Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Απόκτηση Ελικοπτεροφόρου και ενίσχυση του μετώπου του Έβρου από την Άγκυρα


To κορεάτικο Dokdo αποτελεί μία πιθανή λύση για την Τουρκία λαμβανομένου υπόψη και της διακρατικής αμυντικής συνεργασίας (c) φωτογραφία αρχείου

H Άγκυρα φαίνεται πως προχωράει στην αποφασιστική ενίσχυση των επιθετικών της δυνάμεων σε όλη την γραμμή αντιπαράταξης με τον ελληνισμό. Πιστή στο «δόγμα Νταβούτογλου» για την πρόωθηση της «πολιτικής μηδενικών προβλημάτων» με όλους πλην της Ελλάδας, η Άγκυρα προχωράει στην απόκτηση ελικοπτεροφόρου/(ων) ενώ προωθεί το σύνολο των πλέον σύγχρονων χερσαίων επιθετικών της συστημάτων στον Έβρο!
Έτσι σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr αυτή την στιγμή έχει ολοκληρωθεί η προώθηση των LEOPARD-2A4, των Μ-60Τ (της έκδοσης Sabra III), καθώς και των επιχειρησιακών αυτοκινούμενων οβιδοβόλων Firtina T-155 στον Έβρο. Με λίγα λόγια, περί τα 298 LEOPARD-2A4, περί τα 170 Μ-60Τ και περί τα 144 Τ-155, για την ώρα, βρίσκονται ή πρόκειται να βρεθούν στην γραμμή αντιπαράταξης στο «Ποτάμι» με άμεσο στόχο να ... ενισχύσουν την «πολιτική μηδενικών προβλημάτων» με την χώρα μας.
Επιπροσθέτως, η Άγκυρα φαίνεται πως μετέβαλε προς τα πάνω τις προδιαγραφές για το LPD (Landing Platform Dock) το οποίο σχεδιαζει να αποκτήσει στο άμεσο μέλλον. Είναι σαφές πως η Τουρκία μετά την άσκηση EGEMEN 2009, εξήγαγε πολύ χρήσιμα συμπεράσματα αναφορικά με την χρήση μεγάλων σκαφών αμφίβιων επιχειρήσεων στην περιοχή του Αιγαίου αλλά και στην ανατολική Μεσόγειο. Η Άγκυρα, μετά την στενη συνεργασία με σκάφη LPD, για παράδειγμα της κλάσης Rotterdam, αλλά και με ελικοπτεροφόρα του βρετανικού Ναυτικού, διαπίστωσε πως τα ελικοπτεροφόρα είναι πιο ... βολικά για τις απαιτήσεις και τους επιχειρησιακούς της στόχους.
Έτσι, ενώ η αρχική απαίτηση ήταν για την προμήθεια ενός σκάφους της τάξης των 14.000 τόνων με μεταφορική ικανότητα 2 + 2 ελικοπτέρων, οι προδιαγραφές πλέον προβλέπουν την απόκτηση μίας πλατφόρμας των 20.000 τόνων με την δυνατότητα εξυπηρέτησης 4 + 4 ελικοπτέρων!


Είναι λοιπόν σαφές πως δεν μιλάμε πλέον για σκάφος «δεξαμενή» του τύπου των ολλανδικών Rotterdam ή των ισπανικών Galicia, αλλά η Άγκυρα ούτε λίγο ούτε πολύ θέλει να αποκτήσει ελικοπτεροφόρο της ταξης του κορεατικού Dokdo ή του ιταλικού σχεδίου της Fincantieri. Εκτιμάται δε πως, αργά ή γρήγορα, το Ναυτικό της Τουρκίας δεν πρόκειται να μείνει στο ένα σκάφος αλλά η απόκτηση τουλάχιστον δύο θα του επιτρέψει να διαθέτει πάντα ένα σε υπηρεσία ενώ το δεύτερο θα βρίσκεται στην δεξαμενή συντήρησης.
Η πιθανότητα απόκτησης ελικοπτεροφόρου από την Άγκυρα θα πρέπει να εξεταστεί πλέον σοβαρά από την χώρα μας διότι το σκάφος αυτό δεν πρόκειται να επηρεάσει την ισορροπία δυνάμεων στο ... Κουρδιστάν. Εκτός της επίδειξης σημαίας και της υπερατλαντικής προβολής ισχύος, η ανατολική Μεσόγειος (βλέπε Κύπρος) και, υπό προυποθέσεις, το Αιγαίο πρόκειται να αποτελέσουν το κύριο θέατρο επιχειρήσεων των συγκεκριμένων σκαφών.
Είναι προφανές πως η Άγκυρα αναβαθμίζει δραματικά την επιθετική της ικανότητα με ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΣΤΟΧΟ ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ. H όλη λογική των κινήσεών της στον εξοπλιστικό τομέα (ανάπτυξη του ελικοπτερικού της στόλου, απόκτηση ελικοπτεροφόρου κ.λ.π.), στον επιχειρησιακό σχεδιασμό (καθημερινή συμπεριφορά στο Αιγαίο, υπερπτήσεις στο Αγαθονήσι, Φαρμακονήσι και παραβιάσεις, ενίσχυση των δυνάμεων του Έβρου), αλλά και στον τομέα της Εξωτερικής πολιτικής (αμφισβήτηση ελληνικότητας του Αγαθονησίου αλλά και προσπάθεια «κλεισίματος» όλων των άλλων «ανοιχτών» μετώπων) οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στο συμπέρασμα πως οδηγούμαστε σε «θερμό» επεισόδιο με επίκεντρο ΚΑΤΟΙΚΗΜΕΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ.
Στην «Σ» που κυκλοφορει την Πέμπτη 14 Μαϊου, παρτουσιάζονται με λεπτομέρεια οι στρατιωτικές και πολιτικές παράμετροι της υπόθεσης του «Αγαθονησίου» καθώς και μία πρώτη προσέγγιση του «δόγματος Νταβούτογλου» αναφορικά με την χώρα μας το οποίο επικεντρώνεται στο Αιγαίο ...
Τμήμα αναλύσεων www.defencenet.gr

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP