Δευτέρα 20 Ιουλίου 2009

Οι δουλειές στην γείτονα πήγαν άσχημα και ανέβηκε το κασέ των τουριστών


Στις εσωτερικές σελίδες της Sabah με τίτλο «Οι δουλειές στην γείτονα πήγαν άσχημα και ανέβηκε το κασέ των τουριστών» αναφέρεται ότι η Ελλάδα, η οποία βίωσε τη μείωση κατά τους πρώτους 5 μήνες του τρέχοντος έτους στον τομέα του τουρισμού, που φτάνει το 11%, αναζητεί διέξοδο στην Τουρκία. Με αφίσες στην τουρκική σε μεγάλες πόλεις, όπως η Κων/πολη και η Αττάλεια, οι Τούρκοι τουρίστες καλούνται στην Ελλάδα, σε πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη και η Αθήνα. Στις αφίσες, που ετοιμάστηκαν στην τουρκική με την υπογραφή του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης καλούνται οι Τούρκοι πολίτες να επισκεφτούν την Ελλάδα. Το άλμα αυτό της γειτονικής Ελλάδας, που είναι το μεγαλύτερο τουριστικό άλμα που πραγματοποίησε μέχρι σήμερα στην Τουρκία, οφείλεται στη μείωση που υπέστη στον τομέα του τουρισμού.

Η οικονομική κρίση έπαιξε ρόλο, διότι π.χ. οι Βρετανοί τουρίστες λόγω της τρέχουσας ισοτιμίας μεταξύ Ευρώ και στερλίνας προτίμησαν την Τουρκία, έναντι χωρών στις οποίες ισχύει το Ευρώ, όπως η Ελλάδα.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Ξενοδοχείων, Επιχειρήσεων και Επενδυτών [TUROB] Τιμούρ Μπαγιντίρ σχετικά με το θέμα είπε: «Η Τουρκία είναι για την Ελλάδα πολύ καλή αγορά. Προβαίνουν σε μια πολύ καλή προβολή στην Κων/πολη. Αυτό, που δεν μπορούμε να κάνουμε εμείς, το κάνουν εκείνοι».

Στο μεταξύ, η προσπάθεια αυτή της Ελλάδας σχολιάστηκε και ως επιθυμία να επωφεληθεί και από τους ξένους τουρίστες, οι οποίοι έρχονται στην Τουρκία και βλέπουν τις διαφημίσεις. Αιτία του άλματος αυτού λέγεται ότι μπορεί να είναι η επιθυμία της Ελλάδας να προσελκύσει και τους τουρίστες που επισκέπτονται την Κων/πολη, εφόσον η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι πόλεις που βρίσκονται σε απόσταση λίγων ωρών. Όμως, το γεγονός ότι οι αφίσες ετοιμάστηκαν στην τουρκική γλώσσα δείχνει ότι πρωταρχικός στόχος είναι οι Τούρκοι τουρίστες.

Ο υπεύθυνος της εταιρίας OPUS TRAVEL, που μεταφέρει τουρίστες από την Ελλάδα, Άκης Παναγιωτίδης, είπε ότι η Ελλάδα το μειονέκτημά της έναντι της Τουρκίας προσπαθεί να το μετατρέψει σε πλεονέκτημα με τη διαφημιστική εκστρατεία που ξεκίνησε, και πρόσθεσε: «Οι Τούρκοι μεταβαίνοντας στην Ελλάδα είναι υποχρεωμένοι να παίρνουν προξενική θεώρηση. Αντίθετα, οι τουρίστες που θέλουν να έρθουν από την Ελλάδα στην Τουρκία δεν χρειάζονται θεώρηση. Κατά συνέπεια, η Ελλάδα είναι σε μειονεκτική θέση έναντι της Τουρκίας. Σε μια τέτοια περίοδο, με τη διαφημιστική εκστρατεία που ξεκίνησε, προσπαθεί αυτό να το ξεπεράσει».

Στη συνέχεια του δημοσιεύματος, το οποίο υπογράφει η οικονομική συντάκτης της εφημερίδας, Ντιλέκ Τας, αναφέρεται ότι, παράλληλα, και από την τουρκική πλευρά σχεδιάζονται ορισμένες ενέργειες για την ανάπτυξη των τουριστικών και εμπορικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών.

Τελευταία, πριν από λίγο καιρό, η αεροπορική εταιρία SUNEXPRES ξεκίνησε πτήσεις μεταξύ Σμύρνης και Αθήνας.

Η εφημερίδα με τον τίτλο «Έχουμε πέντε φορές περισσότερους τουρίστες από την Ελλάδα» γράφει ότι το 2007 ήρθαν από την Ελλάδα στην Τουρκία 447.950 τουρίστες. Το ίδιο έτος μετέβησαν από την Τουρκία στην Ελλάδα 99.243 τουρίστες.

Το επόμενο έτος [2008] ήρθαν από την Ελλάδα στην Τουρκία 434.000 τουρίστες και από την Τουρκία στην Ελλάδα μετέβησαν 100.000 τουρίστες.

Το 2009, από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάιο, ήρθαν από την Ελλάδα στην Τουρκία 51.000 τουρίστες, ενώ ακόμη δεν είναι γνωστό πόσοι μετέβησαν από την Τουρκία στην Ελλάδα.

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP