Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2011

ΤΕΤΑΜΕΝΕΣ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΕΠΑΘ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ - ΕΒΡΟΥ Κράτος και φορείς της εκπαίδευσης απαξίωσαν τη «βραδιά αλληλεγγύης»


Αποκλειστικά στην τουρκική γλώσσα μίλησε ο πρόεδρος του συλλόγου Μεχμέτ Ντερντιμάν, αντιδρώντας στις απουσίες ενώ προσκάλεσε στην εκδήλωση και τον ψευτομουφτή! Δεν παρέστη κανένας από τους καλεσμένους, Γιώργο Πεταλωτή, Φώφη Γεννηματά, Άρη Γιαννακίδη, Αλέξη Αλεξανδρή, Ευριπίδη Στυλιανίδη, Ηλία Ιωαννάκη, Γιώργο Κελεσίδη, Νίκο Παπαγεωργίου ούτε οι εκπρόσωποί τους.

Οι τεταμένες σχέσεις ανάμεσα σε φορείς της δημοσίας και μειονοτικής εκπαίδευσης και στο προεδρείο του συλλόγου αποφοίτων Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης Ν. Ροδόπης – Έβρου, που όπως φαίνεται είναι δεδομένες το τελευταίο χρονικό διάστημα, κι αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της φετινής «βραδιάς αλληλεγγύης». Η εκδήλωση που καθιέρωσε ο σύλλογος τα τελευταία χρόνια, έγινε το βράδυ της Δευτέρας στην Κομοτηνή και ο «Χρόνος» ήταν εκεί. Η ώρα έναρξης της εκδήλωσης μπορεί να ορίστηκε στις 7.30 το απόγευμα, όμως όσον περνούσε η ώρα κανένας από τους καλεσμένους τους υφυπουργούς Γιώργο Πεταλωτή, Φώφη Γεννηματά, τον περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη, τον πρέσβη Αλέξη Αλεξανδρή, τον βουλευτή Ευριπίδη Στυλιανίδη, τον δήμαρχο Μαρώνειας Σαπών Ηλία Ιωαννάκη, τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Γιώργο Κελεσίδη το συντονιστή μειονοτικής εκπαίδευσης Νίκο Παπαγεωργίου ή εκπρόσωποί τους, δεν έκαναν την εμφάνισή τους στο χώρο.

Αντίθετα συνεπείς στην ώρα τους ήταν ο βουλευτής Αχμέτ Χατζηοσμάν, οι δήμαρχοι Αρριανών Ιμπραήμ Σερίφ και Ιάσμου Καδή Ισμέτ, ο αντιδήμαρχος Μεχμέτ Δεβετζήογλου, ο πρώην βουλευτής και μέλος κεντρικής επιτροπής Δημοκρατικής Συμμαχίας Αχμέτ Ιλχάν, ο υποπρόξενος Φατίχ Ακάρτζα, ακόμα και ο ψευτομουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ στο τραπέζι των επισήμων. Η εμφάνισή του τελευταίου ήταν αυτή που προβλημάτισε, ιδιαίτερα, αφού αναλογιστήκαμε ότι δεν ήταν παρών στην περσινή εκδήλωση, στην οποία αντίθετα παρέστησαν όλοι οι πολιτειακοί παράγοντες και αιρετοί. Αξίζει να αναφερθεί ότι η περσινή «βραδιά αλληλεγγύης» πραγματοποιήθηκε την τελευταία μέρα του Μαΐου με την παρουσία της τότε γενικής γραμματέας Περιφέρειας Θεοδώρας Κόκλα, του τότε νομάρχη Άρη Γιαννακίδη, του πρέσβη Αλέξη Αλεξανδρή και όλων των εκπροσώπων φορέων της δημόσιας και μειονοτική εκπαίδευσης. Η βραδιά κύλησε με ομιλίες και στις δύο γλώσσες, τουρκικά και ελληνικά και αρκετές τοποθετήσεις για θέματα, ίδρυσης δίγλωσσων νηπιαγωγείων, αντικατάστασης της ΕΠΑΘ με Τμήμα ανώτατης εκπαίδευσης και συνεχούς και συστηματικής επιμόρφωσης των δασκάλων.

Σε αντίδραση των απόντων έγιναν μόνο στην τουρκική γλώσσα οι ομιλίες
Τελείως διαφορετικό ήταν το κλίμα της φετινής εκδήλωσης, η οποία τελικά ξεκίνησε με καθυστέρηση μίας ώρας και με άδεια τα τραπέζια, που προορίζονταν για το πρωτόκολλο. Πρώτος στο βήμα ανέβηκε ο πρόεδρος του συλλόγου αποφοίτων ΕΠΑΘ Μεχμέτ Ντερντιμάν. Ο κ. Ντερντιμάν πραγματοποίησε την ομιλία του μόνο στην τουρκική γλώσσα, με αποτέλεσμα να μην μπορέσουμε να έχουμε πλήρη γνώση για το αν έκανε κάποια αναφορά στους απόντες. Πάντως ο «Χ» εξασφάλισε την ομιλία στην ελληνική γλώσσα από τον ίδιο τον πρόεδρο, ο οποίος την είχε προετοιμάσει για να την εκφωνήσει, αλλά δεν το έπραξε, ως αντίδραση.

Τα κυριότερα αιτήματα του συλλόγου αποφοίτων ΕΠΑΘ, όσον αφορά στη μειονοτική εκπαίδευση είναι: το νέο παιδαγωγικό τμήμα που θα δημιουργηθεί, μετά την κατάργηση της ΕΠΑΘ, να έχει την έδρα του σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, ενταγμένο στο ΔΠΘ, διότι οι δάσκαλοι που θα αποφοιτήσουν από το Τμήμα θα διορίζονται στο τουρκόγλωσσο πρόγραμμα του μειονοτικού σχολείου και γι’ αυτό θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πρακτική πιο εύκολα στα μειονοτικά σχολεία της περιοχής. Επίσης, με το νέο Τμήμα να δημιουργηθεί και ένα δεύτερο, από το οποίο θα αποφοιτούν νηπιαγωγοί, διότι εκτός από τη λειτουργία δίγλωσσων μειονοτικών σχολείων είναι εξίσου αναγκαία και η δημιουργία δίγλωσσων μειονοτικών σχολείων.

Στο μήνυμά του προς τους αρμοδίους ο Μεχμέτ Νερντιμάν επισημαίνει: «Καλώ την πολιτεία να βγάλει συμπεράσματα από τις παραλείψεις και αγκυλώσεις του παρελθόντος και να προσδιορίσει το μέλλον της μειονοτικής εκπαίδευσης. Ήρθε η ώρα να ανοίξουμε τους ορίζοντες της μειονοτικής εκπαίδευσης. Δε γίνεται η αναβάθμιση με τη νοοτροπία, αποφασίζουμε και διατάζουμε. Ο ουσιαστικός διάλογος είναι ο σύγχρονος και αποτελεσματικός τρόπος επίλυσης των προβλημάτων και της αναβάθμισης».

Η «βραδιά αλληλεγγύης» του συλλόγου δασκάλων αποφοίτων ΕΠΑΘ συνεχίστηκε με ομιλίες μόνο στην τουρκική γλώσσα, ενώ στη συνέχεια μαθητές και μαθήτριες απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν και παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα. Τα τραπέζια με τα καρτελάκια, όπου αναγράφονται τα ονόματα των καλεσμένωνa εκπροσώπων εκπαιδευτικών φορέων ήταν προκλητικά, επιδεικτικά κενά

Πάντως χθες ο «Χ» προσπάθησε μέσω των φορέων εκπαίδευσης, δημόσιας και μειονοτικής, να ενημερωθεί για τους λόγους της απουσίας τους, κάτι που όπως δεν κατέστη δυνατόν. Έτσι οι προφανείς λόγοι της διαμάχης με τον σύλλογο αποφοίτων ΕΠΑΘ, προς το παρόν παραμένουν άγνωστοι και μόνο υποθέσεις μπορούν να γίνουν, μέχρις ότου και βέβαια αν, δοθούν οι επίσημες απαντήσεις. Πάντως πληροφορικά αναφέρουμε ότι ανάλογες εκδηλώσεις μειονοτικών σχολείων στην Κων/πολη γίνονται σε ποσοστό 70 % στην επίσημη γλώσσα του κράτους στην τουρκική και κατά 30% στην ελληνική. Κάτι τέτοιο εδώ δεν συμβαίνει. Μήπως οι αρμόδιοι πρέπει να το δουν αφού οι Επαθίτες αμείβονται από το ελληνικό κράτος ως δημόσιοι υπάλληλοι;


ΝΕΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Τέλος για σενάρια για ειδική παιδαγωγική Ακαδημία στη Θράκη

Οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος θα είναι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Την ίδια στιγμή βέβαια που στη Θράκη τοπικοί φορείς, δημόσιοι ή μειονοτικοί, φαγώνονται στην κυριολεξία, το υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώνει τα πρώτα βήματα για τη σταδιακή υλοποίηση σχεδίου για μια νέα αρχιτεκτονική της μειονοτικής εκπαίδευσης, που στοχεύει, όπως τονίζει η σχετική ανακοίνωση, στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές της μειονότητας και στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής.

Ήδη η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) καταργήθηκε με νόμο. Πλέον οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος θα είναι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού τμήματος του Αριστοτελείου πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι φοιτητές που θα προέρχονται από τη μειονότητα θα εισέρχονται στο τμήμα με ποσόστωση και θα ακολουθούν ειδικό πρόγραμμα σπουδών επιλογής, που θα τους παρέχει ισότιμο με τους υπόλοιπους φοιτητές πτυχίο, αλλά και το δικαίωμα να διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία. «Με την κατάργηση της ΕΠΑΘ και την ανωτατοποίηση των προσόντων των εκπαιδευτικών υλοποιούμε την εξαγγελία του πρωθυπουργού και απαντάμε θετικά στο διαχρονικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας της Θράκης», σημειώνει η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Φώφη Γεννηματά. Το υπουργείο Παιδείας θέτει ως στόχο τη δημιουργία μεγαλύτερων μειονοτικών σχολείων, τουλάχιστον 4θεσια με στόχο τα 6θεσια. Σήμερα, τα περισσότερα μειονοτικά δημοτικά σχολεία είναι διθέσια, με μικρό αριθμό μαθητών και αντικειμενικές δυσκολίες για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. «Διαμορφώνουμε νέες συνθήκες, σε σχέση με τη στελέχωση, προκειμένου να λειτουργήσουν σχολεία που να μπορούν να αποτελέσουν, στο εγγύς μέλλον, σημεία αναφοράς για την αναδιάταξη του τοπικού εκπαιδευτικού χάρτη, τόσο ως σχολεία υποδοχής παιδιών της ευρύτερης περιοχής αλλά και ως μοντέλα – πρότυπα για αντίστοιχες πρωτοβουλίες», τονίζει η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας.

Υποστηρικτικές ενέργειες για την αποφυγή της σχολικής διαρροής

Στην περιοχή της Θράκης τα φαινόμενα της σχολικής διαρροής, της σχολικής αποτυχίας και της μη ολοκλήρωσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι κοινωνικά προβλήματα με αυξημένη επίδραση στην αναπτυξιακή προοπτική κάθε περιοχής.

Με αυτό το δεδομένο το υπουργείο Παιδείας προχωρεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στον ορισμό Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στη Θράκη και καταρτίζει πρόγραμμα υποστηρικτικών ενεργειών με αποδέκτη το σύνολο των μαθητών της περιοχής. «Στοχεύουμε στην αξιοποίηση και συνέργεια όλων των επιμέρους εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών δράσεων που θα οδηγήσει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένου προγράμματος τοπικής παρέμβασης για την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όλους τους μαθητές», αναφέρει η Φώφη Γεννηματά. «Συνδέουμε, στο πλαίσιο των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, σε τοπικό επίπεδο, όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που μπορούν να συνεισφέρουν βιώσιμα την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους, υλοποιώντας συμπληρωματικές δράσεις, όπως αυτές της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, της συμβουλευτικής και της Διά Βίου Μάθησης».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ανακοίνωση δεν γίνεται καμία αναφορά για δίγλωσσα νηπιαγωγεία, που αποτελούν αίτημα φορέων της μειονότητας.

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP