Βαριά προσγείωση για το UAV Anka, μέχρι τον Αύγουστο ο εξοπλισμός του με FLIR και ραντάρ SAR
Το τουρκικό MALE UAV Anka πραγματοποίησε στις 30 Δεκεμβρίου 2010 την πρώτη του πτητική δοκιμή στην αεροπορική βάση του Sivrihisar στα 960 μέτρα υψόμετρο, στο οροπέδιο της κεντρικής Ανατολίας. Η διάρκεια της πτήσης κράτησε 14 λεπτά και δυστυχώς για τους Τούρκους μηχανικούς είχε μία ατυχή κατάληξη. Το αερόχημα ενώ ετοιμαζόταν να προσγειωθεί έχασε ξαφνικά την πρόωση του κινητήρα του με αποτέλεσμα να υποστεί βαριά προσγείωση. Η απότομη προσγείωση του UAV Anka προκάλεσε μικρές ζημιές όπως ισχυρίστηκαν οι Τούρκοι μηχανικοί.
Οι τελευταίοι κατέγραψαν την συγκεκριμένη πτήση ως επιτυχημένη, καθώς η συνολική πτήση έγινε χωρίς άλλα προβλήματα, ενώ η βαριά προσγείωση πραγματοποιήθηκε μέσα στα πλαίσια του προβλεπόμενου ρυθμού καθόδου του αεροχήματος.
Σύμφωνα με τις αναφορές των μηχανικών η άτρακτος του αεροχήματος δεν έπαθε ζημιά, ενώ δεν υπήρξαν ζημιές στα κρίσιμα τμήματα του αεροχήματος. Το αερόχημα σύμφωνα με τους μηχανικούς της ΤΑΙ μπορεί να ξαναπετάξει, ενώ το συγκεκριμένο ατύχημα φέρνει στην επιφάνεια την προσπάθεια της τουρκικής κρατικής εταιρείας ΤΕΙ να κατασκευάσει ένα νέο κινητήρα για το UAV Anka που θα αντικαταστήσει το γερμανικό με τον οποίο είναι εφοδιασμένο το αερόχημα.
Η ΤΑΙ πρόκειται να εξοπλίσει μέχρι τον Αύγουστο του 2011 τα αερόχημα με το σύστημα AselFLIR 300T καθώς και με ένα ραντάρ SAR της Aselsan. Το πρώτο επιχειρησιακό σύστημα θα παραδοθεί στις τουρκικές Ένοπλές Δυνάμεις το πρώτο τέταρτο του 2012 ενώ η ΤΑΙ προσανατολίζεται στην εξαγωγή του σε συγκεκριμένες χώρες της Κασπίας και της Μέσης Ανατολής.
defencenet
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου