Τρίτη 18 Αυγούστου 2009

Αντίθεση Μπα'\ϋκάλ στην προσέγγιση με τους Κούρδους........


Όπως αναφέρεται στον γραπτό και στον ηλεκτρονικό Τύπο, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Μπαϊκάλ, που έλαβε μέρος σε πολιτιστικές εκδηλώσεις στην περιοχή της Ισπάρτα, ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους για το κουρδικό άνοιγμα είπε ότι το κυβερνών κόμμα ΑΚΡ και το κουρδικό DTP, βρίσκονται στο ίδιο πλοίο και ότι επειδή δεν γνωρίζει σε ποιο λιμάνι θα αγκυροβολήσουν, επιλέγει να μην μπει στο πλοίο αυτό και πρόσθεσε:
«Όλοι μας είμαστε ένα κομμάτι αυτού του έθνους. Κανένας δεν μπορεί να μας διασπάσει. Αυτοί που κάνουν λανθασμένους υπολογισμούς να μην ξεχνούν ότι άλλο είναι το θέμα της τρομοκρατίας και άλλο το θέμα της εθνικής ενότητας. Τα να αγωνιστούμε εναντίον αυτών που προσπαθούν να διασπάσουν τη χώρα είναι υποχρέωσή μας».


Ο Μπαϊκάλ τόνισε πως η κυβέρνηση έδωσε τώρα χέρι με χέρι με το DTP και λέει ότι θα επιλύσει το θέμα. Το δε DTP λέει ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς τον Οτζαλάν. Καλούν και εμάς λέγοντας: «Ελάτε να λάβετε μέρος και εσείς στη συνεργασία αυτή. Όχι εγώ δεν έχω καμμία θέση στη συνεργασία αυτή. Εμείς είμαστε υπέρ της ενότητας, του δικαίου και της ηρεμίας της χώρας. Δεν πέφτουμε στα παιχνίδια αυτών που θέλουν να μας διαμελίσουν. Εγώ δεν μπαίνω σε πλοία που δεν γνωρίζω που θα αγκυροβολήσουν. Ούτε εγώ, ούτε και το κόμμα μου το CHP. Κανένας δεν μπορεί να μας παρασύρει σε λάθη».

****
Η Aksam στην πρώτη σελίδα με τον τίτλο «Ας έρθει να μου εξηγήσει εγώ κρατάω μυστικά» και τον υπέρτιτλο «Δικός μου συνομιλητής είναι ο Π/Θ», δημοσιεύει αποκλειστικές δηλώσεις του κ. Μπαϊκάλ στον επικεφαλής της εφημερίδας στην Άγκυρα, Ισμαήλ Κιουτσούκκαγια.

Ο Μπαϊκάλ όπως γράφει- μισάνοιξε την πόρτα υπό όρους λέγοντας: «Αν υπάρχουν σοβαρά πράγματα τα οποία θέλει να μου πει ας έρθει ο ίδιος. Μπορούμε να υποστηρίξουμε σχέδια τα οποία συμφωνούν με τη νέα δομή της χώρας και έχουν ισχυρό περιεχόμενο. Όμως εμείς, δεν γινόμαστε παιχνίδι για ένα θέατρο.

Εκείνοι θέλουν να πουν ότι αποφάσισαν μαζί με το CHP. Αν έρθει ο Π/Θ και δεν έχει κάτι το ουσιαστικό να πει αυτό θα το αναφέρω στην κοινή γνώμη. Μπορώ να υποστηρίξω μόνο σχέδιο το οποίο δεν θα είναι αντίθετο στην ενιαία δομή. Αν υπάρχουν πάλι σοβαρές προτάσεις που απαιτούν μυστικότητα αυτές θα παραμείνουν μυστικές πχ: πριν από την επιχείρηση στην Κύπρο, ο Ετσεβίτ μετέβη στο Λονδίνο. Εγώ ήμουν αυτός που ενημέρωσε τους ηγέτες σχετικά με την επιχείρηση. Κάποιοι είπαν ότι αυτό περιέχει ρίσκο. Αν η υπόθεση έχει διάσταση δημοκρατικού ανοίγματος, θα παράσχουμε την υποστήριξή μας ευχαρίστως. Όμως βλέπω ότι ορισμένα βήματα είναι διασπαστικά, πχ: η εκπαίδευση στην κουρδική. Ένα παιδί το οποίο επί 10 χρόνια έχει παιδεία στην κουρδική, στη συνέχεια δεν θα κοιτάει την Άγκυρα, αλλά κάπου αλλού. Με ορισμένα βήματα οδηγούν τη χώρα στη διάσπαση».

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP