Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010

Νεώτερες πληροφορίες για τον εκσυγχρονισμό των Type 209/1200 του τουρκικού Ναυτικού


Νεώτερες πληροφορίες προέκυψαν πρόσφατα για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των παλαιών υποβρυχίων κλάσης Ay Type 209/1200 του τουρκικού Ναυτικού. Σύμφωνα με πληροφορίες από τουρκικές πηγές τα δύο παλαιότερα υποβρύχια της κλάσης πρόκειται να αποσυρθούν από την υπηρεσία μόλις ενταχθούν στις τάξεις του τουρκικού Ναυτικού τα δύο πρώτα υποβρύχια Type 214.

Όπως είναι γνωστό η Τουρκία υπέγραψε συμφωνία ναυπήγησης στα ναυπηγεία Golcuk 6 συνολικά υποβρύχια Type 214ΤΝ με υποσυστήματα που θα κατασκευαστούν στη Γερμανία και στην Τουρκία.

Αν και αρχικά υπήρχε η σκέψη για τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων Type 209/1200 με την εγκατάσταση συστήματος προώθησης τεχνολογίας AIP ανάλογο με αυτό που εφαρμόστηκε στο πρόγραμμα Neptune II που εφήρμοσε το Ελληνικό Ναυτικό προτιμήθηκε η υιοθέτηση ενός πιο περιορισμένου προγράμματος αναβάθμισης.

Το υπερβολικό κόστος του προγράμματος ενός ριζικού προγράμματος εκσυγχρονισμού καθώς και η μεγάλη ηλικία των πλοίων όπου το παλαιοτέρα είναι ήδη 34 ετών και το νεώτερο 21 ετών οδήγησε την ηγεσία του τουρκικού Ναυτικού στην εφαρμογή ενός λιτού προγράμματος εκσυγχρονισμού το οποίο περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέου περισκοπίου και νέων συστημάτων ESM/ECM καθώς και νέων συστημάτων επικοινωνιών.

Η αρχική σκέψη για την εγκατάσταση ενός νέου Συστήματος Διαχείρισης Μάχης (ΣΔΜ) εγκαταλείφθηκε. Αποφασίστηκαν περιορισμένες επεμβάσεις ώστε 4 απότις 8 τορπιλοσωλήνες να μπορούν να εκτοξεύουν και τις βαριές αμερικάνικες τορπίλες Mk48 ADCAP Mod6. Εκτιμάται ότι αν τελικά η πληροφορία αληθεύει ίσως χρειαστεί η αναβάθμιση του ΣΔΜ.

Η τορπίλη Mk48 ADCAP Mod6 είναι θετικής εκτόξευσης, έχει βάρος 1676 κιλά, διάμετρο 533 χλστ., μήκος 5,79 μέτρα, εμβέλεια 23 μίλια με ταχύτητα 55 κόμβων και 50 χλμ με ταχύτητα 40 κόμβων. Το βάρος της πολεμικής κεφαλής είναι 295 κιλά και η καθοδήγηση πραγματοποιείται είτε μέσω σύρματος που ξετυλίγεται καθώς η τορπίλη κατευθύνεται προς το στόχο, είτε μέσω των ενεργών ή παθητικών αισθητήρων της τορπίλης οι οποίοι ανιχνεύουν την περιοχή ενδιαφέροντος για την ανεύρεση του στόχου με βάση τα δεδομένα που διαθέτουν. Η τορπίλη εκρήγνυται κάτω από το κοίτος του πλοίου δημιουργώντας απότομες κάθετες μετατοπίσεις που μπορούν να θραύσουν το σκελετό και το κοίτος.

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP