Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

Επιβεβαίωση της αποκάλυψης του defencenet για το αεροδρόμιο στην Ίμβρο από την εφημερίδα ΤΟ ΠΑΡΟΝ


Με πρωτοσέλιδο άρθρο της η εφημερίδα ΤΟ ΠΑΡΟΝ επιβεβαίωσε τις αποκαλύψεις του defencenet στις 28 Ιανουαρίου για την κατασκευή του αεροδρομίου στη νήσο Ίμβρο. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο άρθρο το συγκεκριμένο αεροδρόμιο δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της τουρκικής ΥΠΑ, ενώ υπάρχει προοπτική επέκτασης του αεροδιαδρόμου με στόχοι ο μήκος του να φτάσει τα 9000 πόδια ώστε μαζί μετά την ολοκλήρωση και των υπολοίπων αναγκαίων υποδομών να μπορεί να εξυπηρετεί στρατιωτικά αεροσκάφη.

Ακολουθεί το άρθρο της εφημερίδας.

ΣΤΗΝ ΙΜΒΡΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ!

• Έχουν βάλει και θέμα ... ελληνικότητας της Λήµνου (!) και δεν αvτιδράσαμε...

Η αδυναμία των ελληνικών κυβερνήσεων να εξασφαλίσουν πολιτικά και νομικά τα κυριαρχικά δικαιώματα στην περιοχή του Αιγαίου ενισχύει τις επεκτατικές προσπάθειες της Άγκυρας, οι οποίες εκδηλώνονται με την αύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας στην περιοχή του Αιγαίου.

Πρόσφατο παράδειγμα η κατασκευή αεροδρομίου στη νήσο Ίμβρο. Σύμφωνα με τωρινό έγγραφο της ΕΥΠ, «η Τουρκία κατασκευάζει αεροδρόμιο στο νησί Ίμβρος», στο οποίο σημειωτέον λειτουργεί από το 1995 το στρατιωτικό ραντάρ COKCEADA, το οποίο είναι μεγάλων δυνατοτήτων, αφού η εμβέλειά του φτάνει μέχρι την ηπειρωτική Ελλάδα.

«Το νέο αεροδρόμιο της Ίμβρου βρίσκεται υπό κατασκευή, έχει μήκος στην παρούσα φάση 4.100 πόδια και 98 πλάτος, με προοπτική επέκτασης προς βορρά στα 9.000 πόδια και είναι τσιμεντοστρωμένο».

Οι προδιαγραφές του αφορούν στρατιωτικό αεροδρόμιο το οποίο θα μπορεί να δεχθεί όλους τους τύπους των τουρκικών στρατιωτικών αεροπλάνων (F-16, F-4, C-160 κ.λπ.).
«...Η τουρκική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει καμία αρμοδιότητα στο νέο αεροδρόμιο για χρήση από πολιτικά αεροπλάνα, ούτε εντάσσεται αυτό στα προς χρήση αεροδρόμια της τουρκικής ΥΠΑ. Η κατασκευή του αεροδρομίου αποφασίστηκε από το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας της Τουρκίας (ΣΕΑ)».

Εκτιμάται ότι η κατασκευή θα ολοκληρωθεί το 2011, οπότε θα αλλάξει δραματικά σε βάρος μας η επιχειρησιακή ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο. Και τούτο γιατί ο χρόνος αντίδρασης των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων θα μειωθεί σημαντικά λόγω της εγγύτητας της Ίμβρου με τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου, ενώ μέχρι σήμερα οι κύριες τουρκικές αεροπορικές βάσεις των F-16 στη BADIRMA και στο BALIKESHIR απέχουν 96 και 80 ναυτικά μίλια αντίστοιχα από τις ακτές της Μικράς Ασίας.
Το νέο αεροδρόμιο θα παραχωρηθεί στο ΝΑΤΟ για χρηματοδότηση από τα κονδύλια υποδομής και εντός του 2010 θα εγκατασταθούν σ΄ αυτό μέσα Έρευνας και Διάσωσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την περιοχή του FIR Αθηνών αρμοδιότητας της Αθήνας.

Η Τουρκία πρώτα πέτυχε να εξουδετερώσει το αεροδρόμιο της Λήμνου σε διεθνές επίπεδο, τόσο πολιτικά όσο και νομικά, και να παγιώσει την αποστρατικοποίηση της νήσου, με τις ελληνικές κυβερνήσεις να ερκούνται σε δηλώσεις, μηνύματα και διαβήματα, ενέργειες οι οποίες όχι μόνον δεν φέρνουν αποτέλεσμα, αλλά ενθαρρύνουν την Άγκυρα να κάνει ένα βήμα παραπάνω και να υποστηρίξει ότι η Λήμνος...δεν είναι ελληνική ή ότι είναι στο ίδιο καθεστώς με τη «βόρεια Κύπρο». Λόγω της ελληνικής αδράνειας, το ΝΑΤΟ και ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) θεωρούν και χρησιμοποιούν τη Λήμνο ως αποστρατικοποιημένη, με τις ελληνικές κυβερνήσεις να μην αντιδρούν, αν και στα δύο νησιά, Λήμνο και Ίμβρο, έχει αρθεί σύμφωνα με τη συνθήκη του Μοντρέ, το καθεστώς αποστρατικοποίησης.

Σύμφωνα με αποκαλυπτικό έγγραφο της τουρκικής κυβέρνησης, το οποίο είχε παραδώσει στον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ το 1998 ο τότε πρέσβης Ονούρ Οϊμέν, παρουσία του έλληνα ομολόγου του Γ. Σαββαϊδη, πέραν του ότι η Τουρκία υποστηρίζει ότι η Λήμνος είναι αποστρατικοποιημένη, ισχυρίζεται εκτός των άλλων ότι η Ελλάδα...έκανε στις 21 Οκτωβρίου 1912 εισβολή στη Λήμνο, την Τένεδο, τη Σαμοθράκη, τη Χίο. Η Ελλάδα όμως δεν αντέδρασε και δεν έφερε το θέμα στους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς, αλλά αρκέστηκε σε δηλώσεις χωρίς αποτέλεσμα, με τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ «να σφυρίζει κλέφτικα» και να παριστάνει τον αδιάφορο, παίρνοντας με τη σιωπή του εμμέσως πλην σαφώς τη θέση της Τουρκίας.

Η ελληνική αδράνεια είχε ως συνέπεια η Τουρκία μετά 8 μήνες, τον Ιούνιο του 1999, να θέσει θέμα ελληνικότητας της Λήμνου, στο πλαίσιο του EURO CONTROL αυτή τη φορά, με την ΥΠΑ, που εκπροσωπούσε τη χώρα μας, να το αποδέχεται με τη σιωπή της.

Η αδυναμία της Αθήνας να επιλύει τουλάχιστον τα εξόχως σημαντικά εθνικά θέματα και την επίλυσή τους να τη μεταθέσει σε μόνιμη βάση για άλλους και για αργότερα, δημιουργεί μείζον πρόβλημα και ενθαρρύνει την Άγκυρα να προβάλλει κάθε φορά νέες διεκδικήσεις.

Αυτήν την περίοδο, με το αεροδρόμιο της Ίμβρου σε συνδυασμό με το ήδη επιχειρησιακό ραντάρ COKCEADA στο ίδιο νησί, αποδυναμώνεται δραματικά η αεροπορική ισχύς του αεροδρομίου της Λήμνου, που αποτελούσε την αιχμή του δόρατος για την άμυνα και την αφέλεια της χώρας, αφού, λόγω εγγύτητας της Ίμβρου, ο χρόνος αντίδρασης της Λήμνου θα είναι τραγικά μικρός. Με την αύξηση των τουρκικών επιχειρησιακών δυνατοτήτων στην περιοχή του Αιγαίου, η Άγκυρα θα ασκήσει στη χώρα μας πολιτικές πιέσεις για περισσότερες παραχωρήσεις, κάτι που έχει γίνει πλέον «θεσμός» τις τελευταίες δεκαετίες....

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP