Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

ΣΧΕΔΙΟ "ΒΑΡΙΟΠΟΥΛΑ" Εισαγωγική Ομιλία ΔΙΟΙΚΗΤΗ 1ης ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΤΣΕΤΙΝ ΝΤΟΓΑΝ


Η πιθανότητα για κάτι τέτοιο είναι πολύ μικρή. Το ότι όμως είναι μικρή, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να προκύψει. Άλλωστε, γι' αυτό υπάρχουμε κι εμείς. (Αν δεν υπήρχε τέτοια πιθανότητα) Γιατί διατηρούμε και ταΐζουμε το στρατό; Γιατί διατηρούμε τόσο πολυάριθμες ένοπλες δυνάμεις; Γύρω μας δεν έμεινε κάποιος εχθρός, ούτε η Ρωσία, δηλαδή η Σοβιετική Ένωση, ούτε κανείς άλλος! Γιατί να κρατάει κανείς μια (ένοπλη) δύναμη; Στην πραγματικότητα, οι Ένοπλες Δυνάμεις υπάρχουν κυρίως για να διαφυλάττουν την εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας.

Επειδή, όμως, το ζήτημα της εσωτερικής ασφάλειας έχει έλθει στο προσκήνιο το διάστημα αυτό, δώσαμε πρώτη προτεραιότητα στην εσωτερική ασφάλεια. Όμως, στην πραγματικότητα ο στρατός ιδρύθηκε και υπάρχει για να αντιμετωπίζει τις εξωτερικές απειλές. Από αυτήν την άποψη, αν και στα σενάριά μας ήταν η πιο κακή πιθανότητα, επειδή κυρίως αυτήν την ιδιαίτερη περίοδο το ζήτημα της εσωτερικής ασφάλειας είναι στο προσκήνιο και υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να ενταθεί, ειδικά αυτήν την περίοδο, κάνουμε αυτές τις εργασίες (σεμινάριο σχεδίων) για να εξετάσουμε την ανάγκη σύνταξης νέων σχεδίων επιχειρήσεων, να εντοπίσουμε τι δυνατότητες έχουμε και τι όχι, και να καθορίσουμε τα σημεία στα οποία πρέπει να δώσουμε βαρύτητα. Κυρίως σε ό,τι αφορά την εσωτερική απειλή και την εσωτερική ασφάλεια. Τι πρέπει να προσέξουμε σε αυτά τα νέα σχέδια, ποιες είναι οι διάφορες παράμετροι, να καθορίσουμε το επιχειρησιακό πλαίσιο. Δεν συζητάμε ένα σχέδιο. Δεν έχουμε (υφίσταται) κάποιο σχέδιο. Οι συνάδελφοι να μη θεωρήσουν ότι έχουμε σχέδια έκτακτης ανάγκης. Δεν πρόκειται για Σχέδια Εκτάκτου Ανάγκης. Εμείς εδώ προετοιμαζόμαστε με βάση κάποιες πιθανές δυσάρεστες εξελίξεις, που είναι δυνατόν να μας προκύψουν, και με βάση αυτές συντάσσουμε κάποια προσχέδια.

Η ομιλία με την οποία έκλεισε τις εργασίες του Σεμιναρίου Σχεδίων 2003 ο Διοικητής 1ης Τουρκικής Στρατιάς, Στρατηγός Τσετίν Ντογάν
Πράγματι, όλοι οι πολίτες παρακολουθούν με ανησυχία την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πατρίδα μας.
Από τη μια πλευρά υπάρχουν πολύ σοβαρές εξελίξεις στο εξωτερικό, στο Βόρειο Ιράκ και στο Ιράκ. Από την άλλη πλευρά, έχουμε ένα συγκεκριμένο κόμμα, το οποίο επεκτείνει βήμα-βήμα την ισλαμιστική επιρροή και εξαπλώνει το δίκτυο των οργανωμένων οπαδών του απ’ άκρου εις άκρον σε όλη την επικράτεια. Και για να το πετύχει αυτό, πότε-πότε κάνει ένα βήμα πίσω και όταν βρει την ευκαιρία, κάνει δυο βήματα μπροστά προωθώντας έτσι τους στόχους του. Γι’ αυτό οι ένοπλες δυνάμεις μας πρέπει να συμπεριφερθούν με μεγάλη προσοχή. Είναι υποχρεωμένες να κάνουν κάποια πολύ προσεκτικά βήματα.
Κάθε λέξη που θα πούμε, κάθε βήμα που θα κάνουμε, θα πρέπει να γίνει με στόχο την προστασία και τη θωράκιση της κοσμικής δημοκρατίας. Στην κατάσταση που βρισκόμαστε δεν υπάρχει καμία άλλη μεγαλύτερη απειλή για την κοσμική μας δημοκρατία. Αν συγκρίνουμε αυτήν την απειλή (εσωτερική) με ορισμένες εξελίξεις που συμβαίνουν στο εξωτερικό, και τα προβάλουμε όλα αυτά στο μέλλον, θα αντιληφθούμε ότι η εσωτερική απειλή είναι πιο επικίνδυνη από όλες. Ακόμη και αν δεν το αντιλαμβανόμαστε αυτό σήμερα, θα διαπιστώσουμε στο μέλλον ότι ακριβώς επειδή δεν προστατεύσαμε τις βασικές δομές της κοσμικής μας δημοκρατίας, το κράτος που θα παραδώσουμε στα παιδιά μας δεν θα είναι ένα κράτος-έθνος, αλλά ένα ισλαμικό κράτος που θα βυθίζεται σταδιακά στο σκοτάδι του Μεσαίωνα.
Πριν από λίγο καιρό σας έστειλα μια αφίσα με θέμα τα κέρδη από την κοσμική δημοκρατία. Την έστειλα για να την δείξετε-διδάξετε στους στρατιώτες σας. Νομίζω ότι την πήραν όλες οι μονάδες. Στη μια πλευρά υπάρχουν εικόνες από τη δικαιοσύνη, την καθημερινή ζωή, το ελεύθερο ντύσιμο κ.λπ., δηλαδή εικόνες της σύγχρονης Τουρκίας και στην άλλη εικόνες από την απονομή δικαιοσύνης, την ενδυμασία και την καθημερινή ζωή μιας χώρας που δεν έχει καθεστώς κοσμικής δημοκρατίας.
Με το περιεχόμενο και την αποστολή της αφίσας αποσκοπούμε στο να συνειδητοποιήσουν οι νέοι μας τους κινδύνους που επέρχονται.
Όπως ανέφερα και στις εργασίες που κάναμε εδώ, ευθύνη και αποστολή των ενόπλων δυνάμεων, που πρέπει να ακολουθούν το δρόμο που χάραξε και να εμφορούνται από τις αρχές και την υπευθυνότητα που είχε ο πνευματικός αρχηγός και ιδρυτής του κράτους μας, Ατατούρκ, είναι η πάση θυσία προστασία και στήριξη της Τουρκικής Δημοκρατίας και του καθεστώτος που καθόρισε με το σύνταγμα. Και για να γίνει αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε κάθε μέτρο που θα μας επιτρέψει να εξουδετερώσουμε τις απειλές που σχετίζονται με τον εσωτερικό ισλαμικό κίνδυνο.
Κανένας κίνδυνος, είτε αυτός προέλθει από το Βόρειο Ιράκ, είτε από την Ελλάδα, είτε από οποιαδήποτε κατεύθυνση πέραν των συνόρων μας, δεν είναι δυνατόν να είναι μεγαλύτερος και πιο σοβαρός από την απειλή που θα προκαλέσει στο εσωτερικό ο ισλαμικός κίνδυνος και η ισλαμική επανάσταση.
Για να εξουδετερωθεί αυτή η απειλή, καθώς και οποιοδήποτε άλλο εμπόδιο ή απειλή, που είναι πιθανόν να διατρέξει το τουρκικό έθνος, είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός ισχυρού κεμαλιστικού στρατού. Αρκεί να έχουμε εξασφαλισμένο το εσωτερικό μας μέτωπο. Άλλωστε, αρκετές από τις ρήσεις του Ατατούρκ, μας δείχνουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε και σήμερα.
Και ποτέ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε το εξής: η περιοχή της Κωνσταντινούπολης και οι γειτονικές περιοχές του Κοτζαελί (Νικομήδεια) και Ανταπαζαρί (Σαγγάριου) είναι πολύ σημαντικές και εδώ (οι ισλαμιστές) έχουν δημιουργήσει απελευθερωμένες περιοχές. Όπως η διαμελιστική οργάνωση είχε δημιουργήσει απελευθερωμένες περιοχές στη ΝΑ Τουρκία την περίοδο της παντοδυναμίας της, έτσι και τώρα οι ισλαμιστές έχουν δημιουργήσει απελευθερωμένες περιοχές, όπου λειτουργούν κοινόβια (τεκέδες) και πραγματοποιούνται νυχτερινές, ακόμη και ημερήσιες συγκεντρώσεις ισλαμιστών, που θυμίζουν το σκοτάδι του Μεσαίωνα. Και όλα αυτά τα φαινόμενα μεγαλώνουν σαν χιονοστιβάδα.
Και δυστυχώς, παρόλο που εμείς έχουμε στα χέρια μας τις δυνατότητες που μας παρέχουν οι επιστήμες -η εκσυγχρονιστική σκέψη, η σκέψη του Ατατούρκ, η σκέψη του διαφωτισμού- δεν μπορούμε να επηρεάσουμε τη νεολαία μας, την οποία αφήνουμε έρμαιο των δικών τους αναχρονιστικών απόψεων και ιδεών.
Ακόμη και στα δικά μας (στρατιωτικά) σχολεία μερικές φορές γίνεται αυτό. Πότε-πότε διώχνουμε στελέχη από το στρατό επειδή ανακατεύονται με το Ισλάμ. Πώς γίνεται αυτό, άτομα που βρίσκονται μέσα σε έναν οργανισμό εκσυγχρονιστών (όπως είναι ο στρατός) να παρασύρονται από τους φετβάδες και από τις οπισθοδρομικές ιδέες των ισλαμιστών; Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να διατηρήσουμε την καθαρότητα του στρατεύματος.
Αν δείξουμε αναποφασιστικότητα σε τέτοιες περιπτώσεις και δεν απομακρύνουμε από τις τάξεις του στρατεύματος εκείνους που παραστρατούν, το κόστος για μας στο μέλλον θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Διότι κάποια στιγμή θα αναγκαστούμε να πολεμήσουμε αναμεταξύ μας. Και για να αποτραπεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, πρώτα απ’ όλα ο στρατός θα πρέπει να προστατεύσει τον εαυτό του.
Σκεφθείτε ότι σε περίπτωση που εμφανιστεί μια εξωτερική απειλή, ο στρατός, εκτός του ότι θα πρέπει να διαθέσει δυνάμεις για να διασφαλίσει την προστασία των συνόρων και την ακεραιότητα της πατρίδος, θα πρέπει ταυτόχρονα να διαθέσει και τις απαραίτητες δυνάμεις για να αντιμετωπίσει και την εσωτερική απειλή.
Επιπλέον, θα πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν μας ότι σε περίπτωση που χρειαστεί να προβούμε σε επιχείρηση εκτός συνόρων και ηττηθούμε ή δεν πετύχουμε τα αποτελέσματα που επιδιώκουμε, αυτό θα προκαλέσει την κατάρρευσή μας στο εσωτερικό. Γι’ αυτό, σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποφύγουμε κάτι τέτοιο, όταν αποφασίσουμε να κάνουμε κάποια βήματα εκτός των συνόρων. Επειδή σε περίπτωση που αποφασίσουμε να κάνουμε βήματα εκτός συνόρων δεν θα είναι εξασφαλισμένη η ενότητα των προσπαθειών, λόγω έλλειψης εσωτερικής συνοχής, πέρα από την αποτυχία των προσπαθειών μας εκτός των συνόρων, θα προκληθούν και εσωτερικές αναταραχές που θα προκαλέσουν τη διάλυση και το γκρέμισμα των θεμελιακών δομών των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, που είναι ο θεμέλιος λίθος του τουρκικού κράτους. Αυτό δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ.
Για το λόγο αυτόν, οι στρατοπεδάρχες μας, οι διοικητές ανεξάρτητων σχηματισμών και μονάδων και οι διοικητές των σχηματισμών εσωτερικής ασφάλειας (EMASYA) θα συνεχίσουν να συλλέγουν στοιχεία και πληροφορίες για τις εσωτερικές εξελίξεις. Επίσης, στα πλαίσια της συνεργασίας μας με τις τοπικές αρχές για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων και φυσικών καταστροφών, ακριβώς επειδή οι ένοπλες δυνάμεις θα αναλάβουν το συντονιστικό ρόλο για την αντιμετώπισή τους, μας δίδεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα στελέχη του κρατικού μηχανισμού και της τοπικής αυτοδιοίκησης και έτσι, σε περίπτωση που χρειαστεί, θα ξέρουμε με ποιους να συνεργαστούμε και ποιους να εξουδετερώσουμε.
Μια επιχείρηση ασφαλείας που θα διεξαχθεί στο εσωτερικό, δεν θα είναι μια κλασική επιχείρηση EMASYA (συνεργασία στρατού-κρατικού μηχανισμού για αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών, σ.τ.μ.), όπως έδειξαν και οι συνάδελφοι εδώ στο σεμινάριο με τις παρουσιάσεις τους. Σίγουρα θα είναι μια επιχείρηση που θα βγει μέσα από το πνεύμα μια κλασικής επιχείρησης EMASYA, στην οποία θα αποφύγουμε να χρησιμοποιήσουμε άσκοπη βία εναντίον του λαού και να επηρεάσουμε αρνητικά την καθημερινή ζωή του. Τουναντίον, εμείς, οι ένοπλες δυνάμεις, θα πάρουμε μαζί μας το λαό και, όπως ανέφερα και προηγουμένως, θα γίνουμε ένα με τις μαζικές οργανώσεις, τους φοιτητές και τα πανεπιστήμια. Αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να το πετύχουμε.
Θα πρέπει επίσης να περιορίσουμε τις αστοχίες και τις παραλείψεις της τοπικής αυτοδιοίκησης που επηρεάζουν την καθημερινή ζωή των πολιτών. Το πιο σημαντικό σημείο, που θα πρέπει να προσέξουμε όταν εργαζόμαστε σε αυτόν τον τομέα, είναι οι αρμοδιότητες που θα δώσουμε στους κατωτέρους μας και οι πρωτοβουλίες που θα αναπτύξουν οι βαθμοφόροι, από τους διοικητές και τους υπαξιωματικούς, μέχρι τον υποδεκανέα και τον απλό στρατιώτη…
…Ο πληθυσμός της Κωνσταντινούπολης έχει ξεπεράσει τα δέκα εκατομμύρια, ίσως είναι ήδη δεκατρία εκατομμύρια. Μέσα στην Κωνσταντινούπολη κατοικούν εκατό χιλιάδες Ιρανοί. Μάλιστα, εκατό χιλιάδες. Κανείς δεν μπορεί να τους καταμετρήσει. Έχουμε εκατό χιλιάδες νόμιμες εισόδους και καμία έξοδο. Ποιος ξέρει πόσοι άλλοι υπάρχουν από άλλες χώρες; Βλέπεις κάθε μέρα συλλαμβάνονται άτομα που θέλουν να περάσουν τον Έβρο και τα βουλγαρικά σύνορα. Όλοι αυτοί ζουν εδώ, στην Κωνσταντινούπολη. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να μπεις σε κάθε σπίτι και να εξασφαλίσεις την τάξη. Σε περιπτώσεις που αυτό επιχειρήθηκε, στο παρελθόν, δεν μπορούμε να πούμε ότι είχαμε χειροπιαστά αποτελέσματα. Όπως είπε και ο Μάο, όταν ήθελε να επιβάλλει το κομουνιστικό καθεστώς «ο λαός είναι θάλασσα κι εμείς τα ψάρια». Έτσι, θα πρέπει να σκεφτόμαστε κι εμείς. Εμείς είμαστε οι ιδιοκτήτες και οι φύλακες της δημοκρατίας μας και είμαστε τα ψάρια και ο λαός η θάλασσα. Και για να επιβιώσουμε στη θάλασσα έχουμε ανάγκη την πλήρη υποστήριξη του λαού μας. Αυτό δεν θα πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ. Αυτήν τη στιγμή η υποστήριξη του λαού στο πρόσωπό μας βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να πέσει. Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να γίνουν βήματα που θα μειώσουν τη στήριξη του λαού και θα αποτρέψουμε να βγουν διαφορετικές φωνές από τις τάξεις μας προς τα έξω.
Για όλους τους παραπάνω λόγους θα πρέπει να αναθεωρήσουμε εκ βάθρων τα Σχέδια Εκτάκτου Ανάγκης και να εξασφαλίσουμε την παρουσία ικανών δυνάμεων όχι για να τις χρησιμοποιήσουμε στο σύνολό τους, αλλά για να λειτουργούν ως δυνάμεις αποτροπής. Δεν είναι ανάγκη ντε και καλά να χρησιμοποιήσουμε τις δυνάμεις. Το ανέφερα πέρυσι, το πρότεινα στη Διοίκηση Στρατού Ξηράς. Στέλνετε τις μονάδες μας εκεί (στο Κουρδιστάν, σ.τ.μ.), μην το κάνετε. Η τρομοκρατία τελείωσε, έτσι φαίνεται. Το ελέγχετε το πράγμα. Όμως, από τη μια οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, από την άλλη η ανάγκη υποστήριξης της δύναμής μας στο Βόρειο Ιράκ, μας έχουν υποχρεώσει να μειώσουμε τις δυνάμεις μας εδώ.
Να περάσω τώρα στο Βόριο Ιράκ.

Αντιστράτηγος Εργκίν Σαϊγκούν (KORGENERAL ERGIN SAYGUN), Διοικητής 3ου Σώματος Στρατού
Στη διαφάνεια βλέπετε τη δομή των ισλαμιστικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στην τουρκική επικράτεια. Οι ΜΚΟ των ΗΠΑ και της Γερμανίας θεωρούν ότι οι διάφορες ισλαμιστικές οργανώσεις είναι μαζικές-λαϊκές οργανώσεις και έτσι προσπαθούν να τις παρουσιάσουν προς τα έξω. Οπότε, μας δίνεται η εντύπωση ότι οι οργανώσεις αυτές των ξένων χωρών προσπαθούν να μετατρέψουν την Τουρκία από ένα κοσμικό κράτος που είναι τώρα, σε ένα μετριοπαθές ισλαμικό κράτος. Οι ισλαμιστικές οργανώσεις συνεχίζουν τη δράση τους στις περιοχές που βρίσκονται στη διαφάνεια. Οι δράσεις αυτές υποστηρίζονται με ισλαμικά κεφάλαια που ξεπερνούν τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι ισλαμιστικές οργανώσεις, χρησιμοποιώντας τα μέσα και τις δυνατότητες που προαναφέρθηκαν, με τη μέθοδο της προβολής και της προπαγάνδας προσπαθούν να επηρεάσουν το λαό. Μέσα στα πλαίσια των προσπαθειών τους αυτών έχουν αποκτήσει 1.500.000 συμπαθούντες και 3.000 μέλη. Με τη δύναμη αυτή, η οποία είναι δυνατόν να αυξηθεί, και με τις προσπάθειες που κάνουν εναντίον του κοσμικού καθεστώτος στο σύνολο της χώρας, εκτιμάται ότι θα επιχειρήσουν να ιδρύσουν ένα ισλαμικό κράτος στον ταχύτερο για τους ίδιους χρόνο.
Είναι γνωστό σε όλους μας ότι ο κοινός στόχος των ομάδων που απειλούν την εσωτερική μας ασφάλεια είναι η αποδυνάμωση και ο διαμελισμός της Τουρκικής Δημοκρατίας και η ανατροπή του καθεστώτος μέσω της αλλαγής του συντάγματος. Οι ομάδες αυτές, επωφελούμενες από το εσωτερικό δίκαιο και το καθεστώς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που ισχύει σε ορισμένες χώρες της Δύσης, με πρώτη και κύρια τη Γερμανία, εξασφαλίζουν με ευκολία πολιτική και οικονομική υποστήριξη, την οποία χρησιμοποιούν, και καταφέρνουν να συνεχίζουν τη δράση και τις δραστηριότητές τους στο εσωτερικό της χώρας.
Αν και παρατηρείται κάποιος περιορισμός της δράσης των τρομοκρατικών οργανώσεων στις προαναφερθείσες χώρες μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 και μια μείωση της υλικής υποστήριξης, εκτιμάται ότι η υποστήριξη αυτή, έστω και περιορισμένα, συνεχίζεται. Όσον αφορά την πολιτική υποστήριξη, η Ε.Ε., που θέτει τους γνωστούς όρους για την πλήρη ένταξη της Τουρκίας, δεν έχει συμπεριλάβει το KADEK, που αποτελεί φυσική συνέχεια του ΡΚΚ στις λίστες των τρομοκρατικών οργανώσεων, γεγονός που δίνει δύναμη σε τέτοιου είδους οργανώσεις.
Η Ε.Ε., επικαλούμενη τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα κριτήρια που έχει θέσει για την πλήρη ένταξη της Τουρκίας, απαιτεί από την Τουρκία να προβεί σε παραχωρήσεις προς τις μειονότητες, προτάσσοντας το δικαίωμα της εκπαίδευσης στη μητρική γλώσσα, δικαίωμα που ούτε οι χώρες που είναι ήδη μέλη της έχουν παραχωρήσει στις δικές τους μειονότητες, με σκοπό να αλλάξουν το υφιστάμενο καθεστώς στην Τουρκία.
Για παράδειγμα, μία από τις απαιτήσεις της Ε.Ε. ήταν και η αύξηση των πολιτικών και η μείωση του αριθμού των στρατιωτικών μελών στο ΣΕΑ, απαίτηση που ικανοποιήθηκε με νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα, στα πλαίσια της προσαρμογής μας με τους όρους που θέτει η Ε.Ε.
Όμως, μετά από την ικανοποίηση ενός αιτήματος, έρχονται στο προσκήνιο άλλα αιτήματα. Με βάση την κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει σήμερα, εκτιμούμε ότι τέτοιου είδους απαιτήσεις θα συνεχιστούν και σε περίπτωση που ικανοποιηθούν θα προκληθεί ζημιά στην κυριαρχία, την ενότητα και το αδιάσπαστο της Τουρκίας.
Κύριε διοικητά, με βάση την κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει, είναι απαραίτητη η λήψη ειδικών μέτρων πολύ πέραν των σχεδίων που προβλέπονται στα πλαίσια της EMASYA. Με βάση τα παραπάνω, εκτιμάται ότι οι ομάδες της εσωτερικής απειλής, επωφελούμενες από την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα, θα συνεχίσουν τη μεταξύ τους συνεργασία και τη δράση τους σε ολόκληρη τη χώρα, και επικαλούμενες-καλυπτόμενες από την ομπρέλα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, θα προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν τη συνέχιση της υποστήριξης που έχουν από το εξωτερικό.

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP