Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Κρίσιμη ανασκόπηση σχεδίασης για το τουρκικό UAV μέσου υψόμετρου, μακράς διάρκειας πτήσης ΤΙΗΑ


Ανταποκρίσεις του διεθνούς αμυντικού Τύπου από την 9η Διεθνή Έκθεση Αμυντικής Βιομηχανίας (IDEF)- η οποία πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη μεταξύ 27 και 30 Απριλίου 2009- αναφέρουν πως τον Μάιο η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (ΤΑΙ) επρόκειτο να αρχίσει την κρίσιμη ανασκόπηση σχεδίασης του ΤΙΗΑ, ή Τουρκικού Εγχώριου Μη-επανδρωμένου Εναέριου Οχήματος (UAV) Μέσου Υψόμετρου, Μακράς Διάρκειας πτήσης (MALE).
Ο Μπαρίς Ατακάν, επικεφαλής μηχανικός Συστημάτων UAV της ΤΑΙ, ανέφερε πως άρχισε ήδη η παραγωγή συστημάτων όπως τα αεροπορικά ηλεκτρονικά και κυρίως τα τερματικά δεδομένων αέρος και εδάφους, ενώ δοκιμές των ζεύξεων δεδομένων πραγματοποιήθηκαν με πολιτικά αεροσκάφη. Σε εξέλιξη βρίσκονται επίσης οι δοκιμές του κινητήρα, της δομής, του συστήματος προσγείωσης και πέδησης. Το πρόγραμμα ΤΙΗΑ υλοποιείται υπό την αιγίδα της τουρκικής Γραμματείας Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) και αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός εγχώριου MALE UAV, αρχικά για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία και κατόπιν για τους υπόλοιπους κλάδους.

Η αρχική σύμβαση μεταξύ SSM και ΤΑΙ ύψους $65 εκατ. ενεργοποιήθηκε στις 24 Δεκεμβρίου 2004. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η σχεδίαση, ανάπτυξη, κατασκευή και δοκιμή τριών πρωτότυπων και συστημάτων εδάφους μέχρι το τέλος του 2010. Ωστόσο το πρόγραμμα αναθεωρήθηκε τον Οκτώβριο του 2007, καθώς η SSM ζήτησε να ενσωματωθούν πρόσθετες λειτουργικότητες, κυρίως συμβατότητας με πρότυπα του ΝΑΤΟ, περιλαμβανόμενης της συμφωνίας τυποποίησης STANAG 4586 με αντικείμενο τον έλεγχο λειτουργίας των UAV από επανδρωμένα αεροσκάφη. Ο εξοπλισμός εδάφους θα περιλαμβάνει Επίγειο Σταθμό Ελέγχου (GCS), Επίγειο Τερματικό Δεδομένων (GDT), Σύστημα Αυτόματης Απογείωσης και Προσγείωσης (ATOLS), Μεταφερόμενο Σύστημα Εκμετάλλευσης Εικόνας (TIES), Απομακρυσμένο Τερματικό Βίντεο (RVT) και διάφορα στοιχεία Επίγειου Εξοπλισμού Υποστήριξης (GSE). Στο στάδιο αυτό δεν απαιτείται ο έλεγχος πολλαπλών ΤΙΗΑ από τον GCS, αλλά η ΤΑΙ διαθέτει την εμπειρία να καλύψει σχετικό αίτημα. Σχεδιασμένο για συλλογή Πληροφοριών, Επιτήρηση, Πρόσκτηση Στόχων και Αναγνώριση (ISTAR) το ΤΙΗΑ δεν θα μπορεί να μεταφέρει όπλα. Το φορτίο μέγιστου βάρους 250kg θα περιλαμβάνει το ηλεκτροπτικό σύστημα ASELFLIR 300T και Ραντάρ Συνθετικού Διαφράγματος/ Ένδειξης Επίγειου Κινούμενου Στόχου (SAR/GMTI). Για την επιλογή ραντάρ απεστάλη Αίτημα Προσφορών (RfP) από την ΤΑΙ σε 5 δυνητικούς προμηθευτές. Το ASELFLIR 300T περιλαμβάνει μονάδα θερμικής απεικόνισης, έγχρωμη τηλεοπτική μονάδα ημέρας και μονάδες λέιζερ μέτρησης απόστασης, σήμανσης στόχων και ιχνηλάτησης κηλίδας. Δύο μονάδες θα παραδοθούν από την ASELSAN στην ΤΑΙ προ του τέλους του 2009.

Το ΤΙΗΑ είναι ενιαία κατασκευή από συνθετικό υλικό με αφαιρούμενη πτέρυγα και ουραία πτερύγια σχήματος V, κινητήρα βαρέος καυσίμου με έλικα ώθησης, ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης, εφεδρικές επιφάνειες ελέγχου και ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης. Η υπηρεσιακή οροφή του UAV θα είναι 30.000ft, η διάρκεια πτήσης 24 ώρες, η ταχύτητα περιφοράς μεγαλύτερη των 75 κόμβων και η εμβέλεια επικοινωνίας Οπτικής Γραμμής (LOS) 200km. Η έναρξη πτητικών δοκιμών τοποθετείται τον Ιανουάριο του 2010. Τα διάφορα υποσυστήματα και φορτία θα εισάγονται στην υπόλοιπη διάρκεια του έτους, με συνακόλουθες δοκιμές ενδεικτικά του αυτόματου πιλότου και του ATOLS καθώς θα ολοκληρώνονται στα πρωτότυπα. Η ΤΑΙ αναμένει την αρχική σύμβαση παραγωγής χαμηλού ρυθμού το 2011, ελπίζοντας πως οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις θα αποκτήσουν τελικά περισσότερα από 10 πλήρη συστήματα, καθένα με πολλαπλά UAV και επίγειο εξοπλισμό.

hellenicdefense.gr

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP