Δευτέρα 2 Μαρτίου 2009

Δεν γίνεται τέτοια δημοσιογραφία


Του Σενέρ Λεβέντ
Σάστισα όταν είδα την είδηση για τον Κενάν Ακίν στις χθεσινές εφημερίδες μας. Είναι αλήθεια πως πήραν την είδηση αυτή από τις ελληνόφωνες εφημερίδες, αλλά παρά ταύτα μου προκάλεσε έκπληξη. Ο Κενάν Ακίν είπε δήθεν το εξής στο δημοσιογράφο της ελληνικής εφημερίδας "Το Πρώτο Θέμα": "Πυροβόλησα το Σολωμού που αναρριχήθηκε στον ιστό της σημαίας και αν χρειαστεί θα πυροβολήσω ξανά". Οι ελληνοκυπριακές εφημερίδες πήραν την είδηση από την ελληνική εφημερίδα βεβαίως. Μια πλήρης δημοσιογραφική γελοιότητα.

Πριν μερικές μέρες έγραψα και εγώ για ...το θέμα σε αυτήν εδώ τη στήλη. Και μετέφερα στους αναγνώστες τα σημαντικά αποσπάσματα αυτής της συνέντευξης που διεξήχθη στην παρουσία μου. Το άρθρο μου αυτό δημοσιεύτηκε τόσο στην "Αφρίκα" όσο και στην εφημερίδα "Πολίτης" στα ελληνικά.
Τι πράγματα είναι τώρα αυτά, να ενεργούν κάποιοι ωσάν να μην έχει δημοσιευτεί ποτέ αυτό το άρθρο και να χρησιμοποιούν ως πρωτοσέλιδους τίτλους ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που λέχθηκαν στη συνέντευξη εκείνη; Ο δημοσιογράφος τον οποίο έστειλε "Το Πρώτο Θέμα", ο Φρίξος, έκανε εμφανώς κάτι που δεν αρμόζει σε δημοσιογράφο. Ή ξέρω και εγώ, μπορεί να επέλεξε τη δημοσιογραφία του εντυπωσιασμού για να δείξει ότι πέτυχε κάτι το πολύ μεγάλο. Θέλησε σίγουρα να δείξει στον ελληνικό λαό ότι μίλησε πρόσωπο με πρόσωπο με το δολοφόνο του Σολωμού και ότι τον ανάγκασε να ομολογήσει το έγκλημα. Αν κοιτάξει κανείς τις τουρκόφωνες και ελληνόφωνες εφημερίδες εδώ, φαίνεται πως έχει πετύχει το σκοπό του. Από τη μία έγινε πρωτοσέλιδο σε όλες τις εφημερίδες και από την άλλη κινητοποίησε τους πάντες, συμπεριλαμβανομένου και του Χριστόφια. Κάνουν τη μία δήλωση μετά την άλλη αναφορικά με την είδηση αυτή.
Δεν γνωρίζω τον Φρίξο Δρακοντίδη, το δημοσιογράφο της εφημερίδας "Το Πρώτο Θέμα". Συναντηθήκαμε στην εφημερίδα μας όταν μου τηλεφώνησε και αργότερα ήρθε στο νησί. Θέλησε να συναντηθεί εδώ για τη συνέντευξή του με τον Κενάν Ακίν. Και εγώ δεν του αρνήθηκα. Μάλιστα, του βρήκα και μεταφραστή που ξέρει ελληνικά. Ήμουν μάρτυρας στη συνέντευξη αυτή από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Κενάν Ακίν δεν του είπε κατηγορηματικά "πυροβόλησα". Όταν ο Φρίξος τού είπε "αλλά κρατούσατε πιστόλι", ο Ακίν τού απάντησε ως εξής: "Κρατούσα πιστόλι, αλλά δεν ήμουν εγώ αυτός που πυροβόλησε. Εκείνη τη στιγμή ρίχτηκαν εκατοντάδες σφαίρες". Είπε και το εξής σε απάντηση σε αυτό: "Όμως, θα μπορούσα να πυροβολούσα και εγώ και να τον κτυπούσα. Αν κάποιος επιχειρούσε να κατεβάσει την ελληνική σημαία, δεν θα κάνατε και εσείς το ίδιο;". Είπε και ότι θα μπορούσε να δώσει τα βαλλιστικά χαρακτηριστικά του όπλου του στην ελληνοκυπριακή πλευρά και ότι είναι έτοιμος να δώσει κατάθεση σε Ελληνοκύπριο εισαγγελέα στο βορρά. Δε είπε ότι εδώ τυγχάνει συμπεριφοράς "ήρωα" επειδή πυροβόλησε το Σολωμού. Μιλούσε συνεχώς για αδελφοσύνη και ειρήνη. Είπε μάλιστα ότι έχει Ελληνοκύπριους φίλους, ότι συναντιέται συχνά μαζί τους και ότι πήγε στην Κωνσταντινούπολη με έναν Ελληνοκύπριο φίλο του και ήπιαν ρακί. Όταν ρωτήθηκε τι θα έκανε αν συναντιόταν με την οικογένεια του Σολωμού, είπε πως θα τους συλλυπηθεί ευχόμενός τους "ζωή σε λόγου σας". Επιπλέον, λυπήθηκε, λέει, και για το λιντσάρισμα και τη δολοφονία του Τάσου Ισαάκ. Δεν παρέλειψε να το προσθέσει και αυτό. Μετά τη συνέντευξη, ο Φρίξος θέλησε να φωτογραφηθεί με τον Ακίν με φόντο την τουρκική σημαία. "Τι χρειάζεται", είπε ο Ακίν. "Τουλάχιστον να γίνεται αντιληπτό ότι ήρθα εδώ και συναντήθηκα μαζί σας", είπε ο Φρίξος. Στην εφημερίδα μας δεν υπάρχει τουρκική σημαία. Βγήκαν στο μπαλκόνι και έβγαλαν μαζί φωτογραφία με φόντο τις σημαίες στο Μνημείο των Πεσόντων που βρίσκεται στην απέναντι πλατεία. Τη φωτογραφία την έβγαλε μια κυρία δημοσιογράφος του "Πρώτου Θέματος" που ήρθε μαζί με τον Φρίξο.
Στο τέλος της συνέντευξής του με τον Κενάν Ακίν, ο Φρίξος με ρώτησε να του πω την άποψή μου: "Τι νομίζετε εσείς, κύριε Λεβέντ, τον σκότωσε ή όχι", με ρώτησε. Ήταν φανερό ότι ο Φρίξος δεν πίστεψε αυτά που του είπε ο Ακίν και περίμενε υποστήριξη από εμένα. Τι θα μπορούσα να πω. Μήπως ήμουν εκεί; Άλλο η γνώμη και άλλο η απόδειξη. Αν επιμένουμε ότι τον σκότωσε, παρά το γεγονός ότι ο άνθρωπος λέει "δεν πυροβόλησα και δεν τον σκότωσα εγώ", δεν πρέπει να βρούμε στοιχεία και να το αποδείξουμε αυτό; Η Ιντερπόλ συμπεριέλαβε στο κόκκινό της δελτίο μερικά ονόματα αναφορικά με αυτό το έγκλημα. Τον Χασάν Κουντακτσί, τον Ερντάλ Εμανέτ και τον Κενάν Ακίν. Τότε ο Κουντακτσί ήταν διοικητής των Τουρκικών Ειρηνευτικών Δυνάμεων Κύπρου και βρισκόταν στην περιοχή. Σε ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα υπαινίχθηκε ότι αυτός σκότωσε το Σολωμού και καυχήθηκε. Τώρα είναι στρατηγός εν αποστρατεία. Ο Ερντάλ Εμανέτ είναι τώρα Διοικητής της Αστυνομίας Αμμοχώστου. Ο δε Κενάν Ακίν είναι υποψήφιος στις εκλογές. Ποιος από αυτούς άραγε πυροβόλησε το Σολωμού;

Κωδικός άρθρου: 855754
ΠΟΛΙΤΗΣ - 26/02/2009, Σελίδα: 13

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP