶν συζητήσεων αὐτῶν ἄδηλο.

Λίγο καθυστερημένα ἀποφασίσαμε μία περιδιάβαση στά γεγονότα τοῦ 2008 πού κατέγραψε ὁ «Ἀντιφωνητής» σέ σχέση μέ τό μειονοτικό θέμα τῆς Θράκης. Παρότι βαρυόμαστε τίς ἀνασκοπήσεις, κρίναμε ὅτι θά εἶναι χρήσιμο καί γιά μᾶς καί γιά τούς ἀναγνῶστες μας, κι ἔτσι παραθέτουμε κατωτέρω ἐν συντομίᾳ ὅ,τι σημαντικό μεσολάβησε τήν παρελθούσα χρονιά.
Ἰανουάριος ‘08:
Ἐπισκέπτεται τή Θράκη ὁ στρατιωτικός ἀκόλουθος τῆς τουρκικῆς Πρεσβείας στήν Ἀθήνα, Ἀτίλα Σερίν καί «ἐγγυᾶται» στόν Ἐχῖνο τήν ἀσφάλεια τῶν μειονοτικῶν κατοίκων!
Πενήντα μέλη τῆς Τουρκικῆς Ἕνωσης Ξάνθης ἐπισκέπτονται τήν Ἄγκυρα καί συναντῶνται μέ ἀξιωματούχους τοῦ κεμαλικοῦ κόμματος CHP καί τοῦ ἀκροδεξιοῦ ΜΗΡ. Τό περιεχόμενο τῶν συζητήσεων αὐτῶν ἄδηλο.
Ὁ «Ἀντιφωνητής» περαιώνει τήν πρω-τοβουλία του γιά συλλογή ὑπογραφῶν στή Θράκη μά καί στήν ὑπόλοιπη Ἑλλάδα κατά τοῦ νομοσχεδίου γιά τά βακούφια καί τήν ποσόστωση τῶν μουσουλμάνων στό Δημόσιο. Οἱ 6.228 ὑπογραφές σέ ἕναν μήνα ἐνοχλοῦν κάποιους ἰθύνοντες καί στέλνουν ἕνα μήνυμα ὅτι δέν θά περνᾶνε ὅλα ἀβρόχοις ποσί.
Ἀναδημοσιεύουμε στόν «Α» ἄρθρο τῆς «Χουριέτ» (τοῦ Χάντι Οὐλουενγκίν) πού ἀνέφερε τόν ἐκτουρκισμό τῶν Πομάκων. Ἡ ἀλήθεια στήν Τουρκία γράφεται, στήν Ἑλλάδα ἀγνοεῖται.
Ὁ Σύλλογος Ἐπιστημόνων Μειονότη-τας, συνεχίζοντας τό ἐκτουρκιστικό καί διχαστικό του ἔργο, ὀργανώνει ἐκδήλωση καί ἔκθεση φωτογραφίας γιά τά γεγονότα τῆς 29ης Ἰανουαρίου.
Φεβρουάριος ‘08:
Ὁ κάτοικος τοῦ Μεγάλου Δερείου, Ὀσμάν Κασάϊκα, χτυπᾶ τή δασκάλα Χαρά Νικοπούλου μέσα στό σχολεῖο τοῦ χωριοῦ. Ὁ δήμαρχος Β. Πουλιλιός καλεῖ τή δασκάλα «ἄν φοβᾶται νά φύγει» καί πάει μάρτυρας ὑπεράσπισης τοῦ δράστη στή δίκη πού ἀναβάλεται.
Πρώτη καταδίκη τῆς τουρκοφυλλάδας «Μιλέτ», γιά συκοφαντική δυσφήμηση τοῦ δημάρχου Μύκης Μ. Ἀγκά. Θά ἀκολουθήσουν κι ἄλλες γιά ἀθλιότητες πού ἔγραψε σέ βάρος τοῦ Ν. Κόκκα καί τῶν Πομάκων τοῦ νεοϊδρυθέντος συλλόγου.
Ἐπιστολή πομάκικων καί τσιγγάνικων συλλόγων τῆς Θράκης στόν ὑπουργό Ἐσωτερικῶν γιά καθιέρωση καί τῶν δικῶν τους γλωσσῶν παράλληλα μέ τήν τουρκική.
Μάρτιος ‘08:
Στό Μαυροβούνιο συναντῶνται οἱ Τοῦρκοι μουφτῆδες βαλκανικῶν χω-ρῶν, μέ τούς Μέτε - Σερήφ παρόντες.
Δημοσιεύεται ἡ ἔκθεση τοῦ Στέητ Ντηπάρτμεντ γιά τά ἀνθρώπινα δικαιώματα στήν Ἑλλάδα, μέ δύο ἀναφορές στούς Πομάκους καί στίς καταγγελίες τους γιά ἐκτουρκισμό.
Στήν «Τουρκική Νεολαία Κομοτηνῆς» γιορτάζεται ἡ νίκη τῶν Ὀθωμανῶν στό Τσανάκαλε, μέ ὁμιλητές κι ἀπό τούς Τούρκους τῆς Βουλγαρίας.
Δημοσιεύουμε στόν «Α» πλῆθος φωτο-γραφιῶν μέ τουρκικές σημαῖες μέσα ἀπό διάφορα τζαμιά τῆς περιοχῆς. Καμμία ἀντίδραση.
Ὁ Μέτε βγάζει πύρινο, ἐθνικιστικό λόγο γιά τά βάσανα τῶν μειονοτικῶν τῆς Θράκης στό πανεπιστήμιο Μπαλί-κεσιρ στήν Τουρκία.
Δημοσιεύεται ἡ ἀπόφαση τοῦ Εὐρωπα-ϊκοῦ Δικαστηρίου Ἀνθρωπίνων Δικαιω-μάτων μέ καταδίκη τῆς Ἑλλάδας κι ἀνοίγει ὁ δρόμος γιά τουρκεπώνυμα σωματεῖα.
Ἀπρίλιος ‘08:
Ἀποκαλύπτουμε στόν «Α» τό σκάνδα-λο τῶν δανείων στούς Ρομά καί τόν πρωταγωνιστή του στό Δροσερό Ξάνθης, Φεριδούν Χασάνογλου (εἶναι ὁ ἴδιος πού πρωταγωνιστεῖ στόν ἐκ-τουρκισμό τοῦ οἰκισμοῦ). Κανείς δέν συγκινεῖται.
Ἐπανακυκλοφορεῖ ἡ πρώτη πομάκικη ἐφημερίδα «Ζαγάλισα», μέ μεγάλη ἐπιτυχία καί ἀποδοχή. Παράλληλα στό Δροσερό οἱ ρωμανόφωνοι τσιγγάνοι ὑπό τήν δραστήρια Σαμπιχά ἐκδίδουν τό Andar Drosero.
Ὁ Σύλλογος Πομάκων Ξάνθης κάνει τήν πρώτη του δημόσια ἐκδήλωση, μέ πομάκικη βραδυά μουσικῆς καί φαγητοῦ.
Στίς Βρυξέλλες ὁ «Α», μαζί μέ φίλους Πομάκους καί Ρωμά, διαλύει τήν φιέστα πού πάει νά στήσει ἡ Εὐρωπαϊκή Ὁμοσπονδία Τούρκων Δ. Θράκης, ἐγκαλώντας τους γιά ρατσισμό καί φασιστικές διασυνδέσεις.
Μάιος ‘08:
Σημειολογική ἀποτύπωση τῆς συνδι-οίκησης στή Ροδόπη: Νομάρχης καί δήμαρχος παρίστανται σέ ἀποχαιρε-τιστήρια ἐκδήλωση τοῦ τουρκικοῦ Προ-ξενείου Κομοτηνῆς γιά συνταξιοδο-τούμενο ὑπάλληλό του!
Ἡ διοργάνωση τῆς διεθνοῦς ἡμερίδας «Τρεῖς γενοκτονίες - Μιά στρατηγική» στήν Κομοτηνή, γιά τήν ἀναγνώριση τῆς ποντιακῆς γενοκτονίας μπαίνει στό στόχαστρο τῶν Τούρκων. Συγχρόνως μέ τήν μειονοτική Συμβουλευτική Ἐπι-τροπή, δεκαπέντε μειονοτικοί δημο-σιογράφοι ὑπογράφουν διαμαρτυρία γιά ἐπίθεση πού δῆθεν δέχθηκαν τρεῖς συνάδελφοί τους πού κάλυπταν τήν ἡμερίδα καί ζητοῦν τή λήψη ...μέτρων!
Ἰούνιος ‘08:
Στήν ὁδό Ἄβαντος τῆς Ἀλεξανδρού-πολης οἱ τουρκόφρονες τσιγγάνοι προπηλακίζουν τίς γυναῖκες πού προσφέρουν κοινωνικό ἔργο στόν οἰκισμό. Ὁ δήμαρχος Γ. Ἀλεξανδρής καλύπτει τόν πρωταίτιο Ἀλή καί τίς ρατσιστικές του κραυγές.
Τό London School of Economics διορ- γανώνει στήν Κομοτηνή (ναί!) ἡμερίδα γιά τήν μουσουλμανική μειονότητα καί τήν νομιμοφροσύνη της στή δύσκολη δεκαετία τοῦ ‘40.
Ἄλλη μιά «Γιορτή Κερασιοῦ» στόν Σώστη Ροδόπης διοργανώνεται μέ μοναδικό στόχο τήν προώθηση τοῦ τουρκικοῦ χαρακτήρα τῆς περιοχῆς.
Ὁ Σύλλογος Κυπρίων Ξάνθης ἀποκα-λύπτει ὅτι ὁ δῆμος Μπεσίκτας πού πρόκειται νά ἀδελφοποιηθεῖ μέ τήν Ξάνθη ἔχει τήν ἴδια σχέση καί μέ τήν Κατεχόμενη Μόρφου. Οἱ ἐνστάσεις του πιάνουν (κάποιον) τόπο.
Ἐπισκέπτεται τήν Κομοτηνή ὁ Γάλλος δικαστής Μισέλ Ὑνώ, ὡς ἀπεσταλμέ-νος τοῦ Συμβουλίου τῆς Εὐρώπης, γιά νά ἐλέγξει τήν κατάσταση τῶν θρησκευτικῶν δικαιωμάτων τῶν μου-σουλμάνων. Μεταξύ ἄλλων συναντᾶ κι ἐμᾶς (οἱ μόνοι μή μειονοτικοί του συνομιλητές!) καί μᾶλλον κερδίζουμε τίς ἐντυπώσεις.
Ἐπίσκεψη 50 Τούρκων ἀστυνομικῶν καί δικαστῶν στήν Τουρκική Ἕνωση Ξάνθης καί ἀλλοῦ.
Οἱ ἀποκαλύψεις γιά τήν παρακρατική ὀργάνωση ΕΡΓΚΕΝΕΚΟΝ στήν Τουρ-κία συνδέονται μέ τή Θράκη μέσα ἀπό τά δημοσιεύματα τοῦ «Α» (ἤμασταν ἄλλωστε τό πρῶτο ἔντυπο τῆς χώρας πού ἀποκάλυψε τήν ὕπαρξή της).
Τριήμερη ἐπίσκεψη - περιοδεία στή Θράκη τοῦ Τούρκου Πρέσβη Οὐμίτ Τσελικόλ. Βλέπει τούς πάντες καί ἐπισκέπτεται μόνο ἕναν θρησκευτικό χῶρο, τόν ...τεκκέ τῆς Ρούσσας! Οἱ ἀλεβίτες τόν ὑποδέχονται μέ ἀναγραφή συνθημάτων ἀποδοκιμασίας.
Τό Κέντρο Ἔρευνας Μειονοτικῶν Ὁμάδων (ΚΕΜΟ) συνεχίζει τό ἔργο του ὑπέρ τοῦ τουρκοελληνισμοῦ, μέ συναντήσεις σέ Ἀδριανούπολη καί Ἀλεξ/πολη ὑπό τόν τίτλο «Ἡ Θράκη ὡς εὐρωπαϊκός πολιτισμικός χῶρος».
Ἀποκαλύπτουμε στόν «Α» τό πνεῦμα τῶν θρησκευτικῶν δῆθεν ἐγχειριδίων στά 150 Κοράν Κουρσού τῶν ψευτομου-φτήδων, μέ τή φάτσα τοῦ Κεμάλ προμετωπίδα καί ἐναρκτήριο μάθημα τόν ...ἐθνικό ὕμνο τῆς Τουρκίας.
Ὀκτώ Τοῦρκοι βουλευτές τοῦ ἀκρο-δεξιοῦ ΜΗΡ ἔρχονται στή Θράκη καί γίνονται δεκτοί ἀπό τούς τουρκόφρονες ἰθύνοντες τῆς μειονότητας καί τῆς ...πλειονότητας.
Ἰούλιος ‘08:
Συμμετοχή τοῦ δήμου Κομοτηνῆς στό φολκλορικό φεστιβάλ τοῦ Κιουτσούκ Τσεκμετζέ στήν Πόλη, δίπλα σέ ἐπίσημες ἀντιπροσωπεῖες ἀπό τό Κόσοβο καί τήν «Τουρκική Δημοκρατία τῆς Βόρειας Κύπρου».
Ὁ δήμαρχος Ὀρφέα Β. Πουλιλιός ζητᾶ ἐγγράφως ἀπό τή Χ. Νικοπούλου νά ἐγκαταλείψει τό σπίτι τοῦ δασκάλου γιατί τάχα θά μείνουν ἐκεῖ ἄλλοι δάσκαλοι. Οἱ διαμαρτυρίες φίλων τοῦ «Α» πρός πάσα κατεύθυνση συμβάλουν νά ἀποδειχθεῖ τό γράμμα τζούφιο.
Ἀποκαλύπτουμε στόν «Α» (μέ σχετικό βίντεο) ὅτι στό ἐκτουρκισμένο πανηγύρι τοῦ Ἀλάν Τεπέ ἕνας ἀπό τούς ὀργανωτές (;) ἔπλεξε ἀπό μικρο-φώνου κι ἐνώπιον τῶν Ἑλλήνων ἐπισήμων τό ἐγκώμιο τοῦ τουρκισμοῦ, καταλήγοντας ὅτι «καί τήν Κύπρο τό 1974 ἄν ἤθελαν ὅλη θά τήν ἔπαιρναν»! Καμμία ἀντίδραση.
Αὔγουστος ‘08:
Προκηρύσσονται οἱ 240 θέσεις ἰμάμηδων, ὅπως προέβλεπε τό σχετικό νομοσχέδιο πού ἐπιχειρεῖ νά βάλει τάξη στόν χῶρο (δυστυχῶς ἀκόμη δέν ὁλοκληρώθηκε).
Κορυφώνεται ἡ ἀντιπαράθεση γιά τήν δημιουργία προπονητικοῦ κέντρου τοῦ Πανθρακικοῦ, καθώς οἱ τουρκόφρονες δημιουργοῦν παντοῦ προβλήματα, παρότι ὁ δῆμος ἀναζητᾶ δικές του ἐκτάσεις πρός ἀξιοποίηση (καταλήγει στό Κηκίδιο).
Ἐπισκέπτεται τήν Κομοτηνή ἡ εἰδικός γιά τά ἀνθρώπινα δικαιώματα Ἀμερι-κανίδα Γκέη ΜακΝτάγκαλ, ἐκ μέρους τῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ ΟΗΕ.
Σεπτέμβριος ‘08:
Δημιουργεῖται ζήτημα ἐκ τοῦ μηδενός μέ ἀφορμή τίς ἐγγραφές μαθητῶν στό 1ο ἤ στό 2ο μειονοτικό σχολεῖο Ξάνθης.Ἀποχή τῶν μαθητῶν, μικροεπεισόδια μεταξύ γονέων, στήριξη ἀπό ΠαΣοΚ-ΣΥΝ καί ...διαδήλωση στήν Ξάνθη μά εὐτυχῶς τό ΥΠΕΠΘ δέν ὑποχωρεῖ. Παράλληλα ξεκινᾶ ἀποχή τῶν μαθητῶν στό Μέγα Δέρειο μέ αἴτημα τήν ἀπομάκρυνση τῆς δασκάλας Χαρᾶς Νικοπούλου (μέ τό ἔτσι θέλω!) ἀλλά οὔτε αὐτή τελεσφορεῖ.
Στίς 24/9 παρουσιάζουμε τίς θέσεις μας γιά τό μειονοτικό στό Ἰνστιτοῦτο Ἀριστετέλης (στή Θεσσαλονίκη).
Ὀκτώβριος ‘08:
Στή Βαρσοβία, στή σύνοδο τοῦ ΟΑΣΕ γιά ἄλλη μιά φορά καταγγέλουν τήν Ἑλλάδα οἱ τουρκικοί σύλλογοι τῆς Εὐ-ρώπης καί ὁ Σύλλογος Ἐπιστημόνων Μειονότητας. Ἀπαντήσεις παίρνουν καί ἀπό τό ἑλληνικό κράτος καί ἀπό τούς συλλόγους τῶν μή Τούρκων μουσουλμάνων τῆς Θράκης.
Ὅλοι οἱ μειονοτικοί νομαρχιακοί σύμβουλοι τῆς διευρυμένης Ξάνθης - Καβάλας - Δράμας ζητοῦν ἀπό τό συμβούλιο νά καταργήσει τίς ἀναφορές του σέ «πομακοχώρια».
Ὁ Δήμος Κομοτηνῆς γκρεμίζει ἐπιτέ-λους τά μαγειρεῖα τοῦ μειονοτικοῦ οἰκοτροφείου καί ὑλοποιεῖται ἡ διάνοιξη πού ἐκκρεμοῦσε ἀπό χρόνια, παρά τήν δοθείσα ἀποζημίωση καί τίς δικαστικές ἀποφάσεις.
Νοέμβριος ‘08:
Γνωστοποιεῖται τό αἴτημα τῆς ἀστικῆς μή κερδοσκοπικῆς «Πολιτιστικῆς Ἐκ- παιδευτικῆς Ἑταιρείας τῆς Μειονότη- τας Δ. Θράκης» γιά παραχώρηση τοῦ ἀνωτέρω οἰκοτροφείου, προκειμένου νά στεγαστοῦν πολιτιστικές καί ἐκπαιδευτικές δράσεις. Ἀπάντηση δέν δόθηκε.
Ἐπίσκεψη Τσίπρα στήν Ξάνθη καί δηλώσεις εὐθυγραμμισμένες μέ τήν προξενική γραμμή περί (ἐπιλεκτικοῦ) αὐτοπροσδιορισμοῦ καί ἐκπαίδευσης.
Πενθήμερη ἐπίσκεψη ἀμερικανικοῦ κλιμακίου ἀπό τήν Πρεσβεία τῆς Ἀθήνας καί τό Προξενεῖο τῆς Θεσσα-λονίκης στή Θράκη, στήν ὁποία συναντοῦν τούς πάντες (καί ἐμᾶς, ναί!), προκειμένου νά συντάξουν τήν ἀναφορά πρός τό Στέητ Ντηπάρτμεντ γιά τά ἀνθρώπινα δικαιώματα στήν περιοχή.
Διάλεξή μας γιά τό μειονοτικό θέμα στήν Ξάνθη, στό πανελλήνιο συνέδριο Ξεναγῶν.
Τουρκοσύναξη ἀνθρωπίνων δικαι-ωμάτων ἀπό 16 χῶρες στήν Ὁλλαν-δία, μέ εἰσηγητή γιά τή Θράκη τόν Ἀλή Χουσεΐνογλου τοῦ Συλλόγου Ἐπιστημόνων Μειονότητας.
Δεκέμβριος ‘08:
Μήνυμα τοῦ Μέτε γιά τό Μπαϊράμ, γεμᾶτο ἐπιθέσεις κατά τῆς Ἑλλάδος (ὥς καί γιά τή Ρόδο), κατά τῶν Πομάκων καί τῶν Ρομά (προδότες, ἁμαρτωλοί), κατά τῆς δημόσιας ἐκπαίδευσης...
Ἀποκαλύπτουμε στόν «Α» τό αὐθαίρε-το τοῦ ψευτομουφτή Ἰμπράμ Σερήφ καί τήν σκανδαλωδῶς εὐνοϊκή μεταχείριση τῆς ὑπόθεσής του.
Στό φόρουμ ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων τοῦ ΟΗΕ στή Γενεύη, καί ἐνώπιον τῆς ΜακΝτούγκαλ, καλεῖται νά ἀπολογη-θεῖ ἡ Ἑλλάδα γιά τήν πολιτική της στή Θράκη, πάλι ἐνώπιον τοῦ Καπζά καί τῆς Χαϊρουλά (σύλλογος Ἐπιστημόνων Μειονότητας).
Ἦταν τελικά μιά μέτρια χρονιά γιά τή Θράκη μέσα σέ μιά γενικά κακή πορεία καί μιά γόνιμη χρονιά γιά τόν «Α».
Τό μειονοτικό τῆς Θράκης μέσα στό 2008
Τά καμάρια τοῦ τουρκισμοῦ, ντυμένα ...μουφτῆδες!

Read more...

Ἐκλογή (ἐξ ἀνατολῶν) τῶν μουφτήδων;



Ἔσκασε μύτη λίγο πρίν τίς γιορτές καί ἐπαναλήφθηκε ἀμέσως μετά.
ἦταν μιά εἴδηση πού ἀναφερόταν στά «σχέδια» τῆς Κυβέρνησης νά προχωρήσει σέ ἀφαίρεση τῶν δικαστικῶν ἁρμοδιοτήτων τοῦ μουφτῆ καί νομοθέτηση ἑνός τρόπου ἐκλογῆς του. Μάλιστα γράφτηκε ὅτι ἀφενός ὑπάρχει διακομματική συναίνεση στούς σχεδιασμούς αὐτούς κι ἀφετέρου ὅτι ἤδη ἐνημερώθηκε ἡ τουρκική Κυβέρνηση, τῆς ὁποίας ἀναμένονται οἱ ἀντιδράσεις (μάλιστα ἡ μειονοτική ἡγεσία δέν ἔδειξε, λέει, ἰδιαίτερα ἐνθουσιασμένη).
Στόν βαθμό πού μπορέσαμε νά τό ψάξουμε, μόνο δηλώσεις ἄγνοιας τοῦ θέματος εἰσπράξαμε, ὅμως αὐτές δέν σημαίνουν βεβαίως τίποτε καί συντρέχουν πολλοί λόγοι γιά νά μήν κοιμόμαστε ἥσυχοι.

Ἔσκασε μύτη λίγο πρίν τίς γιορτές καί ἐπαναλήφθηκε ἀμέσως μετά.
ἦταν μιά εἴδηση πού ἀναφερόταν στά «σχέδια» τῆς Κυβέρνησης νά προχωρήσει σέ ἀφαίρεση τῶν δικαστικῶν ἁρμοδιοτήτων τοῦ μουφτῆ καί νομοθέτηση ἑνός τρόπου ἐκλογῆς του. Μάλιστα γράφτηκε ὅτι ἀφενός ὑπάρχει διακομματική συναίνεση στούς σχεδιασμούς αὐτούς κι ἀφετέρου ὅτι ἤδη ἐνημερώθηκε ἡ τουρκική Κυβέρνηση, τῆς ὁποίας ἀναμένονται οἱ ἀντιδράσεις (μάλιστα ἡ μειονοτική ἡγεσία δέν ἔδειξε, λέει, ἰδιαίτερα ἐνθουσιασμένη).
Στόν βαθμό πού μπορέσαμε νά τό ψάξουμε, μόνο δηλώσεις ἄγνοιας τοῦ θέματος εἰσπράξαμε, ὅμως αὐτές δέν σημαίνουν βεβαίως τίποτε καί συντρέχουν πολλοί λόγοι γιά νά μήν κοιμόμαστε ἥσυχοι.Πρῶτον ἀποτελεῖ τό μεῖζον αἴτημα τῆς Ἄγκυρας γιά τή Θράκη, ἀφοῦ σέ ὅλους τούς ἄλλους τομεῖς τά ...βολεύει χωρίς τή βοήθεια τῆς Ἑλλάδας (τῆς ἀρκεῖ ἡ προϊούσα διάλυση τῆς τελευταίας). Δεύτερον ἡ κατάργηση τῶν δικαστικῶν ἁρμοδιοτήτων τοῦ μουφτῆ εἶναι κάτι πού ἐδῶ καί δύο τοὐλάχιστον χρόνια προετοιμάζει - ὡς «κατάργηση τῆς Σαρίας» - τό ψευτοεκσυγχρονιστικό ἀδερφᾶτο τῶν Ἀθηνῶν (βλ. ἀρθρογραφία Ἀλιβιζάτου, Κτιστάκη, ΚΕΜΟ κτλ). Θυμίζουμε ὅτι, καθώς ὁ δικαστής δέν μπορεῖ νά εἶναι αἱρετός, ἡ Τουρκία καί κάποιοι «δικοί μας» ἔβαλαν στό στόχαστρο τίς δικαστικές του ἁρμοδιότητες (σήμερα μποροῦν νά καταφύγουν στόν μουφτή γιά ὑποθέ-
σεις διαζυγίου καί κληρονομιῶν οἱ πιστοί ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ), δῆθεν γιά νά ἀπαλλάξουν τή χώρα μας ἀπό τό ἰσλαμικό δίκαιο. Τό γεγονός ὅτι ποτέ κανένας μειονοτικός φορέας δέν ζήτησε κάτι τέτοιο δέν τούς ἐνοχλεῖ. Οὔτε καί τό βλέπουν ὡς ἐπέμβαση σέ ξένη πολιτισμική παράδοση ἡ ὁποία ἐπιβιώνει καί λειτουργεῖ ἱκανοποιη-
τικά τό βλέπουν. ἀρκεῖ πού τό ἀποφάσισαν ἐκεῖ στό Κωλονάκι. Ἡ διακομματική λοιπόν ὑποστήριξη τοῦ κατήφορου εἶναι ἐξασφαλισμένη.
Τρίτον ἡ πολιτική τοῦ ΥΠΕΞ πού σέ ὅλα τά θέματα ἐπιλέγει χαμηλούς (μέχρι ...παρεξηγήσεως) τόνους δέν δείχνει ἀσύμβατη μέ μία τέτοια πρωτοβουλία. Ὅταν στίς διεκδικήσεις κατοικημένων ἑλληνικῶν νησιῶν - Φαρμακονήσι, Ἀγαθονήσι - ἀπαντᾶς μέ προτροπές γιά ψυχραιμία (!) ποιός θά παρεξηγηθεῖ μέ ἕνα ἀμφιλεγόμνο μέτρο στή Θράκη;
Ἐμεῖς φυσικά ἀπευχόμαστε μιά τέτοια προοπτική πού θά ἀφαιρέσει ἀπό τήν πατρίδα μας κάθε δυνατότητα λόγου στήν ἐπιλογή τῆς ἡγεσίας τῆς θρησκευτικῆς - μήν τό ξεχνᾶμε - μειονότητας. Θέλουμε ἕναν Μέτε ἐπισήμως κεφαλή τοῦ σύνοικου στοιχείου; Εἶναι δυνατόν;

Read more...

Το "τουρκικό" μας πρόβλημα


Το μακρύ χέρι της Άγκυρας, το προξενείο της Κομοτηνής, η ΜΙΤ και η ΕΡΓΕΝΕΚΟΝ, τρομοκρατεί το λαό και απαγορεύει τον πραγματικό εκδημοκρατισμό της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη

Μέρος ομιλίας του Κώστα Καραΐσκου, διευθυντή της εφημερίδας "ΑΝΤΙΦΩΝΗΤΗΣ", στο Διδυμότειχο

Το μακρύ χέρι της Άγκυρας, το προξενείο της Κομοτηνής, η ΜΙΤ και η ΕΡΓΕΝΕΚΟΝ, τρομοκρατεί το λαό και απαγορεύει τον πραγματικό εκδημοκρατισμό της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη

Μέρος ομιλίας του Κώστα Καραΐσκου, διευθυντή της εφημερίδας "ΑΝΤΙΦΩΝΗΤΗΣ", στο Διδυμότειχο
(…) Συχνά διστάζει κανείς να μιλήσει για «προβλήματα» και υπεκφεύγει μιλώντας για το τι θέλουμε, τι δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, κτλ κτλ. Αυτές οι ωραιοποιήσεις και τα ευχολόγια που κρύβουν την αλήθεια, τελικά σπρώχνουν την...πραγματικότητα κάτω από το χαλί. Όμως η πραγματικότητα δεν είναι σκουπίδι και τα αποτελέσματα είναι τελικά πολύ δυσάρεστα. Ποιο είναι το βασικό μας πρόβλημα με την μειονότητα; Θα ξεκινήσω από τα …εύκολα.
Είναι η κεμαλική της ιδεολογία και η νομιμοφροσύνη της έναντι της Άγκυρας. Με δεδομένη την επεκτατική και αναθεωρητική πολιτική της Τουρκίας καθένας αντιλαμβάνεται τι πρόβλημα μπορεί να μας δημιουργήσει αυτή η κατάσταση. Όταν το όποιο φιρμάνι από το Προξενείο της Κομοτηνής αποτελεί διαταγή για όλα τα μειονοτικά σωματεία, για όλα τα πολιτικά πρόσωπα της μουσουλμανικής κοινωνίας, για όλα τα έντυπα που κυκλοφορούν στη Θράκη, για πλήθος δασκάλων, ιμάμηδων, ιεροκηρύκων κτλ καταλαβαίνετε για τι πράγμα μιλάμε.
Πολύ συχνά γίνεται σύγχυση του αληθινού προβλήματος από αφελείς ή και από πονηρούς, οι οποίοι προσπαθούν να μεταφέρουν τη συζήτηση από το επίπεδο της ιδεολογίας και της πολιτικής πρακτικής στο επίπεδο του «ρατσισμού». Είδα μάλιστα και την ανακοίνωση του συλλόγου σας, η οποία έσπευδε να ξεκαθαρίσει ότι η αποψινή εκδήλωση δεν έχει καμμία σχέση με τέτοιες προσεγγίσεις. Αντιλαμβάνομαι ως εύλογη την διευκρίνιση, στο κλίμα της ιδεολογικής τρομοκρατίας που ζούμε, όμως δεν το συμμερίζομαι. Δεν θα κάνω δήλωση υποταγής και νομιμοφροσύνης ούτε στην πολιτική ορθότητα ούτε και στους τενεκέδες που την πλασάρουν. Μιλάω καθαρά και όποιος έχει αυτιά και μυαλό καταλαβαίνει.
Το πρόβλημά μας δεν είναι κατ’ αρχήν ούτε ο χαρακτήρας των Τούρκων, ούτε η ιστορική μας αντιπαλότητα, ούτε η εθνική μας περηφάνεια. Είναι πρωτίστως η ανάγκη να εκδημοκρατιστεί η μειονοτική κοινωνία, να αποκτήσει αληθινή πολυφωνία, αυτόνομη έκφραση και γνήσια ταυτότητα. Δεν μπορεί να συνδιαλεγόμαστε στην ελληνική Θράκη με τις υπηρεσίες της ΜΙΤ, του Προξενείου και της Εργκενέκον, πώς να το κάνουμε; Θυμηθείτε ποιούς μειονοτικούς ακούσατε ποτέ να ανταλλάσουν απόψεις δημοσίως με πλειονοτικούς, για οποιοδήποτε ζήτημα. Κανένας δεν τολμάει να βγει να μιλήσει, είτε από τον φόβο μήπως βρεθεί εκτός γραμμής (οπότε και εκτός μισθολογίου, πιθανώς) είτε από τον φόβο να μην γελοιοποιηθεί. Βγαίνει απλώς μία ανακοίνωση, συχνά επαναλαμβανόμενη από όλους τους δήθεν μαζικούς φορείς, και μετά σιωπή! Έχει ακούσει κανείς από σας έναν έστω μειονοτικό να λέει την άποψή του για το Κυπριακό; Για το Αιγαίο; Για να μην πάμε σε άλλα, όπως στην Πόλη, στην Ίμβρο, στο τουρκικό παρακράτος κτλ. Πώς να λειτουργήσει μια τοπική κοινωνία όταν το μισό της κομμάτι στέκεται με τέτοια αδικαιολόγητη κρυψίνοια και απογοητευτική πειθαρχία;
Τον τελευταίο καιρό πληθαίνουν οι δήθεν πολιτιστικές δράσεις από τον μειονοτικό χώρο: γιορτές κερασιού, αθλητικές εκδηλώσεις, θεατρικές ομάδες, φεστιβάλ τουρκικού κινηματογράφου… Πώς να επιδοκιμάσεις όταν σε όλες – μα σε ΟΛΕΣ! – αυτό που κυριαρχεί είναι ο τουρκισμός και η χονδροειδής προπαγάνδα του; Λίγο πολύ κάτι γνωρίζετε όλοι για τα τεκταινόμενα στα πομάκικα πανηγύρια του βουνού, είναι και κοντά σας εκείνο του «Χίλια». Τι έγινε εκεί; Πήραν με έναν σύλλογο το πανηγύρι των ανθρώπων και το μεταμφίεσαν σε τούρκικη φιέστα, οι ντόπιοι έγιναν θεατές στην παραχάραξη της ίδιας τους της παράδοσης!
Κι αφήστε τον χώρο του «πολιτισμού», να δούμε εκείνον της οικονομίας. Η ύπαιθρος της Ροδόπης έχει ερημώσει από την παρουσία του πλειονοτικού στοιχείου. Θα μου πείτε «όπως σε όλη την Ελλάδα» – και θα συμφωνήσω. Όμως αλλού δεν έχουμε τον επιπλέον ανταγωνιστικό παράγοντα που έχει ο τόπος μας. Και πείτε «καλά η ύπαιθρος», ας δούμε τι συμβαίνει στην πόλη. Στον χώρο των επαγγελματιών τι γίνεται; Το όραμα του άκοπου χρήματος έχει απομακρύνει όλους τους Έλληνες από τις τέχνες και πλέον δεν βρίσκεις δικό μας μάστορα ούτε με το κυάλι. Στο εμπόριο; Σχεδόν δεν έχει μείνει κλάδος χωρίς μία καινούργια μειονοτική επιχείρηση, συχνά εκπρόσωπο τούρκικης εταιρείας, που να δεσπόζει ή να τείνει να καταλάβει δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Αναφέρομαι σε έπιπλα, τρόφιμα, ρούχα, παπούτσια, αυτοκίνητα, ελαστικά, υλικά οικοδομών κτλ κτλ. Πώς μπορείς να αισθανθείς όταν εισπράττεις καθημερινά ότι όλη αυτή η άνθηση εκπορεύεται πέρα από τα σύνορα και ελέγχεται από κει; Τι έχει απομείνει για την πλειονότητα; Το καταφύγιο του δημόσιου τομέα. Όμως η πραγματική οικονομία δεν βρίσκεται στο θερμοκήπιο των υπηρεσιών, όπου επίσης προβλέπεται η αναξιοκρατική πρόσληψη μειονοτικών με την περσινή ποσόστωση του 0,5%. (…)

Read more...

Για να μην ξεχνάμε το πραγματικό πρόσωπο των Τούρκων και της Τουρκίας


Eλληνες της Πόλης στο δρόμο για τα αναγκαστικά έργα, στο Άσκαλε του Ερζερούμ, το 1942, μετά την επιβολή του φόρου Περιουσίας (Βαρλίκ Βεργκισί)

του Σάββα Καλεντερίδη
Φόρος Περιουσίας (Varlik Vergisi)
Όσο διαρκούσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και η Τουρκία έπαιζε με επιτυχία το ρόλο του Επιτήδειου Ουδέτερου και ενώ ήταν έστω και τυπικά σε ισχύ οι συμφωνίες Ε-Τ φιλίας του 1930, η Άγκυρα επωφελούμενη από την αδυναμία της Ελλάδας που ήταν υπό τριπλή κατοχή και της διεθνούς κοινότητας που ήταν εμπεπλεγμένη στον μεγάλο πόλεμο να παρέμβει, έβαλε στο στόχαστρο την ακμάζουσα ελληνική κοινότητα της Κωνσταντινούπολης.
Ο τότε πρωθυπουργός της Τουρκίας, Σιουκρού Σαράτσογλου, στο...πρόγραμμα της κυβέρνησής του, που διάβασε στις 5 Αυγούστου 1942, έλεγε:

του Σάββα Καλεντερίδη
Φόρος Περιουσίας (Varlik Vergisi)
Όσο διαρκούσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και η Τουρκία έπαιζε με επιτυχία το ρόλο του Επιτήδειου Ουδέτερου και ενώ ήταν έστω και τυπικά σε ισχύ οι συμφωνίες Ε-Τ φιλίας του 1930, η Άγκυρα επωφελούμενη από την αδυναμία της Ελλάδας που ήταν υπό τριπλή κατοχή και της διεθνούς κοινότητας που ήταν εμπεπλεγμένη στον μεγάλο πόλεμο να παρέμβει, έβαλε στο στόχαστρο την ακμάζουσα ελληνική κοινότητα της Κωνσταντινούπολης.
Ο τότε πρωθυπουργός της Τουρκίας, Σιουκρού Σαράτσογλου, στο...πρόγραμμα της κυβέρνησής του, που διάβασε στις 5 Αυγούστου 1942, έλεγε:
«Εμείς είμαστε Τούρκοι. Είμαστε εθνικιστές Τούρκοι και έτσι θα παραμείνουμε. Κατά την άποψή μας, όσο σημαντικό είναι για τον τουρκισμό το ζήτημα του αίματος και της φυλής, άλλο τόσο σημαντικό είναι και το ζήτημα της συνείδησης και του πολιτισμού… Εμείς δεν θέλουμε απλά τον έλεγχο του κεφαλαίου και των τάξεων. Αυτό που θέλουμε είναι η κυριαρχία του τουρκικού έθνους».
Το 1942, και πάλι ο Σιουκρού Σαράτσογλου, μιλώντας σε μυστική συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του Λαϊκού Δημοκρατικού Κόμματος (CHP) και αναφερόμενος στο νόμο περί Φόρου Περιουσίας (Varlik Vergisi) που επρόκειτο να ψηφιστεί, έλεγε:
«Ο νόμος αυτός είναι ταυτόχρονα ένας επαναστατικός νόμος. Με την εφαρμογή του νόμου αυτού θα έχουμε την ευκαιρία να αποκτήσουμε την οικονομική μας ανεξαρτησία. Με το νόμο αυτό θα βγάλουμε από τη μέση τους ξένους, οι οποίοι έχουν στα χέρια τους και ελέγχουν την τουρκική αγορά. Έτσι θα δώσουμε την τουρκική αγορά σε τουρκικά χέρια.»
Στις 12 Σεπτεμβρίου 1942, με βάση τη μαρτυρία του Φαΐκ Οκτέ, που υπηρετούσε στην εφορία Κωνσταντινούπολης, το υπουργείο οικονομικών ζήτησε από την εφορία να καταρτίσει φακέλους με τους κερδοσκόπους του πολέμου, χωρίζοντάς τους στις εξής κατηγορίες:
Μ, μουσουλμάνοι
G, μη μουσουλμάνοι (Gayrımüslim)
D, εξισλαμισμένοι εβραίοι (Dönmeler)
Στις 11 Νοεμβρίου 1942 ψηφίστηκε από την τουρκική εθνοσυνέλευση χωρίς καν να συζητηθεί, ο νόμος περί Φόρου Περιουσίας, γνωστός και ως Βαρλίκ Βεργκισί (Varlik Vergisi). Ο νόμος προέβλεπε την συγκρότηση σε κάθε επαρχία και νομό επιτροπών αποτίμησης περιουσίας, οι οποίες επιτροπές θα καθόριζαν το ποσό που θα πλήρωνε ο κάθε υπόχρεος. Οι αποφάσεις των επιτροπών θα ήταν τελικές και απρόσβλητες, ενώ οι υπόχρεοι θα ήταν υποχρεωμένοι να πληρώσουν το καθορισθέν ποσόν εντός 15 ημερών. Όσοι δεν πλήρωναν τον καθορισθέν ποσόν εντός 15 ημερών, θα υποχρεώνονταν σε κατάσχεση και αναγκαστική εκποίηση της περιουσίας τους από τις επιτροπές και σε περίπτωση που και πάλι δεν ήταν δυνατή η αποπληρωμή του καθορισθέντος ποσού, οι υπόχρεοι θα στρατολογούνταν στα τάγματα εργασίας, για καταναγκαστικά έργα.
Στην Κωνσταντινούπολη συγκροτήθηκαν τρεις επιτροπές, οι οποίες στις 18 Δεκεμβρίου 1942 ανακοίνωσαν τις καταστάσεις με τους υπόχρεους και τα ποσά των φόρων που καλούνταν να καταβάλουν. Το 87% των φόρων καλούνταν να τον πληρώσουν οι μη μουσουλμάνοι (Έλληνες και Αρμένιοι), το 7% μουσουλμάνοι και το 6% διάφοροι άλλοι, οι οποίοι και πάλι ήταν άτομα που ανήκαν σε διάφορες μη μουσουλμανικές πληθυσμιακές ομάδες. Οι υπόχρεοι έπρεπε να πληρώσουν μέχρι τις 4 Ιανουαρίου 1943 το φόρο που καθόρισαν οι επιτροπές, ενώ όσοι δεν κατέβαλαν τον επιδικασθέντα φόρο, την πρώτη εβδομάδα θα πλήρωναν 1% αύξηση, τη δεύτερη 2% κ.ο.κ.
Μετά από την εξοντωτική φορολογία πουλήθηκαν χιλιάδες ακίνητα στην Κωνσταντινούπολη και σε λίγες βδομάδες πέρασαν από χριστιανικά σε μουσουλμανικά χέρια, έναντι εξευτελιστικού τιμήματος. Το 67% των ακινήτων το αγόρασαν μουσουλμάνοι Τούρκοι και το υπόλοιπο κρατικές υπηρεσίες και οργανισμοί. Επίσης, από τις 21 Ιανουαρίου 1943 χιλιάδες ακίνητα που ανήκαν σε χριστιανούς κατασχέθηκαν για να πληρωθούν οι φόροι που τους επιδικάστηκαν. Τα ακίνητα πέρασαν στα χέρια των Τούρκων και του τουρκικού κράτους. Από τις 27 Ιανουαρίου μέχρι τις 3 Ιουλίου 1943, στάλθηκαν 1229 άτομα σε καταναγκαστικά έργα, στα τάγματα εργασίας, στο Άσκαλε του Ερζουρούμ.
Στις 9-13 Σεπτεμβρίου 1943 στην εφημερίδα New York Times ο Cyrus Sulzberger έγραψε ένα επικριτικό άρθρο για το φόρο Περιουσίας. Στις 17 Σεπτεμβρίου, η τουρκική εθνοσυνέλευση αποφάσισε τη διαγραφή των φόρων που ΔΕΝ είχαν εισπραχθεί, χωρίς φυσικά να αποφασίσει τίποτα για την επιστροφή των φόρων και των ακινήτων που είχαν πουληθεί και είχαν περάσει από ελληνικά σε τουρκικά χέρια, εξ αιτίας εκείνου του άθλιου νομικού εκτρώματος, που αποκαλούνταν Varlık Vergisi. Το Δεκέμβριο αποφασίστηκε η διάλυση των ταγμάτων εργασίας και η επιστροφή των «δούλων» στα σπίτια τους, μετά από δέκα μήνες καταναγκαστικών έργων.
Ο φόρος Περιουσίας ήταν το πρώτο καίριο χτύπημα που δέχτηκε ο ελληνισμός της Πόλης από το τουρκικό κράτος, για να ακολουθήσει 13 χρόνια μετά η βαρβαρότητα της 6ης Σεπτεμβρίου 1955.

Read more...

«Βλέπει» Τούρκους και διαγραφή


Ενα βήμα πριν από την αποπομπή του από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ο μουσουλμάνος βουλευτής Τσετίν Μαντατζή.
Κι αυτό, επειδή πριν από μερικές μέρες, σε συλλυπητήρια επιστολή του για τον θάνατο του Γκιουντούς Ακτάν, που ήταν πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή, είχε χαρακτηρίσει τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης «τουρκική και αναπόσπαστο κομμάτι του μεγάλου τουρκικού έθνους».

Ενα βήμα πριν από την αποπομπή του από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, ο μουσουλμάνος βουλευτής Τσετίν Μαντατζή.
Κι αυτό, επειδή πριν από μερικές μέρες, σε συλλυπητήρια επιστολή του για τον θάνατο του Γκιουντούς Ακτάν, που ήταν πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή, είχε χαρακτηρίσει τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης «τουρκική και αναπόσπαστο κομμάτι του μεγάλου τουρκικού έθνους». Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπακωνσταντίνου, χθες, δήλωσε...ότι οι απόψεις αυτές δεν εκφράζουν το ΠΑΣΟΚ, για το οποίο μόνο μια μειονότητα υπάρχει στην Ελλάδα και αυτή είναι η μουσουλμανική, ενώ το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού είναι καθαρά ατομικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΠΑΣΟΚ περιμένει από τον βουλευτή να κάνει κάποια διορθωτική δήλωση, καθώς θεωρεί τα όσα είπε εξαιρετικά σοβαρά, ειδάλλως, όπως μας έλεγαν στελέχη της Χαριλάου Τρικούπη, το πιθανότερο είναι να τεθεί εκτός της Κ.Ο. Την όποια απόφαση θα πάρει ο Γ. Παπανδρέου, ο οποίος χθες και προχθές ήταν στη Γερμανία.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Read more...

«Μεγάλος ο συμβολισμός του θέματος της Χάλκης»


«Μπορεί η υπόθεση της Θεολογικής Σχολής στη Χάλκη να ενδιαφέρει μία μικρή μερίδα, αλλά είναι πολύ μεγάλος ο συμβολισμός της», δηλώνει ο αντιπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Άγκυρα Μαρκ Πιερίνι, σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται σήμερα στην...τουρκική εφημερίδα "Μιλιέτ".
Σε παρατήρηση του δημοσιογράφου ότι «η προσκόλληση σε θέματα που αφορούν πολύ λίγους ανθρώπους στην Τουρκία, όπως είναι η Θεολογική Σχολή και τα μειονοτικά ιδρύματα, επισκιάζουν πολύ πιο σημαντικά ζητήματα, όπως οι τηλεοπτικές εκπομπές στην κουρδική γλώσσα και το άνοιγμα προς τους αλεβίδες», ο Πιερίνι έκανε λόγο για «μεγάλο συμβολισμό» και πρόσθεσε:
«Αυτό είναι μία πραγματικότητα της πολιτικής ζωής. Εν τω μεταξύ βεβαίως, υπάρχουν στην Ευρώπη, Ορθόδοξοι και Συροχαλδαίοι βουλευτές, οι οποίοι και ασκούν επιρροή. Για το λόγο αυτό, ένα θέμα που στην Τουρκία προβάλει ως σχετικά ασήμαντο, αποκτά μεγάλη σημασία στο δικό μας δημοκρατικό κλίμα. Και ο ρόλος της Επιτροπής είναι να τοποθετεί τα ζητήματα αυτά, σε σωστή προοπτική».
NAFTEMPORIKI


Read more...

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP