Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

ΟΜΙΛΙΑ ΑΧΜΕΤ ΧΑΤΖΗΟΣΜΑΝ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Την Ε.Π.Α.Θ. θεωρούν υπεύθυνη για πολλά αρνητικά της μειονοτικής εκπαίδευσης


Ο βουλευτής Ροδόπης στη συζήτηση νομοσχεδίου, που περιελάμβανε διάταξη για κατάργηση της ακαδημίας, ζήτησε να μάθει τι μέλλει γενέσθαι, αφού, όπως τόνισε: «όσο σημαντική είναι η κατάργησή της, άλλο τόσο σημαντικό είναι το καθεστώς που θα ακολουθήσει».

Υπεύθυνη για πολλά αρνητικά στο χώρο της μειονοτικής εκπαίδευσης ήταν η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ. Ροδόπης, Αχμέτ Χατζηοσμάν. Την πεποίθησή του αυτή ο κ. Χατζηοσμάν την εξέφρασε κατά τη διάρκεια της χθεσινής του ομιλίας στη διαρκή επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων με θέμα την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «Θεσμικό πλαίσιο των πρότυπων πειραματικών σχολείων, ίδρυση ινστιτούτου εκπαιδευτικής πολιτικής, οργάνωση του ινστιτούτου τεχνολογίας υπολογιστών και εκδόσεων «Διόφαντος» και λοιπές διατάξεις».

Αν και ο βουλευτής δεν είναι μέλος της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων, μίλησε ως μέλος της μειονότητας και βουλευτής Ροδόπης, εξηγώντας ότι ο λόγος που παρέστη στην επιτροπή αφορά μία διάταξη του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα, την παράγραφο 9 του άρθρου 59 για την κατάργηση της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης. Ο κ. Χατζηοσμάν στην ομιλία του έκανε λόγο: «για μία διάταξη με μέγιστη σπουδαιότητα για εμάς, τα μέλη της μειονότητας στη Θράκη. Ενδεχομένως από την Αθήνα να μην μπορεί κάποιος να βιώσει στις πραγματικές του διαστάσεις το μέγεθος ενός προβλήματος, αλλά εμείς στη Θράκη είμαστε πεπεισμένοι ότι η Ε.Π.Α.Θ. ευθυνόταν για πολλά αρνητικά στο χώρο της μειονοτικής εκπαίδευσης, όπως το ιδιαίτερα χαμηλό μορφωτικό επίπεδο του μειονοτικού πληθυσμού.

Εμείς, τα μέλη της μειονότητας, ζητούσαμε την κατάργηση της ακαδημίας από την πρώτη κιόλας μέρα της λειτουργίας της, τα τελευταία 43 χρόνια δηλαδή. Το σκεπτικό για την ίδρυση της Ε.Π.Α.Θ. ήταν τελείως λανθασμένο, στηριζόταν σε πολιτικές διάκρισης και ελέγχου, πολιτικές που ανήκουν στο παρελθόν. Η λειτουργία της δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από αυτά που έλυσε, προκάλεσε ανεπανόρθωτα πλήγματα στη μειονοτική εκπαίδευση, η προσφορά της ήταν μηδαμινή, η κατάργησή της η μόνη λύση και λύτρωση, πρωτίστως για τους μαθητές, για την ποιότητα της εκπαίδευσης, για τους δασκάλους και τους γονείς.

Πρόκειται για ένα χουντικό κατασκεύασμα, ένα κατάλοιπο της επταετίας, που έπρεπε να εξαλειφθεί. Με αυτή τη λογική ιδρύθηκε η Ε.Π.Α.Θ. επί Χούντας και δυστυχώς, ήταν μία πολιτική που κληρονομήσαμε από ένα απολυταρχικό και αντιδημοκρατικό καθεστώς.

Αυτό λοιπόν που δεν κατάφερε να κάνει καμία κυβέρνηση τα τελευταία 42 χρόνια, το πέτυχε η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και επιτρέψτε μου να αναφερθώ προσωπικά στον πρωθυπουργό γιατί ο ίδιος το εξήγγειλε και το υλοποίησε. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι όλες οι θετικές για τη μειονότητα πολιτικές συνδέονται με κάποιο τρόπο με το όνομα του Γιώργου Παπανδρέου. Δε θέλω να μειώσω το ρόλο του υπουργείου. Φυσικά, αυτή η διάταξη φέρει την υπογραφή της κυρίας υπουργού και της το αναγνωρίζουμε.

Ο λόγος της παρέμβασής μου είναι να στρέψω τα βλέμματα όλων στο επόμενο βήμα. Τι μέλλει γενέσθαι μετά την κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ.; Όσο σημαντική είναι η κατάργησή της, άλλο τόσο σημαντικό είναι το καθεστώς που θα ακολουθήσει. Για αυτό παρακαλώ να είμαστε πολύ προσεκτικοί ως προς τον σχεδιασμό της σχολής που θα αντικαταστήσει την Ε.Π.Α.Θ., να γίνει η απαραίτητη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, να τοποθετηθούν τα μέλη της μειονότητας γιατί εμάς αφορά και να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση.

Κι εσείς κύριοι και κυρίες συνάδελφοι, θέλω να είστε ευαισθητοποιημένοι σε αυτό το ζήτημα. Όλοι όσοι βρισκόμαστε σήμερα εδώ συμμεριζόμαστε την άποψη ότι η εκπαίδευση είναι δικαίωμα και μάλιστα, δικαίωμα που πρέπει να παρέχουμε στον κάθε πολίτη του κόσμου και να το προστατεύουμε. Έχουμε όλοι ευθύνη γι’ αυτό. Κι επειδή όπως ανέφερα κατά το παρελθόν εφαρμοζόταν πολιτικές διάκρισης εις βάρος των μελών της μειονότητας, ας προσπαθήσουμε να διορθώσουμε αυτές τις πληγές του παρελθόντος και να παρέχουμε ίση πρόσβαση σε μία ποιοτική εκπαίδευση, τόσο στους μικρούς μαθητές, όσο και στους αποφοίτους της μειονότητας.

Αποτελεί βαθιά μου πεποίθηση ότι οι πολιτικές της κυβέρνησης θα ανοίξουν μία νέα σελίδα στη μειονοτική εκπαίδευση και πραγματικά, ας είναι αυτή τη φορά προς όφελος της Παιδείας, προς όφελος των μαθητών», κατέληξε στην ομιλία του ο Αχμέτ Χατζηοσμάν.

http://www.xronos.gr/detail.php?ID=67253

Αναγνώστες

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP