Τρίτη 28 Ιουλίου 2009

Η παραγωγή του ΚΤ-1 πλησιάζει στο τέλος της….


Η τουρκική Αεροπορία είχε παραγγείλει 40 εκπαιδευτικά αεροσκάφη αρχικής εκπαίδευσης 40 KT-1 της κορεάτικης ΚΑΙ με προαίρεση για 15 ακόμα, τον Ιούλιο του 2007.

Τα αεροσκάφη αυτά θα κατασκευαστούν από κοινού από τις ΚΑΙ και Turkish Aerospace Industries (TAI). Με βάση δε τους όρους του συμβολαίου, τα πρώτα πέντε αεροσκάφη θα κατασκευαστούν εξ ολοκλήρου στη Νότια Κορέα, ενώ τα επόμενα θα συναρμολογηθούν στην Τουρκία.

Οι παραδόσεις των αεροσκαφών προβλέπεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2009. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Forecast International, τα πρώτα εκ των 35 που θα συναρμολογηθούν από την ΤΑΙ, θα αρχίσουν να παραδίδονται από το 2010, με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται το 2011. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, η προαίρεση θα ασκηθεί, με αποτέλεσμα οι παραδόσεις να ολοκληρωθούν το 2014.

Η Τουρκία αυτήν την στιγμή είναι ο μοναδικός πελάτης για το KT-1. Η Αεροπορία της Νότιας Κορέας έχει παραγγείλει από το 1999 συνολικά 85 εκπαιδευτικά KT-1 και 20 της έκδοσης ελαφρού επιθετικού αεροσκάφους όλα όμως έχουν ήδη παραδοθεί.

Η Ινδονησία παράγγειλε επτά KT-1 το 2001 που παραδόθηκαν το 2003. Αργότερα παράγγειλε επιπλέον πέντε και διατηρεί δικαίωμα προαίρεσης για ακόμα οκτώ.

Η Λιβύη έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της τόσο για το KT-1 όσο και για το T-50, αλλά το ενδιαφέρον έχει παραμείνει ακαδημαϊκό, στο πλαίσιο επίσκεψης Λίβυων αξιωματούχων στις εγκαταστάσεις της ΚΑΙ.

Η KAI πάντως αναπτύσσει μια αναβαθμισμένη έκδοση, το KT-1C, το οποίο θα διαθέτει πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά πτήσης και μεγαλύτερο οπλικό φορτίο. Επιπλέον, έχει αφήσει να εννοηθεί ότι αναπτύσσει μια ακόμα νέα έκδοση, την XKT-1C που θα διαθέτει πλήρως «γυάλινο» πιλοτήριο και άλλες αναβαθμίσεις.

Ο διεθνής ανταγωνισμός στην κατηγορία πάντως είναι σκληρός αφού ήδη προσφέρεται το εξαιρετικά πετυχημένο Super Tucano της βραζιλιάνικης Embraer, τα PC-9 και PC-21 της ελβετικής Pilatus, αλλά και το Τ-6 της Hawker Beechcraft.

Στον τουρκικό διαγωνισμό η ΚΑΙ πέτυχε να επικρατήσει της βραζιλιάνικης πρότασης, αλλά είχε να αντιμετωπίσει μόνο αυτήν, αφού το PC-21 της Pilatus, αποκλείστηκε λόγω διαφορών της τουρκικής κυβέρνησης με την ελβετική, ενώ το Τ-6 δεν προσφέρονταν για συμπαραγωγή.

Η ΚΑΙ αναμένεται να δυσκολευτεί ιδιαίτερα στην εύρεση νέων εξαγωγικών πελατών, εξαιτίας της απειρίας της στην προώθηση προϊόντων στις διεθνείς αγορές. Τόσο η Embraer όσο και η Pilatus έχουν πετύχει πολλές εξαγωγές στο παρελθόν έχοντας εγκαταστήσει μια δεδομένη πελατειακή βάση.


Η ΚΑΙ όμως είναι σχετικά νέος παίκτης στην διεθνή αγορά και δεν μπορεί να βασιστεί σε προηγούμενες πελατειακές της σχέσεις για να εξασφαλίσει νέες παραγγελίες.

Ειδικά η Hawker Beechcraft είναι βασικός προμηθευτής του αμερικανικού Πενταγώνου και τα αεροσκάφη της έχουν την δυνατότητα να προσφερθούν σε όλο τον κόσμο μέσω χρηματοδότησης κεφαλαίων FMS (Foreign Military Sales).

Χωρίς νέες παραγγελίες σύντομα, η γραμμή παραγωγής θα πρέπει να κλείσει.

Τμήμα ειδήσεων www.defencenet.gr

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP