Η Τουρκία έχει κληθεί για να συμμετάσχει στο UAV Talarion
Απογοητευμένοι από τη συνεχιζόμενη έλλειψη προόδου στο πρόγραμα του μη επανδρωμένου αερομέσου της εταιρεία Cassidian, γνωστό ως Talarion – άνοιγμα φτερών 27,9 μέτρα, η εταιρεία έχει προτείνει μια εναλλακτική πρόταση χρηματοδότησης για τους σχεδιαζόμενους συμμετέχοντες, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία. Η έγκριση για να ξεκινήσει η ανάπτυξη και η παραγωγή του Talarion έχει ήδη καθυστερήσει κατά περίπου δύο χρόνια, σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Η αρχική έργκριση είναι συνδεμένη με την διάθεση κονδυλίων της τάξεως των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Οι περικοπές στις αμυντικές δαπάνες από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σημαίνουν ότι είναι σχετικά απίθανο να δοθεί το πράσινο φως για ένα σημαντικό νέο πρόγραμμα αυτή τη στιγμή, παραδέχεται διευθύνων σύμβουλος της Cassidian, Steffan Zoller.
Η Cassidian αναμένει να παράγει 15 ολοκληρωμένες σειρές (45 συνολικά UAV) "Talarion", συνολικής εκτιμώμενης αξίας 2,9 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων περίπου 1,5 δις ευρώ για την ανάπτυξη.
"Βλέποντας τους περιορισμούς του προϋπολογισμού των εθνών, έχουμε καταλήξει σε μια τμηματική προσέγγιση, όπου έχουμε προτείνει να kataskezöasozme ένα πρωτότυπο για να πετάξει στο τέλος του 2013 - 2014", είπε στις 28 Μαρτίου o εκτελεστικός διευθυντής της Cassidian κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης των οικονομικών της εταιρίας στο Unterschleissheim του Μονάχου της Γερμανίας, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας.
"Για να κατασκευάσουμε αυτό το πρωτότυπο εμείς ζητούμε 300 εκατομμύρια ευρώ... 100 εκατομμύρια ανά έθνος, σε μια διάρκεια τριών ετών Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να είναι διαχειρίσιμο, παρά την κρίση."
Ο Zoller αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες σχτικά με περαιτέρω τους όρους της προσφοράς, ή να αποκαλύψει οποιαδήποτε προθεσμία για τη λήψη της σχετικής απόφασης, αναφέρει το Flight International.
"Εμείς προχωρούμε ακόμα με πλήρη ταχύτητα μπροστά με την ανάπτυξη, την οποία προ-χρηματοδοτούμε με δικά μας χρήματα", είπε. Ωστόσο, επαναλαμβάνοντας το προηγούμενο τελεσίγραφο σχετικά με το πρόγραμμα, προειδοποίησε: "Δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλο, και δεν μπορούμε να το αυτο-χρηματοδοτούμε για πάντα."
Για πρώτη φορά, επίσης, υπαινίχτηκε μια πιθανή μελλοντική αλλαγή των τριών εταίρων. Προηγουμένως κατανομάστηκε ως πιθανός επιπλέον συνεργάτης για Talarion η Τουρκία, η οποία έχει δεσμεύσει κονδύλια για να συμμετάσχει. Η εμπλοκή της Τουρκίας θα μπορούσε να είναι επιπλέον, ή ως αντικαταστάτης για έναν από τα σημερινούς εταίρους, είπε ο Zoller. "Πρέπει να δούμε, αν ένα από τα άλλα έθνη δεν μπορεί να προχωρήσει μαζί με αυτό, πώς μπορούμε να αντισταθμίσουμε και να δημιουργήσει ένα διαφορετικό σχήμα." Tον Αύγουστο του 2010 είχε γίνει για πρώτη φορά γνωστό ότι συζητείται μια συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα.
Η γαλλική εταιρεία Dassault και η BAE Systems του Ηνωμένου Βασιλείου υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για να επιδιώξουν την από κοινού ανάπτυξη ενός μεσαίου υψομέτρου UAS μεγάλης αντοχής, μετά την υπογραφή μεταξύ των δύο εθνών της συμφωνίας για στρατιωτική συνεργασία, στα τέλη του προηγούμενου έτους. Η εξέλιξη εγείρει πολλά νέα ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του προγράμματος Talarion.
Σημειώνοντας ότι οι προηγούμενες μελέτες εντοπίσει συνολικά 17 ενδεχόμενες στρατιωτικές και πολιτικές κατηγορίες αποστολών για τον δικινητήριο σχεδιασμό, δήλωσε ο Zoller. "Δεν έχω καμία αμφιβολία για την αξιοπιστία της επιχειρηματικής περίπτωσης," είπε το αφεντικό της Cassidian, συνεχίζοντας: "είμαστε χρόνια μπροστά από την άποψη της τεχνολογίας", σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες.
Ο Zoller αρνήθηκε να αποκαλύψει πόσα χρήματα έχει επενδύσει η EADS στο Talarion μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η συνολική επένδυση της εταιρίας της για μη επαδρωμένες τεχνολογίες - οι οποίες περιλαμβάνουν επίσης το όχημα Barracuda - έχει ήδη ανέλθει σε 500 έως 600 εκατομμύρια ευρώ.
fox2magazine
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου