Nεώτερα για το τουρκικό προγράμμα CCIP.
Ένα από τα λιγότερο προβεβλημένα στρατιωτικά προγράμματα των γειτόνων αλλά ταυτόχρονα και εξαιρετικής σημασίας για την ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο, σε λίγους μήνες θα μπει στην τελική του φάση. Μιλάμε φυσικά για την αναβάθμιση στόλου F-16 της ΤΗΚ σε διαμόρφωση CCIP, για την οποία και θα σας μεταφέρουμε τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες.
To χρονοδιάγραμμα του προγράμματος αναβάθμισης CCIP για τα τουρκικά F-16 προέβλεπε μια αρχική φάση αναβάθμισης 4 αεροσκαφών στις εγκαταστάσεις της ΤΑΙ στην Άγκυρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του “Εν Κρυπτώ” πρόκειται για ένα διθέσιο Βlock 40 της 141 Filo (88-0015) , ένα μονοθέσιο Block 40 181 Filo (92-0019), ένα διθέσιο Block50 της 151 Filo και ακόμα ένα -C της 192 Filo (94-0071).
H διαδικασία ολοκληρώθηκε τον περασμένο Ιούνιο και κατόπιν τα 4 μαχητικά ταξίδεψαν στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Forth Worth του Τέξας για ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών το οποίο θα διαρκέσει περίπου ένα χρόνο. (αναμένεται να επιστρέψουν στην Τουρκία τον Ιούνιο του 2010). (Βλέπε : Στις ΗΠΑ τα 4 πρώτα αναβαθμισμένα F-16 CCIP της Τουρκικής Αεροπορίας (3/7/09) και Πρώτη φωτογραφία τουρκικού F-16 CCIP (15/10/09).
Η δεύτερη φάση του προγράμματος (Lead the Fleet) προβλέπει την αναβάθμιση ακόμα 6 α/φ “προτύπων” στις εγκαταστάσεις της ΤΑΙ, δύο απο κάθε Block (συμπεριλαμβανομένων και 2 παλαιότερων Block 30 τα οποία ήδη αναβαθμίστηκαν σύμφωνα με το πρότυπo CCIP Lite). Αυτή η φάση ξεκίνησε στα τέλη του 2009 και σύμφωνα με τουρκικά ΜΜΕ θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων 4 μηνών.
Η τρίτη και τελευταία φάση του προγράμματος με την σειριακή αναβάθμιση των υπόλοιπων αεροσκαφών αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2010 αφού ολοκληρωθούν ομαλά οι δοκιμές των 4 α/φ στην Lockheed Martin.
Οι συγκεχυμένες αρχικές αναφορές για τον τελικό αριθμό των αεροσκαφών προς αναβάθμιση και την παρουσία ή όχι ραντάρ AN-APG-68(V)9 είχαν μπερδέψει αρκετά το τοπίο (ίσως όχι τυχαία). Πρόσφατες αναφορές σε τουρκική αμυντική επιθεώρηση αναφέρουν πως το πρόγραμμα CCIP αφορά ένα σύνολο 165 F-15 Block40 και Block 50 ενώ 35 F-16 Block 30 θα αναβαθμιστούν σε επίπεδο CCIP Lite. Σε ότι αφορά το κρίσιμο ζήτημα των αισθητήρων οι ίδιες πηγές (οι οποίες δεν κατέστη δυνατόν να διασταυρωθούν από αμερικανικές) διαψεύδουν την εγκατάσταση νέων ραντάρ, αλλά μιλούν για αναβάθμιση των υπαρχόντων σε επίπεδο των τουρκικών μαχητικών φαίνεται πώς τελικά δεν θα εγκατασταθούν νέα ραντάρ αλλά θα αναβαθμιστούν τα ήδη υπάρχοντα στο επίπεδο του AN/APG-68(V)9 με αγορά 200 κίτ αναβάθμισης της Northrop Grumman. Σε περίπτωση που οι αριθμοί αυτοί ισχύουν και δεν αποτελούν σκόπιμη παραπληροφόρηση των γειτόνων μας, είναι σαφής εκδήλωση περαιτέρω σημαντικής αναβάθμισης του Τουρκικού στόλου F-16, σε αντίθεση με τα κατά καιρούς δηλώσεις Τούρκων υπουργών περί “μείωσης των εξοπλισμών” κλπ. Τέτοια λεκτικά πυροτεχνήματα παραπληροφορούν και διασπείρουν αμφιβολίες στην Ελληνική κοινή γνώμη, ενώ ταυτόχρονα καλύπτουν την σταθερά αυξανόμενη από πλευράς Τουρκίας αύξηση των εξοπλισμών, τόσο ποσοτικά όσο και κυρίως ποιοτικά. Το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών θα γίνει στην ΤΑΙ ενώ ένα σύνολο 16 α/φ θα αναβαθμιστεί στις εγκαταστάσεις της Τουρκικής Αεροπορίας στο Εσκί Σεχίρ οι οποίες έχουν συγκεντρώσει σημαντική εμπειρία από προηγούμενα προγράμματα (RF-4,F-4,T-38) και ακολουθούν διαμετρικά αντίθετη πορεία από το ΚΕΑ της Πολεμικής μας Αεροπορίας το οποίο θα πρέπει μάλλον να μετονομαστεί σε Κρατικό Εργοστάσιο … Ελικοπτέρων!
Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα των Τούρκων το πρόγραμμα θα τερματιστεί τον Ιούνιο του 2014 όταν το τελευταίο αεροπλάνο θα εξέλθει των εγκαταστάσεων της ΤΑΙ, οπότε και ο στόλος F-16 της ΤΗΚ θα απο 165 F-16 επιπέδου Βlock50+ και τα 35 παλαιότερα F-16 σε διαμόρφωση CCIP Lite.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου