Τρίτη 20 Ιουλίου 2010

Περίεργη επιστολή «Τούρκου αξιωματικού» στη «Χουριέτ» για τη νύχτα των Ιμίων.


Μια εκδοχή για τη νύχτα της 30ής-31ης Ιανουαρίου 1996 και την κορύφωση της έντασης στις βραχονησίδες Ιμια πρόβαλε χθες η τουρκική εφημερίδα «Χουριέτ», δημοσιεύοντας επιστολή Τούρκου αξιωματικού που υπηρετούσε σε τουρκική φρεγάτα στην περιοχή εκείνη τη μέρα.
Ο αξιωματικός υποστηρίζει ότι η πτώση του ελληνικού πολεμικού ελικοπτέρου κατά την κρίση στις βραχονησίδες Ιμια το 1996 έγινε αφού το ελικόπτερο εξέπεμψε σήμα κινδύνου, στη συνέχεια η ελληνική φρεγάτα δεν κατάφερε να φωτίσει την πλατφόρμα προσγείωσης, η διοίκηση της οποίας απέρριψε πρόταση της παραπλήσιας τουρκικής φρεγάτας για προσγείωση του ελικοπτέρου σε αυτήν.

Στην επιστολή αναφέρεται ότι «καθώς πλησίαζε η ώρα της επιχείρησης και η ένταση κορυφωνόταν έγιναν δύο απροσδόκητα πράγματα: το ελικόπτερο του ελληνικού πλοίου Υδρα εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Το σήμα αυτό το ακούσαμε κι εμείς. Το Υδρα όμως δεν κατάφερε να φωτίσει την πλατφόρμα. Στην έκκληση της τουρκικής φρεγάτας Γιαβούζ προς το ελληνικό ελικόπτερο και το πλοίο “η πλατφόρμα προσγείωσής μας είναι ανοιχτή, μπορεί να προσγειωθεί το ελικόπτερο”, λάβαμε από τον διοικητή του Υδρα την απάντηση “negative, negative”, με την πιο ψυχρή φωνή που έχω ακούσει ποτέ».
Σύμφωνα με την επιστολή, «το δεύτερο απροσδόκητο πράγμα ήταν η πρόταση του ταγματάρχη Αχμέτ Ερόλ “να αποβιβαστούμε στη μικρή βραχονησίδα που είναι άδεια κι έτσι να αποτρέψουμε τη σύγκρουση”, η μεταβίβαση της πρότασης αυτής στην Αγκυρα και η θετική απάντηση που πήραμε έπειτα από 25-30 λεπτά για την πρόταση αυτή».
Στην επιστολή ο Τούρκος αξιωματικός υπογραμμίζει ότι η πρόταση περί μικρής βραχονησίδας ήταν του διοικητή της τουρκικής φρεγάτας Γιαβούζ, ταγματάρχη Αχμέτ Ερόλ και όχι του τότε βοηθού υφυπουργού Εξωτερικών Ινάλ Μπατού, όπως έχει γραφτεί στα τουρκικά ΜΜΕ.
Η «Χουριέτ» πάντως δεν διευκρινίζει πότε έχει συνταχθεί και αποσταλεί στην εφημερίδα η εν λόγω επιστολή.

Εμφύλιος για τα Ιμια – Τουρκία: εμπλοκή της κρίσης στη δίκη Εργκένεκον
Κρίση Ιμίων, βράδυ 30-31 Ιανουαρίου 1996. Το ελικόπτερο της φρεγάτας «Υδρα» ζητά άμεση προσγείωση αλλά υπάρχει πρόβλημα. Το τουρκικό πλοίο «Γιαβούζ» προσφέρει την πλατφόρμα του αλλά ο έλληνας διοικητής αρνείται. Τελικά το ελικόπτερο πέφτει.
Την αποκάλυψη αυτή κάνει στο χθεσινό της πρωτοσέλιδο η «Χουριέτ», μόνο που στην πραγματικότητα… δεν είναι αποκάλυψη. Πρόκειται για γεγονότα που αποκαλύφθηκαν το 1997 στην εκπομπή του Μεχμέτ Αλί Μπιράντ από τον τότε αρχηγό του τουρκικού ναυτικού Ερκαγιά. Σήμερα επαναφέροντας το θέμα η «Χουριέτ» φαίνεται ότι προσπαθεί να δημιουργήσει κλίμα υπέρ των κατηγορουμένων στη δίκη Εργκένεκον.
Κατηγορούμενοι στη δίκη είναι δύο αξιωματικοί του τουρκικού στρατού οι οποίοι εμφανίστηκαν ενώπιον του δικαστηρίου διαμαρτυρόμενοι: «Εμείς που υπερασπιστήκαμε την πατρίδα μας στα Ιμια, τώρα δικαζόμαστε». Μάλιστα, ανέφεραν την περασμένη βδομάδα ενώπιον του δικαστηρίου ότι ακόμη και τη βενζίνη του φουσκωτού που τους μετέφερε στα Ιμια την πλήρωσαν με την πιστωτική τους κάρτα. Είχαν ακόμη και την απόδειξη. Χθες το κατηγορητήριο για την υπόθεση Βαριοπούλα έγινε αποδεκτό και κατηγορούμενοι είναι τώρα άλλοι 196, ανάμεσά τους και ο πρώην αρχηγός αεροπορίας Ιμπραχίμ Φιρτίνα, ο πρώην αρχηγός ναυτικού Οζντέν Ορντέκ και ο πρώην αρχηγός της πρώτης στρατιάς Τσετίν Ντογάν.
«Πώς έπεσε το ελικόπτερο».
Από την περασμένη βδομάδα το ένα δημοσίευμα διαδεχόταν το άλλο σχετικά με τα Ιμια. Αποκορύφωμα το χθεσινό δημοσίευμα της «Χουριέτ» με τίτλο «Πώς κατέπεσε το ελληνικό ελικόπτερο» και τον υπέρτιτλο «Η άγνωστη ιστορία των Ιμίων». Πρόκειται για επιστολή αξιωματικού, ο οποίος θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του, προς τον πρώην διευθυντή της «Χουριέτ» Ερτουγρούλ Οζκιόκ σύμφωνα με την εφημερίδα.
«Το βράδυ της 30ής Ιανουαρίου, το ελικόπτερο της ελληνικής φρεγάτας “Υδρα” απηύθυνε έκκληση για άμεση βοήθεια. Την έκκληση αυτή, η οποία έγινε μέσω της διεθνούς συχνότητας, την ακούσαμε κι εμείς. Ομως, το “Υδρα” για τις ανάγκες της επιχείρησης δεν είχε φωτίσει το κατάστρωμά του. Τότε, το τουρκικό πλοίο “Γιαβούζ” απευθυνόμενο προς το ελληνικό ελικόπτερο, αλλά και στο ελληνικό πλοίο, έκανε έκκληση λέγοντας: “Ο χώρος προσγείωσής μου είναι έτοιμος για άμεση προσγείωση. Το ελικόπτερό σας μπορεί να προσγειωθεί στο δικό μας πλοίο”. Ομως, ο διοικητής του “Υδρα”, με την πλέον χλωμή φωνή που έχω ακούσει στη ζωή μου, απάντησε: “Νegative… Νegative” και το ελικόπτερο κατέπεσε», αναφέρεται στην επιστολή του αξιωματικού προς τον Οζκιόκ.
Πάντως πριν από το χθεσινό δημοσίευμα της «Χουριέτ» ξέσπασε διαμάχη και μεταξύ του Ερτουγρούλ Οζκιόκ και του Φατίχ Αλτάιλι του «Χαμπέρ Τουρκ» για την κρίση των Ιμίων. Ο Αλτάιλι, ο οποίος εργαζόταν τότε στη «Χουριέτ», είχε προειδοποιήσει τον Οζκιόκ καλώντας τον να μη δημοσιεύσει φωτογραφία δημοσιογράφου της εφημερίδας ο οποίος πήγε στις βραχονησίδες, κατέβασε την ελληνική σημαία και ανάρτησε την τουρκική. «Αυτό θα φέρει πόλεμο. Τουλάχιστον να μην το δημοσιεύσουμε σε τέτοια έκταση», του είπε ο Αλτάιλι. Η απάντηση του Οζκιόκ ήταν πως η «Χουριέτ» και στο παρελθόν είχε κάνει τέτοιου είδους ειδήσεις, οι οποίες συνάδουν με την αποστολή της εφημερίδας. Μάλιστα τού είπε πως κατά τον ίδιο τρόπο διεκδίκησαν και την υπόθεση της Κύπρου.

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP