Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2009

ΥΠΟΘΕΣΗ ΕΡΓΚΕΝΕΚΟΝ [2]

Σας παρουσιάζουμε τις νεότερες εξελίξεις και ειδησεογραφία από την υπόθεση της οργάνωσης ERGENEKON:

Όπως αναφέρεται στις ιστοσελίδες των τηλεοπτικών δικτύων και στο σημερινό γραπτό Τύπο, η κρατική TRT-2 «έριξε χθες βόμβα» παρουσιάζοντας για πρώτη φορά σε ζωντανή εκπομπή τον Τουντζάι Γκιουνέι από τον Καναδά, όπου βρίσκεται, στο πρόγραμμα «Μεγεθυντικός Φακός». Στο εν λόγω πρόγραμμα παρέστησαν, επίσης, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης του Σουσουρλούκ Μεχμέτ Ελκατμίς, ο πρώην βουλευτής και υπουργός του CHP Φικρί Σαρλάρ και ο γνωστός δημοσιογράφος Σαμίλ Ταγιάρ.
Ο Τουντζάι Γκιουνέι, κατά τις δηλώσεις του στη ζωντανή εκπομπή, είπε:
«Τρεις μήνες μετά τη δολοφονία του επιχειρηματία Οζντεμίρ Σαμπαντζί, με κάλεσε ο αδερφός του Σακίπ Σαμπαντζί και συζητήσαμε. Υπάρχουν καταγραφές σχετικά με τη συνάντηση. Τότε και ο ίδιος μου είπε ότι έχει σχέσεις με ορισμένους αρμοδίους των πληροφοριών. Αλλά αυτά δεν μπορώ να τα πω.
Υπονοούμενο για τον Ν. Μπαϋκάλ:
Μετά την 12η Σεπτεμβρίου [το πραξικόπημα στην Τουρκία του 1980], ορισμένες ομάδες τέθηκαν υπό έλεγχο. Εάν ο Φικρί Σαρλάρ λέει ότι δεν γνωρίζει ορισμένα πράγματα για τον Μπαϋκάλ, αυτό σημαίνει ότι κρύβει πληροφορίες. Ο Μαχίρ Καϊνάκ έχει όλες τις πληροφορίες για το θέμα. Εάν δεν αποκαλυπτόταν τότε, θα γινόταν αρχηγός αριστερού κόμματος. Αλλά αποκαλύφθηκε. Τώρα, είναι ο Μπαϋκάλ αρχηγός του κόμματος. Όπως καταλαβαίνετε, όλοι κάνουν τη δουλειά τους».
Φικρί Σαρλάρ: Βεβαίως και γνωρίζω κάποια πράγματα. Γνωρίζω πολλά πράγματα. Αλλά ορισμένα τα κρατάω για τον εαυτό μου. Στο θέμα αυτό δεν υπάρχει για κανέναν ασφάλεια ζωής στην Τουρκία. Εσείς μιλήσατε, αλλά δεν ζείτε εδώ.
Τουντζάι Γκιουνέι: Σας καλώ εδώ [στον Καναδά]. Εγώ φοβάμαι μήπως πεθάνω. Στην Τουρκία δεν υπάρχει μέλλον για τη δημοκρατία. Ελάτε και εσείς εδώ.
Φικρί Σαρλάρ: Ο δικός μου οικογενειακός τάφος είναι εδώ. Γι’ αυτό θέλω να ζήσω στην Τουρκία.
Προσοχή στις απορροφήσεις χρημάτων από τις τράπεζες [ατασθαλίες]:
«Σε όλο τον κόσμο βιώνεται μια οικονομική κρίση. Στην Τουρκία, όμως, αυτό είχε βιωθεί κατά το παρελθόν με τις τράπεζες [αναφέρεται στις πτωχεύσεις τραπεζών]. Την περίοδο εκείνη, τις τράπεζες τις υποστήριξαν πολιτικές δυνάμεις. Η Τανσού Τσιλέρ είχε, τότε, αναγκαστεί να κάνει υποτίμηση. Υπάρχουν πολλοί φάκελοι με πληροφορίες σχετικά με το θέμα αυτό. Είμαι βέβαιος ότι ο Σαρλάρ τα ξέρει τα θέματα αυτά.
Πώς χρηματοδοτείται η οργάνωση:
Λένε ότι για το θέμα αυτό γνωρίζουν δύο χώρες. Η πρώτη είναι το Ιράν. Λέγεται ότι είναι και οι ΗΠΑ. Όμως η καλύτερη τράπεζα πληροφοριών είναι η Γερμανία. Το κράτος θα πρέπει να αποταθεί σε αυτήν.
Τι θα κάνει [ο Γκιουνέι] μετά από δυο χρόνια:
Εάν ο Σαμίλ Ταγιάρ γίνει Γενικός Δ/ντης Έκδοσης, μπορεί να μου δώσει δουλειά. Εγώ, όμως, δεν σκέπτομαι να γυρίσω στην Τουρκία».
Σαμίλ Ταγιάρ: Εάν ο ερχομός σας στην Τουρκία εξαρτάται από τη δική μου προαγωγή, αυτό είναι δύσκολο.
Τουντζάι Γκιουνέι: Μπορεί να λήξει η διάρκεια ισχύος του διαβατηρίου μου. Οι δικηγόροι μου θα κάνουν τις απαιτούμενες ενέργειες. Προς το παρόν δεν σκέπτομαι να έρθω στην Τουρκία. Πεθύμησα τους ανθρώπους, αλλά δεν θα έρθω.
«Όταν η Αστυνομία με συνέλαβε, εξεπλάγην. Έζησα και εγώ βασανιστήρια. Έδωσα κατάθεση μετά από 8 - 9 ημέρες. Ρωτάνε και απαντώ. Βλέπετε ο έλεγχος έχει περάσει σε εμένα. Δεν γνώριζα για το θέμα πολλά πράγματα. Η Αστυνομία ήταν αδαής και δεν ρώτησε πολλά. Ήταν τόσο ανίδεοι, που εγώ κοντά τους ήμουν καθηγητής. Εγώ λέω ότι όλοι είναι ένα μυστήριο. Το κράτος μυστήριο. Οι ατασθαλίες μυστήριο. Η τρομοκρατία και αυτή κρατικό μυστικό. Γι’ αυτό, να μην είναι σήμερα ο Γκιουνέι κρατικό μυστικό; Και εγώ, λοιπόν, κρατικό μυστικό. Βγάλτε τις κασέτες για να πέσουν τα ταμπού. Το έχω πει και άλλη φορά ότι το Σουσουρλούκ είναι ο πατέρας της υπόθεσης Εργκενεκόν. Αυτό δεν πρέπει να το αρνείται κανείς. Πρέπει, όμως, να εξεταστεί γιατί τόσα χρόνια δεν έχει γίνει τίποτε».

Σαμίλ Ταγιάρ: Στην κασέτα μιλάτε για τον πυρήνα της Εργκενεκόν. Και αυτά μεταδόθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Πρόκειται για πολύ μεγάλα ονόματα. Στην κασέτα της κατάθεσής σας αναφέρατε το πρώτο και το δεύτερο όνομα;
Τουντζάι Γκιουνέι: Όχι δεν υπάρχει το δεύτερο όνομα. Διότι δεν με ρώτησαν ποιο είναι.
Σαμίλ Ταγιάρ: Μεταξύ των ονομάτων εκείνων, που δώσατε, υπάρχει το πρώτο όνομα;
Τουντζάι Γκιουνέι: Δεν θέλω να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Δεν θέλω να το αποκαλύψω. Στα δικά μου στοιχεία υπάρχουν τα ονόματα αυτών, που έλαβαν μέρος στο συνέδριο του ΡΚΚ. Δεν αποκαλύπτονται όμως. Θα πρέπει τότε να αποκαλυφθούν και εκείνα.
Σαμίλ Ταγιάρ: Στην κασέτα δεν φαινόσασταν να έχετε να υποστεί βασανιστήρια.
Τουντζάι Γκιουνέι: Σας είπα ότι είχα υποστεί βασανιστήρια. Δεν μπορώ να κατηγορήσω σήμερα κανέναν. Αλλά τα έζησα. Μην ξεχνάτε ότι με την υπόθεση Σουσουρλούκ έπεσε κυβέρνηση. Μπορεί και η υπόθεση Εργκενεκόν να ρίξει κυβέρνηση.

Τα όπλα πού βρίσκονται;
«Εγώ δεν νομίζω ότι είναι πολύ σοβαρό το θέμα πού βρίσκονται τα όπλα. Πρόκειται για πολύ μικρά όπλα. Εάν υπάρξει κάποια έρευνα στο εξής, οι δυνάμεις ασφαλείας θα δουν. Και εγώ παρακολουθώ όπως και εσείς από την τηλεόραση.
Εγώ δεν έχω καμία σχέση με τον Μεχμέτ Εϊμούρ [στέλεχος της ΜΙΤ] ούτε και καμία φιλονικία. Άλλωστε, το είπε και ο ίδιος ότι δεν γνωριζόμαστε. Η ΜΙΤ παρουσιάζεται ως ένας πολύ κακός θεσμός. Ότι είναι η Στρατοχωροφυλακή για το κράτος, το ίδιο είναι και η ΜΙΤ. Και εκεί εργάζονται τα παιδιά αυτής της πατρίδας».

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP