Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

«Να ζητήσει συγνώμη», o αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας...Λαύρος κατά του Αντώνη Σαμαρά, ο άλλοτε βουλευτής της Ν.Δ.


Η επίσημη θέση του τ. βουλευτή Ιλχάν Αχμέτ για την στάση που κράτησε μέχρι τώρα ο Αντ. Σαμαράς απέναντι στην μειονότητα ήταν επικριτική. Αρνήθηκε ότι διένειμε ο ίδιος τα επίμαχα φυλλάδια, αλλά αναγνώρισε ότι το ίδιο περιεχόμενο αυτών των θέσεων, φιλοξενεί στο face book στα πλαίσια του διαλόγου που έχει στο διαδίκτυο με συμπολίτες του. Ο κ. Αχμέτ φιλοξενήθηκε στο ράδιο Χρόνος εμμένοντας στις θέσεις του. Δημοσιεύουμε ένα απόσπασμα της συνέντευξής του: "Κυκλοφόρησε ένα κείμενο στην Τουρκική γλώσσα, που αναφέρει γύρω στα 7-8 ερωτήματα στον Αντώνη Σαμαρά, ζητώντας του να ζητήσει συγνώμη από την μειονότητα. Μιλά για τους …βανδαλισμούς που ξεχάστηκαν επί υπουργίας του, για το δίκτυο 21 και τις εθνικιστικές οργανώσεις που είναι ιδρυτής λέει το ανώνυμο κείμενο, τον κ.Μητσοτάκη που εξήγγειλε την ισονομία αλλά αυτός ως υπουργός αντέδρασε, αναφέρει ότι η «Πολιτική Άνοιξη» δεν είχε κανέναν μειονοτικό υποψήφιο στο συνδυασμό της όταν πολιτεύτηκε και άλλα. Είναι κατ’ αρχήν δικό σας αυτό το κείμενο που κυκλοφόρησε;
-Εγώ κανένα κείμενο δεν κυκλοφόρησα. Στο Facebook, στο προφίλ μου, εκφέρω κατά διαστήματα τις απόψεις μου και τις μοιράζομαι με τους φίλους μου. Είναι πολιτικές εκτιμήσεις, πολιτικά σχόλια και από αυτά που αναφέρατε, κάποια από αυτά τα έχω γράψει και εγώ ο ίδιος στο Facebook.

Γράψατε δηλαδή ότι ο κ.Σαμαράς πρέπει να ζητήσει συγνώμη και για ποιο λόγο;
-Βεβαίως. Είχα πει ότι ο κ.Σαμαράς και ένας από τους βασικούς λόγους που αποχωρήσαμε από την ΝΔ ήταν ότι κινείται στο πλαίσιο της δεξιάς. Κινείται δεξιότερα των δεξιών και πιο συγκεκριμένα ότι υπάρχουν καταγγελίες ότι στην περίοδο που έγιναν τα γεγονότα ήταν υπουργός Εξωτερικών και δεν τα είχε διαψεύσει και ποια ήταν η σχέση του με αυτά τα γεγονότα. Δεν λέω ότι τα έκανε αυτός ή τα υποκίνησε, αλλά έγιναν στην περίοδό του – κατά την θητεία του έγιναν αυτά τα γεγονότα όπως και στην θητεία άλλων υπουργών εξωτερικών, όπως και στην θητεία και των σημερινών γίνονται άλλα γεγονότα τα οποία οι ιστορικοί θα κρίνουν. Επίσης, οι θέσεις του Δικτύου 21 είναι γνωστές, ήταν ο άνθρωπος που έκανε το δίκτυο 21, οι θέσεις του κινούνται όχι σε φιλελεύθερη βάση, αλλά θα έλεγα σε επίπεδο ακροδεξιάς όπως και ότι όλα τα στελέχη που πλαισιώνουν το δίκτυο 21 βρίσκονται στον σκληρό πυρήνα διακυβέρνησης της ΝΔ του Σαμαρά και ότι όλα αυτά εμένα προσωπικά δεν με βρίσκουν σύμφωνο. Νομίζω αυτό το κείμενο κινείται στην σφαίρα της πολιτικής κριτικής και όσα ανάλογα εκφράστηκαν.
Αναφέρετε ότι το 2009 στην Αλεξανδρούπολη, ενώ ήταν ο υποψήφιος εκεί στην ομιλία του, ούτε λίγο – ούτε πολύ εξομοίωσε τους λαθρομετανάστες με τους μουσουλμάνους που ζουν στην περιοχή μας;
-Όχι, τέτοιο πράγμα δεν έχω γράψει εγώ, απλώς είπα ότι στην ομιλία του το 2009, είχε αναφερθεί στα μειονοτικά ζητήματα τα οποία δεν κρίθηκαν επαρκή και ικανοποιητικά. Δηλαδή ο κ. Σαμαράς σε όλη αυτή την ιστορική του πορεία, από το 1990 έως σήμερα και με την Πολιτική Άνοιξη όπου δεν είχε καταδεχτεί τότε να βάλει υποψηφίους βουλευτές από την μειονότητα και με ένα λόγο τότε που είχε πει από ότι θυμάμαι «δεν θέλουμε», «δεν βάζω», αυτό έχει ζημιώσει και έχει στεναχωρήσει πάρα πολύ την μειονότητα και όλα αυτά δεν ξεχνιούνται. Πιστεύω ότι εκτός από το θέμα της μειονότητας, γενικά η λογική του Σαμαρά κινείται στην ακροδεξιά, δεν είναι φιλελεύθερος και κόμμα της κεντροδεξιάς όπως μάθαμε από τον Κώστα Καραμανλή και πολύ περισσότερο από τον αείμνηστο ιδρυτή μας Κωνσταντίνο Καραμανλή …
Βέβαια είναι καλοδεχούμενος στην Θράκη, να κάνει τις επαφές του, θα τον ακούσουμε, αλλά πιστεύω ότι στην μειονότητα η πορεία του αξιολογείται.
Δεν του βάζετε τρικλοποδιές δηλαδή;
-Τι θέλετε, εμείς να μην κριτικάρουμε ή να μην έχουμε πολιτικά σχόλια καθόλου; Όπως σκληρά κριτικάρουμε και το ΠΑΣΟΚ, που αυτή την στιγμή είναι αυτοί που έφεραν τα πράγματα εδώ, έτσι ακριβώς κριτικάρουμε και την ΝΔ.
Δηλαδή είναι ίδια όπως και στο κείμενο αυτά που λέτε. Δηλαδή του ζητάτε να ζητήσει συγνώμη;
-Βεβαίως… Να ζητήσει συγνώμη από την μειονότητα για όλα αυτά τα γεγονότα που έγιναν ή να εξηγήσει τουλάχιστον, γιατί δεν έβαλε υποψήφιο βουλευτή όταν ήταν στην Πολιτική Άνοιξη.
Δεν πυροδοτούν ένα κλίμα αρνητικό βασισμένο σε μια παρελθοντολογία κ.Ιλχάν αυτά τα οποία ακούγονται;
-Στην πολιτική τίποτα δεν παραγράφεται. Ούτε τα θετικά, ούτε τα αρνητικά. Έχουμε δημοκρατία στην Ελλάδα, εκφέρονται όλα, βεβαίως στο πλαίσιο της νομιμότητας και της ευπρέπειας. Πρέπει να είμαστε ευπρεπείς και να έχουμε το δικαίωμα να έχουμε την άποψη μας, να κριτικάρουμε και να κάνουμε προτάσεις και να μιλάμε, δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα σ’ αυτό.
Άρα διαφωνείτε και με την κ. Μάγδα Γιαμουστάρη που λέει τον καλοδεχόμαστε, καλώς να έρθει…
-Δεν διαφωνώ καθόλου και το είπα προηγουμένως ότι είναι καλοδεχούμενος, εμείς θα τον ακούσουμε. Είναι πρόεδρος ενός μεγάλου κόμματος, της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Θα δούμε τις θέσεις του, απλώς έγιναν κάποιες υπενθυμίσεις και δια εμού και άλλων συνεργατών μου και μέσω του Facebook και άλλων εκατοντάδων ανθρώπων, εκφράστηκαν κάποιοι προβληματισμοί. Πιστεύουμε ότι αυτοί οι προβληματισμοί θα οδηγήσουν τον πρόεδρο και είναι πρώτης τάξης ευκαιρία να αναφερθεί σε αυτά τα ζητήματα για να δοθούν πειστικές απαντήσεις προς την μειονότητα στα συγκεκριμένα ζητήματα.
Ένα ζήτημα που υπάρχει και στα περισσότερα συμφωνείτε από όσο μας έχετε πει, μιλάει για τον πρώην περιφερειάρχη μας Δημήτρη Σταμάτη και λέει, όταν έγινες αρχηγός Αντώνη Σαμαρά είχες σύμβουλο τον κ.Σταμάτη που κατεδάφισε την βρύση στα Χίλια και μάλιστα εφάρμοσε το νέο ύψος για τους μιναρέδες που φτάνουν μέχρι 7,5 μέτρα. Και σ’ αυτό, διαφωνείτε και με τον κ.Σταμάτη; Ήσασταν και συνεργάτες…
-Δεν ήμασταν συνεργάτες, από πού ήμασταν συνεργάτες; Συνεργάτες με την έννοια ότι υπηρετούσε στην περιφέρεια. Στο θέμα των μιναρέδων, ήταν μια καθαρά πολιτική απόφαση. Εδώ και 25 χρόνια, το ύψος των μιναρέδων ρυθμιζόταν από την αρμόδια πολεοδομία Κομοτηνής, ο νόμος δίνει την δυνατότητα κατ’ εξαίρεση να δοθεί το ύψος των μιναρέδων, είναι καθαρά νομικό το ζήτημα, η πολιτική ηγεσία – το υπουργείο παιδείας, αποφάσισε με πολιτικά κριτήρια ότι δεν πρέπει το ύψος των μιναρέδων να είναι πάνω από 7,5 μέτρα, αργότερα αυτή η πρόταση του Ευριπίδη Στυλιανίδη ανακλήθηκε από τον ίδιο για δύο μιναρέδες ενώ εξακολουθεί να υφίσταται για τους άλλους μιναρέδες. Εγώ λέω, ότι στα θέματα θρησκευτικής ελευθερίας, όπως το καμπαναριό της εκκλησίας και άλλους, εφόσον ο νόμος δίνει την δυνατότητα κατ’ εξαίρεση να γίνεται, γιατί έπρεπε να είναι υπερυψωμένο και έπρεπε να δοθεί, άρα εφόσον υπάρχει η εμπλοκή του Σταμάτη ή κάθε υπουργού, εμείς ως πολιτικοί λέμε ότι πρέπει να τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία και να δοθεί κατ’ εξαίρεση αυτή η άδεια.
Για την κατεδάφιση της βρύσης τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία…
-Εντάξει…. Βέβαια, μπορούσε το θέμα αυτό να λυθεί με άλλο τρόπο. Ξέρετε ότι μέσα σε 48 ώρες, τάχιστα, κινήθηκε η διαδικασία. Ήταν οι συνοπτικές διαδικασίες κατεδάφισης, μπορούσε να λυθεί το πρόβλημα, εξάλλου ήταν μια βρύση που δεν ενοχλούσε κανέναν… Σήμερα υπάρχουν εκατοντάδες βρύσες στην Θράκη οι οποίες είναι αν μη τι άλλο, παράνομες. Αυτό δεν δείχνει επειδή είναι το άλλο παράνομο, να θέσουμε και το άλλο παράνομο, αλλά θα ήθελα να επιδειχτεί ο ίδιος ζήλος και εγώ πολιτικά αναζητώ γιατί δεν επιδεικνύεται ο ίδιος ζήλος σε άλλα θέματα, όπως για ανέγερση της εκκλησίας στα κτήματα της διαχειριστικής επιτροπής, το οποίο ήταν παράνομο, δεν υπάρχει άδεια, εκτός από το ιδιοκτησιακό καθεστώς, αν ανήκει στην διαχειριστική επιτροπή ή όχι….
Άρα εδώ κάποιοι, όσο ακούνε την κριτική, νομίζουν ότι δεν έχουμε το δικαίωμα. Εγώ θέλω να κινούμε μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας. Ως πολιτικός έχω κάθε ευθύνη – υποχρέωση και δικαίωμα να διερευνώ τις πιθανές αιτίες κάθε πολιτικής πράξης. Θέλω να αναγγέλλονται με σοβαρότητα και αλήθεια στον λαό.
Από ότι μου είπατε τόση ώρα, συμφωνείτε με όλα όσα υπάρχουν στο κείμενο..
-Εν μέρει, δεν έχω δει το κείμενο. Εγώ σας λέω τις δικές μου σκέψεις, δεν το έχω δει και δεν με ενδιαφέρει να σας πω την αλήθεια, εμένα με ενδιαφέρουν οι δικές μου απόψεις που τις έχω πει δημοσίως και είμαι πίσω από αυτές τις απόψεις.
Θα σας δούμε στον Αντώνη Σαμαρά;
-Όχι βέβαια. Δεν χρειάζεται να είμαι εκεί αυτοπροσώπως, θα τον ακούσουμε στην τηλεόραση, θα διαβάσουμε, δεν βρίσκω λόγο να πάω στον Αντώνη Σαμαρά, ανήκω σε άλλο κόμμα και αυτό να μην το ξεχνάμε.
Εσείς το καταδικάζετε αυτό το κείμενο με τον τρόπο που μοιράστηκε στα καφενεία, στα τζαμιά από εδώ και εκεί ή όχι;
-Εγώ το κείμενο αυτό δεν το διάβασα, μου το είπατε αλλά δεν έχω ίδια αντίληψη, τι να καταδικάσω. Μου είναι αδιάφορο. Ήρθαν εδώ ο κ. Πρωθυπουργός και μαζεύτηκαν 40-50 άτομα και έκαναν μια διαδήλωση και είπαν του κόσμου τα πράγματα στην διαδήλωση ή μοίρασαν φυλλάδια, αυτό ήταν κακό; Ήταν καταδικαστέο; Η διαμαρτυρία δεν είναι καταδικαστέα, η παράνομη βία είναι καταδικαστέα. Δεν μπορεί να ποινικοποιήσουμε την σκέψη και την διαμαρτυρία και πολιτικά».

http://www.xronos.gr/detail.php?ID=67377

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP