Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

Παρουσιάζεται ο πρώτος τουρκικός πύραυλος cruise


Το υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας παρουσιάζει αύριο το νέο βλήμα MSOM, τύπου cruise ALCM (Air Launched Cruise Missile). Το περιοδικό ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ & ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ τον είχε παρουσιάσει πολύ πρόσφατα στο τεύχος 13, σε άρθρο για τα άγνωστα τουρκικά εξοπλιστικά προγράμματα το οποίο υπογράφει ο συντάκτης του περιοδικού Γιάννης Θεοδωράτος.

Ακολουθεί το συγκεκριμένο απόσπασμα του άρθρου:

Υπάρχει μια παράμετρος στον σύγχρονο πόλεμο που δεν πρέπει να αγνοηθεί και αφορά τους πολλαπλασιαστές ισχύος. Με αυτούς μια στρατιωτική δύναμη μπορεί να καταστρέψει ή να αχρηστεύσει καίρια σημεία της εχθρικής αμυντικής διάταξης και να μειώσει σημαντικά την ικανότητα αντίδρασής του. Ένα τμήμα αυτών αφορά τα προηγμένα όπλα αέρος-επιφανείας, όπως τα βλήματα τύπου cruise.

Στην έκθεση IDEF 2011, που θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Μάιο, αναμένουμε την επίσημη παρουσίαση του νέου τουρκικού βλήματος cruise, το οποίο θα εκτοξεύεται από αεροσκάφη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπό ανάπτυξη βλήμα stand-off αέρος-εδάφους έχει κωδικοποιηθεί ως MSOM και θα έχει εμβέλεια σύμφωνα με τους όρους της Συνθήκης MTCR και συγκεκριμένα τα 150 χλμ. Ωστόσο, η πραγματική του εμβέλεια θα είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτήν που ανακοινώθηκε.

Το MSOM έχει αναπτυχθεί με τη συνεργασία της εταιρείας Roketsan και του TUBITAK-SAGE. Πάντοτε με βάση τα δημοσιευμένα στοιχεία πρόκειται για προσπάθεια αντιγραφής του γνωστού βλήματος Storm Shadow/Scalp, καθότι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με τη συγκεκριμένη σχεδίαση. Άλλες πηγές κάνουν λόγο για την εναέρια έκδοση του πυραύλου ATMACA που εξελίσσεται για το Τουρκικό Ναυτικό με τη διαφορά ότι θα χρησιμοποιεί σύστημα προώθησης ramjet με αποτέλεσμα να έχει μεγαλύτερη εμβέλεια και υπερηχητική ταχύτητα. Οι επίσημες ανακοινώσεις του Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM), μιλούν καθαρά για την εγχώρια ανάπτυξη του πρώτου μέσης εμβέλειας, υψηλής ακρίβειας βλήματος cruise.

Οι τεχνικοί του TUBITAK-SAGE εργάζονται στο πρόγραμμα από το 2006, ενώ περισσότερα θα αποκαλυφθούν μεταξύ 10 και 13 Μαΐου στο πλαίσιο της έκθεσης ΙDEF 2011. το βλήμα θα μπορεί να εκτοξευτεί αρχικά μόνο από τα αναβαθμισμένα F-4 Terminator 2020 της Τουρκικής Αεροπορίας και θα κατευθύνεται προς το στόχο μέσω GPS και INS. Κατά την τελική φάση της προσέγγισης το βλήμα θα χρησιμοποιεί έναν προηγμένο αισθητήρα υπέρυθρων της Aselsan με σκοπό την ακόμα μεγαλύτερη αύξηση της ακρίβειας. Ο κινητήρας του βλήματος αναπτύσσεται από την Roketsan σε συνεργασία με την TEI. Η τελευταία φέρεται να έχει εμπλακεί στην σχεδίαση και ανάπτυξη μικροκινητήρων turbojet για UAV και κατευθυνόμενα βλήματα.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες από τον διεθνή ειδικό Τύπο αναφέρουν ότι στις εγκαταστάσεις του TUBITAK-SAGE πραγματοποιούνται δοκιμές κινητήρα ramjet, ο οποίος θα έχει προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά –συγκεκριμένα, δυνατότητα ανάπτυξης ταχύτητας 3,5 max σε ύψος 16 χιλιομέτρων. Όλες οι πηγές συγκλίνουν στο ότι η Τουρκία έχει δώσει βαρύτητα στην σχεδίαση και ανάπτυξη προηγμένων κινητήρων, χωρίς να προσδιορίζεται ή να κατονομάζεται κάποια πηγή εξωτερικής βοήθειας.

Αν όντως η τεχνολογία είναι αμιγώς τουρκικής επινόησης – γεγονός υπερβολικά δαπανηρό και χρονοβόρο – τότε οι διαστάσεις που προσλαμβάνουν οι πληροφορίες καθιστούν τις προσπάθειες ακόμα πιο ενδιαφέρουσες και άξιες για μεγαλύτερη διερεύνηση. Η ολοκλήρωσή του εισαγάγει την Τουρκία μεταξύ των λίγων προνομιούχων χωρών που διαθέτουν υποστρατηγικά βλήματα cruise. Μεσοπρόθεσμα θα υπάρξουν εκδόσεις με μεγαλύτερη εμβέλεια και ακρίβεια, σε συνδυασμό με την τοποθέτηση σε τροχιά νέων δορυφόρων για ακόμα ακριβέστερη αξιοποίησή τους.

Εκτιμούμε ότι όταν τεθεί επιχειρησιακά σε χρήση (περί το 2016) θα αποτελέσει ένα από τα πιο επίφοβα συστήματα που θα ενισχύσουν κάθετα τη δυνατότητα μαζικής προσβολής «μαλακών» και «σκληρών» στόχων βαθιά εντός της ελληνικής επικράτειας.

http://www.defencepoint.gr/news/?p=10006

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP